شرایط ثبت نام لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا 2023

شرایط ثبت نام لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا 2022

ثبت نام لاتاری امریکا و دریافت گرین کارت این کشور از 16 مهر ماه آغاز و تا 20 آبان ماه ادامه دارد. اگر قصد دارید شهروند آمریکا شوید برای دریافت شرایط ثبت نام و مشاوره تلفنی در این خصوص با شماره تهران 9099071985 در ارتباط باشید.

ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2023

طبق قانون اساسی آمریکا برنامه قرعه کشی گرین کارت آمریکا (لاتاری) برای حفظ تنوع بومی و نژادی، هر ساله توسط وزارت امور خارجه آمریکا انجام می گیرد. این ویزا به منظور جذب مهاجر از کشورهای مختلف انجام می شود که بر طبق آن سالانه بیش از ۵۰ هزار نفر متقاضی دریافت گرین کارت آمریکا از سرتاسر دنیا هستند و این فرصت را خواهند داشت تا با شرکت در این قرعه کشی، اقامت دائم آمریکا (گرین کارت) را دریافت نمایند.

زمان ثبت نام لاتاری آمریکا (گرین کارت) 2023

زمان ثبت نام لاتاری آمریکا 2023 در تاریخ 7 اکتبر ساعت 20:30 آغاز و تا 9 نوامبر 2021 ساعت 20:30 ادامه دارد. این بازه زمانی در تاریخ شمسی به شرح زیر است:

سهمیه ایران در لاتاری آمریکا

با وجود تحریم ها و محدودیت های فراوان، ایران همچنان جزو کشورهایی است که در لاتاری سهمیه دارد. طبق اعلام وزارت امور خارجه آمریکا سهمیه ایران در لاتاری 2023، 5739 نفر است.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

تعداد برندگان لاتاری در ایران به تفکیک هر سال

تعداد برندگان لاتاری در ایران، هر سال بسته به سهمیه ای که توسط سازمان خدمات تابعیت و مهاجرت آمریکا (INS) مشخص می شود، متفاوت است.

در جدول زیر تعداد برندگان لاتاری در ایران به تفکیک سال نوشته شده است:

سالتعداد برنده های لاتاری در ایران
20136029
20146027
20154992
20164501
20174500
20184500
20194199
20204101
20216001

شرایط ثبت نام لاتاری برای ایرانیان

به دلیل شرایط ویژه ای که ایران دارد، برخی از افراد فکر می کنند که شرایط ثبت نام در لاتاری برای ایرانیان، متفاوت از دیگر کشورها است. قطعا این طرز فکر اشتباه است و شرایط ثبت نام لاتاری برای ایرانیان هیچ تفاوتی با سایر کشورها ندارد. طبق اعلام وزارت امورخارجه آمریکا، سهمیه ایرانیان از ویزای لاتاری 6% یعنی حدود 3000 ویزا است.

پیش نیازهای اولیه برای ثبت نام در لاتاری آمریکا به شرح زیر است:

الف- متقاضی باید شهروند یکی از کشورهای مجاز به شرکت در لاتاری در سال 2023 باشد.

ب- متقاضی باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی همچنین دو سال سابقه شغلی در 5 سال اخیر.

مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی: در سیستم آموزشی آمریکا مدرک دیپلم 12 ساله است. در سیستم نظام قدیم آموزشی ایران مدرک دیپلم 11 ساله است، بنابراین برای ثبت نام در لاتاری به مدرک پپش دانشگاهی نیز نیاز دارید تا سیستم آموزشی 12ساله تکمیل شود.

دو سال سابقه شغلی در ۵ سال اخیر: وزارت امر خارجه آمریکا برای افرادی که فاقد مدرک دیپلم 12ساله هستند هم چاره ای اندیشیده است. این افراد می توانند با ارائه سابقه کاری به مدت 2سال در لاتاری آمریکا شرکت کنند.

زمان ثبت نام لاتاری آمریکا (گرین کارت) 2022

هزینه ثبت نام لاتاری آمریکا (گرین کارت)

لاتاری آمریکا ارزان ترین روش مهاجرتی در جهان است. در صورت قبولی در این قرعه کشی، شما فقط هزینه های اداری مرتبط با اخذ گرین کارت آمریکا را می پردازید. این هزینه چیزی در حدود 600 دلار آمریکا می شود.

قطعا در هیچ روشی مهاجرتی شما نمی توانید با 600 دلار به بهترین کشور جهان مهاجرت کنید!

شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا برای متاهلین

در بیشتر روش های مهاجرتی حتی اگر متاهل باشید، مهاجرت همراه با همسر و فرزندتان به سادگی امکان پذیر نیست و معمولا با یک تاخیر زمانی مواجه است. یعنی شما باید ابتدا مهاجرت کنید و بعد از آن همسر و فرزندتان به شما ملحق شوند.

اما در لاتاری آمریکا شرایط به گونه دیگری است. با قبولی در این قرعه کشی می توانید همسر و تمام فرزندان زیر 21سال را با خود ببرید و برای آنها هم گرین کارت آمریکا بگیرید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام لاتاری 20223

به صورت کلی برای ثبت نام در لاتاری مدارک زیر نیاز است:

مدرک دیپلم + پیش دانشگاهی یا 2سال سابقه کار

پاسپورت معتبر (یعنی پاسپورتی که تاریخ انقضای آن نگذشته باشد)

عکس پرسنلی

تکمیل فرم ثبت نام لاتاری

نمونه عکس پرسنلی صحیح برای لاتاری آمریکا
نمونه صحیح عکس پرسنلی برای لاتاری

شرایط عکس پرسنلی برای لاتاری آمریکا

شرایطی که در عکس پرسنلی لاتاری آمریکا باید رعایت شود در اینفوگرافیک زیر به صورت کامل توضیح داده شده است.

برخی از موارد به شرح زیر است:

زمینه سفید

زاویه مستقیم به دوربین عکاسی

عکس باید در ابعاد 600 پیکسل در 1200 پیکسل بوده و به شکل مربع باشد.

و …

شرایط عکس پرسنلی برای لاتاری آمریکا

مواردی که در فرم ثبت نام لاتاری آمریکا باید تکمیل کنید به شرح زیر است:

نام کامل – نام خانوادگی/فامیلی، نام کوچک، نام میانی – دقیقا آن گونه که در گذرنامه نوشته شده است.

تاریخ تولد – روز، ماه، سال

جنسیت – مرد یا زن

شهر محل تولد شما

کشور محل تولد شما – نام کشور محل تولد شما باید نام کنونی کشوری باشد که در آن متولد شده اید.

کشور مجاز یا مورد تایید در برنامه قرعه کشی – کشور واجد شرایط شما معمولاً همان کشور محل تولدتان است. کشور واجد شرایط شما ارتباطی به محل زندگیتان ندارد.
اگر شما در کشوری متولد شده اید که واجد شرایط شرکت در برنامه قرعه کشی ویزا نمی‌باشد، می‌توانید با مراجعه به دستورالعمل های بالا، امکان انتخاب کشور دیگری را به عنوان کشور عهده دار خود بررسی نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کشور عهده دار، لطفاً به بخش پرسش های متداول مراجعه نمایید.

عکس (های) ضمیمه درخواست – عکس های اخیر (گرفته شده در شش ماه اخیر) از خودتان، همسرتان و کلیه فرزندانتان که نامشان در فرم نام نویسی درج شده است. برای توضیحات بیشتر در مورد مشخصات ترکیبی و فنی به بخش «ارسال عکس دیجیتال» مراجعه کنید.
نیازی به ارسال عکس همسر یا فرزندی که خود شهروند آمریکا است یا دارای اقامت قانونی ایالات متحده است وجود ندارد حال آنکه ارسال این عکس ها منعی ندارد.
عکس های گروهی پذیرفته نخواهند شد؛ برای هر شخص باید عکس جداگانه ارسال کنید. در صورت انجام هرگونه ویرایش در عکس، ارسال عکس های قدیمی و یا عدم انطباق عکس ها با الزامات توضیح داده شده، امکان این وجود دارد که درخواست شما مردود شود و یا اینکه برای شما ویزا صادر نشود. برای اطلاعات بیشتر به بخش «ارسال عکس دیجیتال» مراجعه کنید.

آدرس پستی – شامل سطر اول آدرس، سطر دوم آدرس، شهر / شهرک ، منطقه / روستا / استان / ایالت، کد پستی/زیپ کد کشور

کشوری که هم اکنون در آن زندگی می‌کنید

شماره تلفن (اختیاری)

شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا برای متاهلین

نشانی پست الکترونیکی (ایمیلی) که به آن دسترسی مستقیم دارید. در صورتی پذیرش در قرعه کشی، هنگامی که با استفاده از گزینه Entrant Status Check از وضعیتتان مطلع می شوید ایمیلی از وزارت امورخارجه آمریکا دریافت خواهید کرد که در آن جزئیات مصاحبه ویزای مهاجرتی شما را اعلام خواهد شد.
وزارت امورخارجه هرگز ایمیلی مبتنی بر پذیرش یا مردودی در قرعه کشی به شما نمی فرستد. برای اطلاعات بیشتر به بخش پرسش های متداول مراجعه نمایید.

بالاترین میزان تحصیلات شما تا کنون: ( ١) دبستان، ( ٢) دبیرستان، بدون اخذ مدرک، ( ٣) دبیرستان با اخذ مدرک، ( ۴) آموزشگاه حرفه ای، ( ۵) گذراندن تعدادی از واحدهای دوره لیسانس، ( ۶) مدرک دانشگاهی، ( ۷) گذراندن تعدادی از واحدهای دوره فوق لیسانس، ( ٨) مدرک فوق لیسانس، ( ۹) گذراندن تعدادی از واحدهای دوره دکترا و ( ١٠) مدرک دکترا. برای اطلاعات بیشتر به بخش پرسش های متداول مراجعه نمایید.

وضعیت کنونی تاهل : مجرد، متاهل، طلاق گرفته، بیوه، متارکه قانونی. در صورت تاهل؛ نام، تاریخ تولد، جنسیت، شهر/روستای تولد و کشور تولد همسرتان را به همراه عکس همسرتان با همان مشخصات مشابه عکس خودتان وارد کنید.
خودداری از ذکر نام همسر موجب رد شدن شدن درخواست ویزای متقاضی اصلی در زمان مصاحبه خواهد شد. اگر حتی بنا دارید از همسرتان متارکه کنید می‌بایست مشخصات همسرتان را در فرم ها ذکر کنید.
همسری که شهروند آمریکا است و یا دارای اقامت قانونی ایالات متحده است نیازی به دریافت ویزای مهاجرت ندارد درحالیکه منعی برای درج نام آنها در فرم وجود ندارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد اعضای خانواده به بخش پرسش های متداول مراجعه نمایید.

تعداد فرزندان – نام، تاریخ تولد، جنسیت و محل تولد تمامی فرزندانی که سن آنها کمتر از ٢١ سال است و ازدواج نکرده اند صرف نظر از اینکه با شما زندگی میکنند و یا قصد همراهی با شما یا پس از مهاجرت شما به آمریکا را دارند را ذکر کنید. برای هر کدام از فرزندانتان عکس های جداگانه با مشخصات مشابه به عکس خودتان ارسال کنید.
تعداد فرزندان – نام، تاریخ تولد و محل تولد همسر و تمامی فرزندان و فرزندخوانده ها و فرزندان همسرتان که سن آنها کمتر از ٢١ سال بوده و ازدواج نکرده اند باید در درخواست شما ذکر گردد، حتی اگر شما قانوناً از پدر یا مادر آن فرزند خود جدا شده اید و همسر شما و فرزندتان دیگر با شما زندگی نمی‌کنند و/یا قصد ندارند تا به همراه شما به ایالات متحده مهاجرت کنند. برای هرکدام از فرزندانتان عکسی مطابق با مشخصاتی مشابه عکس خودتان ارسال نمایید.

نحوه ثبت نام لاتاری آمریکا گام به گام

متقاضیان جهت ثبت نام در لاتاری برای دریافت گرین کارت آمریکا می توانند از تاریخ 16 مهر 1399 تا 20 مهر 1399 نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. ثبت نام از طریق وبسایت https://dvprogram.state.gov انجام می شود.

به محض باز شدن سایت رسمی لاتاری برای متقاضیان، آموزش گام به گام ثبت نام در لاتاری آمریکا برای شما عزیزان توسط تیم مشاوره آویژه قرار داده می شود.

سوالات متداول

ثبت نام لاتاری برای افراد متاهل با مجرد چه تفاوتی دارد؟

از لحاظ حقوقی این ثبت نام افراد مجرد با متاهل تفاوتی ندارد اما اگر زن و شوهر هم زمان برای لاتاری آمریکا ثبت نام کنند، شانس دوبرابر نسبت به فرد مجرد برای لاتاری دارند.

بدون پاسپورت می توان در لاتاری آمریکا ثبت نام کرد؟

خیر بدون پاسپورت به هیچ وجهی امکان ثبت نام در لاتاری وجود ندارد. باید با همان پاسپورتی که ثبت نام کرده اید، در مصاحبه شرکت کنید.

آیا لاتاری آمریکا برای ایرانیان ممنوع شده است؟

خیر. با آمدن ترامپ قوانین سختگیرانه ای برای صدور ویزای ایرانیان اضافه شده است اما ممنوع نشده و ایران در لیست کشورهای دارای سهمیه است.

چند بار می توانیم در لاتاری آمریکا ثبت نام کنیم؟

برای هر دوره لاتاری، هر فرد مجاز است تنها یک بار ثبت نام کند و چند بار ثبت نام کردن خلاف قوانین است.

بدون دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی می توان در لاتاری ثبت نام کرد؟

برای ثبت نام بدون دیپلم مدرک پیش دانشگاهی دو راه وجود دارد:

الف) ارائه مدرکی دال بر 3سال سابقه کار مفید.

ب) ارائه مدرک ساختگی، زیرا آمریکا امکان استعلام برای اعتبار سنجی مدارک صادره در ایران را ندارد.

در فرم ثبت نام قسمتی تحت عنوان همراه وجود دارد، چه کسانی را می توانم به عنوان همراه ثبت کنم؟

قسمت همراه فقط برای افراد متاهل است. در این بخش می توانید همسر و بچه زیر 21سال خود را ثبت کنید. تاکید می کنیم به غیر از همسر و بچه زیر 21سال امکان ثبت شخص دیگری از اعم از مادر، پدر و … وجود ندارد.

برای عکاسی لازم است به آتلیه مراجعه کنم؟

از نظر ما بهتر است در آتلیه عکس بگیرید. در آتلیه های عکاسی، عکس لاتاری تعریف مشخصی دارد. ممکن است در لاتاری پذیرفته شوید اما به دلیل اشکالات در عکس، به مصاحبه دعوت نشوید.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط ثبت نام لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا 2023

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 21 نظر:
    1. با سلام لطفا جهت ثبت نام با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  1. وضعیت اشتغال چطوری هست با لاتاری؟ از قبل تعیین میکنیم یا میریم اونجا و بعد اوکی می کنیم؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز شما فقط میزان تحصیلات یا هنری که دارین رو مشخص میکنین

  2. سلام در مورد نظام وظیفه چیزی ننوشتید؟ لطفا در مورد وضعیت سربازی هم یه توضیحی بدید که کسانی که سربازی نرفتن چیکار کنن؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز نه مشکلی برای ثبت نام نداره اگه پاسپورت داشته باشین. در ضمن پ شما برای مصاحبه نیاز است که از کشور خارج شوید

  3. سلام. من میخواستم بپرسم که شهری زندگی میکنیم تو این مورد تاثیر داره؟ ینی اینکه از کدوم شهر باشیم؟

    1. سلام خیر شهر محل زندگی تاثیری در این مورد نداره بلکه سهمیه برای کل کشور ها در نظر گرفته شده.

  4. سلام میخواستم بدونم بعد قبولی میشه همسرم و بچه هامو هم ببرم ؟

    1. بله این امکان فراهم هستش تا بتونید افراد درجه 1 رو با خودتون ببرید که شامل همسر و فرزند هم هستش.

  5. سلام. من قبلا در لاتاری شرکت کردم و پذیرفته شدم ولی متاسفانه به خاطر یک سری مشکلات نتونستم برم برای مصاحبه. آیا امکان شرکت کردن دوباره من امسال هستش؟

  6. سلام
    آیا پذیرش به صورت قرعه کشی است؟ یا بر حسب جنسیت است؟
    منظورم این هستش که مثلا 20 تا زن پذیرش می کنند و 20 تا مرد؟

    1. این موضوع بیشتر بر اساس قانون احتمالات هستش. جنسیت فاکتور دخیل در این موضوع نیست.
      شما همراه عزیز می تونید برای دریافت اطلاعات بیشتر و راهنمایی های دقیق تر با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

    1. ممنون از حسن توجه شما همراه گرامی. از این که رضایت شما مخاطب گرامی را جلب کرده ایم، خرسندیم.
      تیم مرکز مشاوره آویژه

  7. خیلی عالی بود ولی هزینه ها رو دقیق نوشتین ؟؟؟

    1. بله هزینه ها به طور دقیق براورد شده و در مطلب قرار داده شده.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

دوشنبه

1403/1/13

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید