بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت به کانادا 2023

بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت به کانادا

رشته های گروه ریاضی در سطح دانشگاه همواره جزء پرمتقاضی ترین رشته های تحصیلی به شمار می روند. . چرا که رشته های مهم و پولسازی در کنکور گروه رشته ریاضی و فیزیک وجود دارند و داوطلبان زیادی علاقه مند به پذیرش این رشته ها هستند.

رشته های ریاضی در ایران دارای بازار کار و میزان حقوق دریافتی بالایی بوده و در سایر کشورها نیز استقبال خوبی از این رشته ها می شود.

رشته های زیادی از گروه ریاضی هر ساله در صدر علاقه مندی داوطلبان کنکور قرار داشته که یکی از دلایل این امر، شرایط مناسب این رشته ها برای مهاجرت تحصیلی می باشد.

برای دریافت مشاوره های تحصیلی حرفه ای میتوانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

در این مقاله قصد داریم شما را با رشته های محبوب گروه ریاضی برای مهاجرت تحصیلی آشنا کنیم، لطفا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت به کانادا

در ادامه به چند تا از بهترین رشته های ریاضی که در مهاجرت به کانادا می تواند آینده درخشانی داشته باشد می پردازیم:

مهندسی شیمی

رشته‌ ي مهندسي شيمي، يکي از رشته‌ هاي گروه ریاضی در کنکور سراسري قرار می باشد. متقاضیان با تحصیل این رشته در کانادا با کاربرد فرایند های شیمیایی، مکانیزم های کنترل کیفیت، تولید داروهای جدید و بسیاری از موارد دیگر آشنا می شوند.

در واقع می توان گفت مهندسی شیمی شاخه ای از علوم مهندسی است که دیگر علوم مانند فیزیک، شیمی، علوم زیستی و بیوشیمی را با هم تلفیق کرده و برای تولید مواد جدید استفاده می کند.

حقوق و درآمد فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در کانادا بسته به استان محل اشتغال افراد متفاوت بوده و طبق آمار حقوق ماهانه این ردیف شغلی از 7000 دلار کانادا تا 9500 دلار کانادا در نوسان است.

فاکتور هایی مانند دارا بودن مدرک تحصیلی با معدل مناسب و مدرک زبان انگلیسی از مهم ترین شرایط پذیرش در رشته های مهندسی شیمی مانند شیمی کاربردی در کانادا می باشد.

رشته های ریاضی برای مهاجرت به کانادا

مهندسی عمران

یکی از شاخه های پر متقاضی برای بازار کار کشور کانادا رشته عمران است. در حقیقت می توان گفت که اگر مهندس عمران هستید، کانادا به شما احتیاج دارد! چرا که در حال حاضر شهر های جدید کشور کانادا در حال توسعه بوده و نیازمند نیروی کار متخصص هستند.

با توسعه اقتصادی که طی سالیان اخیر در کشور کانادا صورت گرفته است نیاز به مهندسین عمران بیش از پیش حس می شود. و افراد با تحصیل این رشته در کشور کانادا و در اختیار داشتن 2 سال تجربه کاری مرتبط در حوزه مهندسی عمران شانس خوبی برای دریافت پیشنهادهای شغلی بالا خواهند داشت.

طبق آمار حقوق ماهانه این ردیف شغلی از 5300 دلار کانادا تا 9500 دلار کانادا در نوسان است.

مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک شاخه‌ ای از علوم مهندسی است که با فیزیک مهندسی، ریاضیات، دانش مواد، تحلیل، ساخت و نگه‌ داری سیستم‌ های مکانیکی سر‌ و‌ کار دارد. این رشته در طراحی و ساخت و کاربری دستگاه‌ های صنعتی نقش کلیدی ایفا میکند.

تقاضا برای رشته های صنعتی به ویژه مهندسی مکانیک در کانادا بسیار زیاد است و بیشتر دانشگاه‌ ها در کانادا رشته مهندسی مکانیک را ارائه می‌ کنند. تعدادی از دانشگاه‌ های ارائه‌ دهنده دوره‌ های مهندسی مکانیک در این کشور از دانشگاه‌ های برتر دنیا به‌ شمار می‌ روند.

این رشته دارای بازار کار بسیار خوبی در صنایع و کارخانجات کانادا بوده و عموم افراد شاغل در این رشته بین بازه 6200 دلار کانادا الی 10000 دلار کانادا در ماه درآمد دارند.

مهندسی کامپیوتر برای مهاجرت به کانادا

مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر نیز یکی از زیر شاخه های گروه فنی و مهندسی محسوب می شد. شرایط مهاجرت به کانادا برای مهندسین کامپیوتر به طور کلی بسیار مهیاتر از سایر رشته ها می باشد.

اگر شما یک مهندس شبکه یا کامپیوتر باشید و به دنبال مهاجرت به کانادا هستید، شانس بسیار زیادی، چه در بحث مهاجرت تحصیلی و چه در بحث مهاجرت کاری برای موفقیت خواهید داشت. چرا که تمامی کمپانی های این کشور برای مهندسین شبکه و کامپیوتر تقاضا می دهند و در سراسر استان های کشور کانادا می توانید مشغول به کار شوید. به طوری که حتی بدون پیشنهاد شغلی نیز می توانید برای ویزای اقامت دائم کانادا اقدام نمایید.

در حال حاضر، اکثر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه به دلیل نیاز شدید به این حرفه حقوق بسیار خوبی را برای مهندسان کامپیوتر در نظر می‌ گیرند تا بتوانند آن‌ ها را جذب کنند و با استفاده از دانش آن‌ ها کسب و کار خود را گسترش دهند. به عنوان مثال متوسط حقوق یک مهندس کامپیوتر در ایالات متحده 102450 دلار در سال است که 106٪ بالاتر از میانگین حقوق متوسط این کشور است!

طبق آمار حقوق ماهانه مهندسین کامپیوتر در کشور کانادا از 5800 دلار کانادا تا 11500 دلار کانادا در نوسان است.

مهندسی صنایع

در مهندسی صنایع فرآیند سیستم ها بررسی شده و مدیریت چرخه سازمان ها مورد مطالعه قرار می گیرد. محل کار یک مهندس صنایع در کارخانه های بزرگ و سازمان ها است. این افراد سعی می کنند برای افزایش کیفیت و بهره وری به فاکتورهای تاثیرگذار در بهبود بازدهی سیستم ها پی ببرند.

متوسط حقوق مهندسان صنایع در کانادا بین 5600 دلار کانادا تا 8400 دلار کانادا در ماه متغیر است.

حقوق های پایینتر مربوط به تازه کاران این رشته که دارای سابقه ی کمتر از 5 سال شده و بیشترین حقوق مربوط به افرادی با سابقه ی کار بیشتر (5 تا 10 سال) می باشد. البته حقوق سمت های ارشد و مدیریتی مهندسی صنایع در کانادا ممکن است بالاتر از 10000 دلار در ماه نیز باشد.

حداقل حقوق رشته های ریاضی در کانادا
حداقل دستمزد ساعتی26.67 $
حداکثر دستمزد ساعتی70.33 $

مهندسی صنایع برای مهاجرت به کانادا

لازم است اشاره کنیم کشور کانادا بعد از کشور آمریکا دارای بزرگترین بازار مالی قاره آمریکا بوده و کمپانی های معروف زیادی در این کشور فعالیت دارند. به همین دلیل داشتن علاوه مهارت های تخصصی رشته تحصیلی برخورداری از برخی مهارت ها به ویژه در مباحث مالی و مدیریتی میتواند شانس شما در جست و جوی شغل و همچنین ترفیع شغلی تا میزان زیادی افزایش دهد.

از مهارت های کاربردی مورد نیاز در کانادا در قسمت زیر به چند مورد اشاره می کنیم:

تجزیه و تحلیل قرارداد هاآنالیز اطلاعاتبرنامه ریزی نتایج
تجزیه و تحلیل نوسانات جفت ارزهااشراف بر سیستم مدیریت اطلاعات سازماناشراف بر ملزومات تحقیق و توسعه سازمان
شناخت استراتژی سازمانتحلیل صورت های مالیارتباطات قوی

مهندسی برق

مهندسی برق یکی از بهترین انتخاب های دانشجویان برای مهاجرت به کانادا است. مهندسی برق نه تنها در کانادا بلکه در بیشتر کشورهای اروپایی یک نیاز به شمار می رود. افرادی که در این رشته تحصیل کرده اند فرصت های شغلی متعددی پیش رو داشته و به راحتی می توانند به درآمدهای بالایی برسند. درآمد یک مهندس برق در کانادا می تواند میانگین 100 هزار دلار باشد.

رشته مهندسی معماری

مهندسی معماری ترکیبی از هنر و هندسه است که در بیشتر کشورهای دنیا افراد زیادی در آن تحصیل کرده اند. در کشور کانادا معماری در دانشگاه های مشهوری تدریس می شود و پس از آن نیز فرصت های شغلی زیادی در انتظار فارغ التحصیلان است. این به شرطی است که فرد از تخصص و مهارت بالا و خلاقیت در رشته مورد نظر خود برخوردار باشد.

در کانادا درآمد ماهانه هر معمار به صورت میانگین حدود ۸۰ هزار دلار است. این رقم می تواند با توجه به تخصص فرد کم و زیاد شود.

آمار

آمار نیز از بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت به کانادا محسوب می شود. آمار در در کانادا بازارکار خوبی دارد و میانگین درآمد ساعتی یک متخصص آمار در حدود ۷۰ دلار است.

افرادی که در رشته آمار تحصیل کرده اند مهارت زیادی در زمینه‌های جمع‌آوری، مدیریت، تجزیه، تحلیل و تفسیر داده‌ها و اطلاعات دارند و می توانند در دانشگاه ها و یا سایر مراکز به عنوان تحلیل گر کسب و کار ، تحلیل‌گر مالی، مدیر پایگاه داده و آمارشناس و محقق بازار مشغول به کار شوند.

بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته ریاضی و فیزیک

در ادامه برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، دانشگاه‌های برتر این کشور را برای تحصیل در رشته ریاضی در معرفی می‌کنیم. که عبارتند از:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه وسترن
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه سایمون فریزر
  • دانشگاه آلبرتا

سخن آخر

رشته های زیادی در صدر علاقه مندی کشورهای مختلف به جهت جذب مهاجر قرار دارند که در این میان رشته های مهندسی و ریاضی در صدر لیست علاقه مندی دانشجویان قرار دارد.

رشته های گروه ریاضی در کشور کانادا از بازار کار عالی و درآمد قابل توجهی برخوردار بوده و افراد در صورت داشتن سابقه کار، مهارت های مرتبط با رشته تحصیلی، پژوهش علمی و… به سرعت میتوانند در ردیف شغلی خود رشد کرده و به موفقیت های زیادی برسند.

برای دریافت مشاوره های تحصیلی حرفه ای در خصوص تحصیل رشته ریاضی در کانادا میتوانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس گرفته و از مشاوران آویژه بصورت تخصصی راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

علامت سوالسوالات متداول

بهترین رشته های گروه ریاضی و مهندسی برای مهاجرت به کانادا کدامند؟

مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک و… از بهترین رشته ها ریاضی برای مهاجرت میباشند که در این مقاله جزئیات کمیلی درج شده است.

کدام دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته ریاضی مناسب است؟

دانشگاه های کانادا از اعتبار بالایی در جهان برخوردار هستند و از مهم ترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته ریاضی میتوان به دانشگاه تورنتو، دانشگاه وسترن، دانشگاه والترلو و.. اشاره کرد که در این مقاله به طور کامل به این موضوع اشاره کرده ایم.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت به کانادا 2023

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- یک نظر:

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید