سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد

سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد چه شرایطی دارد؟

حداکثر سنوات مجاز، یکی از مهمترین قوانین دانشگاه است که مدت آن برای مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری متفاوت است.

از شما دعوت می کنیم در ادامه این مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید تا به بررسی سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد بپردازیم.

مدت سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد چه میزان است؟

مطابق بخشنامه ای که در سال 1402 منتشر شده است، حداکثر سنوات مجاز تحصیلی برای کارشناسی ارشد 3 سال است.

دانشجویان باید در این سه سال فارغ التحصیل شوند؛ در صورتی که نتوانند پایان نامه خود را به اتمام رسانده و از آن دفاع کنند، از سوی دانشگاه مجاز به استفاده از امکاناتی نظیر تحصیل رایگان، خوابگاه، غذا و … نخواهند بود.

دانشجویان آقا که مشمول خدمت سربازی هستند و از معافیت تحصیلی استفاده کرده اند، در صورت اتمام این معافیت باید خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی کنند.

سنوات مجاز کارشناسی ارشد به چه معنا است؟

سنوات مجاز تحصیل حداکثر تعداد واحدی است که دانشجویان هر مقطع می توانند در دانشگاه تحصیل کنند. دانشجویان پس از اتمام این سنوات، دیگر مجاز به استفاده از امکاناتی مانند تحصیل رایگان نخواهند بود.

دانشجویان کارشناسی ارشد روزانه اگر در 6 ترم فارغ التحصیل نشوند، برای تمدید سنوات باید هزینه ترم بعدی را مطابق شهریه یک ترم شبانه پرداخت کنند.

از طرفی دانشجویان آقا پس از اتمام معافیت تحصیلی، اقدام به معرفی خود به سازمان نظام وظیفه نکنند، غایب محسوب شده و از سوی سازمان نظام وظیفه برای هر روز غیبت سربازی می خورند.

حداکثر سنوات مجاز یکی از مهمترین قوانین دانشگاه است که مدت آن برای مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری متفاوت است؛ برای مثال سنوات مجاز برای کارشناسی پیوسته 5 سال است.

سنوات مجاز کارشناسی ارشد به چه معنا است؟

سنوات مجاز ارشد در صورت اخراج، انصراف یا فارغ التحصیلی

دانشجویانی که فارغ التحصیل شده یا از تحصیل انصراف داده اند یا اخراج شده اند، در صورتی که مشمول خدمت سربازی باشند، باید در اولین فرصت خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی کنند!

این افراد حداکثر یک سال تا اعزام به محل خدمت خود وقت دارند به محل خدمت اعزام شوند؛ در غیر این صورت، غایب محسوب می شوند.

اگر دانشجو 2 بار انصراف دهد یا ترک تحصیل کند، نمی تواند تمدید سنوات کرده یا در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهد!

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

اثر مرخصی در سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد چگونه خواهد بود؟

اثر مرخصی در سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد می تواند برای مشمولین موثر واقع شود. می دانید که مشمولین برای رفتن به دانشگاه و ادامه تحصیل باید از معافیت های تحصیلی استفاده کنند.

این افراد باید توجه داشته باشند که باید در سنوات مجاز تحصیلی خود اقدام به ادامه تحصیل بگیرند. زیرا اگر این افراد حتی به مدت یک روز نیز وارد غیبت غیر مجاز شوند، دیگر قادر نخواهند بود در دانشگاه ها و در مقاطع مختلف به تحصیل مشغول شوند.

مشمولینی که در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس مشغول تحصیل هستند، می توانند از معافیت های تحصیلی استفاده کنند. اثر مرخصی در سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد به این صورت خواهد بود که این دانشجویان می توانند به مدت یک ترم در سنوات مجاز تحصیلی خود از مرخصی استفاده کنند.

البته برای مشمولین این سوال نیز پیش می اید که آیا دانشجویان کارشناسی ارشد می توانند به طور همزمان دوره‌ی خدمت سربازی خود را بگذرانند یا خیر؟ در جواب این سوال باید متقاضیان همیشه این نکته را در نظر داشته باشند که انجام همزمان خدمت سربازی و ادامه تحصیل امکان نخواهد داشت. این مسئله کاملا غیر قانونی بوده و امکان پذیر نخواهد بود.

متقاضیان می توانند برای دریافت انواع معافیت های تحصیلی و استفاده از سنوات مجاز تحصیلی، با مشاوره نظام وظیفه در تماس بوده و سوالات خود را با مشاورین این مرکز درمیان گذاشته و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

آیا می توان سنوات کارشناسی ارشد را افزایش داد؟

در پی اعتراض دانشجویان و درخواست افزودن سنوات در مواردی که تحصیل در مدت زمان مجاز به پایان نرسیده باشد، دانشجو می تواند درخواستی برای تمدید سنوات بدهد و این درخواست توسط کمیسیون موارد خاص بررسی شده و تایید یا رد می شود.

مهلت درخواست برای تمدید سنوات حداکثر تا 6 ماه پس از اتمام سنوات است.

جریمه سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد چقدر است؟

جریمه سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد چقدر می تواند باشد؟ این سوالی است که برای بسیاری از مشمولین ممکن است پیش بیاید. زیرا امروزه به دلیل سخت بودن شرایط خدمت سربازی، متقاضیان ترجیح می دهند از معافیت های تحصیلی استفاده کرده و به جای رفتن به خدمت سربازی در سن 18 سالگی، به دانشگاه رفته و در رشته های مختلف ادامه تحصیل دهند.

همانطور که می دانید، سازمان نظام وظیفه‌ی عمومی ناجا برای معافیت های تحصیلی قوانین زیادی تصویب کرده است. این قوانین برای مشمولین همه‌ی مقاطع تحصیلی مقدار سنوات مجازی مشخص می کند.

بر اساس این سنوات مشمولین میتوانند برای تحصیل اقدام کنند. میزان جریمه این سنوات نیز از طریق این تبصره ها و قوانین نظام وظیفه مشخص میشود.

جریمه سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد که از تحصیل انصراف میدهند، به صورت های مختلفی می باشد. این افراد پس از انصراف یا اتمام تحصیل باید برای اعزام به خدمت اقدام کنند.

اگر اقدامات لازم در این باره انجام نشود، متقاضیان وارد غیبت غیرموجه شده و باید برای آن جریمه های نقدی و غیر نقدی پرداخت کنند.

کاهش سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد امکان پذیر است؟

کاهش سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد از مسائلی است که امروزه در میان عموم در مورد آن صحبت می شود. این سنوات مجاز همانطور که گفته شد برای مقاطع مختلف تحصیلی مانند دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و غیره متفاوت اعلام شده است. که برخی درباره این کاهش سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد موضوعاتی ارائه میدهند.

مشمولین رشته های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد می توانند از مدت 3 سال سنوات مجاز بهره مند شوند. متقاضیان باید در این مقطع به مدت 3 سال تحصیل کرده و برای استفاده از سنوات بیشتر نیاز به مکاتبه با سازمان نظام وظیفه‌ی عمومی ناجا دارند.

متقاضیان سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد پس از گذشت سه سال باید اقدامات اعزام به خدمت را انجام دهند. اگر حتی یک روز وارد غیبت شوند دیگر حق ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را نیز نخواهند داشت. این موارد همه باید در نظر گرفته شود تا جوانان برای استفاده از سنوات مجاز تحصیلی با مشکل مواجه نشوند.

نظام وظیفه

مراحل استفاده از سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد را نام ببرید؟

مراحل استفاده از سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد اقدامات خاصی نیاز دارد که مشمولین باید به آن ها دقت داشته باشند.

این اقدامات باید قبل از شروع هر مقطع صورت بگیرد. زیرا اگر مشمولین متقاضی استفاده از سنوات مجاز وارد غیبت بشوند، دیگر قادر نخواهند بود در هیچ مقطعی تحصیل کنند. مگر آنکه غیبت آن ها مجاز بوده و با مجوز از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی کشور صورت بگیرد.

این مراحل دریافت سنوات را به ترتیب در اینجا توضیح داده ایم. با دقت آن ها را مطالعه کرده و بر اساس این مراحل کار خود را پیش ببرید.

مراحل استفاده از سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد

مشمولین در اولین مرحله باید بدانند که از تاریخ فارغ التحصیلیشان یک سال فرصت دارند تا در کنکور ارشد شرکت کرده و قبول شود.

مشمولین در صورت قبولی در دانشگاه در مقطع فوق لیسانس یا همان کارشناسی ارشد باید برای ثبت نام به واحد دانشگاهی محل قبولی مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را طی کنند.

سپس مشمولین متقاضی دریافت معافیت تحصیلی برای استفاده از سنوات مجاز باید به نزدیکترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کنند.

در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مشمولین مدارک خود را باید تحویل داده و برای این افراد معافیت تحصیلی صادر خواهد شد.

صدور برگه‌ی معافیت تحصیلی به منزله‌ی مجوز استفاده از سنوات مجاز در مقاطع ارشد می باشد که مشمول باید آن را به دانشگاه نیز تحویل دهد.

اگر مشمول به تاریخ اعزام به خدمت نزدیک باشد، باید مراحل اعزام را طی کند و به خدمت سربازی برود. این تا زمانی است که نتیجه ی آزمون ارشد آمده و سپس خواهد توانست از پادگان نظامی ترخیص شده و برای مقطع کارشناسی ارشد از سنوات مجاز استفاده کند.

مرخص کردن این افراد در هر صورت بلامانع بوده و پادگان مربوطه باید این اقدامات را انجام دهد. مگر در مواقع جنگ و غیره که در آن صورت تصمیم گیری نهایی با فرمانده پادگان نظامی خدمت سربازی می باشد.

سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد شاهد چقدر است؟

سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد شاهد قوانین خاص خود را دارد.

مشمولین شاهد و ایثارگران که قصد ادامه تحصیل دارند، می توانند قبل از دریافت معافیت تحصیلی از معافیت ایثارگران استفاده کنند. زیرا معافیت های ایثارگران و معافیت های پزشکی هیچ منافاتی با معافیت تحصیلی ندارد.

یعنی سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد شاهد اگر جزو فرزندان شهدا یا فرزندان جانبازان 25 درصد بالاتر باشند، می تواند این سنوات مجاز تا 3 سال یا بیشتر طول بکشد. نظر نهایی در این باره توسط آموزش دانشگاه مورد نظر صادر خواهد شد.

معافیت های خدمت سربازی نظام وظیفه عمومی کشور

  • انواع معافیت تحصیلی
  • انواع معافیت های پزشکی
  • انواع معافیت های کفالت
  • انواع معافیت های مددجویی
  • معافیت های بخشودگی سنی
  • معافیت های سربازی غایبان 8 ساله‌ی خدمت
  • معافیت های خدمت سربازان فراری
  • معافیت های نخبگان سربازی بنیاد ملی نخبگان
  • معافیت های فرزندان ایثارگران و جانبازان
  • معافیت های فرزندان افراد دارای سابقه‌ی جبهه

این معافیت ها از تسهیلات سازمان نظام وظیفه می باشد که مشمول باید برای استفاده از هر یک از این انواع معافیت ها، شرایط آنها را بررسی کرده و برای آنها اقدام کند.

معافیت های تحصیلی با سایر معافیت ها کمی متفاوت خواهد بود. زیرا در این نوع معافیت مشمول کارت معافیت دریافت نخواهد کرد.

در سایر انواع این معافیت ها، مشمولین پس از طی کردن مراحلی، کارت معافیت گرفته و از رفتن به خدمت سربازی معاف می شوند. اما در معافیت های تحصیلی مشمول پس از اتمام تحصیل باید برای رفتن به خدمت سربازی آماده شود.

مراحل استفاده از سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد

در پایان

در این مقاله سنوات مجاز برای مقطع ارشد را بیان کردیم. در صورتی که در عرض 6 ترم موفق به فارغ التحصیلی نشدید، می تواند درخواست تمدید سنوات را به دانشگاه ارائه دهید. کمیسیون موارد خاص دانشگاه درخواست شما را بررسی کرده نظر نهایی را اعلام می کند. در این کمیسیون درخواست آقایان با پلیس +10 مطرح شده و در صورت نبود مشکل، آن را تایید می کند.

در این راستا مرکز مشاوره آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تحصیلات دانشگاهی و قوانین مربوط به آن به شما هم میهنان عزیز ارائه می دهد.

برای استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی آویژه از سراسر کشور با شماره 9099071985 تماس بگیرید!

سوالات متداول

سوال علامتمشمولین متقاضی دریافت معافیت تحصیلی در چه زمانی باید برای دریافت این معافیت برای مقطع ارشد اقدام کنند؟

مشمولین مجازند در طول 1 سال بعد از فارغ التحصیلی تکلیف کنکور کارشناسی ارشد خود را مشخص کرده و قبل از وارد شدن به تاریخ اعزام به دانشگاه بروند. در غیر اینصورت غیبت خواهند خورد.

سوال علامتسنوات مجاز تحصیلی برای مقاطع مختلف چه میزان می باشد؟

این سنوات برای مقطع کاردانی 2 سال و 6 ماه، کارشناسی به مدت 5 سال، کارشناسی ارشد 3 سال و سایر مقاطع نیز به همین ترتیب می باشد.

سوال علامتمدارک لازم برای دریافت معافیت های تحصیلی چیست؟

مشمولین باید عکس 3*4، شناسنامه و کپی آن، کارت ملی به همراه کپی، فرم قبولی در دانشگاه و سایر مدارک را به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تحویل دهند.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 81 نظر:
  1. سلام وقت بخیر
    من دانشجوی ترم 7 ارشد هستم و این ترم فارغ التحصیل میشم. برای ثبت نام کنکور دکتری، باید چه کد نظام وظیفه ای رو انتخاب کنم و همچنین حتما نیاز هست که برم سربازی و بعد اگه دانشگاه قبول بشم از سربازی ترخیص میشم؟
    البته من تاحالا کارشناسی و کارشناسی ارشدم رو پشت سرهم قبول شدم و غیبت هم ندارم.

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم کد نظام وظیفه ی مربوطه ی خود را از طریق دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته ی کنکور دکتری در صفحه ۱۷ ملاحظه بفرمایید و در صورتی که غیبت نداشته باشید میتوانید حین خدمت درخواست ایست خدمت دهید جهت ادامه تحصیل

  2. سلام من دانشجوی ارشد ۹۸ هستم یه ترم مرخصی گرفتم و همین طور فقط یک سال تمدید پایان نامه زدم ودنبال استاد بودم استادم آذر ۱۴۰۱ اوکی شد الان تکلیف من واسه دفاع چی میشه خیلی استرس دارم لطفا راهنمایی کنید و میخوام پروپوزالمو ارائه بدم

    1. سلام در صورتی که در سنوات ارفاقی فارق التحصیلی بگیرید مشکلی پیش نمیاید اما اگر بعد از گرفتن تمام سنوات ارفاقی فارق التحصیلی دریافت نکرده باشید اجازه ادامه تحصیل به شما داده نمیشود.

  3. باسلام. بنده دانشجو ارشد هستم، با درخواست کمسیون برا تمدید سنوات ترم ۷ موافقت شده، سوالی که دارم آلان باید برا تمدید معافیت تحصیلی به دانشگاه جهت اخذ نامه و سپس به نظام وظیفه مراجعه کنم یا خود دانشگاه هماهنگی های لازمه رو انجام میدن (جسارتا اگر لازمه مراجعه به دانشگاه و نظام وظیفه تا چه زمانی باید این فرایند رو انجام داد؟)
    *معافیتم تا پایان شهریوره

    1. سلام از دانشکاه نامه اگیرید به پلیس +10 تحویل دهید معافیت تحصیلی برای شما تمدید میشود

  4. سلام ورودی 98ام، دانشگاه دولتی . خدمتمم رفتم
    سنوات ترم 8 رو گرفتم یکم از پایانامم مونده میخوام ببینم ترم 9 رو هم میدن بهم یا نه؟
    ممنون

    1. سلام.بله سنوات مجاز شما 6 ماه است و تا 1.5 ترم سنوات ارفاقی میتوانید دریافت کنید.

  5. سلام وقت بخیر، ببخشید من الان ترم 4 کارشناسی ارشدم تموم شده و وارد ترم 5 دارم میشم، میتونم برای کنکور کارشناسی ارشد امسال 1403 انصراف بدم و کنکور بدم دوباره یا چون وارد ترم 5 میشم از سنوات مجاز خارج میشم و نمیتونم به علت سربازی و معافیت تحصیلی کنکور دوباره بدم؟

    1. بعد از انصراف اول و یکبار انصراف امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر وجود دارد

  6. سلام آیا میتوان کارشناسی ارشد را 3 ترمه تمام کرد یعنی 1 سال و نیم؟

    1. سلام در هر واحد تا سقف 14 واحد میتوانید بردارید در ایت صورت امکان اتمام تحصیل در 3 ترم هست.

  7. سلام وقت بخیر
    من ورودی مهر 97 مقطع ارشد هستم، معافیت تحصیلیم تا تاریخ 1400/06/31 بود دانشگاه متاسفانه تمدید سنوات ننوشته بود برام امروز مورخه 1401/06/28 تمدید سنوات نوشتن و تو کمیسیون موارد خاص موافقت شده تمام واحد هارو هم تموم کردم، الان نظام وظیفه برا من ۶ ماه تمدید معافیت تحصیلی میزنه ؟

  8. سلام بنده ورودی 97 ارشد هستم
    فقط پایان نامم مونده و میخام بدونم تا چه سالی امکان تمدید سنوات دارم ؟ آیا همین ترم جاری ( یعنی نیمسال دوم 1400) ترم آخری هست که سنوات دارم یا خیر می توان برای مه 1401 هم سنوات بگیرم ؟
    با تشکر

  9. سلام من دانشجوی ارشد ورودی مهر ۹۷ هستم و یک ترم بخاطر کرونا مرخصی گرفتم ایا می توانم تا ترم ۹یعنی تا بهمن ۱۴۰۱فرصت دفاع داشته باشم یا نه؟

  10. سلام وقت به خیر من ورودی ارشد سال 98 دانشگاه دولتی روزانه هستم در ترم اول آذر ماه همان سال آنفلو آنزا گرفتم دوماه درگیر بودم درخواست دادم با حذف ترم اول موافقت شد در ترم دوم که بخاطر کرونا کلاسها آنلاین شد ما در جایی بودیم که اینترنت سرعت کمی داشت و بخاطر همین اشکالات ترم دوم هم نتونستم ادامه بدم متاسفانه مرداد 99 بود که کرونا گرفتم و تا آبان همان سال در گیر بودم تا هنوز هم اثر آن روی بدنم هست و ترم سوم را هم از دست دادم طوری که ترم بعدش یعنی ترم چهارم دیگر دچار افسردگی شدم و انگیزه ام را از دست دادم تا جایی که دوباده درگیر بیماری خانواده و آشنایان بودیم الان از آن زمان تا کنون گذشته وبا حضوری شدن دانشگاه دوباره انگیزه دار شدم آیا الان میشه ادامه داد و کاری کرد؟

    1. سلام وقت بخیر متاسفانه برای شما اخراج ثبت شده است و نمی توان کاری کرد

  11. سلام مجدد خدمت مشاورین عزیز وگرامی ممنون از پاسخگویی شما بزرگواران
    ورودی مهر99 دوترم مشروط شدم دوترم هم مرخصی گرفتم ولی 12 واحد گذروندم .خدمت سربازی انجام داده ام و مشکل خدمت سربازی ندارم .تا چه زمانی میتونم پایان نامه هم انجام بدم .یعنی تا چند ترم دیگه کلا میتونم پایان نامه رو هم انجام بدم .

    1. با توجه به اینکه سربازی خود را گذرانید محدودیتی ندارید

  12. سلام .من ورودی مهر 99 ارشد روزانه دوترم مشروط شدم و الان هم دو ترم مرخصی گرفتم کلا 12 واحد هم گذروندم .خدمت نظام وظیفه هم انجام داده ام .تا چند ترم میتوان تا اخذ مدرک ادمه تحصیل داد.لطفا راهنمایی بفرمایید

  13. سلام .من ورودی مهر 99 ارشد روزانه دوترم مشروط شدم و الان هم دو ترم مرخصی گرفتم کلا 12 واحد هم گذروندم .خدمت نظام وظیفه هم اجام داده ام .تا چند ترم میتوان تا اخذ مدرک ادمه تحصیل داد.لطفا راهنمایی بفرمایید

  14. سلام من کارشناسی ارشد ناپیوسته ورودی مهر 98 بودم و بهمن 1400 دفاع کردم پایان معافیت تحصیلی من شهریور 1401 هستش اگه بخوام بعد از اون تاریخ پاسپورت بگیرم برای رفتن به سفارت خارج از کشور و گرفتن ویزای تحصیلی راه حل چه خواهد بود؟ ممنون

  15. سلام ارشد ترم هفتم ، فقط پایان نامم مونده ، میتونم ترم هشت سنوات ارفاقی بگیرم؟

  16. سلام من کارشناسی ارشد هستم معافیت تحصیلیم شهریور ۱۴۰۰ تموم شد سنوات ارفاقی گرفتم تا اخر بهمن ماه امسال، بخاطر مشکلات نتونستم پایان نامه ام رو تموم کنم آیا میتونم بازم معافیت تحصیلی بگیرم؟

    1. سلام بله بعد از پایان ۳سال مدت مجاز میتوانید از ۲ ترم سنوات ارفاقی استفاده کنید و یک ترم دیگر تحصیل کنید.

      1. سلام ، من ترم هفتم ، فقط پایان نامم مونده ، میتونم ترم هشت سنوات ارفاقی بگیرم؟

  17. سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال۹۲ترم بهمن شروع به تحصیل کردم دروس را در چهارترم گذراندم ولی دفاع از پایان نامه بدلیل مشکلات وکرونا وغیره در تاریخ ۷مهر۱۴۰۰دفاع کردم وبنده دارای کارت معافیت هستم میخواستم ببینم تکلیفم چی میشه؟

    1. سلام. اگر کارت معافیت دارید مشکلی از لحاظ نظام وظیفه برای شما وجود ندارد.

  18. سلام. من ورودی ۹۸ ارشد روزانه بودم. الان ترم ۵ هستم. آیا ترم ۶ هم می تونم سنوات بگیرم؟ آیا برای این مورد درخپاست به دانشگاه باید داد یا از نظام وظیفه هم باید نامه یا چیزی گرفت؟ راهنمایی می کنید؟

    1. سلام. از لحاظ قوانین نظام وظیفه شما ۳ سال زمان دارید که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را به اتمام برسانید گرفتن سنوات اضافی پیش از اتمام سه سال فقط از طریق دانشگاه انجام میشود و نیازی به تایید نظام وظیفه ندارد.

  19. سلام
    من ورودی 96 ارشد هستم. با استاد راهنمام به مشکل خوردم. بهمن 99 دفاع کردم ولی نمیذاره فارغ التحصیل بشم. وضعیت سربازی من چطور میشه؟

    1. سلام.. طبق سنوات مجاز و ارفاقی معافیت تحصیلی به پایان رسیده اگر از سنوات مجدد استفاده کرده آید طبق آخرین تاریخ محاسبه خواهد شد.

  20. سلام. من در تاریخ بهمن 99 از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصل شدم. ورودی 96 بودم.
    میخواستم بدونم آیا تا بهمن 1400 وقت دارم برای سربازی؟
    و تا قبل از بهمن اجازه شرکت در دانشگاه خارج کشور بهم میدن.

    1. سلام . چون از سنوات استفاده کردید به شما مهلت یک ساله داده نمی شود.

  21. سلام بنده دانشجوی ورودی 96 کارشناسی ارشد هستم واین ترم دومین سنوات ارفاقی خوودم رو گرفتم.کارای پایان نامه رو دلارم انجام میدم و استادی که دارم خیلی سخت گیر هست و خیلی دیر مطالب بنده رو تایید میکنه.من درسی جز پایان نامه ندارم میخواستم بدونم هیچ راه و تبصره ای نیست که بتونم یه ترم دیگه سنوات بگیرم؟

    1. سلام تعداد سنوات مجاز ارفاقی حداکثر دوترم یا یکسال تحصیلی می باشد

  22. سلام من بخاطر شرایط کرونا در ترم 7 ارشد دفاع کردم در 30 بهمن 99 میخواستم بدونم برای سربازی و پست کردن دفترچه تا چه تاریخی مهلت دارم

    1. سلام. طبق قانون سنوات مجاز شما به اتمام رسیده و پس از انجام دفاع و مراحل تسویه حساب دانشگاه باید برای اعزام به خدمت مراحل مربوطه را انجام میدادید ابتدا از طریق دفاتر پلیس+۱۰ از زمان اتمام معافیت خود اطلاع دقیق کسب کنید در صورتی که برای شما در سیستم نظام وظیفه غیبت لحاظ شده باشد ابتدا جهت توجیه غیبت اقدام کنید تا متحمل پرداخت جریمه غیبت نشوید .

  23. سلام
    اگر معافیت کفالت داشته باشیم و سنوات مقطع ارشد تموم شده باشه، دانشگاه تا چند سال اجازه تحصیل میده؟

  24. سلام. اوایل ارشد نامه معافیت تحصیلی من تا پایان شهریور 1400 ثبت شده. اگر تا این زمان دفاع نکرده باشم و یک ترم اضافه از کمیسیون موارد خاص دانشگاه اجازه تحصیل داشته باشم باید باز به پلیس +10 مراجعه کنم و یک ترم تمدید کنم؟ موضوع دوم این که پس از اتمام فارغ اتحصیلی یا معافیت تحصیلی یک سال زمان خواهم داشت تا خودم را برای وظیفه معرفی کنم؟

    1. سلام . بله برای تمدید باید به دفاتر پلیس +۱۰مراجعه کنید و با توجه به اینکه معافیت تحصیلی شما فقط یک ترم از طرف کمسیون موارد خاص تمدید می‌شود پس از پایان یک ترم مشمول هستید و حتی اگر دفاع نکرده باشید باید مراحل اعزام را انجام دهید.

  25. سلام من داشجو ارشد هستم الان سه سال گذشته و هنوز دفاع نکردم ترم بعد میتونم دفاع کنم یا نه؟

    1. سلام بله میتوانید از سنوات ارفاقی استفاده کنید.

  26. با سلام. من دانشجوی روزانه ارشد هستم و تاریخ دفاع بنده ترم ۶ هست . چه مقدار شهریه باید بعد از ترم ۵ پرداخت کنم؟

    1. سلام با توجه به نوع رشته شما میزان شهریه متفاوت خواهد بود.

  27. سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد ناپیوسته آزاد هستم به خاطر کرونا و مسایل دیگه دو ترم دفاع نکردم و این ترم اگر بشه میشه سه سال دوره تحصیلیم،ایا در صورت پاس نشدن اخراج میشم؟

    1. سلام. بله بهتر است که زودتر اقدام کنید البته معمولاً با هماهنگی دانشگاه مشکلی پیش نمی آید.

  28. یا سلام
    بنده یک ترم درس جبرانی به علت تغییر رشته در ارشد گذروندم الان ترم هفت هستم ولی دفاع نتونستم بکنم با توجه به اینکه من معافیت پزشکی دارم و معاف هستم ایا مجوز برا ترم بعد بهم میدن که دفاع کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت نداشتن منع نظام وظیفه موردی با ادامه تحصیل نخواهید داشت

  29. با سلام
    بنده دانشجوی کارشناسی ارشد هستم و تقریبا 5الی 6 ماه میشه دفاع کردم( درواقع تاریخ فراغت از تحصیل هم همین میشه)…
    میخواستم ببینم چقدر زمان دارم تا خودم رو معرفی کنم برای رفتن به خدمت؟ 6 ماه؟؟؟؟

    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید.

  30. در واقع سقف سنوات برای دانشجویان مقطع ارشد ناپیوسته، 3 سال مجاز بعلاوه 1 سال ارفاقی است که روی هم رفته چهار سال میشود درسته؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله منتها ثبت یک سال منوط به تایید کمیسیون دانشگاه میباشد

  31. با سلام
    ببخشید بنده در طول هفت ترم تحصیلی (ترم هفتم که ترم آخرم بود از معافیت ارفاقی سه ماهه استفاده کردم) در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته فارغ التحصیل شده ام. میخواستم بدونم امکان استفاده از مهلت معرفی و ادامه تحصیل در مقطع دکتری رو دارم یا نه؟

    1. سلام
      من دانشجوی ارشد ورودی مهر ۹۶ هستم
      هنوز دفاع نکردم
      برای بهمن ۱۴۰۰ امکان دفاع رو دارم؟
      متشکرم از پاسخگوییتون

      1. سلام در این مورد باید با مسئول آموزش دانشگاه صحبت کنید

  32. سلام من ورودی مهر ۹۶ کارشناسی ارشدرشته مدیریت تکنولوژی هستم تمامی واحدهای درسی رو پاس کردم فقط دفاع مونده.میخواستم ببیتم با توجه به خدمت سربازی که دارم تا چند ترم مجاز هستم که دفاع رو انجام بدم

    1. دوست عزیز
      در مقطع ارشد در حالت کلی سه سال به علاوه یک سال سنوات اضافه اخرین تایم شما است

  33. وقت بخیر
    من ارشد ورودی 97 در دانشگاه ازاد هستم
    بدون ازمون (استعداد های درخشان)
    سقف سنوات مجاز 3 ساله ,
    ایا برای بدون ازمون ها هم امکان یه نیمسال سنوات اضافی هست ؟؟
    تشکر

    1. سلام وقت بخیر بله شما می توانید از سنوات استفاده کنید. با توجه به کرونا یک سال دیگر نیز اضافه شده است

  34. با عرض سلام
    میخواستم بدونم افرادی مثل بنده که کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دارند
    سنوات باز هم 6 ترم یا 3 سال خواهد بود
    یا امکان اخذ سنوات بیشتر را خواهیم داشت
    با تشکر

    1. سلام خیر. برای گرفتن مدرک محدودیت زمانی وجود دارد

  35. با سلام خدمت شما
    من ارشد رو 6 ترمه تموم کردم و در تاریخ 10 خرداد 1399 دفاع کردم.
    آیا 1 سال برای رفتن به سربازی یعنی تا 10 خرداد 1400 مهلت دارم و وارد غیبت نمی شوم؟
    با تشکر از سایت خوبتون

    1. باسلام بستگی به چارت درسیتون داره و احتمالا بله زمان دارید ولی حتما کد سخا را از پلیس10 دریافت کنید و پرتال نظام وظیفه خودتون رو چک کنیدباسلام بستگی به چارت درسیتون داره و احتمالا بله زمان دارید ولی حتما کد سخا را از پلیس10 دریافت کنید و پرتال نظام وظیفه خودتون رو چک کنید

  36. وقت بخیر
    من دانشجوی ارشد نانو فناوری پزشکی ترم 3 هستم . 7 واحد مردودی داشتم معدل کل من 13 محاسبه شد. نحوه محاسبه معدل و تاثیر نمرات دروس افتاده در کارشناسی ارشد سوال من بود . و همچنین امکان معرفی به استاد در واحد تئوری در مقطع ارشد وجود دارد .

    1. سلام وقت بخیر
      نحوه محاسبه معدل در این دوره هم مانند دیگر دوره های تحصیلی و با میانگین گرفتن از دروس است.

    2. سلام خسته نباشید من رشته باستانشناسی کارشناسی میخونم ورودی ۹۹ هستم الان ترم ۷ هستم و اول مهر میروم ترم ۸ ترم اول را مرخصی گرفتم و نرفتم ترم ۸ هم که تمام کنم کلا ۵۱ واحد دیگه دارم یعنی ترم ۹ و ۱۰ هم نیاز دارم برای اینکه درسم را تمام کنم ایا بهم سنوات میدن یا اخراج میشم

      1. سلام بله تا 4 ترم میتوانید سنوات ارفاقی دریافت کنید.
        و از سال دوم محدودیت تحصیلی دارید

  37. وقت بخیر
    من دانشجوی ارشد نانو فناوری پزشکی ترم 3 هستم . 7 واحد مردودی داشتم معدل کل من 13 محاسبه شد. نحوه محاسبه معدل و تاثیر نمرات دروس افتاده در کارشناسی ارشد سوال من بود . و همچنین امکان معرفی به استاد در واحد تئوری در مقطع ارشد وجود دارد .

    1. سلام وقت بخیر
      نحوه محاسبه معدل در این دوره هم مانند دیگر دوره های تحصیلی و با میانگین گرفتن از دروس است.

  38. سلام
    ورودی مهر 97 ارشد تجارت الکترونیک هستم.
    برای ارشد، 9 واحد پیش‌نیاز خوردم.
    و در 4 ترم تمامی دروس رو پاس شدم (پایان تیر 99)
    سوال:
    1- آیا با توجه به این که من 9 واحد پیش‌نیاز خورده بودم، همچنان سقف سنوات من 6 ترمه؟
    چون شنیده بودم اگر تعداد پیش‌نیاز ها به اندازه یک ترم بشه، یک ترم به سنوات مجاز اضافه میشه.

    2- در کل بیشترین حدی که می‌تونم طول سنوات ارشد رو ادامه بدم، چقدره؟
    چون می‌خوام مهاجرت تحصیلی در سال 1401 داشته باشم که از مرداد 1401 شروع میشه.

    1. سلام وقت بخیر
      بله امکان اخذ سنوات ارفاقی وجود دارد. سنوات تحصیلی مجاز دوره کارشناسی ارشد سه سال است.

      1. سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم سال 99 قبول شدم از دانشگاه ازاد ولی نرفتم الان ثبت نام کردم به همین دلیل برای من سه ترم مرخصی زده شده ایا این در مدت زمان مدرک تاثیر داره یا نه؟

        1. سلام. بله تعداد ترم های تحصیلی با توجه به سال ورود محاسبه می شود.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید