جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور

جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور

چگونه می توان جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور شد؟ این سوال اکثر دانشجویانی است که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند.

مشاوران مرکز مشاوره آویژه برای پاسخ دهی کامل به این سوال و آشنایی بیشتر با استخدام هیات علمی دانشگاه پیام نور در کنار شما هستند. اگر شما نیز از جمله دانشجویانی بوده که به دنبال تدریس در دانشگاه های پیام نور هستید، بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا از تمامی شرایط جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور مطلع شوید.

دانشگاه پیام نور نیز از جمله دانشگاه های مطرح و مورد توجه در کشور است. این دانشگاه هم مانند سایر دانشگاه های کشور هر ساله برای جذب هیات علمی خود اطلاعیه هایی را منتشر می کند.

تاریخ دقیق شروع استخدام اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مشخص نمی باشد و تنها زمانی که این دانشگاه خود اعلام نیاز به جذب هیات علمی کرده است، فراخوان استخدام را منتشر کرده و دفترچه مربوط به شرایط و نحوه ثبت نام را در سایت مورد نظر بارگذاری می کند.

در این حین دانشجویانی که علاقه مند به تدریس، تحقیق و پژوهش هستند، می بایست به سایت ثبت نام دانشگاه های پیام نور مراجعه کرده و اقدام به نام نویسی کنند.

ثبت نام متقاضیان جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور ملزم به برخورداری از شرایطی است، که داوطلبان در صورت نداشتن هر کدام از آنها، شرایط مجاز به نام نویسی نخواهند بود.

در این مقاله قصد داریم شما را از شرایط جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور مطلع سازیم. لذا از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

شرایط جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور

تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که علاقه مند به استخدام در دانشگاه پیام نور هستند، باید از شرایط مربوط به جذب هیات علمی در این دانشگاه ها برخوردار باشند.

هیات علمی یک دانشگاه، مهمترین بخش آن دانشگاه را تشکیل می دهد. اعضای هیات علمی به دلیل ارتباط مستقیمشان با قشر جوان و پویای جامعه باید از یکسری شرایط عمومی و خصوصی برخوردار باشند.

این شرایط در دو بخش عمومی و اختصاصی بررسی شده اند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط عمومی جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور

پونزاز شرایط اصلی و عمومی در کشورمان برای استخدام در مراکز دولتی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پایبند بودن به آن
  • اعتقاد و عمل به مبانی قانون اساسی کشور
  • ایمان داشتن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیانی که در قانون اساسی کشور مطرح شده است.
  • دارا بودن تابعیت ایرانی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و یا هرگونه روانگردان ها
  • به پایان رساندن خدمت مقدس سربازی و دارا بودن کارت پایان خدمت (بدون کارت پایان خدمت استخدام مشمولین ممنوع است؟!)
  • التزام به رعایت قوانین صنفی و دارا بودن اخلاق حرفه ای
  • نداشتن هیچگونه سوء سابقه کیفری و عدم محکومیت به محروم بودن از استخدام مراکز دولتی
  • عدم وابستگی داوطلب به احزاب و گروهک های سیاسی
  • برخورداری از سلامت روحی و روانی و دارا بودن سلامت جسمانی به صورتی که مانعی برای انجام خدمت رسانی نباشد.
  • عدم عضویت و نداشتن هیچگونه سابقه فعالیت در سازمان های غیر قانونی

شرایط اختصاصی جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور

متقاضیان ثبت نام در جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور، علاوه برداشتن شرایط عمومی، باید از شرایط اختصاصی نیز برخوردار باشند.

بهتر است تمامی داوطلبان پیش از طی کردن مراحل نام نویسی در سامانه، به مطالعه شرایط پرداخته و در صورت واجد الشرایط بودن اقدام به ثبت نام کنند.

در هر مرحله از پذیرش، عدم مطابقت اطلاعات داوطلب با شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام سبب لغو ثبت نام او خواهد شد.

پونزشرایط اختصاصی داوطلب عبارتند از:

  • افراد متقاضی باید در رشته های بالینی دانشنامه تخصصی و فوق تخصص داشته باشند. داوطلبان در رشته های علوم پایه نیز باید دارای مدرک دکتری تخصصی یا مدرک کارشناسی ارشد باشند.
  • از مهمترین بند های شرایط اختصاصی، می توان به شرط سنی جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور اشاره کرد. حداکثر سن برای داوطلبان با مدرک کارشناسی ارشد 35 سال و برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی و فوق تخصصی 45 سال می باشد.
  • داوطلبانی که تمایل به ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور دارند، باید از شروط معدل نیز برخوردار باشند. داوطلبان در مقطع دکتری تخصصی باید معدل 17 و در دکتری حرفه ای معدل 16 را کسب کرده باشند. همچنین داوطلبان مقطع کارشناسی باید معدل 14 و کارشناسی ارشد معدل 16 را دارا باشند.
  • افراد مشغول به تحصیل نمی توانند در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور شرکت کنند. این افراد می بایست پس از فراغت از تحصیل و اخذ مدرک مورد نیاز دانشگاه مورد نظر برای ثبت نام در فراخوان های بعدی دانشگاه اقدام به ثبت نام کنند.
  • برای جذب در دانشگاه پیام نور در گروه علوم معرف اسلامی تنها دارندگان مدرک کارشناسی و یا دارندگان مدرک سطح 3 حوزوی با داشتن 3 سال سابقه تدریس مجاز به ثبت نام در فراخوان هستند.
  • رشته تحصیلی داوطلب می بایست با رشته مورد تقاضای دانشگاه پیام نور مطابقت داشته باشد.
  • متقاضیان که مدرک تحصیلی آنان بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در فراخوان است، حق شرکت ندارند.
  • یکی شرایط استخدام مدرس دانشگاه پیام نور منوط به داشتن ردیف و مجوز های استخدامی است. استخدام این متقاضیان در مرتبه استادیار و بالاتر به صورت تمام وقت است.

شرایط جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور

چه کسانی در اولویت استخدام دانشگاه پیام نور هستند؟

داوطلبانی که از واجدین شرایط نخبگی هستند، در صورت برخورداری از امتیازات و شرایطی که در قسمت بالا گفته شد، می توانند در فرایند استخدام اعضای هیات علمی دانشگاه پیام ‏نور شرکت کرده و از اولویت استخدام این دانشگاه بهره مند شوند.

لازم به ذکر است که داوطلبان نخبه باید در زمان ثبت نام گواهی نخبگی خود را در سامانه بارگذاری کنند. بعلاوه این افراد می توانند در هنگام شرکت در فراخوان 4 انتخاب داشته باشند که باید 2 انتخاب آنان به صورت آموزشی و 2 انتخاب دیگر آنان به صورت پژوهشی باشد.

شایان ذکر است که ایثارگران و جانبازان عزیز نیز از اولویت برای جذب در دانشگاه های پیام نور برخوردار هستند. همچنین متقاضیان بومی از جمله کسانی هستند که هنگام جذب در دانشگاه های پیام نور از اولویت استخدام برخوردار می شوند.

جذب به صورت حق التدریسی در دانشگاه پیام نور

اگر شما نیز از جمله افراد علاقه مند به تدریس در دانشگاه های سراسر کشور به ویژه دانشگاه پیام نور هستید، بهتر است مطالب زیر را با دقت مطالعه کنید.

استخدام استاد در دانشگاه های پیام نور به سه روش صورت می گیرد. این سه روش شامل استخدام استاد به صورت حق التدیسی، استخدام به صورت بورس و جذب به صورت عضو هیات علمی می باشد.

افراد متقاضی می بایست با توجه به شرایط خود یکی از این راه ها را برای ورود به دانشگاه پیام نور جهت اشتغال انتخاب کنند. همانطور که گفته شد زمان مشخصی برای استخدام در هیچ یک از روش های ذکر شده وجود ندارد و متقاضی باید منتظر اعلام نیاز دانشگاه برای فراخوان استخدام بماند.

متقاضیان استخدام به صورت حق التدریسی در دانشگاه های پیام نور می توانند با مراجعه به سامانه جذب حق التدریس دانشگاه پیام نور، از تمامی شرایط و ضوابط مندرج شده مطلع شده و سپس اقدام به نام نویسی کنند.

جذب به صورت حق التدریسی در دانشگاه پیام نور

نحوه درخواست تدریس در دانشگاه پیام نور

با مطالعه مطالب بالا تا حدودی با شرایط استخدام مدرس دانشگاه پیام نور آشنا شدید. در صورت برخورداری از این شرایط، می توانید در زمان اعلام فراخوان جذب این دانشگاه اقدام به ثبت نام کنید.

همانطور که گفتیم جذب هیات علمی در دانشگاه پیام نور زمان مشخصی ندارد و این دانشگاه تنها در زمان نیاز نیرو اعلام به استخدام استاد می کند. لذا متقاضیان ثبت نام باید گوش به زنگ بوده و در موعد آن، به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور به نشانی pnu.ac.ir جهت کسب اطلاعات بیشتر مراجعه نمایند.

متقاضیان می توانند با مراجعه به این سایت علاوه بر نام نویسی، از جزئیات استخدام و همچنین نتایج فراخوان جذب مطلع شوند.

مراحل کلی تکمیل فرم درخواست

برای انجام مراحل ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه پیام نور، می توانید از مراحلی که در ادامه توضیح داده شده است استفاده کنید.

متقاضیان عزیز ابتدا وارد سامانه دعوت به همکاری دانشگاه پیام نور شده و پیش از شروع به تکمیل اطلاعات دفترچه راهنما را به صورت کامل مطالعه کنند. باز هم تاکید می کنیم که متقاضیان باید قبل از هرگونه اقدام به ثبت نام از تمامی شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام برخوردار باشند.

تکمیل مشخصات فردی که شامل :مشخصات شخصی، مشخصات همسر،سوابق ایثارگری و جانبازی و بارگذاری عکس 3*4 با حجم 30 kb می باشد.

این مرحله مربوط به تکمیل سوابق تحصیلی داوطلب می باشد که شامل:سوابق تحصیلی دانشگاهی،نام مراکز مورد نظر،آدرس محل زندگی و ارسال تصویری از آخرین مدرک تحصیلی است که حجم آن باید 140 KB باشد.

این مرحله مربوط به تکمیل اطلاعات سوابق آموزشی و پژوهشی می باشد. در این مرحله باید داوطلب 3 مورد از سوابق آموزشی و پژوهشی خود را ثبت کند.

اگر فرد متقاضی ثبت نام در فراخوان دانشگاه پیام نور پیش از این در ارگانی مشغول بوده باید سوابق آن را ثبت کند.

این مرحله مربوط به تکمیل اطلاعات معرفان می باشد. داوطلب می بایست مشخصات معرفان علمی خود را ثبت کند.

در این مرحله داوطلب می بایست به معرفی مختصر خود پرداخته و درباره فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خود توضیحات مختصری را ارئه دهد. بعد از تکمیل تمامی اطلاعات خواسته شده در صورت صحیح بودن آن را تایید کرده و ثبت کند.

زمان و نحوه مصاحبه جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور

زمان و نحوه مصاحبه جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور

همانطور که گفتیم پس از ثبت نام در سامانه جذب و بعد از دریافت نمره قبولی داوطلبان، باید برای مصاحبه آماده شوند. زمان مصاحبه برای جذب هیات علمی در دانشگاه پیام نور حدود یک الی دو هفته بعد از انتشار نتایج می باشد.

تعدادی از داوطلبان که برای تدریس در دانشگاه پیام نور نمره قبولی را کسب کرده اند، برای مصاحبه دعوت خواهند شد. از بین این تعداد تنها کسانی که بتوانند در مصاحبه نیز نمره قبولی را کسب کنند، جذب هیات علمی خواهند شد.

این افراد باید با در دست داشتن مدارکی اعم از مدارک شناسایی، مدارک مربوط به آخرین مدرک تحصیلی و گواهی نامه های مربوط به مهارت های خود به مکان مصاحبه مراجعه کنند.

پونزمصاحبه جذب هیات علمی در 4 مرحله برگذار خواهد شد:

مرحله شفاهی: مرحله ای که در آن به اطلاعات عمومی و تخصصی در زمینه های سیاسی، احکام و رشته های تحصیلی پرداخته می شود.

مرحله روانشناختی: مرحله ای است که در آن تست های شخصیتی گرفته می شود و سلامت روان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مرحله پزشکی: در این مرحله توانایی های جسمی و معاینات پزشکی انجام می شود.

تحقیقات محلی: برای انجام بررسی های بیشتر ممکن است از همکاران، همسایگان و … تحقیقات محلی صورت گیرد.

میزان حقوق هیات علمی دانشگاه پیام نور

یکی از مباحث مهم در امر جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور، میزان حقوق دریافتی است. اکثر متقاضیان علاقه مند به تدریس در دانشگاه ها در کنار انتخاب شغل مورد نظر خود به میزان حقوق و مزایای آن نیز توجه می کنند.

بدیهی است که تمامی افراد جامعه به دنبال مشاغلی هستند، که بتوانند از آن درآمد بالایی برای گذراندن امور زندگی کسب کنند.

شغل استادی دانشگاه و یا هیات علمی دانشگاه، از جمله مشاغل پر طرفدار و تقریبا پر درآمد کشور محسوب می شود. افرادی که در این مشاغل شروع به کار می کنند، علاوه بر لذت بردن از آموزش به دیگران، تحقیق و پژوهش، درآمد کافی نیز دارند.

میزان حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور وابسته به چند معیار است. این معیارهای گوناگون شامل پایه ی آنان و رتبه هایشان، امتیازات علمی و دانشگاهی، میزان ساعات کاری و تعداد واحد های آموزشی می باشد.

هر ساله دولت میزان حداقل و حداکثری حقوق را برای اعضای هیات علمی تعیین می کند، که بر این اساس و بر پایه برخورداری آنان از معیارهای گفته شده میزان حقوق هرکدام از اعضاء متفاوت می باشد.

میزان حقوق هیات علمی دانشگاه پیام نور

نتیجه گیری

دانشگاه پیام نور نیز مانند تمامی دانشگاه های سراسر کشور در زمانی که نیاز به جذب هیات علمی داشته باشد، اعلام فراخوان جذب می کند.

دانشجویان بسیاری بعد از فراغت از تحصیل به دنبال تدریس در دانشگاه های کشور هستند. داوطلبانی که علاقه مند به تدریس در دانشگا های پیام نور می باشند، باید برای اقدام به ثبت نام از شرایط لازم برخوردار باشند.

اعضای هیات علمی بهتر است قبل از هرگونه اقدام به ثبت نام، با وظایف اصلی خود و شرایط تدریس در دانشگاه پیام نور آشنا باشند. زیرا این اعضا از جمله افراد تاثیر گذار در جامعه محسوب می شوند.

استادید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها به دلیل آموزش افرادی که در مراحل پایانی تحصیل خود بوده و در حال ورود به جامعه ای بزرگ برای انتخاب شغل هستند، باید بتوانند به درستی دانشجویان را در امر آموزش و تحصیل راهنمایی کرده و آنان را آماده خدمت رسانی به کشور کنند.

پیشنهاد می کنیم با شماره۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید و از خدمات مشاوره تخصصی آویژه استفاده کنید.مشاوران ما در آویژه با بیش از چندین سال سابقه مشاوره، آماده یاری رسانی به شما هستند.

سوالات متداول

سوال علامتجذب هیات علمی در دانشگاه پیام نور به چه صورت است؟

جذب هیات علمی در دانشگاه پیام نور تنها در زمان اعلام نیاز دانشگاه صورت می گیرد. داوطلبان باید در موعد مقرر به سامانه مربوط به دعوت همکاری دانشگاه پیام نور مراجعه کرده و اقدام به نام نویسی کنند.

سوال علامتشرایط استخدام اعضای هیات علمی در دانشگاه پیام نور چیست؟

داوطلبان برای ثبت نام در فراخوان استخدامی دانشگاه های پیام نور، می بایست واجد الشرایط باشند. در متن مقاله به شرایط لازم برای استخدام اشاره شده است.

سوال علامتآیا ایثارگران برای استخدام در دانشگاه های پیام نور از اولویت برخوردار هستند؟

بله؛ از جمله افرادی که در جذب هیئت علمی دانشگاه پیام نور از اولویت برای ثبت نام برخوردار هستند، می توان به ایثارگران و جانبازان اشاره کرد. با مطالعه دقیق مقاله می توانید از الویت بندی های استخدام این دانشگاه مطلع شوید.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

جذب هیات علمی دانشگاه پیام نور

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید