شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی 1402 – 1403

شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

مدارسی مانند تیزهوشان و نمونه دولتی، از جمله مدارس محبوب بین دانش آموزان هستند.

هر کدام از این مدارس به دلیل ارائه امکانات آموزشی مناسب و ایجاد شرایط ویژه تحصیلی توجه بسیاری از والدین و دانش آموزان را به خود جلب کرده اند.

ناگفته نماند که دانش آموزان پذیرش و تحصیل در مدارس تیزهوشان را اولویت اول خود می دانند؛ همین امر سبب تلاش و کوشش بسیار آنان برای پذیرش و ادامه تحصیل در این مدارس شده است.

اما گاها دیده می شود دانش آموزان بعد از پذیرش و یا حتی در حین تحصیل به دلیل وجود شرایط مختلف، مانند تغییر محل زندگی، تمایل به تغییر مدرسه و گرفتن انتقالی از مدارس تیزهوشان به تیزهوشان شهرهای دیگر دارند.

سمپاد یا همان سازمان ملی پرورش های استعدادهای درخشان، برای این قبیل دانش آموزان شرایطی را فراهم کرده است تا بتوانند به راحتی از فرصت انتقالی استفاده کنند.

باید توجه داشت که استفاده از فرصت انتقالی مدارس تیزهوشان ملزم به برخورداری دانش آموزان از شرایط و ضوابط انتقال است.

دانش آموزان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی تنها در صورتی که از شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی برخوردار باشند، قادر به تغییر محل تحصیل خود هستند.

در ادامه نحوه نقل و انتقال مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی را به صورت کامل برایتان شرح داده ایم. لذا از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان

بسیاری از دانش آموزان ممکن است بعد از شروع به تحصیل در مدارس تیزهوشان تفاوت چشمگیری را در خود احساس نکرده و به دنبال انتقال به مدارس دولتی باشند و یا ممکن است به دلایلی مانند تغییر شهر و یا دور بودن از مدرسه مورد نظر و… تمایل به تغییر مدرسه در یک شهر یا از شهری به شهر دیگر داشته باشد.

در این صورت لازم است دانش آموزان از تمامی شرایط انتقالی این مدارس آگاه و از آن برخوردار باشد. اگر شما نیز جزء دانش آموزان درحال تحصیل در یکی از مدارس تیزهوشان هستید و به دنبال اخذ انتقالی از این مدارس می باشید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مشاوران مرکز مشاوره آویژه به شما برای استفاده از فرصت نقل و انتقالی در مدارس تیزهوشان کمک خواهند کرد.

پونزشرایط انتقالی مدارس تیزهوشان، بشرح زیر است:

اگر دانش آموزی به دلایلی مانند وجود فضای پر استرس و فشارهای رقابتی در مدارس تیزهوشان تمایل به ترک مدارس تیزهوشان و رفتن به مدارس دولتی را داشته باشد، انتقال این دانش آموزان بلامانع بوده و به راحتی قابل انجام است.

هرگونه نقل و انتقال مدارس تیزهوشان به مدارس دیگر داخل شهر محل تحصیل دانش آموز در سال اول پذیرش ممنوع بوده و به هیچ عنوان با آن موافقت نخواهد شد.

مدرسه مورد نظر باید ظرفیت برای پذیرش دانش آموز جدید را داشته باشد!

هرگونه نقل و انتقال دانش آموزان از مدارس تیزهوشان باید زیر نظر آموزش پرورش بوده و اداره کل آموزش و پرورش هر دو شهر مبدا و مقصد موافقت خود را برای انتقال اعلام کنند.

دانش آموزانی که تمایل به انتقال از مدارس تیزهوشان شهرستان خود به مدارس تیزهوشان در شهرستان های دیگر دارند، باید در یکی از سه مدارسی که در زمان ثبت نام بر اساس اولویت بندی ها انتخاب کرده اند، پذیرش شده باشند.

دانش آموزان مدارس تیزهوشان برای انتقال به مدارس شهرستان دیگر علاوه بر اخذ موافقت از اداره کل آموزش و پرورش هر دو شهرستان (شهرستان مبدا و شهرستان مقصد) باید حداقل نمره قبولی در مدرسه شهرستان مقصد را کسب کرده باشند.

امکان انتقال دانش آموزان مدارس تیزهوشان به مدارس نمونه دولتی وجود ندارد.

شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان

شرایط انتقالی مدارس نمونه دولتی

دانش آموزانی که پس از قبول شدن در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی به دلایل مختلف مانند تغییر محل زندگی یا عدم سازگاری با شرایط محیطی جدید و… تمایل به تغییر مدارس خود دارند، می توانند در صورت برخورداری از شرایط نقل و انتقال مدارس نمونه دولتی، برای تکمیل روند اداری انتقال خود اقدام کنند.

پونزشرایط انتقالی مدارس نمونه دولتی، بشرح زیر است:

اولین شرط برای دریافت انتقالی مدارس نمونه دولتی، این است که دانش آموز ابتدا باید در یکی از مدارس نمونه دولتی استان و شهر محل سکونت خود پذیرش شده باشد.

انتقال دانش آموزان مدارس نمونه دولتی داخل شهرستان محل سکونت از مدرسه ای به مدرسه ای دیگر در سال اول پذیرش ممنوع می باشد.

دانش آموز برای انتقال از مدارس نمونه دولتی به مدارس نمونه دولتی شهرستان های دیگر، علاوه بر موافقت مدیریت مدارس مبدا و مقصد، موافقت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های مبدا و مقصد را نیز لازم دارد.

مدرسه مقصد مورد تقاضای دانش آموز باید از ظرفیت پذیرش برخوردار باشد

دانش آموز برای انتقال به مدارس مورد نظر باید حداقل نمره و امتیاز قبولی در مدرسه مقصد را کسب کرده باشد.

امکان انتقال دانش آموزان مدارس نمونه دولتی به مدارس تیزهوشان وجود ندارد.

زمان نقل و انتقال مدارس سمپاد و نمونه دولتی

داوطلبانی که تصمیم به انتقال از مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی به مدارس دیگر گرفته اند، باید از زمان درخواست نقل و انتقال آگاه باشند.

همانطور که در قسمت شرایط لازم برای نقل و انتقال مدارس نمونه دولتی و سمپاد گفته شد، هیچ یک از دانش آموزان در سال اول تحصیلی خود مجاز به تغییر مدرسه و انتقال به مدارس دیگر در شهرستان محل سکونت نیستند. این دانش آموزان باید بعد از امتحانات خرداد ماه سال اول تحصیلی اقدام به تکمیل فرم درخواست انتقالی کنند.

زمان درخواست نقل و انتقال دانش آموزان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی از یک شهرستان به شهرستان دیگر، بعد از اعلام نتایج آزمون پذیرش خواهد بود.

دانش آموزان در صورت برخورداری از شرایط و ضوابط نقل و انتقال قادر به تکمیل روند اداری خواهند بود؛ در غیر این صورت درخواست انتقال آنان لغو خواهد شد.

شرایط انتقالی مدارس نمونه دولتی

نحوه نقل و انتقال دانش آموزان سمپاد و نمونه دولتی

دانش آموزانی که بعد از گذراندن سال اول تحصیلی خود در یکی از مدارس تیزهوشان یا نمونه دولتی تصمیم به تغییر مدارس و انتقال گرفته اند، برای دریافت فرم انتقالی و تکمیل روند اداری آن می بایست به صورت حضوری اقدام کنند.

این روند به این صورت است که ابتدا دانش آموز متقاضی انتقال، به دفتر مدیریت مدرسه مراجعه کرده و بعد از دریافت فرم انتقال، تمامی اطلاعات خواسته شده در فرم را واراد می کند و فرم تکمیل شده را به مدرسه تحویل می دهد.

در مرحله بعد مدیریت مدرسه فرم و اطلاعات وارد شده را بررسی کرده و آن را در سامانه سناد ثبت می کند. سامانه سناد به نشانی اینترنتی snd.medu.ir سامانه نقل و انتقال دانش آموزان سمپاد و نمونه دولتی از مدارسی به مدارس دیگر است.

بعد از بارگذاری فرم انتقال در سامانه سناد، مدارس مبدا و مقصد فرم درخواست انتقال را بررسی می کنند و نتیجه نهایی که موافقت یا عدم موافقت با انتقال دانش آموز است نیز از طریق همین سامانه اعلام خواهد شد.

دانش آموزان اگر از تمام شرایط انتقال در مدارس مبدا و مقصد برخوردار باشند، با انتقال آنها موافقت شده و می توانند سال تحصیلی جدید خود را در مدارس مورد نظر آغاز کنند.

برای آشنایی بیشتر شما با فرم انتقال دانش آموز و نحوه تکمیل آن، در ادامه توضیحاتی در این باره داده شده است.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

فرم انتقال دانش آموزان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

دانش آموزان برای تکمیل فرم درخواست انتقالی خود و بارگذاری آن بر روی سامانه نیاز به مدارک و اطلاعاتی دارند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است.

پونزاین اطلاعات عبارتند از:

  • اطلاعات شناسنامه ای مانند نام و نام خانوادگی و…
  • شماره تلفن همراه و ثابت
  • نام مدارس مقصد بر اساس اولویت بندی که در زمان ثبت نام در آزمون وارد شده است.
  • نام شهر و مدرسه مبدا
  • نام و نام خانوادگی به همراه امضاء ولی دانش آموز
  • در صورتی که دانش آموز علاوه بر انتقال از مدرسه به مدرسه دیگر تمایل به تغییر رشته نیز داشته باشد، باید در فرم درخواست علاوه بر اطلاعات گفته شده رشته قبل و رشته جدید مورد نظر هردو ذکر شوند.

نحوه نقل و انتقال دانش آموزان سمپاد و نمونه دولتی

در پایان

بسیاری از دانش آموزان هستند که بعد از پذیرش در مدارس نمونه دولتی یا تیزهوشان، تصمیم به تغییر مدرسه می گیرند. این تصمیم ممکن است بخاطر شرایط شغلی پدر و مادر و تغییر محل زندگی باشد.

همچنین در موارد دیگر ممکن است دانش آموز بخاطر فشار رقابتی حاکم بر روی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و یا نداشتن هیچگونه پیشرفت درسی چشمگیری تمایل انتقال به مدارس دیگر داشته باشد.

قبل از هرچیز بهتر است تا دانش آموزان در زمان انتخاب مدارس دقت داشته و از تمامی شرایط این مدارس نیز مطلع باشند. انتخاب صحیح مدارس و آگاهی نسبت به شرایط آن ها سبب می شود تا دانش آموزان درگیر مراحل نقل و انتقال نشده و همچنین نگرانی از بابت تحصیل در مدارس مقصد نداشته باشند.

به هر حال اگر دانش آموزان به هر دلیلی تصمیم به تغییر مدارس خود گرفتند؛ باید فرم درخواست انتقال را دریافت کرده و پس از تکمیل آن را در سامانه سناد قرار دهند.

تمامی اخبار و اطلاعات مربوط به درخواست های دانش آموزان در این سامانه قرار می گیرد. همچنین موافقت یا عدم موافقت درخواست انتقالی مدارس مبدا و مقصد نیز در همین سامانه اعلام خواهد شد. لازمه موافقت با درخواست انتقال دانش آموزان برخورداری از شرایط انتقال هر کدام از مدارس می باشد.

شما عزیزان می توانید برای یافتن پاسخ سوالات و ابهامات خود در این زمینه و سایر زمینه های آموزشی با کارشناسان با تجربه و ماهر مرکز مشاوره آویژه، تماس حاصل فرمایید. با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و از مشاوره های علمی و تخصصی تحصیلیآنان در این زمینه بهره بگیرید.

برای استفاده از خدمات مشاوره تلفنی با شماره۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵تماس بگیرید.

سوالات متداول

سوال علامتشرایط انتقال دانش آموزان در مدارس سمپاد چیست؟

دانش آموزان بسته به نوع درخواست انتقالشان، داخل شهرستان از مدرسه ای به مدرسه دیگر و یا از شهرستانی به شهرستان درگیر شرایط متفاوتی برای انتقال دارند، که در متن مقاله این شرایط کامل ذکر شده اند.

سوال علامتآیا امکان انتقال دانش آموزان مدارس نمونه دولتی به مدارس تیزهوشان وجود دارد؟

خیر؛ امکان انتقال دانش آموزان از مدارس تیزهوشان به نمونه دولتی بالعکس وجود ندارد.

سوال علامتنقل و انتقال مدارس سمپاد در ابتدای سال تحصیلی در چه زمانی صورت می گیرد؟

نقل و انتقال دانش آموزان در سال اول تحصیلی برای انتقال از مدارسی به مدارس دیگر در یک شهرستان امکان پذیر نیست و دانش آموزان بعد از امتحانات خرداد ماه باید اقدام به انتقال کنند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی 1402 – 1403

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید