معافیت سربازی 4 برادری وجود دارد؟

معافیت سربازی 4 برادری چه شرایطی دارد؟

معافیت سربازی 4 همچنان پابرجاست ؟

سوالات زیادی در ارتباط با معافیت سربازی 4 برادری وجود دارد . اما در این جا این سوال بیشتر مطرح خواهد بود که این نوع معافیت چیست ؟ شاید نام این نوع معافیت را هنوز خیلی از شما نشنیده باشید . زیرا قوانین و ترفند های سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بسیار گسترده است . هر ساله نیز این قوانین گسترده تر شده و مشمولین را بیشتر از قبل گیج می کند . زیرا انواع مزایا و تسهیلات زیادی امروزه در اختیار جوانان قرار می گیرد تا بتوانند دوره ی خدمت سربازی را آسان تر بگذرانند .

قانون معافیت سربازی 4 برادری

جوانان پس از وارد شدن به سن مشمولیت دغدغه ی 2 سال خدمت وظیفه را خواهند داشت . زیرا قرار است این مدت را در پادگان های نظامی با انجام دادن کارهای نظامی و سخت بگذرانند . دوری از خانواده نیز یکی دیگر از مشکلات بزرگ آن هاست . برخی تصمیم می گیرند ادامه تحصیل داده و از این طریق خدمت سربازی را تا چند سالی نادیده می گیرند . اما برخی که قصد ادامه تحصیل ندارند چه خواهند کرد ؟ ما به این جوانان نوید می دهیم که با داشتن برخی شرایط ساده نیز می توانید خدمت سربازی را ساده تر کنید .

این مزایا می تواند شامل گرفتن انواع کسری های خدمت سربازی ، معافیت سربازی و امریه های خدمت نظام وظیفه باشد . ما در این مفاله در مورد انواع معافیت ها به ویژه معافیت سربازی 4 برادری صحبت خواهیم کرد . قبل از آن انواع معافیت های سربازی را با هم مرور می کنیم .


بیشتر بخوانید: معافیت سربازی دو برادری وجود دارد


انواع معافیت های سربازی

  • معافیت پزشکی
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت بسیجیان
  • معافیت تک فرزندی
  • معافیت غایبان سربازی
  • معافیت نخبگان
  • معافیت سربازان فراری
  • معافیت کفالت
  • معافیت سربازی 4 برادری
  • معافیت بخشودگی
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط معافیت سربازی 4 برادری

شرایط معافیت سربازی 4 برادری از شروطی است که مشمولین قبل از اقدام برای این نوع معافیت باید از آن اطلاع پیدا کنند . زیرا هر ساله در این قوانین تغییراتی رخ می دهد . معافیت خدمت سربازی راهی است که به جوانان کمک می کند تا بدون رفتن به خدمت ضرورت کارت معافیت خود را تحویل بگیرند . انواع معافیت ها را در بالا خواندیم . برای بدست آوردن هر کدام از این معافیت ها مشمولین باید شرایط عمومی و اختصاصی آن ها را داشته باشند .

 


بیشتر بخوانید: مشاوره خدمت سربازی


عمومی ترین شرایط معافیت سربازی 4 برادری

  • نداشتن غیبت سربازی یکی از مهم ترین شروط برای استفاده از انواع معافیت هاست .
  • داشتن سه برادر برای مشمولین متقاضی معافیت یکی دیگر از شرایط معافیت سربازی 4 برادری می باشد .
  • سه برادر دیگر مشمول باید دوران 2 ساله ی خدمت خود را گذرانده باشند و کارت پایان خدمت دریافت کرده باشند .
  • مشمول باید پس از وارد شدن به سن مشمولیت برای گرفتن این نوع معافیت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی اقدام کند .
  • هیچ یک از برادران مشمول نباید از خدمت سربازی معاف شده باشند . کارت پایان خدمت برای سه برادر دیگر الزامی است .
  • در صورت غیبت ، مشمولین باید دلیل موجهی برای آن داشته باشند . در غیر اینصورت استفاده از شرایط معافیت سربازی 4 برادری برایشان غیر ممکن خواهد بود .

برای اطلاع از سایر شرایط عمومی و اختصاصی معافیت ها به ویژه معافیت 4 برادری می توانید ازمشاوره نظام وظیفهراهنمایی های لازم را دریافت کنید . مرکز مشاوره آویژه در زمینه خدمت سربازی و مسائل نظام وظیفه مشمولین را راهنمایی خواهد کرد .


بیشتر بخوانید: مشاوره آنلاین و تلفنی نظام وظیفه


چگونگی معافیت سربازی 4 برادری

چگونگی معافیت سربازی 4 برادری که در سال های گذشته قابل اجرا بود با توجه به شرایط مشمولین صورت می پذیرفت . برای این کار مشمولین باید دارای 3 برادر بزرگ تر از خود بودند . این قانون تا سال ها قابل اجرا بود . متاسفانه سازمان نظام وظیفه زمانی که با کاهش تعداد سرباز در پادگان ها مواجه شد نسبت به قوانین سخت گیرانه تر عمل کرد . به همین منظور این معافیت تا سال گذشته به صورت اجرایی در نیامد . اما گفته می شود که این قانون قابلیت تغییر داشته و مشمولین باید منتظر خبرهای تازه تر بمانند .

از طرف دیگر تعدد انواع معافیت ها به مشمولین کمک می کند تا از این امکانات استفاده کنند . زیرا معافیت های کفالت به غیر از معافیت 4 برادری انواع دیگری را نیز در بر می گیرد .

چگونه معافیت سربازی 4 برادری بگیریم؟

انواع معافیت های کفالت خدمت سربازی

  • معافیت سربازی کفالت پدر بیمار و نیازمند
  • معافیت کفالت پدر مسن بالای 70 سال
  • معافیت کفالت سربازی خواهر
  • معافیت سربازی کفالت برادر کوچک
  • معافیت سربازی کفالت فرزند
  • معافیت سربازی کفالت همسر معلول
  • معافیت سربازی کفالت 4 برادری
  • معافیت کفالت سربازی برادر بزرگ
  • معافیت کفالت مادربزرگ پدری و مادری
  • معافیت کفالت سربازی پدربزرگ

بیشتر بخوانید: انواع معافیت سربازی و شرایط استفاده از آن


قانون معافیت سربازی 4 برادری

قانون معافیت سربازی 4 برادری همانطور که در بالا توضیح داده شد در این سال ها با تغییراتی همراه بوده است . اما امید است که مسئولان نظام وظیفه در مورد این قوانین تجدید نظر کرده و اصلاحاتی در آن پدید آورند . این قوانین هنگام تصویب به صورت زیر به مشمولین ابلاغ شده است .

قوانین معافیت خدمت سربازی 4 برادری :

  1. داشتن 3 برادر بزرگ تر از خود
  2. نداشتن غیبت غیر موجه
  3. داشتن کارت پایان خدمت برای 3 برادر دیگر
  4. رسیدن به سن مشمولیت
  5. و سایر قوانین دیگر

 


بیشتر بخوانید: نظام وظیفه : چگونه معافیت سربازی بگیریم


نظام وظیفه

اخبار معافیت سربازی 4 برادری

اخبار معافیت سربازی 4 برادری از سال 88 بسیار پر سر و صدا شد . به طوری که تعداد سربازان در پادگان ها زیاد شده و هزینه های زیادی را به دولت تحمیل کرد . از این رو سازمان نظام وظیفه با همکاری سازمان نیروهای مسلح تصمیم گرفتند تا با وضع قوانین جدید این مشکلات را کم کرده و هزینه ها را کاهش دهند . از این رو از سال 88 قانون مرتبط با چگونگی معافیت سربازی 4 برادری تصویب شد . در این قانون مشمولین با داشتن شرایط می توانستند از معافیت بهره مند شوند .

این قانون به صورتی بود که مشمولین پسری که فرزند چهارم خانواده و دارای 3 برادر دیگر بودند می توانستند از معافیت برخوردار شوند . این اخبار و قوانین تا سال 91 قانونی تلقی می شد و قابل اجرا بود .اما پس از آن به دلیل حجم زیاد معافیت های گوناگون و کاهش سرباز تصمیمات این سازمان تغییر کرده و این نوع معافیت منسوخ شناخته شد .

اما در سال های جاری خبرها حاکی است که سازمان نظام وظیفه در این قوانین تغییراتی را نیز اعمال خواهد کرد . برای اطلاع از آخرین اخبار در این رابطه می توانید با مشاورین ما در مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید .

سوالات متداول

آیا معافیت 4 برادری وجود دارد؟

این قانون معافیت برای افرادی که دارای 4 برادر هستند از سال 88 قابل اجرا شناخته شد . اگرچه هر ساله این قوانین تغییر می کند . اما مشمولین می توانستند برای این نوع معافیت از طریق دفاتر پلیس + 10 اقدام کرده و درخواست خود را به ثبت برسانند . از سال 91 این قانون قابلیت اجرایی شدن نداشته است . باید منتظر بمانیم تا سازمان نظام وظیفه برای این قانون تبصره هایی قرار دهد .

قانون معافیت فرزند چهارم چگونه است؟

در این قانون گفته شده است که 3 برادر دیگر مشمول متقاضی معافیت باید دوران خدمت خود را به طور کامل گذرانده باشند و کارت پایان خدمت دریافت کنند . مشمولین برای اقدام جهت این نوع معافیت باید به قوانین نظام وظیفه رجوع کرده و اطلاعات کامل را بدست آورند .

شرایط برخورداری از قانون معافیت فرزند چهارم چیست؟

مشمولینی که قصد دارند از انواع معافیت ها به ویژه معافیت 4 برادری استفاده کنند باید از شرایط این معافیت بهره مند باشند . مهم ترین این شرایط داشتن سه برادر می باشد که به مشمولین اجازه می دهد تا درخواست معافیت خود را در سیستم ثبت کرده و درخواستشان از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینه تمدید معافیت موارد خاصبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معافیت سربازی 4 برادری وجود دارد؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 52 نظر:
  1. سلام من ۶ برادر دارم ک همگی سربازی رفتن.
    من میتونم معافیت و یا کسری خدمت با توجه به خدمت برادرام داشته باشم.

  2. سلام در خانواده ما 5پسر هستیم و چهار تا از برادرانم سربازی رفتن ایا من میتوانم معاف شوم

    1. 12. با سلام دوست عزیز قانون معافیت سه برادری حذف شده است و هم اکنون شما نمیتوانید که ازین معافیت بهره مند گردید

  3. سلام من 5تابرادردارم یکی متولد62وخودم64که مشمول غایب هستم و چندبار برای طرح خرید خدمت اقدام کردم به دلیل نداشتن بضاعت مالی موفق به خریدنشدم متاهل ویک فرزند دارم.و3برادرازخودم کوچیکتر همه کارت پایان خدمت دارن ولز هیچ معافیتی مااستفاده نکردیم و دلیل نرفتن من حمایت از پدر و مادر وخانواده بودچون شرایط خوبی نداشتیم والان که متاهل هستم وشغلمم کارگر هستم لطفاً دراین خوصس من چکار کنم راهی برای معافیت هست ممنون

    1. سلام
      طبق اخرین قوانین خرید سربازی نیازی به پرداخت نیست و صرفا یک سری شرایط دارد که اگر ان ها را داشته باشید میتوانید اقدام کنید. برای بررسی بیشتر با کارشناسان ماتماس بگیرید

  4. من ۷ برادر دارم از ۷ تا ۵ نفر رفتن یکی به دلیل معلولی پا معاف شد ویکی دیگر خریدیم الان راهی هست که معاف بشم

  5. سلام من متولد 67هستم برادربزرگ خانواده ماچهارتابرادرهستیم دوتاخدمت کردن یکی هم درحال خدمت هست پدرم تحت پوشش کمیته هست راهی دارد من ازخدمت معاف بشم

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که وارد دوره غیبت شده باشید امکان گرفتن معافیت کفالت پدر را ندارید

  6. سلام.
    قانون معافیت فرزند چهارم آیا اجرا میشود یا خیر؟

  7. سلام من چهار بردارم خدمت کرد منم پنجمین پسر هستم چهار برادرم ازدواج کردن من ۱۸سال دارم پدرم هم ۶۷سن داره آیا معافیت برای من هست

    1. خیر در صورتی می توانید معاف شوید که پدر شرایط لازم برای دریافت کفالت را داشته باشند

    2. بنده فرزند پنجم خانواده هستم از 4 داداش بزرگم 3 تاشون رفتن و کارتشون اومده یکی دیگ داداشم نرفته ک فرزند سوم خانواده میشع و سنشم 25 ساله و اضاف خدمت خورده
      من ولی هنوز معافیت تحصیلی دارم و اضاف نخوردم آیا امکانش هست معاف بشم؟؟؟؟

      1. باسلام برای بررسی شرایط شما با کارشناسان ما تماس بگیرید

  8. سلام من چهار بردارم خدمت کرد منم پنجمین پسر هستم چهار برادرم ازدواج کردن من ۱۸سال دارم پدرم هم ۶۷سن داره آیا معافیت برای من هست

    1. خیر در صورتی می توانید معاف شوید که پدر شرایط لازم برای دریافت کفالت را داشته باشند

  9. سلام خدا قوت من 40 سالمه پدر فوت شده چهارتا برادر بزرگتر از خودم خدمت کردن ومن با مادرم که سنشون بالای 70 سالشون هست زندگی میکنم آیا راهی برای معافی من هست ممنون از راهنمای شما

  10. سلام احترامات شش برادرم سربازی رفتند .من برادر هفتم هستم دوم متاهلم چهار فرزند دارم .و دها مشکلات جسمی مریضی سنی مشکلات خانواده بچهایم .کار ب لنگه شما را بخدا فکری عقلانی کنی.

    1. سلام اگر مدارک پزشکی و درمانی دارید با مشورت پزشک و تکمیل مدارک حتما درخواست معافیت پزشکی دهید.

  11. سلام من سه تا برادر بزرگتر از خودم دارم که خدمت سربازی رفتن و من پسر چهارم هستم والان هم ۱۸ سالمه آیا قانون معافیت چهار برادری برای من امکانش هست ؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر همچنین قانونی نداریم.برای بررسی دیگر قوانین با کارشناسان تماس بگیرید

  12. سلام من متولد1364 ام وقبل ازسال 88 6تابرادرم خدمت کرده بودن یعنی قبل ازقانون 4برادری مشمول بودم ولی پیگیری نکردم.ایاالان باتوجه به اینکه من قبل ازاون قانون یعنی قبل از88 مشمول قانون بودم میتونم پیگیری کنم؟ضمناًتا92 معافیت تحصیلی داشتم.ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدور نیست.از معافیت های دیگر و یا خدمت اقدام کنید

  13. سلام خسته نباشین من متاهل هستم ویک فرزند دارم والان ۴ برادر کارت پایان خدمت دارن یکی هم اخرای خدمتشه من هم قیبت دارم و الان ۲۶ سالمه ایا امکان معافی برا من وجود دارد

    1. سلام دوست عزیز
      خیر در حالت عادی مقدور نیست برای بررسی بیشتر با مشاورین تماس بگیرید

  14. سلام
    من مشمو خدمت هستم
    ۴ برادر من همگی خدمت رفتن و تموم کردن و من برادر پنجم باید برم سربازی پدرم هم ۶۸ سالشه ایا میتونم دنبال معافی برم ؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای بررسی شرایط معافیت با کارشناسان تماس بگیرید تا کلیه گزینه های احتمالی مورد بررسی قرار گیرد

  15. سلام.
    ایا قانون معافیت چهارمین پسر دوباره در اینده اجرا میشود یا دیگ کلا داستانش بسته شده؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر معافیتی در این باره نداریم

  16. سلام. وقتتون بخیر.
    این قانون معافیت چهارمین فرزند دوباره اجرا میشه؟

  17. سلام
    من ۴ برادرم خدمت رفتن و همه هم کارت پایان خدمت دارن من برادر پنجم هستم و فرزند اخر خانواده و الان دوماهه اعزام شدم پدرم هم ۶۸ سالشه ایا میتونم برا معافی اقدامی بکنم.؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدور نیست. سن معافیت پدر 75 تمام میباشد

  18. سلام ما ۶ برادر هستیم ۵تا برادر بزرگ تر از من خدمت سربازی را تمام کردند. آیا من که آخری ه
    ستم معافیت امکان دارد؟

    1. سلام سلمان عزیز
      باید شرایط بررسی شود باری اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

  19. سلام وقتتون بخیر ببخشید من پنج تا از برادرام سربازی رفتن و خودمم غیبت ندارم چون درس میخونم. آیا میتونم از قانون چهاربرادری استفاده کنم؟! آیا میتونم معاف بشم؟ این قانون وجود داره؟

    1. سلام مرتضی جان
      خیر این قانون در حال حاضر لغو شده است.

  20. سلام
    من ۳ برادر بزرگتر دارم
    پدرمم ۵۷ سالس
    یکی از برادرام سربازی رفته و کارت پایان خدمت داره
    و یکیشونم متاهل
    و یکیشونم مشغول ب تحصیل
    ایا معافیت ب من تعلق میگیره؟

    1. سلام
      خیر شرط اخذ معافیت کفالت این است ک تنها فرزند پسر خانواده باشید.

  21. سلام من پدرم ۲۸ ماه در زمان جنگ رزمنده بوده
    همینطور سه برادر بزرگ تر از خودم سربازی رفتن و کارت پایان خدمت هم دارن
    می‌خوام بدونم معافیت شامل من میشه ؟

    1. سلام
      معافیت 28 ماه رزمندگی پدر تا پایان شهریور 98 امکان پذیر بود.

      1. سلام ، ما ۵ تا برادر هستیم که ۳ تاشون خدمت کردن و یکی از برادر هام معافیت پزشکی گرفته و من در حال حاضر کارشناسی ارشد میخونم در سال ۹۲ میخواستم از سه برادری استفاده کنم نشد چون اون آخریه خدمتش تموم نبود .خواهشنا منو راهنمایی کنید من مدام سایت ها رو چک میکنم آیا ممکن هست امسال این قانون اجرا بشه لطفا راهنمایی مون کنید تا تکلیفمون روشن بشه ممنون از شما

  22. سلام.من به غیرازخودم چهار برادر دیگه دارم.من ازهمه کوچکتر هستم.پدرم پنج سال هست فوت کرده.برادرای بزگترازخودم هیچ کدام سربازی نرفتن‌.مادرم بالای ۷۰سال سن داردونیازبه مراقبت دارد.سه تاازبرادرای بزرگترم متاهل هستن.اون یکی دیگه هنوز ازدواج نکرده.آیامعافیت مددجویی به من تعلق میگیرد.لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام
      خیر، با توجه به داشتن برادر بزرگتر امکان اخذ معافیت برای شما وجود ندارد.

    2. سلام ، ما ۵ تا برادر هستیم که ۳ تاشون خدمت کردن و یکی از برادر هام معافیت پزشکی گرفته و من در حال حاضر کارشناسی ارشد میخونم در سال ۹۲ میخواستم از سه برادری استفاده کنم نشد چون اون آخریه خدمتش تموم نبود .خواهشنا منو راهنمایی کنید من مدام سایت ها رو چک میکنم آیا ممکن هست امسال این قانون اجرا بشه لطفا راهنمایی مون کنید تا تکلیفمون روشن بشه ممنون از شما

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید