رشته بهداشت عمومی بدون کنکور 1402

رشته بهداشت عمومی بدون کنکور 1400

در چند سال اخیر در دانشگاه ها و موسسات عالی شاهد ارائه رشته های زیادی در مقطع کارشناسی و کاردانی بوده ایم که مورد استقبال علاقه مندان زیادی قرار گرفته است، لذا داوطلبان برای قبولی در دانشگاه های دولتی به صورت روزانه، می ‌توانند در بعضی از رشته ‌ها بدون شرکت در کنکور سراسری و فقط بر اساس سوابق تحصیلی شان پذیرش شوند.

از رشته‌هایی که در سال ۱۴۰۲ بدون برگزاری کنکور دانشجو پذیرش کرد، رشته بهداشت عمومی است که جزو شاخه ‌های پیراپزشکی می ‌باشد. رشته های پیراپزشکی فقط در بعضی از دانشگاه های سراسری بر اساس سوابق تحصیلی می ‌باشد.

لذا داوطلبان می ‌توانند در زمان اعلام ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور و همچنین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری مدارک خود را به دانشگاه مد نظر تحویل دهند.

در ادامه ابتدا به معرفی رشته بهداشت عمومی می ‌پردازیم و سپس به شرایط قبولی این رشته بدون آزمون سراسری در سال ۱۴۰۲ را بررسی می ‌نماییم.

معرفی رشته بهداشت عمومی

رشته بهداشت عمومی؛ یکی از شاخه ‌های اصلی علوم بهداشتی می ‌باشد که هدف اصلی از تاسیس آن رسیدگی و توجه به سلامت افراد جامعه است. افرادی که در این رشته درس می خوانند در سلامت افراد جامعه نقش مهم و بسزایی دارند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

اهمیت رشته بهداشت عمومی

اهمیت این رشته آنجا معلوم می ‌شود که فقدان و نبود نیروی متخصص آن، باعث بروز انواع بیماری ها، مسائل پزشکی و مشکلات عمومی و… در جامعه می ‌گردد؛ تا جایی که امروزه رشته بهداشت عمومی را به عنوان پایه اصلی رشته هایی آموزش بهداشت، مدیریت خدمات بهداشتی، تغذیه و… می ‌دانند.

از جمله موارد مهم در بهداشت عمومی؛ سلامت جامعه، سلامت محیط، سلامت رفتاری، ذهنی، اقتصادی، مسائل جنسیتی در سلامت و سلامت باروری و غیره است. اهداف بهداشت عمومی برای ارتقاء کیفیت زندگی انسان ها از طریق پیشگیری و درمان بیماری ‌ها و همچنین رشد و بهبود رفتار ها در حوزه سلامت می ‌باشد.

معرفی رشته بهداشت عمومی

دروس رشته بهداشت عمومی در مقاطع مختلف

رشته بهداشت عمومی در دو مقطع کاردانی کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ارائه می ‌شود، که تعداد دروس و واحدهای درسی دانشجویان در مقطع کاردانی و کارشناسی متفاوت است که در ادامه به بررسی جداگانه آن در هر مقطع می ‌پردازیم.

دروس مقطع کاردانی

تعداد واحدهای ارائه شده در این مقطع در مجموع 71 واحد است.

دروس ارائه شده در مقطع کاردانی رشته بهداشت عمومی
نوع درسمجموع واحدعناوین دروس
دروس عمومی15 واحدفارسی عمومی – زبان خارجه – تربیت بدنی (1) – اخلاق کاربردی – اندیشه اسلامی (1) – وصایای امام – آشنایی با قرآن – تنظیم خانواده و جمعیت
دروس پایه10 واحدفیزیک عمومی – شیمی عمومی – تشریح و فیزیولوژی – اصول و مبانی جامعه شناسی – روانشناسی و بهداشت روان – آمار حیاتی مقدماتی
دروس اصلیبهداشت خانواده 14 واحد / مبارزه با بیماری ها 16 واحدکلیات پزشک بهداشت – کمک‌های اولیه – اصول تغذیه – فارماکولوژی – مصون سازی – اصول و کلیات خدمات بهداشتی – میکروبیولوژی
دروس اختصاصیبهداشت خانواده 20 واحد / مبارزه با بیماری ‌ها 18 واحداصول و کلیات اپیدمیولوژی – اصول بهداشت محیط – آموزش بهداشت و ارتباطات – برنامه ملی مبارزه با بیماری ‌ها – اقدامات بهداشتی در شرایط اضطراری – مدیریت و نظارت مراکز بهداشتی – تکنولوژی آموزشی – اپیدمیولوژی بیماری های شایع در ایران – حشره شناسی پزشکی – بهداشت مواد غذایی – بهداشت حرفه ‌ای
کارآموزی در عرصه12 واحدکارآموزی

کارآموزی در عرصه

دروس مقطع کارشناسی

داوطلب در مقطع کارشناسی باید 131 واحد را بگذراند، که شامل 20 واحد عمومی، 32 واحد دروس پایه، 60 واحد اختصاصی و 16 واحد کار آموزی است.

دروس ارائه شده در مقطع کارشناسی پیوسته رشته بهداشت عمومی
نوع درسعناوین دروس
دروس عمومی (24 واحد)مبانی نظری اسلام – اخلاق کاربردی (آیین زندگی) – انقلاب اسلامی – تاریخ و تمدن اسلامی – آشنایی با منابع اسلامی – فارسی عمومی – زبان خارجه – تربیت بدنی (1 و 2) – اندیشه اسلامی (1 و 2)
دروس اصلی و پایه (32 واحد)بیوفیزیک – بیوشیمی – تشریح و فیزیولوژی – اصول و مبانی جامعه شناسی – آمار حیاتی (1 و 2) – اصول و کلیات اپیدمیولوژی – اکولوژی انسانی و بهداشت بین الملل – توانبخشی و رفاه اجتماعی – کلیات پزشکی و بهداشت – اصول تغذیه – فارماکولوژی – مصون سازی فعال و انفعالی – اصول و کلیات خدمات بهداشتی – میکروب شناسی 1 (قارچ شناسی و انگل شناسی) – میکروب شناسی 2 (باکتری شناسی و ویروس شناسی)
دروس اختصاصی (60 واحد)روانشناسی و بهداشت روان – بهداشت دهان و دندان – اقتصاد بهداشت – بهداشت دانش آموزان و مدارس – کاربرد کامپیوتر در تجزیه و تحلیل های داده های بهداشتی – نظام‌های سلامتی در ایران و جهان – بهداشت سالمندان – مدیریت و نظارت در مراکز بهداشتی درمانی – تکنولوژی آموزشی – اپیدمیولوژی بیماری های شایع در ایران – حشره شناسی و مبارزه با ناقلین سموم آفت کش ها و کاربرد آن ها – برنامه های ملی مبارزه با بیماری های واگیر – بیماری های شایع کودکان و طرق پیشگیری از آن – برنامه ملی مبارزه با بیماری ‌های غیر واگیر و اپیدمیولوژی آن‌ها – بهداشت محیط – بهداشت حرفه ای – اصول مدیریت در خدمات بهداشتی – بهداشت روانی و اعتیاد – تغذیه کاربردی – بهداشت مادران و کودکان – بهداشت باروری – اصول برنامه ریزی بهداشتی – آموزش بهداشت و ارتباطات – بیماری‌های ارثی و مشاوره ژنتیکی – پاتولوژی جغرافیایی ایران – روش تحقیق در علوم بهداشتی – زبان تخصصی – بهداشت مواد غذایی – اقدامات بهداشتی و کمک های اولیه در شرایط اضطراری
کار آموزی در عرصه (12 واحد)کارآموزی

دانشگاه های پذیرنده رشته بهداشت عمومی

دانشگاههای پذیرنده رشته بهداشت عمومی

رشته بهداشت عمومی در بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی کشور ارائه می ‌گردد که به شرح زیر می ‌باشند. به این نکته دقت نمایید که شرایط عمومی این دانشگاه ‌ها در سال ‌های مختلف، متفاوت است.

احتمال ارائه نشدن این رشته ها، تغییر محل تحصیل و یا تغییر ظرفیت وجود دارد؛ لذا داوطلب برای کسب اطلاعات بیشتر باید به دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی همان سال رجوع کند.

  • دانشگاه علوم پزشکی اراک
  • دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
  • دانشگاه علوم پزشکی همدان
  • دانشگاه علوم پزشکی اسفراین
  • دانشگاه علوم پزشکی یزد
  • دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
  • دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • دانشگاه علوم پزشکی لرستان
  • دانشگاه علوم پزشکی مازندران
  • دانشگاه علوم پزشکی گناباد
  • دانشگاه علوم پزشکی گیلان
  • دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
  • دانشگاه علوم پزشکی قزوین
  • دانشگاه علوم پزشکی قم
  • دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
  • دانشگاه علوم پزشکی سیرجان
  • دانشگاه علوم پزشکی زابل
  • دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
  • دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر
  • دانشگاه علوم پزشکی بم
  • دانشگاه علوم پزشکی بهبهان
  • دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

شرایط پذیرش بدون آزمون

شرایط پذیرش بدون آزمون

پونزشرایط پذیرش بدون آزمون رشته های پیراپزشکی در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

ارائه مدرک دیپلم سه ساله متوسطه دوره پیش دانشگاهی و نظام جدید

داشتن حداقل معدل کتبی دیپلم 15 دارا بودن سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته موردنظر

حداقل سن 18 و حداکثر 25 سال تمام است و در صورت انجام خدمت سربازی سن فرد باید 27 سال باشد.

دانشجویان و فارغ التحصیلان در تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی نمی توانند در رشته ‌های بدون آزمون پیراپزشکی ثبت نام کنند.

آن دسته از داوطلبان که آقا هستند باید از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی برای ثبت نام نداشته باشند.

رشته های بدون کنکور پیراپزشکی فقط در مقاطع کاردانی می ‌باشد و دانشجویان نیاز است که تعهد به گذراندن خدمت در طی دوره تحصیل در یکی از مراکز پزشکی معرفی شده توسط دانشگاه را انجام دهند.

ادامه تحصیل دانشجویان در رشته های بدون کنکور پیراپزشکی در مقاطع کارشناسی و بالاتر به شرط گذراندن دوره تعهد خدمت برقرار است و آن گروه از داوطلبان که متاهل هستند، باید شرط رضایت همسر را داشته باشند.

تحصیل در این رشته ‌ها به صورت رایگان است، مگر این که داوطلبی نخواهد دوره تعهد خدمت را بگذراند، که در این صورت باید مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان به ازای هر ترم به دانشگاه به عنوان شهریه پرداخت کند.

سوالات متداول

علامت سوالحداقل معدل مورد نظر برای انتخاب رشته ‌های پیراپزشکی در سال 1402 چقدر است؟

معدل داوطلب باید حداقل 15 باشد.

علامت سوالپذیرش رشته بهداشت عمومی دانشگاه های سراسری بدون کنکور برای چه مقاطعی می باشد؟

داوطلب تنها در مقطع کاردانی می ‌تواند در رشته بهداشت دانشگاه های سراسری اقدام به پذیرش نماید.

علامت سوالچه افرادی نمی توانند در رشته های بدون آزمون پیراپزشکی شرکت نمایند؟

دانشجویان و فارغ التحصیلان در تمامی رشته ‌ها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی نمی توانند در رشته های بدون آزمون پیراپزشکی ثبت نام کنند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

رشته بهداشت عمومی بدون کنکور 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 299 نظر:
  1. سلام من دیپلم تجربی دارم میتونم بدون کنکور بهداشت عمومی بخونم ؟

    1. سلام در حال حاضر رشته بهداشت عمومی بدون کنکور در دانشگاه ها یا موسسات عالی ارائه نمی‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران آویژه تماس بگیرید

  2. سلام
    من کارشناسی کامپیوتر دارم آیامی تونم بهداشت خانواده بخونم

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم درصورتی که کنکور دهید بله میتوانید

  3. سلام و عرض ادب
    من معدل کلم۱۲هستش و معدل کتبیم۹
    سوالم اینه که اگر ترمیم معدل بشم و به بالای۱۵ برسونم ترمیم معدل برام حساب میشه و اجازه ی شرکت در رشتا ی بهداشت را خواهم داشت؟

    1. با سلام، اجازه شرکت را دارید و هر چقدر معدل شما با کیفیت تر باشد شانس قبولی بیشتری نیز برایتان فراهم خواهد امد

  4. سلام اگر کسی (نظام قدیم) معدلش پایین باشه با ترمیم نمره معدل بالا نمیاد پس باید چطوری تو انتخاب رشته براساس سوابق رشته خوبی قبول بشه؟

    1. سلام شرط معدلی تعیین نشده است با هر معدلی میتوانید در رشته های ارائه شده انتخاب رشته انجام دهید

  5. سلام
    من کاردانی وزارت بهداشت گرایش مبارزی با بیماری ها براساس سوابق تحصیلی تو اولویت انتخاب رشتمون قرار دادم .
    ولی با اینکه نتایج کنکوراومدن تو دانشگاه دیگه یه رشته دیگه قبول شدم ولی ایا نتیجه بهداشت جداگانه میاد یاهمراه دیگر نتایج میادد؟؟؟؟؟

  6. با سلام ایا فارغ التحصیلان لیسانس میتونن در رشته کاردانی تعهدی بهداشت ثبت نام کنن؟

  7. سلام من فارغ التحصیل کارشناسی ام امسال کاردانی بهداشت تعهدی به مصاحبه دعوت شدم ،ولی گویا این رشته رو فارغ التحصیلان نمیتونن انتخاب کنن درسته؟

  8. سلام من فارغ التحصیل کارشناسی ام میتونم کاردانی بهداشت عمومی صرفا باسوابق تحصیلی تعهدی شرکت کنم؟

    1. سلام خیر ثبت نام در این رشته فقط با قبولی کنکور سراسری امکان پذیر است و بدون کنکور ارائه نمیشود

  9. وقت بخیر.من علوم آزمایشگاهی آزاد زاهدان قبول شدم ممکنه برم دانشگاه آزاد استان خودمون کاردانی بهداشت گرایش خانواده ثبت نامم کنن چون اولویت آخر زده بودم این رشته رو رو اولویت های اولم وایساده راهم دوره نمیخوام برم زاهدان.ممکنه ثبت نامم کنن؟

    1. سلام برای ثبت نام در این رشته باشید قبولی کنکور این رشته را داشته باشید

  10. سلام من دیپلم انسانی دارم هیچ راهی نیس بدون کنکور برم پرستاری بخونم ازاد؟
    یکی از دوستام دانشگاه ازاد بدون کنکور فوق دیپلم بهداشت خوند الان لیسانس رو میخواد پرستاری بخونه رشته دبیرستانش هم امور اداری بود
    حالا من میخوام اینکارو کنم ولی میگم شاید چون قوانین خیلی تغییر کرده نشه ؟
    لطفا نظرتونو برام بگید مرسی.

    1. سلام رشته های پزشکیو پیرا پزشکی به هیچ عنوان بدون کنکور ثبت نام دانشگاه ندارند.

  11. سلام ببخشید من رشته مدرسه تحصیل شده رشته بهداشت تربیت کودک فنی بودم
    رشته دانشگا آموزش ابتدایی کاردانی ترم ۳
    الان کارشناسی میتونم رشته بهداشت عمومی دانشگا آزاد بدون آزمون خونم؟؟

    1. سلام رشته بهداشت عمومی رشته پیرا پزشکی است و بدون کنکور امکان ثبت نام ندارد.

  12. سلام یعنی فقط باید معدل کل بالای ۱۵ باشه؟
    چون من معدل کل م بالای ۱۵ هست ولی معدل کتبی م پایین ۱۵ می تونم تو رشته های کاردانی وزارت بهداشت بر اساس سوابق تحصیلی قبول بشم؟

    1. رشته های بهداشت عموما با کنکور ارائه میشود

  13. سلام خسته نباشید
    ببخشید من رشته کاردانی بهداشت خانواده با سوابق مخصوص بومی استان خودم انتخاب کردم اما قبول نشدم جاش اولویت بعدی رو برام قبول کردن
    بنطرتون برم حضوری دانشگاه برای کاردانی بهداشت قبولم میکنن واسه ثبت نام یا باز باید از طریق سایت باشه

    1. امکان پذیر نیست مگر اینکه تکمیل ظرفیت یا دوباره کنکور دهید

  14. سلام خسته نباشید من رشتم انسانی هست
    با معدل کتبی نهایی۱۴/۹۶و معدل کل بالای ۱۷/۵ایا بهداشت با سوابق تحصیلی رو قبول میشم؟؟

    1. سلام خدمت شما، این سوال چیزی نیست که بنده یا مرجع دیگری بتوانیم پاسخ دهیم، بستگی به تعداد متقاضی و معدل کتبی نهایی سایر افراد دارد .

  15. من مدرک کاردانی بهداشت عمومی مبارزه با بیماریهای دارم تو آزمون کاردانی به کارشناسی شرکت نکردم .
    اگه الان بخوام برای ناپیوسته بهداشت عمومی بخونم باید تا سال بعد منتظر بمونم و تو کنکور کاردانی به کارشناسی شرکت کنم . غیر از این کنکور راه دیگه ای نیست مثلاً دانشگاه آزاد الان میگیره یا نیمه دوم ؟

    1. سلام در رشته بهداشت عمومی پذیرش فقط تا کنکور انجام میگیرد.

  16. سلام وقتتون بخیر
    امسال در دفترچه انتخاب رشته کنکور به صورت سوابق تحصیلی ظرفیت بهداشت عمومی داشت استان ما و من جز اولویت های انتخاب رشتم قرار دادم،اما معدل کتبی پایین ۱۵ هستش،شانس قبولی دارم؟؟معدل کل بالای ۱۵ هست اما کتبی زیر ۱۵

    1. چرا من معدل کتبی ۱۴ داشتم و معدل کل ۱۶ خورده ای بود ولی قبول شدم

  17. سلام خسته نباشید من رشته ام برق هست من میتونم رشتم تغییر بدم و رشته بهداشت عمومی بخونم

    1. در صورتی قبولی در ازمون کنکور امکان پذیر میباشد

  18. سلام وقت بخیر من کاردانی رشته‌ی تربیت کودک رو دارم و میتونم برای کارشناسی رشته بهداشت عمومی در دانشگاه علمی کاربردی بخونم یا نه
    یا باید از کاردانی شروع کنم و هزینه شهریه متغیر و ثابتش چقدر هستش

    1. سلام میتوانید با قبولی کنکور در این رشته ثبت نام داشته باشید.شهریه ثابت 827 هزار تومان و شهریه متغیر برای هر واحد نظری و عملی متفاوت است

  19. سلام
    دیپلم تجربی دارم با معدل کتب 14و 23 سالمه
    ایا رشته مربی بهداشت مدارس در دانشگاه ازاد ارزش خواندن دارد؟

  20. سلام ببخشید آیا رشته بهداشت عمومی با سوابق تحصیلی( تعهد دار ) دعوت به مصاحبه دارد ؟
    من این رشته رو انتخاب رشته کردم
    الان نمیدونم منم دعوت به مصاحبه دارم یا نه
    ؟؟؟؟

    1. سلام این رشته پیرا پزشکی است و بدون کنکور ثبت نام ندارد

  21. سلام
    من دیپلم تجربی دارم وفارغ التحصیل کاردانی مربی بهداشت مدارس دانشگاه آزاد هستم
    میتونم بدون کنکور براساس سوابق کارشناسی بهداشت عمومی یا خانواده ادامه بدم؟

  22. سلام خسته نباشید برای ورود ب این رشته در دانشگاه علوم پزشکی باید انتخاب رشته کنیم یا به دانشگاه مراجعه کنیم؟؟؟

  23. سلام رشته های فنی مثل کامپیوتر می‌توانند در رشته‌ی بهداشت در دانشگاه ازاد تحصیل کنند

    1. سلام . بستگی به ظرفیت و پذیرش دانشگاه ها دارد. باتوجه به اینکه اکثرآ رشته بهداشت با آزمون پذیرش دارد باید دیپلم به تجربی تغییر کند و در آزمون سراسری شرکت کنید.

    1. سلام ، بستگی به دانشگاه دارد. بعضی از دانشگاه ها دارای مصاحبه هستند.دفترچه ی انتخاب رشته را چک کنید.

  24. سلام من دیپلم انسانی دارم
    آیا میتونم کاردانی رشته بهداشت عمومی
    یا مبارزه با بیمارها بخونم

    1. سلام بله میتونید اگه این رشته را در دانشگاهی بدون کنکور ارائه بشه بخونید

  25. سلام.من ۳۴ سالمه دیپلم تجربی و فارغ التحصیل رشته مهندسی محیط زیست هستم.میتونم برای کاردانی بدون کنکور بهداشت عمومی اقدام کنم ؟

    1. بله میتونید برای کاردانی به صورت ناپیوسته اقدام کنید

  26. سلام ببخشید ایرانشهر دانشگاه ازاد یا علمی کاربردی رشته بهداست عمومی براساس سوابق تحصیلی پذیرس داره؟؟

    1. بله به صورت ناپیوسته برای مقطع کاردانی پدثذیرش دارد

  27. سلام من مدرک دیپلم دارم می‌خوام تو آزمون بهداشت شرکت کنم میتونم یانع؟؟بعددوره تعهد خدمت چقدر هستش؟؟ایا میشع انتقالی هم گرفت اگه شهر دور افتادم؟؟اینکه زدین اگه داوطلب نخواد دوره تعهد رو بده باید دو ونیم بده درسته یعنی اگه دانشگاهشو نریم پولشو بدیم حله؟؟یا اینکه باید آزمون هاشم شرکت کنیم ؟

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که منظور شما رشته بهداشت تعهدی است باید تعهد را به جا بیاورید

  28. سلام من 39سال دارم کارشناس گیاهپزشک سراسری روزانه دارم
    الان برای بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانواده تبریزملکان اقدام میکنم ومعدلم18.46
    ومعدل کتبی نزدیک15است
    و
    ایامیتونم اقدام کنم4سال بیمه و 1سال کارورزی دارم
    پروین

  29. سلام با معدل کتبی 15/42و معدل کل17/87 بنظرتون بهداشت عمومی با سوابق تحصیلی می تونم قبول بشم؟

    1. سلام.رشته بهداشت عمومی جزو رشته های پیرا پزشکی است و در هیچ دانشگاهی ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ندارد.

  30. سلام وقت بخیر من رسته تربیت کودک کاردانی خوندم میتونم کارشناسی رو بهداشت عمومی بخونم با سوابق تحصیلی ممنون میشم راهنمایی کنین🙏

    1. بهداشت عمومی در کدام دانشگاه؟ این رشته امسال در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه نشده است رشته بهداشت عمومی با کنکور هست

  31. سلام وقت بخیر؛‌ من در انتخاب رشته کاردانی بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانواده رو در اولویت قرار دادم معدل کتبیم ١٢.٢٥ هستش ولی معدل کل بیشتره؛‌ امیدی هست در این رشته قبول بشم؟؟؟ بومی آذربایجان شرقی
    ‌لطفا پاسخ بدید🙏

  32. سلام خسته نباشید ببخشید من ۱۸سالمه کنکور تجربی استان گلستان دادم و الان ازدواج کردم اومدم تربت جام معدل نهای ۱۴٫۷۳ میخواستم بدونم میتونم تربت جام کاردانی بهداشت عمومی و بهداشت در خانه قبول شم با سوابق تحصیلی؟

    1. سلام.رشته بهداشت عمومی رشته پیراپزشکی است و امکان ثبت نام با سوابق تحصیلی در هیچ دانشگاهی ندارد.

  33. سلام وقت بخیر ببخشید من معدل کل دیپلمم17/5هست و معدل کتبیم10هست
    و سهمیه پنج درصد جانبازی دارم تو دانشگاه شهرمون امسال رشته کاردانی بهداشت عمومی رو بر اساس سوابق تحصیلی گذاشتن آیا امکان داره من قبول بشم؟

    1. رشته های پزشکی و پیرا پزشکی امکان ثبت نام با سوابق تحصیلی ندارند.

  34. سلام من با معدل کتبی 10و معدل کل 16میتونم بهداشت سلامت بدون کنکور شرکت کنم؟؟

  35. سلام من رشته تجربی با معدل ۱۱/۶۴میتونم بهداشت عمومی برم برا اساس سوابق؟

  36. سلام من معدلم ۱۱/۶۴براساس سوابق میتونم بهداشت خانواده برم؟؟

  37. سلام …من سن۳۰سال دارم ولیسانس مدیریت بازرگانی هستم ودیپلم تجربی دارم میتونم بدون کنکور پیراپزشکی بخونم برا کاردانی؟

  38. سلام من ۲۲ سالمه و دیپلم تجربی دارم معدل کتبی ام ۱۶/۷۰ ولی دانشجوی پیام نور هستم کنکور امسال هم شرکت کردم میتونم انتخاب رشته بهداشت عمومی را بر اساس سوابق انجام بدم ؟!

    1. امکان ثبت نام بدون کنکور وجود دارد بر اساس دفترچه ارایه شده در برخی مناطق محروم ولی به طور کل پیرا و پزشکی بدون کنکور ارائه نمی شود

  39. سلام ببخشید من معدل کتبی ام ۱۳/۴۵ هستش و معدل کل ۱۸/۴۰ یعنی شانسی در قبولی رشته های کاردانی بدون کنکور ۱۴۰۲ ندارم

  40. سلام من دیپلم تجربی هستم
    فارغ التحصیل امسال
    ۵۵۴۷ ترازم منطقه ۲ اومده میتونم روزانه اردبیل بخونم؟

    1. سلام مشخص کنید قصد تحصیل در چه رشته ای را دارید.

  41. سلام وقت بخیر بندا سال اخر رشته تجربی و پشت کنکور هستم
    من میتونم تو این رشته تحصیل کنم؟
    آیا شرایط خاصی داره؟

  42. سلام وقت شما بخیر .من کاردانی بهداشت مدارس از دانشگاه ازاد میباشم آیا میتونم در کنکور کاردانی به کارشناسی رشته بهداشت عمومی را شرکت کنم ؟؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم در صورت ارائه میتوانید

  43. سلام من دیپلم کاردانش حسابداری دارم میتونم تو رشته بهداشت مواد غذایی یا بهداشت عمومی کاردانی یا کارشناسی هرچی آزاد بدون کنکور برم؟؟؟؟؟لطفا جواب بدین خیلی مهمهه

    1. سلام.رشته های پزشکی و پیرا پزشکی بع هیچ عنوان ثبت نام بدون کنکور ندارند.

  44. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید ثبتنام با سابقه تحصیلی کی شروع میشه؟

    1. سلام زمان ثبت نام سوابق تحصیلی تمام شده است و برای ورودی بهمن دوباره در اوایل دی ماه اعلام میشود و تمدید خواهد شد.

  45. سلام من 21سالمه دیپلم تجربی دارم با مدل کل 15/31 بدون آزمون میتونم بهداشت عمومی یا بهداشت مبارزه با بیماری ها بخونم؟؟

    1. سلام رشته بهداشت عمومی رشته پیرل پزشکی است و بر اساس سوابق تحصیلی در هیچ دانشگاهی پذیرش ندارد.

  46. من دیپلم انسانی دارم می تونم بدون کنکور دررشته بهداشت عمومی قبول بشم

  47. سلام، خسته نباشید
    با معدل بالای ۱۶ و رشته‌ی انسانی هم میشه بدون کنکور اقدام کرد براش؟

  48. سلام،وقت بخیر
    من کنکوری امسال بودم برای دفعه اول و ۱۸ سالمه..
    معدل کتبی نهاییم شده ۱۵/۶۶ و کل ۱۸/۶۱
    و از شهرستان های استان خراسان رضوی هستم.
    میتونم رشته بهداشت عمومی رو بر اساس سوابق تحصیلی بخونم؟ یا تعهدی؟
    چون زیاد به کنکورم امیدی ندارم..

  49. سلام من فارغ التحصیل کاردانی مربی بهداشت مدارس از دانشگاه ازاد میباشم ایا میتونم در کنکور ناپیوسته بهداشت عمومی وگرایش بهداشت عمومی ثبت نام کنم لطفا راهنماییم کنید

    1. بله میتوانید مشکلی ندارید
      اگر کاردانی در سال 86 و قبل از آن در دانشگاه آزاد گرفتید مجاز نمی باشید

      1. سلام
        من معدل کتبی دیپلمم۱۱٫۷۳
        ولی معدل کل ۱۷٫۶۳
        ایا در کاردانی بهداشت عمومی گرایش خانواده شانس قبولی دارم و اینک این رشته هم بومی است

        1. سلام.رشته بهداشت عمومی رشته پیرا پزشکی است و لا سوابق تحصیلی امکان ثبت نام ندارد.

      2. سلام یعنی قبل از سال ۸۶ فارغ بشه میتونه اقدام کنه یا بعد از این سال؟

  50. سلام من فارغ التحصیل رشته ی مشاوره هستم با معدل ۱۷ میتونم بدون کنکور کاردانی بهداشت عمومی ثبتنام کنم؟و اینکه کدوم دانشگاه ها مجاز هست؟

    1. با سلام، برای ثبت نام در رشته بهداشت عمومی، شما باید دیپلم تجربی را ارائه بدهید، بدون کنکور این رشته را در مقطع کاردانی برای سراسری نداریم
      هر سال در دفترچه چک شودثبتنام کنم؟و اینکه کدوم دانشگاه ها مجاز هست؟

  51. سلام من ۲۳ سالم هست و فارغ التحصیل رشته ی مشاوره هستم.میتونم بدون کنکور کاردانی بهداشت عمومی بخونم؟چه دانشگاهایی میتونم

    1. با سلام برای ثبت نام در رشته بهداشت عمومی شما باید دیپلم تجربی را ارائه بدهید، بدون کنکور این رشته را در مقطع کاردانی نداریم، فقط برای علمی کاربردی این رشته ارائه میگردد بصورت بدون کنکور
      هر سال در دفترچه چک شود

  52. سلام ببخشبد من رشته تربیت کودک هستم معدل دوازدهم 19.23هست میتونم بدون کنکور رشته بهداشت برم؟

    1. سلام وقت بخیر برای رشته بهداشت امکان انتخاب در دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور برای شما وجود دارد
      به صورت کاردانی های مشابه است

  53. سلام
    کسیکه بخواد توی رشته بهداشت بدون کنکور قبول شه باید شرایط خاصیو از لحاط بومی بودن استانی داشته باشه یا خیر؟؟

  54. سلام یک سوال دارم بهداشت عمومی در مقطع کاردانی بدون کنکور اگه اعلام بشه همون بومیه؟ یعنی باید تو روستا باشیم یا اگه تو شهر هم تحصیل کرده باشیم ممکن هست؟

    1. سلام.این رشته پیرا پزشکی است و ثبت نام بدون کنکور ندارد اما رشته های غیر پزشکی را با این شرایط امکان ثبت نام دارد.

  55. سلام من کاردان بهداشت خانواده هستم میتونم بامعدل واسه کارشناسی بهداشت محیط ثبت نام کنم؟؟

    1. 🌸 شرکت در دانشگاه رشته بهداشت محیط بدون آزمون اجرا نمی شود.

      1. بورسیه بهداشت برای آذربایجان شرقی چیه
        در دفترچه انتخاب رشته سوابق

    2. سلام سوال داشتم اینکه شما با رشته بهداشت کاردانی بعد از گذراندن تعهد میتونید با کاردانی شغلتون رو ادامه بدین؟؟؟
      منم میخوام این رشته رو انتخاب کنم لطفا جواب بدین

    3. سلام منم میخوام رشته بهداشت کاردانی انتخاب کنم نظرتون چیه باتوجه به اینکه شما این رشته رو خوندین

  56. سلام وقتتون بخیر،ببخشید من ۲۳سالمه ومعدلم ۱۳و خورده اییه و کتبیم ۱۰هست میتونم بدون کنکور رشته بهداشت عمومی رو بخونم؟الان رشته دانشگاهیم شیمی محضه و درصورت قبولی میتونم انصراف بزنم مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام رشته بهداشت عمومی رشته پیرا پزشکی است و ثبت نام بدون کنکور ندارد.

  57. سلام وقتتون بخیر من دیپلم تجربی دارم معدل کل 17.72ومعدل کتبیم 11.55عه آزاد میتونم بدون کنکور بهداشت عمومی بخونم ؟

    1. رشته بهداشت عمومی معمولا با کنکور ارایه میشود

  58. سلام ببخشید بادیپلم انسانی میشه در رشته بهداشت عمومی دانشگاه ازاد تحصیل کرد

  59. من معدلم ۱۴ هس و سهمیه ۵ درصد دارم اینجاهم ۱۵ نوشته اون چزور میشه؟

  60. سلام من ۱۹سالمه و دیپلم تجربی دارم میتونم بدون کنکور بهداشت عمومی بخونم؟

    1. رشته بهداشت عمومی یک رشته ای می باشد که هم کاردانی داره هم کارشناسی . بهداشت عمومی محیط زیست ایمنی و کار در مقطع کاردانی در حال حاضر براساس سوابق تحصیلی میباشد.
      رشته های پیراپزشکی در مقطع کارشناسی بدون کنکور نمی باشد

  61. سلام من معدل کتبیم ۱۶/۸۶هست معدل کل ۱۹/۳۲ میتونم در رشته بهداشت عمومی بدون کنکور ثبت نام کنم براساس سوابق تحصیلی؟؟

    1. سلام بله انتخاب رشته بدون کنکور مشکلی برا شما وجود ندارد.

  62. سلام وقت بخیر من دیپلم تجربی دارم و ۲۱ سالمه معدل م۱۲ هست نهایی میتونم ثبت کنم به بهداشت بدون کنکور

    1. باسلام رشته بهداشت بدون کنکور ارائه داده نمیشود میتوانید رشته های مثل شیمی زیست سلولی وملکولی میکروبیولوژی درصورت شرکت در کنکور فکرکنید

  63. سلام من معدلم 8/64شد و در حال حاضر شیلات دانشگاه صنعتی اصفهان میخونم امکانش هست رشته پیرا پزشکی رو بدون کنکور قبول بشم؟؟؟؟میتونم تا اومدن نتایج اصفهان مشغول به تحصیل باشم؟؟؟؟

    1. معدل شما معمولا پذیرفته نمی شود و برای پیرا بدون کنکور از طریق کاردانی اقدام کنید

      1. سلام من معدلم ۱۶ هست و ترم دو مهندسی پزشکی هستم می تونم بهداشت عمومی بخونم و نکته دیگه اینکه باید حتما امسال در کنکور ثبت نام می کردم یا اینکه می توانم با مراجعه به واحد دانشگاهی مورد نظر می توانم بر اساس سوابق تحصیلی بخونم بهداشت عمومی

  64. سلام .خسته نباشید.من دانشجوی رشته مترجمی زبان هستم ،وبه مدت ۵سال است که در رشته مترجمی هستم ،و۷۰واحد درسی رو قبول شدم و چون دردانشگاه پیام نور هستم بهم مدرک کاردانی نمیدن،معدل کتبی من دررشته تجربی ۷/۲۱ است ،و معدل کل من ۱۴/۶است ،میخاستم دررشته بهداشت عمومی برم به صورت بدون کنکور،میخاستم بدونم که باید چه کارهایی رو انجام بدم.

    1. سلام رشته بهداشت عمومی رشته پیرا پزشکی است و ثبت نام بدون کنکور ندارد

  65. سلام با معدل کتبی ۱۰/۳۷رشته بهداشت عمومی براساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنم

  66. سلام من سال 94رشته حسابداری سوم دبیرستان بودم بنا به دلایلی نتونستم دیپلمم رو بگیرم والان می‌خوام ادامه تحصیل بدم و تغییر رشته به بهداشت عمومی متولد 77/6/16 هستم آیا با پاس کردن دروس های که امتحان ندادم و گرفتن دیپلمم چجوری میتونم وارد این رشته در مقطع کاردانی بشم ؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام این رشته رشته پیراپزشکی است و فقط با شرکت در کنکور سراسری و بدست اوردن رتبه مورد قبول امکان ثبت نام در این رشته را دارید.

  67. سلام خوبی بامعدل کتبی۱۰/۳۷رشته بهداشت عمومی براساس سوابق تحصیل کنم

  68. سلام خسته نباشید کدام استان‌ها رشته بهداشت عمومی بدون کنکور دارند. لطفا راهنمایی کنید

  69. سلام ببخشید من رشته انسانی هستم معدلم ۱۹ ب بالاس میتونم تو دانشگاه بهداشت عمومی بخونم
    لطفا جواب بدید با تشکر

  70. سلام من دیپلوم حسابداری دارم معدلم 16:75میتونم بدون کنکور رشته بهداشت عمومی تو دانشگاه علمی کاربردی بخونم

  71. سلام من دیپلوم حسابداری دارم معدلم 16:75میتونم بدون کنکور رشته بهداشت عمومی تو دانشگاه علمی کاربردی بخونم

  72. سلام من دیپلوم حسابداری دارم معدلم 16:75میتونم بدون کنکور رشته بهداشت عمومی تو دانشگاه علمی کاربردی بخونم

  73. سلام من دیپلوم حسابداری دارم معدلم 16:75میتونم بدون کنکور رشته بهداشت عمومی تو دانشگاه علمی کاربردی بخونم

  74. سلام من امسال ۲سالی که دیپلوم حسابداری دارم معدلم۱۶:۷۵صدم هستش میتونم رشته بهداشت عمومی بدون کنکوربخونم یا ن

  75. سلام ماسالی که دیپلوم حسابداری دارم معدلم۱۶:۷۵صدم هستش میتونم رشته بهداشت عمومی بدون کنکوربخونم یا ن

  76. سلام خسته نباشین
    من رشته بهداشت مدارس میخونم و میخواستم بدونم با مدرک کاردانی اگه بخوام رشته بهداشت عمومی بخونم باید دوباره کنکور بدم؟

    1. سلام وقتتون بخیر پذیرش این رشته بصورت با کنکور و بدون کنکور میباشد

  77. سلام من کاردان بهداشت عمومی گرایش خانواده هستم وکارمند شبکه بهداشت هستم میتونم بدون کنکور کارشناسی بهداشت شرکت کنم .

    1. سلام وقت بخیر
      رشته بهداشت عمومی بدون کنکور امکان پذیر نیست.

    2. سلام وقت بخیر آیا با کاردانی بهداشت میشه مشغول به کار شد؟ من شنیدم با کاردانی نمیشه توروخدا راهنمایی کنین باید انتخاب رشته کنم زمان محدوده نمی‌دونم کاردانی انتخاب رشته کنم یا نه

  78. من رشته کاردانی بهداشت خانواده دارم با معدل 14 نیم ایا امکانش هست که کارشناسی ناپیوسته بهداشت عمومی بخونم

    1. سلام.من کاردان بهداشت عمومی گرایش خانواده هستم. بعد 14سال وقفه الان میخام کارشناسی بهداشت عمومی بخونم.آیا بدون کنکور میتونم؟؟؟

      1. سلام این رشته پیرل پزشکی است و بدون کنکور امکان ثبت نام ندارد.

  79. سلام وقت بخیر. من دانشجوی میکروبیولوژی هستم. میتونم که انصراف بزنم و بر اساس سوابق تحصیلی در رشته بهداشت تحصیل کنم؟؟

  80. سلام دانشجو هستم اگر از دانشگاه انصراف بدم میتونم این رشته رو شرکت کنم؟

  81. سلام من مدل۱۸ رشتم امور اداری دانشگاه میتونم بهداشت مدارس بخونم ممنون میشم
    بگین

  82. من امسال در سال 1401 معدل کتبی دیپلمم شده 18 آیا میتونم بدون کنکور بهداشت عمومی می بخونم همین امسال

  83. سلام بنده 28سال سن دارم و شاغل هستم می تونم بدون کنکور در دانشگاه آزاد بهداشت عمومی بخونم

    1. اره معدل نهایی یا کتبی همون معدلیه ک تو کنکور تاثیر داره
      ولی کل ن

  84. سلام مراحل پذیرش چگونه میباشد ؟ یعنی کجا مراجعه بکنم برای ثبت نام

  85. سلام
    من بر اساس سوابق کاردانی بهداشت خانواده رو انتخاب کردم ولی معدل کتبیم ۱۳.۲۵ هست آیا امکان قبولیم هست ؟

    1. سلام وقت بخیر بله امکان قبولی شما در این رشته می باشد

  86. سلام من ۲۱سالمه و فارغ و تحصیل رشته تجربی در دبیرستان هستم معدل کتبی سال آخرم یعنی دیپلومم ک نهایی بودن امتحاناتش پایین بوده حداکثر ۳نمره پایین بوده خواستم ببینم میتونم با ترمیم معدل، معدلمو بالا بیارم و رشته بهداشت عمومی و پذیرش بگیرم؟ چون بقیه شرایطو دارم فقط معدل کتبیم

    1. سلام وقت بخیر
      با توجه به سن شما در مدارس بزرگسال قادر به ترمیم خواهید بود.

  87. سلام وقت بخیر
    من دیپلم انسانی دارم وقتی برای انتخاب رشته رفتم بهم پیشنهاد کردن که میتونم با دیپلم انسانی برای این رشته ثبت نام کنم و اطلاعاتی در مورد این رشته نداشتم…حالا واقعا میشه یا نه؟؟؟
    معدل کتبی دیپلمم ۱۵/۵۲ شده و معدل کل ۱۸/۱۶

  88. سلام وقت بخیر من کارمند شبکه بهداشت هستم با مدرک کاردانی آیا میتوانم در مقطع کارشناسی بدون آزمون شرکت کنم

  89. سلام من معدلم ۱۲ هست میتونم رشته پیراپزشکی بدون کنکور ثبت نام کنم یا خیر

      1. سلام وقت بخیر من رشته حسابداری میخونم معدل کل دیپلوم من ۱۶:75صدم هست میتونم بهداشت عمومی امسال بخوبم بدون کنکور

        1. سلام وقتتون بخیر پذیرش کاردانی در رشته بهداشت هست ولی باید معدل خوبی داشته باشید

  90. سلام وقت بخیر، رشته ی من انسانی هست
    ولی شنیدم ک از رشته ی من هم برای بهداشت، هوشبری و.. برمیدارن. شرایطش چی هست؟رتبه و تراز خاصی میخاد؟
    سنمم18سال هستم. منطقه2

  91. سلام وقتتون بخیر
    با معدل 13/31 میشه در این رشته تحصیل کرد؟!

  92. سلام وقت بخیر ..
    من کاردانی امداد و سوانح از دانشگاه علمی کاربردی کرمان هستم ..
    میتونم رشته بهداشت خانواد بدون کنکور آزاد کرمان برم ؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه بستگی بستگی به شرایط دفترچه دارد.

  93. سلام ببخشید من از دانشگاه پیام نور انصراف دادم
    نمی توانم این رشته را انتخاب کنم؟؟

      1. سلام رشته بهداشت عمومی رشته پیرا پزشکی است و ثبت نام بدون کنکور ندارد

  94. سلام با معدل کتبی۱۱
    و معدل کل ۱۷/۱۶ میشه رشته بهداشت عمومی بدون کنکور برم لطفا جواب بدید ممنون

  95. سلام ببخشید من دانشجو هستم و دوترم گذراندم‌ حالا میخواهم انصراف بدم و کاردانی بهداشت بدون کنکور ثبت نام کنم میشه اول ثبت نام کنم وبعد که قبول شدم انصراف بدم از رشته درحال حاضرم ؟؟؟

    1. سلام وقتتون بخیرباشه بستگی به نوع دانشگاه درحال تحصیل شما دارد.

  96. سلام…من کارمند شبکه بهداشت و دیپلم دارم….البته دانشجوی انصرافی از یک رشته دیگ بودم از پیام نور…امکانش هست؟

  97. سلام من امسال کنکور تجربی دادم و دانشگاه ازاد پیام نور پردیس و خودگردان قبول شدم می تونم بهداشت عمومی رو بدون کنکور بخونم؟اگر اره در چه شهر هایی می تونم؟معدلمم هفده ونیم هست

    1. سلام وقتتون بیر باشه بستگی به شرایط دانشگاه مدنظرشما دارد.

  98. سلام خسته نباشیدمن دیپلم فنی وحرفه ای دارم میتونم واردشم؟

  99. سلام وقت بخیر . ببخشید این واقعیت داره که رشته های پیراپزشکی بدون کنکور هستش؟

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی به رشته و مقطع مورد نظر دارد.

  100. سلام شهریه هرترم رشته بهداشت عمومی ازاد چقدرهست ونحوه پرداخت ومیزان مدت ک میتونیم پرداخت کنیم چقده؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه حدود هفت تا هشت میلیون تومان نحوه پرداخت و مدتپرداخت بستگی به نظر دانشگاه دارد.

  101. سلام، امسال بهداشت عمومی با سوابق تحصیلی، دانشجو قبول میکنه؟؟

  102. سلام من رتبم خوب نشده ولی معدل دیپلمم ۱۶/۵۰هست میتونم این رشته رو بخونم یا نه؟قبول میشم؟

  103. سلام.من معدل دیپلمم 15ونیم شده و ایا میتونم بدون نتیجه کنکورم برم ازاد این رشته رو بخونم

  104. سلام من معدلم ۱۳ شده میتونم رشته های بدون کنکور مثلا بهداشت عمومی برم؟
    لطفا جواب بدید

    1. سلام وقت بخیر
      در زمینه ی ثبت نام این رشته بستگی به دانشگاه مد نظر در زمینه قوانین ثبت نام وجود دارد

  105. سلام من لیسانس مترجمی زبان دارم و امسال کنکور تجربی دادم..میتونم بهداشت رو براساس سوابق تحصیلی برم یا نمیتونم؟

  106. سلام وقتتون بخیر ببخشید رشته بهداشت عمومی بدون کنکور دیگه نباید شهریه بدیم؟

    1. سلام وقت بخیر
      پرداخت شهریه بستگی به دانشگاه مد نظر شما دارد.

  107. سلام من کاردانی رشته اموزش ابتدایی دارم بهداشت با سوابق میتونم بخونم(همون کاردانی)و اینکه تطبیق دروس داره؟

  108. سلام
    من معدل نهاییم ۱۳ معدل کلم ۱۸
    اگه انتخاب رشته کنم برام میگیره؟
    ترمیم معدل داخل شهریوره؟
    میشه بعدش ترمیم زد؟
    باید چیکار کنم که بتونم حتما این رشته رو برم

  109. سلام من کنکوری ۱۴۰۲ هستم ایا میتونم بدون کنکور شرکت کنم؟؟ایا تا اون موقع بدون کنکور هست این رشته؟؟

    1. سلام وقت بخیر برای ثبت نام بدون کنکور یا سوابق تحصیلی بر اساس دفترچه منتشر شده سنجش و دانشگاه ازاد امکان پذیر است

    1. سلام وقت بخیر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با‌معدل‌کتبی۱۲/۴۸صدم
      معدل کل۱۷/۵۴میتونم‌‌
      بهداشت ‌‌‌‌‌‌عمومی‌میارم
      یا رشته‌های دیگه پیراپزشکی هوشبری یا مامایی یا اتاق عمل‌یا‌بهداشت‌یا فیزیوتراپی
      کدوم رشته میتونم‌بیارم‌وچه‌شرایطی‌لازم‌هست؟

  110. سلام
    من معدله کتبی دیپلمم ۱۴.۹۴ است
    معدله کل دیپلمم هم ۱۸.۹۴ است
    فقط ۶ صدم کم دارم
    این ۶صدم میتونه مانع پذیرشم توی رشته بهداشت عمومی بشه؟

      1. ببخشید زمان ترمیم معدل کی هست میشه انجام دادوانتخاب رشته کرد؟

      2. ببخشید کی میشه این کاررو انجام داد؟؟؟ الان من معدل نهایی ام 15/63 هست و معدل دیپلمم 17/90 به نظرتون میتونن منو ببرن؟؟ اگر بخوام معدلمو بالا ببیرم میتونم؟؟؟

      3. سلام و وقت بخیر. من دانشجو مقطع کارشناسی دانشگاه ملی هستم. میتونم برای ثبت نام اقدام کنم؟ مثلا انصراف بدم و بعد ثبت نام کنم

  111. سلام من کارمند شبکه بهداشت و درمان هستم آیا بدون کنکور میتونم در رشته بهداشت عمومی یا خانواده در مقطع کاردانی در دانشگاه آزاد شرکت کنم؟

  112. سلام میشه معدل کل دیپلم ۱۵ باشه ولی معدل کتبی کمتر باشه؟
    وبقیه شرایط اوکی باشه بعد رشته بهداشت عمومی یبت نام کنی؟

  113. سلام من لیسانس روانشناسی دارم نمیتونم در بهداشت عمومی شرکت کنم؟

  114. سلام من رشته تربیت کودک هستم میتونیم دانشگاه ازاد بهداشت عمومی رو ثبت نام کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر میتوانید از طریق کنکور اقدام بفرمایید.

  115. سلام من کارشناسی مدیریت دولتی پیام نور هستم میتونم رشته کاردانی بهداشت عمومی بدون کنکور شرکت کنم؟؟
    ممنون

    1. کاردانی بهداشت عمومی در گرایش مبارزه با بیماری ها و خانواده صرفا بر اساس سوابق تحصیلی میباشد

  116. سلام.ببخشید من کارشناس رشته مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور هستم میتونم در رشته کاردانی بهداشت عمومی بدون کنکور شرکت کنم و ادامه تحصیل بدم
    ممنون

  117. سلام من کارشناسی مدیریت دولتی پیام نور هستم میتونم رشته بهداشت عمومی بدون کنکور شرکت کنم؟؟
    ممنون

  118. سلام یه سوال دارم من دیپلم تجربی دارم و با معدل کتبی ۱۰وخورده ای و معدل کل ۱۶ وخورده ای میتونم دانشگاه آزاد رشته بهداشت عمومی بخونم ؟

    1. سلام
      اگر بتوانید تراز لازم در کنکور را بدست بیاورید امکان تحصیل وجود دارد

  119. سلام وقت بخیر من رشته تحصلیم فنی هستش و دیپلم دارم میخام وارد این رشته تحصیلی بشم معدلم ۱۹به بالا هستش آیا امکان شرکت در این رشته هست ؟؟

  120. سلام وقت بخیر من متولد سال ۷۴ هستم و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی هم هستم معدل کتبی نهاییم ۱۹ هست آیا میتونم بدون کنکور بهداشت عمومی ثبت نام کنم ،؟؟

  121. سلام معدل کتبی من ۱۳٫۸۹ هست اصلا امکانش نیست بدون کنکور این رشته رو‌ ثبت نام کنم؟
    دانشگاه آزاد بدون کنکور و شرط معدل این رشته رو نداره؟

    1. باسلام نام رشته را ذکر نکردید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  122. سلام وقت بخیر ممنون میشم راهنمایی کنید، من بدن کنکور با معدل کل دیپلم ۱۵/۶۵ و کتبی ۹/۱۳ میتونم رشته بهداشت عمومی دانشگاه آزاد سنندج قبول بشم ؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      طبق شرایط به روزرسانی شده این امکان تحت قوانینی وجود دارد

  123. سلام .دیپلم رشته تجربی بالای 18 میتونه این رشته رو بدون کنکور بخونه؟

  124. سلام وقتتون بخیر،ببخشید من بدون کنکور با معدل دیپلم تقریبا ۱۵میتونم بهداشت عمومی دانشگاه آزاد بخونم؟؟؟؟

  125. سلام ۲۸ سال خانم هستم دیپلم تجربی میتونم دانشگاه آزاد بدون کنکور بخونم

  126. سلام
    من کاردانی بهداشت مدارس خوندم
    برا کارشناسی میخوام بهداشت خانواده یا عمومی بخونم بدون کنکور
    چجوری میتونم

    1. سلام من میخوام بهداشت مدارس آزاد بدون کنکور بخونم آیا بعدا با معدل کاردانی بهداشت مدارس باید کارشناسی بهداشت عمومی وحروف ای بخونم امکانش هست؟؟

      1. چون تعهدی ها رایگانن و کسی که فارغ التحصیل شده نمی تواند از مزایای تحصیل روزانه استفاده کند

  127. سلام من کاردانی بهداشت مدارس تموم کردم معدلم ۱۶هستش میتونم بدون کنکور دانشگاه ازاد رشته بهداشت عمومی ادامه بدم

  128. سلام من کاردانی بهداشت مدارس تموم کردم معدلم ۱۶هستش میتونم بدون کنکور رشته بهداشت عمومی ادامه بدم

  129. سلام خسته نباشین من کاردانی رشته بهداشت مدارس خوندم میتونم بهداشت عمومی شرکت کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      رشته ی بهداشت عمومی زیر نظر وزارت بهداشت ارائه شده و شرایط خاصی برای شرکت در این رشته وجود دارد

  130. سلام خسته نباشین من کاردانی رشته بهداشت مدارس خوندم میتونم بهداشت عمومی شرکت کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      رشته ی بهداشت عمومی زیر نظر وزارت بهداشت ارائه شده و شرایط خاصی برای شرکت در این رشته وجود دارد

  131. سلام من کاردانی بهداشت مدارس خوندم الان می تونم کارشناسیمو بهداشت امومی بخونم معدم 16.80 هست

  132. سلام من دیپلم هستم میتونم در چه دانشگاهی بدون کنمور در رشته بهداشت عمومی ثبت نام کنم

  133. سلام. من کاردانی بهداشت عمومی هستم. معدلم 18 و خورده ای هستش
    میتونم بدون کنکور همچنان دانشگاه آزاد تحصیل کنم؟ ممنون میشم پاسخگو باشین

      1. امکانش هست راهنمایی بفرمایید که چطور میشه برای این نوع پذیرش اقدام کرد و شرایط چی هست ؟!

      2. سلام من کاردانی مربی کودک دارم. کنکور تجربی دادم. امسال.
        آیا میتونم توی رشته های پیراپزشکی بدون کنکور در مقطع کاردانی شرکت کنم؟؟

        1. سلام oومی بودن داوطلبان، یعنی داوطلبانی که قصد شرکت در این رشته ها را دارند باید 3 سال آخر تحصیلشان را بومی منطقه باشند.
          oداوطلبان این رشته نباید نقص جسمانی و عضو داشته باشند و باید از لحاظ روحی و روانی در سلامت کامل قرار داشته باشند.
          oبه دلیل نیمه متمرکز بودن رشته های علوم پزشکی و قبولی داوطلبان بر اساس مصاحبه و سوابق تحصیلی، داوطلبان باید آمادگی و شرایط لازم جهت مصاحبه را بدست آورند.
          oحداکثر سن پذیرش برای داوطلبان خانم و آقا 25 سال می باشد . آقایون (در صورت احتساب خدمت سربازی) 27 سال می باشد.
          oداوطلبانی که برای تحصیل در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور پذیرفته می شوند باید تعهد خدمت خود را، جهت پذیرش تعهد خدمت که معادل ۳ برابر دوران تحصیل است را به دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اند ارائه دهند.
          oمدرکی که پس از پایان تحصیلات به داوطلبان داده می شود مستقیما از دانشگاه علوم پزشکی ایران صادر می شود.
          oداشتن معدل کتبی دیپلم 15
          oداوطلبان آقا از بابت نظام وظیفه نباید مشکلی داشته باشند.
          oداوطلبانی که دانشجو هستند یا فازغ التحصیل شده اند نمی‌توانند در آزمون های رشته های پیراپزشکی ثبت نام کنند.

          1. سلام میشه که ادامه تحصیل داد؟ بعدم ممکنه ما دانشگاه ثبت نام کنیم اما نیم سال دوم باشیم و بعد اگر این رو قبول شدیم اون رو لغو کنیم؟

          2. سلام من ۲۱سالمه فارغ و تحصیل رشته تجربی در دبیرستان هستم معدل کتبیم حداکثر ۳نمره پایین تر اومده میتونم با ترمیم معدل رشته بهداشت عمومی و برم، سه سال آخر دبیرستانمم بومی منطقم و همه شرایطو جز معدل و دارم

      3. سلام من معدلم ۱۶:۷۵ هستش ورسته حسابداری میخونم میتونم بدون کنکور رشته بهداشت عمومی بخونم

        1. سلام ،بامعدل کتبی ۸۰\۱۵وسن ۲۷سال می تونم بهداشت ،کا ردانی قبول بشم؟

          1. سلام بله شرط معدلی گفته نشده

    1. با دیپلم چه رشته هایی میشه در دانشگاه بهداشت عمومی را تحصیل کرد؟

    2. کاردانی بهداشت عمومی با کنکور رفتین و این ک دانشگاه آزاد ک میخوایین برین بدون کنکور و انتخاب رشته میخوایین برین ؟!

      1. سلام
        وقتتون بخیر
        ببخشید میشه بدون کنکور کاردانی بهداشت عمومی بخونم؟

        1. سلام رشته بهداشت عمومی رشته پیراپزشکی است و ثبت نام بدون کنکور ندارد.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید