کارت پایان خدمت سربازی – زمان صدور و نحوه پیگیری کارت پایان خدمت

کارت پایان خدمت سربازی – همه چیز در مورد زمان صدور و نحوه پیگیری کارت پایان خدمت

همه چیز درباره نحوه صدور و پیگیری کارت پایان خدمت

دوران سربازی با همه فراز و نشیب‌هایش به پایان می‌رسد. حالا که دوره خدمت شما به پایان رسیده باید اقداماتی را برای پیگیری کارت پایان خدمت خود انجام دهید.

برای همه سربازانی که دوره خدمت خود را به طور کامل و بدون مشکل، به پایان می‌رسانند، کارت پایان خدمت صادر می‌شود.

⭐این کارت معمولا تا 15 روز پس از تمام شدن دوران سربازی برای افراد صادر می‌شود.

استعلام کارت پایان خدمت از روش های مختلفی امکان پذیر بوده که چند مورد از آنها شامل استفاده از کد سخا و کد ملی افراد می باشد.

اما این کارت چگونه به دست ما می‌رسد؟ اگر مدتی از پایان سربازی گذشت و هنوز کارت به دستمان نرسیده، چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ در این مقاله مشاوره نظام وظیفه آویژه درباره استعلام کارت پایان خدمت بحث خواهیم کرد. همچنین درباره مراحل تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت نیز نکاتی را خواهیم آموخت.

کارت پایان خدمت چه زمانی برای ما صادر می‌شود؟

همه سربازانی که دوره خدمت وظیفه خود را به پایان می‌رسانند، پس از اتمام سربازی خود، کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند. با دریافت این کارت، افراد می‌توانند برای استخدام، ادامه تحصیل و یا خروج از کشور، اقدام کنند.

⭐ اما این کارت چه زمانی برای افراد صادر می‌شود؟ سازمان نظام وظیفه باید مراحلی را برای صدور این کارت‌ها طی کند. زمان صدور کارت پایان خدمت در حالت معمول در حدود 2 هفته است. البته ممکن است به دلایل گوناگون فرآیند صدور این کارت‌ها بیشتر از زمان اعلام شده، طول بکشد.

⭐ در سال‌های اخیر فرآیند صدور و ارسال این کارت‌ها کمی پیچیده‌تر و طولانی‌تر شده است. اگر 15 روز یا بیشتر از پایان سربازی شما گذشته است و هنوز کارت خود و یا پیامک آن را دریافت نکرده‌اید، باید به فکر استعلام کارت پایان خدمت باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

کارت پایان خدمت چگونه به دست ما می‌رسد؟

پس از ترخیص شما از دوره سربازی، مراحل صدور این کارت شروع می‌شود. وقتی تمام مراحل و استعلام‌های لازم انجام شد و کارت صادر شد، به طور معمول پیامک سازمان وظیفه عمومی ناجا به شماره شخص سرباز ارسال می‌شود. پس از طی این مراحل، کارت هوشمند پایان خدمت به آدرس شخص، ارسال می‌شود.

زمان دریافت کارت پایان خدمت سربازی

 

مراحل ترخیص از سربازی و صدور کارت پایان خدمت

افرادی که خدمت سربازی آن‌ها به اتمام رسیده باید این مراحل را برای ترخیص و شروع مراحل صدور کارت پایان خدمت انجام دهند:

🅾 افراد باید بعد از پایان مرخصی پایان دوره، به یگان خدمتی خود مراجعه نمایند.

🅾 در مرحله بعد، افرادی که سربازی آن‌ها به پایان رسیده باید به شعبه بیمه نیروهای مسلح جهت ابطال بیمه، مراجعه کرده و فرم‌های این بخش را تکمیل کنند.

🅾 افراد باید به پلیس+۱۰ مراجعه نمایند و برگه سبز به روز را دریافت کنند و به یگان خدمتی خود، تحویل دهند.

🅾 در ادامه فرم تسویه حساب از یگانی که در آن خدمت می‌شده دریافت می‌شود.

🅾 در این مرحله، فرد باید به قسمت‌های مختلف یگان خود مراجعه کرده و امضا تسویه حساب‌ها را از مسئولان دریافت نماید. در این حالت فرد از زیر مجموعه یگانی خود، جدا می‌شود.

🅾 در ادامه فرد باید به رکن ۱ یا ستاد یا قسمت صدور کارت یگان خدمتی مراجعه کرده و فرم‌های لازم را پر نماید. در این مرحله فرد باید مدارک مورد نیاز برای انجام این مراحل را نیز به یگان خود ارائه کند.

🅾 در این مرحله، فرد فرمی را با عنوان برگه رهایی که به عنوان کارت پایان خدمت موقت تلقی می‌شود، دریافت می‌کند.

🅾 بین دو هفته تا حداکثر 45 روز پس از طی کردن این مراحل، کارت به دست فرد می‌رسد.

مدارک لازم برای صدور کارت هوشمند پایان خدمت

برای انجام مراحل صدور کارت پایان خدمت، فرد باید فرم‌های مربوط به صدور کارت را پر کرده و این مدارک را به یگان خود تحویل دهد:

  • مدارک شخصی شامل شناسنامه و کارت ملی
  • آخرین مدرک تحصیلی فرد
  • عکس پرسنلی

همچنین فرد باید این اطلاعات را همراه با مدارک‌ مورد نیاز به اطلاع یگان خود برساند:

  • آدرس محل سکونت
  • تاريخ شروع و خاتمه خدمت سربازی
  • تخصص و درجه سربازی
  • محل آموزش، محل خدمت، يگان اعزام، رسته خدمتی و يگان ترخيص كننده
  • شماره پرسنلی
  • مدت خدمت انجام شده، مدت قانونی خدمت
  • گروه خونی و مدارک تاييد كننده گروه خونی، قد و رنگ چشم

استعلام کارت پایان خدمت، چگونه انجام می‌شود؟

همان طور که گفته شد، دو هفته یا بیشتر طول می‌کشد تا سازمان نظام وظیفه، کارت پایان خدمت شما را صادر کرده و با پست به درب منزل ارسال کند. اما گاهی ممکن است به دلایل گوناگون، این مدت زمان بسیار بیشتر از زمان پیش ‌بینی‌ها طول بکشد. زمان صدور کارت پایان خدمت ممکن است به دلیل استعلام‌های مورد نیاز از سازمان‌های گوناگون و یا کسری در مدارک و مغایرت در اطلاعات پیش بیاید. اما در این موارد چه باید کرد؟

پیگیری کارت پایان خدمت با چه روش‌هایی ممکن است؟

افرادی که از پایان مدت سربازی و تسویه حساب آن‌ها بیشتر از 15 روز گذشته باشد، می‌توانند به صورت آنلاین و از طریق سامانه سازمان نظام وظیفه، پیگیری کنند. استعلام کارت پایان خدمت با کد ملی و کد سخا، در این سامانه ممکن است.

برای شروع استعلام، در مرورگر خود عبارت« سایت نظام وظیفه» را جستجو کرده و روی اولین لینک کلیک کنید. همچنین می‌توانید آدرس vazifeh.police.ir را در مرورگر خود تایپ کنید تا وارد سامانه نظام وظیفه شوید.

در بخش پایین صفحه، بر روی «خدمات الکترونیکی» کلیک کنید. این لینک شما را به واحد خدمات فراجا یا سامانه سخا می‌برد.

در صفحه باز شده، برای ورود به سایت شما باید نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. کد ملی خود را به عنوان نام کاربری و کد سخا را به عنوان رمز عبور وارد کنید و وارد سامانه شوید. کد سخا در زمان ابتدای سربازی به مشمولان تعلق می‌گیرد.

در منوی سمت راست صفحه، بر روی لینک «وظیفه عمومی» راست کلیک کنید.

گزینه استعلام را از منوی باز شده انتخاب کنید. سامانه در این زمان اطلاعات کاملی درباره وضعیت کارت پایان خدمت، به کاربر نمایش می‌دهد.

در صورتی که به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید این استعلام را به صورت تلفنی و پیامکی هم انجام دهید. سامانه تلفنی گویا و پیامکی سازمان نظام وظیفه به شماره 110206010 برای این منظور تدارک دیده شده است.

اگر در این استعلام متوجه شدید که کارت پایان خدمت هنوز برای شما صادر نشده است باید به واحد منابع انسانی نظام وظیفه یا یکی از مراکز پلیس+10 مراجعه کنید و دوباره درخواست خود برای ارسال کارت را ثبت کنید.

اگر در استعلام کارت پایان خدمت متوجه شدید که کارت به آدرس شما ارسال شده اما به دست شما نرسیده، باید سری به اداره پست منطقه خود بزنید. اگر فرد متقاضی دریافت کارت پایان خدمت در زمان مراجعه پستچی در منزل حضور نداشته باشد، کارت او به اداره پست بازگردانده می‌شود.

برای تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت باید چه مراحلی را انجام داد؟

کارت‌های پایان خدمت که امروزه به افراد داده می‌شود از نوع هوشمند است که اطلاعات کاملی از فرد و نحوه و زمان خدمت او ارائه می‌کند. همان طور که می‌دانید، تمامی کارت‌های پایان خدمتی که از سال 1360 تا زمان ارائه کارت‌های کاغذی، صادر شده است، دیگر اعتبار ندارد. افراد باید برای تعویض کارت‌های پایان خدمت قدیمی خود که غیر هوشمند هستند، به مراکز پلیس+10 مراجعه نمایند.

 

مدارک لازم برای تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت، شامل این موارد است:

💚 مدارک هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه

💚 ارائه اصل کارت پایان خدمت قدیمی

💚 دو قطعه عکس پرسنلی جدید و رنگی با پشت زمینه سفید

💚 پر کردن فرم درخواست کارت پایان خدمت هوشمند در مراکز پلیس+10

💚 تصویر آخرین مدرک تحصیلی متقاضی. اگر مدرک تحصیلی فرد در حال حاضر ارتقا پیدا کرده است، فرد باید تصویر آخرین مدرک تحصیلی در زمان درخواست کارت جدید را به مراکز تحویل دهد.

💚 پرداخت هزینه تعویض کارت پایان خدمت و تحویل اصل فیش بانکی

تعویض کارت پایان خدمت قدیمی چقدر طول می‌کشد؟

پس از ثبت درخواست تعویض کارت پایان خدمت قدیمی در مراکز پلیس+10، مدارک توسط سازمان نظام وظیفه بررسی شده و کار صدور کارت‌های جدید هوشمند آغاز می‌شود.

🔴 پس از ارائه مدارک به صورت کامل و تکمیل فرم درخواست، معمولا 20 روز یا کمتر طول می‌کشد تا کارت جدید برای آن‌ها صادر شده و ارسال شود.

🔴 پس از صدور کارت معمولا پیامکی به شماره فرد متقاضی ارسال شده و کارت او در مرحله بعدی با پست در محل زندگی فرد، تحویل داده می‌شود.

تعویض کارت پایان خدمت قدیمی برای افراد ساکن خارج از کشور

افرادی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند و کارت پایان خدمت قدیمی دارند هم باید برای تعویض این کارت‌ها و دریافت کارت پایان خدمت هوشمند، اقدام کنند. داشتن این کارت برای برخی از امور حقوقی این افراد الزامی است. برای انجام این مراحل، افراد ساکن در کشورهای خارجی باید به نمایندگی‌های ایران در کشور محل سکونت خود مراجعه کرده و مراحل تعویض را انجام دهند.

علت تاخیر در صدور کارت پایان خدمت سربازی

همه سربازان برای پیگیری صدور کارت پایان خدمت بهتر است ابتدا موضوع را از یگان خدمتی خود پیگیری کرده و پس از حصول اطمینان از ثبت اطلاعات پایان خدمت خود در سامانه نیرو های مسلح منتظر دریافت کارت از طریق پست باشند.

در این میان ممکن است، مدت زمان دریافت کارت پایان خدمت برخی از افراد با تاخیر زیادی مواجه شود.

پونزاین تاخیر ممکن است به دلایل زیر باشد:

  • افرادی که در طول خدمت، برای آنها چند روز غیبت یا ترک محل خدمت ثبت شده باشد.

اضافه خدمت درج شده در سیستم نظام وظیفه گاهی اوقات ممکن است زمان تسویه و صدور کارت پایان خدمت افراد را با تأخیر مواجه کند.

این موارد بیشتر ناشی از عدم تکمیل پرونده مشمولان به دلیل برخی نواقص و گزارشات تایید نشده می باشد. رفع این موضوع در برخی موارد نیاز به مراجعه سرباز به یگان محل خدمت خواهد داشت.

  • افرادی که متقاضی دریافت معافیت کفالت و پزشکی دائم هستند.

معافیت های دائم انواع مختلفی داشته و مستلزم دریافت گزارشات زیادی از ارگان های کشور می باشد. این امر گاها بر حسب نوع کفالت ممکن است حتی تا چندین ماه نیز به طول انجامد! به طور مثال معافیت کفالت مادر (طلاق زوجین) با دریافت گزارش و تایید سازمان نظام وظیفه مبنی بر تداوم جدایی زوجین بعد از سی ماه انجام می گیرد که طبیعتا این امر مستلزم انجام برخی تحقیقات بوده و ممکن است باعث ایجاد تاخیر در روند صدور کارت پایان خدمت شود.

  • افرادی که دارای کسر خدمت ایثارگری، بسیج و یا پروژه علمی هستند.

به مشمولانی که اقدام به دریافت کسری خدمت پروژه های علمی، بسیج و یا ایثارگری می کنند، توصیه می شود تا روز اعزام از ثبت نهایی کسری خدمت در پرونده اطمینان حاصل کرده و این امر را به روزهای بعد(حین خدمت) موکول نکنند.

چرا که بعدا ممکن است تایید مدت زمان کسری متقاضیان (به ویژه کسری ایثارگری) افراد را با مشکل مواجه کرده و زمانبر باشد.

سخنی از مشاوران آویژه

اگر دوره سربازی را با موفقیت به پایان برده‌اید، باید برای مراحل صدور کارت پایان خدمت هوشمند، اقدام کنید. پس از انجام مراحل صدور کارت در یگان مربوطه و پر کردن فرم‌ها، شما باید دو هفته منتظر ارسال کارت باشید. صدور کارت با پیامک به اطلاع شما رسیده و کارت با پست، به نشانی شما ارسال می‌شود. اگر 15 روز یا بیشتر از پایان سربازی شما گذشته و کارت هنوز به دست شما نرسیده، باید کار پیگیری کارت را شروع کنید. استعلام وضعیت صدور این کارت‌ها، در سامانه سخا انجام می‌شود.

اگر برای استعلام کارت پایان خدمت خود نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان ما در آویژه می‌توانند راهنمای خوبی در این زمینه باشند.

علت تاخیر در صدور کارت پایان خدمت سربازی

سوالات متداول

علامت سوالمشمولان سربازی در پایان دوره، طی چه مدت موفق به اخذ کارت پایان خدمت هوشمند خود خواهند شد؟

در حالت عادی بعد از انجام تسویه و اتمام دوره سربازی، کارت پایان خدمت تا دو هفته و از طریق پستی به دست افراد می رسد.

علامت سوالاز چه روش هایی برای پیگیری کارت پایان خدمت سربازی می توان استفاده کرد؟

مراجعه به آخرین یگان خدمتی و بررسی نقص پرونده – استفاده از کد سخا – پیگیری پیامکی


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

کارت پایان خدمت سربازی – زمان صدور و نحوه پیگیری کارت پایان خدمت

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 78 نظر:
  1. اعزام مقدس سربازی سال 1364
    اتمام خدمت 1366/8/20کردم میخواهم حالا می خواهم خدمت سربازی بخرم

  2. من در تاریخ 26 شهریور ماه مراحل تعویض کارت پایان خدمت قدیمی ترخصی 1363 در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان فارس انجام دادم و فرمودند که برای چاپ ارسال شده در ضمن 5 شهریور ماه 1402 هم به پلیس +10 کرج مراجعه نموده کارهای تعویض کارت پایان خدمت انجام داده که گفتن در سیستم نام شما ثبت نشده به شیراز رفتم و تمام کارهای لازم انجام داده حالا کی باید منتظر ارسال پیامک صدور کارت باشم من برای خرید دوره سربازی به سابقه بیمه تامین اجتماعی لازم دارم لطفاً راهنمایی بفرمایید. با سپاس

    1. از طریق سامانه پیامکی 11020601 برای پیگیری کارت اقدام کنید. بع این شماره یک علامت ؟ پیامک کنید.

  3. با سلام من یک ماه پیش خدمتم تمام شده برگه موقت پایان خدمت هم گرفتم آیا با همان برگه میشه پاسپورت بگیرم یا باید بمونم کارتم بیاد بعد چقدر طول میکشه تا کارت بیاد ممنونم

    1. سلام.بله.شما میتوانید با برگه موقت پایان خدمت خود گذرنامه دریافت کنید.

  4. سلام من کارتمو گم کردم و برای استخدام باید حتما کارت پایان خدمت باشه میخواستم المثنی بگیرم بعد رسید چیزی بهمون میدم ک نشود بدیم یا ن ممنون

  5. سلام من سال۹۷ خدمتم رو تموم کردم بعضی از کارشو کردم بعد فقط موند تسویه حساب بانکی که گفت ۳ماه دیگه بیاین چون راهم دور بود نرفتم اگه الان برم مشکلی نداره کارتمو بهم میدن

    1. سلام.مشکلی ندارد میتوانید الان برای گرفتن کارت اقدام کنید.

    2. سلام منم دقیقا همین مشکلو دارم شما اقدام کردین مشکل رفع شد یا نه. ممنون میشم جواب بدی

  6. س.من سال ۹۲دوره ضرورت روتموم کردم وب خاطرمشکلات نتونستم ک برم دنبال کارتم وپارسال رفتم ازطریق نظام وضیفه پیکیری کردم برام سال ۹۹.۱۰.۱۸ فراری زدن یعنی بعد هفت یاهشت سال فراری خوردم الان میخوام برم تهران وازاونجاپیگیری کنم باید کجابرم کجای تهران اسم نهادرومیخوام بدونم برم چون میگن کارت بعدازیک یادوسال برگشت میخوره تهران..اسم نهاد روبی زحمت بگین ک ازهمونجا پیگیری کنم…باتشکر

    1. چون زمان زیادی گذشته نظام وظیفه استان مراجعه کنید

  7. سلام خسته نباشید من خدمت سال 95 تموم شده یک ماه اضافه خدمت خوردم بد به مبلغ 70تومن برام حقوق ریختن کارتون نگرفتم هنوز میخواستم بدونم تا الان ندادم این مبلغ بدهی مو سودی داره تو این چند سال ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام ،سوال مبهم است،اگر جریمه ای برای یک ماه اضافه خدمت لحاظ شده و پرداخت نکردید،باید مجدد پرونده بررسی شود و مبلغ واریز شود.

  8. سلام . ببخشید من خدمتم رو به صورت امریه گذروندم . الان چطور میتونم ثابت کنم که خدمتم به صورت امریه بوده ؟ روی کارت پایان خدمت نوشته یا باید از جایی نامه بگیرم؟

    1. باسلام از طریق خود نظام وظیفه پیگیری کنید میتوانید از جایی که امریه گذراندید هم نامه ببرید

  9. سلام وقتتون بخیر من کارتم تازه اومده من درجم ستوان دوم بوده ولی تو کارت زدن سرباز فقط همین برای دوستانم درست زدم ولی مال من نه باید چکار کنم متشکرم

    1. سلام از طریق پلیس +۱۰ برای اصلاح اطلاعات کارت اقدام کنید

  10. سلام الان سه ماهه کارتم نیومده چیکار کنم در ضمن داخل سامانه سخا نوشته آخرین وضعیت مشمول اعزام چیکار کنم لطفا راهنمایی ام کنید

  11. سلام من رفتم بانک وام مسکن بکیرم بانک میگه کارت پایان خدمتت قدیمیه همون روز رفتم درخواست کارت جدید دادم هنوز بانک میگه تو سیستم بانک ثبت نشده گفتن باید تو کارت جدید شماره بخوره چند روز طول میکشه تا شماره بخوره نانه که بنیاد مسکن بهم داده 15روز بیشتر مهلت نداره

  12. سلام من جهت تعویض کارت پایان خدمت به پلیس ۱۰+ مراجعه کردم بعداز تکمیل مدارک و تمام هزینه هایی که کردم میگه اسم لشکر ۸۴ پیاده داخل سیستم نیست و حتی در قسمت رسته یه عدد ۱۱ ثبت شده میگن این هم تعریف نشده آخر سر هم گفتن نمیدونم چه کار باید کرد، لطفا راهنمایی کنید چون برای دریافت وام به کارت پایان خدمت نیاز دارم

  13. سلام وقت بخیر
    داخل سامانه سخا نگاه کردم کارت معافیت از خدمتم صادر شده خواستم بدونم چند روز بعد از تاریخ صدور که ۱۰/۲۷ هست کارتم میاد ممنون .

  14. سلام خسته نباشید من سال1400 خدمتم تموم شده 12ماه گذشته کارتم نیامده باید چیکار کنم میگن تایید نشده

    1. از پلیس+10 یا اخرین ارگان خدکتی پیگیری کنید.

  15. سلام
    پدرم پایه خدمتی 67بوده ولی کارت پایان خدمتی خود را نگرفته ایا باید به یگان خدمتی مراجعه کنیم.

  16. سلام و درود
    ببخشید من گواهی پزشکی 6 ماهه موقت دارم ایا میتوانم برای گرفتن پاس اقدام کنم؟؟؟

    1. سلام درخواست مجوز خروج بزنید در صورت تایید درخواست میتوانید پاسپورت بگیرید

  17. سلام
    جهت خرید بیمه سربازی وارد سایت تامین اجتماعی میشم ولی پیغام میده که بازه تاریخی مدت زمان خدمت توسط ناجا مشخص نشده-کارت جدید هم دو سه ماه هست که صادر شده -ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      به شعبه های تامین اجتماعی مراجعه فرمایید

  18. باسلام من در سال ۸۴ خدمت سربازی ام تموم شد و کارت خدمت هم گرفتم الان که در سال ۱۴۰۱ ذرفتم دنبال هوشمند کردن کارت گفتن که شما مشمول به خدمت هستین من چیکار باید بکنم

    1. سلام وقتتون بخیر از طریق سازمان نظام وظیفه پیگیری نمایید

  19. سلام برای دریافت شماره کارت و تاریخ صدور باید چیکار کنم بنده سال 1382 خدمتم تمام شد الان به کارتش نیاز دارم ولی کارتم گم شده

  20. با عرض سلام، بنده بسیجی داشتم ۳۳ سال پیش کسر خدمت کردم و گفتن باید ۳۰ روز هم زیر پرچم خدمت کنی ۳۰ روز تو قرارگاه رمضاه زیر پرچم بودم و تا الان پایان خدمت نگرفتم بجز هماه برگه بعد از ۳ماه تحویل میدی بعد پایان خدمت دریافت میکنی حالا من چیکار کنم البته من متولد ۴۶ هستم و از طرف رهبری معاف شدیم ولی من حقم رو میخواهم به کجا مراجعه کنم‌ممنون میشم راهنمایی کنید

  21. سلام من پسرم نزدیک ۱سال اضافه خدمت خورده ودیگه پایان خدمتش ادامه نداد حالاچیکارکنیم

    1. سلام وقت بخیر
      اگر سرباز فراری باشند دوباره اضافه خدمت شامل حال ایشون هست

  22. سلام آیا میشه فرار یک سرباز ثبت نشه
    چطور میشه کسی که حدود 30 ماه خدمت رفته
    نه فرار براش ثبت بشه و نه کارت بهش بدن
    چیزی به اسم سرباز معلق وجود داره؟

  23. با سلام برادر بنده ۵۵ سال دارد و در زمان جنگ خدمت کرده ولی پایان خدمت خود را ندارد ما چگونه نسبت به گرفتن پایان خدمت او اقدام کنیم

  24. با سلام برادر بنده ۵۵ سال دارد و در زمان جنگ خدمت کرده ولی پایان خدمت خود را ندارد ما چگونه نسبت به گرفتن پایان خدمت او اقدام کنیم

  25. دعوت برای شورای بدوی کفالت اجباری هست یانه

  26. سلام من1401/05/24کارهای صدور کارت معافیت کفالت را انجام دادم داخل نظام وظیفه شهرستان شهربابک یکماه دیگه که میشه 30شهریور کارتم می آید

  27. سلام خسته نباشید
    بعد از تسویه چقد طول می‌کشد در سامانه ثبت شود و پلیس +۱۰نامه بدهد؟

  28. سلام وقت بخیر
    برای تعویض کارت پایان خدمت قدیمی نیازی به ارائه ی مدارک تحصیلی هست ؟(من ارتقا تحصیلی بعد از خدمت نداشتم )

    1. سلام وقتتون بخیر باشه بستگی به شرایط نظام وظیفه وپلیس 10+ دارد.

  29. سلام میخواستم بدونم که تاریخ درج شده روی کارت از روز اول اعزام هست من 7/99رفتم اموزشی 6ماه تجدید دوره شدم بعد 2/400رفتم دوباره آموزشی بعد شش ماه خدمت 3ماه تجدید دوره شدم تاریخ درج پایان ب چ صورت هست برای شرایط من

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  30. سلام بنده چند روزه تسویه کردم و الان میخوام پاسپورت بگیرم اما هنوز کارتم نیامده .با این اوصاف میتونم پاس بگیرم؟

  31. سلام من خدمتم ۱۸ ماهست ارتش بوشهر ۱ تیر تمومه قانونا
    ولی یکی از دوستام برام استعلام گرفته تو سیستم زده شده ۱ مهر با اینکه هیچ اضافی ندارم.
    میشه بگید اشتباهه یا مشکل چیه؟!

    1. سلام وقتتون بخیر از طریق سازمان نظام وظیفه اقدام بفرمایید.

  32. باسلام من در سال ۸۴ خدمت سربازی ام تموم شد و کارت خدمت هم گرفتم الان که در سال ۱۴۰۱ ذرفتم دنبال هوشمند کردن کارت گفتن که شما مشمول به خدمت هستین من چیکار باید بکنم ؟

  33. سلام آیا برای گرفتن کارت معافیت کفالت باید دوره اموزشی رو طی کنیم یا نه

  34. سلام برادر من ۵۰سالست خدمت کرده ولی کارت پایان خدمتشو نگرفته لطفا بگین چیکارکنیم؟

  35. سلام وقت بخیر
    ببخشید من چند مدت پیش برای معافیت اقدام کردم مراحلشو پشت سر گذاشتم گفتند زمانی کارت صادر بشه پیامی ارسال میشه اما ارسال نشد الان در سامانه سخا نگا کردم اخرین وضعیت مشمول نوشته بود صدور کارت پنج روز پیش میخواستم بدونم مرحله بعدیش چیه و از تاریخ صدور کارت چند روز بعدش ارسال میشود؟؟

    1. سلام وقت بخیر کارت با پست به آدرس شما ارسال خواهد شد

  36. سلام وقت بخیر، من کارت پایان خدمتم گم شده و میخوام پاسپورت بگیرم ولی زمان ندارم صبر کنم تا المثنی صادر بشه، آیا راهی هست که بشود بدون کارت (با ارائه برگه ای که نشان دهد خدمت را گذرانده ام) پاسپورت گرفت؟

  37. سلام ایا بعد از دریافت نامه کسری خدمت از یگان پدر این نامه در سازمان نظام وظیفه باید ثبت شده باشد

  38. سلام من سه تا سوال دارم ممنون میشم جواب بدین
    میخواستم ببینم برای تمدید گواهینامه و همینطور وام ازدواج و فروش خودرویی که به نام بندست ( توی قرعه کشی برنده شدم میخوام سال بعد بفروشم ) آیا کارت پایان خدمت نیاز دارن یا نه برای این ۳ موضوع ؟

  39. سلام و وقت بخیر
    ببخشید من 3 بهمن ترخیص شدم و بهم گفتن تا 15 روز دیگ کارت شما میاد .
    الان ی ماه گذشته ولی چیزی ارسال نشده .

    1. سلام خدمت شما، از نظام وظیفه استان یا یگان محل خدمت پیگیری کنید، ممکن است مدارک تکمیل نباشد.

  40. سلام من از شهریور سال 1363تا آبان یا آذر 64 در جزیره خارک سرباز نیروی دریایی بودم بعد از آن به منطقه یکم نیروی دریایی منتقل شدم و در نوزده خرداد 65پس از تسویه کار پایان خدمتم را دریافت کردم به من 13ماه ایثار گری دادند الان فرزندم سرباز است برای کسری خدمت سربازی فرزندم باید به کجا مراجعه کنم متشکرم

    1. سلام وقت بخیر ایشان باید تشریف به یگان خدمتی بخش اشتغال خدمت و از انجا پس از دریافت برگه مربوطه به خدمات ایثار مراجعه کنند.

  41. من سربازی اتمام شد اما مدرک مهارت اموزی ندارم وتا حالا پایان خدمتم بهم ندادن
    .

  42. من احمد البوبالدی سربازتیپ تفنگ دارن امام حسین بندرعباس سال 1387 اعضام شدم وتاحلا بدون تکلیف فقط تصفیه خدمت دارم خواهشن راهنمایی بکنید 3تافرزند دارم خیلی گیرم.

    1. سلام. در صورتی که مدت خدمت سربازی خود را به اتمام رسانده اید میتوانید برای دریافت کارت پایان خدمت اقدام کنید.

      1. من یاسرزویداوی کدملی ۱۸۱۸۳۵۸۳۴۴ سال ۶۵ در پادگان لویزان ارتش ۲۱حمزه تهران سه ماه اموزشی بعداز اتمام اموزشی به منطقه دهلران موسیان درزمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اعزام شدم ولی تا کنون فقط بگه عبور دارم کارت پایان خدمت نگرفتم لطفن راهنمای کنید باید چکار کنم

        1. سلام باید به یکی از مراکز ارگان خدمتی شهر خودتان ( ارتش یا سپاه) مراجعه کنید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید