نحوه دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان ۱۴۰۲ | راهنمای تصویری

حکم کارگزینی فرهنگیان را چگونه دریافت کنیم؟

با پیشرفت تکنولوژی، دیگر نیازی نیست تا فرهنگیان برای دریافت حکم کارگزینی مسیر رفت و برگشت تا اداره را طی کنند. حکم کارگزینی یکی از مهم ترین حکم هایی است که معلمان و کارکنان آموزش و پرورش از سوی این سازمان دریافت می نمایند.

برای منظور فرهنگیان می توانند با مراجعه به سایت وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی medu.ir، حکم خود را به صورت اینترنتی دریافت و پرینت نمایند.

دریافت حکم از طریق اینترنت و سایت آموزش پرورش، برای تمامی شاغلین و بازنشستگان آموزش و پرورش صدق می کند و ایشان می توانند با مراجعه به این سایت، حکم کارگزینی خود را دریافت کنند.

البته لازم به ذکر است که بازنشستگان محترم باید در سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی اینترنتی www.cspf.ir نسبت به دریافت حکم کارگزینی خود اقدام نمایند. در این فرایند داشتن نام کاربری و رمز ورود ضروری است.

شاید نحوه دریافت این حکم به صورت اینترنتی برای بسیاری مشکل باشد؛ از این جهت در این مقاله سعی شده تا نحوه دریافت حکم را برای متقاضیان چه شاغل و چه بازنشسته بیان کند. از شما دعوت می کنیم در ادامه این مقاله با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

حکم کارگزینی چیست؟

شاید برای برخی این سوال به وجود آمده باشد که حکم کارگزینی چیست؟

در واقع داشتن این حکم برای تمامی افراد و پرسنل یک مجموعه یا سازمان واجب است. به این جهت، نشان دهنده وضعیت استخدامی افراد در هر نهاد یا سازمانی، همین حکم کار گزینی می باشد.

مطالبی که در این حکم ذکر می شوند، عموما راجع به تعهدات متقاضی نسبت به نهاد و سازمان و یا نحوه پرداخت حقوق توسط سازمان به فرد است. با توجه به این نکته می توان لقب تعهد نامه ای دو جانبه را نیز به این حکم اطلاق کرد.

بنابر اهمیتی که این حکم دارد، توصیه می شود تمامی افراد شاغل، نسبت به دریافت حکم کارگزینی از ارگان مربوطه خود بی تفاوت عمل نکنند.

حکم کارگزینی چیست؟

اطلاعات مندرج در حکم کارگزینی آموزش و پرورش 1402

حکم کارگزینی برای فرهنگیان و تمامی کارمندان بخش های دولتی و خصوصی، حاوی اطلاعات مهمی از قبیل اختیارات قانونی شخص در چارت سازمانی است.

این حکم نشان دهنده شروع به کار رسمی فرد مورد نظر در سازمان بوده و معمولا توسط بالاترین مقام سازمان یا مافوق کارمند صادر می شود؛ که محتویات آن به نوعی تعهدات کارفرما و کارمند را در قبال یکدیگر نشان می‌دهد.

طبق حکم پرسنلی، کارمند باید بر اساس اختیارات قانونی که به وی اعطا می‌شود، یک سری وظایف را برای سازمان مورد نظر خود انجام دهد. همچنین در قبال آن، کارفرما نیز متعهد به پرداخت حق و حقوق وی می‌شود؛ بنابراین جنبه حقوقی بالایی برای طرفین دارد.

این حکم همچنین می‌تواند نشان‌دهنده تغییر وضعیت فرد شاغل در سازمان مانند ارتقاء شغلی وی باشد، که بعد از صدور و تایید توسط واحد منابع انسانی بایگانی می‌شود. گاهی اوقات نیز امکان دارد صدور اینگونه اسناد به علت افزایش حقوق، ترفیع یا مواردی از این قبیل باشد که در کل نیازمند صدور حکم است.

احکام کارگزینی در یک نگاه می‌توانند جایگاه افراد در چارت سازمانی را نشان دهند. این چارت ممکن است در ادامه دچار تغییر شده و وضعیت شغلی افراد نیز به دنبال آن تغییر کند. ضمنا کارکنان یک سازمان می‌توانند از این سند برای دریافت برخی امتیازات خارج از سازمان، از قبیل دریافت تسهیلات یا اخذ ویزای خارج از کشور نیز استفاده کنند.

پونزاز جمله مهمترین اطلاعات فردی مندرج در این سامانه اینترنتی، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

آیین نامه ها و دستورالعمل‌های تامین اجتماعی، قانون کار و سایر مقررات مربوط به وزارت کار

آیین نامه های استخدامی یا دستورالعمل های اداری مربوط به هر سازمان

اطلاعات مربوط به چارت سازمانی و جایگاه فرد استخدام شده

سوابق، تحصیلات، سن و سایر اطلاعات شغلی و هویتی فرد

حکم کارگزینی چیست؟

سامانه اینترنتی دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان 1402

طبق اعلام معاونت سازمان آموزش و پرورش، کلیه شاغلان آموزش و پرورش و بازنشستگان فرهنگی می توانند برای دریافت حکم کارگزینی خود به سامانه دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان شاغل و معلمان بازنشسته به نشانی اینترنتی cspf.ir مراجعه کرده و از طریق این سامانه به صورت غیر حضوری حکم کارگزینی آموزش و پرورش را دریافت نمایند.

تفاوتی که بین نحوه دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان بازنشسته و شاغلین وجود دارد، سامانه متفاوت دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان می باشد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

در این میان اما نکته حائز اهمیت برای دریافت حکم کارگزینی آموزش و پرورش این است که، این حکم برای بازنشستگان و شاغلین آموزش و پرورش از طریق سامانه های مختلفی دریافت می شود.

سامانه دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان شاغل، سایت اصلی وزارت آموزش و پرورش می باشد. سامانه دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان بازنشسته، سایت صندوق بازنشستگی کشوری و خدمات الکترونیک این سایت می باشد.

راهنمای تصویری دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان شاغل 1402

مراجعه به به سایت وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی medu.irو انتخاب استان محل اشتغال

سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان

کلیک بر روی گزینه «ورود» در سامانه های استانی و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور

سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان

حال با ورود به پورتال شخصی خود،می توانید با ورود به قسمت دریافت حکم کارگزینی، حکم کارگزینی خود را دریافت نمایید.

راهنمای تصویری دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان بازنشسته 1402

در این میان کلیه بازنشستگان آموزش و پرورش می توانند با ورود به سایت صندوق بازنشستگی کشوری، به نشانی اینترنتی cspf.irحکم کارگزینی خود را به صورت غیر حضوری دریافت کنند.

ورود به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی اینترنتی cspf.ir و انتخاب گزینه درگاه خدمات الکترونیک از منوی بالای سایت

سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان

انتخاب گزینه «حقوق» و سپس بر روی گزینه «دریافت حکم حقوقی» در مرحله بعد

سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان

وارد کردن شماره دفتر کل، شماره ملی و شماره حساب و بر کلیک بر روی گزینه ورود

سامانه حکم کارگزینی فرهنگیان

در انتها، پس از ورود به سامانه می توانید حکم کارگزینی فرهنگی خود را مشاهده کنید.


بیشتر بخوانید: آشنایی با سایت ثبت نام ضمن خدمت فرهنگیان Itms.medu.ir


نکات در هنگام دریافت اینترنتی حکم کار گزینی

نکته 1

تمامی مراحل دریافت حکم کارگزینی از طریق سایت های اعلام شده پیگیری می شود.

بنابراین باید در هنگام ثبت اطلاعات خویش احتیاط کامل به خرج دهید. سایت های دیگری به این منظور تعبیه نشده اند. لذا داشتن دقت عمل برای ثبت داده ها امری ضروری است.

نکته 2

از مهم ترین حکم هایی که به کارکنان آموزش و پرورش اعطا می شود، حکم کار گزینی است. در واقع در این حکم اطلاعات گوناگونی از جمله میزان درآمد (افزایش یا کاهش حقوق) را در بر می گیرد.

بنابراین تمامی شاغلین یا بازنشستگان با استفاده از این حکم خواهند توانست تا اطلاعات مربوط به دریافتی حقوق، میزان افزایش حقوق و… را به دست آورند. بنابراین دریافت حکم کارگزینی اهمیت بالایی پیدا می کند.

چگونگی دریافت حکم کارگزینی

دریافت فیش حقوقی فرهنگیان آموزش و پرورش 1402

یکی از مهم ترین مدارکی که فرهنگیان می توانند باز هم به روش غیر حضوری، آن را دریافت کنند، فیش حقوقی فرهنگیان می باشد.

سامانه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان، سایتی جدا از سامانه دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان می باشد. سامانه فیش حقوقی فرهنگیان به نشانی اینترنتیfish.medu.ir، یکی از سامانه های پر کاربرد وزارت آموزش و پرورش می باشد.

برای این منظور تمامی افرادی که قصد دریافت فیش حقوقی فرهنگیان را دارند، می توانند با مراجعه به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان به نشانی اینترنتی fish.medu.ir، فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.

برای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان، کافیست که شماره ملی و شماره پرسنلی خود را به خاطر داشته باشید. همچنین، برای ورود به این سامانه، لازم است که فرهنگیان رمز عبور سامانه همگام خود را به خاطر داشته باشند تا بتوانند به سایت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان وارد شوند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

سخن آخر

در حال حاضر دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان برای افراد شاغل و بازنشسته ای که قصد دریافت سوابق و چارت وظایف خود را دارند؛ از طریق اینترنتی امکان پذیر است.

همانطور که اشاره کردیم، سامانه ای که معلمان شاغل می توانند از آن فرم کارگزینی خود را دریافت نمایند، همان سایت آموزش و پرورش به نشانی medu.ir می باشد، اما بازنشستگان فرهنگی می بایست با مراجعه به cspf.ir برای دریافت حکم کارگزینی اقدام کنند.

شما برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با آیین نامه محاسبه سوابق فرهنگیان بازنشسته، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره ویژه در ارتباط باشید. از همراهی شما سپساگزاریم.

سوالات متداول

علامت سوالنحوه دریافت حکم کارگزینی شاغلین به چه صورت است؟

افراد شاغل در آموزش و پرورش می توانند با ورود به سامانه این مجموعه نسبت به دریافت حکم کارگزینی خود اقدام نمایند.

علامت سوالنحوه دریافت حکم کارگزینی بازنشستگان به چه صورت است؟

بازنشستگان آموزش و پرورش با مراجعه به سامانه صندوق بازنشستگی کشوری می توانند حکم کارگزینی خود را دریافت کنند.

علامت سوالدر چه سایت هایی می توان برای دریافت حکم کارگزینی اقدام نمود؟

برای دریافت حکم کار گزینی دو سامانه medu.ir و cspf.ir فعال هستند. بنابراین از وارد کردن اطلاعات در سامانه های دیگر جدا خودداری نمایید.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

نحوه دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان ۱۴۰۲ | راهنمای تصویری

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 15 نظر:
  1. هیچ کدام از این سایت ها باز نمی شوندمن بازنشسته فرهنگی هستم به چه حقی شما سایت ها را بسته اید تا از طریق تلفن خونه با این شرکت ها تماس بگیریم کلی هم پول هزینه کنیم خسته نشدید این همه حقه بازی ودزدی مگه بازنشسته چقدر حقوق میگیره من زنگ زدم ۲۵۰۰ گفتند در گرفتن فیش تو سا یت اشکالاتی هست از پیشخوان بگیرید بسه خجالت بکشید

  2. سلام همکاران من طبقه ۱۰ هستم ولی توی حکم طبقه ۹ زده باید اسفند طبقه ۱۰ برایم می زد الان چکار کنم
    کسی خبر داره یا قانون عوض شده مال مناطق کمتر توسعه هستم قبلا دوسال طبقه می داد

  3. سلام در حکم ۱۴۰۲ مجموع امتیازات کمتر از حکم سال قبلی شده ویکی دو مورد هم که در حکم قبلی امتیاز ثبت شده در حکم جدید امتیازش ننوشته شده ایا نیاز به اصلاح هست

  4. ده درصد افزایش دادید ولی برای زدن یک حکم هزارتا قانون گذاشته اید

  5. سلام وقتتون بخیر
    یه سوالی داشتم
    براب من تو حکم جدید وضعیت تاهل رو زده متاهل، در صورتی که مجردم،
    ممکنه مشکلی پیش بیاد در آینده؟ یا برم محل خدمت بگم که اصلاح کنن؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید🌺

    1. باسلام
      نام کاربری و رمز جرانش چیه ؟
      چه اطلاعاتی باید وارد نماییم ؟
      با تشکر

  6. سلام لطفا حق ایثارگری من هم در حکم مشخص نمایید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید