مشاوره مدارس نمونه دولتی – مشاوره تحصیلی

مشاوره مدارس نمونه دولتی, ثبت نام مدارس نمونه دولتی, مشاوره تحصیلی, مشاوره مدارس

یکی از دغدغه‌های همیشگی والدین داشتن آینده‌ی بهتر برای فرزندان است. خیلی از والدین درس خواندن در مدارس خوب را مهم‌ترین عامل در موفقیت فرزندانشان می دانند. اگر شما هم جزء آن دسته از والدین هستید که آینده‌ی تحصیلی فرزندانتان برایتان مهم است پیشنهاد می‌کنیم این مطلب ما را درباره مشاوره مدارس نمونه دولتی تا آخر بخوانید. در مشاوره مدارس نمونه دولتی تلاش خواهیم کرد تا خلاصه‌ای از کارهایی که باید برای موفقیت و قبولی در مدارس نمونه دولتی انجام دهید را ارائه دهیم. برای اخذ مشاوره اختصاصی و برنامه‌ریزی انفرادی هم پیشنهاد می‌کنیم با مرکز مشاوره ما آویژه تماس بگیرید و از مشاوران بخش‌های مختلف مجموعه‌ی ما بهره‌مند شوید.

برای دریافت مشاوره های تحصیلی حرفه ای میتوانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

گام اول در مشاوره مدارس نمونه دولتی ؛ آشنایی با مدارس نمونه دولتی

رشد و توسعه مدارس نمونه دولتی, مشاوره مدارس نمونه دولتی, مشاوره مدارس, ثبت نام مدارس نمونه دولتی, مشاوره تحصیلی

مدارس نمونه دولتی یکی از قدیمی‌ترین شکل مدارس دولتی هستند که در کنار مدارس تیزهوشان (سمپاد) وظیفه تربیت و آموزش دانش‌آموزان برتر هر شهر را بر عهده دارند. یکی از ویژگی‌های این مدارس این است که دانش‌آموزان برتر هر شهر و روستاهای حومه طی یک آزمون ورودی و در رقابت با سایر دانش‌آموزان وارد این مدارس می‌شوند. و تحصیل در یک مقطع تحصیلی (راهنمایی و دبیرستان قدیم) یا (متوسطه اول و دوم جدید) را آغاز می‌کنند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

گام ۱-۱ در مشاوره مدارس نمونه دولتی ؛ توسعه مدارس نمونه دولتی

در طی چند سال اخیر با گسترش و توسعه‌ی سطح آموزش در کشور، تعداد مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان بسیار بیشتر شده و زیرساخت‌ها و زمینه‌های لازم برای آموزش دانش‌آموزان مستعد ایجاد شده است. تا همین ۱۵ – ۲۰ سال پیش به جز در برخی از شهرهای بزرگ عموماً یک مدرسه تیزهوشان و یک مدرسه نمونه دولتی وجود داشت. اما در حال حاضر در اکثر شهرهای بزرگ هر ناحیه‌ی آموزش و پرورش آن شهر برای خود مدرسه راهنمایی و تیزهوشان مستقل دارد. این توسعه، فرصت لازم برای شکوفایی بیشتر دانش‌آموزان را فراهم کرده است.

گام ۱-۲ در مشاوره مدارس نمونه دولتی ؛ امکان تحصیل برای دانش‌آوزان روستایی

در هر یک از شهرهای بزرگ، مدارس یک یا چند ناحیه از آن شهر وظیفه‌ی پذیرش و آموزش دانش‌آموزان روستاهای اطراف آن شهر را بر عهده دارند. این مدارس با فراهم کردن امکانات خواب و خوراک، به صورت شبانه‌روزی شرایط را برای تحصیل و اقامت دانش‌آموزان روستایی فراهم کرده‌اند. در این مدارس معمولاً دانش‌آموزان می‌توانند به صورت هفتگی انتهای هفته را به منزل خود بروند و بازگردند. در این مدارس نمونه دولتی امکانات ویژه‌ای مثل خوابگاه، سلف‌سرویس و … وجود دارد تا دانش‌آموزان بتوانند در کنار سایر همکلاسان خود به تحصیل بپردازند.

گام دوم در مشاوره مدارس نمونه دولتی ؛ مزایای تحصیل در مدارس نمونه دولتی

مزایای تحصیل در مدارس نمونه دولتی, مشاوره مدارس نمونه دولتی, مشاوره مدارس, ثبت نام مدارس نمونه دولتی, مشاوره تحصیلی

مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان معمولاً سرآمد مدارس کشور هستند. و رقابت نزدیکی برای قبولی در هر یک از این مدارس وجود دارد. هر چند که برای قبولی در مدارس تیزهوشان معمولاً رتبه‌ی بالاتری نیاز است، اما خروجی این مدارس و نتایج آن‌ها در خیلی از شهرها تفاوت قابل توجهی وجود ندارد. هر دوی این مدارس جزو مدارس شاخص هستند و عمدتاً از معلمان یکسانی در این مدارس استفاده می‌شود. لذا به لحاظ سطح آموزش معمولاً برترین معلمان هر شهر برای مدارس نمونه دولتی برگزیده و به کار گرفته می‌شوند.

گام ۲-۱ در مشاوره مدارس نمونه دولتی ؛ مدارس نمونه یک فرصت استثنایی برای آموزش

همان طور که گفته شد برای آموزش دانش آموزان مدارس نمونه دولتی از برترین معلمان شهر و ناحیه استفاده می‌شود. اما ویژگی متمایز این مدارس نسبت به خیلی از مدارس غیرانتفاعی سرآمد این است که در این مدارس همه‌ی دانش‌آموزان از استعداد و توانایی بالایی برخوردارند. تحصیل در میان دانش‌آموزان سخت‌کوش و مستعد خود نیروی محرکه‌ای است که دانش‌آموزان را به تلاش و پشتکار بیشتر وا می‌دارد.

تحصیل در کنار دانش‌آموزان مستعد باعث می‌شود معلمان نیز بتوانند مطالب درسی را در سطح بالاتری آموزش دهند و همین موضوع به ارتقاء توانایی‌های دانش‌آموزان کمک می‌کند. در این مدارس دانش‌آموز ضعیف وجود ندارد. حتی ضعیف‌ترین‌های این مدارس می‌توانند در مدارس عادی سرآمد باشند. پس توانایی و استعداد این دانش‌آموزان را نباید دست کم گرفت.

گام سوم در مشاوره مدارس نمونه دولتی ؛ شرایط شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی

شرایط شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی, مشاوره مدارس نمونه دولتی, مشاوره مدارس, ثبت نام مدارس نمونه دولتی, مشاوره تحصیلی

در گام سوم مشاوره مدارس نمونه دولتی به بحث درباره شرایط شرکت در این آزمون خواهیم پرداخت. برای شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی شما باید پیش‌نیازهایی را داشته باشید تا بتوانید در این آزمون شرکت کنید از جمله مهمترین شرایط عبارتند از:

  • کسب معدل حداقل ۱۷ در نیم‌سال اول تحصیلی (پایه ششم یا پایه نهم) و در مجموع آن سال
  • انتخاب یک یا دو مدرسه به ترتیب اولویت بر اساس شهر محل سکونت (دانش‌آموزان عشایری به دلیل کوچ می‌توانند شهر متفاوتی را برای محل آزمون انتخاب کنند)

گام چهارم در مشاوره مدارس نمونه دولتی ؛ ثبت نام در مدارس نمونه دولتی

فرایند ثبت نام در مدارس نمونه دولتی, مشاوره مدارس نمونه دولتی, مشاوره مدارس, ثبت نام مدارس نمونه دولتی, مشاوره تحصیلی

در سومین گام از مشاوره مدارس نمونه دولتی به بحث ثبت نام در مدارس نمونه دولتی خواهیم پرداخت. برای خیلی از اولیا این سوال مطرح می شود که ثبت نام در مدارس نمونه دولتی چگونه است. در سال‌های اخیر تغییر و تحولات زیادی در ثبت‌نام مدارس خاص به ویژه تیزهوشان و نمونه دولتی به وجود آمده است. در گذشته ثبت نام در این مدارس به مدارس ابلاغ می‌شد و مدارس نیز به دانش‌آموزان اعلام می‌کردند و بعد از نام‌نویسی و دریافت ثبت نام، کارهای مربوط به ثبت نام را انجام می‌دادند.

گام ۴-۱ در مشاوره مدارس نمونه دولتی ؛ زمان ثبت نام در مدارس نمونه دولتی

آزمون ورودی به مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان هر ساله توسط مرکز سنجش پذیرش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان برگزار می‌شود. در حال حاضر ثبت نام مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان به صورت آنلاین و در حوالی فروردین ماه انجام می‌شود.

گام ۴-۲ در مشاوره مدارس نمونه دولتی ؛ نحوه ثبت نام در مدارس نمونه دولتی

داوطلبان برای شرکت در آزمون حتماً بایستی در مهلت اعلام شده توسط آموزش و پرورش اقدام به ثبت نام نمایند. برای این کار بایستی به سایت آموزش و پرورش به مراجعه کنید. پس از مراجعه به این سایت. مقطعی که می‌خواهید در آن ثبت نام کنید (ششم به هفتم یا نهم به دهم) را انتخاب کنید.

با ورود به این بخش شما وارد جایی می‌شوید که باید اطلاعات شخصی، محل سکونت و مدارس نمونه‌ای که می‌خواهید برای آن آزمون دهید را مشخص کنید. توجه داشته باشید که هر شهر معمولاً بیش از یک مدرسه نمونه دولتی دارد و شما باید یک یا دو مورد از این مدارس را برای آزمون خود انتخاب کنید.


حتماً بخوانید : مشاوره مدارس تیزهوشان


گام ۴-۳ در مشاوره مدارس نمونه دولتی ؛ مدارک مورد نیاز برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی

همان طور که اشاره کردیم آزمون مدارس نمونه و تیزهوشان با هم ادغام شده و همان یک آزمون ملاک ارزیابی شما برای قبولی در این مدارس خواهد بود. برای ثبت نام در این آزمون شما باید مدارک زیر را داشته باشید. اگر این مدارک را در اختیار نداشته باشید نمی‌توانید در سایت ثبت نام کنید. برای ورود به سامانه ثبت نام شما پس از وارد کردن اطلاعات یک “کد رهگیری” دریافت می‌کنید. این کد را جایی ذخیره و یادداشت کنید که گم نکیند. برای دفعات بعدی ورود به سامانه، دریافت کارت ورود به جلسه یا دریافت نتایج آزمون شما به این کد نیاز دارید. پس آن را در جای مطمئنی یادداشت کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام آزمون مدارس نمونه دولتی:

مدارک مورد نیاز ثبت نام مدارس نمونه دولتی, مشاوره مدارس نمونه دولتی, مشاوره مدارس, ثبت نام مدارس نمونه دولتی, مشاوره تحصیلی

  1. تکمیل فرم ثبت نام به صورت اینترنتی
  2. یک قطعه عکس 4 * 3 اسکن شده ( زمینه عکس سفید و حتما باید مربوط به سال جاری دانش آموز باشد.)
  3. پرداخت هزینه ثبت‌نام آزمون (هزینه‌ی ثبت نام معمولاً در زمان دریافت کارت ورود به جلسه پرداخت می‌شود.)نکات مهم درباره ثبت نام مدارس نمونه دولتی

نکته ۱: آزمون مدارس نمونه دولتی برای پایه‌ی ششم به هفتم برای برخی از مدارس نمونه هیئت امنایی حذف شده است. در این مدارس شما پس از شرکت در مصاحبه این مدارس رد یا تأیید خواهید شد. برای پذیرش در این مدارس حتماً قبل از ثبت نام از هیئت امنایی بودن آن‌ها مطمئن شوید.

نکته ۲: آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی قبلاً به صورت مجزا بود. اما در حال حاضر هر دو آزمون تجمیع شده و برای ورود به مدارس نمونه دولتی یا تیزهوشان فقط یک آزمون داده می‌شود.

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی

نکات مهم درباره ثبت نام مدارس نمونه دولتی, مشاوره مدارس نمونه دولتی, مشاوره مدارس, ثبت نام مدارس نمونه دولتی, مشاوره تحصیلی

زمان برگزاری آزمون ورودی به مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان هر ساله در نیمه اول اردیبهشت‌ماه به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار می‌شود. تاریخ دقیقی برای اعلام نتایج این آزمون وجود ندارد. ولی معمولاً هر ساله در حوالی آخر خرداد یا اوایل تیرماه نتایج این آزمون‌ها اعلام می‌شود. برای اطلاع آخرین وضعیت اعلام نتایج با مدرسه خود در ارتباط باشید. یا سایت آموزش و پرورش به نشانی medu.ir را پیگیری کنید. پس از اعلام نتایج برای مشاهده نتایج آزمون به همان سامانه‌ی ثبت نام یعنی Azmoon.medu.ir مراجعه کنید. با همان اطلاعاتی که ثبت نام را انجام داده و کارت ورود به جلسه را دریافت کرده‌اید، وارد شوید و نتیجه‌ی آزمون خود را مشاهده کنید.

ضریب تأثیر آزمون و معدل در رتبه‌ی نهایی آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی

ارزیابی نتیجه‌ نهایی آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی، برای مقاطع تحصیلی مختلف (ششم به هفتم و نهم به دهم) با هم متفاوت است. برای دانش‌آموزان پایه ششم فقط نتیجه‌ی آزمون اهمیت دارد و نتیجه‌ و رتبه‌ی نهایی همان چیزی است که در آزمون رقم خورده است. اما در آزمون نهم به دهم معدل و آزمون هر یک سهم جداگانه‌ای در ارزیابی نهایی دارند. توجه داشته باشید که در چند سال اخیر سهم معدل بیشتر شده است و این احتمال وجود دارد که در سالیان آینده هم این روند ادامه داشته باشد. لذا برای آگاهی از سهم معدل و آزمون حتماً به اطلاعیه‌هایی که توسط آموزش و پرورش اعلام می‌شود توجه داشته باشید. در سال‌های اخیر سهم آزمون ۵۰% و سهم معدل شما در پایه‌ی نهم ۵۰% بوده است. لذا نتیجه‌ی نهایی نیز با احتساب ضرایب مربوط به هر یک از این دو مولفه محاسبه می‌شود.

گام پنجم مشاوره مدارس نمونه دولتی ؛ برنامه‌ریزی برای قبولی در مدارس نمونه دولتی

مشاوره مدارس نمونه دولتی موارد برنامه ریزی درسی, مشاوره مدارس نمونه دولتی, مشاوره مدارس, ثبت نام مدارس نمونه دولتی, مشاوره تحصیلی

پنجمین گام در مشاوره مدارس نمونه دولتی، داشتن برنامه‌ریزی هدفمند و مناسب است. هر آنچه تا اینجا بیان کردیم، مربوط به فرایندهای ثبت نام و نکاتی بود که بایستی درباره مدارس نمونه دولتی می‌دانستید. از گام پنجم به بعد تلاش خواهیم کرد تا نکات مربوط به برنامه‌ریزی و منابع لازم برای قبولی در مدارس نمونه دولتی را برای شما بازگو کنیم.

برنامه به شما کمک می‌کند تا بتوانید زمان و انرژی خود را برای رسیدن به هدف منسجم و متمرکز کنید. برای اینکه برنامه‌ریزی کاملی داشته باشید باید به موارد زیر توجه کنید و برای هر یک در برنامه‌ی خود جایی قرار دهید:

  • برنامه‌ریزی برای یادگیری مباحث درسی
  • برنامه‌ریزی برای تسلط بر مباحث یادگرفته شده
  • برنامه‌ریزی برای زمان‌های استراحت و تفریح
  • برنامه‌ریزی برای تست‌زنی و گرفتن آزمون از خود

گام ۵-۱ مشاوره مدارس نمونه دولتی ؛ برنامه‌ریزی برای یادگیری و تسلط

توجه داشته باشید که یادگیری و تسلط دو موضوع متفاوت هستند. شما همیشه زمانی را برای یادگیری مباحث درسی صرف می‌کنید. اما تسلط یک مرحله بالاتر است. وقتی شما بر یک مبحث درسی مسلط می‌شوید که اولاً بتوانید با سرعت و بدون تعلل و شک و تردید آن را حل کنید. تسلط بر موضوع باعث می‌شود تا در سوالات مطرح شده، ابهامی برای شما باقی نماند و شما پس از خواندن سوال به سرعت اقدام به پاسخ‌گویی و حل آن مطلب کنید. تسلط باعث می‌شود تا شما بین گزینه‌های نزدیک به هم گیج نشوید و بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ صحیح را بدهید.


حتماً بخوانید : مشاوره مدارس شاهد


گام ۵-۲ در مشاوره مدارس نمونه دولتی ؛ کارهای لازم برای رسیدن به تسلط کافی بر مباحث

یکی از راه‌های رسیدن به تسلط کافی، مطالعه و مرور مستمر مباحث و سرفصل‌های درسی است. این کار به شما کمک می‌کند تا علاوه بر به یادسپاری بهتر مباحث درسی، به تدریج تسلط بیشتر بر مطالب پیدا کنید. این شیوه خصوصاً برای دروس حفظی مثل علوم و ادبیات فارسی بسیار کاربردی و مفید است.

مورد بعدی برای تسلط بر یک موضوع حل کردن سوالات متعدد مرتبط با آن موضوع درسی است. حل سوالات متعدد یا بررسی سوالات متنوع مرتبط با یک مبحث درسی باعث می شود شما با نمونه سوالات مختلف اشنا شوید و بتوانید در ابعاد مختلف یک مبحث به تسلط کافی برسید. با این کار شما با دیدن سوالات یا پاسخ‌های نزدیک به هم گیج نمی‌شوید و می‌توانید آن‌ها را از یکدیگر تفکیک کنید. این راهکار خصوصاً برای دروسی مثل ریاضی که نیاز به آشنا شدن با سوالات مختلف دارد، بسیار موثر است.

تست زنی آخرین گام در رسیدن به تسلط کامل بر مباحث

مشاوره مدارس نمونه دولتی برنامه ریزی تسلط و یادگیری, مشاوره مدارس نمونه دولتی, مشاوره مدارس, ثبت نام مدارس نمونه دولتی, مشاوره تحصیلی

مورد سوم برای رسیدن به تسلط بر مطالب درسی، تست زنی است. تست زنی باعث می‌شود تا شما علاوه بر یادگیری و تسلط بر موضوع، با شیوه‌ها و روش‌های تست‌زنی هم آشنا شوید و بتوانید سرعت خود را در پاسخگویی به سوالات افزایش دهید. آشنا شدن با تکنیک‌های تست‌زنی شما را در پاسخ دادن به سوالاتی که دو به شک هستید یا تسلط کافی ندارید نیز کمک می‌کند.


حتماً بخوانید : تکنیک‌های تست زنی


علاوه بر تست زنی به نکته توجه داشته باشید که صِرف زدن تست‌های یک موضوع نمی‌تواند به شما کمک کند. این کار حتی ممکن است اعتماد به نفس شما را به صورت کاذب زیاد کند و شما خیال کنید که تسلط بالایی بر موضوع پیدا کرده‌اید. سعی کنید هنگام تست زنی از تست‌های جامع یا تست‌هایی که تنوع موضوعی دارد و سرفصل‌های مختلف یک موضوع (مثلا ریاضی، ادبیات یا علوم) را پوشش می‌دهد استفاده کنید. این جور تست‌ها معمولاً به شرایط کنکور نزدیک‌تر است و برای پاسخ‌گویی به آن‌ها نیاز به تمرکز و تسلط بیشتری دارید.

گام ششم در مشاوره مدارس نمونه دولتی ؛ آشنایی با منابع سوالات آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم

آشنایی با منابع آزمون از آن جهت اهمیت دارد که داوطلبان می‌توانند متناسب با منابع و سرفصل‌های درسی برنامه‌ریزی کرده و بر روی دروس مختلف، خصوصاً دروسی که ضرایب بیشتری دارند سرمایه‌گذاری گسترده‌تری بکنند. در جدول زیر می‌توانید سهم سوالات، ضرایب و موارد مربوط به سوالات آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم را مشاهده کنید:

 

منابع درسی، تعداد سوالات و ضریب درسی
نام درستعداد سوالضریب
فارسی20.02.0
علوم20.02.0
ریاضی20.04.0
قرآن و هدیه های آسمانی10.02.0
مطالعات اجتماعی10.01.0

بهترین کتب کمک درسی منابع سوالات نمونه دولتی ششم ابتدایی

بخشی از سوالات هر درس از کتاب‌های درسی و بخشی از آن‌ها نیز با توجه به استعدادهای توانایی‌های هوشی و ذهنی شما طرح می شود. لذا یکی از اصلی‌ترین منابع که باید بر روی آن‌ها تمرکز کنید کتاب‌های درسی خودتان است. از سوی دیگر برای پاسخگویی به سوالات تست هوش و استعداد تحصیلی هم بهتر است برای آشنایی و تسلط بر آن‌ها کتاب‌هایی را تهیه کرده و با آن‌ها تمرین کنید. برخی از کتاب‌های مفید و جامع در این حوزه عبارتند از:

  • تست ریون
  • تست استعداد تحلیلی مبتکران
  • کتاب 1000 تست تحلیلی مهر و ماه
  • تست استعداد تحلیلی خیلی سبز

گام ششم در مشاوره مدارس نمونه دولتی ؛ آشنایی با منابع سوالات آزمون نمونه دولتی نهم به دهم

آشنایی با منابع آزمون از آن جهت اهمیت دارد که داوطلبان می‌توانند متناسب با منابع و سرفصل‌های درسی برنامه‌ریزی کرده و بر روی دروس مختلف، خصوصاً دروسی که ضرایب بیشتری دارند سرمایه‌گذاری گسترده‌تری بکنند. توجه داشته باشید که در برنامه‌ریزی خود علاوه بر تمرکز بر دروس با ضریب بالاتر، سعی کنید وقت بیشتری را هم بر دروسی که در آن ها ضعف دارید بگذارید. چون کم شدن درصد یک درس می‌تواند به همان اندازه به شما لطمه بزند. در جدول زیر می‌توانید سهم سوالات، ضرایب و موارد مربوط به سوالات آزمون نمونه دولتی نهم به دهم را مشاهده کنید:

منابع درسی، تعداد سوالات و ضریب درسی
سوالات استعداد تحصیلیتعداد سوالاتضرایب
قرآن و معارف اسلامی (قرآن و پیام های آسمانی)8.02.0
زبان و ادبیات فارسی15.02.0
مطالعات اجتماعی (تاریخ ، جغرافیا ، اجتماعی)15.01.0
علوم تجربی17.02.0
ریاضیات20.03.0

منابع کمک آموزشی برای آزمون نمونه دولتی نهم به دهم

کتاب‌های کمک آموزشی متعددی برای تسلط یافتن بر آزمون‌های نمونه دولتی در بازار وجود دارد. سعی کنید در تهیه کتاب‌های کمک آموزشی به این نکته توجه داشته باشید که آن دسته از کتاب‌ها را تهیه کنید که درسنامه‌ یا پاسخ‌نامه‌ی تشریحی مناسبی دارند. زیرا صرفا دانستن پاسخ سوالات نمی‌تواند به شما در یادگیری و تسلط یافتن بر دروس کمک کنند. برخی از منابع مفید برای شما در زیر آورده شده است:

  • مراجعه به مجموعه سوالات کامل نمونه دولتی نهم به دهم سال‌های قبل
  • کتاب 1+31 استان تیزهوشان چاپ انتشارات خوارزمی (پویش)
  • کتاب علوم تیزهوشان گل پلاس (انتشارات گل واژه)
  • کتاب ادبیات و زبان فارسی انتشارات قلمچی و یا خیلی سبز و مبتکران (پیشنهاد ما کتاب انتشارات مبتکران)
  • کتاب جامع تیز هوشان برای دروس مطالعات اجتماعی (تاریخ، جغرافیا و اجتماعی) و قرآن و معارف اسلامی (آموزش قرآن و پیام‌های آسمانی)
  • برای سوالات تحلیلی کتاب مبتکران

گام هفتم در مشاوره مدارس نمونه دولتی ؛ شرکت در آزمون‌های آزمایشی

مشاوره مدارس نمونه دولتی تست زنی و آزمون جامع, مشاوره مدارس نمونه دولتی, مشاوره مدارس, ثبت نام مدارس نمونه دولتی, مشاوره تحصیلی

لطفا آزمون‌های آزمایشی را جدی بگیرید و سعی کنید برای آن‌ها برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. نتایجی که در آزمون‌های آزمایشی کسب می‌کنید معیار بسیار خوبی برای ارزیابی وضعیت شماست. آزمون‌های آزمایشی برای شما دو کاربرد دارند:

  • سنجش میزان تسلط بر دروس و تست‌زنی
  • سنجش موقعیت شما در مقایسه با سایر رقبا

با توجه به اینکه شما در آزمون‌های نمونه دولتی و تیزهوشان با افراد شهر خود رقابت می‌کنید، رتبه‌ی شما در شهر اهمیت ویژه‌ای در این آزمون‌ها دارد و شما باید آن را ملاک عمل و ارزیابی خود قرار دهید. بعد از تمام شدن آزمون‌ها سعی کنید سوالات را بررسی کنید و ببینید که در چه مباحثی ضعف دارید. بررسی نقاط ضعف و قوت به شما کمک می‌کند تا زمان باقی‌مانده تا کنکور را بهتر مدیریت کنید. سعی کنید تمرکزتان را بیشتر بر روی آن نقاطی بگذارید که ضعف دارید. سعی کنید جاهایی که بی‌دقتی یا اشتباهات بی‌مورد دارید را برطرف کنید تا در آزمون اصلی با حداکثر توان و با کمترین ضریب اشتباه حضور پیدا کنید.

مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی آویژه

مشاوره و استفاده از تجربه‌ی کسانی که قبلا راه شما را رفته‌اند قطعاً کمک زیادی به شما می‌کند. مشاوران تحصیلی هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان شرکت در آزمون نمونه دولتی را مشاوره می‌دهند. لذا با چالش‌های پیش‌روی آن‌ها به خوبی آشنا هستند و می‌توانند را در مسیر درست‌تری قرار دهند. در هر یک از گام‌های مشاوره مدارس نمونه دولتی که مشکل داشتید می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید و از تجربه مشاوران متعدد ما در زمینه‌های مورد نظر خود کمک بگیرید. شما از طریق تماس با مرکز مشاوره تلفنی آویژه می‌توانید با صرف هزینه و زمان کمتری، در ساعات مختلف شبانه روز با مشاوران ما در تماس باشید. مشاوران ما در کنار شما خواهند بود تا شما با اطمینان خاطر بیشتری به سمت موفقیت برنامه‌ریزی و حرکت کنید. برای تماس با مرکز مشاوره آویژه به شماره‌های درج شده در سایت مراجعه کنید.

سوالات متداول

بهترین راه قبولی در مدارس نمونه دولتی چیست؟

بهترین راه قبولی در مدارس نمونه دولتی دریافت مشاوره حرفه ای ، تمرین، تست زنی و مدیریت صحیح زمان میباشد.

مشاوره برای امتحانات مدارس نمونه دولتی به چه صورت انجام میگیرد؟

مشاوران با ارائه بهترین روش های مطالعه و تست زنی به دانش آموزن مهارت آنها را افزایش میدهند و کمک میکنند در مسیر موفقیت گام بردارند.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مشاوره مدارس نمونه دولتی – مشاوره تحصیلی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 68 نظر:
  1. سلام در مدارس نمونه دولتی امکان جهشی خواندن از کلاس دهم به دوازدهم هست؟

  2. سلام ببخشید من اگر برای آزمون نمونه دولتی ثبت نام کنم از کجا بفهمم که آزمون نمونه دولتی از کجا برگزار می شود؟؟؟من کرمانشاه هستم.

    1. سلام منابع بر طبق رشته انتخابی شاپما به شما گفته میشود

  3. سلام من در آزمون دولتی قبول نشود احتمال هست با این تراز تویی لیست ذخیره باشم ۱۱۷۱۱۹ و تراز دوستم این بود ۱۲۹۳۴۳قبول شود

  4. سلام خسته نباشید
    من دانش اموز شهرستان های تهران ناحیه ۱ هستم و برای ازمون نمونه دولتی سال اینده مدرسه ای که در نظر دارم در ناحیه ۲ هست. ایا میتونم این مدرسه رو انتخاب کنم؟

    1. سلام.در صورت تایید آموزش و پرورش ناحیه بله

  5. سلام نمره ی اخرین فرد قبولی بدون سهمیه شده ۱۳۵۱۰۴ و نمره ی داوطلب که من باشم با احتساب معدل شده ۱۳۵۸۹۹
    و نتیجه آزمون زده پذیرش
    یعنی قبول شدم!؟

  6. سلام
    من در مدرسه ی نمونه دولتی درس میخونم پایه یازدهم هستم ومتاسفانه درتعدادی از دورسم ترم ۲ نمرات ۱۴ و ۱۵.۵ و ۱۳ رو کسب کردم میخواستم بعد دوباره از من بخاطر این دروس امتحانی گرفته شد و نمره رو به من نشون ندادن و بنظرم که از دوروغ گفتن دوتا از درسامو شدم ۱۲ و خوره ای ک من میدونم دروغه ،حالا به هرحال …بعد الان گفتن که میخوان منو از مدرسه اخراج کنن و بنظرم اصلا این انصاف نیس و بعد الان بنظرتون درسته که منو اخراج کنن ؟و باید چیکار کنم

  7. سلام.من ۶۵ تا درست دارم و ۹ غلط و ۲۶ نزده.
    زبان۱۰۰
    دینی و قرآن۱۰۰
    عربی۱۰۰
    مطالعات۷۵
    فارسی۵۶ تا۶۰
    علوم ۲۰ خورده ای
    معدلم هم از ۱۹/۵ به بالا.
    به نظرتون شانس قبولی رشته انسانی شیراز ناحیه سه دارم؟

  8. سلام من در ازمون نمونه دولتی همه ی درصد هامو بالای 40 یا 50 زدم و معدلم بالای 19.95 هست ایا شانس قبولی دارم؟

    1. سلام. برای داشتن شانس قبولی به طور میانگین باید برای هر درس 70 درصد زده باشید

  9. سلام با ۱۰۰ قرآن ، 100عربی،42درصد ریاضی ،94درصدزبان،56درصد فارسی و 64 درصد علوم تهران رشته ریاضی به نظرتون شانسی برای قبولی نمونه دولتی داریم؟

  10. سلام وقت بخیر
    من پدرم ایثارگر هستش میخواستم ببینم
    این می‌تونه در آزمون نمونه دولتی تاثیر بزاره
    استان کرمانشاه هستم ممنون

    1. سلام وقت بخیر بله دوست گرامی برای اعمال باید به مدیریت مدرسه مراجعه فرمایید.

  11. سلام برای قبولی در رشته انسانی میتوان درس ریاضی را درصد کمی زد؟

    1. بله امکان پذیر میباشد در صورتی که سایر دروس را درصد قابل قبولی بزنید

  12. سلام ببخشید من الان تست میزنم برای مدرسه نمونه دولتی بعد یه ترازی زدم شد 41333 حالا نمی‌دونم خوبه بده شهرکردم

  13. سلام اگه معدل کتبی نوبت دوم ۱۹.۷۱ باشه چند درصد امتیاز نمونه رو داریم ؟

    1. سلام تراز و درصدی که در آزمون نمونه دولتی بدست میاورید اهمیت دارد.

  14. سلامم ببخشید ممکن ثبت نام آزمون نمونه دولتی تمدید بشه دوباره؟

  15. سلام
    ببخشید من اگه برای ثبت نام رشته ریاضی یا تجربی رو بزنم بعد اگه پشیمون شدم تا چه زمانی میتونم رشتمو عوض کنم؟
    یا اصلا امکانش هست رشته رو عوض کرد بعدا. یا نه
    چون من موندم بین رشته ریاضی و تجربی که کدوم رو بزنم

    1. شهریور ماه میتوانید جهت تغییر رشته اقدام کنید
      نهایت زمان تغییر رشته یازدهم به دوازدهمه

  16. سلام وقت بخیر
    آیا ما که شهرستان زندگی میکنیم میتونیم آزمون نمونه دولتی شیرازو بدیم؟
    لطفاً جواب بدید متشکرم

    1. با سلام اگر بومی های استان رو قبول کند بله در دفترچه چک کنید

  17. سلام من در ازمون مدارس نمونه شرکت کردم
    نمرم با سهمیه روشنایی شده 106967
    آخرین فرد ک با سهمیه روستایی قبول شده نمرش 11۵۴۷۹
    قبل نشدم میخوام اعتراض بزنم ب نظرتان امکان قبولی هس؟
    چ کاری میتونم انجام بدم شانسم برای قبولی زیاد شه

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  18. سلام من توی آزمون قبول نشدم و اولویتم زده بودم تجربی، میشه حالا که تجربی قبول نشدم توی همون مدرسه انسانی بخونم؟
    چون درسایی که مربوط به انسانی هست، مثل عربی رو خیلی خوب زدم

  19. سلام میگم من تو تخمین رتبه نمونه دولتی که زدم ترازم شد 146000بااین تراز قبولم

  20. سلام من یک سوال داشتم در آزمون نمونه دولتی فرهنگ چه درس هایی میاد و این آزمون چگونه هستش خیلی سخته ایا؟

    1. سلام وقت بخیر همان درس هایی که میخوانید در سطح بالاتر آزمون گرفته می شود

  21. سلام
    من در آزمون نمونه دولتی شرکت کردم و امتیاز کل من۱۲۱۴۶۳ هست و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده ۱۴۵۵۳۱ هست میخواستم بدونم احتمال اینکه در تکمیل ظرفیت پذیرفته بشم وجود داره؟
    خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

  22. سلام
    من در آزمون نمونه دولتی شرکت کردم و امتیاز کل من۱۲۱۴۶۳ هست و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده ۱۴۵۵۳۱ هست میخواستم بدونم احتمال اینکه در تکمیل ظرفیت پذیرفته بشم وجود داره ؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

  23. سلام
    من در آزمون نمونه دولتی شرکت کردم و امتیاز کل من۱۲۱۴۶۳ هست و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده ۱۴۵۵۳۱ هست میخواستم بدونم احتمال اینکه در تکمیل ظرفیت پذیرفته بشم وجود داره ؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

  24. سلام
    جواب نمونه دولتی اومده اما من رشته تجربی قبول نشدم
    اما رتبه من از رتبه اخرین نفری که قبول شده تو رشته ریاضی بالاتره امکانش هس من تغییر رشته بدم و برم ریاضی نمونه؟و یا اگر کسی از رشته ریاضی انصراف داد من‌برم بجاش؟

    1. سلام نه باید حتما در آزمون مربوط به آن رشته قبول شوید.

  25. سلام خسته نباشید.
    میخواستم بدونم موقع ثبت نام مدارس نمونه دولتی چه سوالاتی ازَمون میپرسن
    آخه بعد اینکه درآزمون ورودیش قبول شدیم ی سری مشاوره وسوال هم ازمون میپرسن من خواستم با این سوالات بیشتر آشنا بشم.
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام هم از دروسی که گذرانده اید سوال میشه هم یه سری سوال درباره خودت و شخصیتت و چرایی انتخاب رشتت میپرسند

  26. سلام . وقت بخیر . نتایج نمونه دولتی استان ما منتشر شده . و من 95درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده را گرفتم . و کارنامه ام 19.75میباشد . اگر از بنیاد شهید امور ایثارگران نامه ای برای ورودی به این مدرسه ببرم پذیرفته میشوم !؟

  27. سلام ببخشید میخواستم بگم که من تیزهوشان قبول شدم و یه مشکل که هست راهم دوره و خوابگاه هم نداره.
    میتونم توی خوابگاه نمونه دولتی بمونم؟

    1. سلام. بله احتمال آن وجود دارد ولی بستگی به شرایط خود خوابگاه دارد

  28. سلام خسته نباشید میخواستم بدون من باید کدوم معدل رو در کارت ورود به جلسه وارد کنم،معدل نوبت دوم ، یا تکوینی ، یا پایانی؟؟؟

  29. سلام من برا نمونه ثبت نام کردم الانم چند روز مونده تا امتحانات میخ استم بدونم اگه من همه سوالات رو درست بزنم و فقط ریاضز رو نتونم شانس قبولی دارم

    1. سلام
      در رشته ریاضی پذیرفته نمیشوید و احتمال قبولی کم میشود

  30. سلام من در نمونه ثبت نام کردم الانم چند روز مونده تا امتحانات میخوام بدونم اگر من همه درسها بجز درس ریاضی رو درست بزنم و فقط ریاضی رو درست نزنم شانس قبولی دارم یعنی برا ریاضی مشولی بوجود نمیاد

    1. سلام وقت بخیر
      در رشته ریاضی پذیرفته نمیشوید و احتمال قبولی کم میشود

  31. سلام
    مدارس نمونه دولتی اتباع هم پذیرش میکنند؟
    یا اینکه حتما باید تابعیت ایرانی داشته باشند؟

    1. با سلام امکان پذیر است اما رقابت خیلی سخت تر است چون بیشترین ظرفیت متعلق به ایرانی هاست.

  32. سلام
    مدارس نمونه دولتی اتباع هم پذیرش میکنند؟
    یا نیاز هست حتما تابعیت ایرانی داشته باشند؟

    1. با سلام امکان پذیر است اما رقابت خیلی سخت تر است چون بیشترین ظرفیت متعلق به ایرانی هاست.

  33. سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم سوالات آزمون مدرسه نمونه دولتی نهم سوالات هر رشته ای فرق میکنه یا همه ی رشته سوالات کلی هست

  34. سلام من آزمون نمونه دولتی ثبت نام کردم، و رشته تحصیلی رو هم می خوام علوم انسانی انتخاب کنم، اگه توی آزمون نمونه دولتی ریاضی و علوم امتیاز خیلی پایینی بگیرم و بقیه مثل اجتماعی و قرآن و دینی و… قبول میشن؟؟؟؟

    1. با سلام بستگی به افراد دیگر و شرایط آنها دارد .

  35. سلام ببخشید امسال نمونه دولتی نهم از سال هشتم هم سوال می اید و ایا زبان و عربی حذف شده اند و ملاک اصلی نمره نوبت اول نهمه یا نوبت دوم یا هر دو؟ ممنون از سایت خوبتون

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید