هزینه تحصیل و زندگی در اروپا چگونه است

تحصیل در اروپا

اگر در فکر ادامه تحصیل در خارج از کشور بخصوص کشورهای اروپایی نظیر : اتریش ٬ بلژیک ٬ دانمارک ٬ فنلاند ٬ فرانسه و.. هستید در این مطلب توضیحات کاملی در خصوص این کشور ها ٬ میانگین مخارج زندگی و شهریه های تحصیلی آن ها گردآوری شده است .

هزینه تحصیل در اروپا چقدر است؟

با خواندن این مقاله میانگین شهریه و مخارج زندگی در تعدادی از کشورهای اروپا دست‌تان می‌آید، و با فرصت‌های تحصیل رایگان در اروپا آشنا می‌شوید!توجه کنید که این ارقام میانگین هستند. برای مقدار دقیق شهریه به وبسایت دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید، و به یاد داشته باشید که هزینه‌های زندگی بسته به شهر دانشگاه شما و شیوه‌ی زندگی‌تان متغیر است.

  • اتریش :

میانگین شهریه: رایگان برای دانشجویان خانگی/EU؛ هر ترم ۷۲۶،۷۲ یورو (تقریباً۷۸۰ دلار) برای دانشجویان بین‌المللی همه‌ مقاطع.

میانگین مخارج زندگی: سالانه ۱۰،۲۰۰ تا ۱۲،۰۰۰ یورو (تقریباً ۱۱هزار تا ۱۳هزار دلار)

دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا (EU) می‌توانند به طور رایگان در اتریش درس بخوانند، به شرط آن که تحصیل‌شان حداکثر تا دو ماه پس از مدت‌زمان استاندارد برای کامل کردن دوره تمام شود، در غیر این صورت باید برای هر ترم حدود ۳۶۳،۳۶ یورو (تقریباً۴۰۰ دلار) بپردازند. همچنین هر ترم مبلغ ۱۷،۵۰ یورو (تقریباً ۲۰ دلار) برای عضویت در اتحادیه‌ی دانشجویی از همه‌ دانشجویان اتریش اخذ می‌شود.

  • بلژیک :

میانگین شهریه: سالانه حداکثر ۸۹۰ یورو (تقریباً ۹۶۰ دلار) برای دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا؛ ۸۹۰ تا ۴،۴۵۰ یورو (تقریباً ۹۶۰ تا ۴،۸۲۰ دلار) برای دانشجویان خارج از اتحادیه‌ی اروپا. این ارقام برای تمام مقاطع است.

میانگین مخارج زندگی: سالانه ۱۰،۲۰۰ تا۱۱،۴۰۰ یورو (تقریباً ۱۱،۰۵۰ تا۱۲،۳۰۰ دلار)

دلایل فراوانی برای تحصیل در بلژیک وجود دارد: دانشگاه‌‌های معتبر، فرصت‌های عالی برای شبکه‌سازی بین‌المللی، تنوع بین شهرهایش که شهرت دارد، گوناگونی غذاهای مخصوص مناطق، مناظر دیدنی خارج شهر، کیفیت بالای زندگی در مجموع، و البته شکلات‌های خوشمزه‌ی بلژیک. به همه‌ی این‌ مزایا مناسب بودن شهریه‌ها را هم اضافه کنید.

  • دانمارک :

میانگین شهریه: رایگان برای دانشجویان خانگی/EU در همه‌ی مقاطع؛ سالانه ۶هزار تا ۱۶هزار یورو (تقریباً ۶،۵۰۰ تا ۱۷،۳۵۰ دلار) برای سایر دانشجویان

میانگین مخارج زندگی: سالانه ۸۴هزار کرون دانمارک (تقریباً ۱۲،۲۰۰ دلار)

دانمارک می‌تواند گزینه‌ی مقرون به صرفه‌ای باشد. گرچه بیشتر دوره‌ها به زبان دانمارکی هستند، اما بیش از ۶۰۰ دوره‌ی بین‌المللی معتبر در این کشور به انگلیسی آموزش داده می‌شود، و ۸۶ درصد مردم دانمارک می‌توانند انگلیسی حرف بزنند.

  • فنلاند :

میانگین شهریه: رایگان برای همه. از آگوست ۲۰۱۷ به بعد دانشجویان بین‌المللی خارج از EU و EEA سالانه حداقل ۱،۵۰۰ یورو (تقریباً ۱،۶۰۰ دلار) پرداخت خواهند کرد.

میانگین مخارج زندگی: سالانه۹،۶۰۰ یورو (تقریباً ۱۰،۴۰۰ دلار)

مخارج زندگی در فنلاند نسبت به دیگر کشورهای نوردیک، نروژ، سوئد و دانمارک کمی پایین‌تر است، و دانشگاه‌های دولتی در حال حاضر برای همه رایگان هستند (بجز شمار معدودی از دوره‌‌های تحصیلات تکمیلی ویژه). در مدت اقامت‌تان در فنلاند کارهای فراوانی می‌توانید انجام دهید. فنلاند به کیفیت زندگی فوق‌العاده و ثروت بالایش (که به مساوات بین مردم تقسیم شده) مباهات می‌کند.

  • فرانسه:

میانگین شهریه: برای اکثر دوره‌های لیسانس دانشگاه‌های دولتی ۱۸۹ یورو (تقریباً ۲۰۰ دلار)؛ برای اکثر دوره‌های فوق لیسانس ۲۵۶ یورو (تقریباً ۲۸۰ دلار)؛ و برای دوره‌های دکترا ۳۹۱ یورو (تقریباً ۴۲۵ دلار). شهریه‌ی دانشگاه‌های خصوصی بسیار بیشتر است.

میانگین مخارج زندگی: سالانه ۹،۶۰۰ یورو (تقریباً ۱۰،۵۰۰ دلار)

فرانسه، محبوب‌ترین کشور برای توریست‌ها، یکی از محبوب‌ترین کشورهای دانشجویان بین‌المللی نیز هست و شهریه و هزینه‌های زندگی نسبتاً مناسبی دارد. شهریه برای دانشجویان خانگی و بین‌المللی یکسان است، و شهریه‌ی مدارس مهم (grandes écoles) و موسسات مهم (grandes écoles) که مقدار آن را خودشان تعیین می‌کنند، بسیار بالاتر است. برای زندگی در پاریس باید بیشتر هزینه کنید، اما احتمالاً خواهید دید که ارزشش را دارد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر نظیر هزینه تحصیل در سایر کشور ها ٬ آشنایی بیشتر با کشورهای مورد نظر و … هم اکنون می توانید تهران 9099071985 و سایراستانها 9099071985 تماس حاصل فرمایید .

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

هزینه تحصیل و زندگی در اروپا چگونه است

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید