معرفی رشته گرافیک بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی

معرفی رشته گرافیک بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی

گرافیک از رشته های پرطرفدار و پرمتقاضی گروه هنر است که افراد زیادی دوست دارند در آن ادامه تحصیل دهند. با توجه به این که ظرفیت دانشگاه های سراسری محدود است و از آن گذشته برخی از افراد نمی خواهند کنکور بدهند می توانند این رشته را به صورت بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی بخوانند.

تحصیل بدون کنکور در دانشگاه های علمی کاربردی، دانشگاه آزاد و سراسری امکان پذیر است و متقاضیان می توانند بر حسب شرایط خود برای یکی از این دانشگاه ها سوابق تحصیلی خود را ارسال کرده و برای تحصیل تقاضا بدهند.

در این مقاله قصد دارم به تحصیل در رشته گرافیک بدون کنکور و در دانشگاه علمی کاربردی بپردازیم.

تعریف رشته گرافیک

گرافیک هنری است که توانسته بسیاری از هنرها را به خدمت گرفته و اصیل ترین وظیفه خود را که انتقال پیام است به خوبی به انجام رساند. هنرجویان این رشته در طی دوران تحصیل با مبانی هنرهای تجسمی، طراحی، پایه و اصول صفحه آرایی، رنگ شناسی، مبانی تصویر سازی، خط در گرافیک، خوش نویسی، چاپ دستی، عکاسی آشنا می شوند.

اگر شما ایده های خلاقانه زیاد و ذوق هنری کافی دارید، شغل گرافیست مناسب شماست.گرافیک هنر انتقال (ارتباط) دادن یک پیام از طریق تصویر به مخاطب است. عنوان گرافیک از واژه ی یونانی(GRAPHEIN)گرفته شده که به معنای حکاکی، نگاشتن، طراحی و رسامی است.

طراحی گرافیک(Graphic design)، به کارگیری تکنیک های مختلف خلق آثار دو بعدی بر روی سطوح مختلف نظیر کاغذ، دیوار، بوم، فلز، چوب، پارچه، پلاستیک، نمایشگر رایانه، سنگ و … است که در جهت رساندن پیامی خاص به بیننده انجام بپذیرد.از جمله این تکنیک ها می‌ توان به عکاسی، اچینگ، نقاشی، روش های مختلف چاپ اشاره کرد.

تولد و توسعه گرافیک زمانی شکل گرفت که عصر صنعتی شدن و تولید انبوه کالای صنعتی و غیر صنعتی آغاز شد و برای معرفی انبوه کالاها نیاز به تبلیغ پیدا شد تا مشتری در انتخاب خود دچار سردرگمی نشود.

طبیعی است که برای عموم مردم تبلیغ کردن نیازمند زبان مشترکی بود که از تلفیق خطوط، رنگ ها و علامت هایی باشد که تصویر شکل گرفته بتواند خواسته تولید کننده محصول را برآورده سازد.

توانایی لازم برای رشته گرافیک

برای موفقیت در رشته علاوه بر علاقه و استعداد باید توانمندی های زیر را داشته باشید و چنان چه متقاضی تحصیل در گرافیک هستید آن ها را پرورش دهید.

  • خلاقیت و نوآوری
  • علاقه و استعداد در طراحی و نقاشی
  • درک نیازهای مخاطب
  • تشخیص نیاز روز بازار
  • هوش هندسی
  • قدرت تخیل بالا
  • توجه به جزئیات
  • مسئولیت‌ پذیری در ارائه کار
  • کار با نرم‌ افزار های تخصصی مختلف
  • مهارت کار تیمی
  • پشتکار
  • توانایی برقراری ارتباط با افراد برای بازاریابی بهتر

توانمندی های لازم در بدو ورود به رشته گرافیک

  • هنرجویان گرافیک باید دیدگاه هنری داشته باشند
  • به مفاهیم ابتدایی گرافیک و طراحی تسلط داشته باشند
  • علاقه زیادی به ادامه تحصیل داشته باشند
  • با نرم افزارهای طراحی از جمله فتوشاپ و کورل کار کرده باشند.

وظایف کاری گرافیست

  • گرفتن سفارش مشتری و تحلیل آن و مشخص کردن ویژگی سفارش
  • نشان دادن طرح اولیه
  • انجام پروژه های گرافیکی با توجه به بودجه مشتری و زمان خاص
  • انتخاب مواد و روش مناسب برای پیاده سازی طرح متناسب
  • کار با نرم افزار برا یآماده کردن طرح
  • تولید نسخه نهایی با دقت و جزئیات خواسته شده

توانایی لازم برای رشته گرافیک

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

گرایش های رشته گرافیک در دانشگاه علمی کاربردی – مقطع کاردانی

كاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی – گرافيک

گرایش های رشته گرافیک در دانشگاه علمی کاربردی – مقطع کارشناسی

كارشناسی حرفه ای گرافيک – پوسـتر و نشـانه
كارشناسـی حرفه ای گرافيک – تصويرسازی
كارشناسی حرفه ای گرافيک – چاپ و بسته بنـدی
كارشناسـی حرفه اي گرافيک – گرافيک

چارت دروس ترمي کارشناسي ناپيوسته گرافيک (گرایش تصویرسازی)

چارت درسی گرافیک

زمینه های شغلی و بازار کار رشته گرافیک

طراحی آگهی و تابلو های تبلیغاتی
طراحی تیتراژ برنامه های تلویزیونی
طراحی نشانه و تمبر و اسکناس
طراحی تیزر (فیلم های تبلیغاتی) طراحی جلد کتاب، نوار و کاتالوگ
تصویرگر، صفحه آرا و طراح پوستر و کار در عکاسی ها و گالری ها

بازار کار رشته گرافیک

فارغ‌ التحصیلان این دوره قادرند با تهیه انواع طرح برای معرفی و ارائه یک موضوع مانند علامت و اطلاعات (آرم سازی و پوستر سازی) و اجرای انواع صفحه آرایی و طراحی نمایشگاه های هنری برای معرفی آثار گوناگون (غرفه آرایی)، آموزش هنر، طراحی و تصوبر سازی برای عنوان ادبی، داستان، سیاسی، اجتماعی و مانند آن (صفحه آرایی کتاب و مجله و روزنامه)، تبلیغات(کاتالوگ و بروشور) در مراکزی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، مطبوعات و مراکز هنری و آتلیه های خصوصی خدمات خود را ارایه می دهند.

برای‌ یک‌ فارغ‌ التحصیل‌ ارتباط‌ تصویری‌ فرصت‌ های‌ شغلی‌ زیادی‌ وجود دارد چون‌ تنها بخشی‌ از کار او تبلیغات‌ است و این‌ در حالی‌ است‌ که‌ تبلیغات‌ محدوده‌ خاصی‌ ندارد و از تبلیغ‌ یک‌ خودکار گرفته‌ تا تبلیغ‌ یک‌ کالای‌ فرهنگی‌ مثل‌ تئاتر یا سینما در حیطه‌ دانش‌ متخصص ارتباط تصویری می‌ گنجد.

از سوی‌ دیگر تصویرسازی‌ و طراحی‌ روی‌ جلد کتب‌، صفحه‌ آرایی‌ مجلات‌ و روزنامه‌ ها و تهیه‌ آرم‌ و نشانه‌ نیز در حیطه‌ کار یک‌ متخصص‌ ارتباط‌ تصویری‌ قرار دارد.

مهارت های هنرجویان رشته گرافیک

  • دانشجویان گرافیک در دانشگاه عکاسی را فرا می گیرند
  • مراحل ظهور و چاپ عکس را فرا میگیرند.
  • آشنایی با رنگ شناسی
  • مفاهیم طراحی
  • طراحی پوستر و آرم
  • طراحی بسته بندی و جعبه سازی
  • خوشنویسی (مبتدی)

نرم افزارهای تخصصی رشته گرافیک

برای بدست آوردن توانایی ورود به محیط کار باید برحسب زمینه فعالیت خود به یک یا چند نرم افزار طراحی و گرافیک تسلط کافی داشته باشید و با برخی دیگر نیز آشنایی داشته باشید

این نرم افزارها عبارتند از:

  • Photoshop
  • Corel
  • Premiere
  • Flash
  • InDesign
  • Fireworks
  • Illustrator
  • Visio
  • 3D Studio MAX

زمینه های شغلی و بازار کار رشته گرافیک

مشاوره کنکور و انتخاب رشته آویژه

اگر رشته گرافیک را دوست دارید و می خواهید در آن تحصیل کنید بهتر است از راهنمایی های یک مشاور تحصیلی کمک بگیرید تا آینده شغلی و تحصیلی را بهتر ترسیم کنید.

مرکز مشاوره آویژه با بیش از ده سال سابقه کار در مشاوره تحصیلی می تواند شما را در زمینه انتخاب رشته راهنمایی کند. مشاوران باتجربه این مرکز می توانند به شما در زمینه معرفی رشته و بازارکار آن راهنمایی کنند.

در پایان

در کل‌ باید بگوییم‌ که‌ در ایران‌ دو شاخه‌ عمده‌ کاری‌ برای‌ یک‌ گرافیست‌ وجود دارد یکی‌ چاپ‌ و انتشارات‌؛ یعنی‌ طرحی‌ که‌ در نهایت‌ با چاپ‌ و تولید انبوه‌ سروکار دارد مثل‌ تصویرسازی‌ کتاب‌، صفحه‌ آرایی‌ مجلات‌ و روزنامه‌ ها و تهیه‌ پوستر و بروشور و دیگری‌ گرافیک‌ تلویزیونی‌ است‌؛ یعنی‌ گرافیست‌ تعیین‌ می‌ کند که‌ برای‌ مثال‌ مجری‌ تلویزیون‌ چه‌ لباسی‌ با چه‌ رنگی‌ بپوشد که‌ هم‌ مناسب‌ باشد و هم‌ تفاوت‌ رنگ‌ ها در گیرنده‌ ها اعم‌ از رنگی‌ یا سیاه‌ و سفید به‌ خوبی‌ مشخص‌ گردد.

در صورت نیاز به مشاوره در خصوص رشته گرافیک بدون کنکور یا سایر رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی، آزاد اسلامی، پیام نور و موسسات غیر انتفاعی (نظیر: حقوق،حسابداری،معماریو …) و شرایط ورود به دانشگاه ها بدون آزمون و بدون کنکور و فقط طبق سوابق تحصیلی با داشتن دیپلم؛ هم اکنون می توانید با شماره تهران 9099071985 و سایر استان ها 9099071985 تماس حاصل فرمایید. هم چنین در صورت عدم امکان برقراری ارتباط به بخشآنلاین مراجعه نمایند.

سوالات متداول

زمینه های شغلی و بازار کار رشته گرافیک چه هستند؟

طراحی آگهی و تابلو های تبلیغاتی، طراحی تیتراژ برنامه های تلویزیونی، طراحی نشانه و تمبر و اسکناس، طراحی تیزر (فیلم های تبلیغاتی) طراحی جلد کتاب، نوار و کاتالوگ، تصویرگر، صفحه آرا و طراح پوستر و کار در عکاسی ها و گالری ها

گرایش های رشته گرافیک در دانشگاه علمی کاربردی – مقطع کارشناسی چیست؟

كارشناسی حرفه ای گرافيک – پوسـتر و نشـانه، كارشناسـی حرفه ای گرافيک – تصوير سازی، كارشناسی حرفه ای گرافيک – چاپ و بسته بنـدی، كارشناسـی حرفه اي گرافيک – گرافيک

بازار کار رشته گرافیک چگونه است؟

برای‌ یک‌ فارغ‌ التحصیل‌ ارتباط‌ تصویری‌ فرصت‌ های‌ شغلی‌ زیادی‌ وجود دارد چون‌ تنها بخشی‌ از کار او تبلیغات‌ است، فارغ‌ التحصیلان این دوره قادرند با تهیه انواع طرح برای معرفی و ارائه یک موضوع مانند علامت و اطلاعات (آرم سازی و پوستر سازی) و اجرای انواع صفحه آرایی و طراحی نمایشگاه های هنری برای معرفی آثار گوناگون (غرفه آرایی)، آموزش هنر، طراحی و تصوبر سازی برای عنوان ادبی، داستان، سیاسی، اجتماعی و مانند آن (صفحه آرایی کتاب و مجله و روزنامه)، تبلیغات(کاتالوگ و بروشور) در مراکزی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، مطبوعات و مراکز هنری و آتلیه های خصوصی خدمات خود را ارایه می دهند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معرفی رشته گرافیک بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 202 نظر:
  1. سلام وقت تون بخیر من سال آخر رشته ی گرافیک رایانه یی هستم میشه بگین آیا میتونم بدون کنکور وارد دانشگاه رشته ی گرافیک بشم آیا تا بتونم کاردانی بخونم

    1. با سلام، بله امکان تحصیل در رشته طراحی گرافیک و همچنین رشته های مجاور آن یعنی ا تلاش تصویری و فتو گرافیک در دانشگاه های فنی حرفه ای سراسری و همچنین دانشگاه ازاد و همچنین دانشگاه علمی کاربردی وجود دا د و با شرط معدل ثبت نام بهمن انجام بدهید

  2. سلام وقت بخیر رشته کامپیوتر تصویر سازی هستم می خوام انتخاب رشته کنم میشه راهنمایی کنید

    1. سلام و ارادت با توجه به معیارهای ورود به دانشگاه ، گرایش های مد نظر و مقطع تحصیلی شما ، نوع انتخاب رشته متفاوت است . لطفا تماس بگیرید .

  3. سلام من دیپلم تجربی دارم و در طراحی و اینا ضعیفم و مفاهیم پایه در ارتباط با این رشته رو نمی دونم اگ بخوام گرافیت در دانشگاه بخونم ایا به مشکل جدی برخورد میکنم..؟
    باید چیکار کنم قبلش ؟
    میشه لطفا راهنمایی کنید .

    1. سلام شما برای پیشرفت در این رشته میتوانید دوره های جداگانه طراحی بگذرانید.

  4. سلام ببخشید من امسال دیپلم انسانی رو میگیرم ولی اگه بخوام دانشگاه دولتی گرافیک قبول بشم باید بجز کنکور هنر دیپلم گرافیک هم دوباره ازمون بدم؟

    1. سلام وقت بخیر شما می‌توانید با شرکت در کنکور هنر در رشته گرافیک با همان دیپلم خودتان که اخذ کرده‌اید، پذیرفته شوید

  5. سلام من دیپلم انسانی دارم میتونم بدون کنکور رشته هنر یا گرافیک بخونم؟

  6. سلام من رشتم عکاسیه منظورم دبیرستانه پایه یازدهمم میتونم توی دانشگاه گرافیک بخونم یا نه ؟

      1. سلام من رشته صنایع هستم معدل دیپلمم چند باشه رشته گرافیک قبول میشم

        1. سلام شرط معدلی قرار داده نشده هم با کنکور هم بدون کنکور میتوانید برای این رشته در دانشکاه مورد نظر انتخاب رشته انجام دهید

  7. سلام من دیپلم انسانی دارم آیا میتونم کاردانی گرافیک شرکت کنم

      1. سلام رسته گرافیک تو دانشگاه دولتی آزمون عملی داره برای ورود ؟

        1. سلام همه رشته های شاخه هنر آزمون عملی دارند.

  8. سلام کسی که رشته گرافیک خونده میتونه دانشگاه رشته طراحی دخت بخونه؟

  9. سلام رشته گرافیک بدون کنکور با سوابق تحصیلی کدوم دانشگاهای تهران میپذیرن

  10. سلام وقت بخیر
    من امسال دیپلم تجربی گرفتم ولی علاقه دارم که در دانشگاه گرافیک بخونم و زمینه هنری هم دارم چون چند تا طرح کشیدم
    برای قبولی باید آزمون عملی بدم یا بدون کنکور هم قبول میشم؟
    ممنون میشم پاسخ بدین❤

      1. چطوری بدون کنکور وارد رشته گرافیک توی دانشگاه بشیم؟عکاسی هم بدون کنکوره؟

        1. سلام در هر دو این رشته ها بدون کنکور امکان ثبت نام دارید.

    1. سلام من کاردانی گرافیک دارم امکانش هست برم رشته بیهوشی ؟!

  11. ببخشید من گرافیک میخونم در شاخه کاردانش ایا میتونم در دانشگاه ادامه تحصیل بدم یا باید تغییر

  12. ببخشید من گرافیک میخونم در شاخه کاردانش ایا میتونم در دانشگاه ادامه تحصیل بدم یا باید تغییر رشته بدم برم فنی و حرفه ای

  13. من فرق دیپلم عکاسی هستم میخوام بروم کارشناسی رشته گرافیک

  14. سلام وقتتون بخیر.
    یازدهم گرافیک هستم و میخواستم بدونم ، بدون کنکور میشه وارد دانشگاه شد؟
    و فرق دانشگاه های علمی کاربردی با بقیه دانشگاه ها چی هستش

    1. بدون کنکور فقط توی دانشگاه علمی کاربردی و آزاد امکان پذیره

  15. سلام
    من دوازدهم رشته گرافیک کاردانش با معدل سه سال ۱۹ و۱۸(متغیر)میخونم
    اگر دانشگاه شریعتی و ولیعصر تهران قبول نشدم باید اولویتای دیگم چی باشن (بر اساس سوابق تحصیلی)

  16. سلام من فوق دیپلم رشته نرم افزار رو دارم برای رفتن به رشته گرافیک رایانه ایی میتونم اقدام کنم؟
    دانشگاه دولتی هست که بتونیم با ظرفیت روزانه واردش شد؟

    1. سلام بله دانشگاه ملی روزانه هست و باید قبول شید که وارد شید به دانشگاه دولتی

  17. سلام خسته نباشید شبتون بخیر. من امسال از رشته ی انسانی دیپلم میگیرم ولی توی دانشکاه میخوام گرافیک بخونم. ایا میشه از رشته ی انسانی بدون کنکور برم گرافیک و اینکه با معدل سال اکر بخوام برم تا چه معدلی برای این رشته نیاز هست؟

    1. سلام من هم تجربی ام
      مثل ایشون میخوام گرافیک بخونم میشه لطفا جواب بدین

  18. سلام وقت بخیر . من توی استان خوزستان دارم در هنرستان گرافیک میخونم . برای ورود به دانشکده های فنی تاپ توی استان هایی مثل تهران شانسی دارم؟

  19. سلام من لیسانس روانشناسی دارم الان دوست دارم که در رشته گرافیک دوباره از اول تحصیل کنم .
    میخواستم بدونم حتما باید کنکور هنر بدم برای دانشگاه ازاد یا علمی کاربردی ؟

    1. سلام خوب هستید من سال دیگع میرم نهم و میخواستم بدونم که گرافیک خوبه بردارم یا فتوگرافیک چون میخوام هم عکاسی و طراحی لگو و تبلیغات و….که در گرافیک هست رو هم بخونم و میخواستم بدونم که گرافیک عکاسی هم یاد میدن

    2. دانشگاه علمی کاربردی ازمون نمیخواد میرید به یکی از دانشگاههای علمی کاربردی که رشته گرافیک دارند ثبت نام کنید

  20. سلام من دیپلم رشته کامپیوتر دارم چگونه در دانشگاه رشته گرافیک ثبت نام کنم ؟؟باید چیکار کنم ؟

    1. سلام
      من پایه یازدهم گرافیک رایانه ای هستم
      میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل تو دانشگاه علمی کاربردی برای همین گرافیک رایانه ای باید کنکور بدم یا با سوابق تحصیلی هم میشه؟
      اگر با سوابق تحصیلی میشه باید چه معدلی داشته باشم؟

      1. سلام شرکت در دانشگاه علمی کاربردی نیاز به کنکور ندارد و حداقل معدلی لحاظ نشده ، اما با توجه به ظرفیت و ثبت نامی میتوانید جذب دانشگاه شوید.

  21. سلام من میخوام کاردانیه رشته مهندسی مکانیکمو بگیرم . با کاردانیش میتونم کارشناسی ناپیوسته گرافیک بخونم ؟

    1. سلام بله،مرتبط بودن مدرک قبلی برای ادامه تحصیل ملاک نیست و مانعی ندارد.

  22. سلام من فوق لیسانس دارم مدیریت دارم
    رشته ی لیسانسمم ریاضی بوده،
    میتونم بدون کنکور گرافیک بخونم؟

    1. سلام. میتوانید با مدرک دیپلم در پذیرش بدون کنکور برخی از دانشگاه ها شرکت کنید
      برای دریافت اطلاعات در زمینه دانشگاه های که بدون آزمون در رشته گرافیک پذیرش دارند با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

      1. سلام وقتتون بخیر،من فوق دیپلم رشته ی گرافیک دارم برای لیسانس گرافیک میگن هیچ دانشگاهی نیست و باید رشتمو تغییر بدم،درسته آیا؟

        1. سلام. دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی به کارشناسی این رشته را ارائه می دهد.

  23. سلام من رشتم فتوگرافیک الان یازدهمم میخواستم بدونم دانشگاه بدون کنکور میتونم ثبتنام کنم واسه گرافیک
    چه دانشگاهایی میتونم ثبتنام کنم؟

  24. سلام میخاستم بدونم که من الان دیپلم رشته کامپیوتر رو دارم و میتونم ثبت نام کنم رشته گرافیک و اینکه برای سربازی مشکلی برام به وجود نمیاد ؟؟؟
    از کجا میتونم رشته گرافیک رو ثبت نام کنم در تهران اگر با این شرایط امکان ثبت نام را داشته باشم.

    1. سلام مشکلی نیست. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید

  25. سلام پر درآمد ترین رشته های زیر شاخه گرافیک چیست!؟
    آیا این رشته ها با کنکور هست یا بدون کنکور!؟
    کدوم دانشگاه ها!؟

    1. در حال حاضر پردرآمد ترین زیرشاخه گرافیک ساخت انیمیشن می باشد
      بله کنکور می تونید بدید و بر اساس سوابق هم می تونید
      دانشگاه‌های غیر انتفاعی و علمی کاربردی و آزاد هم می تونید اقدام کنید برای ثبت نام

  26. سلام وقتتون بخیر
    برای ورود ب رشته عکاسی همون ابتدا تجهیزات و ابزار لازمه؟ چه واحد های عملی داره؟

    1. من فرق دیپلم عکاسی هستم میخوام بروم کارشناسی رشته گرافیک

  27. سلام من واقعا گیج شدم نمیدونم باید چیکار کنم از یه طرف همه میگن برو کلاسایی مثله اینورس بهتره درس دادنشون از یه طرف میگن برو دانشگاه الان واقعا نمیدونم کدومش بهتر من دیپلم کامپیوتر دارم و چهار سال اصلا دور تحصیلاتم تموم شده هیچی یادم نیست نمیدونم الان برم اینجا یا همون اینورس از صفر به من یاد میدن یا اینکه باید خودت یه سری چیزارو بلد باشی واقعا نمیدونم تو ایران درس خوندن واقعا سخت و مزخرفه همه دنباله پولا فقط

  28. سلام دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات رشته گرافیک بدون کنکور دارد؟

      1. من فرق دیپلم عکاسی هستم میخوام بروم کارشناسی رشته گرافیک

    1. سلام من رشته ام کامپیوتر میخوام تو ورودی دانشگاه گرافیک بخونم میشه

  29. سلام
    با معدل ۱۵ شانس قبولیم در رشته گرافیک علمی کاربردی شهر تهران چقدره؟
    بومی تهران نیستم سمنانم
    تو الویت بندی همه ۳۰ تا رو تهران زدم

  30. سلام من الان رشته انسانی دارم میرم اگه بعد از لیسانس تاریخ انسانی بخوام برم گرافیک رایانه ای مشکلی نیست برای بازیساز شدن؟؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید

      1. سلام من میخوام غیر حضوری گرافیک بخونم میشه امکانش هست یاد میگیرم

    1. سلام من دیپلم رشته کامپیوتر دارم چگونه در دانشگاه رشته گرافیک ثبت نام کنم ؟؟باید چیکار کنم ؟

  31. سلام برای ثبت نام شرایطش چی هست و اینکه شهریه ک باید بپردازم برای رشته گرافیک کاردانی چقدر هست?

      1. سلام من رشتم گرافیه سال دوازدهم هستم میخواستم بدونم برای وارد شدن با شرط معدل به دانشگاه خوب چه معدلی لازمه و اینکه شیراز کدوم دانشگاه برای گرافیک خوبن؟

  32. من رشتم الکترونیکه برای کارو دانش میخوام گرافیک بردارم میخواستم بدونم دانشگاهی مثل هنر معماری پارس نیاز به دیپلم دارد یا شرت معدل هم میزترن روش

    1. سلام شما میتوانید هم به صورت سوابق تحصیلی این رشته را انتخاب کنید هم از طریق کنکور

      1. سلام
        من رشته فوق دیپلمم گرافیک بوده
        الان بخوام برم رشته نقاشی پیش نیاز میخوره ؟؟
        و رشته کارشناسی حرفه ای گرافیک _گرافیک رو یزد نداره باید چیکار کنم

    2. ببخشید میتوان با دیپلم نظام قدیم در کنکور صداوسیما شرکت کرد

      1. سلام وقت بخیر. هنرجویان رشته گرافیک بعد از فارغ التحصیل شدن از هنرستان، در تابستان سال سوم، میتوانند در کنکور فنی و حرفه ای شرکت کرده و بعد از قبولی در کنکور به تحصیل در آموزشکده های فنی و حرفه ای بپردازند و پس از 2 سال، موفق به اخذ فوق دیپلم گردند.

        پس از گرفتن دیپلم هنرستان هم می توانند بدون آزمون ورودی وارد پیش دانشگاهی هنر شوند و بعد از یک سال تحصیل، در کنکور سراسری هنر شرکت کرده و در یکی از رشته های عکاسی، صنایع دستی، سینما، تئاتر، مرمت آثار باستانی، هنرهای اسلامی، طراحی و چاپ پارچه و لباس، گرافیک، نقاشی، طراحی صنعتی و طراحی فرش به تحصیل پرداخته و پس از 4 سال موفق به اخذ لیسانس گردند. تعداد واحد هایی که هنرجو باید در 2 سال دوم و سوم رشته گرافیک بگذراند: دروس عمومی 26 واحد و دروس تخصصی 39 واحد.

        تخصص های طراحی گرافیک
        ارتباط بصری (Visual communication)

        طراحی پوستر

        طراحی جلد

        طراحی علامت (Sign)

        طراحی نشان (Logo)

        طراحی حروف

        طراحی آگهی تبلیغاتی

        صفحه آرایی برای کتاب و نشریه

        طراحی صفحات وب

        طراحی چاپ برای بسته‌بندی

        طراحی تبلیغاتی (کاتالوگ، بروشور، فلدر، اوراق اداری و …)

        تصویرسازی (Illustration)

        تصویرسازی برای کتابهای کودک، کتابهای علمی و آموزشی

        تصویرسازی برای نشریات

        طراحی نقشه

        تصویرسازی برای کتابهای کودک، طراحی صفحات وب در حیطه کاری گرافیست ها می باشد.

  33. سلام خسته نباشید من دیپلم گرافیک رایانه ای دارم برای دانشگاه چه رشته های میتونم بخونم واز نظر شغلی آینده ای داره ؟؟؟

    1. سلام رشته مهندسی کامپیوتر ،خود گرافیک نقاشی و طراحی و ِ…ِِ تماس بگیرید.

  34. سلام من رشتم ریاضیه، میتونم به دانشگاه علمی و کاربردی و رشته ی گرافیک برم؟
    و اینکه برای ثبت نام به معدل دبیرستان نیازه؟

    1. بله میتوانید .حداقل معدل بالای چهارده لازم است .

  35. سلام من اگه بدون کنکور گرافیک برم امکانش هست بیشتر از کارشناسی بخونم؟؟؟

  36. سلام من سال ۹۵.۹۶دیپلم گرافیک کامپیوتر از هنرستان گرفتم کاردانش
    الان چه رشته ای میتونم ثبت نام کنم؟هنرهای تجسمی گرافیک
    فتوگرافیک گرافیک
    فتونرافیک عکاسی

  37. سلام من دیپلم گرافیک رایانه دارم نمیدونم باید چیکار گنم کدوم رشته اشو انتخاب کنم خواهش میکنم کمکم کنید

  38. سلام من رشتم مترجمی زبان هست امکان تغییر رشته به گرافیک رو دارم یا نه؟

      1. سلام من فوق دیپلم طراحی لباس دارم چطوری میتونم برای لیسانس گرافیک بخونم

  39. سلام من رشتم مترجمی زبان هست امکان تغییر رشته به گرافیک رو دارم یا نه؟

      1. سلام من سال آخر انسانی هستم میتونم بدون کنکور رشته دانشگاهی گرافیک رو برم ؟

        1. سلام باید کنکور هنر شرکت کنید. و یا از طریق رشته های بدون کنکور اقدام کنید.

  40. سلام من اگر بخوام برم رشته گرافیک رایانه ای کاردانش میتونم توی دانشگاه های خارج بورسیه بگیرم؟

    1. من رشته کامپیوتر فنی میخونم و به عکاسی علاقه دارم خوبه که برم رشته گرافیک رایانه ای؟

  41. سلام من نرم افزار کامپیوتر خوندم مقطع کاردانی
    آیا میتونم رشته کارشناسی گرافیک انتخاب کنم؟

    1. سلام من رشته تجربی خوندم الان دارم اموزش ابتدایی میخونم به نظرتون میتونم تغییر رشته بدم برم گرافیک

      1. سلام خدمت شما، بله امکان تغییر رشته دارید و میتوانید در دانشگاه های علمی کاربردی،آزاد و ….ثبت نام کنید.

  42. من رشته ام گرافیک رایانه هستش کنکور داره آیا؟ و اینکه شرایط ثبت نام در دانشگاه چجوریه؟باید آزمون ورودی بدم یا بر اساس معدله؟ دانشکده فنی حرفه ای بایدم برم؟

    1. سلام هم میتونید با کنکور وارد دانشگاه شوید و هم با سوابق تحصیلی خود

  43. سلام من دیپلم رشته گرافیک دارم میتونم باشرط معدل برم دانشگاه های دولتی؟یا باید تو کنکور سراسری هنر شرکت میکردم تا دانشگاه دولتی گرافیک تحصیل کنم؟

    1. سلام در کنکوری که مخصوص بچه های گرافیک هست باید شرکت کنید.

  44. سلام
    من رشتم انسانیه میتونم با دیپلم انسانی بدون کنکور برم دانشگاه رشته گرافیک تهران؟؟؟

      1. من رشته کارشناسی ناپیوسته گرافیک گرایش پوستر ونشانه خوانده ام ۴ واحد پاس نشده دارم میگویند باید گرایشم را عوض کرده دوباره از اول گرایش دیگری را انتخاب کنم و نهایتا ۲۰ ٪ واحد ها تطبیق داده می شود . ایا میشود همین رشته را در دانشگاه دیگری ادامه دهم ؟ یا ۴ واحد باقیمانده را به صورت مهمان در دانشکاه دیگری بخوانم ؟ و مدرک خود رادر همان رشته بگیرم ؟ البته طول دوران تحصیل در ان رشته از سال ۹۶ بوده و به خاطر مشکلاتی این ۴ واحد طول کشیده لطفا راهنمایی کنید

        1. سلام وقت بخیر برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  45. سلام طاعات و عباداتتون قبول من رشتم کامپیوتره میتونم واسه دانشگاه رشته ی گرافیک کامپیوتری برم؟ (بدون کنکور)

    1. سلام.منظور از دانشگاه چیست؟ازاد یا پیام نور؟باید ببینید رشته شما را کدام دانشگاه دارد تا وارد شوید بدون کنکور در سراسری ممکن نیست مگر به شرط معدل و استعداد درخشان.

  46. سلام خسته نباشید من رشتم گرافیکه می تونم دانشگاه شاخه های گرافیکو بخونم‍؟

      1. سلام
        من رشتم انسانیه میتونم با دیپلم انسانی بدون کنکور برم دانشگاه رشته گرافیک تهران؟؟؟

  47. سلام وقتتون بخیر و خسته نباشید
    من الان گرافیک کاردانی میخونم در دانشگاه فنی دختران ارومیه
    برای کارشناسی هم میتونم تو همون دانشگاهم ادامه بدم؟
    خیلی ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت ارائه کردن درس در دانشگاه میتوانید

  48. سلام ببخشید دانشگاه هایی ک شرط معدل هستن رو برای ادامه رشته گرافیک باید از کجا ببینم؟

    1. سلام دوست عزیز
      دفترچه کلیه دانشگاه ها از سایت سنجش قابل بررسی میباشد

      1. سلام من دیپلم گرافیک دارم و یه چندسالی ترک تحصیل کردم و الان میخوام ادامه بدم میشه راهنمایی کنیدبراثبت نام در دانشگاه

  49. سلام من در دانشگاه علمی کاربردی واحد ۳۸ یک ترم کامل رشته گرافیک رو گذروندم میخواستم ببینم آیا شرایطش هست که از دانشگاه علمی کاربردی انتقالی بگیرم برای دانشگاه آزاد طبق اطلاعاتی ک من کسب کردم باید یک ترم و دوازده واحد بگذرونم و در ماه های آذر و خرداد ک زمان انتقالی هست کار های لازم برای انتقالی انجام بدم این اطلاعات درست ؟

    1. سلام دوست عزیز
      انتقالی بین دانشگاه مقدور نیست. باید انصراف ثبت کنید و مجدد اقدام کنید

      1. دانشگاه آزادی رو میشناسید که رشته گرافیک داشته باشه و با شرط معدل باشه؟

        1. سلام دوست عزیز
          از دفترچه های ارائه شده در ورودی ها برای بررسی اقدام کنید

  50. سلام خسته نباشید
    من امسال دهم گرافیک رایانه هستم
    میخواستم بدونم تو دانشگاه باید چه رشته ای بخونم؟ که بتونم گرافیک رو تدریس کنم.
    و اینکه دانشگاه دولتی و آزاد تو اسختدامی تاثیری داره یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز
      از دو روش دانشگاه فرهنگیان و آزمونهای استخدامی میتوانید اقدام کنید

  51. باسلام من دیپلم گرافیک نظام قدبم دادم میخوام برم دانشگاه چه رشتهایی هست میشه راهنمایی کنید؟

    1. سلام دوست عزیز
      در دانشگاه های علمی کابردی با توجه به دفترچه راهنما اقدام کنید

  52. سلام. من دیپلم گرافیک رایانه دارم برای دانشگاه چ رشته هایی و میتونم انتخاب کنم

    1. سلام دوست عزیز
      کلیه رشته ها با دیپلم نظام جدید امکان انتخاب دارد برای بررسی تخصصی با مشاورین تماس حاصل کنید

      1. سلام ببخشید من دیپلم انسانی دارم و میخوام برم رشته گرافیک با سوابق تحصیلی و اینکه کدوم دانشگاه ها بدون کنکور و بو سوابق تحصیلی این رشترو میپذیرن؟

    2. سلام من رشته تجربی هستم میخوام رشته طراحی گرافیک کامپیوتر بخوانم باید چطور وارد شوم

  53. سلام. من رشتم گرافیک رایانه ای هست.ایا کاردانیه؟
    رشته های کاردانی میتونن کنکور هنر شرکت کنن و برن دانشگاه هایی مثل تهران؟ تروخدا کمکم کنید
    اکر رشتت کاردانی باشه باید حتما بری دوسال کاردانی هیچ راهی نداره کنکور بدی بری دانشگاه های خوب؟ دانشگاه تهران منظورمه

    1. دوست عزیز
      در صورت دیپلم نظام جدید محدودیتی در شرکت برای کنکور ندارید

  54. سلام، دیپلم گرافیک رایانه بهتر است یا تصویر سازی؟ ازنظر رفتن به دانشگاه و رشته های موجود و بازار کار

    1. سلام دوست عزیز
      سلام / اصلی ترین تفاوت گرافیک و تصویر سازی : در نحوه استفاده و مکان استفاده از آن است .. گرافیک بیشتر به سمت تبلیغات و اهداف تجاری کاربرد دارد ولی تصویر سازی در بیشتر به مسائل زیباسازی و دکوره کردن محتوا کاربرد دارد . بعنوان پیشنهاد قطعا گرافیک از جایگاه بالاتری برخوردار است

      1. سلام وقت بخیر من دیپلم رشته گرافیک یارانه دارم ایامیتونم‌کنکورکاردانی برارشته کامپیوتربدم؟

  55. سلام و خسته نباشید

    من فارغ التحصیل دیپلم رشته مکانیک خودرو هستم. می خوام در رشته گرافیک کنکور بدم. لطفا راهنماییم می کنید.

    ممنونم

    1. سلام . باید کنکور هنر شرکت کنید در غیر اینصورت بدون کنکور دانشگاه آزاد و علمی کاربردی ثبتنام کنید .

  56. یعنی چی رشته گرافیک دو ساله است یعنی فقط 11 و 12 داره و دهم نداره

  57. سلام ببخشید تو دانشگاه فنی حرفه ای رشته گرافیک ، چه تفاوتی با رشته گرافیک گرافیک داره؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      موضوع شما نیاز به توضیحات تکمیلی دارد برای اطلاعات بهتر تماس بگیرید

  58. سلام من دیپلم گرافیک رایانه ام ایا میتونم رشته صنایع رو برای ادامه تحصیل در دانشگاه انتخاب کنم؟

  59. سلام
    من‌ رشتم گرافیکه میشه امسال بخونم برای کنکور؟؟ و چه دروسی رو باید بخونم تا قبول بشم ؟؟؟

    1. سلام
      بعد از دریافت دیپلم مجاز هستید. برای دروس با کارشناسان تماس بگیرید

  60. سلام خسته نباشید من امسال تعیین رشته میکنم و میخوام گرافیک بخونم میتونم امسال وکنکور گرافیک بدم؟؟ و من چه دروسی رو باید بخونم ؟؟؟

  61. سلام.من لیسانس مهندسی شیمی از دانشگاه ازاد هستم.میتونم برا کارشناسی گرافیک ثبت نام کنم؟ و اینکه دروس عمومی معادلسازی میشه؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز برای هردو مورد بله

  62. سلام خسته نباشید میشه لطفا دانشگاه هایی که رشته کرافیک رایانه ایی دارن و بگید در تهران ممنون میشم

    1. سلام
      اکثر دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی، غیرانتفاعی و… این رشته را ارائه میدهند.

  63. سلام، من رشتم ریاضی هست اما بهش علاقه ندارم، سال بعد میخوام تغییر رشته بدم و میخواستم بدونم میشه با رشته گرافیک به دانشگاهای دولتی رفت؟

  64. سلام من میتونم بارشته ی گرافیک درآینده معلم هنر یابازیگربشم!
    رشته ی گرافیک چه شغلهایی داره؟

    1. سلام وقت بخیر
      بله میتوانید اما همه ی اینها به توانایی و مهارت خودتان بستگی دارد.

  65. سلام من سال ۹۱ دیپلم انسانی گرفتم ولی مدرک پیش دانشگاهی ندارم میتونم بصورت بدون کنکور رشته گرافیک ثبت نام کنم؟ خواهش می کنم راهنمایی کنید که امکانش هست یا نه

    1. سلام
      بله برخی دانشگاه های علمی کاربردی و آزاد و… تنها با مدرک دیپلم دانشجو میگیرند.

  66. سلام خسته نباشیدمن کاردانیموگرفتم .میخوام کارشناسی گرافیک رودامه بدم کاردانیمم گرافیگ بودم .لطف میکنیدچن تادانشگاه که بدون کنکورپذیرش دارن برای کارشناسی معرفی کنید.معدل کاردانیمم ۱۸هست.ممنون

    1. سلام
      دانشگاه علمی کاربردی، آزاد، پیام نور حتی برخی دانشگاه های دولتی

    2. ببخشید با دیپلم کاردانش نظام جدید میتوان در کنکور صداوسیما شرکت کرد

  67. سلام من رشته ی گرافیگ میخونم میخوام تو دانشگاه همین رشته رو ادامه بدم آیا بدون کنکور هم میشه دانشگاه گرافیگ بخونیم دولتی یا نه

    1. سلام
      بله برخی از دانشگاه ها از طریق سوابق تحصیلی پذیرش دارند.

      1. سلام میخاسم بدونم زیر شاخه کامپیوتر رایانه(کلا شاخه داره :/؟)انیمیشن میشه خوند داره تو شاخش؟

        1. شما می توانید در کاردانی ها انیمیشن بخونید

  68. سلام من رشته گرافیگ میخونم.. میخوام تو دانشگاه هم گرافیگ رو ادامه بدم ..‌ آیا بدون کنکور هم میتونم برم .. دانشگاه دولتی یا نه

    1. سلام
      بله برخی از دانشگاه ها از طریق سوابق تحصیلی پذیرش دارند.

  69. سلام خسته نباشید رشته گرافیک کامپیوتر مستقله یا باید اول یه رشته دیگه رو انتخاب کرد؟چه رشته هایی؟

    1. سلام
      این رشته یکی از رشته های شاخه کاردانش است.

  70. سلام من رشتم کامپیوتر اگه بخوام بیام رشته گرافیک رایانه،میتونم!؟یعنی مشکلی نداره و شرط معدل بالای چه نمره ایست؟

    1. سلام
      بله شما میتوانید در این رشته ادامه تحصیل دهید و داشتن حداقل نمره کتبی 10 و حداقل نمره عملی 14 از شرایط لازم است.

  71. سلام میخواستم بدونم من میتونم بادیپلم تجربی دردانشگاه علمی کاربردی رشته گرافیک ثبت نام کنم؟ایا شرایطی داره وازمون عملی هم اولش میگیرن؟

  72. سلام من دوازدهمم و رشته ام گرافیکه میخواستم ببینم اگه کنکورش بدم تربیت بدنی میتونم در بیام یا ن

    1. سلام
      رشته تربیت بدنی از جمله رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی و علوم تجربی میباشد.

      1. سلام
        شهریه دانشگاه علمی کاربردی آزاد چقدر است؟
        با معدل ۱۸.۹۰ گرافیک کاردانش میتونم رشته گرافیک علمی کاربردی دولتی قبول شم؟

    2. سلام من رشتم انساني بوده ميتونم تو دانشگاه رشته گرافيك و بدون كنكور بخونم؟

      1. سلام وقت بخیر
        بله شما میتوانید با ارائه مدرک دوره متوسطه خود در یکی از دانشگاه های ارائه دهنده این رشته به شکل بدون کنکور تحصیل کنید.

  73. سلام من الان یازدهم تصویر برداری هستم کاردانش میخوام دانشگاه رشته گرافیک رو بدون کنکور ادامه بدم ایا امکانش هست ادامه بدم بدون کنکور و تا چه مقطعی ادامه تحصیل میتونم بدم؟

    1. سلام
      بله رشته گرافیک یکی از رشته هایی است که در دانشگاه های مختلف و از طریق سوابق تحصیلی افراد پذیرش دارد این رشته در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و… پذیرش دارد.

  74. سلام ببخشید تاریخ ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی هنر رو میشه به ایمیلم بفرستید؟ممنونتون میشم

    1. سلام من رشته ی گرافیگ میخونم میخوام تو دانشگاه همین رشته رو ادامه بدم آیا بدون کنکور هم میشه دانشگاه گرافیگ بخونیم دولتی یا نه

      1. سلام
        بله برخی از دانشگاه ها از طریق سوابق تحصیلی پذیرش دارند.

        1. سلام ببخشید من سال یازدهمم دهم رشته شبکه کامپیوتر بودم اما امسال رشتم و تغییر دادم به گرافیک کامپیوتر خواستم ببینم میتونم از طریق این رشته معلم بشم .معلم دروس خود رشته چطوری ؟

      2. سلام
        ببخشید من رشته ام طراحی بسته بندی سال دوازدهمم میخواستم بدونم آیا برای ۱۴۰۰ کنکور داریم یا خیر و تو دانشگاه زیر شاخه های طراحی بسته بندی چیا هستن

        1. سلام دوست عزیز
          با دفترچه فنی رشته های مرتبط را انتخاب کنید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید