ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد و سراسری

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان

لیست رشته های بدون کنکور زبان برای آن گروه از داوطلبانی که موفق به قبولی در کنکور سراسری نشده اند راه مناسبی برای ورود به دانشگاه است. لیست رشته های بدون کنکور زبان نیز به مانند لیست سایر رشته ها ی بدون کنکور از سوی دانشگاه ها و سازمان سنجش اعلام می شود.

به این ترتیب که هر دانشگاه بر اساس مصوبات و نیاز سالانه کشور در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کاردانی، کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد، لیست رشته های بدون کنکور زبان را به سازمان سنجش و از آن طریق به داوطلبان اعلام می کند.

لیست رشته های بدون کنکور زبان

هر داوطلب بر حسب علاقه می تواند رشته ی مورد نظر خود را از بین لیست رشته های بدون کنکور زبان انتخاب کند. رشته هایی همچون زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات ارمنی، زبان و ادبیات اردو و چندین رشته دیگر در لیست رشته های بدون کنکور زبان قرار دارند.

ذکر این نکته خارج از لطف نیست که با وجود حذف کنکور برای این رشته ها، رقابت برای کسب صندلی ها دانشگاه های برتر کشور مانند گذشته وجود دارد و داوطلبان برای تحصیل در دانشگاه ها با سطح علمی بالاتر ملزم به شرکت در کنکور سراسری است.


بیشتر بخوانید: رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد

لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد به شکل مجزا از لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه های پیام نور، سراسری و علمی کاربردی و در دفترچه ای جداگانه منتشر می شود.

برای مقاطع تحصیلی مختلف اعم از کاردانی پیوسته، ناپیوسته و همچنین کارشناسی پیوسته و ناپیوسته لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد متفاوت است و بر اساس نیاز هر واحد دانشگاهی است.

در مقطع تحصیلی کاردانی لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد شامل رشته های زیر است:

کاردانی مترجمی زبان انگلیسی
کاردانی آموزش زبان انگلیسی

در مقطع کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد لیست رشته ها به شرح زیر است:

آموزش زبان انگلیسی
زبان و ادبیات انگلیسی
مترجمی زبان انگلیسی
زبان و ادبیات زبان فرانسه
مترجمی زبان فرانسه
زبان و ادبیات آلمانی
مترجمی زبان آلمانی

 


بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر


لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه سراسری

لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه سراسری

لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه سراسری با توجه به تغییرات اعمال شده در روند کنکور و پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی و در دانشگاه های سراسری، در دسترس داوطلبان رشته های بدون کنکور زبان قرار گرفته است.

در لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه سراسری برخی رشته های این گروه از جمله آموزش زبان انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات اردو، زبان روسی ارائه شده است.

البته در دفترچه مربوط به لیست رشته ها بدون کنکور زبان دانشگاه سراسری، دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور که پذیرنده دانشجو برای رشته های دانشگاهی زبان خارجه هستند نیز به چشم می خورد. در این دانشگاه ها نیز پذیرش دانشجو در رشته های مترجمی زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان آلمانی، زبان روسی و… بر اساس معدل کتبی دیپلم است.


بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری


ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان تنها براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می پذیرد. این سوابق در زمان ثبت نام باید به سازمان های مربوطه ارائه شود. با توجه به اینکه پذیرش دانشجو تنها در 15 درصد از رشته های دانشگاهی با آزمون است و در 85 درصد دیگر از رشته ها پذیرش تنها براساس سوابق تحصیلی داوطلبان در دوره متوسطه خواهد بود.

ورود به دانشگاه برای بسیاری از داوطلبان تسهیل شده است. داوطلبان باید در زمان ثبت نام لیست رشته ها بدون کنکور زبان شرایط اعلام شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور را مطالعه نمایند و سپس بر اساس دستورالعمل ها مربوطه برای انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظرشان اقدام کنند.

مراحل ثبت نام سوالی است که برای بسیاری از داوطلبان پیش میاید به همین دلیل به شرح مراحل ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان می پردازیم.

ابتدا داوطلب باید دفترچه انتخاب رشته را دانلود و مطالعه کند. سپس با توجه به رشته هایی که مدنظر گرفته و با کسب اطلاعات جامع تر درباره ی آینده شغلی و تحصیلی رشته ها نسبت به پر کردن فرم انتخاب رشته به شکل اینترنتی اقدام می کند.

پس از اینکه ثبت نام انجام شد، اطلاعات و سوابق داوطلبان از سوی دانشگاه ها و مراکز علمی مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت در یک بازه زمانی خاص نتیجه به داوطلبان اعلام می شود.

زمانی که داوطلب از لیست رشته هایی که موفق به قبولی در آنها شده است آگاه شود، براساس معیارهای خود با گرفتن تصمیم نهایی برای ثبت نام حضوری به دانشگاه مراجعه می نماید.

در زمان ثبت نام حضوری کلیه ی اطلاعات شناسنامه ای و سوابق تحصیلی داوطلب بررسی می شود، به همین دلیل در زمان ثبت نام اینترنتی باید نهایت دقت و صداقت رعایت شود.


بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور انسانی


ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان

شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور زبان

شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور زبان یکی از سوالات رایجی است که برای داوطلبان مطرح شده است؛ چرا که ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری برای اولین دوره امکان پذیر شده است.

شرایط ثبت نام در رشته های بدون کنکور زبان به طور کلی در دو دسته ی شرایط عمومی و اختصاصی قرار می گیرد.

از مهم ترین شرایط عمومی می توان به این مورد اشاره کرد که داوطلبان مرد نباید منعی از نظر شرایط نظام وظیفه عمومی داشته باشند. همچنین ایمان به یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی کشور، نداشتن فساد اخلاقی، عدم دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران، نداشتن اعتیاد از دیگر شرایط عمومی ثبت نام در این رشته ها است.

اما به طور کلی اصلی ترین و مهم ترین شرط پذیرش دانشجو در لیست رشته های بدون کنکور زبان به دلیل پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم نظام آموزشی جدید یا قدیم یا داشتن مدرک دیپلم متوسطه قدیم و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام ترمی واحدی یا نظام سالی واحدی است.

همچنین داشتن مدرک کاردانی برای داوطلبانی که دوره متوسطه را در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانی گذرانده اند از جمله شرایط اختصاصی است. لازم به ذکر است برای داوطلبانی که مدرک کاردانی اخذ کرده اند معدل دوره کاردانی ملاک قرار می گیرد.


بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته ها ی بدون کنکور تجربی


مشاوره تحصیلی، کارشناسی بدون کنکور و موفقیت در کنکور

در سال های اخیر و با سعی سازمان سنجش بر حذف کنکور از سر راه داوطلبان ورود به دانشگاه، در دوره های اخیر از کنکور دانشگاه ها تعدادی از دانشجویان خود را بدون کنکور و تحت عنوان کارشناسی بدون کنکور و یا کاردانی بدون کنکور پذیرش می کنند.

با توجه به تغییرات پی در پی در روند پذیرش دانشجو، اطلاع از شرایط پذیرش در هر رشته و دانشگاه و همچنین آگاهی از آینده شغلی هر رشته و سطح علمی هر دانشگاه لازمه ی موفقیت در انتخاب رشته است.

در این راستا استفاده از تجربیات مشاوران و بهره بردن از مشاوره تحصیلی بسیار کمک کننده است؛ چرا که یک داوطلب نمی تواند هم زمان اطلاعات موثق و دقیقی درباره ی تمام این مسائل داشته باشد.

مرکز مشاوره آویژه که یک مرکز مشاوره تحصیلی با سابقه درخشان است و می تواند گزینه بسیار مناسبی برای افزایش شانس موفقیت شما باشد. در این مرکز، مشاوران در طی تماس ها تلفنی و یا به شکل آنلاین در وبگاه اینترنتی این مرکز با توجه به تجربیات و دانش خود و همچنین بررسی دقیق تمام سوابق و اطلاعات داوطلب سعی می کنند بهترین راه ممکن را پیش روی آنها قرار دهند.

سوالات متداول

لیست رشته های بدون کنکور زبان مربوط به کدام گرایش هاست؟

داوطلبان همه ی گروه های آزمایشی می توانند در این رشته ها ثبت نام کنند که شامل رشته های زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات اردو، مترجمی زبان انگلیسی و… است.

لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد چیست؟

لیستی که از سوی دانشگاه آزاد منتشر می شود و شامل رشته های زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، زبان فرانسه – مترجمی، زبان آلمانی و… است.

لیست رشته های بدون کنکور زبان چه شرایطی دارد؟

داشتن یکی از مدارک دوره ی دیپلم و یا مدرک کاردانی و یا مدرک دوره ی پیش دانشگاهی مهمترین شرط قبولی در این رشته ها است.

زمان ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان چه تاریخی است؟

زمان ثبت نام در دو نیمسال تحصیلی بهمن و مهر است که از بهمن ماه سال گذشته شروع شده و تا شهریور ادامه دارد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد و سراسری

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

یکشنبه

1402/12/13

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید