شرایط معافیت پزشکی به علت پارگی مینیسک زانو

معافیت پزشکی مینیسک زانو چه شرایطی دارد؟

معافیت پزشکی مینیسک زانو دارای چه شرایطی است؟ چه افرادی می توانند از معافیت پزشکی مینیسک زانو استفاده نمایند؟

معافیت پزشکی مینیسک زانو همانطور که از اسمش نیز پیداست بخشی از معافیت پزشکی محسوب می شود. این معافیت ها که در این سال های اخیر متقاضیان زیادی را نیز داشته است می تواند به داوطلبان کمک کند تا به راحتیخدمت سربازی خود را کنار گذاشته و منتظر کارت معافیت خدمت ضرورت خود باشند. معافیت ها کمک می کند تا مشمولین به خدمت سربازی نروند یا برای مدتی از سختی های این مسئله دور باشند. زیرا معافیت ها انواع مختلفی هستند که به ویژه برای مشمولین بیمار و دارای مشکل در نظر گرفته شده است.

مینیسک زانو چیست؟

مینیسک زانو از غضروف ساخته شده است، که مثل بالش بین استخوان ران (فمور) و استخوان ساق پا (درشت نی) عمل می‌کند. در هر مفصل زانو دو مینیسک وجود دارد که امکان آسیب دیدن و پاره شدن آن که علت درد زانو می باشد به هنگام انجام فعالیت‌ مفصل زانو که با فشار یا چرخش همراه است، وجود دارد.

علایم پارگی مینیسک زانو :

  • ۱- زانو درد (به خصوص در زمان لمس کردن ناحیه مورد نظر) یکی از اصلی ترین علل درد زانو، پارگی مینیسک است.
  • ۲- التهاب و ورم زانو
  • ۳- مشکل حرکت زانو یا عدم توانایی حرکت کامل در تمام جهت‌ها
  • ۴- احساس قفل شدن زانو یا گیر کردن آن
  • ۵-احساس خالی کردن زانو یا عدم امکان اتکا به آن
  • ۶-صدا دادن زانو (تق تق زانو)پارگی و درد مینیسک زانو ممکن است به مرور زمان یا به صورت ناگهانی ایجاد شود از آن جایی که مینیسک ها وظیفه کاهش فشار و ضربه گیری بین استخوان های مفصل زانو را به عهده دارند ، پارگی این بافت ها می تواند باعث برخورد و ایجاد صدا در مفصل زانو و علت صدا دادن زانو شود. در موارد آسیب مینیسک زانو ، شنیدن صدای زانو مقطعی است و این علائم بسته به نحوه فعالیت شما ونحوه استفاده از زانو، ممکن است بروز بکنند ، یا نکنند

معافیت پزشکی مینیسک زانو چه مراحلی دارد؟

معافیت پزشکی مینیسک زانو

این قوانین مربوط به معافیت ها مشمولان خدمت وظیفه را در چهار بخش مختلف دسته بندی کرده است. این دسته بندی از نظر وضع جسمانی و روانی، نوع مشخصی از معافیت را میدهد. این قانون از تبصره های بخش 39 معافیت های پزشکی است که در اینجا برای شما توضیحات لازم را درباره ی این معافیت نظام وظیفه گردآوری کرده ایم.

گروه های مختلف مشمولان بر اساس وضع جسمی و روحی در معافیت های پزشکی:

  1. گروه اول: افرادی که از نظر سلامتی مشکلی ندارند و از سلامت کامل بهره مند هستند در این گروه قرار دارند. این افراد باید پس از رسیدن به سن مشمولیت برای رفتن به خدمت سربازی اقدام کنند.
  2. گروه دوم: مشمولینی هستند که از بیماری رنج می برند. یا به دلیل جراحی های متعدد قادر نخواهند بود به خدمت سربازی بروند. این افراد بر اساس تشخیص و تایید پزشک می توانند درخواست معافیت دائم داده و کارت معافیت دائم خود را دریافت کنند. بیماری این افراد در شورای پزشکی تایید خواهد شد. یعنی این افراد از نظر روحی و جسمی قادر نیستند به خدمت سربازی بروند.
  3. گروه سوم: آن دسته از مشمولینی که به دلیل شرایط بد و بیماری مجبورند مدتی به سربازی نرفته و در مراحل اعزام به خدمت کمی با تأخیر عمل کنند. به این متقاضیان معافیت موقت داده می شود.
  4. گروه چهارم: داوطلبانی که در این گروه قرار دارند به دلیل بیماری و مشکلات جسمی نمی توانند در پادگان های سربازی کارهای سخت انجام داده یا در رزمایش ها شرکت کنند. این افراد از انجام خدمات رزمی معاف می شوند.
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

چگونه معافیت پزشکی مینیسک زانو بگیریم؟

مشاوره معافیت پزشکی مینیسک زانو

مشاوره معافیت پزشکی مینیسک زانو، مشمولین را با این بیماری و نوع معافیت های آن آشنا می سازد. قبل از صحبت درباره ی این معافیت، باید کمی با بیماری و مشکلاتی که برای افراد پیش می آید صحبت کنیم. مینیسک به یک تکه غضروفی گفته می شود که مانند بالشتکی در بین مفصل های زانو قرار گرفته است.

این غضروف مانعی برای ساییدگی استخوان هاست. این پارگی مینیسک در بین افرادی که در ورزش هایی مثل فوتبال یا والیبال فعالیت می کنند شایع تر است. اما دلایل زیادی وجود دارد تا افراد به این مشکل دچار شوند. این علت ها شامل موارد زیر هستند.

دلایل پارگی مینیسک در زانو

  1. ورزش هایی مانند: دومیدانی، فوتبال، والیبال
  2. بالا رفتن سن: افزایش سن باعث ضعف در غضروف ها می باشد.
  3. بلند کردن اجسام سنگین: مانند کمک، میز و
  4. و موارد دیگر که باعث پارگی مینیسک در افراد می شوند.
  5. نشانه ها و علائم پارگی در مینیسک زانو
  6. صدا دادن زانو هنگام پارگی این غضروف
  7. نشانه های ورم در زانو
  8. مشکل پیدا کردن در خم و راست کردن زانوها
  9. ایجاد درد در زانو
  10. قفل شدن زانوها

این نکته را دقت داشته باشید که زمانی که فردی دچار پارگی در مینیسک زانویش می شود. اول نشانه های درد شدید نخواهد بود. شاید برای ساعت ها نیز بتواند هنوز به ورزش و فعالیت ادامه دهد. اما پس از چند ساعت زانو متورم شده و علائم بالا رخ خواهد داد. در این شرایط شما میتوانید برای دریافت معافیت پزشکی مینیسک زانو اقدام نمایید.

 


بیشتر بخوانید:


نظام وظیفه

شرایط معافیت پزشکی مینیسک زانو

شرایط معافیت پزشکی مینیسک زانو بر اساس نوع بیماری در افراد مختلف تشخیص داده می شود. زیرا همانطور که می دانید بیماری های زیادی وجود دارند که سازمان نظام وظیفه برای آن ها معافیت های گوناگون قرار داده است. به همین منظور قوانین در بخش معافیت های پزشکی بسیار زیاد است. زیرا بیماری های این مبحث شامل 17 بخش مختلف می باشد. برخی از این فهرست از بیماری ها را در اختیار مشمولین عزیز قرار داده تا با انواع بیماری های معافیت پزشکی بیشتر آشنا شوند.

راه دریافت معافیت پزشکی مینیسک زانو

راه دریافت معافیت پزشکی مینیسک زانو و دیگر معافیت ها در زمینه ی پزشکی از طریق دفاتر الکترونیک خدمات انتظامی پلیس + 10 انجام می پذیرد. مشمولین باید دقت داشته باشند که مراحل گرفتن معافیت پیچیدگی های خاص خود را دارد. پس باید با دقت بیشتری اطلاعات لازم در این زمینه ها را بدست آورده و برای انجام آن در موقع مشخص اقدام نمایید. زیرا در صورت غیبت یا شرایط دیگر ممکن است مشمولین با مشکلاتی برای گرفتن معافیت روبرو شوند.

به دلیل معافیت های گوناگون موجود، مشمولین باید با انواع معافیت های داده شده درمورد بیماری ها بیشتر آشنا شوند. این معافیت های پزشکی بر اساس شرایط مشمول و نوع بیماری آن توسط شورای پزشکی در نظر گرفته می شود. که به این شرایط اشاره ای خواهیم داشت. برای دریافت معافیت پزشکی مینیسک زانو باید راه های دریافت این معافیت را بدانیم.

نوع معافیت طبق بیماری ها و شرایط سلامتی مختلف بر اساس ماده 39 قانون معافیت های پزشکی نظام وظیفه

  • مشمولینی که از نظر سلامت جسمی و روحی در سلامت کامل بوده و می توانند دوره ی خدمت خود را بگذرانند. این افراد باید به مدت 2 سال خدمت دوره ی ضرورت را انجام دهند.
  • مشمولینی که از نظر جسمی و روحی سلامت کامل نداشته و بیماری آن ها بر اساس تشخیص پزشک تایید می شود. این افراد می توانند برای گرفتن معافیت دائم اقدام کرده و کارت معافیت خود را بگیرند.
  • مشمولین این گروه افرادی هستند که به دلیل اعتیاد یا بیماری های این چنینی باید مدتی بستری بوده یا به طور موقت معافیت بگیرند. این معافیت موقت تا بهبودی افراد ادامه داشته و پس از آن باید برای رفتن به خدمت سربازی و مراحل اعزام اقدام کنند.
  • مشمولین دیگری که به دلیل برخی بیماری ها معاف از رزم می شوند. این افراد با تشخیص پزشک قادر نخواهند بود که در پادگان ها و دوران خدمت کارهای رزمی انجام دهند یا در رزمایش ها شرکت کنند. این افراد از معافیت خدمات رزمی بهره می برند.

بیشتر بخوانید:


 

برای دریافت معافیت پزشکی مینیسک زانو چه مدارکی نیاز است؟

مدارک معافیت پزشکی مینیسک زانو

مدارک معافیت پزشکی مینیسک زانو، بخش مهمی است که مشمولین باید به آن دقت لازم داشته باشند. زیرا باید مدارک و مستندات خود را به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تحویل داده و منتظر بررسی سازمان نظام وظیفه باشید تا برای مراحل بعد به بیمارستان احضار شوند. مشمولین عزیز باید مدارک زیر را سریعا آماده کرده و باقی مراحل را طی کنند.

مدارک و مستندات لازم برای دریافت معافیت پزشکی مینیسک زانو

  1. عکس پرسنلی از چهره مشمول به صورت تمام رخ و رنگی با زمینه سفید
  2. تکمیل برگه وضعیت مشمولان
  3. تکمیل برگه واکسیناسیون
  4. تکمیل برگه معاینه ی اولیه پزشکی
  5. آخرین مدرک تحصیلی مشمول به همراه کپی
  6. شناسنامه مشمول و کپی
  7. کارت ملی مشمول و کپی آن

معافیت پزشکی مینیسک زانو

سوالات متداول

1. انواع معافیت های پزشکی کدام است؟

معافیت های پزشکی به سه نوع تقسیم می شوند. این انواع شامل معافیت دائم، موقت و خدمات رزمی می باشد.

2. معافیت مینیسک زانو در کدام بخش از معافیت های پزشکی قرار می گیرد؟

این بیماری در بخش اسکلت و استخوان قرار دارد.

3. مشمولین متقاضی معافیت پزشکی پس از معاینه اولیه می توانند معافیت خود را دریافت کنند؟

خیر. مشمول باید پس از آن به بیمارستان مراجعه کرده و پس از آن نیز در کمیسیون پزشکی حضور پیدا کنند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت پزشکیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط معافیت پزشکی به علت پارگی مینیسک زانو

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 32 نظر:
  1. با عرض سلام و احترام
    بنده از ناحیه ی دو زانو دارای بیماری آرتروز وهمچنین پارگی مینیسک داخلی زانوها هستم.
    باعنایت به اینکه بنده نظامی بوده ومدت ۲۹ سال و ۷ ماه خدمت نموده ام آیا امکان معافیت مابقی خدمتم که حدودا ۵ ماه میباشد وجود دارد؟ اگر ممکن میباشد لطفا راهنمایی فرمایید لازم به ذکر است بیمارستانهای نظامی به این بیماری توجه ننموده وفقط با تجویز داروهای مسکن بیمار را دست به سر نموده وکار خاصی انجام نمی دهند. باتشکر از راهنمایی شما عزیزان

    1. با سلام وقت بخیر سیری هستم در صورتی که بابت مشکل پزشکی و بیماری ای که دارید تایید پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه را بگیرید و همچنین رای تایید نهایی کمیسیون پزشکی امکان پذیر میباشد در غیر این صورت اگر غیبت نداشته باشید از سایر معافیت کفالتها و ایثارگری و یا حتی از طرح سرباز ماهر استفاده کرده و از مزایای آن بهره مند شوید

  2. سلام
    پارگی مینیسک هر دوپا با پارگی acl یه پا و همپنین صافی کامل هردو پا همراه با دفورمیتی مچ پا معافیت داره؟

    1. سلام وقت شمابخیر.در صورت تایید توسط نظام وظیفه پارگی مینیسک هردوپا و صافی کف پا به همراه دفورمیتگی هم نیز معافیت دائم دارد

      1. سلام
        acl پای چپم پاره شده و pcl پارگی خفیف داره پاهام هم پرانتزی هست مدرکم هم دیپلم
        چقدر احتمال داره معافیت دائم بگیرم؟

        1. سلام
          بستگی به رای پزشک کمیسیون دارد و برای بررسی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  3. سلام من بابت فرو رفتگی سینه اقدام کردم و معاف از رزم شدم و اون موقع اینقدر زانوم اذیت نمی‌کرد هنوز برگه سبز نگرفتم میتونم دوباره بابت زانو هام اقدام کنم برایع معافیت دائم؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه برای گرفتن معافیت پزشکی رای کمیسیون پزشکی قابل اهمیت است که چه نظری برای مشکل شما داده میشود.

  4. سلام من سرباز هستم مینیسک و رباط صلیبی پاره کردم دوبار عمل کردم نتیجه ای نگرفتم میشه معاف بشم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای بیماری شما بستگی به نوع پارگی رباط و نتیجه ی عمل و بررسی پزشک نظام وظیفه دارد.

  5. سلام وقت بخیر خسته نباشین من حین خدمت ۳تا از رباط های پام آسیب دیدو مینیسک زانوم پاره شد وپامو عمل کردم آیا با این شرایط میتوانم معاف دائم شوم.

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که مشکل شما در کمیسیون پزشکی تایید شود بله می توانید

  6. سلام من مینیسکم پاره شده
    بعد رباط و تاندونم هم نود درصد پارگی داره
    الان هفده سالمه
    بعد وضعیت معافی چجوریه

    1. سلام وقت بخیر وضعیت شما در کمیسیون پزشکی بررسی می شود در صورت تایید کمیسیون می توانید معافیت بگیرید

  7. سلام من 17 سالم هست زانوی چپم دچار پارگی مینیسک شد ، پارسال عمل کردیم و حالا هم زانوی راستم دچار پارگی مینیسک شده خواستم بدونم آیا ممکنه که معافیت بگیرم؟

  8. سلام ودرود من مینیسک هر دو زانوم پارگی داره بعد رباط Acl هر دو زانوم پاره شده بعد کیست پارامنیسکال دارم اینم هر دو زانوم میخواستم بدونم چه نوع معافیت بهم تعلق میگیره؟ مدرکم فوق دیپلم

    1. سلام. عموما پارگی مینیسک در هر دو زانو همراه با اختلال عملکرد برای دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم معافیت دائم پزشکی پزشکی به همراه دارد.

  9. سلام من مینیکس زانوم پارگی خفیف داره ایامعاف ازرزم میشم؟

  10. سلام بنده چند ساله که مشمول غائب هستم وچند ماه پیش زانوم پیچ خورد و مینسک زانوم پاره شد به طوری که در روز حداقل چند بار از جا در میره که با کمک دوستان جا میندازم آیا میشه معافیت دائم بگیرم یانه در ضمن مدرک تحصیلیم سیکل هست ممنون میشم از راهنماییتون

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به مدرک تحصیلی و شدت بیماری باید بررسی شود و رای نهایی توسط شورا ارائه میشود.احتمال دارد اقدام کنید

  11. سلام
    من زانوم تو فوتبال آسیب دید رفتم mri گرفتم به دکتر نظام وظیفه نشون دادم گفت مینیسک پاره شده و رباط کش اومده. با این شرایط معاف از رزم میشم؟؟مدرکم لیسانسه

  12. سلام من ۱۹ سالمه ۵ ماه دیگ باید مدارکمو ارسال کنم.
    تو باشگاه آسیب شدید دیدم تا اینکه رفتم امرای جواب رو نشون دکتر دادم گفت مینیسک زانوت پارس تاندمت هم کش اومده بد فشار زیادی ب پام میارم پام خالی میکنه انگار زانوم جاب جا میش طوری ک ۵ روز پام خم و راست نمیش ورم میکنه زانوم ایا میتونم برای معافیت اقدام کنم خواهشا راهنمایی کنین…
    باتشکر.

    1. سلام شما باید با ارائه مدارک معتبر درخواست معافیت کنید و امکان معافیت موفت تا بهبودی کامل هست

        1. سلام دوست عزیز
          با توجه به مدرک تحصیلی بررسی میشود احتمال دارد

        2. سلام من سرباز غايب هستم
          زانوهام پرانتزيه چند هفته پيش تو فوتبال آسيب ديدم دكتر گفت پي سي الت پاره شده و مينيسكتم كشيده شده كبد چرب و چربي خون هم هشتصده به نظرتون امكانش هست كه معاف بشم؟

          1. درکمیسیون پزشکی بسته بشدت بیماری تصمیم گیری میشود

  13. من درحال خدمت درگروهان پاسداری پادگان لویزان مشغول خدمت هستم و24ساعت نگهبانی میدهم و24ساعت استراحت دارم ایاباداشتن معافیت ازرزم بخاطرعمل زانوی راست بازهم بای نگهبانی بدهم لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام
      داشتن معافیت از رزم به معنای معافیت از نگهبانی نیست شما تنها از برخی فعالیت های سخت معاف میشوید.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید