رشته کارگردانی سینما (چگونگی و نحوه ورود)

رشته کارگردانی سینما

چندبار تا کنون از تماشای فیلمی لذت بردید و در پایان از کارگردانش تعریف کردید؟ این تعریف نشانه ی نقش پررنگ و مهم کارگردان سینما در یک فیلم است. حتی اگر بهترین بازیگرها را برای ساخت یک فیلم بیاوریم؛ در صورتی که کارگردان آن خوب نباشد فیلم کیفیتش را از دست می دهد و مورد توجه مخاطبان قرار نمی گیرد.

برعکس این قضیه نیز صادق است. بارها فیلمی را دیده ایم که بازیگران آن گمنام بوده اند اما به دلیل داشتن کارگردانی قوی، بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و از کیفیت بالایی برخوردار بوده است.

تمام این مثال هایی که در این مقدمه زدیم، اهمیت کارگردان برای یک فیلم را توضیح می دهد؛ در واقع اگر بگوییم «موفقیت فیلم تنها به کارگردان آن بستگی دارد» بی راه نگفته ایم.

آیا شما هم دوست دارید کارگردان بشوید؟ پس جای درستی را انتخاب کرده اید. ما در این مقاله قصد داریم راه و روش رسیدن به حرفه کارگردانی را به شما نشان دهیم و درباره رشته کارگردانی سینما صحبت کنیم. اگر رویای فروش میلیونی فیلم هایتان را در سر می پرورانید؛ تا انتهای این مقاله جذاب با ما همراه باشید.

رشته کارگردانی در هنرستان

بسیاری از افراد شور و شوق به رشته کارگردانی را خیلی زود در خود کشف می کنند و تصمیم می گیرند از همان سنین نوجوانی به صورت تخصصی در آن حیطه فعالیت کنند. یکی از سوالات پرتکراری که از ما در مرکز مشاوران آویژه می پرسند این است که «آیا رشته کارگردانی در هنرستان وجود دارد؟».

پاسخ این سوال هم مثبت است هم منفی! دلیل منفی بودن آن این است که رشته ای به نام «کارگردانی» در هنرستان وجود ندارد. دلیل مثبت بودن آن هم این است که در هنرستان رشته ای به نام «سینما» داریم که دقیقا آن چیزی است که شما لازمش دارید.

رشته سینما در هنرستان کمی عمومی تر به موضوعات نگاه می کند و شامل بیشتر شاخه های هنرهای نمایشی از جمله فیلمنامه نویسی، نمایشنامه نویسی، بازیگری، کارگردانی و … می شود.

خوب است بدانید که یک کارگردان توانا باید به تمام موضوعاتی که مربوط به ساخت یک فیلم می شود اشراف داشته باشد؛ وگرنه نمی تواند یک فیلم با کیفیت بسازد. پس عمومی بودن رشته سینما در هنرستان بیشتر از آن که به ضرر شما باشد؛ کاملا به نفعتان است و شما را برای شروع حرفه کارگردانی آماده می کند.

رشته کارگردانی در هنرستان

چگونه وارد رشته کارگردانی شویم؟

از دیگر سوالات پرتکراری که از ما می پرسند این است که «چگونه وارد رشته کارگردانی شویم؟».

برای ورود به رشته کارگردانی 3 روش عمده وجود دارد که در ادامه این بخش به توضیح آنها می پردازیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

روش اول: تحصیل در رشته سینما هنرستان

در بخش قبل به طور مفصل به توضیح این موضوع پرداختیم. از نظر مشاوران آویژه، همچنان این روش بهتر از روش های دیگر است و خروجی مناسب تری برای شما دارد. اگر در سنین نوجوانی به علاقه و استعداد خود به کارگردانی و هنرهای نمایشی پی بردید، رشته سینما در هنرستان بهترین انتخاب برای شما است.

روش دوم: تحصیل در رشته هنر هنرستان

لیست دروس اجباری و اختیاری رشته کارگردانی سینماممکن است در شهر شما رشته سینما نباشد یا به هر دلیلی نخواهید در این رشته تحصیل کنید. برای اولویت بعدی، رشته هنر در هنرستان انتخاب بسیار خوب و ایده آلی خواهد بود. شما با تحصیل در رشته هنر، درباره شاخه های دیگر نیز اطلاعات کسب می کنید و بعد از اتمام تحصیل به راحتی می توانید با اطلاعات خوب، وارد رشته کارگردانی در دانشگاه شوید.

درست است که در رشته هنر، به تمام اقسام هنر می پردازد اما برای یک کارگردان این دروس نیز مفید خواهد بود.

روش سوم: تحصیل در رشته های نظری

یکی دیگر از سوالات پرتکراری که از مشاوران آویژه می پرسند این است که «آیا از رشته های ریاضی فیزیک، تجربی و انسانی می توان به رشته کارگردانی سینما در دانشگاه رفت؟»


بیشتر بخوانید: معرفی و ثبت نام رشته کارگردانی علمی کاربردی بدون کنکور


پاسخ این سوال مثبت است. شما از طریق هر رشته ای می توانید به رشته کارگردانی در دانشگاه بروید و در آن تحصیل کنید. اگر در انتهای تحصیلاتتان متوجه شدید که علاقه شما به رشته های نظری نیست و برای هنر های نمایشی ساخته شده اید، تردید نکنید و نگران هیچی نباشید.

حال که فهمیدیم از چه راه هایی می توان وارد رشته کارگردانی شد؛ بهتر است به لیست دانشگاه هایی که رشته کارگردانی را ارائه می دهند بپردازیم تا با آگاهی کامل تر در این مسیر قدم بردارید.

چگونه وارد رشته کارگردانی شویم؟

کدام دانشگاه ها رشته کارگردانی دارند؟

در این بخش برای شما جدولی تدارک دیده ایم که لیست دانشگاه هایی که رشته کارگردانی دارند، در آن گنجانده شده است. همیشه این جدول را با خود داشته باشید تا در هنگام انتخاب رشته بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بعضی از داوطلبان از روی ناآگاهی فکر می کنند که شهرشان رشته کارگردانی ندارد و برای همین شهر دیگری را برای تحصیل انتخاب می کنند.

برای پیشگیری از این اشتباهات پرهزینه، در جدول زیر لیست کامل دانشگاه هایی که رشته کارگردانی دارند، برای شما قرار داده شده است.

دانشگاه سراسری صدا و سیما
دانشگاه تهران
دانشگاه هنر
دانشگاه غیر انتفاعی سوره – تهران
دانشگاه تهران
دانشگاه شهید باهنر کرمان
دانشگاه زابل
دانشگاه غیرانتفاعی سپهر اصفهان
دانشگاه غیر انتفاعی سوره
دانشگاه غیر انتفاعی کمال‌ الملک
رشته کارگردانی نمایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
رشته کارگردانی نمایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
بازیگری-کارگردانی موسسه نبی اکرم تبریز
موسسه غیر انتفاعی هنر شیراز
موسسه غیر انتفاعی کمال الملک نوشهر – استان مازندران
موسسه غیر انتفاعی نیما – محمود آباد
موسسه غیر انتفاعی معماری و هنر پارس – تهران
موسسه غیر انتفاعی ادیبان – گرمسار
موسسه غیر انتفاعی ادیب مازندران – ساری
موسسه غیر انتفاعی روزبهان – ساری

در جدول بالا لیست کامل دانشگاه هایی که رشته کارگردانی دارند، برای شما قرار دادیم. توجه داشته باشید که هر 6 ماه با انتشار دفترچه انتخاب رشته جدید، این لیست دچار تغییرات می شود و ممکن است بعضی از دانشگاه ها به آن اضافه شوند.

ما تا جایی که بتوانیم در اسرع وقت جدول را به روز می کنیم اما برای جلوگیری از ضررهای احتمالی، دفترچه انتخاب رشته را با دقت بخوانید یا با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید. مشاوران ما همیشه آماده پاسخگویی و از نظر اطلاعات کاملا به روز هستند.

حال که لیست دانشگاه ها را هم دیدیم؛ نوبت به بررسی چارت درسی رشته کارگردانی است. در بخش بعدی چارت درسی این رشته برای شما قرار داده شده است.

کدام دانشگاه ها رشته کارگردانی دارند؟

چارت درسی رشته کارگردانی

در جدول های زیر، چارت درسی رشته کارگردانی به صورت جامع و کامل برای استفاده شما قرار داده شده است.

لیست دروس اجباری رشته کارگردانی سینما

نقد نمایشنامه
هدایت بازیگر در سینما
جامعه شناسی تئاتر
بررسی نظریه های جدید در ادبیات نمایشی معاصر
کارگاه کارگردانی پیشرفته 1
کارگاه کارگردانی پیشرفته 2
بداهه سازی و هدایت بازیگر
نشانه و معنا در ادبیات نمایشی
حکمت هنر اسلامی
روش تحقیق در هنر

چارت درسی رشته کارگردانی

لیست دروس اختیاری رشته کارگردانی سینما

طراحی صحنه در نمایش
تحقیق در تئاتر ایران و درام دینی

سخن آخر

هنرهای نمایشی همانند دریایی بی کران است که یک کارگردان باید از تمام بخش های آن، قطره ای نوشیده باشد. رشته کارگردانی پشتکار و کوشش فراوان می خواهد و صرفا داشتن استعداد سبب موفقیت شما نخواهد شد.

اگر فکر می کنید در کنار استعداد، از پشتکار و تلاش کافی برخوردار هستید؛ در انتخاب این رشته تردید نکنید. ما منتظر تماشای فیلم های شما هستیم!
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

رشته کارگردانی سینما (چگونگی و نحوه ورود)

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 74 نظر:
  1. دروود دوستان•
    من سال ۹۰،۹۱دیپلم گرفتم، هنرستان(رشته کامپیوتر)، اما علاقه من چیز دیگری بود عکاسی یا سینما••• بخاطر همینها خییلی علاقه به هنرستان داشتم ۱۶سالگی رفتم هنرستان اما به خواست خانواده کامپیوتر خوندم• و تمام•• دیگه هم برای کنکور و دانشگاه اقدام نکردم
    •• خییلی دلم میخواست یجورایی در رشته { کارگردانی سینما ) ادامه تحصیل بدم، برای ماهایی که نظام قدیم محسوب میشیم چگونه امکانش هست ؟!؟!؟!؟ ممنون میشم توضیح بدید آیا باید با مشاوره تحصیلی تماس بگیرم یا سریع به مرکز آموزش پرورش مراجعه کنم•

  2. سلام وقت بخیر من از بچگی به سینما و بازیگری علاقه شدید داشتم ولی سال نهم به خاطر یک سری مشکلات معدلم پایین شد و رفتم رشته کاردانش میتوانم موقع کنکور سینما رو برم؟

  3. سلام و عرض وقت بخیر
    ببخشید برای ورود به عرصه کارگردانی اگه نخوام برم مدرسه هنر از پایه دهم چه راه دیگه ای وجود داره که دانشگاه هنر برم سینما بخونم؟

  4. سلام وقتتون بخیر خسته نباشید من کلاس هشتم هستم و 14 سالمه و سال آینده انتخاب رشته دارم به شدت به کارگردانی علاقه دارم ولی متاسفانه شهرمون هنرستان داره ولی رشته سیما رو نداره برای ورود باید چیکار کنم ممنون میشم پاسخ بدید

  5. سلام وقتتون بخیر بنده کلاس هشتم هستم و سال آینده انتخاب رشته دارم در شهرمون هنرستان هست ولی فقط نقاشی و عکاسی و نگارگری رو داره و رشته سینما رو نداره من به شدت به کارگردانی علاقه دارم و خیلی دوست دارم کارگردان بشم میشه بگید چی کار باید بکنم؟ سپاس

  6. سلام
    من رشتم کامپیوتر هست و کلاس دوازدهم هستم سال دیگه قراره کنکور بدم ولی دوست دارم کنکور سینما رو بدم میشه بگید منابع کنکور رشته سینما کدوم کتاب ها هستن
    هم عمومی ها رو میخوام هم تخصصی هارو

  7. سلام من ۱۴ سالمه خیلی به کارگردانی و نویسندگی علاقه دارم و پدرمم خیلی کمکم میکنه
    من چند تا فیلمنامه هم مدنظرمه و همینطور داستان مینویسم و به هرکسی هم نشون میدم میگه ادامه بده موفق میشی
    من میخوام رشته ی انسانی بخونم و در کنکورهم ان شاءالله هم در رشته ی انسانی شرکت کنم و هم هنر اما یه سوال دارم اگه بخوایم دانشگاه هنر تهران قبول شیم به چی بستگی داره؟

    1. سلام عرض میکنم خدمت شما نمیدونم دوباره سراغ این مقاله بیاید یا نه ولی خوشحال میشم که با همکار کنیم بنده هم نویسنده و شاعر هستم شاید بتونیم بهم کمک کنیم و..‌‌‌‌….
      به ه حال اگر مطلبو خوندید و خواستید همینجا بگین بهم که شروع کنیم

      1. من کارگردان نو پا هستم ک نزدیک ۱۲تا کلیپ هم ساختم..کنارش نویسندگی و ایده پردازی های اونو هم خودم و دوستام انجام دادیم…خوشحال میشم در مورد همکاریتون بدونم

  8. سلام من میخوام همزمان کارگردانی و نویسندگی بخونم باید چه کار کنم؟؟

  9. سلام من میخوام وارد رشته کارگردانی و نویسندگی بشم یعنی هردو باهم ،باید چه کار کنم

  10. سلام وخسته نباشید
    آیا از رشته سینما و کارگردانی میشه رفت بازیگری؟

    1. سلام. بله در دانشگاه علمی کاربردی میتوانید به راحتی بین مقاطع تحصیلی رشته خود را تغییر دهید.

  11. سلام رشته سینما در دوره دوم دبیرستان در هنرستان های هنر های زیبای قم تدریس میشه؟

  12. سلام

    من برای تحصیل روی کارگردانی تمرکز کرده ام
    و الآن یکم گیج شدم، بین هنر و سینما

    برای کارگردانی باید رشته سینما زد؟

    (چون هنر هم رشته کارگردانی داره)

    1. سلام. ابتدا به طور دقیق رشته دلخواه خود را مشخص کنید سپس با توجه به اطلاعات دفترچه راهنمای کنکور نوع آزمون را انتخاب کنید.

    2. سلام ، من سال آخر رشته انسانی و ساکن همدان هستم و بسیار علاقه مند به رشته کارگردانی متاسفانه در همدان فقط دانشگاه علمی کاربردی این رشترو بدون کنکور ارائه میده که بعضیها میگن مدرک دانشگاه علمی کاربردی کم ارزشه، نمیدونم درسته یا نه ، واقعا نمیدونم چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید 🙏 و اینکه دانشگاه دیگه ای در همدان کارگردانی بدون کنکور داره؟

    3. سلام من ۱۴ سالمه خیلی به کارگردانی و نویسندگی علاقه مندم حتی چندتا فیلمنامه هم در نظر گرفتم که بنویسم و داستانهم مینویسم
      متاسفانه ما در جوانرود هستیم و اینجا اصلا دانشگاه هنر درست و حصابی نداره یعنی نمیتونی با درس خوندن در انجا موفق شد
      من می خوام اول رشته انسانی بخونم ولی کنکور هنر بدم اینطوری میتونم؟
      راستی یک سوال دیگه اگه بخوای دانشگاه هنر تهران قبول شی باید چیکار کنی یعنی به جواب کنکورت بستگی داره؟

  13. سلام

    من برای تحصیل دارم روی کارگردانی تمرکز میکنم،
    میشه به طور خلاصه، رشته ها و زیر شاخه هایی رو که ازش میشه به شغل کارگردانی رسید، رو بگید، ممنون

    1. خیر امکان ذکر این موارد در اینجا وجود ندارد شما میتوانید برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  14. سلام،میخواستم بدونم رشته کارگردانی چقدر درامد داره و حقوقش از طرف چ کسانیه؟

  15. سلام من انسانی میخونم میخواستم بدونم در کنکور انسانی گذینه گارگردانی هست یا باید کنکور هنر بدم؟!

    1. سلام روزتون بخیر
      ببخشید من میخواستم در رشته کارگردانی نمایش آزمون بدم اما بعد از دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری هنر 1400 رشته ای به نام نمایش ندیدم، یعنی این رشته حذف شده و دیگه پذیرش نداره؟ تو رو خدا من دوست دارم کارگردانی بخونم چطور میتونم دانشگاه سراسری تهران بخونم
      ممنون میشم راهنماییم کنید

  16. سلام خسته نباشید من قرار هست برم رشته تجربی و برای این رشته تلاش زیادی دارم ولی حقیقتا عشق و علاقه ی من نسبت به هنر های نمایشی از دوران کودکی در من بوده و هیچوقت شعلش خاموش نمیشه میخوام بدونم اگر من وارد رشته تجربی بشم میتونم کنکور هنر بدم و کارگردانی رو هم بخونم؟؟

    1. سلام. بله دانش آموزانی که در رشته های نظری دیپلم اخذ میکنند می‌توانند در کنکور هنر نیز شرکت کنند . علاوه بر این شما میتوانید در دانشگاههایی که بدون کنکور در رشته نمایش دانشجو می‌پذیرند مثل دانشگاه علمی کاربردی یا آزاد هم در این رشته تحصیل داشته باشید.

  17. سلام من سال آینده کنکور دارم میخواستم بدونم میشه همزمان هم کنکور رشته تجربی و کنکور هنر برای کارگردانی رو بدم؟. بعد برای قبول شدن در رشته کارگردانی به رتبه خیلی بالایی نیاز است و باید چه کتابایی را مطالعه کنیم تا قبول بشیم.
    اگر ممکنه همین جا جپابم را بدهید چون امکان تماس با مشاور را ندارم ممنون.

    1. سلام. امکان ثبت نام براتون وجود دارد و منابع آزمون هنر را در سایت مطالعه کنید

  18. سلام. ممنون میشم اگه به سوال بنده پاسخ بدین. من سی سال دارم وفقط دیپلم دارم خیلی دوست دارم نویسندگی و کارگردانی سینما بخونم یعنی هم بتونم فیلم نامه بنویسم هم نویسندگی کنم و هم بتونم کارگردانی بکنم خیلی دوست دارم اینجوری ادامه تحصیل بدم لطفا دقیق بهم بگید چیکار کنم

    1. سلام. میتوانید در دوره های دانشگاه هنر یا برخی دوره های دانشگاه علمی کاربردی شرکت کنید اما بهتر است اول هدف خود را متمرکز کنید برای دریافت اطلاعات دقیق با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  19. سلام، من در حال حاضر مشغول تحصیل کارشناسی حسابداری هستم و خیلی به کارگردانی و فیلمنامه نویسی علاقه دارم، آیا کنکور ارشد کارگردانی سینما وجود داره که بتونم در آن شرکت کنم؟ (یا ارشد فیلمنامه)
    تنها راه قبولی در کارگردانی سینما یا فیلمنامه نویسی فقط کنکور سراسری رشته هنر میباشد؟
    مرسی

    1. سلام می تونید در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنید در مقطع کاردانی و کارشناسی

  20. سلام من خیلی به رشته کارگردانی علاقه دارم می خوان بدونم کنکور هنری که داریم چجوری بریم رشته کارگردانی

    1. سلام در مقطع کاردانی در دانشگاه علمی کاربردی میتونید ثبت نام کنید از طریق کنکور هنر هم باید رتبه خوبی داشته باشید

    1. سلام خیر شما باید با توجه به سوابق تحصیلی دیپلم شرکت کنید

  21. سلام ببخشیدنهم هستم و می خوام کارگردان بشم اما در عین حال میخوام در دبیرستان تحصیل کنم چون هنرستان نمیتونم برم.اگه رشته ریاصی بزنم میتونم هم کنکور ریاضی بدم هم کنکور هنر اگه میتونم چطوری این کارو بکنم ممنون میشم بگید لطفا
    در ضمن این شغل برای اتباع مشکلی نداره

    1. سلام بله برای شرکت در کنکور هنر شما می توانید از دیپلم رشته های نظری هم استفاده کنید و همچنین می توانید همزمان در کنکور ریاضی و هنر نیز شرکت کنید ، هنگام شروع ثبت نام کنکورباید نسبت به کنکور مورد نظر کارت خریداری کرده و نسبت به ثبت نام کنکور هنر اقدام کنید.

  22. سلام ببخشیدنهم هستم و می خوام کارگردان بشم اما در عین حال میخوام در دبیرستان تحصیل کنم چون هنرستان نمیتونم برم.اگه رشته ریاصی بزنم میتونم هم کنکور ریاضی بدم هم کنکور هنر اگه میتونم چطوری این کارو بکنم ممنون میشم بگید

    1. سلام بله برای شرکت در کنکور هنر شما می توانید از دیپلم رشته های نظری هم استفاده کنید و همچنین می توانید همزمان در کنکور ریاضی و هنر نیز شرکت کنید ، هنگام شروع ثبت نام کنکورباید نسبت به کنکور مورد نظر کارت خریداری کرده و نسبت به ثبت نام کنکور هنر اقدام کنید.

  23. سلام من دانشجوی کارشناسی رشته تلوزیون و هنر های دیجیتال هستم.. میخواستم بدونم برای ارشد کارگردانی چه منابعی را باید مطالعه کنم؟

  24. سلام من دانشجوی دکترای دانشگاه سراسری هستم، میتونم همزمان رشته کارگردانی در دانشگاه ازاد بخونم؟

    1. سلام. خیر امکان تحصیل همزمان در دو رشته فقط در دوره کارشناسی وجود دارد.

  25. سلام من امسال سال اول رشته گرافیک هنر هستم
    وکنکوره هنر میدم و هدفم اوردن رتبه ای خوبه. حتی شدع تک رقمی و میخوام که در دانشگاه دولتی هنر تهران رشته سینما گرایش کارگردانی بخونم حالا سوالم اینه که تا چه رتبه ای این دانشگاه پذیرش داره و دانشجو میپذیره و روزانه ۱٠ساعت برای اوردن رتبه و قبول شدن در این دانشگاه تلاش میکنم لطفا راهنمایی کنید تا چه رتبه ای دانشگاه هنر دولتی تهران دانشجو میپذیره ممنون

    1. سلام، ساعت و کمیت درس خواندن مهم نیست ، ساعت مورد نیاز برای هر فردی متفاوت هست، برای قبولی در دانشگاه هنر تهران هم قطعا رتبه ی زیر ۱۰۰ مورد نیاز هست.

  26. کسایی که رشته های نظری میخونند باید کنکور هنر بدن سال اخر تا گارگردانی بیارن ؟
    بعد چشکلی میتونن کنکور بدن ؟ باید برای درسا معلم خصوصی چیزی بگیرن و کتاباشونو بخونن؟ کلا از لحاظ درسا به مشکل بر نمیخورن؟

  27. سلام من ۱۸ سالمه و کنکور رو هم دادم رفته و تجدید هم دارم چون نا امید بودم و به زور رفتم انسانی ولی دوست داشتم کارگردان بشم الان که این مقاله رو خوندم کلی امید پیدا کردم، الان چیکار میتونم بکنم؟ باید یک سال صبر کنم و کنکور هنر بدم؟ یا میشه با کنکور انسانی هم رفت؟ اگر جواب نه هست میشه هم کنکور و هم تجدیدی ها رو سال بعد داد؟

    1. سلام ببخشید من میخوام بازیگری کنم اما برای انتخاب رشته شنیدم رشته کارگردانی بهتره آیا از طریق کارگردانی میتونیم بازیگر موفقی بشیم؟

      1. ؟ باسلام شما میتوانید در رشته کارگردانی تحصیل کنید و در کنارش دوره های بازیگری رو شرکت کنید

  28. سلام من ۱۶ سالمه در رشته انسانی تحصیل میکنم میخواستم بدونم برای رشته کارگردانی با دیپلم این رشته دچار مشکل نمیشم؟

      1. کسایی که رشته های نظری میخونند باید کنکور هنر بدن سال اخر تا گارگردانی بیارن ؟
        بعد چشکلی میتونن کنکور بدن ؟ باید برای درسا معلم خصوصی چیزی بگیرن و کتاباشونو بخونن؟ کلا از لحاظ درسا به مشکل بر نمیخورن؟

  29. سلام دوستان من سمیرا پاکنام هستم از شهرستان پیرانشهر من خیلی به کارگردانی علاقه دارم و همیشه من امید دارم کارگردان شوم وه به رشته ی کارگردانی یعنی گرافیک مراجعه میکنم و 14سالمه انشاالله امسال کلاش هشتم را شروع میکنم به امید خدا

      1. میشه بهم بگید که تو رشته ادبیات کارگردانی رو کنکور داد

    1. میشه بهم بگید که تو رشته ادبیات میشه کارگردانی رو کنکور داد

          1. سلام خیر شما باید با توجه به سوابق تحصیلی دیپلم شرکت کنید

        1. سلام. ببخشید ایا کسی که بخواهد کارگردان شود باید پولدار باشه؟
          شرایطش رو برام توضیح بدین لطفا.

          1. با سلام خانم ناصری هستم شما می‌ توانید این رشته را بدون کنکور بخوانید در دانشگاه ها و وارد این حرفه شوید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مرکز آویژه تماس بگیرید

    2. سلام من کلاس نهم هستم می‌خوام رشته انسانی انتخاب کنم بشم کارگردان بشدت به شغل کارگردانی علاقه دارم ولی من چون درشهرصحنه هستم و صحنه دانشگاه هنرنداره میشه به من بگید چیکارکنم

      1. سلام وقت بخیر میتوانید به صورت مجازی بخوانید یا به شهر های مجاور که دارای این رشته هستند بروید .

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید