اضافه کردن خدمت سربازی به سابقه بیمه چگونه است؟

اضافه کردن خدمت سربازی به سابقه بیمه چگونه است؟

مشمولان سربازی در صورت آغاز به کار پیش از اعزام به خدمت و داشتن سابقه بیمه، می توانند از دوره سربازی خود نیز به عنوان سابقه استفاده کنند.

این کار با پرداخت مبلغی ناچیز انجام گرفته و به صورت رایگان نخواهد بود و برای استفاده از آن، فرد می‌بایست حداقل ۲ سال سابقه بیمه حال اجباری یا اختیاری داشته باشد.

لازم به ذکر است اگر فردی سابقه نداشته باشد، نمی‌تواند سابقه بیمه مربوط به خدمت مقدس سربازی را خریداری کند.

در این مقاله به بررسی چگونگی اضافه کردن خدمت سربازی به سابقه بیمه پرداخته ایم؛ لذا از شما دعوت می کنیم جهت کسب اطلاعات کافی در این خصوص، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چرا بعضی از مشمولین سعی در خرید حق بیمه دوران سربازی را دارند؟

بسیاری از افراد تمایل دارند تا بعد از پایان خدمت سربازی، در یکی از شرکت های دولتی یا خصوصی استخدام شوند تا بتوانند از درآمد ثابت و همچنین مزایای کارمندی برخوردار شوند.

به لطف دو طرحی (سرباز ماهر و ماهرستان) که به تازگی در دستور کار سازمان نظام وظیفه قرار گرفته است، تحقق این امر راحت تر شده است.

به طبع با توجه به این موضوع، مسائلی همانند بیمه بازنشستگی و سایر مسائل جانبی برای آنها از اهمیت خاصی برخوردار می شود.

یکی از مهمترین دغدغه برخی از سربازان، اضافه کردن خدمت سربازی به سابقه بیمه است؛ بنابراین بعضی از مشمولین سربازی به دنبال این هستند تا در دوران سربازی نیز بر سابقه بیمه خود بیفزایند تا سریعتر به دوران بازنشستگی نزدیک شوند.

سربازان با این شرایط به دنبال این هستند تا از این دو سال نهایت استفاده را ببرند و با پرداخت حق بیمه این دو سال را به سنوات خود برای دوران بازنشستگی بیفزایند.

خدمت سربازی قانون خرید بیمه

بعضی از افراد ممکن است به دلیل عقب افتادن از سنوات بیمه خود، تمایلی به گذراندن دوران خدمت سربازی نداشته باشند و به همین دلیل قانون گذاران برای ایجاد رغبت و جلوگیری از غیبت سربازی مشمولین، قانون خرید بیمه خدمت سربازی را وضع کردند.

به گزارش مرکز مشاوره آویژه و به نقل از مدیر کل نام نویسی و حسابداری انفرادی سازمان تامین اجتماعی، با توجه به قانون خرید بیمه سربازی، مشمولین بیمه شده می توانند برای محاسبه دوران خدمت سربازی در سوابق بیمه خود، تقاضای خود را به یکی از شعب بیمه تامین اجتماعی استان محل زندگی خود ارائه دهند و با پرداخت حق بیمه، دوران سربازی را نیز به سوابق بیمه خود اضافه کنند.

همچنین ایشان فرمودند که شرایط پرداخت اقساطی بیمه نیز فراهم شده است؛ بنابراین مشمولین می ‌توانند طی دو سال خدمت خود حق بیمه را اقساطی پرداخت کنند و پس از پایان آخرین قسط می تواند سوابق خود را مشاهده کنند.

اضافه کردن خدمت سربازی به سابقه بیمه چگونه است؟

شرایط اضافه کردن خدمت سربازی به سابقه بیمه

طبق قانون، 4 شرط برای اضافه کردن خدمت سربازی به سابقه بیمه وجود دارد.

پونزاین چهار شرط عبارتند از:

تقاضانامه توسط متقاضی ارائه شود.

حق بیمه دوران خدمت سربازی پرداخت شود که این امر به دو صورت ممکن است: 1- یکجا پرداخت شود. 2- اقساطی پرداخت شود.

رابطه بیمه یک فرد با سازمان بیمه تامین اجتماعی برقرار باشد.

فردی که متقاضی است، باید حداقل دو سال قبل از خدمت سربازی، حق بیمه پرداخت کرده باشد.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مطابق قانون کار ۲ ساز و کار متفاوت برای پرداخت حق بیمه مشمولین سربازی وجود دارد

کسانی که قبل از تاریخ 1383/1/30 (طبق قانون اصلاح تبصره 1 ماده ۱۴ قانون کار و الحاق آن)، کارت پایان خدمت خود را دریافت کرده باشند، از پرداخت حق بیمه معاف هستند.

البته این معافیت به این شرط است که فرد مذکور قبل از اعزام به خدمت، اشتغال به کار داشته و همچنین حق بیمه نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده باشد و پس از پایان دوران سربازی نیز مشمول بیمه تامین اجتماعی باشد.

کسانی که بعد از تاریخ 1383/0/30 به خدمت سربازی اعزام شوند، باید ۷ درصد از کل مبلغ بیمه شده را در دوران خدمت به عنوان سهم بیمه پرداخت کنند و همچنین سهم کارفرما نیز توسط دولت تعیین می شود.

قابل توجه است که مبلغ کامل حق بیمه در دوران خدمت سربازی، به طور میانگین ۳۰ درصد از حقوق و دستمزد شخص در دو سال ما قبل خدمت است که 7 درصد آن توسط خود شخص و ۲۳ درصد مابقی توسط دولت پرداخت می شود.

وقتی که از رئیس گروه فنی و احتساب سوابق سازمان تامین اجتماعی در مورد شرایط پرداخت سوال شد، ایشان پاسخ داد که کسانی که تقاضای پرداخت اقساطی را دارند می توانند کل مبلغ بیمه را طی ۲۴ ماه پرداخت کنند. البته اگر شخصی بخواهد می تواند مبلغ حق بیمه را در قسط های کمتری نیز پرداخت کند، اما حداکثر این مبلغ باید طی ۲۴ ماه پرداخت شود.

مطابق قانون کار ۲ ساز و کار متفاوت برای پرداخت حق بیمه مشمولین سربازی وجود دارد

نحوه محاسبه مبلغ بیمه سربازی ۱۴۰۰

به منظور اینکه دوره خدمت سربازی جزو سابقه کار محاسبه شود، شرایطی وجود دارد که باید آنها را در نظر داشته باشید.

پونزاین شرایط بشرح زیر است:

در وهله اول، بیمه سربازی می‌بایست مورد تایید سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد.

سازمان تامین اجتماعی برای تایید این دوره، حق بیمه و پذیرش آن برای بازنشستگی مبلغی را در نظر می‌گیرد.

میزان این مبلغ با توجه به زمان پایان خدمت و ارائه درخواست خرید بیمه از طرف متقاضی متفاوت است.

آن دسته از سربازانی که دوره خدمت سربازی شان تمام شده است، باید برای جبران خدمت ارائه شده و عدم پرداخت حق بیمه در زمان خدمت سربازی خود، به سازمان تامین اجتماعی مبلغی را پرداخت نمایند تا دوره خدمت آنها جزو سوابق بیمه در نظر گرفته شود.

مسئله بعدی قیمت خرید سربازی برای بیمه تامین اجتماعی است؛ باید گفت که قیمت بیمه سربازی به شرایط مختلفی بستگی دارد.

پونزبر طبق آخرین آیین نامه هایی که از سوی قانون گذار ابلاغ شده است، محاسبه قیمت خرید بیمه سربازی در سال ۱۴۰۰ با فرمول زیر است:

میزان حق بیمه = (نرخ) ۷% * مدت زمان خدمت * میانگین حقوق دو سال آخر کاری داوطلب

نکته: طبق آخرین قوانین، ۲۳% پرداخت نرخ بیمه بر عهده دولت و ۷% باقی مانده آن بر عهده شخص متقاضی است.

نحوه محاسبه مبلغ بیمه سربازی ۱۴۰۰

مدارک لازم جهت خرید بیمه خدمت سربازی

پونزبه موجب قانون، مدارک لازم جهت خرید بیمه خدمت سربازی به شهر ذیل می باشد:

اصل و کپی کارت پایان خدمت نظام وظیفه (در مورد اصالت کارت پایان خمت وفق بند 5 بخشنامه 13 مشترک فنی و درآمد الزامی است.)

مدرکی جهت اثبات تحت پوشش بیمه بودن در مدت خدمت سربازی

دارا بودن حداقل ۲ سال سابقه پرداخت بیمه و ارائه مدرکی از سوی سازمان تامین اجتماعی جهت اثبات آن

ارائه اصل و کپی کارت شناسایی معتبر ترجیحاً کارت ملی و عکس پرسنلی زمینه سفید

فرم تقاضانامه که توسط خود شخص پر شده باشد.

ارائه مدرکی مبنی بر پرداخت حق بیمه پس از پایان دوران خدمت سربازی

عدد مدرکی مبنی بر پرداخت شدن کامل حق بیمه ما قبل از دوران خدمت سربازی

بنابراین متقاضیان با در دست داشتن این مدارک و مراجعه به مراکز و شعب سازمان تامین اجتماعی در استان محل زندگی، می ‌توانند نسبت به خرید بیمه خدمت سربازی اقدام کنند.

نظام وظیفه

خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه

در ادامه مقاله به بررسی و ارائه لیستی از خدماتی که توسط مرکز مشاوره آویژه به شما همراهان عزیز ارائه می شود، اشاره کرده ایم.

مشاوره کسری خدمت

در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید.

پونزانواع کسری خدمت سربازی عبارتند از:

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

مشاوره معافیت سربازی

پونزانواع معافیت های نظام وظیفه عبارتند از:

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

خدمات مشاوره نظام وظیفه آویژه

نحوه دریافت امریه

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند.

برای دریافت امریه سربازی، باید رشته تحصیلی شما با سازمانی که می خواهید از آن امریه بگیرید، متناسب باشد؛ مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر، از دیپلم تا دکتری را شامل می شود.

از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت سربازی می باشد.

اعزام به خدمت

هر فرد ذکور ایرانی، وقتی به سن 18 سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد.

فرد مشمول در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود، این فرد باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید؛ همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد.

بعضی از مشمولین نیز به جای اعزام به خدمت، از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی

طبق قانون، سن مشمولیت بین 18 تا 50 سالگی است؛ ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به 60 سالگی هم برسد.

مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی، 21 ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، 24 است.

از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند، تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

خروج از کشور

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند، برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است، حداکثر 1 سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید.

دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند، در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیر زیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و…، باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

خرید سابقه بیمه سربازی

مشمولین خدمت

افراد مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر نا آگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد.

با وجود اینکه برخی از مواقع فرد مشمول وارد دوره غیبت می شود، اما می تواند با استفاده از شرایطی، از گزینه غیبت موجه استفاده نماید.

توجیه غیبت

در شرایطی مثل داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد و…، اینگونه موارد می تواند موجب توجیه غیبت مشمول خدمت شود.

برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند، که بر اساس ارائه مدارک، این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

اضافه کردن خدمت سربازی به سابقه بیمه چگونه است؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید