برنامه ریزی کنکور ریاضی 1402

برنامه ریزی کنکور ریاضی 1400

داوطلبان اگر می دانستند که برنامه ریزی صحیح و اصولی تا چه اندازه ای موفقیت آن ها را در کنکور افزایش می دهد، بی شک از تجارب و مشاوره های متخصصین تحصیلی استفاده می کردند تا قبولی خودشان را در کنکور تضمین کنند.

بنابراین ما در مرکز مشاوره آويژه تصمیم گرفتیم تا ویژگی های یک برنامه ریزی صحیح را به شما آموزش دهیم و در کنار آن به شما یاد دهیم تا چگونه درس بخوانید و بازدهی خودتان را افزایش دهید.

اما تنها این نیست! ما یک نمونه برنامه ریزی رایگان را نیز در اختیارتان قرار داده ایم. پس اگر شما نیز می خواهید از بهترین دانشگاه های ایران یک مهندس موفق شوید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

گام اول برنامه ریزی کنکو ریاضی 1402

برای آن ‌که قدم اول را در برنامه‌ریزی برای کنکور بردارید، لازم است ابتدا هدف خودتان را مشخص کنید. پس از آن‌ که رشته مورد علاقه خودتان را مشخص کردید، باید بدانید که رشته مورد نظر شما در کدام زیرگروه قرار دارد و ضریب هر درس برای رشته مدنظر شما چقدر است؟

ما در فایل pdf رشته های تحصیلی زیرگروه های ریاضی، زیرگروه‌ها و رشته ها را مشخص کرده ایم.

برنامه ریزی رایگان کنکور ریاضی ۱۴۰۰

برنامه ریزی رایگان کنکور ریاضی 1402

برنامه ریزی برای کنکور 1402 ریاضی، همانند سایر رشته ها به بازه های زمان 3ماهه تقسیم می شود و برای هر 3 ماه هدف مشخصی در نظر گرفته می شود.

به عنوان مثال برای 3 ماهه تابستان رفع اشکال دروس پایه در اولویت قرار می گیرد. در ادامه مقاله، به صورت تخصصی و جامع درباره برنامه ریزی رشته ریاضی صحبت می کنیم.

به صورت کلی برنامه ریزی برای کنکور ریاضی به این شکل انجام می شود:

  • 3 ماه تابستان
  • 3 ماه تابستان مهر تا دی ماه
  • 3 ماه سوم دی ماه تا اسفند
  • 3 ماه چهارم یا آخر، فروردین تا خرداد

در برنامه ریزی کنکور، 3ماه تابستان و 3 ماه آخر از اهمیت بیشتری نسبت به سایر ماه ها برخوردار است.

برنامه ریزی 3 ماه کنکور ریاضی 1400

برنامه ریزی 3 ماه کنکور ریاضی 1402

همانطور که در بالا گفتیم برنامه ریزی کلان به صورت بلوک های 3 ماهه انجام می شود. در سیستم آموزشی ایران هر 3 ماه تغییرات بنیادی در آموزش صورت می گیرد و نیاز است استراتژی های مطالعاتی تغییر کند.

به عنوان مثال استراتژی مطالعاتی در دی ماه که فصل امتحانات است، بسیار متفاوت تر از تابستان است. بنابراین باید استراتژی مطالعاتی توسط یک مشاور کاربلد نوشته شود.

برنامه ریزی هفتگی کنکور ریاضی 1402

برنامه ریزی 3 ماهه اهداف و استراتژی مطالعاتی کلی را برای ما تشریح می کند. برای رسیدن به اهداف کلی، باید آن را به اهداف کوچکتر تقسیم کرد. اهداف هفتگی به جزئیات می پردازد و مطالعات شما را به صورت روزانه تعیین می کند.


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی کنکور


برنامه ریزی هفتگی رکن و پایه تمام برنامه ریزی ها است بنابراین برای افزایش کیفیت لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • در برنامه هفتگی بسته به اهداف بلند مدتی که در برنامه 3 ماهه تعیین می شود باید بین دروس تخصصی و دروس عمومی تعادل برقرار کنید.
  • در بعضی از بلوک های زمانی کفه ترازو به سمت دروس عمومی و در بعضی بلوک های زمانی دیگر کفه ترازو به سمت دروس تخصصی سنگین می شود.
  • در هر صورت نباید این تعادل بین آنها از بین برود.
  • در ساعات مطالعه به هیچ وجه نباید افراط کرد. میزان مطالعه بسته به توانایی افراد تعیین می شود.
  • اگر احساس می کنید به قدر کافی درس نمی خوانید، کم کم به ساعت مطالعه خود بیفزایید. اضافه کردن یک دفعه ای سبب زدگی شما از درس می شود.
  • برنامه هفتگی باید بسیار انعطاف پذیر نوشته شود. پیشامدهای بسیاری می توانند سبب درس نخواندن شما در یک روز یا ساعت خاصی شود.
  • بنابراین باید جایگزینی برای جبران ساعت های مطالعه نشده داشته باشید تا بتوانید این نقصان را جبران کنید.

برنامه ریزی تابستان کنکور ریاضی 1400

برنامه ریزی تابستان کنکور ریاضی 1402

به اولین بلوک زمانی خوش آمدید.

همانطور که در بالا نوشتیم تابستان جزو پر اهمیت ترین بازه های زمانی در سال کنکور است. یکی از بزرگترین مزیت های تابستان، آزاد بودن وقت شما است.

در ماه های دیگر، شما به مدرسه می روید و زمان کمی برای مطالعه دارید اما در تابستان اینطور نیست و برنامه ریزی در اختیار خودتان است.

اگر رشته های تاپ ریاضی را می خواهید باید از تابستان شروع به مطالعه کنید. تمام رتبه های تک رقمی کنکور مطالعات خود را از تابستان شروع کرده اند. در ادامه باهم استراتژی های مطالعاتی در تابستان را بررسی می کنیم.

دانش آموزان در برنامه ریزی تابستان به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • دانش آموزان با پایه قوی
  • دانش آموزان با پایه ضعیف

استراتژی مطالعاتی برای این دو گروه از دانش آموزان متفاوت است.

توجه داشته باشید که نهایتا این استراتژی ها یکی می شود و در عید نوروز دانش آموزان از لحاظ سطح دانش فرقی باهم ندارن. پس اگر تابستان را از دست داده اید، نگران نباشید. ما در کنارتان هستیم.

برنامه ریزی درسی کنکور ریاضی دانش آموزان با پایه قوی

برنامه ریزی درسی دانش آموزان با پایه قوی

این گروه از دانش آموزان می توانند در فصل تابستان علاوه بر جمع بندی دروس پایه، به مطالعه دروس تخصصی پایه دوازدهم بپردازند. تابستان بهترین فرصت است تا از برنامه مدرسه جلوتر باشید.

توجه کنید که این برنامه فصل بیشتر بر روی دروس تخصصی تاکید دارد و دروس عمومی کمتر مطالعه می شود.

برنامه ریزی درسی دانش آموزان با پایه ضعیف

این گروه از دانش آموزان که بیشترین تعداد را شامل می شوند، می توانند به مطالعه دروس پایه بپردازند و به صورت کامل اشکالات آن را برطرف کنند. بیشترین سوالات کنکور از دروس پایه مطرح می شود.

همچنین در صورت ضعیف بودن دروس پایه، در مطالعه مباحث پیش دانشگاهی نیز با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

شاید فکر کنید شما از دانش آموزان گروه دیگر که در فصل تابستان به مطالعه دروس پایه دوازدهم می پردازند عقب تر هستید، اما جالب است بدانید نتایج ما در گروه مشاوران آویژه نشان داده است که دانش آموزان گروه دوم به دلیل قوی تر بودن در دروس پایه، موفقیت بیشتری در کنکور به دست می آورند.

برنامه ریزی کنکور ریاضی 1400 مهرماه تا دی

برنامه ریزی کنکور ریاضی مهرماه تا دی

به دومین بلوک زمانی خوش آمدید.

در این بازه زمانی مدارس باز شده و شما وقت بسیار کمتری نسبت تابستان دارید و علاوه بر آن، باید با برنامه ریزی مدرسه نیز پیش بروید.

در این حالت دو دسته دانش آموز داریم:

  • دانش آموزان کنکوری
  • دانش آموزان پشت کنکوری

 

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دانش آموزان کنکوری

این دسته از دانش آموزان وقت بسیار کمتری نسبت به دانش آموزان پشت کنکوری دارند و باید مدرسه بروند. حسنی که این دانش آموزان دارند، این است که دروس پایه دوازدهم را به آرامی و با معلم به خوبی یاد می گیرند و در کنکور هم تست ها را با درصد بالایی می زنند.

ضروری است که دانش آموزان کنکوری یک آزمون آزمایشی را به عنوان مبنا قرار داده و با برنامه ریزی آن پیش بروند.

بخاطر وقت کم و فشار درسی بالا، فرصت زیادی برای عقب افتادن از برنامه نیست بنابراین باید بر آن پایبند بوده و تمام تلاش خود را برای مطالعه به کار ببندند.

دی ماه فصل امتحانات است و شما باید برای آن درس بخوانید. این ماه بهترین زمان برای جمع بندی نصف دروس دوازدهم است.

برنامه ریزی کنکور ریاضی 1400 اسفند تا خرداد

دانش آموزان پشت کنکوری

این گروه از دانش آموزان وقت زیادی برای مطالعه دارند و به غیر از برنامه ریزی آزمون های آموزشی می توانند برنامه های خودشان را نیز پیش ببرند. در بازه زمانی مهر تا دی باید نسبت 70% دروس تخصصی و 30% دروس عمومی حتما رعایت شود.

برنامه ریزی کنکور دی تا اسفند

به سومین بلوک زمانی خوش آمدید.

در این بازه زمانی امتحانات دی ماه به پایان رسیده و شما آماده اید که مطالعه کنکور را مجددا آغاز کنید. در این 3 ماه باید دروس تخصصی و عمومی را تا حد زیادی به پایان برسانید. استراتژی بلوک زمانی دی تا اسفند به صورت 60% دروس تخصصی و 40% دروس عمومی است.

برنامه ریزی کنکور ریاضی 1402 اسفند تا خرداد

به چهارمین و مهم ترین بلوک زمانی کنکور خوش آمدید.

در این بازه زمانی بیشترین فشار درسی بر روی شماست.

بلوک زمانی اسفند تا خرداد به 2 دسته زیر تقسیم می شود:

  • دوران طلایی جمع بندی عید نوروز
  • باقی روزها

تعطیلات نوروز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و حتی از تابستان نیز مهم تر است. در این زمان باید دروس تخصصی خود را به صورت کامل جمع بندی کرده و با تست زنی مرور کنید.

بیشترین فشار درسی بر روی افراد در این 3 ماه اتفاق می افتد و فرق بین رتبه های برتر و معمولی هم همین است.

بیشتر افراد در این بازه زمانی انگیزه خود را از دست می دهند و دیگر درس نمی خوانند.

مرور مرتب مطالب در برنامه ریزی کنکور ریاضی 1400

چند نکته بسیار مهم برای افزایش بهره وری مطالعه

همه دانش آموزان کنکوری ساعات بسیاری از روز را صرف مطالعه و یادگیری برای کنکور می کنند، اما میزان یادگیری و بازدهی هرکس از این میزان مطالعه متفاوت است.

تا به حال به دلیل این موضوع فکر کرده اید که برای مثال چرا دوست شما با دو ساعت درس خواندن نمره های بهتری در آزمون ها نسبت به شما که 6 ساعت وقت می گذارید، کسب می کند؟

جواب این سوال ساده است! این تفاوت در میزان بازدهی به تفاوت در سبک درس خواندن افراد مربوط می شود. اگر می خواهید تا بهره وری مطالعه خودتان را (که حتما می خواهید!) افزایش دهید، مطلب زیر را مطالعه کنید. ما تمامی مواردی که به شما کمک می کند تا بازدهی شما افزایش پیدا کند را برایتان آماده کرده ایم.


بیشتر بخوانید:کنکوری درس بخوانید! روش مطالعه برای کنکور


تعادل بین دروس تخصصی و عمومی

یکی از متداول ترین اشتباهات دانش آموزان کنکور، عدم برقراری تعادل بین دروس تخصصی و دروس عمومی است. بعضی از افراد یک روز فقط دروس عمومی را می خوانند و در روز دیگر فقط دروس تخصصی. این یکی از متداول ترین اشتباهات افراد است. دروس عمومی و تخصصی باید در یک روز خوانده شود. زمان بندی را به شکلی در برنامه ریزی لحاظ کنید تا هم دروس عمومی خوانده شود هم تخصصی.

چند نکته بسیار مهم برای افزایش بهره وری مطالعه

مرور مرتب مطالب

مرور مرتب مطالب جزو مهمترین ارکان مطالعه کنکور است. اگر مرور به درستی انجام نشود تمام زحماتی که برای کنکور کشیده اید به هدر می رود. مرور مطالب باید بر اساس منحنی ذهنی باشد تا به حافظه بلند مدت انتقال یابد.

مرور اول: بر اساس منحنی ذهنی بعد از مطالعه، دروس همان روز باید در همان روز مرور شود.

مرور دوم: یک روز بعد از مرور اول

مرور سوم: دو روز بعد از مرور دوم

مرور چهارم: یک هفته بعد از مرور سوم

بعد از آن ماهی یک بار باید مرور انجام شود تا مطلب در ذهن باقی بماند و در جلسه کنکور به راحتی به آن اطلاعات دسترسی داشته باشید.

نمونه برنامه ریزی تیم مشاورین آویژه

تیم مشاورین آویژه با سالها تجربه در زمینه مشاوره آماده است تا بهترین برنامه را مطابق با شرایط شما ارائه دهد.

در زیر نمونه ای از برنامه گروه مشاورین آویژه را مشاهده می کنید.

واحد6: 1ساعتواحد5: 1ساعتواحد4: 1:15 ساعتواحد3: 1:15 ساعتواحد2: 1:30 ساعتواحد1: 2 ساعت
شنبهزبان انگلیسیدین وزندگی دهم مطالعه درس 1و تستفیزیک دهم مطالعه 4/1 فصل و تست آموزشیشیمی دهم مطالعه 4/1 فصل و تست آموزشیحسابان 2/1 تابع و تست آموزشیریاضی مبحث تابع در پایه3/1 و تست آموزشی
یکشنبهادبیات فارسی دهم درس 1.2عربی مطالعه درس 1فیزیک مرور مباحث قبلی و مطالعه 4/1 دیگر فصل و تست آموزشیشیمی مرور مباحث قبلی و مطالعه 4/1 دیگر فصل و تست آموزشیحسابان 2/2 تابع و تست آموزشیریاضی مبحث تابع در پایه3/2 و تست آموزشی
دوشنبهزبان انگلیسیدین وزندگی دهم مرور درس 1 و مطالعه درس2و تستفیزیک مرور مباحث قبلی و مطالعه 4/1 دیگر فصل و تست آموزشیشیمی مرور مباحث قبلی و مطالعه 4/1 دیگر فصل و تست آموزشیآمار و احتمال و تست آموزشیریاضی مبحث تابع در پایه3/3 و تست آموزشی
سه شنبهادبیات فارسی

مرور درس 1و2 و مطالعه درس3 و تست

عربی

مرور درس 1 و مطالعه درس2 و تست

فیزیک مرور مباحث قبلی و مطالعه 4/1 دیگر فصل و تست آموزشیشیمی مرور مباحث قبلی و مطالعه 4/1 دیگر فصل و تست آموزشیآمار و احتمال و تست آموزشیریاضی جمع بندی دو مبحث مطالعه شده و تست آزمونی و یافتن نقاط ضعف و قوت
چهارشنبهزبان انگلیسیدین وزندگی دهم مرور درس 1و2 و مطالعه درس3و تستجمعبندی فصل فیزیکشیمی جمعبندی فصلگسسته و تست آموزشیهندسه دهم 2/1 جبرو معادله و تست آموزشی
پنجشنبهادبیات فارسی

تست آزمونی و یافتن نقاط ضعف و قوت

عربی مرور درس 1و2 و مطالعه درس3

و تست

تست آزمونی فیزیک و یافتن نقاط ضعف و قوتتست آزمونی شیمی و یافتن نقاط ضعف و قوت

 

گسسته و تست آموزشیهندسه دهم 2/2 جبرو معادله و تست آموزشی
جمعهجبرانیجبرانیجبرانیجبرانیجبرانیجبرانی

نمونه برنامه ریزی تیم مشاورین آویژه

سخن آخر

بهترین سلاحی که می توانید برای مقابله با غول کنکور داشته باشید، شناختن مسیر، برنامه ریزی و چگونگی حل مشکلات مسیر پر پیچ و خم کنکور است.

اگر شما در این مسیر یک مشاور متخصص و مجرب و دلسوز نیز داشته باشید که شما را همراهی کند و نقاط ضعف شما را به نقاط قوت و قدرت شما تبدیل کند، موفقیت شما تضمین شده است.

مرکز مشاوره آویژه که بهترین مشاوران و متخصصان تحصیلی را دارد، شما را تا روز کنکور همراهی می کند.

شما می توانید با تماس با مشاوران و متخصصان این مرکز و عمل به مشاوره و توصیه های هوشمندانه آنان، احتمال موفقیت خودتان را افزایش دهید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

برنامه ریزی کنکور ریاضی 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید