استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان چگونه است؟

استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان

استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان

استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان یکی از فرصت های شغلی است که برای افراد دارای این مدرک فراهم شده است . یکی از نکات مهم درباره استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان این است که ؛ هر بیمارستان در هر دوره ای با توجه به نیاز خود به نیروی کار جوان اقدام به استخدام میکند . متقاضیانی که علاقه مند به کار در بیمارستان میباشند ، ضمن داشتن مدرک تحصیلی مربوطه و شرایط عمومی اعلام شده ، میبایست واجد تمام شرایط اختصاصی که از سوی بیمارستان و نظام روانشناسی اعلام میشود نیز باشند . استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان ، این فرصت را ایجاد کرده است که وضعیت روحی و روانی بیماران تحت نظر قرار گیرد . و با توجه به نیاز های هر بیمار و وضعیت روحی هر بیمار به امر درمانگری میپردازند .

بسیاری از افرادی که در رشته های روانشناسی ادامه تحصیل میدهند ، به امید فعالیت در بیمارستان ها و به عبارتی در بالین بیماران ، وارد این عرصه میشوند . اما این افراد باید بدانند علاوه بر قوانین سخت گیرانه ای که بر سر راه استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان وجود دارد ، مهارت ها و دانش خاصی نیز برای ورود به این حوزه مورد نیاز است . چرا که گاهی روانشناسان بالینی با افراد نابهنجار ویا رفتارهای پرخاشگرانه مواجه میشوند ، که در رویایی با این مشکلات داشتن قدرت و علاقه و انگیزه روحی بالا لازم میباشد . در زمان استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان ، در مراحل مختلف استخدام ؛ از جمله مصاحبه حضوری این مهارت ها و توانایی ها مورد سنجش قرار میگیرند . و درنهایت با توجه به نتیج حاصل از بررسی های مختلف روانشناسان در بیمارستان ها پذیرش میشوند.

شرایط استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان

شرایط استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان ازجمله مواردی میباشد که متقاضیان کار در بیمارستان ها باید از آن مطلع شوند . در حال حاضرشرایط استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان از سوی مراجع زیربط همچون وزارت بهداشت و درمان کشور و همچنین خود بیمارستان ها به اطلاع متقاضیان میرسد . همانطور که در پاراگراف قبل گفته شد شرایط استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان ، شامل دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی میباشد .

از جمله ی شرایط عمومی استخدام در بیمارستان ها ، داشتن تابعیت ایرانی ، انجام دوره خدمت سربازی و یا داشتن کارت معافیت از خدمت سربازی برای آقایان ، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر ، نداشتن سابقه ی کیفری ، داشتن گواهی سلامت جسمی و سلامت روانی ، اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، نداشتن دشمنی با جمهوری اسلامی ایران و همچنین التزام به قوانین کشور و … را میتوان نام برد .

علاوه بر این موارد برخی از شرایط استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان متناسب با آیین نامه ها و قوانین خود بیمارستان ها میباشد . که بر اساس این موارد و برای تکمیل کادر پرسنل خود اقدام به استخدام روانشناس بالینی مینماید .


بیشتر بخوانید: گرایش های ارشد روانشناسی


شرایط استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان

مراحل استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان

مراحل استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان بر اساس قوانین و مقررات و همچنین آیین نامه های مربوطه به هر بیمارستان و سازمان های زیربط صورت میگیرد . اکثریت داوطلبان کنکور به دلیل علاقه ای که به فعالیت در حوزه بیمارستان ها و مراکز درمانی دارند ، دررشته ی روانشناسی بالینی ادامه تحصیل میدهند . زمانیکه متقاضیان موفق به دریافت مدرک تحصیلی خود میشوند ، داوطلب فعالیت در بیمارستان ها و مراکز مشاوره خواهند بود . از جمله مراحل استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان ، انتشار اطلاعیه های بیمارستان ها مبنی بر نیاز به نیروی کار جوان میباشد . داوطلبان با ارسال مدارک و روزومه ی کاری خود به بیمارستان ها علاقه مندی خودشان را به فعالیت در این حوزه اعلام مینمایند . یکی دیگر از مراحل استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان مصاحبه حضوری داوطلبان میباشد . بر اساس نتایج حاصل از بررسی این مراحل ، پذیرش یا عدم پذیرش داوطلبان اعلام خواهد شد .


بیشتر بخوانید: شرایط تاسیس مطب روانشناسی چگونه است؟


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مدارک لازم برای استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان

مدارک لازم برای استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان یکی از موارد سوال برانگیز برای متقاضیان کار در این رشته ها میباشد . این مدارک لازم در زمان استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان و از سوی بیمارستان ها و مراجع مربوطه به اطلاع متقاضیان میرسد . اگر بخواهیم لیست مدارک لازم برای استخدام روانشناسان بالینی در بیمارستان را ذکر کنیم باید به مدارکی همچون : مدرک تحصیلی مورد تایید بیمارستان و نظام روانشناسی و سایر سازمان های مربوطه ، مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی ، مدرک معافیت یا پایان خدمت سربازی برای آقایان ، گواهی سلامت روانی و جسمی ، تاییدیه نظام روانشناسی و مشاوره کشور اشاره کرد .


بیشتر بخوانید: شرایط تاسیس کلینیک روانشناسی چگونه است؟


استخدام روانشناس در بیمارستان

استخدام روانشناس در بیمارستان از جمله مواردی میباشد که در سال های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است . پرا که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی بیماران به همان اندازه اهمیت دارد ، که رسیدگی به سلامت جسمانی آنها دارای اهمیت است . علاوه بر این ، استخدام روانشناس در بیمارستان میتواند برای ارائه مشاوره به همراهان بیمار نیز ثمر بخش باشد . همانطور که میدانید روانشناسی حرفه ای بسیار تخصصی میباشد . لذا کسانی که به این عرصه وارد میشوند باید با صعه ی صدر ، تحمل و به کارگیری تخصص و مهارت خود در مواجه با انواع بیماران و اختلالات رفتاری مختلف بهترین رویکرد را داشته باشند . بنابراین استخدام روانشناسان علاوه بر مدرک تحصیلی به مهارت های فردی نیز بستگی دارد . استخدام روانشناسان و مشاوران در بیمارستان ها علاوه بر کمک به بهبود وضعیت سلامت روانی جامعه ، بستر مناسبی برای فعالیت حرفه ای روانشناسان فراهم آورده است .


بیشتر بخوانید: فرم ۱۱۱ سازمان نظام روانشناسی چیست


مدارک لازم برای استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان

شرح وظایف روانشناسان در بیمارستان ها و مهارت های لازم برای روانشناس و …

زمانی که بیمارستان ها اقدام به استخدام روانشناسان میکنند ، مجموعه وظایفی برای این افراد تعریف میشود . که ما سعی میکنین برخی از این وظایف را برای شما عزیزان و متقاضیان گرامی برشمریم . انجام برخی از تست های روانشناسی مانند تست هوش ، تست های شخصیت شناسی و … ، رفتار درمانی ، آموزش خانواده ی بیماران برای مواجه با بیماری ، بررسی سلامت عقلانی و روانی بیماران ، شرکت در برنامه های پژوهشی و تحقیقی بیماران ، انجام مطالعات برای بالا بردن کیفیت خدمات روان درمانی و همچنین دادن آموزش های لازم به سایر دستیاران از جمله وظایفی میباشد که معمولا برای روانشناسان تعریف میشوند .علاوه بر این موارد و داشتن تخصص و مهارت کافی در زمینه ی علم روانشناسی داشتن مهارت های فردی و شخصیتی نیز از جمله پارامتر های یک روانشناس خوب میباشد .

از جمله ی این موارد میتوان به توانایی برقراری ارتباط با دیگران اشاره داشت . روانشناس با داشتن این توانایی میتواند به راحتی درباره احساسات و حالات بیماران ، با آنها صحبت کند و این امر پروسه ی درمان را آسان تر میکند . توصیه ی ما به شما متقاضیان عزیزان که علاقه مند به کار در بیمارستان ها میباشید این است ، در صورتیکه با سوالات و ابهاماتی درباره چگونگی پذیرش در بیمارستان ها مواجه شدید ، میتوانید از مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه کمک بگیرید .


بیشتر بخوانید: مزایای عضویت در سازمان نظام روانشناسی


سوالات متداول

حقوق روانشناس بالینی در بیمارستان چگونه است ؟

حقوق روانشناسان بالینی با توجه به مدرک تحصیلی متفاوت میباشد . اما به طور کلی حقوق روانشناسان در بیمارستان های کشور به نسبت زحماتی که رضایت بخش نمیباشد .

آینده شغلی روانشناس بالینی در بیمارستان ؟

با وجود افزایش نیازهای جامعه به مشاوره های روانشناسی آینده ی شغلی خوبی برای این رشته تصور میشود . که برای روانشناسان بالینی در بیمارستان ها نیز جای پیشرفت شغلی وجود دارد .

استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان چگونه است ؟

هر بیمارستان با توجه به رزومه کاری ، سوابق ، مدرک تحصیلی ، تاییدیه نظام مشاوره و روانشناسی کشور و سایر مدارک ارسال شده از سوی متقاضیان اقدام به استخدام روانشناس میکند .

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان چگونه است؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 55 نظر:
  1. سلام ارشد بالینی هستم قراره جذب درمانگاه سپاه بشم استان لرستان ایا بعداا میتونم انتقالی بگیرم برای بیمارستان بقیه الله یا بیمارستان های دیگه ک زیر نظر سپاه هستن؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      شرایط انتقالی ارگان ها بر اساس قوانین جدید اعمال خواهد شد

  2. سلام وقت بخیر ببخشید من لیسانس علوم تربیتی و ارشد روانشناسی عمومی دارم برای اشتغال در کلینیک درمانی یا مشاوره مانعی وجود داره؟

    1. سلام
      بله میتوانید مشغول به کار شوید اما پروانه ی اشتغال را نمیتوانید بگیرید

  3. سلام وقتتون بخیر
    من امسال کنکور دارم و رشته ی انسانی خوندم برای خوندن روانشناسی میخواستم درمورد بازار کارش بپرسم که چجوری هستش ؟میشه راهنمایی کنید

    1. ااگر ارشد روانشناسی را بگیرید میتوانید مرکز مشاوره دایر کنید

      1. سلام وقتتون بخیر میخواستم بپرسم بازار کار روانشناسی بهتره یا مهندسی پزشکی ؟؟

  4. سلام من کارشناس ارشد روانشناسی هستن هر دو مقطع رو عمومی خوندم برای استخدام تو بیمارستان و کارورزی میتونم اقدام کنم ممنون میشم راهنمایی کنید چطور اقدام کنم

    1. سلام. برای جذب در بیمارستان باید به فراخوان های جذب نیرو توجه کنید در این فراخوانها تمامی شرایط از جمله گرایش های تحصیلی به تفکیک بیان میشود.

      1. سلام من لیسانس روانشناسی در مقطع کارشناسی را گذرانده ام الانم در کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مجاز به انتخاب رشته شده ام باتوجه به بالابودن سنم که تقریبا چهل سالمه میتونم موفق به بازار کار بعداز خوندن ارشد بشم یا مجوز پروانه روانشناسی بگیرم تشکر میکنم راهنماییم کنید

  5. سلام اگر گرایش ارشد کودکان استثنائی باشد به شرط سابقه کار آیا امکان استخدام در بیمارستان هست؟

    1. در صورت داشتن سابقه کار مرتبط می توانید در بیمارستان های خصوصی مشغول به کار شوید

  6. سلام برای کار کردن تو تيمارستان باید چه مدرکی داشته باشیم و حقوقش نسبت به بیمارستان چطوریه
    و چجوری استخدام میشیم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  7. سلام ایا میشه همزمان در گرایش بالینی و مددکار اجتماعی درس خوند

  8. باسلام و خسته نباشید
    کدوم گرایش رشته روانشناسی پس از فارغ التحصیلی برای افتتاح کلینک روانشناسی نیازی به گذراندن دوره کارورزی ندارد؟؟؟

    1. با عرض سلام و خسته نباشید .
      میخواستم بدونم که درآمد روانشناسی بهتره یا روانپزشکی ؟

      1. سلام. روانپزشکی از نظر در آمد در سطح بالاتری قرار دارد

  9. سلام
    من یه سوالی داشتم اگر جواب بدید ممنون میشم امسال کنکور دارم اگر خدا بخواد میخوام روانشناسی بالینی انتخاب کنم خواستم ببینم بازارکارش چطوره و درآمدش در چه حدی هس
    بعد ایا از رشته ریاضی هم میشه رفت یا ن ؟

    1. سلام در مقطع کارشناسی برای رشته روانشناسی گرایش بالینی یا عمومی یا غیره نداره و این گرایش تو مقاطع ارشد و دکتری هست درامد تو این رشته بستگی به دامنه مطالعات شما و اطلاعات تون داره

  10. سلام.کسی که ارشد روانشناسی خونده ولی خب مقطع کارشناسیش متفاوته میتونه در بیمارستان فعالیت کنه؟یا حتی اداراتی به جز بیمارستان؟

  11. سلام وقتتون بخیر. آیا برای دوره ی کارورزی در بیمارستان حتما باید مدرک کارشناسی و ارشد مرتبط باشند؟ چون مدرک کارشناسی من غیرمرتبط هست و ارشدم روانشناسی عمومی.
    و اینکه اگر برای تحصیل و اخذ مدرک روانشناسی بالینی در مقطع لیسانس اقدام کنم آیا بعدش میتونم برای کارورزی در بیمارستان ثبتنام کنم یا حتما مدرک ارشد هم باید گرایش بالینی باشه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام . برای گذراندن دوره کارورزی نیاز به مدرک مرتبط ندارید.

  12. سلام آیا کارشناس ارشد مشاوره خانواده هم میتواند در بیمارستان کار کند؟؟؟

    1. با سلام بله .در صورت پذیرش بیمارستان مشکلی وجود ندارد.

  13. سلام من کارشناسی ارشد مشاوره خانواده دارم به نظرتان میتونم توی بیمارستان کار کنم؟؟

    1. با سلام بله .در صورت پذیرش بیمارستان مشکلی وجود ندارد.

  14. سلام وقت بخير
    ايا كسى كه مدرك ارشد روانشناسى بالينى داره، اگر در كار و شغل غيرمرتبط مثل پذيرش بيمارستان طرح دوسالشو بگذرونه، در اينده كه براى نظام روانشناسى و مطب بخواد اقدام كنه، طرحش فاقد اعتبار و سابقه شغلى است ازنظر سازمان نظام روانشناسى؟

    1. سلام دوست عزیز
      سلام شما حتما باید دو مدرک روانشناسی داشته باشید.

  15. سلام می دونید روان شناس بالینی برای کار کردن تو بیمارستان چه رویکردی باید بلد باشه؟

    1. سلام برای دریافت پاسخی کامل با مشاورین در ارتباط باشید.

  16. سلام معلمی که روانشناسی بالینی بخونه میتونه هم بیمارستان باشه هم تدریس کنه تو مدرسه؟

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به محیط و حیطه شغل شما قابل تغییر است.

        1. سلام دوست عزیز
          بستگی به کار مربوطه و تعداد ساعات و شرایط شغلی دارد

    2. با عرض سلام و خسته نباشید .
      میخواستم بدونم که درآمد روانشناسی بهتره یا روانپزشکی ؟

    3. سلام
      روانشناس در بیمارستان میتونه کار مددکار اجتماعی در بیمارستان رو انجام بده؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به کلی بودن سوال شما پیشنهاد میشود با مشاورین مرکز برای بررسی تماس بگیرید

  17. تابعیت ایرانی داشته باشه ینی اتباعی که زحمت میکشن درس میخونن نمیتونن

    1. سلام دوست عزیز
      شرایطی متفاوتی برای جذب وجود دارد برای بررسی بیشتر با کارشناسان تماس بگیرید

      1. سلام من رشته روانشناسی مشاوره هستم ایا میشه طرح بیمارستان بشم با مدرک کارشناسی؟!

  18. روانشناسی خیلی رشته ی خوبی هست بنظرمن بامشکلات زیاد آدم بآید بایک روانشناس ازمیزان اضطراب خودشو کاهش بده. مرسی

          1. سلام من رشته ام آموزش ابتدای هست ودوست دارم در بیمارستان مشغول شوم ارشدچه رشته ای ثبت نام کنم

          2. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم، بستگی به علاقه ی شما دارد به عنوان مثال شما با روانشناسی بالینی در ارشد هم میتوانید توی بیمارستان مشغول بکار شوید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید