راه قبولی در تیزهوشان + چه کسانی در تیزهوشان قبول می شوند؟

راه قبولی در تیزهوشان + چه کسانی در تیزهوشان قبول می شوند؟

مدارس تیزهوشان از جمله مدارس برتر کشور هستند. این مدارس به دلیل داشتن سطح کیفیت بالا در آموزش و بهره مندی از امکانات آموزشی مناسب، از توجه زیادی در بین دانش آموزان برخوردار است؛ اما راه قبولی در تیزهوشان ساده نیست!

دانش آموزان برای قبولی در آزمون تیزهوشان، باید مطالعه خود را بیشتر کرده و تلاش کنند. امروز در این مقاله قصد داریم تا درباره این موضوع که راه قبولی در تیزهوشان چیست و چه کسانی در تیزهوشان قبول می شوند، صحبت کنیم.

پس در ادامه این مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید تا شما را با راه های قبولی در آزمون تیزهوشان، نحوه ثبت نام و نحوه اطلاع از نتایج آشنا کنیم.

راه قبولی در آزمون تیزهوشان چیست؟

دانش آموزان بسیار زیادی در سراسر جهان هستند که از لحاظ هوش و استعداد توانایی های بالاتری نسبت به همسن و سالان خود دارند. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بسیاری از خانواده های ایرانی دارای فرزندان نخبه و تیزهوش هستند.

یکی از مهمترین اقدامات مهم این والدین برای فرزندان خود، ثبت نام آنان در مدارس برتر کشور برای ادامه تحصیل می باشد. مدارس تیزهوشان از جمله مدارس نمونه کشور برای خدمت رسانی به این دانش آموزان محسوب می شوند. ورود به این مدارس آسان نبوده و مستلزم شرکت در آزمون می باشد.

مدارس تیزهوشان با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش اقدام به برگزاری آزمون ورودی می کند. این آزمون بر اساس سوالات ذهنی و سوالات درسی طراحی شده است. دانش آموزان تنها با کسب نمره قبولی از این آزمون، می توانند در این مدارس نام نویسی کنند.

دانش آموزانی که علاقه مند به شرکت در آزمون تیزهوشان 1402 – 1403 می باشند، بهتر است بهتر است خود را برای این رقابت و کسب بهترین نمره آماده کنند.

برای قبولی در آزمون تیزهوشان، نمره بالا و پایین در نظر گرفته شده است، که هر چه تعداد پاسخ های دانش آموز به سوالات صحیح باشد، به سمت نمره بالا رفته و درصد قبولی بیشتر خواهد بود.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

به این نکته توجه داشته باشید!

بسیاری از دانش آموزان ذهن خود را مشغول این مسئله می کنند که اگر نتوانم نمره کامل را در آزمون به دست آورم، شانس تحصیل در مدارس تیزهوشان را از دست خواهم داد. استرس و اضطراب ناشی از این افکار سبب اختلال در یادگیری بهتر دانش آموزان می شود.

بهتر است بدانید که برای قبولی در مدارس تیزهوشان، حتما لازم نیست شما نمره کامل را کسب کرده باشید؛ بلکه دانش آموزان بر اساس تراز قبولی مدارس تیزهوشان و به ترتیب از بالاترین نمره تا پایین ترین نمره اولویت بندی می شوند.

پس حتی ممکن است دانش آموزی با پایین ترین نمره نیز بتواند در آزمون قبول شده و به تحصیل در یکی از مدارس تیزهوشان بپردازد.

راه قبولی در آزمون تیزهوشان چیست؟

درصدهای لازم برای قبولی در تیزهوشان

دانش آموزان قبل از شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان، باید با درصد های لازم برای قبولی در تیزهوشان آشنا شوند.

هر یک از دروس، درصدهای متفاوتی برای قبولی در آزمون دارند؛ پس داوطلبان باید قبل از آزمون، تمامی کتاب های درسی و کمک درسی را به خوبی مطالعه کرده باشند، تا بتوانند در آزمون نمره کامل را کسب کنند.

دانش آموزان عزیز برای داشتن یک برنامه ریزی خوب در جهت زمان بندی مناسب و مطالعه دقیق دروس خود، می توانند از مشاوران مرکز مشاوره آویژه در این زمینه کمک بگیرند.

ممکن است دانش آموزی در امتحاناتی بجز امتحانات نیمسال اول و دوم مدارس شرکت نکرده باشد. پس اطلاعی از اینکه درصد قبولی و تراز چیست ندارد؛ بهتر است قبل از هر چیز با معنای دقیق درصد قبولی آشنا شوید.

دانش آموزان با شرکت در امتحانات مدارس خود، حداکثر نمره ای که می توانند دریافت کنند، نمره 20 می باشد؛ اما نمره ای که برای قبولی در هر آزمون دیگر مانند آزمون مدارس تیزهوشان برای قبولی لازم است، حداکثر 100 و حداقل 33 می باشد.

دانش آموز هرچقدر بیشتر تلاش کرده و نمره خود را به 100 نزدیکتر کند، می تواند درصد قبولی بالاتری در آزمون داشته باشد.

درصدهای لازم برای قبولی در تیزهوشان

نحوه محاسبه درصد قبولی در آزمون تیزهوشان

دانش آموزان برای بالا بردن درصد قبولی خود در آزمون و نزدیک کردن نمره خود به 100 باید بر روی تمامی مباحث تسلط لازم را داشته باشند. مطالعه و تمرین زیاد به دانش آموزان برای موفقیت بیشتر کمک می کند.

در این قسمت با نحوه محاسبه درصد قبولی در آزمون تیزهوشان آشنا خواهید شد.

پونزدانش آموزان عزیز بهتر است بدانند که آزمون تیزهوشان دارای نمره منفی می باشد، یعنی:

  • پاسخ صحیح دانش آموز به هر یک از سوالات آزمون دارای 3 نمره مثبت می باشد.
  • هر پاسخ غلط دانش آموز به سوالات یک نمره منفی دارد.
  • هر سوالی که بدون جواب باقی بماند نیز بدون تاثیر در درصد قبولی می باشد.

درنتیجه هر 3 پاسخ غلط دانش آموز به سوالات حذف یک پاسخ صحیح را در پی خواهد داشت. دانش آموزان باید توجه داشته باشند که هرچه نمره آن ها به 100 نزدیک تر باشد، درصد قبولی آنان در آزمون بیشتر است.

برای محاسبه درصد قبولی دانش آموز در آزمون، باید ابتدا تعداد کل سوالات آزمون، تعداد پاسخ های صحیح و غلط مشخص شوند.

پونزنحوه محاسبه نمره خام آزمون تیزهوشان به صورت زیر می باشد:

نمره خام ={(تعداد سوالات صحیح * 3 ) – تعداد سوالات غلط} / (تعداد کل سوالات آزمون * 3 )

و در نهایت برای به دست آوردن نمره نهایی آزمون، باید عدد به دست آمده از فرمول بالا را در عدد 100 ضرب کرده و به این صورت درصد قبولی در آزمون تیزهوشان به دست می آید.

نمره نهایی={{(تعداد سوالات صحیح * 3 ) – تعداد سوالات غلط} / (تعداد کل سوالات آزمون * 3 )} *100

نحوه محاسبه درصد قبولی در آزمون تیزهوشان

کارنامه قبولی در تیزهوشان

بعد از اینکه دانش آموزان در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت کردند، باید منتظر جواب تلاش های شبانه روزی خود برای قبولی در آزمون باشند.

نتایج قبولی در آزمون تیزهوشان تقریبا حدود یک تا دو ماه بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود. زمان انتشار کارنامه دانش آموزان ششم به هفتم و نهم به دهم ممکن است متفاوت باشد.

شایان ذکر است که دانش آموزان برای اطلاع از نمرات و امتیاز خود، باید به سامانه پادا به نشانی اینترنتیpada.medu.ir مراجعه کنند.

دانش آموزانی که در آزمون تیزهوشان پذیرفته نشده باشند، مردود اعلام می شوند! تراز این دانش آموزان از آخرین نمره قبولی کمتر بوده و دلیل عدم پذیرش آن ها در مدارس تیزهوشان می باشد.

کارنامه این عزیزان با نام “کارنامه عدم قبولی” به ترتیب برای پایه ششم به نهم در سامانه hoosh.medu.ir و برای پایه نهم به دهم در سامانه azmoon.medu.ir منتشر می شود.

دانش آموزان بعد از مطالعه دقیق کارنامه منتشر شده، می توانند در صورت معترض بودن به نمرات و امتیازات، اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند.

در ادامه به بررسی نحوه دریافت کارنامه از سامانه پادا پرداخته ایم.

نحوه دریافت کارنامه قبولی در تیزهوشان

دانش آموزان می توانند برای راحتی بیشتر در زمان انتشار کارنامه قبولی، مراحل زیر را دنبال کنند و از نتایج و نمرات خود در آزمون مطلع شوند. همانطور که گفتیم زمان اعلام نتایج حدود 1 الی 2 ماه بعد از برگزاری آزمون خواهد بود.

پونزمراحل به شکل زیر خواهد بود:

ابتدا دانش آموزان در زمان اعلام نتایج باید وارد سامانه اعلام نتایج به نشانی pada.medu.ir شوند.

بعد از ورود به سایت روی گذینه “اعلام نتایج تیزهوشان” کلیک کنند.

صفحه ای برای ورود به سامانه باز می شود، که دانش آموزان باید کد ملی و رمز عبور پادای خود را وارد کرده و روی گذینه “ورود کاربران” کلیک کنند.

در صفحه جدید تمام اطلاعات کاربر (دانش آموز) قابل مشاهده می باشد. دانش آموز می تواند در این صفحه کارنامه خود را دریافت کند و از نمرات و تراز قبولی خود مطلع شود. در کارنامه تمامی اطلاعات آزمون دانش آموز از جمله نمرات و الویت های آن درج شده است.

دانش آموزانی که نسبت به نمرات خود معترض هستند نیز از طریق همین صفحه می توانند اقدام به ثبت اعتراض خود کنند.

کارنامه قبولی در تیزهوشان

نتیجه گیری

تنها راه پذیرش در مدارس تیزهوشان، قبولی در آزمون ورودی آن است. نحوه نام نویسی در این آزمون از طریق ثبت نام در سامانه مربوط به پایه ششم به هفتم تیزهوشان یا نهم به دهم تیزهوشان می باشد.

یکی از راه های قبولی در آزمون تیزهوشان، تسلط کامل بر روی مباحث می باشد. دانش آموز باید تمام تلاش خود را برای مطالعه کامل دروس انجام داده باشد، تا بتواند درصد قبولی خود را در آزمون بالا تر ببرد.

هرچه پاسخ های صحیح دانش آموز به سوالات آزمون بیشتر باشد، درصد قبولی نیز افزایش می یابد و هرچه پاسخ های غلط بیشتر باشد، دانش آموز شانس کمتری برای پذیرش خواهد داشت.

طبق شرایط آزمون و ضرایب سوالات، هر سه سوال غلط یک سوال صحیح را حذف خواهد کرد؛ پس دانش آموزان هنگام پاسخ به سوالات بهتر است نهایت دقت را داشته باشند و در صورت آگاهی نداشتن از پاسخ هریک از سوالات، بهتر است آن سوال را بدون جواب رها کرده و به سراغ سوال های بعدی بروند. زیرا سوالات بدون جواب بر روی درصد آزمون بدون تاثیر خواهند بود.

قبل از شروع آزمون، بهتر است داوطلبان برای به دست آوردن بهترین نتیجه با آرامش و بدون ترس از نتایج آزمون، خود را برای رقابتی سالم آماده کنند.

اگر شما نیز از جمله علاقه مندان به تحصیل در مدارس تیزهوشان هستید، بهتر است فرصت را از دست ندهید و تلاش کنید تا خود را برای ثبت نام در این آزمون و کسب نمره قبولی آماده کنید. پیشنهاد می کنیم با شماره۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵تماس بگیرید و از خدماتمشاوره مدارس تیزهوشانو یامشاوره تخصصی تحصیلیآویژه استفاده کنید.

مشاوران ما در آویژه با بیش از چندین سال سابقه مشاوره، آماده یاری رسانی به شما هستند.

سوالات متداول

سوال علامتراه قبولی در آزمون تیزهوشان چیست؟

تنها راه قبولی در آزمون تیزهوشان، بالا بودن درصد قبولی می باشد. درصد قبولی به تعداد سوالاتی بستگی دارد که به صورت صحیح یا غلط پاسخ داده شده اند.

سوال علامتنحوه محاسبه درصد قبولی آزمون تیزهوشان به چه صورت است؟

درصد قبولی دانش آموز بستگی به سوالاتی دارد که آن ها را صحیح یا غلط جواب داده است. در متن بالا می توانید از فرمول ارائه شده و ضرایب هر سوال مطلع شوید.

سوال علامتنحوه اطلاع از نتایج قبولی آزمون تیزهوشان به چه صورت است؟

برای اطلاع از نتایج آزمون تیزهوشان می توانید به سایت پادا مراجعه کرده و با استفاده از مراحل گفته شده در بالا از نتایج آزمون خود مطلع شوید.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

راه قبولی در تیزهوشان + چه کسانی در تیزهوشان قبول می شوند؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید