آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 چگونه است؟ + تاریخ آزمون

آزمون استخدامی آموزش و پرورش + تاریخ آزمون

متقاضیانی که به شغل دبیری علاقه دارند و دوست دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند، می توانند در آزمون استخدامی فراگیر آموزش و پرورش که زیر نظر سازمان اداری و استخدامی کشور و توسط سازمان سنجش برگزار می شود، شرکت نمایند.

این داوطلبان با مطالعه دفترچه برگزاری آزمون در ابتدا ثبت نام و نام نویسی کرده و سپس با پرداخت هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ وارد سامانه ثبت نام شوید.

می خواهیم در این مقاله در مورد آزمون استخدامی آموزش و پرورش و تاریخ برگزاری این آزمون با شما گفت و گو کنیم. پس لطفا با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

معرفی سایت سنجش استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

وزارت آموزش و پرورش به منظور رفع نیازهای خود، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در بازه های زمانی مختلف می کند، تا نیروی انسانی مورد نیاز خود را از طریق آزمون به وزارت آموزش و پرورش جذب نماید.

مجری برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲، سازمان سنجش می باشد. لذا کلیه فرآیند های مربوط به ثبت نام در این آزمون، در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

معرفی سایت سنجش استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۱

تاریخ برگزاری آزمون استخدام در آموزش و پرورش سال 1402

نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال 1402، به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون مذکور می رساند، با توجه به افزایش آمار ثبت نام در رشته های شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش مقرر گردید، آزمون رشته های شغلی آموزش و پرورش در روزهای پنجشنبه و جمعه 15 و 1402/02/16 برگزار می گردد.

لازم به توضیح است آزمون رشته های شغلی سایر دستگاه ها (بجز وزارت آموزش و پرورش) در روز جمعه مورخ 1402/04/31 برگزار خواهد شد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

جدول رشته های مورد استخدام نوبت صبح پنجشنبه مورخ 1402/02/15

کد شغلنام شغل
2524هنرآموز حسابداری
2609مراقب سلامت
2613مربی امور تربیتی مدارس
3037دبیر تربیت بدنی
3369آموزگاری ابتدایی – ابتدایی
3371دبیری معارف اسلامی – معارف اسلامی
3373دبیر معارف اسلامی – فلسفه

تاریخ برگزاری آزمون استخدام در آموزش و پرورش سال 1401

مراحل ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

ورود به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه “استخدام متمرکز اجرایی” از منوی رنگی سایت سازمان سنجش

ورود به بخش بعدی و انتخاب “ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲”

انتخاب گزینه خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه آزمون به منظور خرید سریال ثبت نام

بازگشت به صفحه ثبت نام و ورود به سامانه با استفاده از کارت خریداری شده

بارگذاری اسکن عکس داوطلب

تکمیل فرم ثبت نام آزمون استخدام آموزش پرورش ۱۴۰۲ و انتخاب رشته شغلی

تایید نهایی اطلاعات و دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مراحل ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401

شرایط استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲

آن دسته از افرادی که متقاضی ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشند، می بایست که همزمان با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در سایت سنجش، آن را دانلود کرده و اقدام به مطالعه آن کنند.

در این دفترچه شرایط لازم برای ثبت نام در آزمون استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ درج می شود، که در ادامه به این شرایط اشاره می کنیم.

پونزاین شرایط بشرح زیر است:

  • دارا بودن تابعیت ایرانی
  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد و التزام به قانون کشور اسلامی ایران
  • دارا بودن سلامت جسمی و روحی
  • داشتن توانایی لازم برای انجام امور آموزش و پرورش
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات
  • عدم سابقه محکومیت جزایی به صورت موثر
  • داوطلبان نباید دارای ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی که توسط رای مراجع قضایی صادر شده است، باشند.
  • داوطلبان استخدام آموزش و پرورش نباید جزو نیروهای بازخرید دستگاه های اجرایی باشند و یا بازنشسته شده باشند.
  • داشتن شرط سنی لازم که شامل حداقل سن 20 سال برای تمامی افراد و داشتن حداکثر سن 25 سال برای دارندگان مدرک دیپلم، داشتن حداکثر سن 30 سال برای دارندگان مدرک فوق دیپلم، داشتن حداکثر 35 سال برای دارندگان مدرک لیسانس، داشتن حداکثر 40 سال برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و داشتن حداکثر 45 سال برای دارندگان مدرک دکتری
  • به پایان رساندن دوره خدمت ضرورت و در اختیار داشتن کارت پایان خدمت سربازی و یا دریافت معافیت قانونی

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آن دسته از متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون استخدامی آموزش پرورش را دارند، می توانند روش ثبت نام در این آزمون را به طور تصویری و گام به گام مشاهده نمایند.

وارد سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org شوید.

ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش
سپس گزینه ثبت نام آزمون استخدامی در پنل سمت راست سامانه سازمان سنجش را انتخاب کنید. در این قسمت مهلت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش و دیگر ارگان ها مشخص شده است.

آموزش تصویری ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش
در قسمت شماره یک (1) شما می توانید اطلاعات خود را که قبلا ثبت نام کرده اید تغییر دهید و ویرایش کنید. در قسمت شماره دو (2) شما قادر خواهید بود تا اطلاعاتی که ثبت نام کرده اید را مشاهده کنید. در قسمت شماره سه (3) شما می توانید کارت اعتباری خریداری کنید، ثبت نام دارای هزینه ایست که در این قسمت با کارت اعتباری خود اقدام به پرداخت مبلغ در نظر گرفته می کنید.

آموزش تصویری ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش
با انتخاب گزینه سریال ثبت نام هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه ی اجرایی کشور در سال 99 می توانید وارد صفحه پرداخت شوید. با انتخاب گزینه خرید کارت اعتباری وارد قسمت انتخاب کارت ورودی می شوید.

آموزش تصویری ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش
در این قسمت شما باید مشخصات فردی خود را مانند نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، پست الکترونیکی (اختیاری)، و درگاه پرداخت خود را انتخاب نموده و سپس گزینه تایید و ادامه را انتخاب کنید.

در صفحه بعد اطلاعات شما نمایش داده می شود دقت داشته باشد تا اطلاعاتتان درست ثبت شده باشد.با زدن گزینه بعدی وارد مرحله پرداخت می شوید. در این قسمت شما باید مشخصات کارت اعتباری خود را وارد کنید با پرداخت وجه در نظر گرفته شده شما یک کد به عنوان سریال کارت اعتباری اختصاص داده می شود.

 

آموزش تصویری ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

در قسمت شماره یک (1) سریال کارت اعتباری خود را وارد کنید. کد امنیتی را مانند تصویر داده شده وارد کنید. در قسمت شماره دو (2) گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید.

در نهایت شما وارد صفحه اصلی می شوید در این صفحه مشخصات شناسنامه ای خود را با دقت وارد کنید و همینطور شما باید کد ردیف های شغلی انتخابی خود و شهر مدنظرتان را ثبت کنید.

هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

متقاضیانی زیادی هستند که از مبلغ آزمون استخدامی آموزش و پرورش بی خبر هستند و اطلاع دقیق از میزان هزینه آزمون ندارند؛ که باید خدمت آن دسته عزیزان عرض کنیم که سازمان آموزش و پرورش در هر دوره که به استخدام معلمین می پردازد، هزینه ای را جهت برگزاری آزمون تعیین می کند که از طریق سایت آموزش و پرورش با انتشار جزئیاتی به داوطلبان اعلام می شود.

داوطلبان بعد از اعلام میزان شهریه پرداختی باید برای دریافت شماره سریال لازم برای ورود به سامانه ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش در سال 1402، اقدام به پرداخت هزینه مذکور نمایند.

همچنین داوطلبان برای دریافت کارت اعتباری برای ثبت نام در آزمون مبلغ 90 هزار تومان به سامانه سازمان وزارت آموزش و پرورش پرداخت نمایند.

میزان هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۰

اعلام نتایج آزمون استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲

به اطلاع داوطلبان شرکت کننده در نهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور (آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به تاریخ های برگزاری 1402/02/15 و 16) می رساند، که کارنامه اعلام نتایج اولیه متقاضیان رشته های شغلی مربوط به وزارت مذکور از روز جمعه مورخ 1402/04/03 در درگاه اطلاع رسانی سازمان ‌سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت.

لذا متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون مزبور، در صورتی که بر اساس نتیجه مندرج در کارنامه آزمون جزء معرفی شدگان چند برابر ظرفیت برای شرکت در مرحله بررسی اسناد و مدارک خود اظهاری و مصاحبه استخدامی وزارت آموزش و پرورش می‌باشند، موظفند برای اقدامات بعدی، در تاریخ چهارم تیرماه 1402 (1402/04/04) به آدرس درگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان ها به شرح جدول ذیل این اطلاعیه مراجعه و بر اساس توضیحات و زمان بندی های مندرج، در اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش مربوطه، از زمان و مکان دقیق مصاحبه استخدامی خود اطلاع یافته و اقدام لازم بعمل آورند.

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

داوطلبان باید بعد از ورود به سایت آموزش و پرورش نسبت به پرداخت هزینه آزمون اقدام کنند، که در ادامه به چگونگی پرداخت هزینه ثبت نام آزمون در ذیل اشاره خواهیم کرد، پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پونزمراحل پرداخت هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 به شرح زیر است:

ابتدا وارد سایت سنجش و آموزش و کشور به آدرس sanjesh.org شوید. سپس با انتخاب گزینه “استخدام متمرکز دستگاه های اجرایی” وارد پنل جدیدی می شوید.

سپس ورود به سامانه “ثبت نام هشتمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های کشور سال 1402”

از منوی سمت راست انتخاب گزینه “خرید کارت اعتباری”

انتخاب گزینه “سریال ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های کشور سال 1402”

سپس پر کردن فیلدهای اطلاعاتی مورد نیاز

پر کردن فیلد کارت اعتباری

پرداخت هزینه و دریافت کارت اعتباری حاوی شماره سریال ثبت نام

استخدام بی سابقه در آموزش و پرورش تا پایان سال ۱۴۰۰

رشته های مورد پذیرش در آزمون استخدامی آموزش پرورش 1402

تنها داوطلبانی که فارغ التحصیل رشته های استخدامی آموزش و پرورش می باشند، می توانند نسبت به نام نویسی در آزمون مربوطه اقدام نمایند.

بنابراین کلیه متقاضیان می بایست علاوه بر اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، از مطابقت مقطع و رشته تحصیل خود با رشته های آزمون استخدامی مذکور اطمینان کسب نمایند.

رشته های مورد پذیرش در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402
زیست شناسیمدیریت خانوادهمهندسی صنایع فلزیمهندسی الکترونیک
علوم اجتماعیعکاسیآموزش کودکان استثناییمهندسی صنایع شیمیایی
آموزگار تربیت بدنیمهندسی نقشه کشی معماریبازیگریالهیات و معارف اسلامی
ادبیات عربیزبان و ادبیات فارسیشیمیماشین ابزار
آموزش ابتداییمهندسی معدنمهندسی عمرانمهندسی کامپیوتر
تاریخمهندسی مکانیک خودروعلوم تجربیریاضی
فیزیکزبان انگلیسیپویانماییطراحی دوخت
مهندسی برقزمین شناسیمهندسی صنایع چوبتربیت کودک
مهندسی چاپحسابداریصنایع دستیفرشمهندسی سرامیک
مهندسی تاسیساتگرافیکارتباط تصویریفلسفه تعلیم و تربیت

توجه: با توجه به تنوع رشته های مورد نیاز در آزمون استخدامی آموزش و پرورش دوره های مختلف، امکان نام بردن تمامی آنها در این مقاله وجود ندارد.

رشته های مورد پذیرش در آزمون استخدامی آموزش پرورش 1401

نحوه برگزاری آزمون و پذیرش داوطلبان

آزمون استخدامی در دو مرحله برگزار می شود. مرحله اول شامل سؤالات عمومی و سؤالات تخصصی مرتبط با رشته شغلی است و داوطلبانی که حداقل 60 درصد نمره آزمون عمومی این مرحله را کسب کنند، تا سقف سه برابر ظرفیت استخدام بر اساس اولویت نمره برتر تخصصی به مرحله دوم آزمون معرفی خواهند شد.

مواد آزمون مرحله اول (عمومی و تخصصی)

سوالات عمومی شامل زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی – اطلاعات سیاسی و اجتماعی و مبانی قانونی، فناوری اطلاعات، ریاضی و آمار مقدماتی که به تعداد 100 سوال چهار گزینه ای (با اعمال نمره منفی برای پاسخ غلط) طراحی خواهد شد.
تبصره: اقلیت های دینی از پاسخگویی به معارف اسلامی معاف بوده و امتیاز آن در سایر مواد آزمون توزیع می شود.
سوالات تخصصی شامل حداقل 40 سوال مرتبط با رشته شغلی است.

مواد آزمون مرحله دوم (تخصصی مرتبط با مهارت های معلمی و آزمون های عملی و مهارتی)

پس از اعلام نتایج مرحله اول اعلام خواهد شد و دیگر مراحل جذب مانند دوره توجیهی، آموزشی، مهارتی و کارآموزی و طی مراحل گزینش (توسط هیأت عالی گزینش) نیز متعاقباً اعلام می گردد.

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم آزمون استخدامی آموزش و پرورش و تاریخ آزمون را به شما توضیح دهیم. اگر دوست دارید به عنوان استخدامی آموزش و پرورش فعالیت کنید، باید برای آزمون استخدامی آماده شوید.

می توانید برای آمادگی در این آزمون با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

سوال علامتچه زمانی باید هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را پرداخت کرد؟

بعد از ثبت نام در سایت آموزش و پرورش باید هزینه پرداخت شود.

سوال علامتثبت نام از طریق کدام سایت صورت می گیرد؟

از طریق سایت آموزش و پرورش کشور به نشانی www.sanjesh.org می توانید اقدام به ثبت نام کنید.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 چگونه است؟ + تاریخ آزمون

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 7 نظر:
  1. چرا دفترچه استخدامی دستگا ها رو باز می کنیم آموزش و پرورش نیست چکار کنیم

  2. سلام وقت بخیر با دیپلم تجربی میشه آزمون استخدامی ثبت نام کرد ؟

  3. سلام .ببخشین من با ایثارگری 5درصد میتونم از مزایا آن بهرمند شوم.رشته روانشناسی.

  4. سلام با مدرک کارشناسی پیوسته کتابداری میشه ازمون اموزش پرورش آموزگاری ابتدایی شرکت کرد؟!،طبق ماده ۲۸

  5. سلام ببخشید من کاردانی پیوسته کامپیوتر دارم میتونم توی ازمون استخدامی اموزش پرورش شرکت کنم!؟ واس کدوم رشتش؟؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید