انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد برای دو دسته از رشته ها انجام می شود. این رشته ها تحت عنوان رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد تعریف می شوند. پس از گذشت زمان کوتاهی از اعلام کارنامه های اولیه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد آغاز می شود.

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد مدتی پس از انتخاب رشته دانشگاه های سراسری آغاز می شود. به منظور انجام انتخاب رشته دانشگاه آزاد داوطلبان باید دفترچه انتخاب رشته مربوطه را دریافت نمایند.

این دفترچه از دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری، جدا می باشد. داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد باید از مندرجات دفترچه اطلاع دقیق داشته باشند. همچنین برای انتخاب رشته دانشگاه ازاد باید اطلاعاتی در خصوص واحد های دانشگاهی داشته باشند. این اطلاعات می تواند مربوط به شرایط و قوانین پذیرش دانشجو، شهریه و … باشد.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد هرسال توسط سازمان سنجش و آموزش آزاد و طی اطلاعیه از سوی این سازمان برای متقاضیان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می شود. داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و یا از طریق رسانه ها، از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد مطلع شوند.

در طی سنوات گذشته زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد معمولا اواخر مرداد ماه بوده است. امسال نیز انتظار می رود زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد کمی بعد از زمان انتخاب رشته دانشگاه سراسری و در اواخر مرداد ماه اعلام شود.

این تاخیر به این دلیل است که داوطلبان زیادی متقاضی ورود به هر دو دانشگاه سراسری و آزاد هستند. برای جلوگیری از اشتباه و استرس، زمان انتخاب رشته این دو دانشگاه با هم متفاوت است. با اعلام زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد داوطلبان می توانند برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی اقدام کنند.

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد، بازه زمانی است که از جانب سازمان سنجش و آموزش کشور برای داوطلبان تعیین می شود. در طی مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد، متقاضیان ورود به دانشگاه های آزاد ایلامی می توانند نسبت به انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اقدام کنند. مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد تنها زمانی است که داوطلبان می توانند نسبت رشته ها و واحدهای دانشگاهی مورد نظر خود را اعلام کنند.

مهلت زمانی که از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد در نظر گرفته می شود به طور معمول یک هفته می باشد.

معمولا زمانی که برای انتخاب رشته در نظر گرفته می شود تمدید می شود تا داوطلبانی که در زمان اصلی انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد نتوانسته اند انتخاب رشته کنند نیز بتوانند انتخاب رشته خود را انجام دهند. همچنین چنانچه فردی بخواهد اطلاعات وارد شده خود را ویرایش کند، می تواند در زمان تمدید شده از طرف سازمان سنجش اقدام کند.

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای متقاضیان دانشگاه آزاد منتشر می شود. باوجود ادغام شدن آزمون سراسری و آزمون ورود به دانشگاه های آزاد در طی سالهای گذشته، دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد و دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری به طور جداگانه و مجزا در دسترس داوطلبان گرامی قرار می گیرد. دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد تمامی اطلاعات ضروری برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد را در اختیار داوطلبان قرار می دهد. داوطلبان با مطالعه دفترچه و آنچه که به عنوان ضوابط پذیرش دانشجو در دفترچه قید شده برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد آماده خواهند شد. در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد جداولی وجود دارد، که در این جداول نام هر واحد دانشگاهی هر شهر و رشته هایی که در این دوره پذیرش دارد قید گردیده است. هر کدام از واحد های دانشگاهی و رشته ها، کد مربوط به خود را دارند که داوطلب بر اساس آنها انتخاب رشته می کند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق درگاه اینترنتی سازمان سنجش و آموزش آزاد امکان پذیر است، این درحالی است که دفترچه کنکور سراسری از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر می شود.

پس از آن که داوطلب کارنامه خود را دریافت کرد چنانچه متقاضی ورود به دانشگاه آزاد باشد، می تواند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام کند.

برای این کار، داوطلبان باید به قسمت انتخاب رشته سایت مراجعه نمایند و دفترچه را از طریق لینک دانلود دریافت کنند. دانلود دفترچه کار بسیار ساده ای است؛ زیرا پس از آن که بر روی سایت سازمان سنجش قرار گیرد، تمام مراکز مشاوره تحصیلی و سایت ها مربوط به انتخاب رشته لینک مستقیم دانلود دفترچه انتخاب رشته را بر روی سامانه های الکترونیکی خود قرار می دهند. به این ترتیب داوطلبان با حداقل مشکلات برای دریافت دفترچه مواجه خواهند بود.

<< دانلود دفترچه انتخاب رشته آزاد صرفا بر اساس سوابق تحصیلی >>

<< دفترچه انتخاب رشته دوره کارشناسی پیوسته ( صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) >>

<< دفترچه انتخاب رشته دوره کارشناسی ناپیوسته ( صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) >>

<< دفترچه انتخاب رشته دوره کاردانی پیوسته (صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) >>

<< دفترچه انتخاب رشته دوره کاردانی ناپیوسته (صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) >>

راهنمای انتخاب رشته

راهنمای انتخاب رشته برای دانشگاه آزاد در دو گروه رشته منتشر می شود. رشته های با کنکور که لازمه آن شرکت در آزمون سراسری می باشد و رشته های بدون کنکور منتشر می شود که شامل بخش ها و توضیحات متفاوتی می باشد.

این بخش ها توضیحاتی را شامل می شود که داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه ازاد نیازمند آگاهی از آن ها هستند. ازجمله این توضیحات می توان مقدمه و تعاریف و جداول را ذکر کرد. هر رشته و دانشگاه یک کد خاص دارد که داوطلب با یافتن کد رشته محل مورد نظر خود می تواند آن را در فرم نهایی انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد وارد نماید.

علاوه بر اطلاعات مندرج در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد هر داوطلب نیازمند اطلاعات دقیق تری نیز می باشد. داوطلبان باید از رتبه علمی هر دانشگاه، آینده هر رشته و محل دقیق دانشگاه های انتخابی خود مطلع شوند تا بتوانند یک انتخاب رشته بهتر و موثر داشته باشند.

انتخاب رشته سازمان سنجش

انتخاب رشته سازمان سنجش یکی از آخرین مرحله های فرآیند کنکور سراسری در طی یک سال می باشد. داوطلبانی که بعد از یک سال تلاش کارنامه های خود را دریافت می کنند حال باید انتخاب رشته کنند. سازمان سنجش برای داوطلبان کنکور سراسری به صورت آنلاین شرایط انتخاب رشته را فراهم می کند.

داوطلبانی که در زمان ثبت نام برای شرکت در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد نیز علاقه خود را بیان کرده اند با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در قالب کارنامه می توانند به سایت سازمان سنجش و آموزش آزاد مراجعه کنند و انتخاب رشته خود را برای رشته ها با آزمون تکمیل نمایند. برای انتخاب رشته در رشته های دانشگاه سراسری داوطلبان می توانند تا حداکثر 150 کد رشته محل را انتخاب نمایند. در حالی که داوطلبان دانشگاه آزاد تا حداکثر 100 انتخاب می توانند داشته باشند.


بیشتر بخوانید: رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد


مشاوره انتخاب رشته

هر سال داوطلبان کنکور سراسری و آزاد برای قبولی در دانشگاه ها با هم رقابت می کنند. تعداد کثیری از داوطلبان در مراحل ابتدایی کنکور سراسری همراه با مشاورین تحصیلی پیش می روند. در این مسیر روش های صحیح مطالعه و غلبه به استرس را یاد می گیرند، اما در انتهای مسیر مرحله حساس و مهم تری وجود دارد که نباید با سهل انگاری و نداشتن دانش کافی انجام شود.

چه بسا که گاهی دو داوطلب با حدود رتبه و درصد یکسان در دو رشته و دانشگاه با سطح متفاوت قبول می شوند؛ این امر اهمیت انتخاب رشته درست را روشن می کند. برای به درستی طی شدن انتخاب رشته نیز می توان از مشاوران تحصیلی کمک گرفت.

مشاوره انتخاب رشته برای داوطلبان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی برای شناخت درست از رشته ها و دانشگاه های آزاد اسلامی و در کل موفقیت در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اهمیت زیادی داشته باشد.


دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

توصیه ما در مرکز مشاوره آویژه

مرکز مشاوره آویژه یکی از مراکز مشاوره تحصیلی برتر کشور است که در امر انتخاب رشته کارشناسان و متخصصان خبره و با تجربه ای دارد. شما داوطلبان عزیز می توانید با مراجعه به سایت این سازمان از خدمات آنلاین بهره مند شوید. همچنین مشاورین ما با مشاوره تلفنی در هر ساعتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در تمام زمینه ها تحصیلی می باشند.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید