ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در سال 1402

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی یکی از راه هایی است که از آن می توان برای ادامه تحصیل استفاده کرد. افرادی که وقت کافی برای مطالعه برای کنکور ندارند می توانند در دانشگاه های علمی کاربردی در رشته دلخواه خود ثبت نام کرده، رشته محل های خود را انتخاب کنند و پس از ثبت نام، منتظر نتایج از سوی دانشگاه باشند.

دانشگاه علمی کاربردی تحت نظر وزارت علوم در مقطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد. پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بدون نیاز به آزمون بوده و بر اساس معدل داوطلب در پایه تحصیلی پیشین او خواهد بود.

از شما دعوت می کنیم در ادامه این مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید تا به بررسی شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در سال 1402 بپردازیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نحوه پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی

برای پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی، معیار سنجش، معدل دیپلم داوطلب است.

متقاضیان می توانند در هر رشته ای و بدون در نظر گرفتن رشته دیپلم خود (نظری، فنی حرفه ای و کاردانش) ثبت نام کنند. همچنین داوطلبان دارای مدرک دیپلم نظری نیازی به ارائه مدرک دوره پیش دانشگاهی برای ثبت نام ندارند.

پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی بر اساس معدل کاردانی داوطلب انجام می شود. ورود به مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی ارتباطی با رشته کاردانی داوطلب نداشته و داوطلب مجاز به انتخاب تمامی رشته های ارائه شده خواهد بود.

زمان ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی سال 1402

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام می شود. در هنگام ثبت نام، داوطلبان باید دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی سال 1402 را با دقت مطالعه کنند.

برای دریافت دفترچه، می توانید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه فرمایید. سازمان سنجش هر ساله در این دفترچه، رشته های کاردانی و رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی را معرفی می کند.

بر طبق زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش، ثبت نام مرحله مهر، طبق زمانبندی جدول زیر صورت می پذیرد.

تاریخ ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی
مقطعزمان ثبت نام اولیهتمدید مهلت ثبت ناممهلت مجدد ثبت نام
کاردانی31 خرداد الی 7 تیر7 تیر الی 14 تیر1 شهریور الی 8 شهریور
کارشناسی ناپیوسته14 تیر الی 21 تیر21 تیر الی 26 تیر1 شهریور الی 8 شهریور

نکته: ثبت نام نوبت بهمن دانشگاه علمی کاربردی هر ساله در دی ماه صورت می گیرد. اما تا کنون زمان دقیق ثبت نام نوبت بهمن سال 1402 اعلام نشده است.

نحوه پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی

مراحل ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی چگونه است؟

ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی سال 1402 در دو نوبت مهر و بهمن صورت می گیرد.

یکی از نکاتی که دانشجویان و متقاضیان ثبت نام باید در نظر داشته باشند، تفاوت در مراحل ثبت نام در این دو نوبت است. در نوبت مهر ثبت نام دانشگاه از طریق سایت سنجش آموزش کشور صورت می گیرد. در حالی که در نوبت بهمن برای ثبت نام متقاضیان باید به صورت حضوری به دانشگاه محل تحصیل مراجعه نمایند.

متقاضیان ثبت نام مهر ماه، می بایست در زمان اعلام شده، با مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و تهیه دفترچه راهنمای ثبت نام، آن را به دقت مطالعه بنمایند.

در مرحله بعد داوطلبان پس از پرداخت هزینه آزمون مربوطه، سریال دوازده رقمی ثبت نام را دریافت می‌ کنند. داوطلبان محترم توجه داشته باشید که پس از دریافت کد سریال 12 رقمی باید در مدت زمان مشخص شده نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آزمون اقدام نمایند.

پس از ثبت کد سریال 12 رقمی، داوطلب می تواند با استفاده از اطلاعات فردی و تحصیلی و همچنین انتخاب کد رشته های تحصیلی مورد نظر، فرایند ثبت نام خود را تکمیل نماید.

شماره پرونده 6 رقمی و کد پیگیری ثبت نام 16 رقمی که پس از اتمام فرایند ثبت نام به شما داده می شود را تا زمان اعلام نتایج پذیرفته شدگان در نزد خود نگه دارید.

دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی سال 1402

هر ساله در زمان آغاز مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه در سایت دانشگاه به نشانی www.uast.ac.ir منتشر می شود.

در دفترچه مربوط به ثبت نام بدون آزمون مهر ماه کلیه اطلاعات ضروری از قبیله کد رشته محل ها، زمان ثبت نام، مدارک، شرایط و هزینه هر رشته عنوان می شود. اما معمولا دفترچه مربوط به ثبت نام بهمن ماه تنها دارای اطلاعات مربوط به کد هر رشته است؛ زیرا ثبت نام در این مرحله به صورت حضوری انجام می شود.

هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

هزینه ثبت نام به صورت خرید کارت اعتباری و دریج سریال آن درفرم ثبت نام است که برای مقطع کاردانی 85.700 تومان و برای مقطع کارشناسی 95.700 تومان است.

مراحل ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی چگونه است؟

شرایط عمومی برای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی سال 1402

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی دیگر از ادیان رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • اجرا کردن احکام عملی در دین اسلام
  • دشمنی نداشتن با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • سابقه نداشتن در گروه هایی نظیر ساواک, فراماسونری و …
  • اعتیاد نداشتن به مواد مخدر
  • عدم داشتن اعمال منافی عفت در طول زمان اشتغال به تحصیل
  • عدم اشتهار به فساد

شرایط اختصاصی برای پذیرش در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی سال 1402

  • دارا بودن دیپلم سه ساله در نظام تحصیلی جدید (فنی و حرفه ای، نظری، کار دانش) یا دیپلم سه ساله نظام ترمی – واحدی (فنی و حرفه ای، نظری، کار دانش) و یا دیپلم چهارساله نظری و یا شش ساله فنی و حرفه ای قدیم
  • دانشجویان در مقطع کاردانی باید قبل از پذیرفته شدن، در دانشگاه مدرک خود را دریافت کرده و مدرک مربوط به فارغ التحصیلی خود را به دانشگاه تحویل بدهند.
  • داشتن شرایط خاص اعلام شده از هر مرکز علمی کاربردی
  • داشتن توانایی جسمی لازم و مرتبط با رشته تحصیلی
  • احراز شرایط جسمی برای انجام نظام وظیفه آقایان

شرایط اختصاصی برای پذیرش مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی 1402

  • داوطلب باید مدرک کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته خود را از موسسه های آموزش عالی و دانشگاه های مورد تایید دریافت کرده باشد. دقت کنید که مدارک داخلی موسسات اعتبار لازم را نداشته و شرایط فرد برای ثبت نام منتفی است. (برای اطلاعات بیشتر در این مورد با مشاوران موسسه آویژه تماس بگیرید.) افرادی که تاریخ دریافت مدرک آنان تا 31 شهریور ماه سال 1402 باشد، می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.
  • متقاضیان با سهمیه آزاد می توانند، بدون در نظر گرفتن رشته مدرک کاردانی و بر مبنای علاقه مندی، در هر یک از رشته های موجود، ثبت نام کرده و انتخاب رشته بنمایند. البته در نظر داشته باشید در این صورت دانشجو باید واحدهای پیش نیاز لازم برای تطبیق با رشته جدید بگذراند.
  • دارا بودن شرایط خاص اعلام شده از هر مرکز علمی کاربردی
  • تعیین وضعیت خدمت آقایان (کارت معافیت یا پایان خدمت)

شرایط اختصاصی برای پذیرش مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی سال 1402

سازمان سنجش و آموزش کشور هر ساله مدارک ضروری برای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی را منتشر می کند. برای ثبت نام اینترنتی، بهتر است مدارک شناسنامه، کارت ملی، مدرک دیپلم و در صورت نیاز کاردانی را به همراه داشته باشید.

متقاضیان پس از پذیرفته شدن در مرحله ثبت نام، باید برای تکمیل ثبت نام و ارائه مدارک خود به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کنند.

پونزهمراه داشتن مدارک زیر برای ثبت نام حضوری خواهد بود:

دیپلم نظام جدید، دیپلم متوسطه و یا گواهی دیپلم برای دانش آموزان نظام قدیم

مدرک کاردانی برای داوطلبان در مقطع کارشناسی

6 عدد عکس 4*3

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

فرم تأییدیه معدل برای آن دسته از فارغ التحصیلان که موفق به دریافت گواهی پایان تحصیلات کاردانی خود نشده اند.

گواهی اشتغال دانشجو به کار (در صورت شاغل بودن)

گواهی معافیت از خدمت یا کارت پایان خدمت برای آقایان

زمان اعلام نتایج پذیرفته شدگان دانشگاه علمی کاربردی 1402

اعلام نتایج پذیرفته شدگان ثبت نام نوبت مهر ماه یک هفته الی ده روز پس از پایان مهلت ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش اعلام می شود.

در صورتی که اسامی شما در لیست پذیرفته شدگان این دانشگاه نبود، می توانید پس از کسب اطلاعات لازم در ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی شرکت کنید.

زمان اعلام نتایج پذیرفته شدگان دانشگاه علمی کاربردی

نرخ شهریه دانشگاه علمی کاربردی

شهریه هر مقطه و هر گروه تحصیلی متفاوت از دیگری است. اما در حالت کلی شهریه هر ترم دانشگاه در مقطع کاردانی در جدول زیر آورده شده:

شهریه هر ترم دانشگاه در مقطع کاردانی- علمی کاربردی 1401 – 1402
گروهشهریه
مدیریت و خدمات اجتماعییک و نیم الی 2 میلیون تومان
فرهنگ و هنریک میلیون و هشتصد الی 2 میلیون و 400 هزار تومان
صنعت2 الی دو نیم میلیون تومان
کشاورزییکمیلیون و هشتصد الی 2 میلیون و 400 هزار تومان

شهریه هر ترم دانشگاه در مقطع کارشناسی در جدول زیر آورده شده.

شهریه هر ترم دانشگاه در مقطع کارشناسی- علمی کاربردی1401 – 1402
گروه آزمایشیشهریه هر ترم
مدیریت و خدمات اجتماعی2 میلیون و 200 الی 2 میلیون و 700 هزار تومان
صنعت2 الی 3 میلیون تومان
فرهنگ و هنر2 میلیون و 300 الی 2 میلیون و 700 هزارتومان
کشاورزی2 میلیون و 300 الی 2 میلیون 500 هزار تومان

هر دانشجو با ورود به سایت و وارد کردن نام کاربری و پسورد وارد صفحه خود شده و به صورت آنلاین از طریق سایت دانشگاه علمی کاربردی پرداخت کند.

در آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با تمامی موارد مورد نیاز در خصوص ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی آشنا کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد رشته های مختلف کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی، با مشاوران مجرب موسسه مشاوره آویژه در تماس باشید. اطلاع از ویژگی های هر رشته و بازار کار آنها، می تواند در ترسیم مسیر شغلی آینده شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

اگر دانشگاه علمی کاربردی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید و سوالاتی در ذهن دارید می توانید با استفاده از مشاوره تحصیلی به جواب این سوالات برسید.

کارشناسان مرکز آویژه، آماده ارائه خدمات مشاوره تخصصی تحصیلی در تمامی مقاطع تحصیلی می باشند. برای استفاده از خدمات مشاوره تلفنی آویژه، می توانید از سراسر کشور با شماره۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید.

سوالات متداول

سوال علامتآیا امکان ثبت نام در رشته های غیر مرتبط با مدرک دیپلم و کاردانی، در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد؟

بله؛ در این دانشگاه با گذراندن واحدهای پیش نیاز، برای تطبیق واحدهای ضروری می توانید بدون توجه به رشته دیپلم و کاردانی خود انتخاب رشته نمایید.

سوال علامتثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در نوبت مهر در چه تاریخی صورت می گیرد؟

مرحله اولیه ثبت نام نوبت مهر به پایان رسیده و در تاریخ 1 تا 8 شهریور مهلت دوباره و نهایی برای ثبت نام نوبت مهر ماه تعیین شده است.

سوال علامتآیا دانشگاه علمی کاربردی مقطع ارشد نیز دارد؟

بله؛ به تازگی این دانشگاه قصد برگزاری دوره های ارشد در برخی رشته ها را با شرایطی خاص و با برگزاری آزمون کتبی و شفاهی داشته است.

سوال علامتآیا کارشناسی پیوسته در دانشگاه علمی کاربردی ارائه می شود؟

خیر؛ در این دانشگاه تنها مقطع کارشناسی ناپیوسته ارائه می گردد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در سال 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید