آیا امکان معافیت سربازان فراری متاهل وجود دارد

آیا امکان معافیت سربازان فراری متاهل وجود دارد

معافیت سربازان فراری متاهل مانند معافیت های دیگر از مباحث مهم سازمان نظام وظیفه ی عمومی به حساب می آید. همانطور که میدانید به طور کلی معافیت سربازی بسیار بحث پرهیجان و جالبی است.

که هر ساله جوانان زیادی به دنبال اطلاعات جامع در این زمینه می گردند. زیرا گرفتن معافیت تنها راهی است که جوانان می توانند از طریق آن اقدام کرده و کارت معافیت از خدمت خود را دریافت کنند.

اما سوالی که اینجا مطرح خواهد شد این است که معافیت سربازان فراری متاهل به چه صورت خواهد بود؟ مدارک معافیت خدمت چیست و مدت زمان معافیت خدمت برای متقاضیان چقدر طول می کشد؟

سرباز فراری کیست؟

سرباز فراری فردی است که در حین گذراندن خدمت سربازی به مدت 15 روز غیبت کند. این غیبت و رسیدگی آن بنا به شرایطی اتفاق میافتد اگر فرد برای بار اول فرار کرده باشد و این فرار تا 60 روز ادامه داشته باشد موضوع در یگان خدمتی او بررسی می شود.

در این حالت کمیسیونی در یگان تشکیل شده و وضعیت و مشکلات سرباز فراری در آن بررسی شده برای او تعیین تکلیف میشود.

چنان چه سرباز برای بار دوم فرار کرده باشد یا بیش از 60 روز فرار او طول کشیده باشد. پرونده به سازمان قضایی نیروهای مسلح ارجاع داده شده و پس از رسیدگی رای صادر می گردد. معمولا فرد جریمه نقدی می شود.

ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده است چنان چه مشمولان وظیفه غایب و سربازان فراری خود را در اسرع وقت معرفی کنند طبق قوانین جدید از مزایایی مانند افزایش حقوق برخوردار خواهند بود.

آیا امکان معافیت سربازان فراری متاهل وجود دارد

آیا امکان معافیت سربازان فراری متاهل وجود دارد

به غیر از مسائل مربوط به انواع معافیت ها مانند: مدارک مورد نیاز معافیت خدمت سربازی، مدت زمان خدمت و سایر مباحث این چنینی، سازمان نظام وظیفه شرایط گوناگونی را برای سربازان مهیا کرده است. که از طریق آن ها می توانند شرایط خدمت سربازی خود را بهبود ببخشند.

اما این شرایط چیست و چه قوانینی بر آن حاکم است؟ باید بگوییم که علاوه بر انواع معافیت هایی که سازمان نظام وظیفه برای متقاضیان در نظر گرفته است. کسری خدمت سربازی یک موقعیت خوبی را برای مشمولین ایجاد می کند تا این افراد بتوانند مدت کمتری برای گذراندن دوره ی خدمت خود بگذرانند. زیرا کسر خدمت سربازی برای بیشتر افراد واجد شرایط لحاظ خواهد شد.

ما در این مقاله سعی داریم مشاوره قوانین معافیت به ویژه معافیت سربازان فراری متاهل را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. زیرا انواع معافیت ها قوانین خاص خود را دارند.

مانند قوانین معافیت تحصیلی، مشاوره معافیت تحصیلی، معافیت پزشکی و سایر معافیت ها که در ادامه توضیحاتی راجع به آن ها خواهیم داد. مرکز مشاوره نظام وظیفه و مرکز مشاوره معافیت سربازی اطلاعات جامعی در اختیار مشمولین عزیز خواهند گذاشت.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

قوانین مربوط به سربازان فراری متاهل

قوانین مربوط به سربازان فراری متاهل به صورت گسترده توسط سازمان نظام وظیفه مطرح شده و به تصویب رسیده است. این قوانین می تواند به مشمولین کمک کند تا راحت تر مشکلات خود را حل کنند. قوانین مربوط به سربازان فراری متاهل مانند دیگر قوانین سازمان نظام وظیفه هر ساله با تغییراتی همراه بوده است.

اگر بخواهیم تعریفی کلی از فرار سربازان متاهل داشته باشیم باید بگوییم که سرباز فراری به آن دسته از مشمولینی گفته می شود که به خدمت وظیفه عمومی اعزام شده و پس از گذراندن دوره ای از سربازی به مرخصی آمده و وارد غیبت شده اند.

این افراد به عنوان سربازان فراری شناخته می شوند . اگر این افراد توسط پلیس نیروی انتظامی شناخته شوند دستگیر شده و باید به پادگان ها اعزام شوند.

قوانین مربوط به سربازان فراری متاهل مانند سایر سربازان است. این افراد به خاطر متاهل بودن شرایط بهتری را تجربه خواهند کرد. از مزایای بیشتری در طول سربازی بهره مند خواهند شد. میزان مرخصی برای این افراد از سایرین بیشتر است.

هم چنین نحوه معافیت سربازان فراری متاهل همواره سوالی است که در ذهن بیشتر مشمولین است. بنابراین بیشتر جوانان به دنبال راهی هستند تا از خدمت سربازی خود مدتی کم کرده یا معافیت بگیرند.

به هر طریقی قصد دارند شیوه ای را انتخاب کنند که خدمت سربازی را برایشان راحت تر جلوه بدهد. برخی به دنبال گرفتن امریه سربازی در سازمان های مختلف و ارگان های دولتی هستند.

برخی افراد شرایط مناسبی داشته و به سرعت پس از آغاز دوره ی مشمولیت به دنبال ثبت درخواست معافیت خواهند بود. برخی دیگر از مشمولان نیز از کسری خدمت استفاده می کنند. این افراد ممکن است بتوانند بین 6 ماه تا یک سال از مدت سربازی خود را کاهش دهند.

شرایط سربازان فراری متاهل

شرایط سربازان فراری متاهل از سایر افراد بهتر به نظر می رسد. زیرا سازمان نظام وظیفه برای مشمولین متاهل و دارای فرزند تسهیلات بهتری در نظر گرفته است. این تسهیلات موجب تشویق مشمولین برای تشکیل هرچه سریع تر خانواده خواهند داد.

شرایط سربازان فراری متاهل با سربازان غایب کمی متفاوت خواهد بود. زمانی که جوانان پسر به سن 18 سالگی یا به همان سن مشمولیت می رسند. باید تکلیف سربازی خود را هر چه سریع تر روشن کنند. زیرا اگر در موعد مقرر و تعیین شده مراجل اعزام خود را انجام ندهند وارد غیبت شده و غایب به حساب می آیند.

اما گروهی دیگر از مشمولین هستند که پس از انجام مراحل اعزام و تکمیل مدارک خود به خدمت وظیفه عمومی اعزام می شوند. این افراد در پادگان ها تقسیم بندی می شوند.

اما متاسفانه پس از گذشت مدتی از رفتن پشیمان شده و قصد بازگشت به خانه را خواهند داشت. این افراد از پادگان خارج شده و باز نخواهند گشت. این افراد وارد غیبت شده اما دیگر مشمول غایب به حساب نمی آیند. این افراد سرباز فراری لقب خواهند گرفت.

شرایط برای این افراد بسیار سخت خواهد بود که در زیر به برخی شرایط اشاره میکنیم:

  • محروم ماندن از خدمات رفاهی و اجتماعی.
  • ترس از دستگیر شدن و اعزام شدن مجدد به خدمت سربازی.
  • پرداخت جریمه به سازمان نظام وظیفه.
  • تحمیل مجازات های گوناگون و در برخی موارد حبس و زندانی شدن برای ادامه ی فرار از سربازی.
  • سایر شرایط که مشمولین می توانند با تماس با مرکز مشاوره آویژه از آن ها مطلع شوند.

شرایط سربازان فراری متاهل

چگونگی معافیت سربازان فراری متاهل

چگونگی معافیت سربازان فراری متاهل به صورتی است که مشمولین باید در مورد آن کاملا مطالعه کرده و اطلاعات کامل درباره آن بدست آورند.

در چند سال گذشته قانونی وجود داشت که در طی آن افرادی که به عنوان سربازان فراری به حساب می آمدند با توجه به مدت غیبت آن ها پس از فرار می توانستند برای خرید خدمت سربازی خود جریمه های نقدی پرداخت کنند.

این جریمه ها بر اساس میزان تحصیلات افراد متغیر بود. اما امروزه دیگر به دلیل برخی مسائل این قانون لغو شده است و امکان معافیت به این شکل برای سربازان فراری وجود ندارد.

آیا امکان معافیت سربازان فراری متاهل وجود دارد؟

در گذشته سربازان فراری می توانستند با پرداخت جریمه نقدی از سربازی معاف شوند اما این قانون امروزه دیگر وجود ندارد و فرد باید به خدمت اعزام شود. اما قوانینی برای کسری خدمت متاهلین وجود دارد.

فرد متاهل به خاطر تاهل سه ماه کسری خدمت خواهد داشت و اگر دارای فرزند باشد به ازای هر فرزند نیز 3 ماه کسری خدمت شامل او خواهد شد.

شرایط سربازان فراری متاهل

در پایان

معافیت سرباز فراری متاهل برای بسیاری از مشمولان جای سوال دارد و افراد زیادی هستند که غایب بوده یا از خدمت فرار کرده اند و می خواهند بدانند آیا می توانند خدمت سربازی را بخرند یا نه ؟

در این مقاله به تمامی این سوال پاسخ داده ایم. اگر در مورد معافیت تاهل سربازان فراری سوالی دارید می توانید از کارشناسان مرکز مشاوره آویژه بپرسید. این کارشناسان در مورد سوالات شما در رابطه با سربازی، کفالت، خرید خدمت سربازی و جدیدترین قوانین سربازی می توانند شما را راهنمایی کنند.

شما می توانید سوالات خود را به صورت تلفنی از این مرکز بپرسید. برای مشاوره تلفنی با مرکز آویژه می توانید از سراسر کشور – بدون نیاز به پیش شماره – با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا سربازان فراری می توانند خرید خدمت سربازی انجام دهند؟

نخیر این قانون در سال های اخیر لغو شده است.

سربازان متاهل به خاطر تاهل چه مدتی می توانند کسری خدمت داشته باشند؟

3 ماه


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

آیا امکان معافیت سربازان فراری متاهل وجود دارد

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 662 نظر:
  1. بایرام و خسته نباشی من ۳۱سال سن داری داری ۳ فرزند هستم ۱۰سال هست فراری هستم میخوام خودم معرفی کن حکم چیست درصمن معاف رزم هم هستم ممنون میشم راهنمایی کنی سپاس

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم طبق طرح جدید بالای ۳۰ سال با دو فرزند معافیت حاصل میشود

  2. سلام خسته نباشید.من سال 85 از خدمت فرار کردم.3ماه آموزشی و یک ماه یگان بودم و دارای 4فرزند و40سال سن معافیت ثبت نام کردم و گفتم برو یگان خدمتی. تسویه کن جقدر جریمه میشم. نظر لطفاً…… زندانی هم دارم یا……..

    1. سلام جریمه پرداخت نمیکنید زندانی هم ندارد معافیت را دریافت مینپکنید.

      1. سلام من متولد ۱۳۷۰هستم دارای ۱فرزند ۱۰ساله فراری. هستم جریمه نقدی من چنده

        1. سلام جزایری هستم.بر طبق دلایل فرار شما از خدمت و شرایط شما در دادگاه از ۳ ماه تا ۱ سال برای شما اضافه خدمت یا حبس و جریمه نقدی در نظر گرفته می شود.

  3. خواهش دارم سربازان متاهل دارای دوفرزند ۳۵ سال سن معاف کنید من ۳۵ سالم هس دو فرزند دارم واقعا سخته الان ۶ ماهه که سرباز نیروانتظامی هستم واقعا تو مخارج خانواده موندم خانواده ها به هم میپاشه

  4. باسلام ۴۳سال دارم دارای یک فرزند ..سال ۷۹ رفتم خدمت ۱۰ما خدمت کردم وبه علت مشکلات دیگه نتونستم برم ..۳بار جراحی کردم ..۲بار دیسک کمر..و۱بار دیسک گردن همراه باپلاتین..لطفا رهنمایی کنید ..

    1. سلام میتوانید از طریق گرفتن معافیت پزشکی اقدام کنید.

  5. من۷۶خدمتم‌تمام‌کردم‌۴۷‌سن‌دارم‌مشکل‌من‌پایان‌خدمت

  6. با سلام خسته نباشید من دو ماه آموزشی تمام کردم به خواطر مریضی پدرم نتونستم برم بعد پدرم ۶ماه بعد فوت کرد گذشت بعد فوت پدرم ۱سال بعدش متهل شدم الان تصمیم دارم برم آیا الان برم چه تصمیمی برام گرفته میشه ترا قرآن بهم بگین

    1. به دلیل ترک خدمت سرباز فراری هستید و جریمه و اضافه خدمت شامل حالتان می شود

      1. سلام 6تافرزند دارم 47ساله هستم سال 74خدمت رفتم بعد از9ما بدلیل ناراحتی دیسک کمر نرفتم شامل معافیت میشم

        1. سلام شما با داشتن 3 فرزند بدون محدودیت سنی معافیت دائم دریافت میکنید.

      2. سلام من ساله ۹۴ خدمت کردم چهار ماه مونده بود خدمتم تمام بشه فرار کردم مشکلات داشتم الان متاهلم و یک فرزند دارم الان باید چکار کنم برای پایان خدمتم

        1. سلام در صورت معرفی برای شما از 3 ماه تا 1 سال اضافه خدمت یا حبس و جریمه نفدی در نظر گرفته میشود برای برسی معافیت ها برای شما با مشاورین آویژه تماس بگیرید.

  7. باسلام.من ۸سال فراری هستم از خدمت.الان چشمم ضعیف شده نمره چشمم سمت چپ۶آستیگمات.سمت راست۲.۵آستیگمات هست.آیا امکان معافیت دائم وجود داره برام؟

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم آستیگمات ۵ به بالا معافیت دائم حاصل میشود البته درصورتی که مدرک کارشناسی نداشته باشید و زیر کارشناسی باشید

  8. سلام من اعزامی 1401هستم که بعد از ۴ماه خدمت به دلیل مشکلات خانوادگی و بیماری جسمی که معاف از رزم شدم فرار کردم الان تو یه شهر دیگه زندگی میکنم الان برم خودمو معرفی کنم امکان داره بندازنم تو شهر خودم؟(نیروانتظامی بودم)

    1. از طرف سازمان نظام وظیفه تعیین میشود
      دادسرا تشکیل می شود و جریمه تعیین می شود و اضافه خدمت می خورید

    2. سلام‌من‌‌۴۱سال‌دارم‌و۲۰سال‌ پیش‌ازخدمت‌به‌خاطردرگیری‌فرارکردم‌‌الان‌متاهل‌هستم‌ویک فرزند‌دارم‌دیسک‌‌کمرم بایدجراحی بشه آیامیتونم‌معافیت‌بگیرم

      1. سلام مشکل دیسک کمر شما در صورتی که بعد از عمل عارضه داشته باشد و در بیمارستان های نظام وظیفه به تایید برسد که در خدمت شما اختلال ایجاد میکند میتوانید معافیت پزشکی بگیرید.

      2. سلام مشکل دیسک کمر شما در صورتی که بعد از عمل عارضه داشته باشد و در بیمارستان های نظام وظیفه به تایید برسد که در خدمت شما اختلال ایجاد میکند میتوانید معافیت پزشکی بگیرید

  9. سلام.بنده سال۸۳ بعد ۸ماه خدمت فرار کردم.متول ۶۲ ودارای ۳فرزند هستم.چهل سالمه.آیامورد معافییت قرار میگیرم

    1. با سه فرزند بدون محدودیت سنی معافیت حاصل میشود

  10. سلام
    متولد 1360سال سال 86اعزام شدم متاهل هم بودم پنج ماه خدمت فرار کردم الان 42سالمه و سه فرزند دارم راهنمایی کنید

  11. سلام وقت بخیر
    متولد سال 1360هستم سال 86اعزام به خدمت شدم پنج ماه خدمت کردم متاهل بودم که اعزام شدم
    الان 42سالمه و سه فرزند دارم
    آیا این معافیت سه فرزندی شامل حالم میشه
    و اینکه از نظر دهک بندی ضعیف هستم

  12. سلام متولد ۶۱ هستم.اعزامی سال ۸۱.تا سال ۸۵ خدمتم طول کشید.۱۷ ۱۸ ماه هم خدمت کردم.البته به صورت پراکنده.بعد فرار کردم.چون توانایی خدمت نداشتم.بیشتر دندانهایم را از دست داده ام.کارگری کردم.پدرم ۷۵ سال دارند.باید چه کار کنم؟

    1. اگر قصد برگشت به خدمت دارید سعی کنید دلایل موجه برای غیبت و فرار خود ارایه کنید تا متحمل حبس نشوید ولی برای شما جریمه نقدی در نظر گرفته میشود

  13. سلام‌بنده متاهلم ویک پسر دارم ۳۴سالمه نزدیک 9ماه خدمت کردم و7ماه کسری داشتم یک وخواهروبرادر معلول اند وبدلیل شرایط سخت وامرارمع ازخدمت فرارکردم به نوعی حالاهم بخاطرکارت پایان خدمت خواستم ببینم شرایط خریدش دارم یانه اگ‌برگردم یگان خدمتی اون چندماه ب علاوه ی ۷ماه کسری منظورمیشه برام ممنون

    1. سلام در صورتی که 2 فرزند از خانواده شما کارت معلولیت شدید داشته باشند شما میتوانید برای معافیت اقدام کنید.برای سرباز های فراری بعد از معرفی خود دادگاه تشکیل میشود و از 3 ماه تا یک سال ممکن است برای شما اضافه خدمت و یا حبس در نظر گرفته شود.

  14. سلام بنده ۴۱سال عمردارم ۴ف
    رزنددارم ومتاهل هستم ۹ماه خدمت رفتم سال۷۹ فراری
    شدم ایامعاف میشم چکار کنم

    1. سلام. در ابتدا شما باید برای غیبت هایتان جریمه پرداخت کنید و بعد باتوجه به تعداد فرزند هایتان میتوانید معافیت دریافت کنید.

    2. سلام من 46سال سن دارم دو فرزند هم دارم از خدمت سربازی در سال 1377فرارکردم آیا معافیت دوفرزندی به من تعلق می‌گیرد،،،

  15. سلام من سال 87اعزام خدمت شدم ولی پنچ ماه خدمت کردم ولی برای شرایط مالی همسرم ومادرم دچار فرار از خدمت شدم ولی الان دو فرزند دارم و همینطور همسرم بیمار خاص ام اس مغز واعصاب داره وخودم آرتروز گردن دارم باید چیکار کنم خواهشن از هردو مورد من را راهنمایی کنید با تشکر،

    1. باسلام باتوجه به فراری بودن اول باید شرایط فرار مشخص بشه یعنی باید خود را معرفی کنید به دادسرای نظامی مراجع کنید شرایط را توضیح بدهید جریمه خود را بپردازید و بعد اقدام به گرفتن معافیت کنید که باتوجه به شرایطتون به احتمال زیاد اضافه خدمت میخورید

    2. سلام وقت بخیر من سال
      ۱۳۹۷بعد از ۴۰روز اموزشی
      دیگه نرفتم ایا درسته به فرزند دراینده شناسنامه نمیدن
      الان میخوام ازدواج کنم بعد برم خدمت
      چه مزایایی داره متاهل شدن ممنونم اگه جواب بدید🙏

      1. بابت غیبت بالای 15 روز در حین خدمت اضافه خدمت و جریمه نقدی و دادسرا صورت میگیرد و در صورتی که دلایل موجه داشته باشید از حبس جلوگیری میشود در صورت تاهل بدون غیبت 2 ماه کسری خدمت صورت میگیرد

  16. من اعزامی برج ۱۳۸۷ هستم یه چهار پنج بار فرار داشتم بخاطره مشکلات زندگی بخاطره متاهل بودن تا سال ۱۳۹۴کمو بیش به پادگان برگشتم از اون موقع به بعد دیگه نرفتم و متاهل هستم دوتا زن و سه تا بچه هم دارم الانم کارگر هستم درامد ثابت ندارم تکلیف من چیه باید چیکار کنم

    1. باید خودتان را به یگان خدمتی معرفی کنید و بعد از پرداخت جریمه ادامه خدمت خود را انجام دهید
      اگر بالای 40 سال هستید چون دو فرزند دارید بعد از گذراندن دوره آموزشی معاف می شوید

      1. سلام من ۲۶سالمه متاهلم دوتا فرزند دارم سال ۹۶ برج ۷قرار بود خدمتم تموم بشه ولی من برج ۴ یعنی ۳ماه قبلش فرار کردم چون دخترم به دنیا اومد و مشکل مالی داشتم الان خودم معرفی کنم چی میشه

        1. سلام خدمت شما، با معرفی خود اولا در دادسرای نظام حضور پیدا می کنید که مدت ۶ ماه اضافه خدمت برایتان لحاظ و جریمه محسوب میشود، در ادامه میتوانید خدمت خودرا به پایان برسانید.

    2. سلام سرباز فراری سال ۹۲ هستم الان ده سال بنده دیسک کمر دارم و واریکسول شدید هم دارم چند روز پیش عمل کردم باید چیکار کنم چه مجازاتی برای من هست کلان هشت روز بیشتر تو آموزشی نمونمدم

      1. .سلام وقتتون بخیر اگه دیسک کمرتون انواع هرنی دیسکال باش چه عمل شده باش چه ن یا دهیدراتاسیونت همراه به عمل جراحی بشه امکان معافیت هست ولی خفیف باش بالیزردرمانی مشکل حل شه ن بیماری واریکوسل باس گرید۳به بالاباش تابتونین معافیت پزشکی بگیرین برای اطلاعات بیشتر ومراحلش وجزعیاتش میتوانید با مرکزمشاوره آویژه تماس بگیرید وجویاشویدوراهنماییتون میکنیم

  17. باسلام وخسته نباشید
    من سال ۸۳رفتم خدمت وبرج ۱۱سال بعد اومدم دیگه نرفتم خدمت ومستاجرم هستم ودوفرزند هم دارم ازمال دنیا هیچیم ندارم یه کارگر سادم ایا معافیت به من تعلق می گیره

    1. باسلام شما باید برای ادامه خدمت به یگان مراجعه کرده و پرونده شما به دادسرای نظام ارجاع داده شده و بعد از جریمه نقدی و زندان حتی، مجددا به خدمت فرستاده خواهید شد

  18. سلام وقت بخیر من سربازفراری متولد۱۳۵۵/۴/۱۴هستم دارای دوفرزندهستم مشکل قلبی دارم انژرورفتم ایاعفورهبری شامل ن میشه؟

    1. باسلام خدمت شما درسن ۵۰ سالگی شما معاف خواهید شد

  19. سلام وقت بخیر خسته نباشی من ساله ۹۲ رفتم خدمت ۲ماه اموزشی رفتم بعد از ۱۵ روز از یگان فرار کردم الان هم ۲تا فرزند دارم ایا معافیت به من تعلق میگیره.

    1. سلام با 2 فرزند و سن بالای 35 سال معافیت دائم دریافت خواهید کرد در صورتی که شرایط سنی را ندارید برای راهنمایی بیشتر با مشاورین آویژه تماس بگیرید.

  20. سلام خسته نباشید.من سال 91 سربازی رفتم و بعد 4 ماه فرار کردم .بیماری صرع هم داشتم ولی کمیسیون نرفتم الان میخوام برم معافیت بگیرم.ولی نمیخوام به یگانم برم چون روزی 3 تا قرص میخورم که خواب اور هم هستن.میخواستم بدونم راهی هست که از پلیس +10 برم کمیسیون؟

    1. از طریق پلیس +۱۰ اقدام کنید و یک نامه که دلایل غیبت و مشکل پزشکی خود را بنویسید و درخواست معافیت پزشکی خود را اعلام کنید

  21. من از سال ۷۹ فرار کردم والان هم متاهل هستم بی زحمت راهنمایم کنید

    1. جریمه نقدی و دادسرا و اضافه خدمت تعلق میگیرد با ارائه دلایل موجه از ایجاد حبس جلوگیری کنید

  22. سلام من سال 91خدمت رفتم اموزشی بودم فرار کردم الان متاهلم سه بچه دارم الان رفتم سر خدمتم یه ماه اموزشیم مرخصیم الان پدرمم 6ماه فوت کرده ایا کفالت مادرمو میتونم بگیرمو معاف شم شرایطم جور نیست
    ممنونم جواب بدین تشکر

    1. سلام شما با ۳ فرزند بدون محدودیت سنی معافیت دریافت میکنید.

  23. سلام متولد 59‌فراری‌‌متاهل وسه فرزنددارم ایامعافیت به‌ من تعلق می گیرد یا نه

    1. سلام با ۳ فرزند بدون محدودیت سنی معافیت تعلق میگیرد.

  24. سلام اونایی که الان ۲۰ سال یا ۱۸ سال فراری هستند معاف میشوند البته اموزشی خودشون راتمام و۵ ماه خدمت کردند وضعیتشون چطور میشه معاف هستند یانه ودوفرزند هم دارند

    1. سلام با ۲ فرزند و سن بالای ۳۵ سال معافیت دریافت میکنند

  25. سلام من سال 91 رفتم خدمت بعد از یک سال خدمت فرار کردم و الان 9سال فراری هستم متاهل شدم و یک فرزند دارم و میخوام برگردم آیا وقتی برگشتم کسری تاهل و فرزند بم تعلق میگیره و امکانش هست در شهر خودم خدمتمو ادامه بدم

    1. سلام به دلیل داشتن غیبت مجاز به استفاده از کسری ها نیستید.

  26. سلام من سال ۹۰اعزام شدم بعد از ۹ماه خدمت به دلیل فوت مادر و خواهر فراری شدم بعدشم بخاطر مشکلات دیگه نتونستم برم خدمت تااینکه دستگیر شدم الان راهی هست ک بتونم با وجود مشکلات متاهل شدنم معاف بشم یا ادامه خدمتم بخشیده بشه؟؟؟

    1. سلام از طریق معافیت پزشکی میتوانید برای گرفتن معافیت اقدام کنید.

  27. سلام من چندبار از سربازی فرارکردم الان متئهل هستم ودارای چند فرزند هستم میتوانم برگردم

    1. با 40 سال سه فرزند باید داشته باشید و بدون شرط سنی با 4 فرزند معاف می شوید

  28. سلام من 94فرار کردم الانم خودمو معرفی کردم من الان همسر دارم دو تا فرزند دارم رباط و منیسک پام پاره شده خانم و بچه هام مریضن شرایط مالیم بده ایا میتونم معافیت بگیرم یا زود شهر خودم میدن

  29. سلام 21 سال پیش فرار کردم .مجرد یه پسر دارم
    الانم بیماری زمینه ای دارم

    1. با مشاورین اویژه تماس بگیرید تا اطلاعات کامل به شما داده شود

  30. سلام بنده ۳۷ سالمه ۴تا بچه دارم میخام برم خدمت چند ماه کسر میشه

  31. سلام وقت بخیر ببخشید من سال 88 بعد از 2 ماه آموزشی از سربازی فرار کردم همون موقع متاهل هم بودم الان اگه خودمو معرفی کنم چه اتفاقی میفته آیا زندان دارم ؟ آیا امکان معافیت هم هست ؟

    1. سلام از 3 ماه تا 1 سال برای ما اضافه خدمت یا حبس و جریمه نقدی در نظر گرفته میشود.در صورتی که مشکلپزشکی داشته باشید میتوانید معافیت پزشکی بگیرید.

  32. سلام
    بنده سال ۸۶ به خدمت اعزام شدم بعد اموزش از خدمت فرارکردم متاهل هستم دو فرزند هم دارم حدوا ۴بار عمل آنژو رفتم میتونم معافیت پزشکی بگیرم یا نه اگه میتونم از کجا باید شروع کنم

    1. سلام در صورت تایید کمیسیون پزشکی امکان گرفتن معافیت دارید از پلیس +10 اقدام کنسد.

  33. سلام خسته نباشی من سال ۸۹ برج ۱۲ اعزام به خدمت و۱۳ ماه خدمت کردم چون تو عقد بودم مشکلات پیش آمد والان ۲ فرزند دارم و۳۰ سال دارم امکان معاف شدن هست یا برم خدمت معرفی کنم

  34. سلام من اعزامی ۸۴هستم و۸۸تموم کردم خدمت روحتی تسویه هم گرفتم ولی نتونستم برای کارت پایان خدمت برم چون اون موقع با همسرم عقدبودیم داشتیم ازدواج میکردیم الان دوتا فرزند دارم باید چیکار کنم فراری حساب میشم ممنون میشم کمکم کنید؟

    1. سلام وقتتون بخیر باید اظلاعات شما دقیق تر بررسی شود و امکان پیگیری از سامانه نظام وظیفه هم هست

      1. سلام بامری هستم ازایرانشهردرسال85 به خدمت رفتم نزدیک ده ماه خدمت بودم بعدبه دلیل مشکلات خانوادگی نرفتم سرخدمت الان اگرمن برم دوباره خدمت باداشتن همسرودارای چهارفرزند چه برخوردی میشه بامن

      2. سلام ۹۷ اعزام شدم چون دفترچم رو خونه اقوامم در خوزستان ارسال کردم بعد از اموزشی افتادم اهواز هرچی مدرک اوردم گفتن شما چون خوزستان دفترچه پست کردین متاهل اینجا حساب میشین منم به دلیل تنها بودنم همسرم و نداشتن درامد بعد از دوهفته از یگان خود به خونه برگشتم و تا الان ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ سرخدمت نرفتم و الان دارای دوبچه یکی ۱سال و ۸ ماه هستم و یک پسر ۲ ماه مستاجرم و وضعیت مالیم هم خوب نیست معاف میشم ؟ اگه معاف میشم راهنماییم کنید . اگه هم باید برم خدمت راهی واسه بخشودگی و این که بیفتم شهرستان خودم وجود داره بگین .میخوام کنکور بدم

        1. سلام از طذیق معافیت های پزشکی برای گرفتن معافیت میتوانید اقدام کنید.

    2. سلام من سال ۸۴دفترچه گرفتم ولی اصلا نرفتم ودارای دو فرزند و مستاجر هستم به دلیل مشکل مالی نرفتم لطفا راهنمایی کنید آیا معافیت شامل حال ما میشود با تشکر

  35. باسلام. بنده. اعضامی برج ۱سال ۱۳۷۹بودم .تابرج۳سال ۱۳۸۰خدمت. کردم یعنی حدودا.۱۵ماه خدمت گذراندم . ماه اخردوبارفرارکردم دادگاهیم شده ام .الانم سه تابچه دارم ۴۲سالمه .ایابااین شرایط. میشه. معافم کنن.ممنون وتشکر.

    1. با سلام و وقت بخیر سیری هستم بله با وجود سه فرزند و همچنین با وجود شرایط سنی بالای چهل سال امکان معافیت دائم بدون هیچ محدودیتی وجود دارد، به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید و درخواست معافیت دهید

  36. سلام بنده سال نود وچهار از خدمت فرار کردم سال بعد رفتم دادسرا خودم را معرفی کردم جریمه شدم ولی به خاطر مشکلات پدرم نتوانستم برم چه کار کنم الان هفت ساله اگه میشه کمک کنید لطفا

    1. سلام وقت بخیر
      مجددا خود را معرفی کنید ،پرداخت جریمه و ۱ شب بازداشت و اضافه خدمت به مدت ۶ ماه برای شما لحاظ خواهد شد

    2. سلام من ۱۳ماه خدمت کردم بعدبدلایلی وشرایته کمبود مالی نتونستم به خدمتم ادامه بدم دارایه ۴فرزندم آیاخودم رابه محل خدمت معرفی کنم معاف میشم؟

  37. سلام سال ۹۲ رفتم خدمت دوماه آموزشی رفتم دیگه نرفتم الان متاهلم عایامیشه معافی بگیرم یابخرم

  38. سلام سال ۹۲به خدمت رفتم دوره آموزشی رفتم دیگه نرفتم الان متاهلم ۹سال گذشته میتونم بخرم یامعافیت بگیرم

      1. سلام من سال93فرارکردم الان 4فرزند دارم معافیت به من تعلق می گیره

        1. شما معاف می شوید ولی دوره آموزشی و یک دوره تکمیلی را باید بگذرانید

    1. سلام من ۴۰سال دارم سال ۸۲ خدمت رفتم دوره آموزشی را تمام کردم به خاطر پدرم که مریض بود نتوانستم ادامه بدهم حالا متاهل هستم‌ ۳ فرزند دارم که یکی دارای معلولیت شدیدی است آیا معاف میشوم

  39. باسلام خسته نباشید من سال 88فرار کردم دو فرزند هم دارم میشه معافیت دو فرزندی بگیرم یان

    1. سلام
      شرایط شما باید دقیق تر بررسی شود لذا با کارشناسان ما تماس بگیرید

      1. سلام من ۴۷سال سن دارم ۵تابچه دارم چندروزآموزشی رفتم دیگه نرفتم معافیت شامل من میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. سلام شما با داشتن 3 فرزند و بیشتر بدون محدودیت شنی معافیت دائم دریافت میکنید.

    2. سلام وقت بخیرخسته نباشیدمن متاهلم دارای دوفرزندهستم پارسال برج هفت اعزام به خدمت شدم دوماه آموزشی بودم وبعدازاون به شهرخودم اعزام شدم چندروزی سربازجایگزینی بودم اومدم مرخصی دیگه پادگان نرفتم ووارغیبت شدم حالامیخواستم ببینم چی پیش میادیابهتربگم میخواستم ببینم راهی هست من بتونم معافیت بگیرم یاخیرممنون

      1. سلام برای برسی معافیت ها برای شما با مشاوریت آویژه تماس بگیرید.

    3. سلام وقت بخیر من سال ۸۸ رفتم خدمت چندروز موندم بعدش فرار کردم سال ۹۴ رفتم برای خرید خدمت یگان خدمتی فرستادم دادسرا نظامی جریمه پرداحت کردم به‌علت شرایط مالی نتوانستم کارت معافيت رابخرم الان هم معافيت چهارفررندی شرایط دارم باید چه کار کرد

      1. درصورتی که بالای 3 فرزند داشته باشید بدون محدودیت معافیت شامل حالتان میشود

  40. سلام من خرید خدمت کردم قسطی نسب قسط دادم باقی قسط نتونستم بدم الان چکار کنم متولد ۶۲ هستم داری دو فرزند تشکر

      1. من الان18سال غیبت دارم زندانی دارد چون دوتا فرزند دارو ح

      2. سلام بامری هستم ازایرانشهردرسال85 به خدمت رفتم نزدیک ده ماه خدمت بودم بعدبه دلیل مشکلات خانوادگی نرفتم سرخدمت الان اگرمن برم دوباره خدمت باداشتن همسرودارای چهارفرزند چه برخوردی میشه بامن

    1. سلام سال ۹۲ رفتم خدمت دوماه آموزشی رفتم دیگه نرفتم الان متاهلم عایامیشه معافی بگیرم یابخرم

    2. م۸۷ به خدمت رفتم حدود ۱۱ ماه خدمت کردم به علت فوت بابام افسرده شدم و بعداز چند ماه بهترشدم خرج خونه افتا د گردنه من الان ۱۵ ساله فراریم الان هم مادر وخواهرمو نگه میدارم هم متهل هستم ودو فرزند دارم ۳۷ سال سن دارم ایا معافی به من تعلوق میگیرد پ

      1. سلام.بله با 2 فرزند و سن بالای 35 سال شما معاف میشوید.

  41. سلام خسته نباشید من سال ۹۲ رفتم خدمت بعد از ۱۷ ماه خدمت فرار کردم الان میتونم خدمتمو بخرم باید چکار کنم ؟ممنون

    1. سلام خسته نباشیدبنده ۲۳سال پیش اوردمرکزاموزش شدم بعدمرخصی گرفتم نرفتم شدم واردغیبت الان متهل ودارای دوفرزنم ودندانهایم مصنوعی است تکلیف من چیست لطفا۰

      1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم در صورتی که سرباز فراری باشید دادگاه تشکیل میشود و همچنین جریمه نقدی و احتمال حبس وجود دارد پس با ارائه دلایل منطقی و موجه از حبس خود جلوگیری کنید ولی در مورد دندان اگر مشکل یا بیماری پزشکی ایجاد کرده باشد میتوانید از طریق معافیت پزشکی نیز اقدام فرمایید

  42. سلام متولد ۶۳ هستم ۷ماه خدمت کردم رفتم برنگشتم میخام برم سر خدمت دوباره زنو به یه بچه دارم چقد باید جریمه بدم

    1. سلام من خرید خدمت کردم قسطی نسب قسط دادم باقی قسط نتونستم بدم الان چکار کنم متولد ۶۲ هستم داری دو فرزند تشکر

      1. سلام خسته نباشید من سال نود و یک اعزام‌شدم دنبال معافیت رفتم معاف از رزم دادن ۱۱روز آموزشی بودم فرار کردم متاهل هستم ۳فرزند دارم الان رفتم دکتر نظام پزشکی بهم گفتن چشمت معالجه نمیشه معافی نامه بهم دادن الان من کجا پیگیربشم

    2. سلام من الان حدود ۱۶سال است فراری هستم والان ۳تافرزنددارم میتونم معافیت بگیرم مادرم هم نگه میدارم

      1. سلام با ۳ فرزند بدون محدودیت سنی معافیت دریافت میکنید

  43. سلام ، یکی از اشنایان ۸ سال پیش سرباز فراری بوده ،الان متاهل و دارای فرزنده و میخواد معافیت سربازی بگیره ،شرایط براش چطوری میشه؟ اگه بخواد سربازی رو ادامه بده ممکنه تو مجازات براش تخفیف بدن یا جریمه رو کاهش بدن؟

      1. سلام من 13ساله که سرباز فراری هستم بدلیل شرایط بد معیشتی که دارم 4تا فرزند دختر دارم نمیتونم خدمتمو تموم کنم آیا معافیت 4فرزندی شامل من میشه

    1. سلام خسته.نباشی.برزگرهستم.ازشیرازمتولد۱۳۵۵هستم.ازخدمت.سربازی.فرارکردم.بخاطروضع.بسیاربد.مالی.نتونستم.خدمت.رادامه.بدم.بخاطرنشان.وبچه.داشتم.شرایط.مهیانشدادامه.بدم.وبعدسال.۸۴کلیه.سمت.چپ.خودرااهداکردم.والان.۴۷سال.دآرم.ایامعافیت.بهم.تعلق.میگیره.لطفاراهنمایی.کنید

      1. شما با 50 سال سن با عفو رهبری معافیت دریافت میکنید.

  44. سلام خسته نباشیدمن35سالمه سال 87دوبارفرارکردم که اولین باربه دادسرانرفتم دوباره اومدم دیگه نرفتم بخاطرمشکلات مالی الان متاهلم بایه بچه من تک کلیه ام وبیضه وفتخ دوطرف دارم ازنظام وظیفه شهرمون پرسیدم گفتن ازخدمت معاف میشی اینجاکارتت صادرمیشه بایدبری یگانت بعدبری دادسرابرم دادسراچه اتفاقی میوفته برام

    1. سلام خسته نباشید من سال ۹۱ رفتم خدمت دوره آموزشی بعد فرار کردم والان ۱۱ سال گذشته متاهل هم هستم ویک فرزند هم دارم ایا میتونم کارت معافیت روبگیرم

        1. س خسته نباشید۱۶ماه خدمت کردم و برای مشکلات زیاد خدمت رها کردم الان متاهلم و دوتا بچه دارم آیا بهم کسری خدمت میخوره وبرای انجام اینکارا کجاباید برم

          1. ۳ بالای ۳۵ سال با دو فرزند معافیت شامل میشود در غیر این صورت بابت تاهل ۲ ماه کسری و بابت فرزند اول ۳ ماه کسری و بابت فرزند دوم ۴ ماه کسری، به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید

  45. باسلام من متولد ۵۵هستم وسال ۸۴یک کلیه رااهداکردم وارسال ۷۶ازخدمت فرارکردم ۴۷ سال سن دارم چکاربایدکنم دوتابچه دارم لطفا راهنمایی کنید.معاف میشوم یانه.

    1. سلام وقتتون بخیر باشه اگرمشکل پزشکی داشته باشید ممکن است معافیت پزشکی بهتون تعلق بگیرد.

    2. سلام من ۲۸سال پیش یک هفته خدمت کردم فرار کردم دارای ۴ فرزند دارم ایافعافیت تعلوغ نگیرد ممنون

  46. سلام دوستان
    یکی از اشناهای ما 21ماه خدمتش را کامل رفته چندماه اضافه داشته یک ماه ان را رفته بعد فرارکرده الان متاهل و فرزند داره بنظرتون اگه اقذام کنه کارت پایان خدمتش را ب ان میدن

      1. سلام وقت بخیر من سال 86سربازی رفتم 3روز خدمت کردم دگه نرفتم حلان برم باید چکار کنم رهنمای کنید لطفا

  47. باعرض سلام من سال ۷۸ابه خدمت اعزام شودم و۱۹ماه خدمت کردم وفرارکردم والان متاهل ودوفرزنددارم آیا دیگربایدبه سربازی بروم یابرای اینکه کارت پایان خدمت بگیرم بایدچکارکنم خواهش میکنم راهنمایی کنید متشکرم

    1. سلام وقتتون بخیر اگر شرایطی را دارا باشید امکان معافیت ممکن است برایتان وجود داشته باشد.

  48. خیلی آدمهای ساده هستین خودتون درگیر میکنید ایا میدن نمیدم….دادن میگیرین ندادن به قبرستون
    الان دنیا دلنگو بازه کارت میخواهین چکار
    کارت برنج روغن میشه نان لباس میشه…الان کارت بدی یه صابون رختشویی بچه نمیدن

  49. سلام من ۳۹سالمه ۲تا بچه دارم الان هم دارم خدمت میکنم بااین گرونی ها سخته چیکار کنم

    1. سلام وقت بخیر
      چندین شرایط در زمینه ی معافیت با توجه به شرایط شما بررسی خواهد شد.

  50. سلام من سال ۸۲به خدمت رفتم بعداز ۱۰ماه به خاطر مشکلاتی نرفتم الان زن ودوتا بچه دارم شامل کسر خدمت فرزند وهمسرمیشم

    1. سلام وقت بخیر
      برای سرباز فراری کسری لحاظ نخواهد شد ابتدا باید فرار شما بخشیده شود

  51. سلام به خاطر مریضی پدرم ازخدمت فرار کردم الآنم پدرم فوت کرده کفالت سرپرستی مادرموبگیرم معاف میشم یان

    1. سلام من ۳۹سالمه ۲تا بچه دارم الان هم دارم خدمت میکنم بااین گرونی ها سخته چیکار کنم

      1. سلام وقت بخیر
        چندین شرایط در زمینه ی معافیت با توجه به شرایط شما بررسی خواهد شد.

  52. سلام من متاهل بودم رفتم سربازی سال 94 افتادم مرزبانی تایباد. بعد 11ماه خدمت فرار کردم الان یه بچه هم دارم.. الان 6سال گذشته باید برگردم تایباد یا داخل مشهد خودمو کلانتری معرفی کنم.؟

    1. باسلام میتوانید به کلانتری محل سکونت خودتان خود را معرفی کنید تا برای شما طبق قوانین دادگاه تشکیل شود

  53. سلام عرض ادب
    من اعزامی ۹۶هستم به علت بیماری که داشتم یکبارغیبت کردم دوباره رفتم خدمت ۹۸دیگه نرفتم علت نرفتن به خدمت ۳بارعمل شدم تمام موهام سربدن ریختن مرخصی خوب نمیدادن برم دکتر متاهل بودم واقعا سخت بود افسردگی شدید هم دارم

  54. سلام متولد ۵۶ هستم ۲۰ سال فراری ام از خدمت قلبم فنر گذاشتم من معاف میشم

    1. سلام خدمت شما، اگر همچنان عوارض قلبی و عروقی دارید با نظر پزشک امکان معافیت دارید.

      1. سلام ایمان قلی نژاد هستم مدرک پزشکی دارم ۳ ماه خدمت بودم قادر به ادامه دادن نبودم ۸سال فراری هستم ایا معاف میشم

    2. سلام من ۳۱ سالمه متاهل دارای دو تا فرزند سال ۸۸ رفتم سربازی و بعد از ۱۰ ما خدمت فرار کردم اگه الان بخوام ادامه خدمتم رو برم میشه ادامشو تو شهر خودم خدمت کنم و اینکه به خاطر متاهل بودنم و بچه هام از خدمتم کم میشه یا نه

  55. سلام وخسته نباشید من سال ۷۷به خدمت اعزام شدم وبعدازچندماه فراری شدم خواستم بدونم اگه الان خودم خودمعرف به خدمت سربازی برگردم چه مجازاتی برام درنظرمیگیرن خیلی ممنون میشم جواب بدین

      1. سلام من متاهل هستم از خدمت فراری شدم به دلایل خاص مواد مخدر مصرف میکردم واسه اعصاب روان منو فرستادن بیمارستان 505 ارتش تهران واسه کمیسیون پزشکی اعصاب روان واسه کارت قرمزی ولی من نرفتم شنیدم اگر کارت قرمز بگیرم نمیتوانم تو اجتماع کاری بکنم شرایط سخت واسه زندگی دارم همسر من پدر مادرش از هم جدا شدن من اگه برم خدمت همسرم جایی نداره که بره بیشتر بخاطر همین فراری شدم دنبال راه حل میگردم چند سال دربه در هستم

    1. من یک سال خدمت کردم فرا کردم الان دارای دوفرزندهستم ایامعاف میشوم ممنون

    2. سلام من 11ساله فراری شدم 2بارم خود معرف رفتم دادسرا نظام هربار 300هزار تومان جریمه شدم

      1. سلام من بیست روز خدمت کردم اموزشی الان نرفتم آیا سرباز فراری حساب میشم؟

    3. سلام من الان 5ساله از فرار دومم میگذره و متاهل هستم دوتام بچه دارم برم چی میشه اگه خود معرف باشم

    4. سلام دهقان هستم من سال 83 رفتم خدمت فکر کنم 5 ماه داشتم تموم بشه فرار کردم الان 2تا بچه دارم میتونم معاف بشم

    5. من‌سپاهخدمت‌کردم‌۵۵سالدارم‌‌خدمتم‌تمام‌کر دم‌‌ولی‌مشکلش‌نمدونم‌چه‌کارکنم

  56. سلام بنده ۳۵سال سن دارم با ۲فرزند اصلا به سربازی نرفتم .۱هفته پیش تو کلانتری کار داشتم که دستگیر شدم .و۳روز دیگه دادگاه دارم میخوام بپرسم چه حکمی میدن در ضمن ۱۵ سال هست که کبدم مریضه ودارومیخورم .ممنون

    1. سلام وقت بخیر به خدمت اعزام خواهید شد و جربمه نقدی و اضافه خدمت خواهید داشت
      اگر مشکل کبد دارید می توانیذ برای معافیت پزشکی اقدام کنید

    2. سلام وقت بخیر بنده معاف کفالت مادر شدم و ۳ تا فرار داشتم یکی رو جریمه دادم و رفتم سر خدمت لب مرز ارتش بودم و الان معاف دائم شدم رفتم پادگان معاف شدم ولی شعبه قضایی گفت این دوتا تاریخ خدمت رو از یگان بگیر و بیا تا بخشش بخوری و بلامانع بشی و بری تا دوتا دیگه امضاهات رو از بازرسی و حفاظت بگیری و تسویه کنی میخواستم بپرسم آیا برم دادگاه حتما حتما بخشش میخورم یا خیر فردا قراره برم شعبه قضایی ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر..؟؟؟؟

    3. سلام خسته نباشید من متاهل بودم بخاطر شرایط سخت زندگی از آموزشی فرار کردم و میخوام برگردم چه مجازاتی برام در نظر میگیرند

  57. سلام متولد ۱۳۵۶ اول شهریور بیای سهیلی پور با یک فرزند بهزیستی خودم با ۱۳ماه خدمت موقع تولده پسرم نتوانستم ادامه بده ام با ۳ فرزند از همه چیز محروم هستم باید به کجا مراجعه کنم

    1. سلام وقت بخیر بهتر است به نظام وظیفه شهر محل زندگی تان مراجعه کنید

      1. رفته ام به نظام وظیفه شهرمان مکوید که تو سیستم اسم مشخساتت نیست در سال ۷۹خدمتم تربت جام بود

      2. من ۷سالا از خدمت فرار کردم ودر کلانتری دستگیر شدم وبه دادگاه رفتم جریمه شدم متاهل هستم و یک فرزند دارم و حال حاضر در شهر غریب خدمت میکنن امکان انتقال به محل سکونت هست

        1. سلام وقت بخیر
          بستگی به پادگان محل خدمت و مدت زمان خدمت شما دارد

    2. سلام من متاهل هستم رفتم آموزشی همون روز اول که لباس دادن گفتن برید سایز رو درست کنید اومدم بیرون برنگشتم
      به خدا نمیتونم زن و زندگی رو ول کنم برم‌ الان چی میشه میان دنبالم؟ یا حساب هامو مسدود میکنن؟
      بعضی ها میگن آموزشی سرباز فراری نمیشه درسته ؟

      1. سلام اتفاقی نمیوفته در صورت معرفی خود ۳ ماه تا ۱ سال اضافه خدمت یا جریمه نقدی در نظر گرفته میشود

  58. باسلام.بنده ۴۱ سالمه .سال ۷۸ اعزام شدم بعد ۷ماه فرار کردم تا سال ۹۳ برگشتم سر خدمتم بدلیل متاهل بودن و مشکلات خانوادگی و دارای ۳فرزند و تکفل پدر و مادر پیرم و مریض بودن دختر کوچکم دوباره فرار کردم تا که معافیت افراد بالای ۳۰سال و دوفرزند اومد آیا معافیت به من تعلق میگیرد.بخدا مستاجرم.۳تا بچه دارم.کارگرم.مادر وپدر پیر هم به گردن دارم .ممنونم راهنمایی کنید

  59. سلام خسته نباشید من سال نودوهفت رفتم خدمت سربازی بعدازگذروندن دوره آموزشی سه ماه دریگان خدمت کردم بعدفرارکردم الان هم سی سالمه ودوتاهم فرزنددارم ایاطرح معافیت شاملم میشه باتشکر.

    1. سلام. متاسفانه این طرح به تصویب نهایی نرسید و لغو شد.

    2. سلام بنده سال 97به خدمت سربازی رفتم وسال 98معاف کفالت شدم وسال 1400دوباره گفتن باید بیای خدمت ایا امکانش هست دوباره کارای معافیشو انجام بدم چون مادرم شرایط داره

  60. من ۴۰ سالمه ۵ روز مانده که خدمت سربازی تمام بشه فرار کردم آیا این معافیت مارا هم میگیره

    1. سلام. جزییات طرح معافیت متاهلین ابلاغ نشده است باید به اطلاعیه‌های بعدی سازمان در این رابطه توجه کنید.معمولا در چنین شرایطی تفاوتی بین سربازان غایب و فراری گذاشته نمیشود.

      1. سلام وقت بخیر بنده معاف کفالت مادر شدم و ۳ تا فرار داشتم یکی رو جریمه دادم و رفتم سر خدمت لب مرز ارتش بودم و الان معاف دائم شدم رفتم پادگان معاف شدم ولی شعبه قضایی گفت این دوتا تاریخ خدمت رو از یگان بگیر و بیا تا بخشش بخوری و بلامانع بشی و بری تا دوتا دیگه امضاهات رو از بازرسی و حفاظت بگیری و تسویه کنی میخواستم بپرسم آیا برم دادگاه حتما حتما بخشش میخورم یا خیر فردا قراره برم شعبه قضایی ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر..؟؟؟؟

  61. سلام متولد ۶۱ هستم ونزدیک ۲۱ سال ازتاریخ فرارم میگذره والان ۶تا بچه دارم ایا معافیت به من تعلق میگیرد میتونم برا خرید خدمت اقدام کنم

    1. باسلام دوست عزیز اول باید تکلیف فراری بودن شما مشخص شود واین طرح قطعی شود

  62. با سلام، بنده 84اعزام شدم دوماه خدمت کردم، اومدم مرخصی دیگه نرفتم، الان یک کلیه دارم، عمل نغرکتومی انجام دادم، میدونم طبق قانون معافم، اما رفتم پلیس+10 گفتن میزنه درحال خدمت، یه بچه دارم،، به کجا باید مراجعه کنم؟ میگن باید بری پادگان، اخه من شرایط پادگان رفتن رو ندارم؟؟؟ خواهشا کمکم کنید🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    1. سلام. با توجه به اینکه در حال حاضر سرباز فراری محسوب می‌شوید برای انجام هر درخواستی ابتدا باید به یگان محل خدمت مراجعه کنید و نامه ترخیص یا معرفی به سازمان نظام وظیفه دریافت کنید.

      1. سلام من در سال ۱۳۷۹ به خدمت اعزام شدم فرار کردم الان ۴۲ سالمه زن و بچه دارم میخواستم ببینم اگر خودمو معرفی کنم حکم من چی است

        1. سلام وقت بخیر
          برای سرباز فراری جریمه ی نقدی،اضافه خدمت و یک شب بازداشت لحاظ خواهد شد که تحت شرایطی امکان عفو اضافه خدمت وجود دارد

  63. سلام ، ببخشید من سال ۹۱ در دوره آموزش فرار کردم ، پارسال نیرو انتظامی منو گرفت و ده روز زندانی شدم و جریمه نقدی و آزاد شدم ، الان من یه بچه هم دارم و از همسرم طلاق‌گرفتم ، میخواهم خدمت سربازی رو تموم کنم ، آموزشی در عجب شیر بودم ، الان دوباره باید به اونجا برم یا پلیس +۱۰ اقدام کنم ، لطفا بهم بگین شرایط رو .ممنون

    1. من‌سال‌۷۶‌خدمتم‌تمام‌کردم‌الان‌مشکل‌پایان‌خدمت‌دارم‌چه‌کار‌گنیم

  64. سلام من سال ۸۷ فرار کردم الانم دوتا بچه دارم خودمم بالای ۳۰ سالمه پرونده اعصاب روانم داشتم اخه پدر مادرم در بچه گی ولم کردن از هم جدا شدن پرونده خودزنی خودکشی هم داشتم به من میخوره این طرح ممنون میشم جواب بدین

  65. خدا خیرتون بده من ۳۲ سال دارم دارای دو فرزند از اخرین فرارم ۱۲ سال میگذره باید کجا برم

    1. باسلام من سال ۹۵عضام شدم و دوماه ب خدمتم مانده بودفرارکردم الان ازدواج کردم دوتا دختر دارم پدرم هم ایثارگرهستش میتونم معاف بشم

  66. سلام وعرض ادب من۳۶ سالمه سال ۸۵ نامزده کردم به ما گفتن اگر کسانیکه نامزده کردن میتونن معاف بشن من رفتتم پروند برا معافیت پرکردم که برگه اعذام به خدمتم امد الان ۳تا فرزند دارم که یکیشون هموفیل دارد تحت درمان است که بخدا قسم باید همیشه ببرم بیمارستان برا تزریق فاکتور خونریزی شدید دارد ومراقبته زیاد میخواد مستجرم بخدا قسم کارگرم میدانم خرجشونه با بدبختی درمیارم از هماسایگان هم میشه تهقیق کرد سالی بخاطر کارگری تویک شهردربدرم برا نان اوریشون الان برگه اعذام به خدمتم امده باید چکارکنم ممنونم از شما یه را دلیلی جلو من بزارید چکارکنم

  67. سلام وعرض ادب من۳۶ سالمه سال ۸۵ نامزده کردم به ما گفتن اگر کسانیکه نامزده کردن میتونن معاف بشن من رفتتم پروند برا معافیت پرکردم که برگه اعذام به خدمتم امد الان ۳تا فرزند دارم که یکیشون هموفیل دارد تحت درمان است که بخدا قسم باید همیشه ببرم بیمارستان برا تزریق فاکتور خونریزی شدید دارد ومراقبته زیاد میخواد مستجرم بخدا قسم کارگرم میدانم خرجشونه با بدبختی درمیارم از هماسایگان هم میشه تهقیق کرد سالی بخاطر کارگری تویک شهردربدرم برا نان اوریشون الان برگه اعذام به خدمتم امده باید چکارکنم ممنونم از شما یه را دلیلی جلو من بزارید چکارکنم

  68. سلام من متولد ۶۳هستم سال ۸۴از خدمت فرار کردم ۳فرزند دارم باید چه کار کنم

  69. سلام من سال ۷۶یا ۷۷ یا ۷۸ نمیدونم چه سالی از خدمت سربازی بابت مشکلاتی که در خانواده داشتم فرار کردم حالا ۴۰ سال دارم و متهم هستم آیا معاف میشوم

  70. سلام خسته نباشی من ۳۶ سالمه متاهلم یه دونه هم بچه دارم ۱۶ سال هم هست فراری ام معاف میشم یا نه باید برم خدمت

    1. من دو فرزند دارم و ۷۸ فرار کردم و۴۴ سال سن دارم ایا معاف هستم

      1. سلام خدمت شما ، در حال حاضر طرح معافیت افراد بالای ۳۰ سال لغو شده و امکان معافیت نیست.

  71. سلام. یه تعداد از جوونهای گل، زمان جنگ رفتند جان عزیزشونو فدای آسایش ما مردم کردند تا ماهم در موقع لزوم حداقل انگشت کوچکشان باشیم . اما الان بزرگترین فداکاری جوون‌ها تشکیل خونواده و ادامه ی نسله که اصل جهاد تو ایران همینه. هر زمان جنگ معنای خودشو داره حالاهم زمان عوض شده و سربازی اتلاف وقت و سوزوندنه عمر یه جوونه ارزشمنده البته نه جوونایی که باتنبلی و غر زدن حال کار کردن ندارن… ضمنا آموختن یکسری مسائل نظامی برای هرمردی لازمه تا وقتی امثال داعشو غیره حجوم میارن بتونیم از اسلحه و ادوات نظامی در مقابل همچین موجوداتی درحد توان مقاومت کنیم واین موضوع همون در حد رفتن خدمت سربازی البته فقط آموزشی .. کافیه ، بیشترش واقعا اتلاف عمره . و خوشبختانه آنقدر جوونا هستند که عاشق رشادت و جنگ با دشمنان سر از پا نمی‌شناسند. خوب خیلی‌ها عاشق زندگی و آبادانی و … هستند . حالا شما حساب کنید با این وجود ، اشخاصی هم با فرار یا غیبت از سربازی مرتکب اشتباه شدند که روزگار سخت اجتماعی و اقتصادی نابسامان ایرانمون حتی از مجازات قانونی هم فراتر اونهارو تنبیه کرده که خیلی هم از زندگی جا موندن و علاوه بر مشکلات معیشتی و … با بی هویتی اجتماعی نیز دست به گریبانند. دقیقا مثل برادران افغان که قاچاقی وارد کشور شدند و مجبورن با هر شرایط کارفرما کنار بیان و با کمترین حقوق کار کنند . پس بهتره بهشون امید زندگی رو هدیه کنید تا این قشر از بندگان خدا هم بتونن از خجالت زنو بچشون دربیان ، مسئله برای مسئولین و مقامات کشوری خیلی هم سخت نیست تا نظر مساعد بدن.

  72. سلام من سال ۹۰خدمت رفتم وبعد۶ماه فراری شدم بعدمدتی بدلیل اعتیادکل دندانهاموازدست دادم والان دندان مصنوعی دارم امکان داره معاف بشم؟

  73. سلام من برج 5امسال به خدمت رفتم واموزشی رو تمام کردم یه چند روزی هم رفتم یگان بعد مرخصی گرفتم دیگه نرفتم به دلیل مشکلات خانوادگی.پدرم ازدواج کرده و خرج مادرم رو نمیده من متأهل هستم و خرج مادرم هم بامنه همسرم هم پدرو مادرش فوت کردن و تنها سرپرستش منم من تکلیفم چیه ایا امکان معاف شدن وجود دارد؟

  74. سلام میخوام بپرسم آیا سرباز های غایب رو دستگیر میکنن هنوز؟
    و اینکه آیا سرباز غایب میتونه ازدواج کنه؟

  75. سلام. من سال 87خدمت رفتم و 8ماه خدمت کردم. ومرخصی گرفتم امدم دانشگاه. ودارای دو فرزند هستم. ایا این طرح سی سال دارند. شامل من مشود. وخدمت نرفتم دیگه.

    1. سلام. بله طبق طرح اعلام شدن شما واجد شرایط دریافت کارت معافیت می‌باشید.

  76. سلام الان که گفتن سربازها سی سال به بالا بادوفرزندمعاف میشن شامل سربازفراری ها هم میشه من سال ۸۹فرارکردم ایا شامل من میشه ۳۰سال سن دارم بادوفرزند

    1. سلام خدمت شما، بله درصورت تایید نهایی و اجرایی شدن شامل شمانیز میشود، فعلا اجرایی نشده.

  77. با سلام من سال ۹۰از خدمت فرار کردم و اون زمان ۲فرزند داشتم الان هم ۷فرزند دارم و الان میخوام بدونم من باید چکار کنم

    1. سلام. اخیرا طرحی برای معافیت اافراد متاهل ۳۰ سال به بالا بیان شده اگر شرایط سنی شما با این طرح منطبق است میتوانید برای اطلاع از چگونگی اجرا به دفاتر پلیس 10 مراجعه کنید.

      1. سلام من سال ۸۳ خدمت رفتم ۹ ماه خدمت کردم دیگه بر نگشتم الان ازدواج کردم و داری ۲ فرزند هستم و ۳۸دسال سن دارم چکار کنم برای معافی

  78. سلام من سال ۹۰ ۷ماه خدمت کردم بعدش فرار کردم و متاهل بودم ۲فرزند داشتم الان هم ۷فرزند دارم و الان میخوام بدونم من باید چکار کنم ؟

    1. سلام. اخیرا طرحی برای معافیت اافراد متاهل ۳۰ سال به بالا بیان شده اگر شرایط سنی شما با این طرح منطبق است میتوانید برای اطلاع از چگونگی اجرا به دفاتر پلیس 10 مراجعه کنید.

  79. سلام من سال ۹۴ از خدمت فرار کردم وحدود ۱۴ ماه خدمت کردم ودارای ۳ فرزند هستم ایا معاف یا بخشودگی یا شامل خرید میشوم

    1. سلام وقت بخیر بخاطر متاهل بودن و فرزند داشتن برای شما تخفیف در نظر گرفته می شود

  80. سلام من ۳۸ سال دارم و در جوانی تو روستا بودم دنبال گوسفندان اصلا نمیدونستم ک سربازی چیه بعد ازدواج متوجه شدم ک باید سربازی برم اما برام دیر شده بود متاهل شدم و بعد یک سال مریضی واریس ماه راستم پیدا شد و در سال ۹۸ سکته قلبی داشتم در حال درمان بودم و خوب نشدم تا الان ک یک هفته قبل از بیمارستان مرخص شدم باز لخته رفته بود تو قلب و ریه ام آلان ترسم اینه ک معاف میشم یا فقط معاف رزم هستم یا آیا غیبت بهم میخوره یا نه

    1. سلام بله درحال حاضر غیبت دارید اما باتوجه به میزان اختلال قلبی و قابل درمان بودن و بهبود آن باید توسط متخصصان بررسی شود.

      1. سلام سال ۹۶اعزام ب خدمت شدم اموزشی رو رفتم و فرار کردم و حال ۱۴۰۱ هست ومن نرفتم.اگه من خودم معرفی نکنم کسی میتونه منو لو بدهدچطوری میتونه من کدملی مو ب کسی نگفتم

  81. با سلام من سال ۸۱ رفتم خدمت نزدیک به ۲۵یا۲۶ماه خدمت کردم ولی بنا به دلایلی مجبور به فرار شدم الان ۳۸سالمه و یه پسر دارم ممنون میشم راهنمایی کنید چکار کنم

    1. سلام بعد از معرفی به یگان و ارجاع به دادسرای نظام باتوجه به وضعیت شما جریمه یا اضافه خدمت میدهند و باقی زمان خدمت را میگذرانید.

  82. سلام وقت بخیر
    من حدودا نزدیک سه ساله از معافیت تحصیلیم گزشته ولی برای اعزام هیچ اقدامی نکردم.
    میخواستم بدونم اگه ازدواج کنم بعدش اقدام کنم این مدت زمانی ک نرفتم و غیبت خوردم بخشیده میشه یا ن ؟؟؟؟

    1. سلام. در صورتیکه بتوانید دلایل و مستندات لازم برای توجیه غیبت را ارائه دهید ممکن است غیبت شما بخشیده شود متاسفانه به دلیل اینکه ازدواج در زمان غیبت شما ثبت میگردد نمیتوانید از این دلیل استفاده کنید برای دریافت اطلاعات کامل جهت توجیه غیبت میتوانید با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  83. سلام من سال ۹۶ فرار کردم الان هم متاهل هستم رفتم سر یگانم میتونم از کسری متاهلی بسیجی ایثارگری استفاده کنم غیبت ندارم فرار فقط یکبار بوده

  84. باسلام من برج۱۰سال۹۲اعزام به خدمت شدم وبرج۲سال۹۴فراری شدم تقریبا ۴یا۵ماه ازخدمتم مونده بود بعد اون ازدواج کردم بچه دارشدم الان به من کسری فرزند تعلق میگیره یانه

    1. سلام. بله در صورت مراجعه برای طی ادامه خدمت سربازی میتوانید از کسری استفاده کنید و در شرایط سهل تر این دوره را سپری کنید.

      1. سلام. یه تعداد از جوونهای گل، زمان جنگ رفتند جان عزیزشونو فدای آسایش ما مردم کردند تا ماهم در موقع لزوم حداقل انگشت کوچکشان باشیم . اما الان بزرگترین فداکاری جوون‌ها تشکیل خونواده و ادامه ی نسله که اصل جهاد تو ایران همینه. هر زمان جنگ معنای خودشو داره حالاهم زمان عوض شده و سربازی اتلاف وقت و سوزوندنه عمر یه جوونه ارزشمنده البته نه جوونایی که باتنبلی و غر زدن حال کار کردن ندارن… ضمنا آموختن یکسری مسائل نظامی برای هرمردی لازمه تا وقتی امثال داعشو غیره حجوم میارن بتونیم از اسلحه و ادوات نظامی در مقابل همچین موجوداتی درحد توان مقاومت کنیم واین موضوع همون در حد رفتن خدمت سربازی البته فقط آموزشی .. کافیه ، بیشترش واقعا اتلاف عمره . و خوشبختانه آنقدر جوونا هستند که عاشق رشادت و جنگ با دشمنان سر از پا نمی‌شناسند. خوب خیلی‌ها عاشق زندگی و آبادانی و … هستند . حالا شما حساب کنید با این وجود ، اشخاصی هم با فرار یا غیبت از سربازی مرتکب اشتباه شدند که روزگار سخت اجتماعی و اقتصادی نابسامان ایرانمون حتی از مجازات قانونی هم فراتر اونهارو تنبیه کرده که خیلی هم از زندگی جا موندن و علاوه بر مشکلات معیشتی و … با بی هویتی اجتماعی نیز دست به گریبانند. دقیقا مثل برادران افغان که قاچاقی وارد کشور شدند و مجبورن با هر شرایط کارفرما کنار بیان و با کمترین حقوق کار کنند . پس بهتره بهشون امید زندگی رو هدیه کنید تا این قشر از بندگان خدا هم بتونن از خجالت زنو بچشون دربیان ، مسئله برای مسئولین و مقامات کشوری خیلی هم سخت نیست تا نظر مساعد بدن.

        1. سلام برادرعزیز راست میگید برادر خودم هم خیلی اذیت شد الان از هر چیز که مربوط به دولت میشه محرومه نه کار خوب نه بیمه و..خیلی چیزهای دیگه

  85. سلام خسته نباشید من سال 80از خدمت فرار کردم الان سه تا دختر دارم وعضو کمیته هستم پودر پیری 76ساله دارم سند گذاشتم بیرون هستم چکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام. در صورت داشتن شرایط میتوانید برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنید یا در صورت اجرایی شدن طرح خرید خدمت برای خرید اقدام کنید متاسفانه با داشتن سابقه غیبت یا فرار نمیتوانید درخواست معافیت کفالت ثبت کنید.

      1. سلام من متولد۱۳۶۵/۹/۱۸ درخدمت سربازی غایب شدم سه ماه آموزشی راتکان کردم یک ماه تویگان بودم دیگه نرفتم الان ۱۵ساله غایبم داری دوفرزندهستم شاملمون میشه معافیت

  86. سلام خسته نباشید ببخشید من سال 91آموزشی را تمام کردم بعد سر یگان نرفتم الآن هم متاهل شدم یه پسرم دارم می تونم برای خرید خدمت اقدام کنم

    1. خیر خرید نداریم هنوز در صورت معرفی خودتون شامل بخشودگی میشید

      1. سلام خسته نباشی من سال ۹۹رفتم خدمت اموزشی تموم کردم ولی یگان نرفتم متاهل هستم ی بچه هم دارم ولی دوبارم منو گرفتن بخاطر خدمت جریمه کردن ول کردن
        الانم میگن ک طرح اومده معاف بودن یکی ی راه حل میدونی بگه برامون

        1. سلام. طرح جدید مطرح شده برای معافیت افراد ۳۰ سال به بالا و دارای حداقل ۲ فرزند بیان شده است. که متاسفانه با شرایط شما همخوانی ندارد.

    2. سلام من ۳۸ سال دارم و در جوانی تو روستا بودم دنبال گوسفندان اصلا نمیدونستم ک سربازی چیه بعد ازدواج متوجه شدم ک باید سربازی برم اما برام دیر شده بود متاهل شدم و بعد یک سال مریضی واریس ماه راستم پیدا شد و در سال ۹۸ سکته قلبی داشتم در حال درمان بودم و خوب نشدم تا الان ک یک هفته قبل از بیمارستان مرخص شدم باز لخته رفته بود تو قلب و ریه ام آلان ترسم اینه ک معاف میشم یا فقط معاف رزم هستم یا آیا غیبت بهم میخوره یا نه

      1. سلام بله درحال حاضر غیبت دارید اما باتوجه به میزان اختلال قلبی و قابل درمان بودن و بهبود آن باید توسط متخصصان بررسی شود.

  87. باسلام من متولد1374هستم ومتاهل بابام دوبارسکته کرده و71سال سنشه مادرمم فشارخون داره ودوبارعمل قلبی انجام داده و60سال سنشه من خردادامسال رفتم خدمت وبعددوماه خدمت نرفتم دیگه که منجرب فرارشده دستگیرشدم مجددرفتم یگان وبعدیک ماه مجددنرفتم وبرام خیلی سخته نمیتونم خدمت کنم چی میشه وراه حلش چیه ممنون

    1. دو بار فرار جریمه نقدی حبس و اضافه خدمت داره واحتمال دارد شامل بخشودگی هم بشوید و برای بیماری پدر و مادر توجیح کنید

    2. سلام من صدیق خدمت خانونی من تمام شده بود فقط چند روز دگه به پایان خد متم مونده بود بعد به یک موشکل خانوادگی گیر کردم حلا میشه بع من یک کم راهنمایی کنی

  88. سلام ایا کسایی که متهل هستند و ۸ سال از غیبتشون میگذره میتونند جریمه رو پرداخت ککند خرید خدمت کنند

  89. سلام من 42 سالمه و 25 ساله از خدمت فراری هستم 11 ماه خدمت کردم چطوری میتونم معافیت بگیرم

    1. سلام باتوجه به فرار ازخدمت فقط میتوانید از معافیت پزشکی اقدام کنید.

      1. سلام ۸۹رفتم سر بازی فرارم ۳۱سالمه دو بچه دارم معاف میشم

        1. سلام خدمت شما،خیر در حال حاضر طرح مربوط به افراد بالای ۳۰ سال لغو شده و امکان معافیت نیست مگر اینکه از نظر پزشکی اقدام کنید برای معافیت.

    1. در هر بار فرار ومعرفی یا جریمه یا زندان بره امکان معافیت بعد از تعیین و تکلیف وضعیت فرار وجود دارد

      1. ۳۳ روز خدمت من ماند وضع مالیم خوب نیست دارای ۳ فرزند دارم متولد ۷۲ هستم معافیت میتونم بگیرم

  90. سلام من متولد ۷۳هستم متاهل ویک بچه ۸ماهه دارم .غیبت سنواتی دارم آیا بخشش میخوره و کسری زنو بچه مو میتونم بگیرم.ممنون میشم جواب بدین

    1. کسری همسر و فرزند به شما تعلق می گیرد ولی اضافه خدمت نیز برای شما محاسبه می شود

      1. سلام پسرم 20 ماه خدمت کرده از شهریور ۱۳۹۹ تا خرداد ۱۴۰۱ به دلیل یک سری مشکلات از پادگان فرار کرده و چون 6 ماه اضافه خدمت هم داشت کلا 7ماه مونده الان اگه برگرده یه شش ماه دیگه بهش می خوره یا نه ؟

        1. سلام وقتتون بخیر افرادی که در حین خدمت از خدمت سربازی فرار کردند و سرباز فراری محسوب میشوند و با توجه به میزان زمانی که فرار کرده اند اضافه خدمت بهشون وارد میشود به عنوان مثال یک روز تا سه ماه ، سه ماه اضافه خدمت سه ماه تا شیش ماه ، شیش ماه اضافه خدمت و از شیش ماه به بالا خود نظام وظیفه تصمیم میگیره که چه موردی به فرزندتون تعلق بگیره ولی با مسئله توجیه شاید بتوانید که دلیل فرار و غیبت فرزندتون را برای نظام وظیفه توجیه کنید و اگر دلیلی منطقی و محکمه پسند داشته باشید همچنین برای موضوعی که به نظام وظیفه انتقال میدید به اندازه کافی دلایل و مستندات داشته باشید امکان بخشش وجود دارد

  91. سلام خسته نباشید من سال ۹۵ اموزشی تمام کردم و فرار کردم و الان متاهلم میخام برم دوباره خدمت چکار کنم بنظرتون لطفا همکاری کنید ایا غیبتها بخشیده میشه ی ن

    1. سلام متاسفانه غیبت های شما بخشیده نمی شود فقط می توانید در صورتی که دارای شرایط خاصی در این مدت زمان اعم از بیماری یا مراقبت از خانواده یا شرایط دیگری که بتوان با آن غیبت را توجیه کرد داشته باشید می توانید هم برای توجیه غیبت کنید تا برای شما اضافه خدمت یا جرایم نقدی لحاظ نشود و بعد از آن می توان باید ادامه خدمت خود را بدهید و همچنین به دلیل آن که شما در حال حاضر متاهل هستید شما دو تا سه ماه کسری خدمت در نظر گرفته می‌شود و در مناطق بومی خدمت خواهد کرد

    1. سلام من متولد ۷۳هستم متاهل ویک بچه ۸ماهه دارم .غیبت سنواتی دارم آیا بخشش میخوره و کسری زنو بچه مو میتونم بگیرم.ممنون میشم جواب بدین

      1. کسری همسر و فرزند به شما تعلق می گیرد ولی اضافه خدمت نیز برای شما محاسبه می شود

    2. سلام من سال ۹۱ رفتم خدمت بعد از شش ماه دیگه شرایط خدمت نداشتم آمدم مرخصی دیگه نرفتم دو فرزند دارم آیا معافیت دوفرزندی به من تعلق میگیره ممنون میشم جواب بدین؟

    3. سلام خسته نباشین من سال ۹۴ رفتم سربازی بعد تو دوره آموزشی معافیت از رازم دادن بهم بعد تو یگان رفتم عمل داشتم عمل کردم بعد اون وقتم یه مادر داشتم یک دونه داداش به فرمانده گفتم من نمیتونم ابنجا خدمت کنم بعد بهم یه ۴۸ ساعت مرخصی داد گفت برو دیگه نیا .از اون وقت نه نامه‌ی برام فرستادن و نه زنگ زدن….الان متهل شدم یک دونه بچه دارم شرایط خرید دارم یا باید برم خدمت..یا هم معافیت

      1. سلام من 38سال سن دارم دارایه دوفرزند 10ساله فراریم مریضی کولت دارم روزی 25تا قرص مصرف میکنم آیا میتونم معاف بشم

        1. سلام از طریق مشکل پزشکی میتوانید برای گرفتن معافیت اقدام کنید.

  92. سلام من دو سال پیش اسمم آمد واسه خدمت که نتونستم برم بخاطر پدرم که زندان بود و من مجبور بودم پیش مادرم باشم و بعدش ازدواج کردم باز نشد برم الان فرزند دارم یه پسر و اینکه من واسه معرفی رفتم که قرار بود معاف بشم حتا گفتن که معاف شدی پروندام بایگانی شده ..اما ترسیدم چون متاهل بودم نرفتم پیگیری الان میخام کارت معافیتمو بگیرم چیکار کنم

    1. سلام. اگر کمسیون رای به معافیت شما داده و تمام مراحل دریافت معافیت کفالت را طی کرده آید اکنون میتوانید برای دریافت کارت اقدام کنید.در غیر اینصورت باید بررسی شود که اکنون هم واجد شرایط برای دریافت معافیت کفالت هستید یا خیر . برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

    2. سلام من در سال ۷۸ یا ۷۹ به خدمت اعزام شدم ولی بابت مشکلات خانوادگی فرار کردم حالا ۴۰ سال دارم چون متولد ۶۰ هستم تکلیف من چیست

  93. ببخشید من متولد ۱۳۵۶ هستم ۲۳ سال است از خدمت فرار کردم میتونم خدمت را بخرم یا معافی بگیرم لطفا آهنگایی کندی

  94. سلام من تو ۱۹ سالگی دوره آموزشی رو ترک کردم
    الن ۳۲ سالمه یه بچه هم دارم باید از کجا شروع کنم یا اینکه امکانش هست که معاف بشم؟؟

    1. سلام. خیر معاف نمیشوید به پلیس +۱۰مراحعه کنید و مجددا درخواست اعزام بدهید شرایط خدمت برای متاهلین بسیار راحت تر است با این وجود پیشنهاد میشود در صورت امکان برای خرید خدمت سربازی اقدام کنید.

        1. با سلام من سال ۹۰از خدمت فرار کردم و اون زمان ۲فرزند داشتم الان هم ۷فرزند دارم و الان میخوام بدونم من باید چکار کنم

          1. سلام. اخیرا طرحی برای معافیت اافراد متاهل ۳۰ سال به بالا بیان شده اگر شرایط سنی شما با این طرح منطبق است میتوانید برای اطلاع از چگونگی اجرا به دفاتر پلیس 10 مراجعه کنید.

    2. سلام من سال ۹۰ خدمت رفتم وبعد از۶ماه فرارکردم الان بخاطرمشکل اعتیادکل دندانهاموازدست دادم ودندانم مصنوعیه امکان داره معافیت بهم تعلق بگیره؟

  95. سلام من مشکل ارتروز و تشنج شدید دارم اما مشکل مالی دارم متاهلم مستاجرم مموقع پست دفترچه ام دکتر گفت نمیتونی بری خدمت سال ۸۰ اخر نتونستم هزینه دکتری خودم را بدم اخر رفتم خدمت نتونستم تحمل کنم فرار کردم النم تحت نطر دکتر اعصاب و روان هستم یه بار واسه خدمت گرفتن منو ولی مدارک پزشکی را به دادسرا بجنورد بردم ازادم کردن واسه هزینه پزشکی چکار کنم یه بچه هم کوچک دارم زندگیمو ااز یارانه و کارگری اونم میفهمن تشنج دارم کسی منو سر کار نمیبره میترسن چکار کنم با این وصع جریمه میشم به قران توانایی ندارم دستام میلرزه سال ۹۴ برادرم مرگ مغزی شد وصعیتم بدتر شده پدر ومادرم از کار افتادن فقط تقاصا دارم معاف نمیتونم برم پزشکی از لحاط مالی چکار کنم

    1. سلام . با توجه به وضعیت بیان شده توسط شما پیشنهاد میشود برای تحت پوشش قرار گرفتن در اداره بهزیستی یا کمیته امداد اقدام کنید در صورت پذیرش همکاری لازم جهت پرداخت هزینه های معافیت پزشکی با شما انجام میشود.

      1. سلام من سال ۹۰ اعزام شدم ۷ماه خدمت کردم فرار کردم وبعد خودمعرف رفتم ۱۵ماه در تبریز خدمت کردم اخرش کفتن پرونده های قبلیت گم شده به خدا ۱۹ سالگی دفترچه فرستادم الان ۳۰ سالمه اسمم رامین شمسی هست اینم کمکم کنید بچه فقیر بلا تگلیفم از زندکی پسر ایثارکرم

        1. سلام. احتمال اینکه به عنوان جریمه فرار مشمول تجدید دوره شده باشید وجود دارد در اینصورت شما باید از ابتدا تمام دوران خدمت سربازی را بگذرانید.

  96. با سلام داداش من برا معاف پزشکی اقدام کرد اما بخاطره هزینه پزشکی نصف کاره خدمت نرفت الانم دو تا بچه داره مشکلاتش زیاده همسرش گفته به هر دلیلی ببرنش خدمت طلاق میگیره تکلیف دوتا بچه چی میشه ..اگه قرار بود بگیرنش همون موقع مجرد بود باید میگرفتن ..

    1. سلام. اگر کماکان مشکلات پزشکی داشته باشند می‌توانند برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنند
      با توجه به شرایط پیچیده عنوان شده پرونده شما از چند جنبه نیاز به بررسی دارد برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

      1. داداشم ۱۷ ده ماه خدمت کرده بعد ۱۷ ده ما ه فرار کرد چون زنش طلاق گرفته ودو بچه کوچک داره وبچه ها جا مکان ندارن

      2. سلام من در سال۸5ازخدمت فرا کردم تقریبا ۶ماه مونده بود خدمتم تموم بشه الان متاهلم ۱۵ سال از فرار خدمت میگذره به نظرتون معافیتمو میتونم بگیرم یانه مدرک تحصیلیم سیکل خواهشاً راهنمای کنید

    2. سلام بد اینکه از خدمات دولتی محرم شدن خودشون معرفی نکردن کی میان دنبالشون؟؟؟

    3. سلام من سرباز فراری هستم ۲۰ ‌ساله مریضم کلیه ندارم ناراحتی قلبی دارم چربی کبد دارم چشمام دیگه خیلی سخت میبینه مروارید چشم دارم کارگر روز موزد هستم متاهل دوتا بچه مستجر هستم توان مالی خیلی ظعیف است خیلی طول نمیکشه میرم دیالیز باتشگر

      1. سلام با توجه به شرایطی که فرمودید می توانید به پلیس +10 مراجعه کنید و درخواست معافیت پزشکی کنید

    4. سلام ایا کسایی که متهل هستند و ۸ سال از غیبتشون میگذره میتونند جریمه رو پرداخت ککند خرید خدمت کنند

    5. سلام من ساله 77عزام به خدمت رفتم و15ماه خدمت کردم بعد فرار کردم الان بایدچکارکنم

      1. خود را معرفی کنید و شامل بخشش شوید در دادگاه نظامی تعیین تکلیف می شوید

  97. برای سرباز متاهل ودارای فرزند که ۲۰سال از فرار او می‌گذرد چقدر جریمه در نظر می‌گیرند

  98. برای سرباز متاهل ودارای فرزند که ۲۰سال از فرار او می‌گذرد چقدر جریمه در نظر می‌گیرند

  99. سلام من سال ۸۹ ازخدمت فرارکردم چون مادر مریض شددیکه نتونستم برم خدمت بعدش دیگه مادرم فوت کردازاون به بعدازپدرم مواظبت میکردم چون پدرم کرهست ونمیشنوه وتحت پوشش بهزیستی هست الان میخوام معافیت کفالت بگیرم ایا میتوانم کفیلش بشم یانه درضمن متاهل هستم سه تا بچه هم دارم سه برادربزرگ ترهم دارم انها خدمت کردن باتشکر

    1. سلام. خیر با داشتن غیبت نمیتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید پیشنهاد میشود برای خرید خدمت اقدام کنید برای دریافت آخرین اخبار طرح خرید خدمت با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.

    2. سلام سال ۷۵فرار کردم مشکل قلبی دارم دوتا بچه دارم معاف مبشم

      1. سلام. بله برای دریافت کارت معافیت همراه با مدارک نشان دهندن تاهل و فرزندان به دفاتر پلیس 10 مراجعه کنید.

  100. با سلام‌‌ من متولد سال ۱۳۶۰ هستم که سال ۷۹ اعزام به خدمت شدم .. به علت تنهایی و بیماری مادر نتوانستم به خدمت ادامه بدم و در همین حین متوجه شدم به بیماری هپاتیت c هم ابتلا هستم .. چند برادر هم داشتم که فقط من مجرد بودم و نگهداری مادر با من بود تا سال ۹۵ که فوت شد و سال ۹۶ ازدواج کردم و دارای یک فرزند ۲ ساله هستم آیا معافم ؟

    1. سلام. در مورد معافیت پزشکی هپاتیت بسته به شدت بیماری نوع معافیت میتواند دائم یا موقت یا معافیت از رزم باشد که باید پس از بررسی کمسیون پزشکی جواب قطعی را دریافت کرد. با توجه به سنوات بالای غیبت میتوانید برای خرید خدمت سربازی اقدام کنید برای دریافت اخرین خبر درباره شرایط و قوانین خرید خدمت میتوانید با همکاران ما در مرکز مشاوره تماس بگیرید.

  101. سلام من سال ۱۳۹۷از سربازی فرار کردم و متاهل بودم و الآنم متاهل هستم آیا برگردم خدمتم کسری متاهلی به من تعلق میگیرد البته قبلاً یک بار هم فرار داشتم ممنون دقیقا جواب سوال ام رو بدین

    1. سلام. خیر مهم ترین شرط برای بهره مندی از کسر خدمت نداشتن غیبت سربازی توسط مشمولان می باشد

  102. سلام خسته نباشد من ۹۶ رفتم خدمت اموزشی تموم کردم یگانم یک ماه موندم فرار کردم باز بعد از ۱۱ ماه رفتم خدمت فرستادنم دادسرای نظام هموشو خلع کردن و فرستانم سر خدمت دوباره بخاطر بدبختی و مشکلات مالی و خانوادگی چند ماه موندم و فرار کردم الان متاهل شدم و سال ۹۷ برج ۱۰ فرار کردم الان میتونم معاف شم چون متاهلم یا جریمه میخورم چون میخاستم برم سربازی میترسم جریمه بخورم و زن و بچم مشکل واسشون پیش بیاد در ضمن مشکلات خانوادگیم چون پدرم وضع مالی خوبی نداشت و دوتا زنم گرفته بود مجبور میشدم فرار کنم ممنونم راهنماییم کنید

    1. سلام به دلیل اینکه دو بار فرار کردید مجازات تون سنگین تر میشه و هم جریمه و حبس در انتظار تونه
      ممکنه به دلیل مشکلات خانوادگی و متاهل بودن کمی تخفیف بگیرید و در شهر خودتون خدمت کنید

      1. سلام من چهار سال از خدمت سربازی فرار کردم والان دستگیر شدم مجازاتم چیه من مشکل داشتم یعنی دچار ترس و افسردگی شدم

  103. سلام خسته نباشد من ۹۶ رفتم خدمت اموزشی تموم کردم یگانم یک ماه موندم فرار کردم باز بعد از ۱۱ ماه رفتم خدمت فرستادنم دادسرای نظام هموشو خلع کردن و فرستانم سر خدمت دوباره بخاطر بدبختی و مشکلات مالی و خانوادگی چند ماه موندم و فرار کردم الان متاهل شدم و سال ۹۷ برج ۱۰ فرار کردم الان میتونم معاف شم چون متاهلم یا جریمه میخورم چون میخاستم برم سربازی میترسم جریمه بخورم و زن و بچم مشکل واسشون پیش بیاد در ضمن مشکلات خانوادگیم چون پدرم وضع مالی خوبی نداشت و دوتا زنم گرفته بود مجبور میشدم فرار کنم ممنونم راهنماییم کنید

    1. سلام به دلیل اینکه دو بار فرار کردید مجازات تون سنگین تر میشه و هم جریمه و حبس در انتظار تونه
      ممکنه به دلیل مشکلات خانوادگی و متاهل بودن کمی تخفیف بگیرید و در شهر خودتون خدمت کنید

      1. سلام من سال ۸۷خدمت بدلیل مشگل مالی ترک کردم الانم مستاجرم بچه هام بزرگ میشن شب روز کارکری میکنم الانم چن ماه کرایه خونه ندادم با این شرایط کجا بریم چه کار کنم

    2. اگه معاف شدم بایدبرم دوباره سره یگان خدمتی کارشوبکنم یا نظام وظیفه خودش کارتم صادرمیکنه یا جریمه میخورم

  104. رسول سنجری هستم من سال ۸۸فرارکردم الان میخوام کفیل پدرم ازطریق بهزیستی بشم پدرم کرلال هست ایامیتونم یانه گفت:

    سلام من سال ۸۹فرارکردم چون مادرم فوت کرد نتونستم برم خدمت الان متاهل هستم دوتا بچه دارم پدر

    1. با توجه به شرایطی که دارید از طریق بهزیستی برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید شانس بیشتری برای گرفتن کفالت دارید.

      1. اگه معاف شدم بایدبرم دوباره سره یگان خدمتی کارشوبکنم یا نظام وظیفه خودش کارتم صادرمیکنه یا جریمه میخورم

      2. باسلام خسته نباشید ایاسربازان فراری تک فرزند متاهل دارای دو فرزند خودم سرپرست خانواده هستم مادرم پیش منه مادرم تحت پوشش کمیته امدادهست خودم متولد1358هستم یکسال خدمت کردم میتونم معافیت بگیرم

  105. سلام من سال ۸۹فرارکردم چون مادرم فوت کرد نتونستم برم خدمت الان متاهل هستم دوتا بچه دارم پدر

    1. با توجه به شرایطی که دارید از طریق بهزیستی برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید شانس بیشتری برای گرفتن کفالت دارید.

      1. سلام خسته نباشید من اعزامی 87 وبخاطر مادرم دیابتی بعد فوت شد تو آموزشی نتونستم برم برادر بخاطر دیابت کبدش خابید فوت شد خواهر قده روکبدش بود مرگ مغزی شد هم فوت شد تا برج 1 آقام کرونا گرفت هم فوت شد یک براد متاهل دارم سکته مغذی گرفته ومن متاهل هستم کاجاره نشین میشه معاف بشم

        1. سلام هیچکدام از معافیت های حال حاضر با شرایط شما یکسان نیست اما اگر برادر فاقد شغل است و تحت پوشش بهزیستی است برای کفالت ایشان اقدام کنید.

      2. سلام خسته نباشید من اعزامی 87 وبخاطر مادرم دیابتی بعد فوت شد تو آموزشی نتونستم برم برادر بخاطر دیابت کبدش خابید فوت شد خواهر قده روکبدش بود مرگ مغزی شد هم فوت شد تا برج 1 آقام کرونا گرفت هم فوت شد یک براد متاهل دارم سکته مغذی گرفته ومن متاهل هستم کاجاره نشین میشه معاف بشم

        1. سلام هیچکدام از معافیت های حال حاضر با شرایط شما یکسان نیست اما اگر برادر فاقد شغل است و تحت پوشش بهزیستی است برای کفالت ایشان اقدام کنید.

  106. سلام متاهل هستم ی دونه پچه دارم غیبت سربازیم سال جدید 8سال کامل میشه میتوانم مافیت بگیرم سال 94اعزام شدم باید چکار کنم

    1. سلام چون غیبت دارید معاف نمی شوید و باید جریمه عیبت هارا پرداخت سپس اعزام به خدمت شوید البته برای ازدواج و بچه به شما ۶ ماه کسری تعلق میگیرد و ۶ماه اضاعفه خدمت شما بخاطر غیبت پاک می شود

  107. سلام من 12 سال پیش ازخدمت سربازی فرار کردم بخاطر مشکلات من پدرم ومادر وبرادرم وخواهرم فوت شدن ومن متاهل هستم باید چکار کنم

    1. سلام شما باید خودرا به نظام وظیفه معرفی کنید اما به دلیل تاهل و توجیه فرار با ذکر مدارک مستند بابت فرار مقداری تخفیف می توانید بگیرید

  108. سلام خسته نباشید بنده اعزامی ۹۸ هستم که سه بار سابقه فرار دارم همشون هم تو آموزشی بوده بار اول خودمو معرفی کردم که معاف از جزا شدم بار دوم دستگیر شدم که با وثیقه اومدم بیرون خودمو معرفی کردم و فرار کردم بار سوم خودمو معرفی کردم به چهار میلیون جزای نقدی محکوم شدم و الان دارم خدمت میکنم میخواستم بدونم با توجه له اینکه اضافه خدمتی ندارم همچنان کسری خدمت بسیج و ایثارگری پدرم بهم تعلق میگیره یا خیر؟

    1. سلام با توجه به فرارهای مکرر شما امکان استفاده از این امتیازها وجود ندارد.

  109. سلام من پدرم یک چشمش نابینا هست یک چشمش تقریبا 50 درصد دید داره 62 سالشم هست
    برادر بزرگتر از خودم دارم که سال ۸۰ از خدمت فرار کرده از جهت اینکه معافیت ب برادرم تعلق نمیگیره
    من میتونم جهت کفالت پدرم اقدام کنم؟؟؟
    ممنون

    1. سلام چون فرار کردن خیر صورت نمیگیرد و خودتون میتونید تقاضای معافیت بدید

    2. سلام من شوهرم دوسال بوده که از خدمت فرار کرده بود و تازه یه سالم هس که ازدواج کردیم و این باشگاه که میرفته گردنش آسیب دیده و پلاتین خورده حالا آلانم چند روزی میشه بازداشگاه نگهش داشتن آیا امکانش هس که معافیت بخوره و تو شهر خودش خدمت کنه

      1. سلام چون غیبت داشتید امکانش کمه ولی بخاطر ازدواج میتواند در شهر خودشان خدمت کند

        1. سلام من سال 94خدمت رفتم سال95 ادامه ندادم بخاطر فشار زندگیم پدرم ایثارگره و یک کلیه داره مادرم فوت شده یک خواهر مطلقه دارم خودمم متاهلم خانمم بارداره خواستم ببینم میتونم دنبال معافیت باشم

  110. سلام من سرباز فرای هستم مخواستم برم داداگاه متاهلم هستم یک بچه هم دارم خود معرف شم ویگانم کاشان بوده میخواستم ببینم تو دادگاه به محل خودم خدمت میکنم یانه کجا بهم انتقالی میدن تو دادگاه یا پادگان زود جواب بدین خواهش میکنم

    1. سلام. میتوانید در خواست خدمت در شهر محل سکونت همسر خود را مطرح کنید طبق قانون یا توجه به متاهل بودن با درخواست شما موافقت خواهد شد.

  111. سلام من سرباز فرای هستم مخواستم برم داداگاه متاهلم هستم یک بچه هم دارم خود معرف شم ویگانم کاشان بوده میخواستم ببینم تو دادگاه به محل خودم خدمت میکنم یانه کجا بهم انتقالی میدن تو دادگاه یا پادگان زود جواب بدین خواهش میکنم

    1. سلام. میتوانید در خواست خدمت در شهر محل سکونت همسر خود را مطرح کنید طبق قانون یا توجه به متاهل بودن با درخواست شما موافقت خواهد شد.

  112. سلام ۱۵ ماه خدمت کرده ام از سال ۸۹ تا الان فراری هستم دو فرزند هم دارم چقدر دیگه باید خدمت کنم

    1. سلام. چون مدت فرار طولانی شده است به دادگاه نظام ارجاع داده میشوید.

  113. سلام
    عرض ادب و احترام
    من اعزامی ۱۳۸۵بوده ام یک بار فرار داشته ام و بار دوم در سال ۸۹ که دیگر به خدمت بر نگشتم اون موقع خدمت ۱۸ ماه بوده که من نزدیک ۱۶ ماه خدمت کرده بوده ام و الان متاهل هستم و اجاره نشین هم هستم و دو فرزند هم دارم ادامه خدمت من به چه صورت میشود و دادسرا چه حکمی به من میدهد و چقدر باید خدمت کنم آیا از کسر خدمت ۲ ماهه که اعلام شده و کسر فرزند شامل من میشود
    لطفا راهنمایی کنید و توضیح بدین لطفا

    1. سلام. شما باید خود را به دادسرای نظام وظیفه معرفی کنید به احتمال زیاد اضافه خدمت یا جزای نقدی یا حبس شامل شما می شود.

    2. سلام من برج 5امسال رفتم سربازی اموزشی رو تمام کردم بعد رفتم یگان چندروز بعدش مرخصی گرفتم و برنگشتم به دلیل مشکلات خانوادگی و اینکه پدرم ازدواج کرده وخرج مادرم با من است من متأهل هستم و خانومم پدرو مادرش فوت کردن تنها سرپرستش منم ایا امکان معافیت وجود داره

  114. سلام
    من اعزامی ۱۳۸۵بوده ام یک بار فرار داشته ام و بار دوم در سال ۸۹ که دیگر به خدمت بر نگشتم اون موقع خدمت ۱۸ ماه بوده که من نزدیک ۱۶ ماه خدمت کرده بوده ام و الان متاهل هستم و اجاره نشین هم هستم و دو فرزند هم دارم ادامه خدمت من به چه صورت میشود و دادسرا چه حکمی به من میدهد و چقدر باید خدمت کنم آیا از کسر خدمت ۲ ماهه که اعلام شده و کسر فرزند شامل من میشود
    لطفا راهنمایی کنید و توضیح بدین لطفا

    1. سلام. شما باید خود را به دادسرای نظام وظیفه معرفی کنید به احتمال زیاد اضافه خدمت یا جزای نقدی یا حبس شامل شما می شود.

      1. رسول سنجری هستم من سال ۸۸فرارکردم الان میخوام کفیل پدرم ازطریق بهزیستی بشم پدرم کرلال هست ایامیتونم یانه گفت:

        سلام من سال ۸۹فرارکردم چون مادرم فوت کرد نتونستم برم خدمت الان متاهل هستم دوتا بچه دارم پدرتحت پوشش بهزیستی هست کرلال هست ایا میتونم کفیل بشم

        1. با توجه به شرایطی که دارید از طریق بهزیستی برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید شانس بیشتری برای گرفتن کفالت دارید.

    2. باسلام بنده ۲۳سال دارم ومتاهل ودارای یک فرزند هستم همسرم بیماری اسکولیوزداشتن وعمل کردن والان حدود ۲۰پلاتین توکمرش هست خودم هم بچه که بودم باتشخیص اشتباه به بیماری منژیت دوبار آب نخاع روکشیدن برای آزمایش وبه همون دلیل بامشکلاتی ازطریق کمرم مواجه شدم الان هم بیکارهستم چون نمیتونم وسیله سنگین بلندکنم یااینکه زیاد بایستم یابنشینم چون کمرم شروع به مورمور کردن میکنه آیا ازطریق کمرخودم یاهمسرم معافیتی صورت میگیرد؟

      1. سلام بله با داشتن مدارک پرونده پزشکی برای معافیت پزشکی خودتان ویا با توجیه غیبت برای معافیت کفالت همسرتان اقدام کنید

  115. سلام من77 از سربازی فرار کردهام الان متاهل 4بچه دارم میخواهم تکلیف سربازیم رو روشن کنم لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام. با توجه به اینکه متاهل و دارای فرزند هستید میتوانید با پرداخت جریمه مشکل نظام وظیفه خود را مترفع کنید.

  116. سلام من از سال 1377 از خدمت فراریم متولد 56 هستم متهل چهار بچه دارم میخوام تکلیف خدمتتم روشن کنم به دلیلی تا الان نتونستم الان باید چیکار بکنم برام واقعا این مشکل حیاتی شده خیلی به مشکل خوردم لطفا راهنماییم کنیدممنون

    1. سلام. با توجه به اینکه متاهل و دارای فرزند هستید میتوانید با پرداخت جریمه مشکل نظام وظیفه خود را مترفع کنید.

      1. سلام من متولد ۷۳هستم متاهل ویک بچه ۸ماهه دارم .غیبت سنواتی دارم آیا بخشش میخوره و کسری زنو بچه مو میتونم بگیرم.ممنون میشم جواب بدین

        1. کسری همسر و فرزند به شما تعلق می گیرد ولی اضافه خدمت نیز برای شما محاسبه می شود

    2. سلام من سال ۱۳۹۷از سربازی فرار کردم و متاهل بودم و الآنم متاهل هستم آیا برگردم خدمتم کسری متاهلی به من تعلق میگیرد البته قبلاً یک بار هم فرار داشتم ممنون دقیقا جواب سوال ام رو بدین

      1. سلام. خیر مهم ترین شرط برای بهره مندی از کسر خدمت نداشتن غیبت سربازی توسط مشمولان می باشد

  117. سلام عرض خسته نباشید خدمت شما من ۳۴ سال سن دارم به مدت ۸ ماه خدمت کردم مشکل داشتم نرفتم دیگه حال متاهل هستم دوتا بچه دارم بعد دیکس کمر دارم نمیتونم کاربکنم کارگرهستم میتوانم معافیت بگیرم داخل خونه اجاره‌ای هستم هربرج مبلغ ۶۰۰ دارم اجاره خونه میدهم با پول کارگری از کمر درکارنمیتونم بکنم آیا راهی هست

    1. سلام شرایط معافیت برای شما وجود ندارد مگر اینکه از معافیت پزشکی استفاده بکنید

  118. سلام خسته نباشید من متولد ۶۱ هستم ودارای دوفرزند وهمسردارم خدمت نرفتم البته موقع خدمتم زندان بودم ۱۷ ساله که ازدواج کردم الان اگه برم خدمت هیچ درامدی هم ندارم کارگری هستم وبچه شش ماهه دارم وخونه اجاره زندگی میکنم باید چه کنم راهنمایی کنید

    1. سلام. درصورت داشتن شرایط میتوانید برای معافیت پزشکی یا خرید خدمت اقدام کنید برای دریافت اطلاعات کامل با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید

  119. سلام خسته نباشید من متولد 1372 هستم دقیقا سن قانونی 18 سالم شد دفترچه پست کردم نه روز قبل از اعزام تصادف کردم نتونستم برم پام شکسته بود نتونستم اعزام بشم چون بیمارستان بستری بودم عمل داشتم بعد از گذشت چهار پنج سال دوباره دفترچه پست کردم با اینکه میتونستم معاف بشم پزشکی ولی چون علاقه داشتم رفتم سربازی بعد از ۶ ماه خدمت کردن شرایط روحی روانی من به هم ریخت بخاطر مشکلات خانوادگی از پدر مادرم تا و همسرم که میخواست طلاق بگیره خلاصه دیگه اخراش خلافکار شده بودم اصلا وضعیت خوبی نداشتم تو پادگان درگیر شدم بخاطر اعصاب روان فرستادنم کمیسیون پزشکی بیمارستان ۵۰۵ ارتش تهران واسه کارت قرمزی ولی چون من دلم نمی‌خواست کارت قرمز بگیرم از سال ۹۶ تا الان فراری حساب شدم در حال حاضر دارم زندگی متاهلی میکنم شرایط متاهلی من سخته چون سرایدار هستم پدر مادر همسرم از همدیگه طلاق گرفتن حاضر نیستن خانومم رو بپذیرنن چون مادرزن و پدرزنم هر دو دوباره ازدواج کردن منم منم با همسرم هستیم نمیتونم همسرمو بزارم جایی تا برم سربازی تو رو خدا کمکم کنید می‌خوام برم سرکار کارت می‌خوام یه شرایطی باید باشه بخدا اصلا از خدمت نمی‌ترسم چون خیلی خوب خدمت کردم ارشد بودم ولی شرایطم سخته اگه دوباره برم سربازی کلا باید قید زندگی مو بزنم

  120. سلام خسته نباشید من برج ۷٫۹۹اعزام سربازی شدم از آموزشی فرار کردم ومتاهل هستم آیا میتوانم برای معاف از خدمت اقدام کنم پاهام پرانتزیه ولی فقط معاف از رزمم کردن ولی یک اشتباهی کردن آقای دکتر پاهام بیشتر از اون چیزی که نوشتن پرانتزی تره

    1. سلام. به کمیسیون پزشکی اعتراض بزنید تا درخواست معافیت پزشکی دوباره بررسی شود.

  121. سلام وقتتون بخیر من سرباز فراریم پارسال 30 مهر فرار کردم ومن وخانمم تئ مشهد غریبییم واجاره خانه وقسط وهزار دنگ وفنگ دیگه آیا میشه خدمت روخرید امکان باز شدن سایتش هست

      1. سلام وقت بخیر بنده متولد سال ۱۳۶۲ هستم ۸۱ اعزام شدم ۸۲ بخاطر متاهل بودن و مشکلات مالی مستجر بودن بعد یک سال خدمت نتونستم ادامه بدم از پادکان برک شهری کرفتم اومدم خونه دیکه نتونستم برم رفتم نجاری کار کردم دست چپم رفت لنت نجاری تمام رکهایم را برید دیکه دستم هیچی رو حس نمیکنه و بعد اینقد فشار زندگی زیاد بود برام دندانهایم کلن خراب شدن همشونو کشیدم چشمهایم هر کدامشو ۲شماره ضعیف هستن خلاصه نزیک ۲۰ ساله فراری هستم دو بچه دارم هیچ درامدی ندارم خواهش میکنم راهنمایی کنید تا برم تعین تکلیف کنم لطفا ممنونم ،

        1. سلام. با توجه به مشکلات پزشکی بیان شده میتوانید برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنید.

        2. باسلام وقتتون بخیر خسته نباشید ببخشی من سال96مالک اشتراراک
          50روز آموزشی بودم وبعداز50روزفرارکردم
          الان متاهلم ومیخام برم سرخدمت به کجا باید مراجعه کنم
          به نظام وظیفه
          یا پادگانی که بودم
          واینکه شغل آرایشگری بلدم واسه بعد آموزشی یابعدازآموزشی نقشی داره
          ممنون میشم اگه واضع جوابمو بدین🙏❤️

  122. سلام خسته نباشید من تو کردستا خدمت میکنم و اهل ارومیه هستم ۲ ماه هست فردار کردم و الان ام ازدواج کردم من میتونم برم و انتقاله به سهر خود را بگیرم

  123. سلام من ۱۴ سال پیش دوبار بدلیل سکته پدرم فرار کردم …۳سال پدرم فوت شده و کفیل مادرم و خواهرم هستم …متاهل هم هستم …میخواستم بدونم اگه خودمو معرفی کنم جریمه نقدی یا زندان دارم ؟میشه راهنماییم کنید چقد جریمه میشم

    1. سلام شما میتوانید توجیه غیبت داشته باشید وسپس برای معافیت کفالت مادر اقدامات لازم را انجام دهید

      1. سلام من ۵ماه خدمت کردم ۹سال فرارکردم خواستم ببینم میتونم بخرمش

        1. سلام خیر درحال حاظر امکان خرید خدمت برای هیچ کس تایید نشده.

  124. سلام خسته نباشید میگم اگر سربازی فرار باشد برگ اعزام بیمارستان از فرمانده یگان بگیرم چون پرونده داخل بیمارستان دارم؟؟ از پزشک نامه بگیرم از فرمانده یگان تحویل بدم تا برگ اعزام به بیمارستان بگیرم؟؟

    1. سلام شما باید ابتدا خودرا به نظام وظیفه معرفی نمایید وجریمه خودرا پرداخت کنید سپس برای اعزام اقدام کنید میتوانید بامشاوران ماتماس داشته باشید

      1. سلام من سال ۷۴ از خدمت اول آموزشی فرار کردم الان برای معافیت پزشکی بروم قبول می کنند برای معافیت اول باید بروم کجا

        1. با مراجعه به پادگان خودتان را معرفی کنید و بعد برای معافیت پزشکی اقدام کنید.

      2. سلام.وقت.بخیرمن.سال.۹۰۷۱۰به.سربازی.اعزام.شدرفتم.اموزشی.زدم.دوماه.ده.روزود.بعدالت.گیرمیکردندفشارامدبهم.هواسردبودمریص.شدم.دست.چپ.اضلات.دست.چپ.گرفت.زدبه.اعصاب.رون.معده.عفونت.کلیه.نزدیم.ده.سال.میشه.رفتم.تویگان.هنوزبدترشدم.مرخصی.ندامداران.نیرودریایی.بودم.متهل.دوباره.دآرم.دخترم.سرپرست.خانواده.دوتاخانوارباهم.زندگی.پدرم.دوتا.خآنم.دآره.ماجدای.کارگرم.مشکل.عصبی.دآرم.مدارک.پزشکی.هم.دآرم.ده.سال.پیش.مریص.شدم.نتوا.نستم.الان.هم.سرکارخوب.بدون.کآرت.خدمت.ننکنند.مشکلات.زیاد.مادرمریص.معاف.یآبه.شهر.ادامه.خدمت.یاکسری.خدمت.یاجریمه.توصیخ.دهیدچکارکنم

        1. ابتدا باید خودتان را به یگان معرفی کرده و با در دست داشتن مدادک پزشکی میتوانید درخواست معافیت پزشکی بدهید با توجه به شدت بیماری میتوانید معاف بشوید .

    2. سلام من سال ۸۹فرارکردم چون مادرم فوت کرد نتونستم برم خدمت الان متاهل هستم دوتا بچه دارم پدر

      1. با توجه به شرایطی که دارید از طریق بهزیستی برای گرفتن کفالت پدر اقدام کنید شانس بیشتری برای گرفتن کفالت دارید.

    3. سلام من سال اذر۹۲خدمت رفتم.۱بارفرارکردم الانم ۸سال گذشته متاهل ویه فرزنددارم.خونوادم طلاق گرفتند.البته مادرم دوباره ازدواج کرده دوستدارم اقدام کنم اما نمیدونم جریمه چقدمیشه.مشکل مالی هم دارم.ممنون میشم راهنماییم کنین.

      1. سلام طرح بازگشت به سنگر صادر شده و به سرباز فراری ها تخفیف شامل شون میشه و مقدار جریمه رو دادسرای نظام مشخص میکند و برای برگشت به خدمت باید به یگانی که فرار کردید باید مراجعه کنید و ب دلیل متاهل بودن یه تخفیف میگیرید و ممکنه در شهر خودتون خدمت کنید

  125. سلام خسته نباشید میگم اگر سربازی فرار باشد چگونه از فرمانده یگان برگ اعزام بیمارستان بگیرم چون پرونده داخل بیمارستان دارم؟؟

    1. سلام شما باید ابتدا خودرا به نظام وظیفه معرفی نمایید وجریمه خودرا پرداخت کنید سپس برای اعزام اقدام کنید میتوانید بامشاوران ماتماس داشته باشید

    2. سلام وقت بخیر بنده متولد سال ۱۳۶۲ هستم ۸۱ اعزام شدم ۸۲ بخاطر متاهل بودن و مشکلات مالی مستجر بودن بعد یک سال خدمت نتونستم ادامه بدم از پادکان برک شهری کرفتم اومدم خونه دیکه نتونستم برم رفتم نجاری کار کردم دست چپم رفت لنت نجاری تمام رکهایم را برید دیکه دستم هیچی رو حس نمیکنه و بعد اینقد فشار زندگی زیاد بود برام دندانهایم کلن خراب شدن همشونو کشیدم چشمهایم هر کدامشو ۲شماره ضعیف هستن خلاصه نزیک ۲۰ ساله فراری هستم دو بچه دارم هیچ درامدی ندارم خواهش میکنم راهنمایی کنید تا برم تعین تکلیف کنم لطفا ممنونم ،

      1. سلام. با توجه به مشکلات پزشکی بیان شده میتوانید برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کنید.

  126. می خواستم بگم که آیاراهی هست که من مشهد خدمت کنم متاهل فراری هستم

    1. سلام برای بررسی بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

      1. اول باید دادگاه نظامی مشخص کنید و یه آشنایی داشته باشید انتقال به مشهد خدمت کنید

      2. سلام من الان چهار سال فراری هستم الان دوسال اذواج کردالان من متاهلم
        منو میارن شهرخودمون خدمت کنم یا نه باید همجو جا خدمتمو تموم کنم

        1. اول باید دادگاهي نطامی مشخص شود ونامه از ازدواج بگيريد انتقال به شهرتون بدید

  127. اینم بگم من 10 سال ازدواج کردم معافیت 5 ما کسر از بسیجی داشتم اونم قبول نکردن.. بردم تهران. 21 ماه خدمت 87 کرده ام ارتش.. 3 ماه اضافه اش را هم کشیده ام… الان بخاطر کارم مجبورم برم خارج از کشور… لطفا بگین چطوری معافیت یا بخرم… چون خیلی زود باید برم خارج از کشور بخاطر کارم

    1. سلام بهتر است از راه معافیت اقدام کنید چون سایت خرید فعلا بسته است.

  128. من سال 86 خدمت رفتم و 3 ماه هم اضافه خدمت کشیدم 21 ماه در کل خدمت کردم… آیا می توانم اگه اضافه خدمتی داشته باشم بخرم….

      1. سلام من متاهل هستم دارای دو فرزند دختر اما همسرم جدا شدن سرپرستی بچه‌ها با من هست و از خدمت سربازی که آموزشی بودم فرار کردم چون اون موقع هم یک فرزند داشتم نتونستم بمونم الان چطور معافیت بگیرم ممنون کمکم کنید

      2. سلام من سال ۹۶ به سربازی رفته ام و سال بعدش فرار کرده ام ان موقع مجرد بودم و الان متاهل و دارای یک فرزند هستم الان من میتوانم برای معافیت اقدام نمایم

        1. سلام . با توجه به شرایط شما فقط میتوانید برای معافیت پزشکی اقدام کنید در صورت نداشتن شرایط معافیت پزشکی پیشنهاد میشود هرچه سریعتر به یگان محل خدمت خود مراجعه کنید با توجه به شرایط متاهل بودن شما به احتمال بالا جریمه ها بخشیده میشوند و شرایط متعادل‌تری برای طی کردن باقی مانده خدمت سربازی خواهید داشت. و به شهر محل سکونت خود منتقل خواهید شد.

      3. سلام خسته نباشد من ۹۶ رفتم خدمت اموزشی تموم کردم یگانم یک ماه موندم فرار کردم باز بعد از ۱۱ ماه رفتم خدمت فرستادنم دادسرای نظام هموشو خلع کردن و فرستانم سر خدمت دوباره بخاطر بدبختی و مشکلات مالی و خانوادگی چند ماه موندم و فرار کردم الان متاهل شدم و سال ۹۷ برج ۱۰ فرار کردم الان میتونم معاف شم چون متاهلم یا جریمه میخورم چون میخاستم برم سربازی میترسم جریمه بخورم و زن و بچم مشکل واسشون پیش بیاد در ضمن مشکلات خانوادگیم چون پدرم وضع مالی خوبی نداشت و دوتا زنم گرفته بود مجبور میشدم فرار کنم ممنونم راهنماییم کنید

        1. سلام به دلیل اینکه دو بار فرار کردید مجازات تون سنگین تر میشه و هم جریمه و حبس در انتظار تونه
          ممکنه به دلیل مشکلات خانوادگی و متاهل بودن کمی تخفیف بگیرید و در شهر خودتون خدمت کنید

        2. سلام خسته نباشید من سال ۹۵ اموزشی تمام کردم و فرار کردم و الان متاهلم میخام برم دوباره خدمت چکار کنم بنظرتون لطفا همکاری کنید ایا غیبتها بخشیده میشه ی ن

          1. سلام متاسفانه غیبت های شما بخشیده نمی شود فقط می توانید در صورتی که دارای شرایط خاصی در این مدت زمان اعم از بیماری یا مراقبت از خانواده یا شرایط دیگری که بتوان با آن غیبت را توجیه کرد داشته باشید می توانید هم برای توجیه غیبت کنید تا برای شما اضافه خدمت یا جرایم نقدی لحاظ نشود و بعد از آن می توان باید ادامه خدمت خود را بدهید و همچنین به دلیل آن که شما در حال حاضر متاهل هستید شما دو تا سه ماه کسری خدمت در نظر گرفته می‌شود و در مناطق بومی خدمت خواهد کرد

  129. بنده ده سال پیش رفتم شش ماه سربازی کردم اما فرارکردم الان متاهل ودارای دوفرزندم دیپلم هستم اگربخوام سربازی روبخرم چقد هزینه ش میشه ایا قسطی هم انجام میدن

      1. با سلام من سال ۸۷ خدمت رفتم و ۱۱ ماه خدمت کردم بنا به دلایلی فرار کردم محل خدمت من ۱۷ ماه بود ایا الان با داشتن ۲ فرزند و شرط متاهل بودن و با توجه به اینکه فراری ها نیز بخشیده شده اند میشود کارت پایان خدمت بگیرم

        1. سلام شما میتوانید به دادسراهای نظامی مراجعه واز نحوه جریمه وبخشی خود آگاهی یابید

      2. سلام من پدرم یک چشمش نابینا هست ی چشمشم تقریبا 50 درصد دید داره 62 سالشم هست یک برادر بزرگتر از خودم دارم ک سال 80 از سربازی فرار کرده چون سرباز فراری یا غایب معافیت بهش تعلق نمیگیره من میتونم جهت کفالت پدرم اقدام کنم ؟؟؟؟؟

        1. سلام چون فرار کردن خیر صورت نمیگیرد و خودتون میتونید تقاضای معافیت بدید

          1. سلام وقتتون بخیر من دفترچه خدمت رو سال ۹۶ پست کردم و اصلا نرفتم متاهل و یک فرزند دارم مادرم تحت پوشش بهزیستیه پسر بزرگ خانواده هستم اگه پدرمو تحت پوشش کمیته کنم میتونم معافیت بگیرم

          2. سلام با توجه به اینکه دارای غیبت هستید شرایط معافیت کفالت برایتان کمی دشوار است. چنانچه پدرتان از کار افتاده است با توجیه غیبت با ذکر مستندات می توانید برای معافیت اقدام کنید

  130. سلام خسته نباشید میگم اگر سرباز در حین انجام خدمت باشی یا سرباز فراری باشی نمیشه دوباره دفترچه ارسال کنیم پذیرش؟؟

  131. سلام خسته نباشید میگم اگر سرباز در حین انجام خدمت باشی یا سرباز فراری باشی نمیشه دوباره دفترچه ارسال کنیم پذیرش کنیم؟؟

  132. با سلام خسته نباشید بنده از سال ۷۷ تا الان غیب کردم نزدیک به ۲۰ سال البته من ۱۶ ال ۱۷ ماه خدمتم کردم که بر اثر اصابت تصادف مجبور به ترک خدمتم کردم الان متاهل شدم داری یک فرزند هم هستم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام باید برای ادامه خدمت به یگان محل خدمت خود برگردید

  133. سلام من برج۸/ ۹۰ اعزام به خدمت شدم بعد از اموزشی به یگان معرفی شدم یک هفته بعد فرار کردم و الان ۳ ساله که ازدواج کردم الان ممنوع الخدمات شدم الان خودمو معرفی کنم زندان میرم ؟چون من کرایه خونه میدم کس ی نیست خرجمو بده و زمانی که من اعزام شدم خدمت ۱۸ ماه بود الان چقدر باید خدمت کنم؟ وآیا امکان خرید یا معافیت هست ؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام بله باید چند روزی رو حبس بکشید. و خرید خدمت وجود ندارد

    2. سلام من77 از سربازی فرار کردهام الان متاهل 4بچه دارم میخواهم تکلیف سربازیم رو روشن کنم لطفا راهنماییم کنید

      1. سلام. با توجه به اینکه متاهل و دارای فرزند هستید میتوانید با پرداخت جریمه مشکل نظام وظیفه خود را مترفع کنید.

  134. سلام جریمه نقدی سرباز فراری چطور است و قیمت جریمه چند هست بار اول چنده هست؟؟

  135. سلام خسته نباشید
    بنده سال ۷۷ بعد از اتمام آموزشی خدمت بخاطر بیماری و اختلافات خانوادگی ترک خدمت نمودم و در حال حاضر دو فرزند بالای ۲۰ سال دارم و خودم ۴۴سال دارم تک پسر مادرم بودم و شش ماه است که مادرم فوت شده و در ضمن ۵ سال پیش از ارتفاع افتادم و از ناحیه مچ پا آسیب جدی دیدم و قوزک ناحیه مچ پا کاملا خرد شده و قادر به درست راه رفتن نیستم و میلنگم و با عصا راه میرم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

      1. سلام ارادت من من اسفند 94 رفتم اموزشی بعد تجدید دوره شدم دوباره رفتم ولی اینبار تموم نشد و فرار کردم جسارتا الان من بخوام بخرم میشه الان هم متاهل هستم یا باید برم خدمت اگه برگردم جریمه میکنن؟

  136. باسلام بنده نزدیک ۴سال فرارازخدمت هستم
    دوره آموزشی رفتم بعدن به یگان خدمت ارتش معرفی شدم سه ماه خدمت کردم ومتاهل هستم وداری دو فرزند هستم به علت مشکلات زیاد وسختی از مشکلات خانوادگی وبلخصوص بدهایی که دارم نتوانستم ادامه خدمت بدهم خیلی برام سخت بوده که خدمت بکنم تا هلا نتوانستم بدهایی که دارم پرداخت می‌کنم همسرم عمل کرده ومریض هستش وهیچ هزینه نداشتم نه کاری نه تسهیلاتی بم کمک ومساعدت بکنند بسیج فعال هستم پدرم فوت شده قبل ازبیام خدمت دراین پادگان خیلی اذیت شدم
    ونتوانستم خدمت خودم ادامه بدهم آیا اضافه خدمت دارم یانه جریمه دارم یانه
    می خواهم به خدمت برگردم وخدمت به پایان بکنم تسهیلات بم تعلق مگیرد با اینکه بسیج فعال ودو فرزند دارم وسه ماه خدمت کردم با دوماه آموزشی به پایان گذارندم معاف می شوم یانه خواهشن راهنمایی بکنید تا هرچه زودتر برگردم خدمت با ۵ماه پدرم کسری بسیج دارد

    1. سلام بله اضافه خدمت میخورید به مدت 6 ماه اما میتوانید 6 ماه کسری فرزندان خود استفاده کنید و اگر کسری بسیج هم دارید میتواند به کم تر شدن مدت خدمت شما کمک گند.

    2. سلام من ۴۵ سالمه سه تا بچه دارم سال ۷۴اعزام شدم دیگ فرار کردم نرفتم بیکارم مستاجر هستم دختر دم بختم دارم چیکار کنم؟

      1. 🌸مشکلی نیست معافیت ۳فرزندی برای غایبین امکان پذیر میباشد

  137. سلام من برج 11 سال 87 اعزام شدم اموزشیم و بدون در دسر تمام کردم، وقتی تو یگان تقسیممون کردن خودتدن وضعیت پارگانهارو بهت. میدونید که چقد. اذیت میکنن، تو یگان یکبار با یک گروهبان بحثمون شد تقریبا 7یا8 ماه از خدمتم گذشته بود خیلی اذیت میکرد منم کاسه صبرم سر اومد و باهم درگیر شید، بعدش نامه بازداشتمو زدن ولی من 1 ماهی فرار کردم تا فرماندمون خدا نگهش داره وساطت کرد گفت بیا هوامو داره مشکلات زیادی و بعد از 14،15 روز از زنداد
    ن ازاد شدمو برگشتم به یگانم اونجا هم یک هفته بازداشت یگانی بودو،خلاصه فشارها که کمتر. شد دو باره خدمتم و اروم شروع کردم، خدمتمو انجام بدم تا سال 90 اخراش پدرم بهمن. ماه فوت کرد منم خانواده نداشتم کمکم کنه یه داداش که13 سال داشت خواهرم خرج خانواده. بزور در میوردم، مجبور شدم فرار کنم که خرج خانوادم و در بیارم، من کسی هم ندارم کمکم کنه،یه خواهشی دارم، جلوی. شناسنامه منو بستن، یه راهی چاره ای نشونم بدید. الان تقریبا 10ساله میگذ ه از فرارم……………………………ّ…………………………….
    در ضمن من مشکل اعصاب و روان هم دارم ازین کار میتونم واسه معافی استفاده کنم؟؟؟ خواهش میکنم جوابی به من و خواهشانه کمکم کنید،،،، زمانی که من رفتم خدمت تقریبا 18،،19 ماه خدمت کر دم، من زن بچه کوچیک وبدون خانواده هستم،یادمه دوره من قدمت 18 ماه بوده شاید یکی دوماهم بیشت. خدمت کردم

    1. سلام بله میتونید معافیت بگیرید در شرایطی که مشکل اعصاب و روان داشته باشید.

      1. سلام من بار اول فرار بخشیده شدم چون هفت ماه فرار کرده بودم ولیسانسم ومتاهل ویک فرزند هم دارم دوباره اومدم خدمت دوباره به دلایلی فرار کردم بخدا زندگی خیلی سخته میخواستم با این وضعیت زندگی وجامعه که داره خودکشی کنم واقعا خیلی افسرده ام دلم میخواد خدمت کنم بخدا کشورم دوست دارم اما با این همه سختی زندگی نمیشه شما بگید چکار کنم الان یک ساله فراری هستم برم چه مجازاتی داره

        1. سلام به احتمال زیاد جریمه نقدی شامل شما میشود خود رابه دادسراهای نظامی معرفی کنید

      2. سلام من سال ۹۴ اعزام شدم اموزشی هم تموم کردم .بعد از چند روز از تقسیم یگان فرار کردم بعد دوباره معرفی کردم خودمو بازم بعد یه هفته بعد فرار کردم تا الان .من معاف از رزم هم هستم به صورت حاد الان دوباره میخام اقدام کنم واس معافیت پام چیکار باید کنم متاهل هم هستم
        ممنون میشم دقیق راهنمایی کنید

    2. سلام من سال۹۲فرارکردم متاهل هستم مشکل مالی دارم دارای ۲فرزند واجاره نشین هستم معاف میشم

      1. سلام. خیر با توجه به متاهل بودن شرایط ادامه خدمت برای شما سهل تر در نظر گرفته میشود.

  138. سلام من سال ۹۷ اقدام به خرید کردم ولی هیچ قسطی پرداخت نکردم پلیس +۱۰ میگه باطل شده بایدچیکارکنم ۳۷ سال دارم دوتا بچه دارم میشه راهنمایی کنید تشکر

    1. با سلام وقت بخیر
      متاسفانه باطل شده .فعلا سایت جهت خرید بسته است.

    2. با سلام و خسته نباشید بنده از سال ۷۷ تا الان غیبت کردم البته من بین ۱۶ الی ۱۷ ماه خدمتم کردم متاسفانه تصادف کردم و دیگه غادر به رفت خدمت مقدس سربازی نشدم متاهل هم هستم با یک فرزند الان بدون تکلیف هستم راهنمایی کنید

      1. سلام وقت بخیر باید برای ادامه خدمت به یگان محل خدمت خود برگردید

    3. سلام پسري كه بعداز ١٨سالگي دانشگاه رفته والان ٢٥سالش هست وتقريبا ٣سال هست ديگه دانشگاه نميره ولي از طريق كد ملي اش كلانتري گفته بايد بري دفترچه سربازي بگيري اگه نره چه مشكلي براش بوجود مياد؟

      1. سلام،جزوه افراد مشمول غایب حساب میشین،و جرم شما درد دادسرای عمومی برسی و سپس در داد گاه کیفری رسیدگی میشود و در نتیجه اضافه خدمت میخورین برای اطلاع بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

  139. سلام خسته نباشید میگم اگر سربازی فرار باشد نیروی انتظامی یک هفته یا یک سال کی بیان دنبال سرباز؟؟

  140. سلام خسته نباشید۳۷سال سن دارم دوتا بچه دارم مستاجر هستم میخوام معافیت بگیرم می رم پلیس +۱۰ میگن سایتش بسته شده میشه راهنمای کنید تشکر

      1. سلام من سال88اعزام به خدمت شدم 14ماه خدمت کرده بودم 90فرارکردم همون سال 90هم متاهل شدم الان هم فتافرزنددارم ایامعافیت شامل من میشود

        1. سلام وقت بخیر
          شما به دلیل فرار کردن از سربازی جریمه خواهید شد و برای هر یک از فرزندان خود میتوانید 3 ماه کسری بگیرید.

        2. سلام بنده سال 80اعزام شده ام بویش از نصف خدمتم اسپری نمودم که بخاطرنزاع دسته جمعی زندانی شدم فراری شدم بعدا زآن پدرم فوت شدوسرپرستی مادروخواهرم وهم سرم دخترم را عهده دار شدم الان نیز چندسال است دندانهایش مصنوعی می باشددرضمن مادرم کلیه هایش را کاملا ازدست داده و نزدیک به دیالیز شدنش است لطفاراهنمایی کنید

          1. می تونید اقدام کنید و کفالت مادر و خواهر رو بر عهده بگیرید البته برای کفالت مادر و خواهر
            شما باید تنها گسر خانواده بالای 18 سال باشید و برای فرار هم باید مقداری جریمه پرداخت کنه

  141. سلام خسته نباشید من۳۷سال دارم دوتا بچه دارم مستاجر هستم میشه معافیت بگیرم رفتم پلیس +۱۰مگین فعلا سایتش بسته شده

    1. سلام دوست عزیز
      چه نوغع معافیتی مد نظر شماست؟

      1. سلام سال۹۷ اقدام به خرید کردم ولی هیچ قسطی پرداخت نکردم میرم پلیس+۱۰میگه باطل شده خودم هم ۳۷دارم دوتا بچه دارم اگه راهی برای معافیت یا خرید هست راهنمای کنید تشکر

        1. با سلام متاسفانه باطل شده .فعلا سایت جهت خرید بسته است.

  142. سلام خسته نیاشین من سال ۹۶ اعزام شدم ۱۵ ماه خدمت بودم تو ارتش فرار کردم ۷ ماه بعد برگشتم یگان ۲ روز کارای کاغذ بازی کردم ک برم دادگاه اما باز فرار کردم تا الان تازه هم ازدواج کردم راهنماییم میکنین ممنون

  143. باسلام،من اعزامی برج۱سال۱۳۸۹هستم تقریبابعدازدوره اموزشی۶ماه تویگان خدمت کردم وبعدازاون فراری شدم سال۹۳متاهل شدم والان۷ساله که زن گرفتم تک پسرخانواده م هستم،فراری شدن ازخدمت سربازیمم بناب وضعیت خانواده بوده،ایامن ازقانون معافیت یاخریدبهره مندمیشم یانه سوادمم زیرسیکل درضمن تویگان ارتش خدمت میکردم و توشهرخودمم بودم،پدرمم الان تقریبا۵۷سال سن داره،ایامعافیت شامل من میشه باخریدیاهرچیزدیگه لطفاراهنمایی کنید

  144. سلام وقت بخیر من سربازفراری هستم ۸سال فرارازخدمت ولی دوری آموزشی را کامل دیدم ومعاف ازرزم هستم و مدرک تحصیل بی سواد و تک پسر ومتاهل هستم وخانم بنده رفته درخواست مهریه کرده و نفقه کرده وشغل من ازاد هست قسط وام وبیمه تامین اجتماعی آزاد می پردازم وکرایه خانه باید بدم با وجود این مشکلاتی که دارم نمی تونم خدمت کنم چکارباید کرد به خدا خسته شدم ازاین دنیا چکارکنم شما بگید به من ممنونم ازشما

    1. سلام بروید نظام وظیفه و شرایط را شرح بدهید تا شاید شرایطی برایتان در نظر بگیرند .

    2. با سلام خدمت شما میخواستم ببینم جواب من چی هست ممنون میشم من سال ۷۴ عظام شدم سربازی و همان هفته اول فراری شدم از خدمت و بعدش مدت ۱۱سال زندان رفتم واز زندان آمدم بیرون تصمیم گرفتم ازدواج کنم ویک بچه دارم و خانم هم باردار هست امروز یا فردا این هم به دنیا می یاد ۴۴سال دارم بیزحمت یه توزیع برام بدی سواد هم ندارم وستعجر هم هستم

      1. سلام باید به همان ارگان خدمتی خود برای اتمام سربازی مراجعه کنید.

  145. سلامدخسته نباشید داداش من نه سال که فراری الان هم ازدواج کرده ودوتا بچه داره الان باید چکارکنه چقدرزندانی داره

    1. با سلام .بسته به نظر قاضی دارد اما شش ماه اضافه خدمت میخورد

      1. من اعزامی 85هستم واخرای 86فراری شدم سه ماه خدمتم مونده ومتاهلم حالا چیکار میکنن باهام؟

        1. سلام‌.به مراجع قضایی ارجاع داده می شوید و اضافه خدمت و جریمه نقدی براتون محاسبه می شود.

  146. سلام من سال ۹۲ فرار کردم اون هم در شرایطی که فقط یک ماه از خدمتم باقیمانده بود و بخاطر ورشکستگی و افتادن دنبال بدهکاران و کسانیکه پولمو خورده بودند. تا حالا هم نرفتم، الان متاهل شدم و قصد دارم به خدمت برم البته یک ماهی است که دیسک کمر و سیاتیک شدید گرفتم ، میشه راهنمایی بکنید

    1. سلام برای پاسخ به سوال شما نیاز به اطلاعات بیشتری هست، برای دریافت پاسخ درست و کامل با مشاورین آویژه در تماس باشید.

      1. سلام بنده سال ۹۰ فرار کردم الان هم سه تا بچه دارم .تکلیف بنده چی خواهد شد

  147. سلام من سربازفراری هستم دوبارفرارکردم ولی دوری آموزشی را کامل دیدم متاهل هستم معاف از رزم هم هستم مدرک تحصیل بی سواد هستم آیا دستگیربشم زندان باید برم یا نه

    1. سلام چند روزی رو اجازه خروج از پادگان نخواهید داشت

    2. سلام من سه ماه خدمت کردم اما چون متاهل یه دونه بچه دارم مسترجرم و مشکلات اقتصادی دارم قصد دارم فرار کنم چون متاهل باید روز برگ باشد من روز برگ نیستم مشکلات خیلی رو فشار وارد کردن اگه فرار کنم آیا دستگیرم میکنن .

      1. سلام وضعیت خود را به نظام وظیفه توضیح دهید میتوانید زیر پوشش کمیته قرار بگیرید پیشنهاد می‌شود فرار نداشته باشیدوبا مشاوران ما درتماس باشید

  148. سلام من الان پنج ساله که به دلیل متاهل بودن دیگه نتونستم خدمت برم من خدمت رو انجام دادم و داخل اضافه بودم که دیگه نتونستم برم از شما خواهش میکنم که منو راهنمایی کنید

    1. سلام برای بررسی دقیق و پاسخ کامل به این موضوع حتما با مشاورین آویژه در تماس باشید.

  149. ایا سرباز فراری بخواد زمانی که عفو رهبر در ۲۲بهمن برای سربازان فراری دادن بره خدمت میتونه دیگه دادگاهی نشه واز وانجا برای معافیت پزشکی اقدام کنه مثل معافیت آسم و مشکل ریه ویا دیسک کمر ویا مشکل نداشن هیج کدام از دندانهاش میتونه معافی بگیره

    1. سلام در صورت داشتن شرایط گرفتن معافیت پزشکی، بله

      1. سلام من سربازفراری هستم دوبارفرارکردم ولی دوری آموزشی را کامل دیدم متاهل هستم معاف از رزم هم هستم مدرک تحصیل بی سواد هستم آیا دستگیربشم زندان باید برم یا نه

        1. سلام چند روزی رو اجازه خروج از پادگان نخواهید داشت

  150. سلام من سال ۷۹رفتم خدمت تو اموزشی فرار کردم والان بیست سال هست که فراریم ودر حال حاضر متاهل میباشم فرزندی ندارم وخودم تک فرزنده خانواده هستم وچند سال هست مادر و چند وقت پیش پدرم فوت کردند و من در حال حاضر تو این دنیا فقط همسرم رو دارم و همسر هم پدرش در قید حیاط نیستند در این صورت اگر من به سر بازی برم تکلیف همسر م چه خواهد شد چه کسی از اون مراقبت خواهد کرد من چگونه میتوانم معافیت بگیرم خود من در حال حاضر مشکل ریه وآسم به احتمال زیا دیسک کمر هم دارم مشکل دهان ودندان هم دارم اما نمتونم دوباره خدمت برم راهی نداره با نرفتن به خدمت معافی گرفت حتمن باید برم خدمت بعدن از پادگان دنبال معافیت باشم

    1. سلام قبل از اعزام میتوانید برای گرفتن معافیت پزشکی اقدام کنید.

      1. سلامدخسته نباشید داداش من نه سال که فراری الان هم ازدواج کرده ودوتا بچه داره الان باید چکارکنه چقدرزندانی داره خواهشن زودجواب بدید

        1. با سلام .بسته به نظر قاضی دارد اما شش ماه اضافه خدمت میخورد

      2. سلام ووقت بخیر بنده ده سال پیش ، شش ماه سربازی رفتم ولی بعدش فرار کردم الان دوتافرزند دارم ومیخوام اگه بشه سربازیمو قسطی بخرم دیپلم هستم وایا امکانش هست اگه داوطلبانه بخوام برم سربازی و یا سربازی رو بخرم هزینه ش تقریبا چقد میشه ده درصد هرسال جریمه اضافه میشه یعنی سرجمع چقد میشه من کارگر ساده ام وبابدبختی ده میلیون پس انداز کردم میشه راهنماییم کنین

        1. سلام سال ۹۰ ب علت مشکلات خانوادگی مجبور ب فرار از خدمت شدم الان ۱۰ساله ک فرارییم الان پدرم شدیدا مریضه ی چشمش سفید شده بادفدخ داره بیمه نداره بازنشستگی نداره ۶۷سال سن داره میشه گفت کاملا از کار افتادست مادرم ناراحتی قلبی داره فشار خون بالا داره آیا میشه واسه معافیت اقدام کنم

          1. سلام وقت بخیر فراری بودن کار شما را سخت کرده است ولی اگر فرد دیگری را برای مراقبت از پدر و مادر خود ندارید می توانید درخواست معافیت بدهید و در کمیسیون بررسی شود

  151. باسلام.من سال ۷۸ به سربازی رفتم بعد از ۶ ماه خدمت بدلیل مشکلات خاص خود فرار کردم.متاهل شدم و صاحب ۳ فرزند شدم یکی از فرزندانم دچار مشکل عصبی مغزی میباشد یعنی معلول است در سال ۹۲ به خدمتم برگشتم مجددا ۶ ماه خدمت کردم آیا از خدمتم معاف میشم.در ضمن پایه خدمتیم ۱۸ماهه بود. بخاطر معلولیت فرزندم آیا معاف میشوم لطف. اهنمایی

    1. سلام شما فرار کردید و اینجای قضیه مشکل دارد تماس بگیرید.

  152. باسلام.من سال ۷۸ به سربازی رفتم بعد از ۶ ماه خدمت بدلیل مشکلات خاص خود فرار کردم.متاهل شدم و صاحب ۳ فرزند شدم یکی از فرزندانم مشکل عصبی مغزی میباشد یعنی معلول است.سال ۹۲ به خدمتم برگشتم مجددا ۶ ماه خدمت کردم آیا از خدمتم معاف میشم بخاطر معلولیت فرزندم.لطف. اهنمایی

    1. سلام شما فرار کردید و اینجای قضیه مشکل دارد تماس بگیرید.

  153. سلام.من سال ۱۳۷۹ بعد از گذر ۶ ماه خدمت بعلت مشکلات خاص خود از سربازی فرار کردم و درحال حاضر ۳تا فرزند دارم و یکی از فرزندانم معلول میباشد و در سال ۹۲ مجددا به سربازی برگشتم ولی بدلیل مریضی فرزند معلولم قادر به ادامه خدمت خود نبودم .لطفا کمک کنید.در ضمن ۶ماه مجددا خدمت کردم

    1. سلام شما فرار کردید و اینجای قضیه مشکل دارد تماس بگیرید.

  154. سلام من 20سال پیش بخاطر مشکلات و از کار افتادن پدرم مجبور به فراراز خدمت شدم 8ماه خدمت داشتم و الان دارای 4فرزند هستم و مستاجر هستم کار هم آزاده با این وضعیت سخت زندگی برایم سخت خودمو معرفی کنم چونکه بچه هام کوچکین اگه یه روز چکارکنم از نون افتادن میوفتن از کارشناس ومشاور محترم خواهش میکنم راهنما کنم من باید چه کنم .

    1. سلام
      با توجه به اینکه شما 4 فرزند دارید 12 ماه کسری به شما تعلق خواهد گرفت و تنها 2 ماه از اصل خدمت شما باقی مانده است. البته شما باید این مدتی که غیبت کرده اید را در دادسرا توجیه کنید در غیر این صورت علاوه بر 2 ماه مدت اصلی خدمت باید 6 ماه به عنوان جریمه بگذرانید.

  155. سلام همسرمن سال ۹وارد خدمت شده یازده ماه خدمت کرده بعدش فرارکرده سال نودوهفت هم ازدواج کردیم الانم ی بچه داریم.حالاهم هرجا میره براکار کارت میخوان بخاطره کارت بیکاره مستاجرهم هستیم میترسه بره خودشو معرفی کنه بخاطره زندانیش میخوام بدونم آیا زندانی داره اخه چندروزه پیش تلویزیون اعلام کرد ک فقط بقیه خدمتشون رو انجام بدن اضافه خدمت ندارن توروخدا راهنماییم کنین ما ب مشکل خوردیم همسرم بیکاره کارگیرش نمیاد چکارکنیم

    1. سلام
      اگر مدت غیبت خود را بتوانند توجیه کنند جریمه نخواهد داشت

  156. سلام من ۱۴ سال هست فرار کردم ۵روز خدمت کردم العان ۲فرزند دارم چکار کنم

    1. سلام دوست عزیز
      درحال حاضر خرید خدمت وجود ندارد.میتوانید از راه قانونی اتمام خدمت بررسی کنید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید

      1. سلام من بار اول فرار بخشیده شدم چون هفت ماه فرار کرده بودم ولیسانسم ومتاهل ویک فرزند هم دارم دوباره اومدم خدمت دوباره به دلایلی فرار کردم بخدا زندگی خیلی سخته میخواستم با این وضعیت زندگی وجامعه که داره خودکشی کنم واقعا خیلی افسرده ام دلم میخواد خدمت کنم بخدا کشورم دوست دارم اما با این همه سختی زندگی نمیشه شما بگید چکار کنم الان یک ساله فراری هستم برم چه مجازاتی داره

        1. سلام به احتمال زیاد جریمه نقدی شامل شما میشود خود رابه دادسراهای نظامی معرفی کنید

          1. سلام من سرباز فرای هستم مخواستم برم داداگاه متاهلم هستم یک بچه هم دارم خود معرف شم ویگانم کاشان بوده میخواستم ببینم تو دادگاه به محل خودم خدمت میکنم یانه کجا بهم انتقالی میدن تو دادگاه یا پادگان زود جواب بدین خواهش میکنم

          2. سلام. میتوانید در خواست خدمت در شهر محل سکونت همسر خود را مطرح کنید طبق قانون یا توجه به متاهل بودن با درخواست شما موافقت خواهد شد.

  157. سلام وقتتون بخیر من سال 88سربازبودم‌ وبعداز4ماه خدمت اومدم مرخصی پدرم در زمان مرخصی من دچاربیماری شدن ومن ترک خدمت کردم و مشغول به کار وکمک به امرارمعاش خانواده کردم وبعدازدوسال متاهل شدم پدرم نزدیک به سه سال فوت شدن ومادرم بابنده زندگی‌میکنن آیا راهی برای خرید خدمت بنده وجود داره.من متاهل هستم و دارای یک فرزند

    1. سلام دوست عزیز
      با وجود غیبت خیر ابتدا توجیه کنید و سپس اقدام کنید

  158. سلام من 99/9/8 فرار کردم الان میخوام ازدواج کنم آیا اگه متاهل شدم میتونم با رداخت جریمه معافیت کفالت برای خانومم بگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدور نیست .تعیین و تکلیف وظیفه عمومی بکنید

  159. سلام من دوماهه فرار کردم الان ازدواج کردم چقد طول میکشه ک از این طرح بهره مند شم

    1. سلام دوست عزیز
      طرح معافیت سربازان فراری وجود ندارد. از نظام وظیفه جهت فرایند و ادامه خدمت اقدام کنید

    2. سلام من ۱۰ ساله فرارکردم الان متاهل هستم یه فرزندم دارم خودمم مددجوبهزیستی هستم الان چکارکنم

      1. سلام دوست عزیز
        با تعیین کردن وضعیت فرار اقدام به ادامه خدمت کنید

  160. سلام
    من ۲۷سالمه حدود چند مورد فرار داشته ام به دلیل مشکلات روحی و روانی که خود پزشک ارتش تایید کرده (صفات شخصیت نمایشی -افسردگی) از سال ۹۶ که فرار کردم تا تا سال ۹۸ و از سال ۹۸ زن گرفتم و متاهلم الان به پاسپورت یا خیلی چیزهای دیگه احتیاج دارم راه حلی برای معافیت خرید و… وجود داره یا اگر برگردم حتما باید سربازی رو انجام بدم؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      پس از مشخص کردن جریمه فرار برای معافیت اقدام کنید

  161. سلام.
    من بعد ۱۰ ماه خدمت به کمیسون پزشکی معرفی شدم و به علت عمل واریکوسل وهیدورسل معاف دائم شدم.از پادگانم تصویه کردم ولی بعد مدتی از نظام وظیفه نامه اومد و دوباره کمیسیون گداشتن که باید برم خدمت و الان ۳ ساله فراریم باید چیکار کنم

    1. سلام دوست عزیز
      با مراجعه به یگان و تعیین فرار ادامه خدمت یا کمیسیون را پیگیری کنید

  162. سلام من ۵ سال که فرار کردم ،،آموزیشم که تموم شد تقسیم شدم سمنان بخاطر این که یه خواهرمو تو حادثه سوختن مدرسه پیرانشهر از دست دادم پدر و مادرم از هم جدا شدن و مشکلات زیادی داشتم پدرم زنه دیگه و گرفت و مادرم با یه مرد دیگه عروسی کرد،،،من پیش پدر بزرگ و مادربزرگم هستم کسیو ندارم که کمکم کنه حداقل بیام تبریز خدمتمو تموم کنم سمنان برام سخته و کسیو ندارم خرجیمو بده ،،،من میخوام خدمتمو تموم کنم مثله رفیقام ولی واقعا نمیتونم برم سمنان ،،،لطفا راهنمایی کنید چکار کنم ممنون میشم 🙏

    1. سلام دوست عزیز
      برای بررسی دقیق تر مشکل خود با مشاوران تماس بگیرید

    1. سلام من 20سال پیش بخاطر مشکلات و از کار افتادن پدرم مجبور به فراراز خدمت شدم 8ماه خدمت داشتم و الان دارای 4فرزند هستم و مستاجر هستم کارم هم آزاده با این وضعیت سخت زندگی برایم سخت خودمو معرفی کنم چونکه بچه هام کوچکین اگه یه روزکار نکنم از نون افتادن میوفتن از کارشناس ومشاور محترم خواهش میکنم راهنمام کند چه باید کنم

  163. سلام
    فقط متأهل ها میتونند تو شهر خودشون خدمت کنن ، یا شامل حال تک فرزند ذکور هم میشه ؟
    تو سایت دیگه ای دیدم سربازای تک فرزند ذکور هم میتونند تو شهر خودشون خدمت کنند برای گذشته است
    یا الان هم میشه این کار و کرد؟
    آیا سرباز فراری میتونه تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیره ؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت گرفتن پذیرش قبل از خدمت مقدور است
      بخیر ابتدا باید تعیین وضعیت کند

  164. سلام من سال 79 رفتم خدمت دوره آموزشی را گذروندم دیگه نرفتم 41 سالمه متاهل دا رای 3 فرزند مدد جوی بهزیستی هستم امکان دارد معاف بشم

      1. سلام منازسال۷۷ اعزام به خدمت شدم ولی از سال ۹۸ بعداز۷ماه دیگه نرفتم الانم متاهل و۳فرزند دارم الان باید خدمت کنم زندانی واضافه خدمت نمیخورم واز کسرخدمت فرزن وهمسر هم میتوانم استفاده کنم باتشکر لطفا راهنماییم کنید ودرضمن بخاطر تصادف دندان هایم و۲۸درصدازعصبهای دست وپاهامم هم ازدست دادم

        1. سلام دوست عزیز
          در صورت مشکل پزشکی برای کمیسیون اقدام کنید

      2. سلام من سال ۹۵رفتم خدمت بچه زاهدانم متاهل هم هستم دارای ۴تا فرزند دوره اموزشیم رو گذراندم تقسیم شدم کنارک استان بلوچستان به خاطر دوری راه نتونستم خدمتند به پایان برسانم آیا من الان بدم معرفی کنم جریمه میشم یا اضافه خدمت میخورن

        1. سلام دوست عزیز
          با توجه به تعیین جریمه توسط دادگاه اقدام کنید

  165. س خسته نباشی من پدرومادرم حدود۲۰ساله ازهم طلاق گرفتن مادرم زیرپوشش کمیته امداده ویک خواهردارم که ازمن کوچیک تره مادرم طلاق گرفت سرپرستی ماروقبول کردسال۸۹اعزام به خدمت شدم که مدارکی برای معافی به پلیس+10دادم رفتم خدمت اومدم تقسیم شدیم وحدود۱۲ماه خدمت کردم ولی جوابی واسه معافی من نیومدمنم مرخصی گرفتم ر فتم پلیس+10گفتم جواب معافیم که درخواست دادم چیشدگفتن شمامدرکی ندادین اون موقعه سال89حدود۲۵۰تومن خرج کردم دیدم اینجوری جواب دادن مرخصی گرفته بودم دیگه خدمت نرفتم والان دارای فرزندوهمسرهستم وخرج خواهرومادرخود رامیدم ایابنظرشمامعاف میشم یانه چطوری بایدانجام دهم؟

    1. سلام
      ابتدا با مراجعه به نظام وظیفه وضعیت فرار خود را مشخص کنید سپس بعد ار تشکیل دادگاه و در صورت تایید مدارک مراحل معافیت شما بررسی میشود.

  166. سلام من به خاطر مشکلات خانوادگی ومربضی پدرم الان نزدیک 4ساله از خدمت فرار کردم متاهلم وپدرم مریض هس امکانش هس معاف بشم یان

    1. سلام خسته نباشید. امکان این که معاف بشید وجود ندارد به احتمال قوی ولی اگر می خواهید پیگیری کنید باید از طریق کفالت پدر معافیت بگیرید

  167. سلام وقت بخیر بنده اعزامی 94 هستم متاهل وداری 2فرزند 6 ساله و 3 ساله هستم بنا به شرایط متاهل بودن و مشکلات مالی بعداز یه مرخصی دیگه به خدمت برنگشتم بنده پدری دیابتی دارم و عمل دیکس انجام داده و مادری مریضی دارم که ایشون هم عمل دیکس انجام داده و هر دو خانه نشین هستن و کسی رو ندارن که براشون کار کنه و معافیت خدمت رو خیلی لازم دارم اگه میشه راهنماییمون کنید ممنون

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز متاسفانه به معافیت کفالت با وجود غیبت رسیدگی نمیشود مگر اینکه قابل توجیه باشد. توصیه میکنم با مرکز مشاوره تماس بگیرین

      1. بنده.متولد.1355هستم.متاهل.دارایی. سه.فرزند.میباشم.حدود.سه.ماه.است.عمل.دیسک.کمر.انجام.دادم..آیا. از.خدمت.سربازی. معاف.خواه.شد. لطفا.راهنمایی. کنید

      2. سلام من به خاطر مشکلات خانوادگی ومربضی پدرم الان نزدیک 4ساله از خدمت فرار کردم متاهلم وپدرم مریض هس امکانش هس معاف بشم یان

        1. سلام خسته نباشید. امکان این که معاف بشید وجود ندارد به احتمال قوی ولی اگر می خواهید پیگیری کنید باید از طریق کفالت پدر معافیت بگیرید

  168. سلام
    من تقریبا ۷ ساله که از خدمت فرار کردم
    درحال حاضر متاهل هستم و یک فرزند دارم

    و پارسال ۱۴/۲/۹۸ کلیم رو به یک بیمار دیالیزی اهداء کردم
    با توجه به این شرایط معاف میشم؟
    ممنون میشم جواب بدید

      1. سلام وقت بخیر بنده اعزامی 94بودم که بعد از 4ماه بنا به شرایط متاهلی بعد یه مرخصی به پادگان برنگشتم پدر دوتا بچه هستم و پدر و مادرم عمل دیکس انجام دادن و خانه نشین شدن خیلی سخته برگردم سربازی به نظرتون چی میشه انجام داد تو چنین شرایطی فرزند اول خانواده هستم. ممنون میشم راهنماییم کنید

        1. با سلام خدمت شما دوست عزیز متاسفانه به معافیت کفالت با وجود غیبت رسیدگی نمیشود مگر اینکه قابل توجیه باشد. توصیه میکنم با مرکز مشاوره تماس بگیرین

      2. سلام من الزامی ۹۲ ۲ ۱۹هستم سال ۹۳ از خدمت فرار کردم متاهل هستم و تک فرزند پسر هستم ۲تا هم بچه دارم با این شرایط معاف میشم ممنون میشم جواب بدی

        1. سلام به علت فرار امکان معافیت شما وجود ندارد

  169. سلام
    روزتون بخیر
    من بیست و سه سالمه و بعد از مدرسه کار رو شروع کردم و سربازی نرفتم
    الان برام اومده که اگه نیاین میایم دستگیرتون میکنیم
    من نمیتونم کارمو ول کنم
    لطفا راهنمایی بفرمایید که چه کنم ؟
    میتونم الان سربازی رو بخرم و معافیت بگیرم ؟
    اگه ازدواج کنم چی ؟
    ممنونم

    1. سلام
      خیر شما باید برای اعزام به خدمت اقدام کنید.

  170. سلام من ۸سال هست فراریم نتاهل هستم و۲تاهم فرزنددارم و۷ماهم کسرخدمت داشتم والان هم میگن هرفرزند۳ماه کسری داره برای سربازمتاهل آیابااین حساب من معاف هستم یانه

    1. سلام
      خیر مگر اینکه دلیل قانع کننده ای برای فرار از خدمت داشته باشید.

      1. سلام من ۶ساله فرار کردم تازه هم ازدواج کردم من عمل قلب باز انجام دادم سال ۸۳ بخاطر بیماری مادرزادی ایا دادگاه تخفیفی بهم میده ایا معاف هستم

    2. سلام من‌حدودا۴۴ساله‌هستم‌سال‌فکرککم‌۷۵‌برج‌۸‌اعزام‌شدم‌بعدازدوره‌آموزشی‌‌یک‌ماه‌دریگان‌آموزشی‌خدمت‌کردم‌وبعدازتقسیم‌‌دریگان‌جدید‌بعداز‌حدوددوماه‌مرخصی‌عیدنوروز‌دادن‌امدم‌ودیگه‌برنگشتم‌بعد‌ازچندماه‌عفومقام‌رهبری‌دادندمراجعه‌کردم‌یگان‌واگه‌اشتباه‌نکنم‌بعدازچندروز‌ازدژبانی‌‌آمدم‌بیرون‌ودیگه‌نرفتم‌.نه‌قصدخری‌دارم‌نه‌دنبال‌معافیت.الن‌۴تا‌بچه‌دارم‌‌همراه‌همسرم.میخوام‌ادامه‌خدمت‌‌بدم‌باهرمجازاتی‌که‌داره‌‌قبول‌دارم‌فقط‌جریمه‌نقدی‌‌برام‌مقدورنیست.بایدکجامراجعه‌کنم‌.یگان‌خدمتم‌یاداداگاه‌یاحوزه.اگه‌راهنمایی‌کنید‌متشکر‌میشم‌(م)

      1. سلام
        پادگانی که خدمت میکردید مراجعه بفرمایید و خود را معرفی کنید

  171. سلام من ۸سال هست فراریم نتاهل هستم و۲تاهم فرزنددارم و۷ماهم کسرخدمت داشتم والان هم میگن هرفرزند۳ماه کسری داره برای سربازمتاهل آیابااین حساب من معاف هستم یانه

    1. سلام
      خیر مگر اینکه دلیل قانع کننده ای برای فرار از خدمت داشته باشید.

  172. سلام و خسته نباشید بنده دفترچه اعزام پر کردم ولی دیگه نرفتم خدمت بعد از مدت اعزام مراجعه کردم گفتن باید دوباره دفترچه پست کنی ایا منم فراری محسوب میشم یا نه و اینکه من میخوام بخرمش خدمت رو ولی ۸ سال غیبت ندارم

    1. سلام
      اگر تاریخ اعزام شما اعلام شد و در محل خدمت حاضر نشده اید سرباز فراری به حساب میایید. قانون خرید سربازی در حال حاضر لغو شده است.

    2. سلام من۸۸خدمت بودم بخاطر بیماری ال زایمر بابام فرار کردم ۵ماه خدمت کردم متاهل با یه فرزند اجاره نشین مشکل زندگی زیاد دارم اگه یه روزکار نکنم زندگیم به مشکل میخوره خانمم اجازه نمیده برم خدمت میگه بری کی خرج مارو میده مدرسه پسر هم هست خلاصه کلی مشکل دارم وضه زندگیم به سختی پیش میره چکارکنم الان تو بیمارستان کار میکنم بخاطر کارت گیرم دادن شماکمکم کنید زندگی سختی دارم چکار کنم

      1. باوجود سرباز فراری امکان معافیت ندارید مگر اینکه مشکل پزشکی داشته باشید

  173. سلام من ۸سال فراری هستم متهل هستم رفتم بخرم گفتن برو پادگان رفتم به من گفتن بروبشین تا تکلیفت مشخص کنیم برگم رو امضا نکردن بعد از ۳ ساعت از پادگان رفتم بیرون من می خواستم بخرم نگذاشتن من پدرم خونه نشین بود بخاطر تصادف قراربود ماف بشم اما زدن زیرش حالا امدن دمه خونه بگیرنم اگر برم زندان کی خرج زن مادر وبرادرم کی بده

    1. سلام
      قانون خرید سربازی در حال حاضر لغو شده است. برای سربازان غایب و فراری امکان اخذ معافیت کفالت وجود ندارد.

  174. سلام بنده اعزامی سال۸۹هستم آموزشی دوماه کامل رفتم بعدازاموزشی هم نزدیک ۸ماه خدمت کردم بنابدلایلی غیبت کردم دوبارهم دادگاه رفتم ولی بازم فرارکردم متاهلم وبچه دارم یک خواهرنابیناداشتم خواستم ببینم امکان خریدمعافیت رادارم یانه یاشرایطی هست ک تخفیف قائل بشن یامعافم بشم

    1. سلام
      قانون خرید سربازی لغو شده است. تنها راه تخفیف در مجازات این است که خودتان را معرفی کنید.

  175. سلام وقت بخیر
    برادر من مرز خدمت میکنه. و چون سرباز ستاد فرماندهی مرزبانی بوده میگن انگار ی چند ماهی باید مرز باشه بعد شاید برگردونن تو خود ستاد. آیا راهی داره ک زودتر برگرده ستاد داخل شهر یا خیر؟؟؟
    و اینکه برای جابجایی ما چطور باید سرباز پیدا کنیم؟؟؟

    1. سلام
      جابجایی سربازان با نظر ستاد کل نیروهای مسلح انجام میشود.

      1. سلام
        بنده متولد ۱۳۷۸ هستم و تا الان به سربازی نرفتم و غیبت دارم دوسال کنکور دادم قبول نشدم و دوسال بعدی تا الان هم نان اور خانه من هسم. چون پدرم توان کار کردن ندارد پدرم بهزیستی است بخاطر ارتروز و کمر درد ایا میتونم از سازمان بهزیستی از طریق پدرم کمک بگیرم برای معافیت سربازی؟

  176. سلام من سال ۹۳دفترچه اعزام پرکرده اما درروز اعزام حاضرنبودم الان من سرباز فراری محسوب میشوم یاخیر خودم هم متاهل ومستاجر ودارای یک فرزندهستم

  177. سلام هرچقدر تماس میگیریم نمیگیره شمارتونو مرکز مشاورتون کجاس

    1. سلام بنده اعزامی سال۸۹هستم آموزشی دوماه کامل رفتم بعدازاموزشی هم نزدیک ۸ماه خدمت کردم بنابدلایلی غیبت کردم دوبارهم دادگاه رفتم ولی بازم فرارکردم متاهلم وبچه دارم یک خواهرنابیناداشتم خواستم ببینم امکان خریدمعافیت رادارم یانه یاشرایطی هست ک تخفیف قائل بشن یامعافم بشم

      1. سلام
        قانون خرید سربازی لغو شده است. تنها راه تخفیف در مجازات این است که خودتان را معرفی کنید.

      2. سلام سال ۸۲عزام به خدمت و۳بار فرارکردم ومتاهلم ودارای یک فرزندم دارم ایا امکان معافیت دارم سن ۳۷سالی

        1. سلام. تنها نوع معافیتی که می‌توانیم برای شما عنوان کنیم معافیت پزشکی است درصورتیکه که مشکل خاصی از لحاظ پزشکی دارید برای دریافت اطلاعات کامل با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید.

  178. سلام شوهرم دوماه مونده فرار کرده الان ۱۰سال میگذره تهران زندگی میکنیم ی بچه ۶ساله دارم مستاجرم الان اخضاری براش میاد چیکار کنیم

    1. سلام
      تنها راه حل این است که ایشان خودشان را معرفی کنند که با توجه به تاهل و داشتن فرزند دوره راحت تری را میگذرانند.

  179. سلام من شوهرم خدمت کرده دوماه مونده فرار کرده الان ۱۰سال میگذره تهران زندگی میکنیم ی بچه ۶ساله دارم مستاجرم. حالا براش احضاری میاد چیکار کنم باید.

    1. سلام
      تنها راه حل این است که ایشان خودشان را معرفی کنند که با توجه به تاهل و داشتن فرزند دوره راحت تری را میگذرانند.

  180. سلام من شوهرم خدمت کرده دوماه مونده فرار کرده الان ۱۰سال میگذره تهران زندگی میکنیم ی بچه ۶ساله دارم مستاجرم. حالا براش احضاری میاد چیکار کنم باید.

    1. سلام
      تنها راه حل این است که ایشان خودشان را معرفی کنند که با توجه به تاهل و داشتن فرزند دوره راحت تری را میگذرانند.

  181. سلام من سال سال 93سرباز بودم که بعدازیک هفته مرخصی دادن برگشتم دیگه نرفتم خدمت اما تابحال دوبار خود معرف شدم منوازخدمت برگردوندن گفتن دوره بعدی بیاین ومتاهل هستم پدریک فرزندهستم وبچه دوم هم طورو هستش مادرم ازپدرم جداشده اما چون عقدشون محضری نبوده‌ نتونستم ازطریق معافیت مادرم اقدام کنم یک راه حل برام جلو پام بزارید خواهشن سخته واقعن دراین شرایط برام الان خونه مستجری هستم ومادرم چون تنهاست خونه پدرشه اینم شماره من 09055652747

    1. سلام وقت بخیر
      لطفا با مشاورای ما حتما تماس بگیرید.

      1. سلام شوهرم دوماه مونده فرار کرده الان ۱۰سال میگذره تهران زندگی میکنیم ی بچه ۶ساله دارم مستاجرم الان اخضاری براش میاد چیکار کنیم

        1. سلام
          تنها راه حل این است که ایشان خودشان را معرفی کنند که با توجه به تاهل و داشتن فرزند دوره راحت تری را میگذرانند.

          1. عفو رهبری 22بهمن. میاد بعد برو 2ماه خدمت کن و کارت پایان خدمت رو بگیر

      2. سلام بنده اعزامی سال۸۹هستم آموزشی دوماه کامل رفتم بعدازاموزشی هم نزدیک ۸ماه خدمت کردم بنابدلایلی غیبت کردم دوبارهم دادگاه رفتم ولی بازم فرارکردم متاهلم وبچه دارم یک خواهرنابیناداشتم خواستم ببینم امکان خریدمعافیت رادارم یانه یاشرایطی هست ک تخفیف قائل بشن یامعافم بشم

        1. سلام
          قانون خرید سربازی لغو شده است. تنها راه تخفیف در مجازات این است که خودتان را معرفی کنید.

    2. سلام .من سال 95اعزام ب خدمت شدم سه سال غیبت داشتم .تو آموزشی استعلاجی گرفتم برا معافیت کمر اما ب خاطر شرایط مالی دنبالش نرفتم متاهلم و ی بجه دارم و واریکوسل خفیف دارم آیا امکانش هست معاف بشم یا باید خدمت کنم .و این که الان مدت اموزشی چندماهه؟آیا واقعا جریمه سربازان فراری رد اا پایان سال میبخشن

      1. سلام دوست عزیز
        احتمال معافیت وجود دارد.برای بررسی دقیق تر مشکل خود با مشاورین تماس بگیرید

      1. سلام. با توجه به اینکه متاهل و دارای فرزند هستید میتوانید با پرداخت جریمه مشکل نظام وظیفه خود را مترفع کنید.

  182. سلام من سال ۹۷فرارکردم نتونستم بمونم خودمم متاهل هستم پیش پدرمادرم نیستم جدا هستم باید چکارکنم معافیت بگیرم خودم هم معاف از رزم عصاب روان هستم
    لطفا راهنمایی کنید چکارکنم من بدبخت

    1. سلام شما باید مدارکی که میتواند باعث معافیت شود را جمع آوری نموده و اقدام نمایید

    2. سلام بنده سال ۸۴دفترچه معافیت پزشکی فرستادم بعد معرفی شدم برا ازمایشات وکمیسیون پزشکی نرفتم سال ۹۱عمل بسته قلب داشتم بخاطر تپش بالا.مدارکش موجوده.سال۹۰ ازدواج کردم والان یک فرزند ۷ساله دارم ومستاجر هستم.چیکار باید بکنم ایا معافیت پزشکی شامل بنده میشود.ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

      1. سلام اگر در حاضر باز هم مشکل قلبی داشته باشید با شدت بالا

      2. سللام من ۳۲سالمه ۳فرزند دارم ۲۰روز اموزشی بودم میان دوره دادن دیگه نرفتم ممنون میشم یه راهنمای کنید متونم بخرم

      3. با سلام من متولد سال 69 هستم سال92رفتم خدمت بعد 6ماه خدمت به دلایلی نتونستم برم و الان درای چهار فرزند هستم میخواستم بدونم معافت میتونم بگیرم ممنون میشم پاسخ بدین

  183. سلام.من.۷سال.فراری.الان.متاهل.هستم.دستم.شکست.دندان.ندارد.چه.جوری.معافیت.دارد.راهنمایی.کن

    1. سلام
      معافیت در این زمینه ها بستگی به شدت و میزان بیماری دارد و شما باید درخواست دهید

  184. سلام عليك
    من حدود ٣ مورد فرار كردم و خودم رو تحويل داد و برگشتم سر خدمت پرونده روانشناسی صفات شخصیت نمایشی از بیمارستان ارتش تهران دارم معاف از رزم و نگهبانی و شب نماندن در پادگان رو دارم الان از اوایل سال ۹۷ دوباره فرار کردم یعنی حدود دو سال و ازدواج کردم و متاهل هستم نمیتونم زنم رو تنها بزارم و از معرفی کردن خودمم میترسم لطفا راهنمایی کنید؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      لطفا به بخش مشاوره روانشناسی ما رجوع کنید

      1. سلام هرچقدر تماس میگیریم نمیگیره شمارتونو مرکز مشاورتون کجاس

        1. سلام باید از تلفن ثابت و بدون 0 و کد شماره گیری نمایید
          تهران

  185. سلام. من متاهل ودارای دوفرزند هستم پدرم84سال داردومادرم به علت دیابت پای چپ خود راازدست داده ومخارج پدر مادرم به عهده من میباشدسال92به خدمت رفتم باوجوداینکه متاهل وبچه داشتم من رابه مرز فرستادن وبه دلیل مخارج زن وبچه وپدرومادرم نتونستم ادامه بدم.دوتابرادرازخودم بزرگتر دارم که سربازی رفتن لطفا راهنمایی کنید من میتونم کفالت پدر ومادرم رابگیرم؟

    1. سلام
      یکی از شرایط اصلی برای استفاده از معافیت کفالت نداشتن غیبت است علاوه بر این باید تایید شود که شما یگانه نگهدارنده پدر و مادر هستید و دیگر برادران شرایط نگهداری از آنها را ندارند. در صورتیکه همه ی این شرایط را دارا باشید میتوانید از معافیت کفالت استفاده کنید.

  186. سلام. من۱۲ ماه خدمت کردم و سال ۹۱ به دلیل مشکلات خانوادگی از خدمت فرار کردم.الان بعد از ۸ سال که ازدواج کردم و یه بچه ۳ ماهه دارم و مستاجر هستم‌ و شرایط مالی خوبی هم ندارم برای من احضاریه اومده. محل خدمتم ارومیه بود و الان خودم ساکن تهرانم. چی میشه به نظرتون؟ چیکار کنم؟

    1. سلام
      قوانین و مجازات سربازان فراری با توجه مدت زمان غیبت و فرار و همچنین دلیل فرار از سربازی مشخص میشود.

    2. سلام من سال ۹۵ از خدمت فرار کردم الان هم متاهل هستم .پدرم تازه امتیازات جانبازیش اومده ایا میتونم معاف بشم ؟

      1. سلام دوست عزیز
        در صورتی که امتیاز شما بیش از 30 باشد بله امکان دارد

      2. سلام من سال ۹۶ اعزام به خدمت شدم بنا به دلایلی ترک خدمت کردم کم خونی مینور دارم میخام الان برم خدمت آیا معاف میشم متاهل هستم و ۱فرزند دارم آیا اضافه خدمت به من میخوره وپدرم مدت منطقه داره تو جبهه آیا کسر خدمت تعلق میگیره

        1. سلام دوست عزیز
          با توجه به فرار خیر فقط میتوانید برای معافیت اقدام کنید

  187. اجاره خونه وخرجی خانواده زیادشدن اکثرسربازفراری ها بخاطرمخارج خانواده فرارمیکنن امیدوارم دولت بخاطرخانواده سربازان فراری متاهل چاره بیندیشد بیکارباشن خوبه زن وبچشون بدبخت بشن خوبه خواهشن یه فکرکنیدممنون

    1. سلام .من بعد از اموزشی 2ماه خدمت کردم بخاطر مریضی برادرم ومریضی پدرم ونابینای مادرم وفوت برادرم وچند ماه بعد فوت پدرم الان هم من متاهل دارای 2فرزند هستمالان هم 8سال هست فراریم لطفا راهنمایی کنید باتشکر

      1. سلام دوست عزیز
        متاسفانه راهی جز معافیت از طریق بیماری و یا ادامه خدمت وجود ندارد

    2. سلام خسته نباشید من متولد 1372 هستم دقیقا سن قانونی 18 سالم شد دفترچه پست کردم نه روز قبل از اعزام تصادف کردم نتونستم برم پام شکسته بود نتونستم اعزام بشم چون بیمارستان بستری بودم عمل داشتم بعد از گذشت چهار پنج سال دوباره دفترچه پست کردم با اینکه میتونستم معاف بشم پزشکی ولی چون علاقه داشتم رفتم سربازی بعد از ۶ ماه خدمت کردن شرایط روحی روانی من به هم ریخت بخاطر مشکلات خانوادگی از پدر مادرم تا و همسرم که میخواست طلاق بگیره خلاصه دیگه اخراش خلافکار شده بودم اصلا وضعیت خوبی نداشتم تو پادگان درگیر شدم بخاطر اعصاب روان فرستادنم کمیسیون پزشکی بیمارستان ۵۰۵ ارتش تهران واسه کارت قرمزی ولی چون من دلم نمی‌خواست کارت قرمز بگیرم از سال ۹۶ تا الان فراری حساب شدم در حال حاضر دارم زندگی متاهلی میکنم شرایط متاهلی من سخته چون سرایدار هستم پدر مادر همسرم از همدیگه طلاق گرفتن حاضر نیستن خانومم رو بپذیرنن چون مادرزن و پدرزنم هر دو دوباره ازدواج کردن منم منم با همسرم هستیم نمیتونم همسرمو بزارم جایی تا برم سربازی تو رو خدا کمکم کنید می‌خوام برم سرکار کارت می‌خوام یه شرایطی باید باشه بخدا اصلا از خدمت نمی‌ترسم چون خیلی خوب خدمت کردم ارشد بودم ولی شرایطم سخته اگه دوباره برم سربازی کلا باید قید زندگی مو بزنم شرایط خدمت کردن ندارم اگه جایی تو پادگان باشه سرایدار اونجا باشم واسه سربازی میرم چون همسر من باید باشه چون خانوادش و خانواده ی من قبول نمیکنن نگهش دارن

  188. متاهل بودن دیگ الان هیچ مزایای نداره دوستان ،اول خدمت کنید بعد ازدواج

    1. سلام .من بعد از اموزشی 2ماه خدمت کردم بخاطر مریضی برادرم ومریضی پدرم ونابینای مادرم وفوت برادرم وچند ماه بعد فوت پدرم الان هم من متاهل دارای 2فرزند هستمالان هم 8سال هست فراریم لطفا راهنمایی کنید باتشکر

      1. سلام دوست عزیز
        متاسفانه راهی جز معافیت از طریق بیماری و یا ادامه خدمت وجود ندارد

        1. سلام من سال88 به خدمت رفتم سال90 فرارکرده 14ماهخدمت کردم سال90هم متاهل شدم الانم3فرزنددارم شرایط معافیت شامل من میشه

          1. سلام شما به دلیل فرار کردن از سربازی جریمه خواهید شد و برای هر یک از فرزندان خود میتوانید 3 ماه کسری بگیرید.

        2. سلام خسته نباشید ببخشید من سال 91آموزشی را تمام کردم بعد سر یگان نرفتم الآن هم متاهل شدم یه پسرم دارم می تونم برای خرید خدمت اقدام کنم

          1. خیر خرید نداریم هنوز در صورت معرفی خودتون شامل بخشودگی میشید

    2. با سلام و خسته نباشید بنده از سال ۷۷ تا الان غیبت کردم البته من بین ۱۶ الی ۱۷ ماه خدمتم کردم متاسفانه تصادف کردم و دیگه غادر به رفت خدمت مقدس سربازی نشدم متاهل هم هستم با یک فرزند الان بدون تکلیف هستم راهنمایی کنید

      1. سلام
        باید برای ادامه خدمت به یگان محل خدمت خود برگردید

        1. سلام من سال 91عزام شودیم الان فراریم 2تا بچه دارم معاف میشم یانه

      2. سلام من سال ۹۶ به سربازی رفته ام و سال بعدش فرار کرده ام ان موقع مجرد بودم و الان متاهل و دارای یک فرزند هستم الان من میتوانم برای معافیت اقدام نمایم ببخشید میشه که اگه معاف نشدم در شهر خودم خدمت کنم

        1. سلام . با توجه به شرایط شما فقط میتوانید برای معافیت پزشکی اقدام کنید در صورت نداشتن شرایط معافیت پزشکی پیشنهاد میشود هرچه سریعتر به یگان محل خدمت خود مراجعه کنید با توجه به شرایط متاهل بودن شما به احتمال بالا جریمه ها بخشیده میشوند و شرایط متعادل‌تری برای طی کردن باقی مانده خدمت سربازی خواهید داشت. و به شهر محل سکونت خود منتقل خواهید شد.

      3. من ۴ماه خدمت کردم بعد فرارکردم به خاطر پدر نداشتم از۴سالگی پدرم فوت کرده وبه خاطر مشکلات نتونستم ادامه خدمت بدم آیا شامل طرح معا فیت ۳۰ سال به بلا میشم ممنون

        1. سلام. طرح معافیت متاهلین بالای ۳۰ سال به تصویب نهایی نرسید و لغو شد.

          1. سلام من ۷ ساله که فراری هستم وحالا دو فرزند کوچک دارم کسی هم نیست که من برم خدمت ازشون سرپرستی کنه خواهش میکنم که برای ما سربازان فراری متاهل ودارای فرزند فکری بکنید.

          2. سلام وخسته نباشید.من برج ۱۳۸۹/۵رفتم خدمت ودوره اموزشی تموم کردم وامریه گرفتم دیگه نرفتم یگان والان متاهل هستم ودوتا فرزند دارم والان دوست دارم بگردم خدمت منو راهنمایی کنید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید