شرایط جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد

شرایط جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد

اکثر دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند، به دنبال راهی برای شرکت در فراخوان جذب مدرس دانشگاه آزاد یا هر دانشگاه دیگری هستند.

دانشجویانی که علاقه مند به تدریس، تحقیق و پژوهش در دانشگاه ها هستند، می توانند با شروع فراخوان جذب در دانشگاه آزاد و یا هر دانشگاه دیگر اقدام به ثبت نام نمایند. یکی از بهترین گزینه های پیش رو برای فارغ‌التحصیلان، جذب مدرس در دانشگاه آزاد می باشد.

اما سوالتان این است که شرایط جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1402 به چه صورت است؟ مرکز مشاوره آویژه در این مقاله به شما کمک خواهد کرد، تا بتوانید با تمامی شرایط لازم برای جذب مدرس دانشگاه آزاد آشنا شوید.

برای اطلاع بیشتر و بهتر می توانید با شماره 02162999066 مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید.

هیئت علمی چیست و چه وظایفی را برعهده دارد؟

بهتر است پیش از اینکه بخواهیم به بررسی شرایط و زمان استخدام مدرس دانشگاه آزاد اسلامی بپردازیم، با وظایف یک مدرس یا هیئت علمی در دانشگاه آشنا شویم.

پونزوظایفی که هیئت علمی دانشگاه برعهده دارند عبارتند از:

  • بررسی مشکلات و سوالات دانشجویان و راهنمایی آنان
  • سرپرستی و راهنمایی دانشجویانی که دوره کارورزی و کارآموزی خود را سپری می کنند.
  • راهنمایی دانشجویانی که در حال ارائه پایان نامه خود در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی هستند.
  • انجام امور تحقیقات بنیادی و یا کاربردی
  • حضور در بین شوراها و کمیته های آموزشی و جلسات دانشگاه و یا مراکز وابسته به آموزش
  • اجرای امور و خدمات آزمایشگاهی و کارگاه های آموزشی و ارائه آنها
  • تدریس 8 تا 12 واحد دروس نظری یا عملی که بر اساس آئین نامه مصوب دانشگاه است.
  • تکمیل مدت زمان حضور در دانشگاه که حداقل به مدت 40 ساعت می باشد.
  • قبول و انجام وظایف محول شده از طرف رئیس دانشگاه یا مدیر گروه دانشگاه

زمان جذب مدرس دانشگاه آزاد

تا کنون زمان مشخصی برای استخدام مدرس در دانشگاه آزاد و ثبت نام هیئت علمی اعلام نشده است.

در واقع هر زمان که دانشگاه اعلام نیاز به مدرس کند، می تواند فراخوان جذب مدرس برای پذیرش اساتید به صورت حق‌التدریسی را در سایت های مرتبط منتشر کند.

علاقه مندان به استخدام در هیئت علمی دانشگاه آزاد می بایست گوش به زنگ باشند تا به محض انتشار اطلاعیه جذب از سوی دانشگاه، وارد سامانه جذب مدرس دانشگاه آزاد شوند و پس از طی کردن مراحل ثبت نام، منتظر تایید آن از طرف هیئت دانشگاه باشند.

زمان جذب مدرس دانشگاه آزاد

نحوه ثبت نام متقاضیان هیئت علمی دانشگاه آزاد

ارگان مرکزی دانشگاه آزاد برای تکمیل نیرو مورد نیاز کادر آموزشی خود در زمان مناسب فراخوانی برای جذب هیئت علمی دانشگاه منتشر می کند. متقاضیان شرکت در پذیرش هیئت علمی دانشگاه، برای طی کردن مراحل ثبت نام باید وارد سامانه ساجد دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی sajed.iau.ir شوند.

پونزمراحل ثبت نام در سامانه دانشگاه آزاد اسلامی به ترتیب برای شما گفته شده است؛ این مراحل عبارتنداز:

در مرحله اول باید وارد سامانه ساجد دانشگاه آزاد به نشانی sajed.iau.ir شوید. بعد از باز شدن صفحه مربوط به سامانه از منوی سمت چپ گزینه جذب اعضای هیئت علمی را انتخاب کنید.

در مرحله بعد گزینه لیست رشته های مورد نیاز جذب دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاب کنید.

برای هرکدام از رشته ها جنسیت مورد پذیرش، استان و الویت های پذیرش نوشته شده است. با مطالعه و بررسی آنها می توان دانست که آیا رشته تحصیلی شما در بین رشته های مورد تقاضای جذب می باشد یا خیر!

در صورتی که رشته تحصیلی داوطلب با رشته مورد تقاضا یکی نباشد، پیغامی مبنی بر اینکه اطلاعات وارد شده با نیازهای استان مطابقت ندارد، نمایش داده می شود. در صورتی که شرایط و اطلاعات ثبت شده توسط متقاضی با نیازهای موجود در فراخوان مطابقت داشته باشند، فرد داوطلب موظف به پرداخت هزینه برای ثبت نام نهایی است.

بعد از مطالعه اطلاعات درج شده توسط خود دانشگاه به صفحه قبل بازگردید و روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

در این قسمت یک فرم شامل اطلاعات شخصی پیش روی شماست که باید آن را تکمیل کنید و بعد گزینه عضویت در سامانه انتخاب کنید.

عدد بعد از تکمیل اطلاعات شخصی، شما یک پنل خصوصی در سامانه خواهید داشت که با ورود به آن، علاوه بر ادامه روند ثبت نام، از تایید یا عدم تاییدتان در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد مطلع خواهید شد.

نحوه ثبت نام متقاضیان هیئت علمی دانشگاه آزاد

بررسی شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

همانطور که پیش از این نیز گفته شده، متقاضیان ورود به ارگان ها و سازمان هرکدام باید از شرایط عمومی و خصوصی برخوردار باشند، که بر اساس آئین نامه های اجرایی هر سازمان متفاوت می باشد.

مرکز جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در راستای جذب مدرسان خود، شرایطی را برای ثبت نام متقاضیان در نظر گرفته است. علاقه مندان به شرکت در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد می بایست برای ثبت نام از این شرایط برخوردار باشند.

این شرایط به دو دسته شرایط عمومی و خصوصی تقسیم می شوند که هر کدام از آنها به صورت مجزا در زیر توضیح داده شده اند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط عمومی جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

شرایط عمومی، شرایطی است که اغلب در تمامی فراخوان های استخدامی یکسان می باشد و البته اگر فرد متقاضی برای شرکت در فراخوان از هرکدام این شرایط برخوردار نباشد، متاسفانه امکان ثبت نام او وجود ندارد.

پونزشرایط عمومی برای جذب در فراخوان هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر می باشد:

  • فرد متقاضی باید تابعیت ایرانی داشته باشد.
  • ایمان به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیانی که در قانون اساسی کشور مطرح شده است.
  • ایمان و التزام و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد و التزام به قانون اساسی کشور و متعهد بودن به اصل ولایت فقیه
  • التزام به عمل احکام دینی (انجام واجبات و پرهیز از محرمات)
  • عدم وابستگی به احزاب و گروهک های سیاسی
  • نداشتن سابقه فعالیت در سازمان های غیر قانونی و عدم عضویت در آنها
  • داشتن سلامت روحی و روانی و سلامت جسمانی به گونه ای که مانعی برای انجام وظیفه نباشد.
  • به پایان رساندن دوران مقدس سربازی و داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه (بدون کارت پایان خدمت استخدام مشمولین ممنوع است؟!)
  • داشتن اخلاق حرفه ای و التزام به قوانین و مقررات صنفی
  • نداشتن هیچ گونه سوء سابقه کیفری و عدم اعتیاد به مواد مخدر و هرگونه روانگردان ها

شرایط خصوصی جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

هیئت اجرایی امور دانشگاه آزاد علاوه بر شرایط عمومی که در بالا ذکر شدند، شرایط اختصاصی را نیز برای متقاضیان خود در نظر گرفته است.

متقاضیان ثبت نام در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد، می بایست قبل از ثبت نام حتما شرایط ذکر شده را مطالعه کنند. بهتر است بدانید که در هر مرحله از پذیرش، عدم مطابقت شرایط ذکر شده با داوطلب سبب لغو ثبت نام او خواهد می شود.

در ادامه این مقاله سعی شده تا این شرایط به صورت کامل برای شما توضیح داده شود. بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای ثبت نام، ابتدا با تمامی شرایط لازم برای جذب در هیئت علمی دانشگاه آزاد آشنا شوید.

شرایط اختصاصی عبارتند از:

  • یکی از مهمترین شرایط اختصاصی برای ثبت نام در فراخوان جذب مدرس دانشگاه آزاد، شرط سنی می باشد. سن داوطلب شرکت کننده در مقطع کارشناسی ارشد، حداکثر باید 30سال و در مقطع دکتری تخصصی حداکثر باید 45 سال باشد. همچنین شرط سنی برای داوطلبان در زیر گروه پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر 35 سال و در مقطع دکتری تخصصی حداکثر 45 سال می باشد.
  • تمامی متقاضیانی که در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در رشته هایی مانند مامایی، پرستاری و اتاق عمل تحصیل می کنند، اگر تعهد خدمت به وزارت بهداشت نداشته باشند، می توانند در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد شرکت کنند. متقاضیان ثبت نام در فراخوان می بایست در دو مقطع پایانی تحصیل خود یک رشته تحصیلی را گذرانده باشند.
  • باید حداقل معدل ثبت نام متقاضیان برای مقطع کارشناسی 14، کارشناسی ارشد و دکتری 16 و برای دکتری تخصصی 17 باشد.
  • رشته تحصیلی فرد متقاضی و شرایط آن می بایست با شرایط موجود در سامانه مطابقت داشته باشد.
  • متقاضیان ثبت نام برای مدرسی دانشگاه آزاد اسلامی، باید حداقل مدرک مورد نیاز درج شده در جدول اعلام نیازها را دارا باشد.
  • تنها ثبت نام فرد داوطلب در سامانه جذب هیئت علمی به منظور استخدام او نخواهد بود. پذیرش داوطلبان بعد از طی کردن مراحل لازم جهت جذب و تایید شدن، امکان پذیر می باشد.
  • داوطلبی که در یکی از سازمان ها و یا ارگان ها مشغول به کار بوده و بازنشسته شده اند، دیگر نمی تواند برای ثبت نام در فراخوان جذب شرکت کند.
  • متقاضیانی که دارای سهمیه جانبازی و ایثارگری می باشند، باید تمام مدارک لازم را در سامانه ثبت نام بارگذاری کنند.
  • لازم به ذکر است بدانید که دانشگاه آزاد حداقل 20 درصد نیروی مورد نیاز خود برای هیئت علمی دانشگاه را از بین ایثارگران انتخاب می کند. این ایثارگران مانند فرزندان و همسران شهدا، جانبازان 15درصد به بالا، آزادگان و همسران و فرزندان آنان می باشند.
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد که در این دانشگاه مشغول به کار هستند، چه کسانی که به صورت قراردادی و چه کسانی که به صورت پیمانی در دانشگاه فعالیت دارند، نمی توانند در فراخوان جذب دانشگاه شرکت کنند. در واقع داوطلبان علاقه مند به شرکت در فراخوان جذب مدرس دانشگاه آزاد نباید هیچ گونه تعهدی به هیچ یک از ارگان ها و سازمان ها داشته باشند.
  • داوطلبان برای ثبت نام در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد، در رشته پزشکی، باید تاییدیه گواهی تحصیلی خود را در زمان ثبت نام در سامانه بارگذاری کنند.
  • به یاد داشته باشید که در زمان ثبت نام، نهایت دقت را در بارگذاری اطلاعات خود داشته باشید. در صورت عدم تطابق اطلاعات ثبت شده در هر مرحله در خواست شما لغو خواهد شد.
  • داوطلبان شرکت در فراخوان جذب دانشگاه آزاد، باید دانش آموخته در یکی از دانشگاه های معتبر خارجی یا داخلی باشند و یا باید دستاوردهای علمی آنان در مجلات معتبر به چاپ رسیده باشد.

بررسی شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

نتیجه گیری

همانطور که در مقاله بالا گفته شد، مدرس یا هیئت علمی دانشگاه آزاد وظایفی را برعهده دارد. زمانی که فردی متقاضی شرکت در این ارگان می شود، بهتر است با تمام وظایف خود آشنا باشد تا در انجام خدمت خود کوتاهی نکند.

زمانی که فردی متقاضی و علاقه مند به شرکت در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد می شود، تنها ثبت نام او از طریق وارد شدن به سامانه ساجد دانشگاه کافی نمی باشد؛ متقاضی باید ابتدا شرایط مندرج شده در آئین نامه اجرایی را مطالعه کرده و در صورت مطابقت، اقدام به ثبت نام کند.

برای ثبت نام در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد، علاوه بر داشتن شرایط عمومی و خصوصی، از نظر علمی جایگاه ویژه ای داشته باشد.

شایان ذکر است که مانند سایر دانشگاه های کشور، هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز از از مزایا و حقوق مناسبی برای تدریس در این دانشگاه ها برخوردار خواهند بود.

علاقه مندان به شرکت در این فراخوان، باید گوش به زنگ باشند تا به محض شروع فراخوان، جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد برای ثبت نام اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با شماره 02162999066 مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

سوال علامتثبت نام متقاضیان هیئت علمی دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

داوطلبان شرکت در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد می توانند با مراجعه به سایت ساجد دانشگاه اقدام به ثبت نام کنند. مراحل ثبت نام در مقاله بالا گفته شده است که می توانید از آن برای ثبت نام بهره مند شوید.

سوال علامتمدرک مورد نیاز برای شرکت در فراخوان هیئت علمی دانشگاه آزاد چیست؟

ثبت نام با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی امکان پذیر است که شرایط هرکدام در متن مقاله توضیح داده شده است.

سوال علامتآیا داوطلبانی که بازنشسته هستند نیز می توانند در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد شرکت کنند؟

متقاضیانی که از سازمان ها یا ارگان های دیگر بازنشسته شده اند، نمی توانند در فراخوان پذیرش هیئت علمی دانشگاه آزاد شرکت کنند.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

دوشنبه

1403/1/13

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید