شرایط و نحوه خرید سربازی متولدین 70 و قبل + میزان جریمه مشمولین

شرایط و نحوه خرید سربازی متولدین 70 و قبل + میزان جریمه مشمولین

شرایط خرید خدمت مشمولین سربازی، به دلیل تغییر قوانین سال جاری، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

طی آخرین اخبار قانون خرید خدمت سربازی توسط مشمولین غایب بالای 18 سال از ابتدای سال 1398 لغو شده و جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشده است.

بر همین اساس تمامی افرادی که تاکنون موفق به خرید سربازی شده باشند، با پرداخت جریمه، مشمول این طرح خواهند شد؛ ولی کسانی که به هر دلیلی موفق به ارائه مدارک خود به پلیس +10 نشده باشند، امکان پرداخت جریمه و خرید خدمت سربازی خود را نخواهند داشت.

در این میان شرایط خرید سربازی مشمولین غایب متولد 1370 و قبل، یکی از بحث هایی است که توسط مشمولین به دفعات مطرح شده و در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه پرداخت جریمه و خرید خدمت متولدین سال 1370 و قبل بیشتر آشنا کنیم.

لطفا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط خرید سربازی متولدین 70

همانطور که اشاره شد، افرادی که مشمول خدمت سربازی شده و بیش از 8 سال غیبت داشته باشند، می توانند با پرداخت جریمه به صورت نقدی و اقساطی از خدمت سربازی معاف شوند. متن تبصره ۱۱ بودجه سال ۹۶ در خصوص میزان جرائم مربوط به خدمت سربازی و نحوه اجرای آن منتشر شد.

بر اساس تبصره ۱۱ قانون بودجه سال 97 کل کشور، به دولت اجازه داده می‌ شود کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ۸ سال غیبت دارند، با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به صورت نقد و اقساطی که تا پایان سال 97 تسویه می‌ شود را معاف کند.

تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌ های مشمولان مذکور، به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف ۱۵۰۱۲۸۸ نزد خزانه‌ داری کل کشور واریز می‌ شود و تا سقف ۱۵ هزار میلیارد ریال در قالب ردیف ۱۳۰,۵۳۰۰۰۰ جدول شماره ۹ این قانون به صورت مساوی به ردیف‌ های ذی‌ ربط تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح مطابق موافقتنامه مبادله با سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص می‌ یابد.

لازم به ذکر است، معیار محاسبه غیبت از ۱۸ سال تمام، یعنی شروع ۱۹ سالگی است. برخی از افراد فکر می کنند از ۱۸ سالگی به سن مشمول خدمت سربازی می رسند که این تفکر غلطی است. مردان ایران از ابتدای ۱۹ سالگی یا همان ۱۸سال تمام مشمول خدمت سربازی می شوند و غیبت سربازی نیز از آن زمان شروع و محاسبه می شود.

متولدین سال 1370 و قبل (به شرط داشتن 8 سال غیبت) چنانچه تا پایان 29 اسفند سال 1397 موفق با پرداخت قسط اول جریمه خود شده باشند، می توانند نسبت به تسویه حساب و دریافت کارت پایان خدمت خود از سازمان نظام وظیفه اقدام نمایند.

شرایط خرید سربازی متولدین 70

نحوه پرداخت جریمه مشمولین غایب خدمت سربازی

خرید خدمت سربازی طبق قانون جدید از طریق سایت نظام وظیفه امکان پذیر نبوده و تمام افراد برای انجام مراحل اداری باید به شعبات پلیس +۱۰ در سراسر کشور مراجعه کنند.

پونزمراحل انجام آن به ترتیب زیر است:

در ابتدا باید به پلیس +۱۰ مراجعه کرده و مدارک لازم را تحویل دهید.

در مرحله دوم، مدارک شما توسط پلیس +۱۰ به سازمان وظیفه عمومی استان و شهرستان ارسال و مرحله احراز هویت و تطبیق مدارک شروع می شود.

در صورت عدم وجود مشکل و ایراد در مدارک، پیامکی مبنی بر پرداخت جریمه از سوی سازمان وظیفه عمومی برای فرد مشمول فرستاده می شود.

در این مرحله اگر پیامک واریز را دریافت کرده اید، ۵ روز فرصت دارید تا به پلیس +۱۰ مراجعه کرده و مشخصات بانکی که مبلغ در آنجا واریز می شود را دریافت کنید.

در این مرحله به مدت ۱۰ روز فرصت دارید تا فیش واریزی و تعهدنامه محضری را به پلیس +۱۰ بدهید.

در این مرحله، آخرین بررسی ها بر روی مدارک انجام شده و پس از تایید آن توسط سازمان وظیفه عمومی، کارت پایان خدمت هوشمند به آدرس فرد مشمول ارسال می شود.

نحوه پرداخت جریمه مشمولین غایب خدمت سربازی

میزان جریمه مشمولین سربازی

خرید سربازی زیر دیپلم: ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
خرید سربازی دیپلم: ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
خرید سربازی فوق دیپلم: ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
خرید سربازی لیسانس: ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
خرید سربازی فوق لیسانس: ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
خرید سربازی دکترای پزشکی: ۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
خرید سربازی دکترای غیرپزشکی: ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
خرید سربازی پزشکان متخصص و بالاتر: ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

آخرین اخبار خرید سربازی در سال ۱۴۰۲

در حال حاضر طرحی مبنی بر خرید خدمت سربازی در دستور کار ستاد نیروهای مسلح قرار نداشته است.

این طرح در مصوبه سال ۱۴۰۲ مجلس لغو شده است. لذا تمامی افرادی که تا پیش از سال ۱۳۹۸ مدارک خود را به یکی از شعبات پلیس+۱۰ تحویل داده و قسط اول جریمه خود را واریز کرده باشند، می توانند نسبت به دریافت کارت معافیت خود اقدام کنند.

در این میان افرادی که هنوز موفق به ثبت درخواست خود نشده اند، می بایست با دریافت دفترچه خود، آماده اعزام به خدمت شوند، چرا که طبق آخرین اخبار بعد از سال ۹۸ طرحی مبنی بر خرید خدمت در دستور کار سازمان نظام وظیفه نخواهد بود.

آخرین اخبار خرید سربازی در سال ۱۴۰۰

جزئیات طرح خرید خدمت سربازی در بودجه سال ۱۴۰۲

طبق آخرین اخبار، طرح خرید اقساطی خدمت در بودجه سال ۱۴۰۲ مطرح شده و مبالغی نیز برای این منظور توسط کمیسیون تلفیق مجلس پیشنهاد شده بود؛ ولی در ادامه به دلیل تعیین جرایم سنگین برای مشمولین غایب، این طرح با انتقاد و اعتراض ستاد کل نیروهای مسلح مواجه شده و به مرحله اجرایی نرسید.

مغایرت با عدالت اجتماعی و ایجاد تبعیض بین جوانان خانواده‌ های فقیر و مرفه اصلی ترین دلایلی هستند که باعث شد این طرح به سرانجام نرسد.

طبق این طرح، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به شرط برخورداری از غیبت ۵ ساله، واجد شرایط خرید خدمت سربازی تلقی می شدند.

نکات قابل توجه خرید خدمت سربازی متولدین 60 تا 78

به ازای هر سال غیبت، مازاد بر هشت سال، ده‌ درصد (10%) به مبالغ جریمه پایه اضافه می‌ گردد.

مدت غیبت بیش از شش ماه، یک سال محسوب می‌ شود.

برای مشمولان متأهل، پنج درصد (5%) و برای مشمولان دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند پنج درصد (5%) از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌ شود.

معافیت مشمولان ۳۰ سال به بالا جایگزین خرید سربازی

در نهایت با بررسی طرح های مختلف، طرح معافیت خدمت مشمولین متاهل بالای ۳۰ سال و دارای دو فرزند جایگزین مصوبه کمیسیون تلفیق درباره خرید اقساطی سربازی شد.

طبق این طرح، افراد متاهل بالای 30 سال، غایب و یا مشمول خدمت به شرط داشتن دو فرزند از اعزام به خدمت سربازی کارت معافیت در زمان صلح را به صورت رایگان و معافیت کامل دریافت خواهند کرد.

معافیت مشمولان ۳۰ سال به بالا جایگزین خرید سربازی

سخن آخر

شرایط خرید خدمت سربازی برای مشمولین غایب متولد سال 70 همانند سایر مشمولین بر اساس میزان غیبت آن ها محاسبه می شود.

افرادی که بیش از 8 سال به عنوان سرباز غایب محسوب می شوند، در صورتی که تا پایان اسفند 1397 موفق به ثبت درخواست خود و پرداخت قسط اول جریمه خود شده باشند، مجاز به دریافت کارت پایان خدمت سربازی خود خواهند بود.

لازم به ذکر است درحال حاضر قانون خرید خدمت مشمولین غایب لغو شده و هم اکنون طرحی مبنی بر خرید خدمت در دستورکار سازمان نظام وظیفه نمی باشد.

سوالات متداول

سوال علامتشرایط خرید خدمت سربازی مشمولین سال 70 و قبل چگونه می باشد؟

متولدین سال 70 و قبل از آن، در صورت ارائه مدارکی مبنی بر داشتن غیبت 8 ساله تا پایان اسفند ماه 1397 می توانند با پرداخت جریمه خود، بر اساس مدرک تحصیلی کارت پایان خدمت خود را دریافت نمایند.

سوال علامتمعافیت مشمولین بالای 30 سال شامل چه کسانی می شود؟

طبق این طرح افراد متاهل بالای 30 سال، غایب و یا مشمول خدمت به شرط داشتن دو فرزند از اعزام به خدمت سربازی کارت معافیت در زمان صلح را به صورت رایگان و معافیت کامل دریافت خواهند کرد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط و نحوه خرید سربازی متولدین 70 و قبل + میزان جریمه مشمولین

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 26 نظر:
  1. سلام ۹۲ خدمت رفتم ۱۰ ماه خدمت کردم و فرار کردم متولد ۷۰ هستم متاهل هستم و یک فرزند دارم چکار باید انجام بدم

    1. جهت معرفی شما به دادسرا معرفی خواهید شد و پس از جریمه نقدی و ملتزم کردن شما، یه حبس 2 ماهه نیز دا ید که بنابر شرایط متاهلی شما معمولا قاضی میبخشه

  2. سلام وقت بخیر من متولد ۶۷هستم یه بچه دارم وبا مادرم زندگی میکنم طلاق گرفتم آیا میتونم برای خرید خدمت یا معافیت با تشکر

    1. سلام طرح خرید خدمت برداشته شده برای برسی معافیت ها برای شما با مشلورین آویژه تماس بگیرید.

  3. سلام
    چراهمش.دومبال.کسی.هستین
    که.پول.داره.باباماقشم.ضیف.چهکار
    کنیم.نداریم.بایدازاین.کشورهیچ.نسیب
    مانشه.من.که.سه.فرزنددارم.بایه
    دختر۸سال.معلول.کارگرساده.هستم
    باسن.۳۸.سال.چرامعاف.نشم
    رابچه.معلول.من.دومبال.این.معسولین
    خدانکنه.یه.روز.خوش.ببینن.دیگه
    مارونابودکردین.چیزی.ازمون.نمونده
    چون.به.فکرماوخانوادمون.نیستین
    خدابراتون.نسازه.همیشه.اینومیگم
    ماهم.خدای.دارم.بازهم.خدابزرگه

  4. سلام من سال ۸۸اعزام شدم دو ماه اموزشی رفتم تقسیم شدیم فرار کردم ۱۴ ماه کسری پدر داشتم که الان نامش هست ازش استفاده نکردم الانم متاهلم و دوتا بچه دارم متولد ۶۹ ایا میتونم معاف بشم؟

    1. باوجود غیبت امکان استفاده از کسری را ندارید ولی بالای ۳۵ سال با دو فرزند معاف میشوید

      1. با سلام اتفاقا بنده هم با اینکه هم غیبت داشتم هم نزدیک یک سال بعد از دوران آموزشی فرار کردم ولی با این حال ۵ ماه کسری پدرم رو واسم حساب کردند و ۱۲ ماه کامل در یگان خدمت کردم ک با ۲ ماه آموزشی کلا شد ۱۴ ماه چون ۵ ماه کسری رو حساب کردند.

  5. بنام خدا،باعرض سلام وادب ، قبولی طاعات وعبادات بگفته بعضی ازمحصولین محترم حدود سه میلیون نفرازجوانان متولد قبل ازسال۱۳۷۵جزء سربازغایب هستند،اکثراین جوانان نه میتوانندمشغول کارشوندنه میتوانندتشکیل زندگی بدهندازرهبری محترم ودولت خدمت گذارتقاضامیشوددستورفرمایندتا این جوانان رادریابند،که عمرشان بیهوده تلف نشود

  6. سلام تو رو ب خدا یکم شرایط امثال من رو درک کنید 30سالم هست دوتا فرزند دارم مستاجرم .کارگرم اگر یک روز کار گیرم نیا بقران قسم شرمنده زن بچم میشم تو خرج زندگیم موندم با این گرونی چجوری برم خدمت .هیچ جا هم بدون کارت پایان خدمت کار بهم نمیدن وام فرزند آوری رفتم بگیرن نمیدن بیمه هم نیستم شمارو بخدا شمارو ب پیغمبر یه فکری بحال ما بکنید .ماهم بتونیم یه نفس راحتی بکشیم مسعولین مجلس هرکسی که سمتی داره تو این کشور.

  7. خداوکیلی به فکر مشمولان غایب سن بالا باشید حالا با پرداخت جریمه معافیت لطف کنید تا بتوانند که زندگی داشته باشند واز امتیازات کارت استفاده کنند آخه مثلا کسی که ۳۵ سال به بالا دارد چطور به خدمت سربازی برود آن هم با این وضعیت گرانی و گرفتاری با این کار خدا آجر بزرگی بهتون میده دست مردم کشورتان را بگیرید تا دشمنان کشورمان نتوانند سواستفاده کنند وایرانی اباد داشته باشیم والسلام

    1. با سلام بنده پسرم 33ساله شده زمانی که دفترچه گرفت افسردگی دچار بیماری اعصاب روان شد خدمت نرفت و نظام وظیفه شناسنامه بسته خدا رو خوش میاد ابن کار می کنن مادرم سرپرست منه با ابن گرونی مشکلات مگه میشه خدمت بره

  8. با سلام و خسته نباشید
    من متولد 1370 هستم و سربازی نرفتم سال 1394 فارغ التحصیل شدم
    دیسک کمر خفیف هم دارم
    ایا حالا میتوانم برای خرید یا معافیت پزشکی اقدام کنم؟

  9. سلام من متولد سال ۶۹ هستم و بخاطر دلایلی نتونستم برم سربازی و غیبت من طولانی شد الان ۳۲ سال سن دارم آیا میتونم سربازی خود را خرید کنم درصورتی که ۳ تا از برادرانم سربازی رفتند

  10. فردی هستم دارای ۴۱سال سن دارای ۶فرزندبامشکلات اقتصادی نمیتونم برم خدمت وهیچ جایی هم نمیتونم برای وام ثبت نام کنم باید چکار کنم

  11. سلام من پنچ سال فراری هستم وحالا دوفرزند دارم وبامادرم زندگی میکنم متولد ۷۳هستم به من تعلق می‌گیرد لطفا جواب بدید

    1. سلام وقت بخیر
      در زمینه ی کفالت مادر باید شما یک سری شرایط داشته باشید

      1. با سلام بنده پسرم 33ساله شده زمانی که دفترچه گرفت افسردگی دچار بیماری اعصاب روان شد خدمت نرفت و نظام وظیفه شناسنامه بسته خدا رو خوش میاد ابن کار می کنن مادرم سرپرست منه با ابن گرونی مشکلات مگه میشه خدمت بره کارش آزاده ولی با شناسنامه بسته هیچ کاری بانکی هم حتی نمی تونه انجام بده

  12. سلام من مشمول سال ۸۷ هستم وبعد گذران ۷ماه دوران خدمت عیبت کردم وتا سال ۱۴۰۱ مشمول عیبت هستم و۱۴ سال که از خدمت عیبت دارم آیا طرح معافیت به من تعلق می‌گیرد؟ممنون میشم جواب من رو بدهید؟باتشکر از کارشناسان

    1. سلام وقت بخیر
      در صورت معافیت پزشکی میتوانید معافیت دایم بگیرید در غیر این صورت باید توجیه غیبت رو انجام بدهید

      1. سلام ببخشید من الان متولد سال ۶۰ هستم و کلان به خدمت نرفتم ومدرکم هم ابتدایی هست میتونم الان بخرم

    2. سلام ببخشید من الان متولد سال ۶۰ هستم و کلان به خدمت نرفتم ومدرکم هم ابتدایی هست میتونم الان بخرم

    3. سلام ببخشید من الان متولد سال ۶۰ هستم و کلان به خدمت نرفتم ومدرکم هم ابتدایی هست میتونم الان بخرم

  13. سلام امکان خرید سربازی وجود داره در سال ۱۴۰۱ ۸سال غیبت دارم میتونم اقدام کنم

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید