معرفی و ثبت نام رشته امور بانکي علمی کاربردی بدون کنکور

رشته امور بانکي علمی کاربردی بدون کنکور

رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور، از زیر مجموعه های مدیریت و فرهنگ و هنر این دانشگاه است. افزایش میزان علاقمندی در متقاضیان برای کار کردن در بانک ها، باعث محبوبیت رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور شده است.

رشته امور بانکی به نوعی کاملا پویا در ارتباط با امور پولی و بانکی کشور است. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در بانکهای داخلی یا بین المللی مشغول به کار شوند.

تحصیل در رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور نیازمند این است که متقاضی از پایه ریاضی قوی برخوردار باشد.

از شما دعوت می کنیم در ادامه این مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید تا به معرفی و شرایط ثبت نام رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور بپردازیم.

معرفی رشته بدون کنکور امور بانکی

بانک و بانکداری از زمان قدیم برای اغلب مردم، جذاب و نشانی از پول و ثروت بوده و از آنجا که هر کسی که در بانک کار می کند و به منابع پولی نزدیک است؛ لذا معمولا انتظار بهره بندی از بخشی از آن پول در قالب وام، اعتبار و یا پاداش های چشمگیر برای بخش قابل توجهی از افراد وجود دارد. اما آیا اینها واقعیت دارد؟ آیا با ورود به بانک می توانیم زندگی مرفه ای را برای آینده خود پیش بینی کنیم؟

اگرچه شاید این مطالب تا حدی درست باشد، اما پاسخ به این سوالات در صورتی کاملاً مثبت است که ما یک بانکدار و صاحب بانک باشیم؛ ولی در صورتی که یک کارمند بانک باشیم، شغل ما همانند سایر مشاغل دارای نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود بوده و برای پیشرفت الزامات مربوط به خود را داراست.

مدت زمان تحصیل در رشته امور بانکی در مقطع کاردانی

باید اشاره کنیم که مدت زمان تحصیل در مقطع کاردانی امور بانکی، چهار ترم تحصیلی و معادل دو سال است، که دانشجو در طول تحصیل این دوره، تمامی موارد و تخصص های مربوط به اداره امور بانکی را فرا خواهد گرفت.

دروس تخصصی رشته امور بانکی در مقطع کاردانی

پونزدر مقطع تحصیلی کاردانی، دروس تخصصی رشته امور بانکی عبارتند از:

  • پول و بانک
  • کلیات اقتصاد
  • بانکداری الکترونیک
  • زبان مکاتبات بانکی
  • آشنایی با ساختارهای سازمان بانک
  • گزارش نویسی و مکاتبات بانکی
  • انواع خدمات بانکی
  • بانکداری اسلامی
  • اعتبارات بانکی
  • بانکداری بین المللی
  • نظام مبادلات الکترونیکی
  • بازاریابی بانکی
  • وصول مطالبات
  • حسابداری بانکی
  • نرم افزارهای کاربردی شعب
  • تجزیه و تحلیل صورت های مالی
  • اعتبار سنجی مشتریان

دروس تخصصی رشته امور بانکی در مقطع کاردانی

رشته کاردانی امور بانکی شامل چه دروس تخصصی می باشد؟

همانطور که اشاره شد، هر چقدر بهتر بتوانید دروس رشته خود را را در قالب عملی پیاده کنید، به همان اندازه نیز می توانید شانس خود را برای فراهم کردن بازار کار ایده آل افزایش دهید.

پونزاین دروس تخصصی شامل موارد زیر می شوند:

  • پول و بانک
  • کلیات اقتصاد
  • بانکداری الکترونیک
  • زبان مکاتبات بانکی
  • آشنایی با ساختارهای سازمان بانک

پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

این دانشگاه با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلین بخش های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت های حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان مرکز آموزش که فاقد تجربه اجرایی می‌باشند، تشکیل و با بکارگیری و سازمان دهی امکانات، منابع مادی و انسانی دستگاه‌های اجرایی، نسبت به برگزاری دوره‌های علمی – کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام می‌کند.

دانشگاه علمی کاربردی تنها متولی نظام آموزش عالی علمی کاربردی (یا به عبارتی بهتر نظام آموزش عالی مهارتی) است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره می شود.

هدف دانشگاه علمی کاربردی، فراهم کردن ساختار مشارکت سازمان ها و دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی جهت آموزش و پرورش منابع انسانی دارای مهارت و تخصص ضروری برای بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران می باشد. به گونه ای که فارغ التحصیلان بتوانند برای اموری که به آنها داده می شود، دانش و مهارت اولیه مورد نیاز را کسب کنند.

کاردانی رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور

مقطع کاردانی در واقع همان فوق دیپلم است که تمام افرادی که دارای مدرک دیپلم در تمام رشته ها از جمله ریاضی، تجربی، انسانی، فنی حرفه ای و کاردانش می باشند، می توانند در دانشگاه علمی کاربردی مقطع کاردانی ثبت نام نمایند.

نکته قابل توجه در مورد این دانشگاه این است که دارای عدم محدودیت برای تغییر رشته می باشد. این امر به این معنی است که مثلا اگر دیپلم داوطلب با رشته ای که قصد تحصیل آن در دانشگاه علمی کاربردی را دارد هم خوانی نداشته باشد، یا به عبارت دیگر غیر مرتبط با رشته قبلی داوطلب است؛ داوطلب می تواند بدون نگرانی و مشکلی در هر رشته ای که در لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی آمده است تحصیل کند.

بنابراین هیچ محدودیتی در انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی وجود نداشته و کلیه افرادی که در رشته های مختلف دیپلم گرفته اند، می توانند در کلیه رشته های دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنند.

مزیت دیگری که دانشگاه علمی کاربردی دارد، این است که این دانشگاه نیازی به مدرک پیش دانشگاهی ندارد. از این رو داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی را نیز دارا نمی باشند، اجازه تحصیل در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی را دارا می باشند.

البته اگر شما مدرک پیش دانشگاهی را دارا می باشید، به شما توصیه می کنیم حتی الامکان ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی را مدنظر داشته باشید. چون ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی فقط به مدرک پیش دانشگاهی نیاز دارد.

ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور بوده و طول سنوات تحصیلی در این مقطع دانشگاهی 4 – 5 ترم (2 تا 2٫5 سال) می باشد.

پذیرش دانشجو در هر یک از کد رشته محلهای تحصیلی، بر اساس معدل کل مندرج در گواهینامه معتبر دیپلم، نوع دیپلم (مرتبط یا غیرمرتبط) و سهمیه آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، خانواده شهدا، ورزشکاران و بومی بودن و با توجه به شرایط عمومی به تشخیص مراجع ذیصلاح صورت می گیرد.

داوطلبان شاغل می توانند علاوه بر کد رشته محلهای دارای ظرفیت پذیرش (صرفاً شاغل)، از کد رشته محلهایی که پذیرش (آزاد) دارند نیز انتخاب رشته نمایند.

پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی به روش متمرکز و با توجه به امتیاز کل داوطلبان، اولویتهای انتخابی آنها و ظرفیت های اختصاص داده شده به هر سهمیه انجام می شود.

کاردانی رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور

کارشناسی رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور

دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی پیوسته دانشجو پذیرش نمی کند. به تعبیری دیگر نمی توان چهار سال دوره کارشناسی را بصورت پیوسته در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل کرد.

بنابراین تنها راه دریافت مدرک کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی ابتدا گرفتن مدرک کاردانی و پس از آن مدرک کارشناسی است، که در مجموع سنوات تحصیلی بین 4 تا 5 سال می شود.

از این رو داوطلبانی که دارای مدرک فوق دیپلمند، می توانند در مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام و تحصیل کنند.

تغییر رشته در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مجاز می باشد؛ بنابراین نیازی نیست تا عنوان مدرک کاردانی داوطلب با رشته ای که قصد تحصیل آن را دارد یکی باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور و بدون آزمون ورودی می باشد و حدودا بین 2 تا 2٫5 سال (4 تا 5 ترم) طول می کشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی در هر ترم تحصیلی در مقطع کارشناسی بین 700 تا 900 هزار تومان می باشد. باید اشاره کنیم که زمان تقریبی ثبت نام بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی مرداد ماه و بهمن ماه می باشد.

شرایط ثبت نام رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور

شرایط ثبت نام رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور بطور کامل در سایت دانشگاه توضیح داده شده است؛ اما در اینجا مختصرا به آن می پردازیم.

از شرایط ثبت نام رشته امور بانکی علمی کاربردی، می توان به پذیرش بدون کنکور آن اشاره کرد که هیچ آزمون خاصی ندارد.

یکی از مهم ترین شرایط ثبت نام رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور، ارائه سوابق تحصیلی در مهلت اعلام شده به دانشگاه است.

برای اطلاع بیشتر از شرایط ثبت نام رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور بدون کنکور، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی آویژه تماس حاصل نمایید.

شرایط ثبت نام رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور

نکات مهمی که متقاضیان رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور باید بدانند!

رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور در بخش مدیریت و خدمات اجتماعی جای می گیرد.

این رشته برای کمک به اقتصاد کشور طراحی شده و مدیریت تمامی مسائل مالی و پولی کشور را در خود جای می دهد.

شما عزیزان می توانید برای هر نوع مشاوره تحصیلی مثل مشاوره انتخاب رشته کنکور و مشاوره ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، با مشاورین ما در مرکز مشاوره تحصیلی آویژه تماس حاصل کنید و به پاسخ سوالاتتان در مورد رشته و دانشگاهی که متمایل به تحصیل هستید، برسید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

روش پذیرش دانشجو در رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور کارشناسی

پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت متمرکز و در هر یک از کد رشته محل های تحصیلی بر اساس معدل کل مندرج در گواهینامه داوطلب، نوع مدرک (مرتبط یا غیرمرتبط)، سهمیه های آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، ورزشکاران، بومی بودن و با توجه به شرایط عمومی به تشخیص مراجع ذیصلاح صورت می گیرد.

داوطلبان سهمیه آزاد که مدرک کاردانی آنان مرتبط با رشته های تحصیلی انتخابی باشد، در اولویت پذیرش آن رشته قرار می گیرند.

در ضمن ظرفیت باقیمانده در هر کد رشته محل، با اولویت یکسان به داوطلبان سهمیه آزاد با مدارک کاردانی غیرمرتبط اختصاص می یابد. لذا پیشنهاد می شود داوطلبان نسبت به انتخاب کد رشته محلهای مرتبط با رشته تحصیلی مقطع قبلی خود اقدام نمایند.

داوطلبان سهمیه شاغل صرفا در یک زیرگروه آموزشی در رشته مرتبط با شغل آنان پذیرش خواهند شد.

روش پذیرش دانشجو در رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور کارشناسی

مدارک لازم برای ثبت نام رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور کاردانی

گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه و یا مدرک معتبر دیپلم

گواهی معدل دار برای افرادی که گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه آنها فاقد معدل می باشد.

فرم تایید معدل برای دانش آموختگانی که تا کنون گواهینامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است. (کاربرگ شماره ۱۰۲)

فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغل برای داوطلبانی که شاغل بوده و از سهمیه شاغل در رشته متناسب استفاده می نمایند. (کاربرگ شماره ۱۰۱)

آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل

مدارک لازم برای ثبت نام رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور کارشناسی

مدرک کاردانی (اعم از پیوسته/ناپیوسته) دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش

فرم تایید معدل برای دانش آموختگانی که تاکنون گواهینامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است. (کاربرگ شماره ۱۰۳)

فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغل برای داوطلبانی که شاغل بوده و از سهمیه شاغل در رشته متناسب استفاده می نمایند. (کاربرگ شماره ۱۰۱)

آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل

مدارک لازم برای ثبت نام رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور کارشناسی

راهنمای انتخاب رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور

هر داوطلب بر اساس میزان علاقمندی خود به رشته های علمی کاربردی بدون کنکور و با توجه به شرایط اختصاصی هر یک از مراکز آموزشی و رشته های تحصیلی، منحصرا می تواند در یکی از چهار گروه آموزشی اصلی تحصیل نماید.

پونزاین چهار گروه به شرح زیر است:

صنعت

کشاورزی

مدیریت و خدمات اجتماعی

فرهنگ و هنر

در جدول شماره (۶) دفترچه ثبت نام، تعریف شاغل و شرایط اختصاصی، کد اشتغال و امکانات رفاهی مراکز آموزشی درج شده است.

همچنین مندرجات جداول شماره (۷ الی ۱۰) دفترچه ثبت نام، معرف کد رشته محل و عنوان رشته، ظرفیت پذیرش اعم از آزاد و شاغل، کد اشتغال و نیز جنسیت پذیرش هر یک از کد رشته محلهای گروه های آموزشی چهارگانه بر اساس استان، شهر و مرکز آموزشی می باشد.

داوطلب دارای وضعیت پذیرش آزاد در مقطع کاردانی مجاز به انتخاب حداکثر ۳۰ کد رشته محل و در مقطع کارشناسی حداکثر ۲۰ کد رشته محل از بین لیست رشته های علمی کاربردی موجود، صرفاً در یک گروه آموزشی مطابق جدول شماره (۳) دفترچه ثبت نام می باشد.

داوطلب دارای وضعیت پذیرش شاغل در مقطع کاردانی مجاز به انتخاب حداکثر ۳۰ کد رشته محل و در مقطع کارشناسی حداکثر ۲۰ کد رشته محل از بین رشته های تحصیلی موجود، صرفاً در یک گروه آموزشی مطابق جدول شماره (۳) دفترچه ثبت نام می باشد.

راهنمای انتخاب رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور

سخن آخر

افرادی که می خواهند بدون کنکور وارد دانشگاه علمی کاربردی شوند، می توانند 2 بار در سال اقدام به ثبت نام کنند؛ در صورت قبولی، مدارکی که مربوط به ثبت‌نام همان مقطع می‌باشد را باید آماده کنند.

این مدارک معمولا شامل اطلاعات مقطع تحصیلی قبلی آنها و اطلاعات شخصی او و تمام مواردی است که دانشگاه‌ها معمولا از افراد می‌خواهند که برای اطلاع پیدا کردن به صورت دقیق از مواردی که گفته شد، به صورت دقیق و کامل دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را مطالعه کنند تا با آگاهی کامل اقدام به ثبت‌نام و ادامه تحصیل کنند.

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات لازم را در خصوص معرفی و ثبت نام رشته امور بانکی علمی کاربردی بدون کنکور در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. چنانچه در این زمینه سوالی دارید، یا به دریافت مشاوره تخصصی تحصیلی احتیاج دارید، با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید تا شما را بطور دقیق و تخصصی راهنمایی نمایند.

از همراهی شما با آویژه سپاسگزاریم.

سوالات متداول

سوال علامتآیا دانشگاه علمی کاربردی برای کارشناسی ارشد رشته امور بانکی دانشجو می پذیرد؟

در حال حاضر خیر؛ این امکان وجود ندارد.

سوال علامتآیا تغییر رشته، مرخصی تحصیلی، انتقال و میهمان شدن برای رشته امور بانکی علمی کاربردی امکان پذیر است؟

از نیمسال تحصیلی دوم به بعد، بر اساس مجموعه قوانین و مقررات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی قابل بررسی می باشد.

سوال علامتآیا تحصیل در رشته امور بانکی دانشگاه علمی کاربردی به صورت همزمان با خدمت سربازی امکان پذیر است؟

خیر؛ این امکان وجود ندارد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معرفی و ثبت نام رشته امور بانکي علمی کاربردی بدون کنکور

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید