امریه نهاد ریاست جمهوری | شرایط ثبت نام متقاضیان امریه

امریه نهاد ریاست جمهوری چه شرایطی دارد؟

امریه سربازی نهاد ریاست جمهوری چیست؟

امریه نهاد ریاست جمهوری یکی از مواردی است که مشمولان وظیفه میتوانند با دریافت آن دوره سربازی خود را راحت تر کنند. سازمان وظیفه هر سال و برای تعدیل نیروهای خود در پادگانهای نظامی بخشی از سربازان تازه وارد را به عنوان نیروی کار در اختیار ارگانهای دیگر قرار میدهد که نهاد ریاست جمهوری نیز یکی از این ارگانها میباشد. هدف از این کار این است که از این طریق از تخصص فارغ التحصیلان دانشگاه ها در پروژه ها و طرح های این سازمان استفاده میشود و هزینه های مربوط به جذب نیرو کمتر خواهد بود.

امریه شدن در نهاد ریاست جمهوری علاوه بر کسب تجربه و مهارت در محیط کار، تسهیلات دیگری را نیز برای سربازان به همراه دارد از آن جمله میتوان به گذراندن دوره خدمت تنها در ساعات اداری اشاره کرد.

سربازان امریه در این نهاد به شکل پاره وقت و مانند دیگر کارکنان خدمت میکنند.

پاره وقت بودن خدمت برای سربازان امریه این زمینه را فراهم آورده که مشمولان متاهل و سرپرست خانوار بتوانند سربازی راحت تری داشته باشند و زمانی برای رسیدگی به امور خانواده را نیز در اختیار داشته باشند.

افرادی که به عنوان سرباز امریه در نهاد ریاست جمهوری به کار گرفته میشوند باید تعهدی مبنی بر خدمت 24 ماهه در این نهاد را امضا کنند. این تعهد نامه به این معناست که مشمولان با اخذ امریه دیگر مجاز به دریافت هیچگونه کسری خدمت نمیباشند.

همچنین سربازان امریه لباس فرم سربازی نمیپوشند و مثل کارکنان نهاد ریاست جمهوری با لباس شخصی در محل خدمت خود حاضر میشوند. با توجه به اینکه سربازان امریه به عنوان نیروی غیر نظامی شناخته میشوند این افراد معمولا فعالیتهای نظامی را انجام نمیدهند. همین موارد باعث شده که تعداد زیادی از مشمولان به دنبال اخذ امریه از این نهاد باشند. اما دانستن برخی شرایط در این مسیر لازم است، که در ادامه مورد بررسی قرار میگیرد.

معاونت های نهاد ریاست جمهوری برای امریه چگونه است؟

نهاد ریاست جمهوری یکی از ارگانهای امریه گیر است که از زیر مجموعه ها و معاونت های مختلفی تشکیل شده است. هر کدام از این معاونت ها نیز وظیفه خاصی را بر عهده دارند که متناسب با این وظایف و فعالیت ها نیروی امریه جذب میکنند. سربازان امریه نیز برای ورود به هر کدام از معاونتهای نهاد ریاست جمهوری باید در رشته های مرتبط تحصیل کرده باشند. برخی از این معاونت ها شامل معاونت علمی و فناوری، معاونت نو آوری و تجاری سازی، معاونت توسعه روستایی و… میباشد که هر کدام متناسب با حوزه فعالیت های خود از فارغ التحصیلان و متخصصان رشته های مرتبط سرباز امریه میگیرند. نکته مهمی که درباره معاونت های نهاد ریاست جمهوری برای امریه باید در نظر داشته باشید این است که به سازمان اصلی مراجعه کنید و درخواست خود را به این سازمان ارائه دهید.

علاوه بر این شما باید درخواست امریه خود را فقط به یک ارگان تحویل دهید در غیر این صورت درخواستهای شما رد میشوند.

چگونه امریه نهاد ریاست جمهوری بگیریم؟

امریه معاونت راهبردی ریاست جمهوری چگونه است؟

امریه معاونت راهبردی ریاست جمهوری یکی از گزینه هایی است که پیش روی داوطلبان امریه شدن در نهاد ریاست جمهوری وجود دارد. این معونت شرایطی را برای پذیرش سرباز امریه مطرح کرده است که بر خی از آنها به قرار زیر است:

  • داشتن حداقل معدل 16 در مقطع لیسانس و حداقل معدل 15 در مقطع فوق لیسانس
  • رشته های مورد نیاز معاونت راهبردی ریاست جمهوری شامل: تمام گرایش های مدیریت، حسابداری، مهندسی صنایع، مهندسی عمران و نقشه برداری، آمار و ریاضی، مهندسی برق و… میباشد.

متقاضیان برای دریافت امریه از این معاونت باید درخواست اولیه خود را در زمان انتشار فراخوان جذب امریه به این سازمان تحویل دهند تا بعد از انجام بررسی های لازم صلاحیت و یا عدم صلاحیت انها برای اخذ امریه مشخص شود. یکی از مواردی که در جذب افراد به عنوان امریه در معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری اثر دارد سوابق علمی و عملی مشمولان است. افرادی که پروژه هایی را در حوزه فعالیتهای این نهاد انجام داده باشند و رزومه قوی تری داشته باشند شانس بیشتری برای پذیرش دارند.

امریه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری چه شرایط و ضوابطی دارد؟

امریه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز یکی دیگر از گزینه های پیش روی متقاضیان امریه از نهاد ریاست جمهوری میباشد. این نهاد در همکاری با شرکت های دانش بنیان فعالیت میکند و نیروهای مورد نیاز این شرکت ها را از بین افراد متخصص که مشمول خدمت سربازی هستند تامین میکند؛ با توجه به اینکه شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف فعالیت میکنند رشته های تحصیلی مورد نیاز برای این شرکت ها نیز طیف وسیعی را شامل میشود. افرادی که به عنوان امریه در معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری پذیرش میشوند اغلب از بین نخبگان علمی کشور هستند و باید در پروژه های تحقیقاتی این نهاد و شرکت های دانش بنیان همکاری داشته باشند، به دلیل حساسی این پروژه ها داشتن تاییدیه از بنیاد نخبگان نیروهای مسلح کشور برای جذب این افراد الزامی است.

لیست سازمان ها و ارگانهای امریه گیر خدمت سربازی

در لیست زیر به برخی از سازمان های امریه گیر اشاره شده است. برای آگاهی بیشتر در مورد هر سازمان بر روی لینک مربوطه در جدول لطفا کلیک کنید.

سازمان ها یا وزارتخانه امریه گیرسازمان ها یا وزارتخانه امریه گیر
امریه وزارت نیروامریه سرباز معلم
امریه نیروهای مسلحامریه وزارت نیرو
امریه سازمان انرژی اتمیامریه بنیاد شهید و امور ایثارگران
امریه وزارت دفاعامریه وزارت بهداشت
امریه شرکت های دانش بنیانامریه وزارت صنعت، معدن، تجارت
امریه وزارت نفت و شرکت گازامریه جهاد کشاورزی
امریه وزارت راه و شهرسازیامریه سازمان ملی استاندارد
امریه قوه قضاییهامریه اداره اوقاف
امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامیامریه وزارت علوم و تحقیقات
امریه سربازی اداره برقامریه سازمان بهزیستی
امریه کمیته امداد امام خمینیامریه وزارت اقتصاد و دارایی
امریه وزارت ورزش و جوانانامریه استانداری ها
امریه سپاه پاسدارانامریه سربازی شهرداری ها

شرایط دریافت امریه نهاد ریاست جمهوری شامل چه مواردی میباشد؟

شرایط دریافت امریه نهاد ریاست جمهوری را میتوان به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم بندی کرد. شرایط عمومی شامل همه مواردی است که افراد برای جذب به عنوان امریه باید داشته باشند و توسط سازمان وظیفه مقرر شده است. این شرایط شامل پنج مورد است که به ترتیب زیر میباشد:

  • سربازانی که معافیت از رزم گرفته اند
  • سربازان متاهل و دارای فرزند
  • سربازان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی
  • نخبگان و استعدادهای برتر دانشگاهی
  • سربازانی که فرزند ایثارگران و رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حبهه، جانبازان و… باشند.

علاوه بر موارد بالا اعتقاد به دین اسلام و نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم سابقه کیفری و… نیز از شرایط عمومی است که سربازان امریه در نهاد ریاست جمهوری باید واجد آنها باشند.

اما دسته دوم از شرایط شامل شرایطی است که خود نهاد ریاست جمهوری مقرر کرده و شامل موارد زیر میباشد:

  • نداشتن ارتباط فامیلی سببی و نسبی با کارکنان نهاد ریاست جمهوری
  • خدمت در محلی که مقرر شده و عدم امکان تغییر محل خدمت
  • داشتن مدرک تحصیلی مرتبط و با حداقل معدل
  • سربازان امریه ای که غیبت کنند مطابق قوانین نظام وظیفه مجازات خواهند شد.
  • نداشتن غیبت سربازی و ارائه برگه اعزام به خدمت
  • این سازمان بعد از پایان دوره سربازی باید سربازان امریه را ترخیص کند و هیچگونه تعهدی مبنی بر استخدام آنها بعد از دوره سربازی ندارد.
  • حقوق دریافتی سربازان امریه در نهاد ریاست جمهوری مانند دیگر سربازان امریه و بر اساس وضعیت تاهل، درجه نظامی و… مشخص میشود.

افراد که این شرایط را داشته باشند و با ضوابط اعلام شده از سوی نهاد ریاست جمهوری برای جذب سرباز امریه موافقت کنند، میتوانند بعد از تایید صلاحیت و گذراندن مراحل گزینش در این سازمان خدمت کنند.

نظام وظیفه

رشته های مورد نیاز امریه در نهاد ریاست جمهوری شامل کدام موارد است؟

رشته های مورد نیاز امریه در نهاد ریاست جمهوری طیف وسیعی از رشته های دانشگاهی را شامل میشود چرا که همانطور که گفته شد این نهاد از معاونت هایی با فعالیتهای متفاوت تشکیل شده است. حساسیت پروژه ها و فعالیت های نهاد ریاست جمهوری سبب شده تا به کارگیری نیروی با مهارت و کاربلد اهمیت خاصی پیدا کند. لذا نهاد ریاست جمهوری در همین راستا رشته های مورد نیاز هر معاونت را اعلام میکند و از بین فارغ التحصیلان برتر دانشگاهی در این رشته ها اقدام به جذب سرباز امریه میکند. برخی از این رشته ها به ترتیب زیر است:

  • مهندسی شیمی
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی عمران
  • مهندسی کشاورزی
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • حسابداری
  • مدیریت
  • فناوری اطلاعات
  • جغرافیا
  • علوم اجتماعی
  • کتابداری
  • رایانه
  • آمار و ریاضیات
  • و…

این سازمان علاوه بر رشته تحصیلی، برای متقاضیان امریه متناسب با مقطع دانشگاهی اشان حداقل معدلی مشخص کرده است که افراد با معدل کمتر از آن پذیرش نمیشوند. لازم به ذکر است حداقل مدرک تحصیلی لازم برای پذیرش امریه در این سازمان کارشاسی میباشد.

فرم ثبت نام امریه نهاد ریاست جمهوری چیست؟

فرم ثبت نام امریه نهاد ریاست جمهوری فرمی است که این سازمان در زمان انتشار اعلامیه جذب نیروی امریه در اختیار متقاضیان قرار میدهد. ثبت نام اولیه در این سازمان به شکل اینترنتی انجام میشود لذا متقاضیان باید تمام مدارک و اطلاعات خود را در این فرم بارگذاری نمایند. اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل این فرم شامل موارد زیر است:

  • نام و نام خانوادگی مشمول
  • تصویر شناسنامه فرد مشمول
  • تصویر شناسنامه همسر برای مشمولان متاهل
  • رشته و دانشگاه محل تحصیل و معدل دوره
  • آدرس دقیق محل زندگی
  • تصویر مدرک تحصیلی
  • تصویر برگه اعزام به خدمت که حاوی تاریخ دقیق اعزام است.
  • وضعیت معافیت از رزم
  • تصویر معرفی نامه از سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و… برای مشمولان واجد شرایط
  • ارائه رزومه علمی و عملی مشمول
  • و…

بعد از ثبت نام اولیه مدارک مشمول بررسی میشود و مشمولان واجد شرایط برای مصاحبه و گزینش حضوری فراخوانده میشوند.

امریه نهاد ریاست جمهوری چگونه است؟

سهمیه امریه نهاد ریاست جمهوری به چه مواردی تعلق میگیرد؟

در درجه اول به خانواده ایثارگران تعلق میگیرد. خانواده ایثارگران شامل: فرزندان شهدا، برادر شهید، فرزند و برادر جاوید الاثر، فرزند آزاده و رزمنده با حداقل شش ماه فعالیت در جبهه، این بخش اول از افرادی که دارای سهمیه برای خدمت امریه هستند. مورد دیگر از سهمیه امریه نهاد ریاست جمهوری شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است. افراد متاهل و معاف از رزم نیز در اولویت بعدی قرار دارند. مورد بعدی نخبگان و استعدادهای برتر، قاریان برتر و حافظان قران‌ میباشند. گروه بعدی سربازان مناطق محروم هستند. افرادی که در بسیج سابقه شش ماه و یا بیشتر دارند نیز دسته بعدی هستند. اینها مواردی از شرایطی هستند که در پذیرش افراد تاثیر خاصی دارند.

اما با توجه به اینکه اکثر سربازان نظام وظیفه میخواهند عضو امریه شوند و از طرفی نیاز به نیروی امریه در سازمان ها محدود است. لذا بنابر برخی تعاملات مسئولان، احتمال کاهش سهمیه امریه خدمت سربازی وجود دارد.

سوالات متداول

مدارک مورد نیاز امریه ریاست جمهوری چیست؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

داشتن حداقل مدرک لیسانس از اولین مدارک و شرایط میباشد. کپی از تمامی صفحات شناسنامه، کپی کارت ملی، عکس سه در چهار، تصویر صفحه مربوط به مشخصات همسر و برخی موارد دیگر نیاز است.

امریه نهاد ریاست جمهوری چه شرایطی دارد؟

تابعیت از دین اسلام و یا دین مورد تایید نظام جمهوری اسلامی، عدم اعتیاد به مواد مخدر، نداشتن عضویت در هیچ گروه مخالف با جمهوری اسلامی، داشتن سلامت اخلاقی و روانی مناسب از جمله شرایط پذیرش امریه میباشند.

اولویت پذیرش امریه خدمت سربازی چگونه است؟

اولویت با خانواده ایثارگران است. سپس با افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، افراد متاهل و معاف از رزم نیز در اولویت بعدی قرار دارند. مورد بعدی نخبگان و استعدادهای برتر، قاریان برتر و حافظان قران میباشند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره نظام وظیفه آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره امریه خدمت سربازیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

امریه نهاد ریاست جمهوری | شرایط ثبت نام متقاضیان امریه

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/23

جمعه

1403/1/24

شنبه

1403/1/25

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید