شرایط انتقالی دانشگاه های دولتی در سال 1402-1401

شرایط انتقالی دانشگاه های دولتی در سال 1400

قوانین و شرایط مربوط به انتقالی دانشجویان دانشگاه های دولتی به سایر مراکز آموزشی در سال 1402-1401 با تغییراتی دنبال می شود. دانشجویانی که بعد از اتمام ترم اول تحصیلی خود به دلایل مختلف، علاقه به جابجایی و انتقال به سایر واحدهای دانشگاه سراسری را داشته باشند، میتوانند طبق دستور العمل اعلامی وزارت علوم اقدام به ارائه درخواست انتقالی خود نموده و در صورت موافقت دانشگاه مقصد به عنوان میهمان ادامه تحصیل نمایند.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با شرایط و ضوابط انتقال دانشجویان دانشگاه سراسری به سایر دانشگاه های کشور آشنا کنیم، لطفاً در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره های تحصیلی و مهاجرتی حرفه ای میتوانید با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی چگونه است؟

شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی دچار تغییراتی شده است، شاید بسیاری از دانشجویان تصور کنند که شرایط نقل و انتقالات دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی با و شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی یکسان است، اما در واقع بر اساس شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی میزان ظرفیت، هزینه های مربوط به نقل و انتقال، میزان معدل مورد نیاز و بسیاری از شرایط دیگر با دانشگاه آزاد متفاوت است.

یکی از شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی مربوط به دانشجویان ترم اول است، دانشجویان ترم اول نمی توانند در نقل و انتقال دانشگاه های دولتی شرکت کنند. با توجه به تبصره های پیش بینی شده در برخی از موارد با مهمانی و یا انتقالی دانشجویان ترم اول استثناء موافقت خواهد شد.

قطعا دلایل زیادی می تواند باعث شود که یک دانشجو تصمیم بگیرد که دانشگاه خود را تغییر دهد و بخواهد مجددا در دوره های روزانه دانشگاه دولتی تحصیل کند، که در ادامه به بررسی بیشتر دلایلی که باعث انتقالی گرفتن دانشجویان میشود میپردازیم.

دلایل انتقال دانشجویان دانشگاه سراسری

از متداول ترین دلایل انتقال دانشجویان دانشگاه سراسری طی سالیان اخیر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود مسافت های طولانی محل سکونت دانشجو با دانشگاه مبدا
  • بیماری های خاص دانشجو
  • بیماری های خاص والدین دانشجویان
  • کفیل بودن دانشجویان (سرپرست خانوار)
  • شرایط نامناسب رفاهی دانشگاه محل تحصیل
  • هیات علمی نا مناسب دانشگاه محل تحصیل
  • مشکلات خوابگاه شهر محل سکونت
  • تاهل در دوران دانشجویی
  • سطح بالای تحصیل دانشگاه محل تحصیل مانند مشکلات اساتید، سطح علمی آزمون ها و…
  • به دنیا آمدن فرزند دانشجو

دلایل انتقال دانشجویان دانشگاه سراسری

داوطلبان کدام مقاطع تحصیلی مجاز به درخواست انتقالی دائم از دانشگاه هستند؟

در حال حاضر داوطلبان در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و دکترای حرفه‌ ای مجاز به درخواست انتقالی از واحدهای دانشگاه سراسری هستند.

دانشجویانی که دانشگاه مبدا و مقصد با درخواست آنان موافقت می نماید لازم است در زمان مقرر در دانشگاه مقصد ثبت نام به عمل آورند. چنانچه دانشجویی از درخواست میهمانی منصرف شود لازم است قبل از شروع نیمسال تحصیلی درخواست انصراف از مهمانی خود را به صورت مکتوب به اداره آموزش اعلام نماید.

سامانه درخواست انتقالی دانشجویان دانشگاه سراسری

همانطور که اشاره شد، وزارت علوم هر ساله برای دانشجویانی که بعد از پایان ترم اول تحصیلی خود علاقه به انتقال به سایر واحدهای دانشگاه سراسری داشته و شرایط لازم برای انتقال به عنوان دانشجوی میهمان را دارا باشند، امکانی برای ثبت درخواست انتقال و جابجایی در بازه زمانی اردیبهشت ماه، معین کرده است.

ثبت درخواست انتقال داوطلبان از طریق سامانه امور دانشجویان وزارت علوم یا سجاد به نشانی portal.saorg.ir انجام گرفته و داوطلبان دوره های روزانه و شبانه دانشگاه سراسری میتوانند با مراجعه به این سامانه، درخواست انتقالی خود را ثبت نمایند.

شرایط انتقالی دانشگاه ها گاهی اوقات با یکدیگر متفاوت بوده و انتقال نهایی داوطلبان مستلزم موافقت هر دو دانشگاه (محل تحصیل و میهمان) خواهد بود.

در ادامه شما را با مراحل درخواست انتقالی داوطلبان و شرایط مورد نیاز برای این پروسه آشنا میکنیم.

درخواست انتقال مهمان موقت دانشجویان

انتقال موقت دانشجویان، امکانی است برای دانشجویانی که علاقه دارند نیمی از دوران تحصیل خود را به عنوان دانشجوی مهمان در سایر واحدهای دانشگاه سراسری بگذرانند.

دانشجویان کارشناسی پیوسته چهار ترم و دانشجویان کارشناسی ناپیوسته و کاردانی می‌ توانند دو ترم از دوران تحصیل خود را به عنوان دانشجوی مهمان در سایر واحدهای دانشگاهی (سراسری) تحصیل داشته باشند.

همچنین دانشجویانی که می خواهند در طرح میهمان شرکت کنند باید علاوه بر گذراندن حداقل یک نیمسال تحصیلی در دانشگاه مبدا، حداقل معدل 13 را نیز کسب نمایند.

دانشجویانی که درخواست میهمانی دائم دارند در صورت موافقت با درخواست آن ها از نیمسالی که میهمان دائم می شوند بایستی، دروس باقیمانده خود را بر اساس چارت تحصیلی دانشگاه مقصد بگذرانند.

همچنین این افراد مکلفند در پایان هر نیمسال تحصیلی پیگیری لازم جهت ارسال ریز نمرات به دانشگاه مبدا انجام دهند و تمدید میهمانی منوط به دریافت ریز نمرات آنان از دانشگاه مقصد می باشد.

دانشجویان می‌توانند هم در دوره‌ های روزانه و هم دوره شبانه یا نوبت دوم مهمانی مبنا گرفته و پس از اتمام مهلت‌ شان، در صورت داشتن شرایط لازم درخواست انتقالی خود را ارائه کرده و در دانشگاه مد نظر خود تحصیل نمایند.

لازم به ذکر است دانشجویان پردیس خودگردان و غیرانتفاعی نیز این امکان را دارند تا نسبت به گرفتن انتقال موقت یا مهمانی اقدام کنند.

شرایط انتقال موقت داوطلبان چیست؟

شرایط انتقال موقت داوطلبان چیست؟

دانشجویانی که قصد انتقال موقت یا میهمان مبنا در دانشگاهی دیگر را دارند، باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • محل سکونت خانواده داوطلب با دانشگاه مورد تقاضای دانشجو یکسان باشد
  • کارنامه اولیه داوطلب باید 90 درصد نمره سراسری آخرین فرد پذیرفته شده در دانشگاه را دارا باشد.

زمان بندی درخواست انتقالی سال 1402-1401

برنامه انتقال و میهمانی دانشجویان نیمسال اول 1401-1402
5اردیبهشت تا6 خرداد ماه 1401ثبت نام دانشجویان متقاضی در دانشگاه مبدا و بارگذاری مدارک لازم در سامانه
8خرداد تا 18 خرداد ماه 1401بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبدا و ویرایش توسط دانشجو
19خرداد تا 19 تیرماه 1401رسیدگی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مبدا
20 تیر تا 31تیر ماه 1401بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو
2مرداد تا 31 مرداد ماه 1401رسیدگی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مقصد

لازم به ذکر است درخواست انتقال و میهمانی متقاضیانی که خارج از شرایط آئین نامه نقل و انتقالات پذیرش می شوند صرفاً در قالب ظرفیت مازاد( شهریه پرداز) بررسی شده و داوطلبان ملزم به پرداخت شهریه دوره متناسب با مصوبات هر ساله خواهند بود.

شرایط مورد نیاز برای درخواست انتقال از دانشگاه سراسری

داوطلبان دانشگاه های سراسری چنانچه قصد میهمان شدن و انتقال از دانشگاه خود را داشته باشند، می بایست با شرایط مورد نیاز برای این امر آشنا باشند:

از زمان ورود دانشجو به دانشگاه حداقل یک نیمسال تحصیلی گذشته باشد
دانشگاه مقصد گرایش و رشته مورد نظر دانشجو را ارائه داده باشد
میانگین نمرات دانشجو از میانگین نمرات دانشجویان دانشگاه مقصد در همان ورودی بالاتر باشد. (این شرط برای برخی دانشگاه های نیاز نیست)
داوطلب دارای معدل کل حداقل 13 باشد
استفاده از طرح نقل و انتقال برای دانشجویان در صورت ثبت نام در هر مقطع تحصیلی تنها یکبار می تواند صورت بگیرد.
چنانچه با انتقال داوطلب به عنوان دانشجوی دوره شبانه یا نوبت دوم موافقت شد، داوطلب باید تمامی شهریه خود را در ترم های تحصیلی طبق نرخ مصوب دانشگاه مقصد بپردازد.
محل زندگی داوطلب در محل دانشگاه مقصد باشد.

مراحل درخواست انتقالی یا مهمانی داوطلبان

دانشجویان واجد شرایط دانشگاه های سراسری، پس از اطمینان از احراز شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه محل تحصیل خود می توانند در زمان مقرر با مراجعه به سامانه جامع امور دانشجویان درخواست‌ خود را به ثبت نمایند.

  • مراجعه به سامانه سجاد (سامانه انتقال دانشجویان)
  • وارد کردن نام کاربری، کد ملی و رمز عبور
  • تکمیل فرم اطلاعات شخصی
  • ثبت درخواست انتقال دائم و یا موقت داوطلب
  • دریافت کد پیگیری

همچنین دانشجویانی که متقاضی انتقال همراه با تغییر رشته در سایر دانشگاهها یا صرفا متقاضی تغییر رشته در دانشگاه مبدا بر اساس کارنامه محرمانه می باشند لازم است کد رشته جدید را که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته سال ورود دانشجو قید شده در سامانه سجاد اعلام نمایند.

زمان اعلام نتایج درخواست انتقالی داوطلبان دانشگاه سراسری

زمان اعلام نتایج درخواست انتقالی داوطلبان دانشگاه سراسری

اطلاعات و دستورالعمل مربوط به درخواست های دانشجویان علاقه مند به گرفتن انتقالی در سایر واحدهای دانشگاه سراسری، عموما تا 15 تیرماه هر سال توسط دانشگاه مبدا و حداکثر تا پایان مرداد ماه توسط دانشگاه مقصد اعلام اطلاع رسانی می شود.

آیا انتقال از دانشگاه سراسری به دانشگاه پیام نور و آزاد امکان پذیر است؟

طبق مصوبه وزارت علوم تحقیقات و فناوری، انتقال دانشجویان دوره های روزانه دانشگاه سراسری به دانشگاه‌ های غیر انتقاعی و پیام نور امکان پذیر بوده و داوطلبان در صورت موافقت دانشگاه مقصد و کسب حد نصاب علمی قادر خواهند بود تا نسبت به تکمیل درخواست انتقال خود اقدام نمایند.

این داوطلبان به عنوان دانشجوی نوبت دوم یا شبانه ملزم به پرداخت شهریه خود بر اساس شهریه دانشجویان نوبت دوم خواهند بود.

لازم به ذکر است دانشجویانی که یک بار در طول دوره تحصیلی خود ، در نقل و انتقالات ثبت نام نموده اند ، برای بار دوم مجاز به ثبت نام در این طرح نمی باشند. باید اشاره کنیم امکان انتقال دانشجویان دانشگاه های سراسری به سایر دانشگاه ها، در هر یک از دوره های تحصیلی صرفا یک بار می باشد.

اولویت پذیرش دانشجویان انتقالی یا مهمان در دانشگاه های سراسری

دانشجویانی که به دلیل فوت سرپرست و یا از کار افتادگی پدر یا مادر، سرپرستی خانواده خود را بر عهده دارند

دانشجویان دارای بیماری خاص بوده و بیماری شان به تایید رسیده باشد

دانشجویان معلولی که تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند

دانشجویانی که تحت حمایت کمیته امداد هستند

دانشجویانی که علاقه مند به انتقال به دانشگاه محل تحصیل همسر خود هستند

میانگین نمرات داوطلبان دانشگاه سراسری برای تکمیل درخواست انتقالی

میانگین نمرات دانشجویان علاقه مند به انتقال به سایر واحدهای دانشگاه سراسری در مهلت نقل و انتقال سال 1401 باید بالاتر از میانگین نمرات دانشجویان دانشگاه مقصد در همان رشته تحصیلی باشد.

نکته:

میانگین نمرات دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته بر اساس 3 ترم تحصیلی متوالی و برای دانشجویان دوره کارشناسی ناپیوسته بر اساس 2 ترم تحصیلی ، در نظر گرفته می شود.

مدارک مورد نیاز برای درخواست انتقال دانشجویان دانشگاه سراسری 1402-1401

کارت ملی و شناسنامه (صفحات اول و دوم)
گواهی عدم تخلف دانشجویی
معدل کل دانشجو
تکمیل فرم مربوطه (فرم انتقالی یا مهمانی)
فرم درخواست انتقالی
کارنامه قبولی در آزمون سراسری
مدارک احراز هویت دانشجویان با شرایط خاص مانند گواهی فوت یا معلولیت سرپرست خانواده

مدارک مورد نیاز برای درخواست انتقال دانشجویان دانشگاه سراسری ۱۴۰۰

سخن آخر

انتقال داوطلبان دانشگاه سراسری به سایر واحدهای دانشگاه هر ساله با آیین نامه وزارت علوم تحقیقات و فناوری مورد توجه داوطلبان زیادی قرار می گیرد. نرخ شهریه دانشگاه های دولتی برای دانشجویان انتقال یافته برابر با میزان شهریه دوره‌ های نوبت دوم همان دانشگاه است.

به عبارت دیگر این دسته از دانشجویان باید شهریه ثابت و متغیر هر نیم سال تحصیلی را به واحد دانشگاهی مقصد پرداخت کنند. داوطلبان برای این منظور می توانند هر ساله در ماه های اردیبهشت و خرداد نسبت به تکمیل درخواست انتقال خود اقدام نمایند.

اطلاعات مربوط به شرایط و زمان نقل و انتقال داوطلبان در مقاله فوق به اطلاع شما عزیزان تقدیم شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره های حرفه میتوانید از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵

ما در کنار شما هستیم تا شما با خیالی آسوده‌تر در مسیر موفقیت گام بردارید.

سوالات متداول

علامت سوالآیا امکان انتقال داوطلبان دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی به دانشگاه سراسری وجود دارد؟
بله، در صورت برخورداری دانشجو از حد نصاب علمی و همچنین موافقت دانشگاه مقصد این امکان وجود خواهد داشت.

علامت سوالزمان اعلام نتایج درخواست انتقالی داوطلبان دانشگاه سراسری در سال 1402-1401 چه تاریخی خواهد بود؟

نتایج درخواست دانشجویان علاقه مند به دریافت انتقالی سایر واحدهای دانشگاه سراسری عموما تا 15 تیرماه توسط دانشگاه مبدا و حداکثر تا پایان مرداد ماه توسط دانشگاه مقصد اعلام می گردد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط انتقالی دانشگاه های دولتی در سال 1402-1401

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 83 نظر:
  1. سلام من ورودی ۴۰۲ دانشگاه صنعتی اصفهان هستم میخاستم برای میهمانی دائم برای دانشگاه شیراز درخواست بدم آیا امکانش هست؟(با هر دو دانشگاه صحبت کردم دانشگاه مبدا مشکل نداره ولی دانشگاه مقصد شرط معدل ۱۷ گذاشته)

    1. با سلام خانم ناصری هستم شما باید در تایم مشخص شده در سامانه درخواست خود را برای انتقالی ثبت کنید درصورت واجد شرایط بودن موافقت می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر بامشاوران مرکز آویژه تماس بگیرید

  2. سلام خسته نباشید
    من ترم یک کاردانی روزانه می‌خوانم ببخشید من میخواهم انتقالی بگیرم برم دانشگاه استان خودمون ببخشید باید هر ترم شهریه پرداخت کنم میشه کمکم کنید

  3. سلام
    من میتونم از دانشگاه فنی حرفه گیلان دانشکده چمران رشت مهندسی کامپیوتر به مهندسی کامپیوتر دانشگاه گیلان انتقالی بگیرم
    رشته ریاضی بودم

    1. سلام و عرض ادب، خانم حاجی محمدی هستم. برای انتقالی باید قوانین مرتبط با تراز بندی دانشگاه ها و رشته ها را مطالعه کنید. ولی یکی از اصلی ترین موارد این است که نوع دانشگاه و تراز آنها یکسان

  4. سلام وقت بخیر برای انتقالی از دانشگاه مراغه به دانشگاه زنجان مهندسی عمران چیکار باید کنم اگر مشکل خاصی نداشته باشم به جز دوری از خوانواده و خوابگاه اگر رئیس دانشگاه نامه رو امضا کنند میشه انتقالی گرفت یا خیر؟

    1. سلام در صورت تایید دانشگاه امکان گرفتن انتقالی درید.

  5. سلام من ترم اول مهندسی مکانیک جهرم هستم برای ترم بعد میتونم انتقالی بگیرم به دانشگاه هرمزگان؟! خودم بومی هستم و محل زندگی خانوادمم بندرعباس هست

    1. سلام در صورتی که معدل بالا داشته باشید به دانشگاهی که سطح پاییت تر از دانشگاه مبدا باشد میتوانید درخواست انتقالی بزنید.

  6. سلام. امکان انتقال از نوبت شبانه به روزانه وجود داره ؟

  7. سلام من سال ۱۴۰۲ کنکور دادم ایا امکان انتقال دائم از روزانه اصفهان به روزانه شیراز هست؟

    1. باسلام باید با دانشگاه مبدا ومقصد جهت انتقال صحبت کنید

  8. سلام خسته نباشید
    من ترم دوم ماشین های ریلی علم و صنعت هستم
    میتونم درخواست بدم برای انتقالی به دانشگاه علم و فرهنگ برای مهندسی کامپیوتر
    توی لیست انتخاب رشتم کنکورم زدمش اما نمیدونم قبول شدم یا نه لطفا در هر دو صورت یک توضیحی میدهید ممنون میشم

    1. سلام.شما برای تغیر رشته باید حداقل1/6وحد اکثر 2/3 واحد های رشته خود را گذرانده باشید و نمره های اکتسابی شما بالا تر از کمترین نمره قبولی در همان رشته و همان سال باشد.و همچنین شورای دانش اموزی دانشگاه مبدا و مقصد تغیر رشته و انتقالی شما را تایید کند. در صورت قبولی در کنکور شما میتوانید از دانشگاه حال حاظر خود انصراف داده و در دانشگاهی که قبولی داشتین ثبت نام انجام بدهید.

  9. سلام دانشجوی الهیات با گرایش ادیان و عرفان دانشگاه تهران میتونه به پردیس فارابی دانشگاه تهران رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی انتقالی بگیره؟

    1. سلام.درخاست انتقالی بدهید در صورت تایید کمیسیون اموزشی هر دو دانشگاه میتوانید انتقالی بگیرید.

  10. سلام،من ترم ۲زیست دانشگاه پیام نور هستم که با سوابق قبول شدم،من میتونم به یه دانشگاه دولتی انتقالی بگیرم؟!ینی اون دانشگاه باید پذیرشش بر اساس سوابق باشه؟!یا فرقیی نمیکنه هر دانشگاه دولتی باشه،ممنون میشم جواب بدین خیلی درگیرم

    1. سلام – امکان انتقالی از دانشگاه پیام نور به دانشگاه دولتی نیست.

  11. سلام من دانشجوی ترم 2 مهندسی پزشکی هستم میخواستم ببینم ایا امکان انتقالی گرفتن از دانشگاه غیرانتفایی به دانشگاه های دولتی هستش و اگه اینطور هست معدل چند نیمسالم باید بالا تر از میانگین معدل تو دانشگاه باشه
    ممنون

  12. سلام
    میخواستم بدونم ایا امکان انتقالی از دانشگاه غیر انتفایی به دانشگاه های دولتی هست ؟
    رشتم مهندسی پزشکی هستش
    و اینکه اگه امکانش هست نمودار معدل چند نیمسال باید از حد نصاب علمی دانشگاه بالا تر باشه ؟

    1. درصورت انصراف از دانشگاه قبلی و ثبت نام در دانشگاه جدید امکان پذیر میباشد و امکان معادل سازی برای دروسی که ۸۰ درصد شباهت دارند و نمرات بالای ۱۲ کسب نموده اید امکان پذیر میباشد

  13. سلام آیا دوره ارشد دانشگاه دولتی)روزانه) امکان نقل و انتقالات دارد؟ اگر بله ،شرایطش چی هست لطفا جواب بدید ممنون از شما

    1. امکان پذیر میباشد در صورتی که معدل الف باشید و حداقل یکی دو ترم را پاس کرده باشید و به دانشگاه هم لول یا پایینتر امکان انتقالی وجود دارد

  14. سلام.از ازاد میشه انتقالی گرفت به سراسری خوب مثل علم و صنعت و…؟

  15. سلام من دانشجوی ترم یک کارشناسی عمران دردانشکده چمران هستم میخواستم بدون میتونم برای ترم بعدانتقالی بگیرم به دانشگاه ازاددریک شهردبگری

    1. سلام ،معمولا انتقالی از دانشگاه با رتبه علمی بالا به پایین مانعی ندارد

  16. سلام وقت بخیر
    من یک ترم رو در دانشگاه خودم گذروندم و نوبت روزانه مقطع کاردانی پیوسته هستم.الان قصد دارم که انتقالی بگیرم.
    معدلم باید چقدر باشه؟
    آیا با انتقالی به نوبت شبانه تبدیل میشم؟
    اگه انتقالی بگیرم مدرکم رو از دانشگاه مقصد اخذ میکنم؟

    1. سلام شما بعد از گذراندن 2 ترم در دانشگاه خود مجاز به دادن درخواست انتقالی میشوید. معدل باید بالای 17 باشد

  17. سلام من ۴ ترم هست که مهمانی گرفتم و ترم ششم هستم اما دانشگاه مبدا گفته که برای ترم ۷ و ۸ باید برگردم راهی هست که برای این دو ترم آخر بتونم انتقالی بگیرم تا دیگه به دانشگاه مبدا نرم؟

    1. سلام خدمت شما، مهمانی موقت بوده یا دائم؟ در حالت کلی متاسفانه ترم آخر امکان درخواست و اخذ مهمانی را ندارید.

  18. سلام من دانشجوی روزانه کارشناسی پیوسته حسابداری در دانشکده فنی و حرفه ای هستم میخواستم بدونم اگر به دانشگاه سراسری محل سکونت خودم انتقالی بگیرم شبانه میشم و باید به دانشگاه مقصد هزینه ای پرداخت کنم طی هر ترم؟

    1. سلام اگر به دانشگاه شبانه انتقال بگیرید باید هزینه دانشگاه شبانه را پرداخت کنید

  19. سلام زمان انتقالی کی هست؟نیمه دوم سال یعنی دی !باید برای انتقالی تو سایت سجاد برم؟

  20. سلام. من دانشجوی ترم ۳ کارشناسی آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه سلمان فارسی شهرستان کازرون هستم. می‌خواستم ببینم که می‌تونم به نیشابور که محل زندگی‌مه انتقالی بگیرم؟ دانشگاه‌ها هم از نظر سطح علمی یکی‌اند. شرایط چیست؟
    انتقالی دائم می‌خوام.

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات کامل در مورد انتقالی با کارشناسان ما تماس بگیرید

  21. سلام وقت بخیر
    من دانشجو کارشناسی نفت هستم در دانشگاه دولتی سبزوار
    خواستم ببینم میشه برای ترم دو انتقالی بگیرم برای غیر انتفاعی همین رشته در مشهد
    و برای انتقالی به غیر انتفاعی هم شرایط لازمه!؟

    1. سلام .برای انتقالی از دانشگاه های دولتی به غیرانتفاعی،آزاد و … که تراز پایینتری دارند ، باید دلیل ارائه شود و طبق شرایط بررسی میشود.

  22. سلام من دانشجوی کارشناسی پیوسته حسابداریم که دانشکده فنی دولتی درس میخونم خواستم بدونم ترم ۳ هستم میتونم برم دانشگاه آزاد ؟

    1. سلام وقت بخیر
      انصراف از تحصیل قبل از ابتدای هر ترم امکان پذیر می باشد

  23. سلام برای اینکه از دانشکده یه دانشگاه که توی شهرستان انتقالی بگیرم و بیام دانشکده دیگه همون دانشگاه که توی مرکز استانه شرایطم عینا شبیه انتقالی گرفتن از یه دانشگاه به یه دانشگاه دیگه هستش یا شرایطش فرق میکنه

    1. سلام وقت بخیر
      شرایط انتقالی برای شما لحاظ خواهد شد اما باید شرایط انتقالی برای شما میسر باشد

  24. من معدلم به مشکل خورده بود الان درستش کردم برام اومده که باید بری زابل دانشگاه الان نزدیک دوماه هست بیرجند میرم دانشگاه حالا باید من چه کار کنم

  25. سلام من که پنج ترم دانشگاه روزانه هستم برای انتقالی به پیام نور مدرک فارغ التحصیلیم از دانشگاه مبدا میشه یا مقصد؟ ممنون میشم جواب بدید.

  26. سلام من دانشگاه فنی حرفه ای امام خمینی اباده (روزانه)هستم اگه ترم بعدی انتقالی بگیرم باسه دانشگاه یاسوج (باید شهریه پرداخت کنم)

  27. سلام ببخشید من داروسازی دانشگاه سنندج قبول شدم کنکور ۴۰۱ ولی میخوام بیام شهر خودم که کرمانشاه عه. میخواستم بپرسم چطور میتونم این کارو انجام بدم وکی؟ من دارو نیمه اول کردستان اوردم ولی توی کارنامه سبز دارو نیمه دوم کرمانشاه میاوردم نه اول و من میخواستم نیمسال اول باشم بخاطر همین سنندج رو قبل کرمانشاه زدم حالا باید چیکار کنم که واسه ترم دوم ب بعد انتقالی بگیرم دائم بیام کرمانشاه؟؟

  28. سلام من دانشجو روزانه علوم مهندسی خاک زنجانم برای دانشگاه گیلان درخواست مهمان دادم دانشگاه مبدا تایید زده درخواستو اما دانشگاه مقصد هنوز ن تایید زده ن رد الان مرداد ماه تموم شده و هنوز هیچ خبری نشده همچنام نتیجه رو زده درحال برسی من باید چیکار کنم؟مگ جواب نباید تا اخر مرداد ماه داده بشه

  29. سلام من الان در دانشگاه فردوسی تحصیل میکردم برای ترم آینده درخواست مهمانی برای دانشگاه شهر خودم دادم و باهاش موافقت شده میخوام که اگر بشه توی دانشگاه شهر خودم باقی واحد هارو بخونم و مدرک هم از این دانشگاه بیاد میتونم بعد از اتمام مهمانی اگر معدل خوبی داشتم درخواست انتقال دائم بدم؟

    1. سلام وقت بخیر
      بابت قوانین انصراف و انتقالی یک سری قوانین وجود دارد که بستگی به شرایط شما دارد.

  30. سلام دانشجوی کاردانی نقشه برداری از دانشگاه دولتی هستم بیماری خاص دارم میتونم به دانشگاه دولتی مهمانی دائم یا انتقالی دائم بگیرم

  31. سلام دانشجوی کاردانی نقشه برداری دانشگاه دولتی هستم و بیماری خاص دارم میتونم انتقالی دائم بگیرم

    1. سلام
      انتقالی بستگی به دانشگاه مبدا و مقصد دارد و یک سری شرایط که باید برای شما بررسی شود

  32. سلام خسته نباشید
    من ۲۲سالمه و دانشجوی ترم ۴ طراحی لباس کارشناسی پیوسته روزانه دانشگاه فنی حرفه ای ساری هستم و معدلمم در حد ۱۸ ۱۹ میشه من ساکن اردبیلم ولی تو اردبیل رشته من وجود نداره اما خب تو تهران هست و باز اونجا فامیل هم داریم میخواستم بدونم میشه به دانشگاه الزهرا تهران انتقالی بگیرم؟ و آیا باید ی ترم مهمانی بگیرم بعد انتقالی بگیرم؟ و اینکه آیا رشته طراحی پارچه و لباسش همون رشته طراحی لباسه؟

    1. سلام وقت بخیر انتقال و مهمانی به شرایط دانشگاه مبدا و مقصد بستگی دارد

  33. سلام وقت بخیر من دانشجوی ترم ۴ علوم تربیتی دانشگاه بوعلی همدان هستم میخام انتقالی بگیرم برای دانشگاه مازندران بابلسر از وقتی که سایت سجاد ذکر گفته گذشته برای انتقالی الان باید چیکار کنم ؟ اصلا نمیشه دیگه برای مهر انتقالی بگیرم ؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه برای تطبیق واحد رنکینگ دانشگاه ها و شرایط دیگری قابل اهمیت است.

  34. سلام وقت بخیر.توروخدا جواب بدین..مدرک مبنی بر احراز کدرشته دانشگاه مقصدرو چجوری باید تهیه کنیم؟

  35. سلام لطفا راهنمایی کنید :
    برای درخواست مهمانی مبنا باید اول توی دانشگاهی که توی کنکور قبول شدیم ثبت نام کنیم ؟ یا میشه کلا مدارک ثبت نام رو به دانشگاهی که واسش درخواست دادیم (دانشگاه شهر محل سکونت خودمون )تحویل بدیم ؟

    1. سلام
      ابتدا باید در دانشگاه قبولی ثبت نام خود را انجام دهید

  36. من ترم ۳ هستم مجازی بودن کلاس ها مشکلی نداشتم الان ک حصوری شده و من سرپرست خانواده هستم چون بابام سکته مغزی کرده آیا میتونم انتقالی بگیرم؟ و اینکه اصلا درخواست مهمان ندادم چون موقع ثبت نامم کرونا بود کلاس ها هم مجازی هم کار میکردم هم درس میخونم اما الان برام سخته پدرمم کارت ایثارگری و بهزیستی هم داره برای اثبات بیماریش
    دانشگاه تحصیل؛ مازنداران
    دانشگاه محل زندگی تبریز

  37. سلام دانشجوهای روزانه با سوابق تحصیلی هستم میتونم برای ترم تابستان مهمان بشم؟

  38. سلام‌وقت بخیر
    من امسال کنکور میدم و بخاطر همین میخواستم سوال بپرسم اگه دانشگاهای سراسری قبول شم میتونم به دانشگاه پزشکی تهران انتقالی بگیرم
    و پدرم فوت شده بخاطر همین ممکنه ک از هزینه پرداخت کردن معاف شم؟

  39. آیا دانشجویان با سوابق تحصیلی هم امکان انتقال و جابجایی دارند؟

  40. سلام خسته نباشید
    من دانشجو دانشگاه زنجانم و میخوام برای یکی از دانشگاه های تهران انتقالی بگیرم و بیماری وسواس دارم،آیا وسواس جز بیماری های خاص شناخته میشه و میتونم بخاطرش انتقالی بگیرم؟

    1. سلام وقت بخیر
      بیماری شما بنا بر شدت ،امکان انتقالی را آسان تر می کند

  41. سلام وقت به خیر ،یکی از دوستان بنده دانشگاه صنعتی همدان رشته مهندسی معدن(روزانه) میخوننو ترم دو هستن ، و حالا قصد اومدن به دانشگاه گیلان و رشته مهندسی نساجی(روزانه)رو دارن (توی کارنامه سبز، رشته مهندسی نساجی دانشگاه گیلان قبول شده بودن)حالا میخواستم بدونم امکان انتقالو … وجود داره؟!

    1. سلام. برای استفاده از کارنامه سبز تنها تا پایان ترم اول باید اقدامات لازم را انجام می دادید . معمولا دانشگاه ها با انتقالی و تغییر رشته همزمان موافقت نمی‌کنند شما میتوانید ابتدا برای رشته مهندسی معدن انتقالی دریافت. کنید و پس از ثبت مراحل انتقال در دانشگاه دوم تغییر رشته دهید.

    2. سلام
      من دانشجوی دانشگاه دولتی هستم و بخاطر شرایط خابگاه مجبورم انتقالی بگیرم میخاستم بپرسم میتونم به دانشگاه آزاد انتقالی بگیرم و شرایطش چیه؟

  42. سلام تورخدا جواب بدین مهمه
    من ورودی مهر۱۴۰۰ دندان تبریز هستم
    عقد کردم جدیدا ،و میخام انتقالی بگیرم به زنجان که محل سکونت و خونه شوهرم اونجاست
    باتوجه به اینکه رتبه ام دو رقمیه،و سطح زنجان هم از تبریز پایین تره و تبعه از همسر دارم،باید چیکار کنم برای انتقالی ؟کحا باید مراجعه کنم و اینکه چقدر زمان طول میکشه تا انتقالی بگیرم ؟
    ممنون

    1. سلام وقت بخیر برای انتقالی باید ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کنید. سامانه نقل و انتقالات در ادیبهشت ماه باز خواهد شد

  43. سلام تورخدا جواب بدین مهمه
    من ورودی مهر۱۴۰۰ دندان تبریز هستم
    عقد کردم جدیدا ،و میخام انتقالی بگیرم به زنجان که محل سکونت و خونه شوهرم اونجاست
    باتوجه به اینکه رتبه ام دو رقمیه،و سطح زنجان هم از تبریز پایین تره و تبعه از همسر دارم،باید چیکار کنم برای انتقالی ؟کحا باید مراجعه کنم و اینکه چقدر زمان طول میکشه تا انتقالی بگیرم ؟
    ممنون

    1. سلام وقت بخیر برای انتقالی باید ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کنید. سامانه نقل و انتقالات در ادیبهشت ماه باز خواهد شد

      1. سلام .
        ببخشید برای دانشجویان با سوابق تحصیلی هم امکان انتقال و جابجایی هست؟

  44. سلام
    میشه مهمانی مبنا از ترم ۶ استفاده کرد و درخواست مهمانی مبنا داد ،الان دانشگاه یاسوج هستم می خواهم شهر خودم بیام بندرعباس اگر میشه از مهمانی مبنا استفاده کرد و در ادامه کار باید چه کار کنم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      دانشجویانی که قصد ثبت درخواست مهمانی مبنا در سایت
      portal.saorg.ir
      را دارند، می بایست دارای شرایط زیر باشند

      محل سکونت خانواده دانشجو نزدیک دانشگاه مورد تقاضای باشد.

      دانشجو بر اساس کارنامه اولیه خود 90 درصد نمره کنکور سراسری آخرین فرد پذیرفته شده در دانشگاه مقصد را در همان رشته قبولی خود آورده باشد.

      دانشجویان متقاضی میهمان مبنا می توانند از همان آغاز سال تحصیلی نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

      نکته: 5 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه ها متعلق به متقاضیان میهمان مبنا است که نسبت به دانشجویان ورودی همان سال تحصیلی در نظر می گیرند.

      در این حالت دانشجو می تواند از همان ابتدای شروع به تحصیل میهمان دانشگاه مبنا شوند.

      حداکثر طول زمان میهمان مبنا برای دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته 4 نیم سال و در مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کاردانی 2 نیم سال است.
      در این نوع مهمانی دانشجو می بایست حداقل یک نیم سال تحصیلی را در دانشگاه مبدا با میانگین حداقل 13 گذرانده باشد.

      با توجه به شرایط گفته شده دانشجو می تواند تقاضای دو نیمسال تحصیلی مهمان شدن را از طریق ثبت درخواست در سامانه مذکور درخواست کند.

      حداکثر مدت میهمانی در مقاطع مختلف در مهمانی موقت متفاوت است که به شرح زیر است:

      مقطع کارشناسی پیوسته 4 نیمسال
      مقاطع کارشناسی ناپیوسته 2 نیمسال
      کاردانی 2 نیمسال
      انتخاب واحد های درسی دانشجویان مهمان، چه به صورت تک درس و چه به صورت نیمسال کامل، باید با تایید دانشگاه مبدا و طبق شرایط دانشگاه مقصد باشد.

      واحدهایی که دانشجوی مهمان در دانشگاه مبدا می گذراند، عینا در کارنامه او در دانشگاه مبدا ثبت و نمرات آن ها در محاسبات میانگین نیمسال و میانگین کل او منظور می شود.

      مدرک فراغت از تحصیل دانشجوی مهمان در کلیه حالت های مهمانی توسط دانشگاه مبدا صادر می شود.

      امکان مهمانی موقت از موسسات غیر دولتی به موسسات دولتی در صورت موافقت دانشگاه مبدا و مقصد مجاز ولی بعکس آن ممنوع است.

      شهریه دانشگاه مقصد بر اساس شهریه نوبت دوم (شبانه) خواهد بود

      مهمانی از موسسات دولتی و غیر دولتی به دانشگاه علمی و کاربردی ممنوع است.

      میهمانی از موسسات غیر دولتی به دانشگاه های فنی و حرفه ای و برعکس مجاز است.

      نکته: انجام مهمانی (مبنا، موقت، دائم) از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در یک شهر ممنوع است.
      استثنا: مهمانی از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در یک شهر تنها برای دروس تک درس مجاز است.
      میزان ظرفیت پذیرش دانشجوی میهمان از سوی دانشگاه های دولتی و غیر دولتی.

  45. سلام
    من به دلیل طلاق والیدینم کارت معافیت دائم کفالت دارم و محل زندگیم کرج هست
    امسال در دانشگاه امام خمینی قزوین پذیرفته شدم و میخوام به استناد کفالت مادرم مهمانی یا انتقالی به دانشگاه خوارزمی محل تحصیل کرج بدم
    آیا برای اینکار کارت معافیت کفالت کافی هست یا باید حکم دادگاه داشته باشم؟

    1. سلام طبق قوانین دانشگاه ها متغیر است، اگر در لیست شرایط مهمانی را دارا باشید و دانشگاه ها موافقت کنند مانعی ندارد.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید