برنامه ریزی درسی یازدهم

برنامه ریزی درسی یازدهم

کنکور برای یک عده از دانش آموزان به قدری با اهمیت و حیاتی است که از چند سال قبل کنکور شروع به مطالعه به کنکور می کنند. تعداد بیشتری از دانش آموزان نیز در سال یازدهم، شروع به برنامه ریزی برای کنکور می کنند.

در سال یازدهم شما نسبت به سال قبل، استرس دروس جدید را ندارید و بیشتر دروس برایتان جا افتاده است. همینطور یک سال به سال کنکور نزدیک می شوید و باید دروس را با دقت بیشتری بخوانید و با برنامه ریزی جلو بروید.

پیشنهاد ما برای شما استفاده از برنامه ریزی دقیق و منظمی است که هم شما را رتبه بالایی برساند و هم به معدل 20 نزدیک کند.

در سال یازدهم باید دروس را به صورت تستی و آزمونی بخوانید و همراه در حال مرور درس های گذشته و امسال تان باشید. در این مقاله ما به نحوه برنامه ریزی درسی یازدهم و روش های مطالعه تمامی دروس خواهیم پرداخت.

دروس مشترک و عمومی

در بین تمامی رشته ها، درس های فارسی و نگارش، زبان، دینی، عربی، تاریخ مشترک هستند. هرگز از اهمیت این دروس غافل نشوید و حتما برای کنکور در کنار دروس تخصصی برای دروس عمومی نیز برنامه ریزی داشته باشید.

این دروس می توانند در کنکور رتبه شما را بالا ببرند و از بسیاری از رقیبان خود جلو بیفتید. به ضریب کم این دروس توجه نکنید و سعی کنید تا جایی که می توانید به مطالعه این دروس بپردازید.

اما برای دروسی که منبع کنکور نیستند نیازی نیست به صورت تستی و آزمونی بخوانید. برای این دروس فقط نیاز به مطالعه برای امتحانات پایانی است و نیاز نیست وقت زیادی برای این دروس بگذارید.

برنامه ریزی تحصیلی

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

فارسی

فارسی و نگارش یکی از درس های عمومی در تمام مقاطع تحصیلی است که ممکن است به اندازه یک درس تخصصی برای شما وقت گیر باشد. ما در مرکز مشاوره آویژه توصیه می کنیم بحث های زبان فارسی را جدا کنید و به صورت طبقه بندی شده به مطالعه هر بحث بپردازید.

تیکابتدا از تاریخ ادبیات شروع کنید و سپس شعرها را روخوانی کنید؛ به این دلیل که باید بدانید شعری که دارید می خوانید مربوط به چه زمانی است.

تیکمعنی شعر را بخوانید و لغات نا آشنا را مرور کنید.

تیکآرایه­ های ادبی را با دقت بیشتری بخوانید و تمرینات درسی را حتما انجام دهید و در انتهای کار، پرسش ها و تمرینات مربوط به درس را انجام دهید.

تیکغیر از کتاب های درسی، اگر فرصت داشتید به بیوگرافی شاعر ها سر بزنید و در مورد قالب های شعری مطالعه داشته باشید. این موضوع به شما در یادگیری مطالب کمک زیادی خواهد کرد.

زبان

برای مطالعه زبان ابتدا کلمات مهم هر درس را یاد بگیرید و سپس متن درس را بخوانید و به سوال های آخر درس سعی کنید پاسخ دهید. برای دستور زبان هم از کتاب های کمک درسی می توانید کمک بگیرید.

برای دروس منبع کنکور یعنی فارسی و عربی و دینی سعی کنید که از امسال خود را در معرض تمرین ‌های تستی بگذارید و نگاهتان به درس، نگاهی عمیق و جزئی نگری باشد تا هم بتوانید از پس کنکور بر بیایید هم در امتحانات نتیجه ‌خوبی بگیرید.

پیشنهاد ما به شما این است که در جدول برنامه ریزی درسی هر روز خود حتما یکی دو درس عمومی را جا دهید که غفلت از دروس عمومی به راحتی در فرجه های امتحانی قابل جبران نیست و شما را به دردسر می اندازد.

دروس مشترک و عمومی

برنامه ریزی درسی تجربی

برای برنامه ریزی درسی رشته تجربی باید تمرکز و زمان بیشتر را به دروس تخصصی اختصاص داد؛ اما این به این معنی نیست که از مطالعه دروس عمومی غافل شد. نحوه مطالعه دروس تخصصی و برنامه ریزی درسی رشته تجربی را در زیر برایتان آورده ایم.

زیست شناسی

برای شما که رشته تان تجربی است، زیست شناسی باید اولویت بیشتری داشته باشد. شما باید در هر حال، در حال خواندن این درس باشید و اولویت درسی شما باید در بین دیگر دروس، باید این درس وجود داشته باشد.

این برنامه را در بین دروس روزانه خود داشته باشید و از مطالعه روزانه این درس غافل نشوید. سعی کنید هنگام مطالعه این دروس یادداشت برداری کنید.

شیمی

بعد از زیست شناسی بهتر است شیمی را در اولویت دوم خود قرار دهید؛ چرا که به اندازه زیست شناسی مهم است و باید هم به حل مسائل و هم متن اهمیت دارد و باید حساب شده عملی کنید.

فیزیک

سعی کنید درس فیزیک را به صورت مفهومی یاد بگیرید و سعی نکنید تا فرمول ها را حفظ نکنید و به صورت مفهومی به خاطر بسپارید. بعد از خواندن هر بحث شروع به حل مسائل و بحث های کتاب بپردازید.

درس فیزیک را هم سعی کنید فرمول ها را حفظ نکنید و برای مطالعه متن درس همراه تست، خلاصه نویسی داشته باشید.

برنامه ریزی درسی

ریاضی

برای حل مسائل ریاضی باید وقت بیشتری را اختصاص دهید. ریاضی نیاز به حل مسائل دارد و بدون حل مسائل نمی توانید مطالب را به خوبی یاد بگیرید. در کنار درس های زیست و شیمی حتما برای ریاضی وقت زیادی بگذارید زیرا که کنکور ضریب بالایی دارد.

برنامه ریزی درسی ریاضی

درس هندسه و آمار و حسابان دروس تخصصی زیرشاخه ریاضی برای سال یازدهم هستند. در این میان حسابان درس جدیدی است که ممکن است برایتان چالش آفرین باشد.

برنامه ریزی درسی انسانی

دروس رشته انسانی گسترده است و باید برنامه ریزی دقیق و منظمی داشته باشید. اکثر درس های انسانی شبیه به هم هستند و باید برای مطالعه دروس تنوع را در برنامه ریزی رعایت کنید.

برنامه ریزی دروس را با حل تست دروس شروع کنید و پس از مطالعه حتما تست های مربوط به هر درس را همان روز بزنید.

ادبیات

ادبیات رشته انسانی نسبت به سایر رشته ها متفاوت و سخت تر است و نیاز به مطالعه بیشتری دارد.

همانطور که گفته شد بهتر است مطالب را به صورت موضوعی بخوانید و پس از تمام کردن یک بحث به سراغ بحث دیگری، بروید. برای تاریخ ادبیات بهتر است خلاصه نویسی کنید تا بهتر در ذهنتان بماند.

برنامه ریزی درسی تجربی

ریاضی

اکثر داوطلب های انسانی، در کنکور به سراغ این درس نمی روند و معمولا برگه این قسمت سفید است. داوطلبان این رشته از اهمیت ضریب این درس در کنکور غافل هستند.

شما دانش آموزان سال یازدهم، می توانید با برنامه ریزی دقیق با ضریب بالایی از این درس از رقیبان خود جلو بزنید و نمره پایانی خوبی در امتحانات پایان ترم کسب کنید.

اگر بتوانید این درس را عالی یاد بگیرید و در کنکور درصد بالایی بزنید، احتمال پذیرش شما، در دانشگاه های برتر کشور زیاد است.

جغرافیا

جغرافیا از آن دسته از درس هایی است که نیاز به درک دارد و برای یادگیری آن نیاز به انگیزه و شوق است. هنگام مطالعه سعی کنید از بحث یادداشت برداری کنید تا بیشتر در ذهنتان باقی بماند.

مثلا، موقع یادداشت برداری، یک صفحه را به کوه ها، یک صفحه را به صحرا ها و یک صفحه را به موارد دیگری اختصاص بدهید و مواردی که متوجه نمی شوید را لیست کنید.

اگر تلاش کنید جغرافیا را حفظ کنید، نه تنها مطالعه این درس، برای تان خسته کننده خواهد بود بلکه مطالب در ذهنتان نخواهد ماند. پس نیاز است بعد از کلاس حتما مطالب را مرور کنید تا مطالب را فراموش نکنید.

تاریخ

اگر می خواهید مطالب تاریخ در ذهنتان بماند، تاریخ را به عنوان یک رمان جذاب بخوانید و سعی کنید همراه مطالعه خلاصه نویسی داشته باشید. تاریخ درس شیرینی است به شرط اینکه مطالب را حفظ نکنید و با دید یک قصه جذاب به تاریخ نگاه کنید.

برنامه ریزی درسی پایه یازدهم

جامعه شناسی

جامعه شناسی برای گروه انسانی اهمیت زیادی دارد و میزان تسلط بر این درس، می تواند احتمال قبولی شما را در کنکور بالا ببرد. بهترین منبع برای این درس خود کتاب درسی است.

روان شناسی

درس روانشناسی که از جمله دروس اختصاصی رشته علوم انسانی به حساب می­ آید، بواسطه تک کتابی بودن و حجم اندک همان تک کتاب (۱۵۰ صفحه)، همواره مورد توجه قرار داشته و معمولا با درصد های قابل قبول و بالای داوطلبان همراه بوده است.

گواه آن نیز، میانگین درصدی این درس در کنکور سراسری است، که بالاترین در رشته علوم انسانی به حساب می ­آید. با توجه به این توضیح مختصر، احتمالا لزوم کسب درصد بالا در این درس برای داوطلبان عزیز تبیین شد.

فلسفه

درس فلسفه از جمله درس هایی است که نیاز به مطالعه زیادی دارد و مهم ترین درس گروه انسانی است. با توجه با ضریب بالا این درس، اگر بتوانید با برنامه ریزی جلو بروید می توانید در کنکور و پایان ترم نمره بالایی کسب کنید. در کنار مطالعه خلاصه نویسی کنید و بعد از مطالعه دروس حتما تست آن درس را بزنید.

توصیه مشاوران آویژه

برای داشتن برنامه منظم قدم اول عمل به برنامه ریزی مهم است و تنها نوشتن برنامه، تغییری در پیشرفت تحصیلی شما نخواهد داشت. برای برنامه ریزی منظم می توانید از مشاوران آویژه کمک بگیرید.

مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه در کنار شما هستند تا بهترین برنامه ریزی­ ها را در اختیار شما قرار دهند. شما می ­توانید با تماس با مرکز مشاوره آویژه از تخصص و تجربه مشاوران ما بهره­ مند شوید و گام مثبتی را در جهت موفقیت خودتان بردارید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

برنامه ریزی درسی یازدهم

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید