شرایط و امکان تحصیل همزمان در دانشگاه فرهنگیان و پیام نور

شرایط و امکان تحصیل همزمان در دانشگاه فرهنگیان و پیام نور

دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد علاوه بر رشته تحصیلی اصلی خود، می توانند همزمان در یکی از رشته های تحصیلی دوم دانشگاه پیام نور نیز به تحصیل بپردازند. رشته دوم در دانشگاه پیام نور برای مقطعه ای ذکر شده به صورت الکترونیکی و غیرحضوری ارائه می شود.

تحصیل همزمان در دانشگاه فرهنگیان و پیام نور، برای دانشجویانی که علاقمند به تحصیل همزمان در دو رشته به بپردازند، مناسب است، اما این عمل شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارد که در ادامه این مقاله به طور مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

تحصیل همزمان در دانشگاه پیام نور و دانشگاه فرهنگیان

تحصیل همزمان در دانشگاه پیام نور و فرهنگیان تنها در صورتی امکان پذیر است که رشته دوم مخصوص دانشگاه پیام نور باشد!

پذیرش دانشجو جهت تحصیل همزمان در دانشگاه فرهنگیان و پیام نور، برای رشته دوم بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب می باشد. پس از ورود به سامانه سنجش و آموزش کشور و اقدام برای ثبت نام، داوطلبانی که خواستار تحصیل در دو رشته به صورت همزمان هستند، تنها در مقطع کارشناسی مجاز به انجام آن بوده و فقط یکی از رشته های دانشگاه پیام نور را می توانند انتخاب نمایند.

در نظر داشته باشید که شهریه رشته دوم، برابر با مقدار شهریه در دانشگاه پیام نور می باشد و آقایان دانشجو، که در حال تحصیل با استفاده از معافیت تحصیلی می باشند، می توانند به تحصیل در رشته دوم با به کارگیری همان معافیت تحصیلی که از سوی دانشگاه و رشته اول صادر شده است، اقدام نمایند.

جهت تحصیل همزمان در دانشگاه فرهنگیان و پیام نور، باید دانشگاه اول مدارکی که برابر اصل شده دانشجو می باشد، را بر اساس درخواست دانشگاه قبولی دوم با نامه اداری (رسمی) ارسال کند و معادل سازی برای دروس عمومی گذرانده شده در رشته و دانشگاه اول در پایان دوره تحصیل برای رشته دوم انجام گیرد.

در زمان انتخاب واحد، دانشجویان باید جهت تحصیل هم زمان در دو مقطع به تاریخ امتحانات توجه نمایند تا تداخل نداشته باشند.

همچنین دانشجویانی که قصد تحصیل همزمان در دانشگاه فرهنگیان و پیام نور را دارند، باید در نظر داشته باشند که تحصیل همزمان در دو رشته مشکلات خاص خودش را دارد لذا تنظیم کردن زمان کلاس ها و امتحانات در تحصیل همزمان دو رشته در دو دانشگاه مختلف شاید برای بسیاری از داوطلبان کار سختی باشد.

تحصیل همزمان در دانشگاه پیام نور و دانشگاه فرهنگیان

شرایط و نحوه تحصیل همزمان در دانشگاه فرهنگیان و پیام نور

طبق اعلام رئیس دانشگاه پیام نور با توجه به اینکه تعداد مراکز دانشگاه پیام نور از 250 به 507 واحد افزایش یافته است، بنابراین امکان تحصیل دانشجویان دانشگاه های دولتی به طور همزمان در دانشگاه های پیام نور وجود دارد.

لازم به ذکر است اغلب کلاس های دانشگاه پیام نور به صورت غیر حضوری برگزار می شود و به همین علت شاید بتوان گفت که با مشکلات زیادی مواجه نخواهید شد؛ اما در کلاس های آزمایشگاهی و کارگاه های برخی از رشته ها حضور دانشجو الزامی بوده و ممکن است برای داوطلب دردسر ساز شود.

در نتیجه شرایط تحصیل همزمان در دانشگاه فرهنگیان و پیام نور به این صورت است که داوطلبانی که می خواهند به تحصیل همزمان در این دو دانشگاه بپردازند، با قبول شدن در دانشگاه های دولتی می توانند، به ثبت نام بدون کنکور پیام نور پرداخته و در رشته مورد نظر خود تحصیل نمایند.

در حال حاضر امکان تحصیل همزمان در دو رشته در پیام نور با لحاظ کردن و تطبیق واحدهای گذرانده امکان پذیر میباشد؛ همچنین دانشجویان دیگر دانشگاه های دولتی و غیر دولتی نیز می توانند با ثبت نام در دانشگاه پیام نور مدرک رشته دوم خود را دریافت نمایند.

از آنجایی که بسیاری از واحدهای مشترک در رشته اول گذرانده شده، در نتیجه دانشجو می تواند با صرف هزینه کمتر و نیز در طول زمان کمی مدرک دوم خود را اخذ نماید.

از مزایای این کار، تحصیل ارزان برای خانواده های کم درآمد می باشد؛ دانشجویان از طریق نهادها و سازمان های حمایتی و خیرین حمایت می شوند. از عمده دلایل قبولی بالای فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقاطع بالاتر کیفیت بالای آموزشی و داشتن منابع و آزمون های استاندارد می باشد.

شروع زمان ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش از تاریخ 5 الی 10 مرداد می باشد و در همه رشته های مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو انجام می شود.

در پذیرش بدون آزمون، داوطلب بدون حضور در کنکور، می تواند دفترچه انتخاب رشته را از سایت سازمان سنجش دریافت کند و بر اساس سوابق تحصیلی در مراکز و واحدهای آموزشی پیام نور انتخاب رشته نماید.

سرانجام مطابق با تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور پذیرش دانشجو انجام می گیرد. در این نوع پذیرش علاوه بر نبود استرس برای آزمون، پذیرش از طریق سوابق تحصیلی انجام می گیرد و شهریه دانشجویان هم مانند دانشجویانی که در کنکور شرکت داشته اند، بسیار کم می باشد.

محدودیتی در پذیرش دانشجو نمی باشد و تنها محدودیت ظرفیت پذیرش در رشته پرطرفدار مراکز بزرگ است که داوطلب می تواند رشته های دیگر و شهرهای دیگر استان ها را هم انتخاب کنند، با توجه به اینکه امکان انتقال و مهمانی فراهم گردیده مشکلی از این بابت نیز وجود ندارد.

شرایط و نحوه تحصیل همزمان در دانشگاه فرهنگیان و پیام نور

مدارک لازم جهت تحصیل همزمان دو رشته دانشگاه پیام نور

تمامی دانشجویانی که داوطلب تحصیل همزمان در دو رشته پیام نور هستند، برای ارسال درخواست خود به دانشگاه پیام نور، باید یک سری مدارک را تهیه نموده و همراه با درخواستی مبنی بر تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی به دانشگاه ارائه دهند.

در ادامه مدارک مربوط به این درخواست را برای داوطلبان تحصیل در دو رشته پیام نور را ارائه کرده ایم.

پونزمدارک مورد لازم برای ارسال درخواست تحصیل همزمان در دو رشته پیام نور به شرح زیر می باشد:

  • گواهی دوره‌ی متوسطه و پیش دانشگاهی، کارشناسی
  • ریز نمرات دوره‌ی متوسطه و پیش دانشگاهی، کارشناسی
  • مدرک نظام وظیفه (کارت پایان خدمت یا برگه معافیت تحصیلی)
  • کارنامه کلی درس های گذرانده شده در رشته، دانشگاه اول

دانستنی های مهم تحصیل همزمان در دو رشته

پونزدر ادامه به شرح نکات مهم در خصوص تحصیل همزمان در دو رشته میپردازیم:

در مجموع فقط یک بار می توانید در هر مقطع تحصیلی در دانشگاه دولتی درس بخوانید، به همین دلیل اگر قصد دارید در چند رشته درس بخوانید، می بایست به این نکته توجه کنید که در کدام از رشته ها، تفاوت اساسی بین دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی وجود دارد؛ برای مثال اگر تصمیم دارید به رشته پزشکی بپردازید، بین رشته‌های کامپیوتر، روانشناسی، علوم قرآن و پزشکی، خواندن پزشکی در دانشگاه دولتی در اولویت قرار دارد.

اگر در دانشگاه دولتی با رتبه‌های برتر قبول شوید، به احتمال زیاد اجازه تحصیل همزمان در دو رشته را خواهید داشت.

تحصیل همزمان در مقاطع مختلف در همه دانشگاه‌ها بلامانع می باشد. برای مثال شما کارشناسی یک رشته را همزمان با ارشد یا دکترای یک رشته دیگر را می توانید بخوانید.

تحصیل همزمان در دانشگاه‌های غیردولتی در یک مقطع، به قوانین آن دانشگاه بستگی دارد. بعنوان مثال دانشگاه پیام نور به طور رسمی اعلام کرده که برای تحصیل همزمان در دو رشته مشکلی ندارد.

اگر کارت پایان خدمت نداشته باشید، می توانید در دانشگاه پیام نور در دو رشته تحصیل کنید.

دقت کنید که همواره یک کپی و اسکن از اصل مدارکی مانند دیپلم و پیش‌ دانشگاهی و… داشته باشید؛ زیرا جهت ثبت نام در رشته دوم به آنها نیاز دارید.

دانستنی های مهم تحصیل همزمان در دو رشته

در پایان

ما در این مقاله به توضیح و شرح کامل شرایط تحصیل همزمان در دو دانشگاه فرهنگیان و پیام نور پرداختیم.

اگر همچنان بعد از خواندن این مقاله سوالات و ابهاماتی در این خصوص دارید، پیشنهاد می کنیم با شماره۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵تماس بگیرید و از خدماتمشاوره تخصصی تحصیلیآویژه استفاده کنید.مشاوران ما در آویژه با بیش از چندین سال سابقه مشاوره، آماده یاری رسانی به شما هستند.

سوالات متداول

سوال علامتشرایط تحصیل همزمان در دانشگاه پیام نور و فرهنگیان چگونه است؟

تحصیل همزمان در دانشگاه پیام نور و فرهنگیان تنها در صورتی امکان پذیر است که رشته دوم مخصوص دانشگاه پیام نور باشد که جزئیات بیشتر در این مقاله توضیح داده شده است.

سوال علامتآیا کلاس ها و امتحانات رشته دوم در دانشگاه پیام نور حضوری انجام می شود؟

برخی از کلاس ها حضوری و برخی غیر حضوری می باشد، که جهت اطلاعات بیشتر در این خصوص در این مقاله ذکر شده است.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط و امکان تحصیل همزمان در دانشگاه فرهنگیان و پیام نور

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 8 نظر:
  1. سلام خدمت سایت خوب آویژه ، خواستم بپرسم که دانشجوی دانشگاه فرهنگیان می‌تونه همزمان در رشته حقوق دانشگاه پیام نور هم درس بخونه ؟ من ورودی بهمن فرهنگیان هستم و تفاوتی نداره ترم چند باشی ؟ از ترم ۱ تا پایان ترم ۸ شرایط یکسان هست ؟

  2. سلام وقت بخیر من ترم ۳ فرهنگیان میخونم میخاستم حقوق هم بخونم فعلا دانشگاه آزاد ثبت نام کردم هزینه های بالایی دارد خواستم ببینم پیام نور امکان هست برم
    لطفا 🙏

    1. باسلام شما چون در دانشگاهی مانند دانشگاه فرهنگیان تحصیل دارید باید موافقت

  3. با سلام و وقت بخیر… دانشجوی ترم 4 فرهنگیان آموزش ابتدایی هستم… آیا میشه مترجمی زبان پیام نور رو هم همزمان تحصیل کنم؟

    1. سلام در صورتی که در هر دو رشته معدل الف بالای 17 باشید امکان تحصیل در دو رشته را دارید.

  4. درود. من در دانشگاه پیام نور رشته حقوق میخوانم ولی نحوه پذیرشم براساس سوابق تحصیلی بود. اگه کنکور فرهنگیان قبول بشوم، میتوانم در هردو رشته همزمان تحصیل کنم؟؟ لطفا راهنمایی کنید.

    1. سلام در صورتی که در هر دو رشته معدل الف باشید در تمامی ترم هت امکان تحصیل در هر دو رشته را خواهید داشت.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید