شرایط دریافت معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها چیست؟

نحوه دریافت معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها

کم نیستند افرادی که در سال اول کنکور نتوانسته اند رتبه مناسبی کسب کرده و در دانشگاه و رشته مورد علاقه اشان قبول شوند. برخی از این افراد به دنبال قبولی در دانشگاه های بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی رفته و برخی دیگر می خواهند یک سال مجدد برای کسب رتبه عالی در کنکور تلاش کرده و مطالعه کنند.

این گونه دانش آموزان را پشت کنکوری می نامند. دانش آموزان پشت کنکوری پسر با چالش هایی در رابطه با وضعیت نظام وظیفه خود روبه رو می شوند. آنها باید به دنبال دریافت معافیت تحصیلی باشند تا برای آنها غیبت سربازی ثبت نشده و مجبور به اضافه خدمت نشوند.

یکی از انواع معافیت های سربازی، معافیت تحصیلی نام دارد. این نوع معافیت برای افرادی کاربرد دارد که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها را دارند. با استفاده از معافیت تحصیلی، متقاضیان می توانند وارد دانشگاه های سراسر کشور شوند و با خیال آسوده به تحصیل بپردازند.

برخی دیگر از متقاضیان که نتوانسته اند رتبه مناسبی در کنکور سراسری کسب کنند نیز به دنبال راهی برای دریافت معافیت موقت و تلاش مجدد یکساله برای به دست آوردن رتبه مناسب در کنکور می باشند.

شاید برای شما این سوال پیش آید که برای دریافت معافیت تحصیلی پشت کنکور بایستی به کجا مراجعه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که دفاتر پلیس+10 برای درخواست دریافت معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها پاسخگو هستند.

چنانچه یکی از داوطلبان آقا که پشت کنکور به سر می برد، برای دریافت معافیت تحصیلی و تمدید معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها در زمان مناسب اقدام نکند، حتی در صورت قبولی در کنکور سال بعد نمی تواند اقدام به ثبت نام دانشگاه نماید. در این شرایط فرد مجبور است برای جلوگیری از ثبت غیبت در وضعیت نظام وظیفه خود، به سربازی برود.

برای دریافت معافیت های تحصیلی و تمدید معافیت های تحصیلی برای پشت کنکوری ها نیز شرایط ویژه ای وجود دارد. مشمولان با اطلاع از شرایط معافیت تحصیلی، می توانند از معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها بهره مند شوند.

جوانان پس از اتمام دوره متوسطه تحصیلی خود، باید برای رفتن به دانشگاه اقدام کنند. افرادی که در کنکور شرکت کرده اند از معافیت تحصیلی برای کنکور بهره مند خواهند شد.

ما مشاوران مرکز مشاوره آویژه به منظور آگاهی شما از نحوه دریافت معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها و سپس اطلاع داشتن از شرایط پشت کنکور ماندن و سربازی، مقاله زیر را در اختیار شما قرار داده ایم.

 

 

 

معافیت تحصیلی برای کنکور مجدد چه شرایطی دارد؟

کنکور و قبولی در آن یکی از اصلی ترین مراحل زندگی هر جوان ایرانی است. زیرا با قبولی در آن آینده شغلی و شرایط زندگی خود را تا حدی زیادی رقم خواهد زد.

علاوه بر اهمیت کنکور و قبولی در آن، خدمت سربازی نیز از دیگر واجبات برای مشمولان در ایران می باشد. از آن جایی که پایان سن 18 سالگی شروع سن مشمولیت می باشد، جوانان پس از پایان دوره متوسطه باید تکلیف خدمت سربازی خود را مشخص کنند.

جوانان باید پس از رسیدن به مشمولیت تمام اقدامات و مراحل لازم برای اعزام به خدمت نظام وظیفه را طی کرده و خدمت دوره ضرورت را بگذرانند. در غیر این صورت باید به ادامه تحصیل پرداخته و از معافیت تحصیلی که به عنوان تسهیلات از سوی سازمان نظام وظیفه معرفی می شود بهره مند شوند. چه کسانی می توانند از تمدید معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها بهره مند شوند؟

برای پاسخ به این سوالات باید بگوییم که بر اساس آخرین اخبار سازمان نظام وظیفه، این نوع معافیت تحصیلی شرایط خاص خود را داشته و مشمولین غایب به هیچ عنوان نمی توانند به عنوان پشت کنکوری از این مزایا بهره مند شوند. شما برای این که از وضعیت نظام وظیفه خود مطلع شوید می توانید به استعلام غیبت سربازی بپردازید.

در نظر داشته باشید که مشمولین اجازه دارند تا سن 20 سالگی از سنوات مجاز تحصیلی بهره مند شوند. سازمان نظام وظیفه به مشمولان این فرصت را خواهد داد که یک سال پس از این فرجه نیز بتوانند برای شرکت در کنکور آمادگی پیدا کرده و پس از قبولی وارد دانشگاه شوند.

 

چگونگی دریافت معافیت تحصیلی برای دانش آموزان پشت کنکوری

 

مشمولانی که برای دریافت معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها اقدام می کنند به دو دسته تقسیم می شوند. برخی مشمولان قبل از رسیدن به سن 18 سالگی دوره متوسطه دوم خود را به پایان رسانده اند و برای اولین بار اقدام به دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان پشت کنکوری می کنند.

اما دسته دوم مشمولانی هستند که یک بار معافیت تحصیلی گرفته اند و می خواهند اقدام به تمدید معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها کنند.

 

نحوه دریافت معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها

نحوه دریافت معافیت تحصیلی برای کنکوری ها به صورت های مختلفی انجام می پذیرد. پشت کنکوری هایی که دارای گواهی اشتغال به تحصیل از سوی اداره آموزش و پرورش هستند می توانند پس از صادر شدن گواهی خود به مدت یک سال از مزایای آن استفاده کرده و وارد دانشگاه شوند.

مشمولان خدمت سربازی که تصمیم قطعی خود را مبتنی بر پشت کنکور ماندن گرفته اند، با در دست داشتن مدارک مربوط به دریافت معافیت تحصیلی برای پشت کنکور ماندن باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.

سنوات تحصیل این افراد بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی کشور مشخص می شود. سپس بعد از قبولی در دانشگاه افرادی که دارای غیبت سربازی نباشند، می توانند برای معافیت تحصیلی دانشجویان اقدام کرده و سریعا وارد دانشگاه شوند.

کسانی که مدت اعزام به خدمتشان فرا رسیده و تکلیف دانشگاه و قبولی آن ها مشخص نیست. می توانند به خدمت سربازی اعزام شوند و پس از اعلام نتایج، از پادگان محل خدمت خود مرخصی گرفته و برای ادامه تحصیل به دانشگاه بروند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نحوه تمدید معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها

دانش آموزان پسری که در سن خدمت سربازی هستند باید اقدام به دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان پشت کنکوری کنند تا غیبت سربازی برای آن ها ثبت نشود.

در بین دانش آموزان پسر، افراد بسیاری هستند که در کنکور سراسری شرکت می کنند اما به دلایل مختلفی نمی توانند رتبه مناسبی کسب کنند و پشت کنکور می مانند.

دانش آموزان پشت کنکوری با توجه به شرایط دریافت معافیت تحصیلی تا دو بار می توانند در کنکور سراسری شرکت نمایند و در غیر این صورت باید برای دریافت معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها اقدامات لازم را انجام دهند.

دانش آموزانی که مشمول خدمت سربازی هستند و نتوانسته اند در دانشگاه قبول شوند باید قبل از اتمام مهلت معافیت تحصیلی خود برای تمدید آن به دفاتر پلیس +10 مراجعه نموده و با ارائه مدارک لازم معافیت خود را تمدید نمایند.

 

قوانین معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها

 

کلیه دانش آموزان پسر که به سن خدمت سربازی رسیده اند و در کنکور سراسری شرکت نموده اما موفق به کسب رتبه قبولی در همان سال نشده اند، اگر تصمیم دارند تا در کنکور سال بعد نیز شرکت کنند می بایست برای دریافت معافیت تحصیلی پشت کنکوری اقدام نمایند.

دریافت معافیت تحصیلی برای دانش آموزان پشت کنکور مستلزم قوانینی است که با توجه به آن مشمولان می توانند بدون ثبت غیبت از این نوع معافیت استفاده نمایند.

شرایط و موقعیت های مختلفی در تحصیلات دانش آموزان پسر ممکن است حاکم باشد که باعث می شود آنها در سنین مختلف مدرک دیپلم خود را اخذ کنند.

به همین دلیل مهم است که قوانین و شرایط نظام وظیفه برای دریافت معافیت پشت کنکوری را برای دانش آموزان پسری که در شرایط و موقعیت های مختلف هستند مورد بررسی قرار دهیم.

دانش آموزان پسری که در پشت کنکور به سر می برند به چند گروه تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها باید در زمان مناسب خود برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام نمایند که در ادامه توضیحاتی در مورد این داوطلبان داده می شود.

دریافت مدرک دیپلم زیر سن 18 سال

این گروه از داوطلبان که به صورت جهشی موفق به کسب مدرک دیپلم خود را زودتر از سن قانونی شده اند و پشت کنکور هستند، تا سن 18 سال و 6 ماه مهلت دارند که به دانشگاه بروند.

تمامی دانش آموزانی که در این گروه قرار می گیرند؛ باید در طول مدتی که تا سن 18 سال و 6 ماه آن ها باقی مانده است، معافیت تحصیلی پشت کنکور را دریافت کرده باشند.

دریافت مدرک دیپلم در 18 سالگی

به این گروه از داوطلبان یک سال فرصت داده می شود تا قبولی در دانشگاه مدنظر خود را کسب کنند.

در واقع دانش آموزان طی مدت 1 سال می توانند از معافیت تحصیلی پشت کنکور استفاده نمایند.

اگر دانش آموزی نتواند قبولی در دانشگاه را صرف مدت یکسال به دست بیاورد، نام نویسی خدمت سربازی برای او اجباری می باشد.

دریافت مدرک دیپلم در 18 تا 20 سالگی

برخی از افراد به دلایل مختلف مانند تجدید شدن در دوران تحصیلات، دیرتر از سن تعیین شده به مدرسه رفتن و … موفق به اخذ مدرک دیپلم خود در سن 18 سالگی نمی شوند. گاها برخی از این افراد تا سن 20 سالگی نیز هنوز مدرک دیپلم خود را کسب نکرده اند.

به این دسته از دانش آموزان تنها یک سال فرجه داده می شود تا برای کسب رتبه مناسب در کنکور و قبولی و ثبت نام در دانشگاه اقدام نمایند.

دانش آموزانی که هنوز نتوانسته اند رتبه مناسب برای قبولی در دانشگاه به دست بیاورند، باید قبل از به پایان رسیدن مهلت یک ساله خود به دفتر پلیس +10 مراجعه نموده و خود را معرفی نمایند.

مشمولان باید در نظر داشته باشند که برای تمدید خدمت سربازی نظام وظیفه خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی باید اقدام کرده تا با مشکلی مواجه نشوند. این افراد برای درخواست تمدید خدمت وظیفه سربازی باید حتما کارنامه اولیه کنکور خود را به دفاتر پلیس +10 ارائه دهند.

مدارک لازم برای دریافت معافیت تحصیلی

مدارک لازم معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها یکی دیگر از بخش های مهمی است که در اولویت قرار داشته و مششمولین باید قبل از اقدام برای هر گونه معافیت این مدارک را تهیه کنند.

متقاضیان پشت کنکوری برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز در مورد تهیه مدارک خود باید اطلاعیه ها و اخبار سازمان نظام وظیفه را به طور پیوسته دنبال کنند.

مشمولین مدارک لازم خود را باید تهیه کرده و سپس برای دریافت معافیت اقدام کنند. لیست مدارک معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها:

برگه اشتغال به تحصیل از بخش آموزشی مدرسه

شناسنامه مشمول به همراه کپی از ان

کارت شناسایی ملی مشمولین

تکمیل فرم درخواست معافیت تحصیلی

یک قطعه عکس 3*4 تمام رخ با عکس رنگی و زمینه سفید

 

کدهای نظام وظیفه برای دانش آموزان پشت کنکوری

کد نظام وظیفه برای پشت کنکوری ها و همه مشمولین معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها دارای اهمیت بسیاری است.

این کد نشان دهنده وضعیت مشمولین از نظر خدمت وظیفه می باشد که آن دسته از داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری و آزاد را دارند بسته به نوع شرایط خدمت وظیفه خود میبایستی از این کد استفاده کنند.

به همین منظور مشمولین باید درباره آنها اطلاعات لازم را بدست آورند. این کدهای نظام وظیفه برای انواع وضعیت های مشمولین متفاوت ارائه شده است که از کد 1 تا 12 موجود می باشد. داوطلبان می توانند در این مقاله با تمام این کدها و توضیحات آن آشنا شوند.

 

 

کد نظام وظیفه مربوطهشرایط مشمولان
شماره 1افرادی که دارای کارت پایان خدمت سربازی می باشند.
شماره 2دارندگان کارت های معافیت خدمت سربازی مانند کارت معافیت پزشکی، کارت معافیت ایثارگری و جانبازی، کارت معافیت کفالت و معافیت های موارد خاص
شماره 3متقاضیان دارای معافیت های موقت که بدون غیبت سربازی در معافیت به سر می برند. این افراد پس از اتمام معافیت موقت باید خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی کرده و برای خدمت سربازی تعیین تکلیف شوند.
شماره 4این کد برای افرادی است که از معافیت های بخشودگی سنی و عفو رهبری بهره مند می شوند. این افراد برای ثبت نام در دانشگاه باید برای دریافت کارت معافیت خدمت سربازی هوشمند اقدام کنند.
شماره 5این کد برای آن دسته از افرادی است که مدرک دوره متوسطه خود را دریافت کرده و در سنوات مجاز تحصیلی به سر می برند. این افراد تا سن 20 سالگی مجازند برای ادامه تحصیل اقدام کنند. پس از آن باید برای اعزام به خدمت اقدام کنند.
شماره 6مشمولینی که آخرین مدرک تحصیلی آنان فارغ التحصیلی از مقطع پیش دانشگاهی بوده و بدون داشتن غیبت سربازی قصد شرکت در کنکور سراسری و آزاد را داشته و می خواهند برای ادامه تحصیل در دانشگاه اقدام کنند.
شماره 7دانش آموزان داوطلبی که قبل از سن مشمولیت توانسته اند که مدرک متوسطه و پیش دانشگاهی خود را دریافت کنند می توانند از این کد استفاده کنند.
شماره 8آن دسته از داوطلبانی که مراحل اعزام به خدمت را طی کرده و به خدمت سربازی رفته اند می توانند در کنکور شرکت کرده و پس از قبولی در مقطع کارشناسی و بالاتر از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.
شماره 9آن دسته از متقاضیانی که در خدمت سربازی به سر می برند و دوره خدمت ضرورت آنان تا پایان شهریور ادامه دارد می توانند گواهی پایان خدمت سربازی خود را به دانشگاه تحویل دهند.
شماره 10طلاب و روحانیون می توانند از کد 10استفاده کنند. این طلاب علوم دینی باید مدرک پیش دانشگاهی داشته و هم چنین برای شرکت در کنکور نیازمند اجازه از حوزه های علمیه می باشند. حوزه های مربوطه باید صلاحیت فرد را برای ادامه تحصیل هم در دانشگاه و هم در حوزه را به طور همزمان تایید کنند.
شماره 11متقاضیانی که در نیروهای مسلح مشغول به خدمت هستند در این گروه قرار گرفته و با تایید سازمان های مربوطه می توانند به تحصیل در دانشگاه ادامه دهند.
شماره 12مشمولین انصرافی از دانشگاه ها که از رشته خود انصراف داده و قصد دارند مجددا در کنکور شرکت کنند می توانند از این کد استفاده کنند.

 

حداکثر بازه زمانی مجاز برای استفاده از معافیت تحصیلی

این سوالی است که برای جوانان ذکور در سن مشمولیت پیش خواهد آمد. زیرا امروزه درصد زیادی از جوانان خواستار ادامه تحصیل در دانشگاه ها می باشند. اما بر أساس آخرین اطلاعیه های سازمان نظام وظیفه، مشمولین می توانند تا سن 20 سالگی از سنوات مجاز تحصیلی بهره مند شوند.

پس از آن مشمول می تواند پس از یکسال برای اعزام به خدمتت اقدام کند. زیرا متقاضیان شرکت کننده در کنکور تنها دو سال می توانند در آزمون شرکت کرده و تمره قبولی کسب کنند.

این افراد پس از پذیرش در دانشگاه ها می توانند برای ادامه تحصیل اقدام کنند. پس اینکه برخی سوالشان در مورد اینکه چند سال می توان پشت کنکور ماند می باشد باید بگوییم پس از دو سال هیچ پسری قادر نخواهد بود که در کنکور شرکت کند و معافیت تحصیلی اخذ نماید.

شرایط دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزی پشت کنکوری

سخنی از مشاوران آویژه

یکی از دغدغه های دانش آموزان پسر پشت کنکور اطلاع از وضعیت نظام وظیفه خود می باشد.

دانش آموزانی که نتوانسته اند در سال اول رتبه مناسبی برای قبولی در دانشگاه به دست آورده و مجبور هستند تا یکسال دیگر پشت کنکور بمانند باید اقدامات لازم را در جهت دریافت معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها انجام دهند.

دانش آموزان پشت کنکوری برای ثبت نشدن غیبت سربازی برای آنها لازم است تا معافیت تحصیلی خود را دریافت نمایند.

معافیت تحصیلی برای دانش اموزان پشت کنکوری تابع قوانین و شرایطی است که دانش آموزان باید آنها را در نظر بگیرند تا غیبت سربازی برای انها لحاظ نشود.

دانش آموزانی که به سن مشمولیت رسیده و پشت کنکور به سر می برند به دنبال یافتن اطلاعاتی در مورد کسب معافیت تحصیلی هستند.

اطلاعات کاملی در مورد معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها برای دانش آموزان در این مقاله ارائه شده است، که با مطالعه آن می توانید در زمان مناسب برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام نمایید.

مشمولانی که به دنبال کسب اطلالعات بیشتر در مورد معافیت پشت کنکوری می باشند می توانند از مشاوره نظام وظیفه بهره مند گردند.

 

سوالات متداول

مدارک لازم برای تمدید معافیت تحصیلی چیست؟

شناسنامه مشمول، کارت ملی مشمولین به همراه کپی، عکس 3*4 پرسنلی رنگی و گواهی اشتغال به تحصیل از مدارس مربوطه، از مهم ترین مدارک برای معافیت تحصیلی میباشد.

افراد پشت کنکوری تا چه سنی میتوانند در کنکور سراسری شرکت کرده و از سنوات مجاز استفاده کنند؟

این افراد تا سن 20 سالگی میتوانند از سنوات استفاده کرده و پس از آن و قبولی در کنکور به تحصیل خود ادامه داده و از سنوات تحصیلی استفاده کنند.

کد مورد استفاده برای مشمولین پشت کنکوری کدام است؟

کد شماره 6 برای دانش آموزانی است که در سنوات مجاز به ادامه تحصیل ادامه خواهند داد.

  • خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری هابه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط دریافت معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها چیست؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 369 نظر:
  1. سلام پسرم متولد مهر ۱۳۸۳ هستش در کنکور تیر ۱۴۰۲ شرکت کرد راضی نبود وتصمیم داره کنکور ۱۴۰۳ شرکت کنه چکار باید بکنه میتونه واینکه اضافه خدمت نمیخوره

    1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم باید نامه از مدرسه برای دفاتر پلیس +۱۰ ببره و درخواست تمدید معافیت تحصیلی بدهد ( آخرین سن مجاز دانش آموزی ۲۰ سال میباشد)

  2. سلام من متولد مرداد ۸۴ هستم و دیپلممو شهریور ۴۰۲ گرفتم و کنکور تیر ۴۰۲ رو هم شرکت کردم
    من میتونم کنکور اردیبهشت و تیر ۱۴۰۳ رو هم شرکت کنم

  3. سلام. من میخام کنکور دی ماه ثبت شرکت کنم و اعتبار معافیت تحصیلی من اخر برج یازده هست ایا چون نتایج کنکور سال دیگ میاد ایا غیبت برام رد میشه؟؟؟

    1. سلام بعد از اتمام معافیت تحصیلی برای شما غیبت لحاظ میشود و دیگر اجازه ادامه تحصیل نخواهید داشت. باید دفترچه پست کنید و با قبولی کنکور ایست خدمت و درخواست بازگشت به تحصیل بزنید.

    2. سلام .من تاریخ ۱۳۸۳/۳/۲۵هستم ودوسال کنکوردادم قبول نشدم الان میخوام دانشگاه آزاد ثبت نام کنم ولی دانشگاه درخواست معافیت تحصیلی میخواد بعد سایت سخا درخواست معافیت منو قبول نمیکنه من چطوری معافیت خودمو بگیرم

      1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم از طریق دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کنید

  4. سلام من خرداد ۱۴۰۱ فارغ التحصیل شدم متول ۲.۲ ۱۳۸۳ هستم. پشت کنکور موندم الان از دانشگاه قبول شدم معافیت. تحصیلیم نگرفته بودم میتونم دانشگاه برم؟

  5. سلام خدا قوت . من متولد آذر ۱۳۸۲ هستم ولی دیپلمم رو تازه گرفتم. میتونم واسه ترم بهمن (۱۴۰۲) دانشگاه(رشته بدون آزمون) ثبت نام کنم ؟ یا حتما باید از مهر برم دانشگاه؟

    1. سلام بعد از 20 سالگیتا کرفتن کارت پایان خدمت یا معافیت به شما اجازه ثبت نام در دانشگاه داده نمیشود

  6. با سلام من دوبار کنکور دادم و نتایج نهایی مهر ماه می آید و معافیت تحصیلی من تا پایان شهریور 1402 هست. آیا باید قبل از مهر ماه دفترچه رو پست کنم که وارد غیبت نشم و بعد که نتایج آمد مراجعه کنم به پلیس +10

      1. سلام من متولد 78 ام سال دو سال پشت کنکور موندم بار دوم رو رفتم از دانشگاه پیام نور دو ترم مرخصی گرفتم الانم لیسانس ترم 7 ام و 9 ترمه درسم تموم میشه میخواستم ببینم بعد از این ک مدرک لیسانسمو بگیرم یک سال معافیت پس از تحصیل بهم تعلق میگیره یا نه؟؟؟؟

        1. سلام درصورتی که ۹ ترمه،یا ۱۰ترمه درستان راتمام کنید بهتان تعلق میگیرد

  7. سلام من پیام نور ثبت نام کردهم معافیتم۵ سال اعتبار دار دانشگاه کلا نرفتم اگه کنکور قبول بشم مشکلی برام پیش نمیاد

    1. سلام خیر میتوانید از دانشگاه قبلی انصراف دهید و در دانشگاه جدید ثبت نام انجام دهید و معافیت تحصیلی خود را از دانشگاه جدید دوباره تمدید کنید.

  8. سلام،وقتتون بخیر.میخواستم ببینم میشه وقتی دوره لیسانس و تموم کردم در حالی که کارت پایان خدمت هم ندارم میشه دوباره کنکور سراسری شرکت کرد؟

  9. سلام
    خسته نباشید
    ببخشید من اردیبهشت 83 به دنیا اومدم
    تیر 1401 کنکور دادم راضی نبودم
    دی هم کنکور دادم و باز هم راضی نبودم
    میخوام تیر 402 شرکت کنم
    اگه دوباره رضایت نگرفتم و دی رو هم شرکت کنم مشکلی نیست؟؟

    1. سلام من کاردانی حسابداری ثبت نام کردم تو دانشگاه آزاد، تا معافیت تحصیلی صادر بشه و سال بعد دوباره کنکور بدم، میخواستم بدونم اشکالی نداره تو مقطع کاردانی ثبت نام کردم؟! دیپلم تجربی دارم، فقط بخاطر هزینه پایین کاردانی حسابداری ثبت نام کردم

  10. سلام روزتون بخیر
    یه سوال داشتم
    من پارسال کنکور دادم ولی قبول نشدم وبرای درخواست معافیت تحصیلی به پلیس +10 مراجعه نکردم ولی امسال کنکور دادم و قبول شدم آیا بخاطر اینکه درخواست معافیت ندادم غیبت برایم رد میشود؟

  11. سلام متولد مهر 1382 (نیمه دومی) هستم کنکور 1401 شرکت کردم حالا میخوام برای 1402 شرکت کنم. برای دریافت معافیت باید چه اقدامی کنم؟

  12. من متولد ۲۸/ ۳ / ۸۲ هستم پارسال کنکور دادم کلا انتخاب رشته نکردم و نشستم درس خوندم امسال ۴۰۱ امتحان کنکور دادم احتمالا قبول میشم ولی اگه ی مرتبه ای ک برم دانشگاه انصراف بدم میتونم کنکور ۱۴۰۲ رو بدم مشکل سربازی رو نداشته باشم ممنونم میشم جوابمو بدید

  13. سلام
    وقتتون بخیر
    ببخشید یه سوال داشتم
    من درس مردودی دارم و دیپلم نگرفتم برا شهریور هم نشد شرکت کنم گفتن دی ، ولی معافیت تحصیلیم بدون دیپلم باطل میشه ، آیا بدون معافیت تحصیلی میشه کنکور داد؟ یا تمدیدش کرد؟

  14. سلام
    امسال دیپلم گرفتم ۱۸سالم‌هم هست
    معافیت تحصیلی هم که قبلا گرفتم مهر ۴۰۱ وقتش تموم میشه.
    میخام کنکور ۴۰۲ هم شرکت کنم
    الان چطور باید معافیت رو تمدید کنم؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای تمدید معافیت از قوانین تمدید و تعجیل به صورت به روزرسانی شده باید استفاده شود

    2. من متولد ۱ مرداد ۱۳۸۳ هستم خرداد ۱۴۰۱ دیپلم گرفتم و کنکور ۱۴۰۱ اولین کنکورم بود میخوام یک بار دیگ در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنم مشکلی از این بابت ندارم؟ لازمه اقدامی بکنم؟ و اینکه کدوم کد نظام وظیفه رو باید وارد کنم موقع ثبت نام؟

      1. سلام
        تا یکسال بعد از اتمام تحصیل معافیت دارید اما برای بررسی دقیق تر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  15. سلام من متولد تیر ۱۳۸۲ هستم ۱۴۰۰ دیپلم گرفتم مهر همن سال دانشگاه روزانه کاردانی ثبت نام کردم ولی سال بعد بنا به دلایلی ۱۴۰۱ بزرگسالان دیپلم مجدد گرفتم می خواستم بدونم بدون انصراف از دانشگاه فعلی می تونم کنکور ۱۴۰۲ ثبت نام کنم

  16. سلام من متولد دی ماه ۸۲هستم و برای مشغول به تحصیل بودنم معافیت گرفتم زده بود تا شهریور ۱۴۰۱ بعد من امسال کنکور دادم ولی میخوام پشت کنکور بمونم تا ۱۴۰۲ واسه این کار باید دوباره به پلیس به علاوه ۱۰مراجعه کنم یا لازم نیست مدرک خاصی رو ببرم

  17. من متولد ۱۳۸۲ هستم
    و فروردین سال ۱۴۰۲ معافیت تحصیلیم تموم میشه
    امسال کنکور قبل از اینکه ۲۰ سالم بشه برگزار میشه یعنی دی ماه
    ولی در هنگاه انتخاب رشته ۲۰ سالم شده
    میتونم در کنکور شرکت کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      اگر تا زمان کنکور مشمول نظام وظیفه نباشید مشکلی پیش نخواهد آمد

  18. سلام من امسال کنکور دادم و میخوام برای سال اینده کنکور بدم و برای دانشگاه نیز ثبت نام نکنم ایا میتوانم معافیت تحصیلی بگیرم از پلیس +۱۰واز سن ۱۸ سال هم نیز ۶ ماه میگذرد لطفا جواب بدین

    1. سلام وقت بخیر
      تا سن 19 سالگی معافیت برای شما لحاظ می شود.

  19. سلام
    من متولد 20 مرداد 83 هستم و امسال کنکور شرکت و نتیجه مطلوبی نگرفتم. من میتونم پشت کنکور بمونم و مشکلی نداره؟
    من قبل از 18 سالگی دیپلم گرفتم و 401 اولین کنکورم بود.
    اگر میشه لطفا بگید به کجا باید مراجعه کنم.
    خیلی ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر باشه شما تا تولد 19 سالگی وارد غیبت نمیشوید.

  20. سلام من متولد ابان 82 هستم و امسال کنکور دادم ولی میخوام سال بعد هم شرکت کنم.شرایطش چجوریه باید دانشگاه ازاد ثبت نام کنم و نرم؟

  21. با سلام
    من متولد ۸۱/۱۰/۹ هستم و دی ماه ۲۰ سالم میشه
    و امسال (1401) دیپلم میگیرم
    آیا میتونم کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه امکانش میتواند برایتان وجود داشته باشد.

  22. سلام بنده متولد ۲۳ آبان ماه ۱۳۸۲ هستم و امسال خرداد ماه ۱۴۰۱ فارغ التحصیل شده ام می خواهم بعنوان پشت کنکوری برای کنکور ۱۴۰۲ بخونم آیا مشکل نظام وظیفه دارم یا نه لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام وقتتون بخیر باشه شما تا تولد 19 سالگی فرصت دارید.

    2. مگر‌نمی‌گویند‌کسانی‌که‌زیر‌۱۸‌سال‌دیپلم‌می‌گیرند‌۶‌ماه‌فرصت‌دارند‌پس‌چگون‌می‌گویید‌تا‌۱۹‌سالگی‌ایرادی‌ندارد

  23. سلام خسته نباشید من کنکوری ۴۰۰ بودم و یک سال پشت کنکور ماندم و در کنکور ۴۰۱ ثبت نام کردم اما در جلسه کنکور حاضر نشدم… با رفتن به رشته بدون کنکور پیام نور معافیت بهم تعلق میگیره یا حتما باید به جلسه کنکور میرفتم؟

    1. با رفتن به رشته های بدون کنکور هم معافیت تحصیلی تعلق میگیرد

      1. سلام من الان ۱۸ سالو یه هفتمع
        معافیت تحصیلی پشت کنکوری میتونم‌بگیریم

  24. با سلام من در تاریخ 1401/1/30 در مقطع کارشناسی فارغ تحصیل شدم.قبلش کمسیون دانشگاه و نظام وظیفه تا 1401/6/31 سنوات ارفاقی دادن ب هر حال من اخر فروردین فارغ تحصیل شدم. بنده اگ برای ارشد 1402 شرکت کنم و با توجه به اینکه ارشد در اردیبهشت برگزار میشه بنده باید در چه تاریخی دفترچه پست کنم که شامل غیبت نشوم؟ و بتونم کنکور ارشد بدم؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر شما پس از اتمام مقطع کارشناسی 1 سال فرجه فراغت دارید اگر تا قبل از این زمان پذیرش دانشگاه برای مقطع ارشد را بگیرید به مشکل نظام وظیفه نمیخورید.

  25. سلام . من امسال که ترم ۸ بودم آزمون ارشد شرکت کردم و قبول نشدم و تیر ماه امسال که درس ام تموم میشه و تا یک سال وقت دارم خودم رو به نظام وظیفه معرفی کنم میخوام بدونم برای سال بعد میتونم مجدد آزمون ارشد شرکت کنم و کی باید به نظام وظیفه مراجعه کنم

    1. سلام وقتتون بخیر شما تا یک سال پس از تاریخ فارغ تحصیلی فرصت دارید.

      1. سلام من چهارسال پشت کنکوری هستم بیست وچهارسالم هست باید برم خدمت اگه کنکور بدم برا بهمن دوباره امتحان بدم باید برم خدمت

  26. سلام وقت بخیر من متولد 81 هستم امسال دیپلم میگیرم برای کنکور 1401 ثبت نام کردم قبلا‌یک بار معافیت تحصیلی گرفتم تاریخ محلتش تا اخر خرداد 1401است وقسط دارم از کنکور فنی ادامه تحصیل بدهم ایا این امکان وجود داره بعد از کنکورم معافیت برایم صادر شود یاخیر

  27. سلام من متولد ۱۷ .۵. ۸۲ هستم . یعنی پشت کنکوری هستم برای سال اول معافیت نگرفتم ولی ثبت نام کنکور کردم پس یعنی میتونم کنکور بدم دیک؟ مشمول سربازی نیستم ک؟ کنکور۱۴۰۱ میتونم بدم؟!

  28. سلام وقت بخیر
    بنده متولد ۵ تیر ۱۳۸۱ هستم وسال ۹۹ دیپلم گرفتم وتو کنکور های ۹۹ و۱۴۰۰ شرکت کرده ودرکنکور ۱۴۰۱ شرکت خواهم کرد ایا میشود که بنده در کنکور۱۴۰۲هم شرکت کنم؟
    درضمن بنده برای سال سوم کنکورم در یک رشته سوری در دانشگاه ازاد ثبت نام کردم

    1. سلام وقت بخیر
      قانون لغو محرومیت در این زمینه لحاظ خواهد شد

  29. سلام وقت بخیر من متولد ۵تیر ۱۳۸۱هستم وخرداد ۹۹دیپلم گرفتم ودرکنکور های ۹۹و۱۴۰۰شرکت کردم ودر کنکور۱۴۰۱ هم شرکت خواهم کرد باشرایطی که گفتم میشه سال ۱۴۰۲ هم کنکور بدم؟
    (واینکه برای سال سوم پشت کنکوری تو دانشگاه ازاد ثبت نام کردم در یک رشته سوری)

    1. سلام وقت بخیر
      قانون لغو محرومیت در این زمینه لحاظ خواهد شد

  30. سلام ببخشید من متولد ۸۱/۹ هستم ۱۴۰۰اولین کنکورمو دادم قبول نشدم برا ۱۴۰۱برنامه ندارم می‌خوام ۱۴۰۲کنکور بدم میتونم؟؟ اگه آره باید چی کار کنم؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر برای دریافت راهنمایی تحصیلی با کارشناسان ماارتباط بگیرید.

  31. سلام من برج ۵ اعزامم اگه برج چهار کنکور بدم میشه برم دانشگاه

    1. سلام روزتون بخیر
      ببخشید یه سوال داشتم
      من پارسال کنکور دادم ولی قبول نشدم ولی برای در خواست معافیت به پلیس +10 نرفتم ولی امسال دانشگاه قبول شدم آیا بخاطر اینکه مجوز معافیت نگرفتم غیبت میخورم؟

    2. سلام من متولد ۹/۱۰/۱۳۸۲ هستم۲۹ شهریور امسال ۱۴۰۱ آخرین امتحان مردودی رو دادم و قبول شدم و امسال ۱۴۰۱ اولین کنکورم بود که دادم ولی قبول نشدم برگه معافیت تحصیلیمم ۱/۷/۱۴۰۱ تموم میشه میخوام بدونم مشکلی نداره پشت کنکور بمونم تا کنکور دی ماه یا کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ شرکت کنم

  32. سلام من متولد 16 شهریور 82 هستم، سال 1400 دیپلم گرفتم و در برگه معافیت تحصیلی ام تا تاریخ 16 شهریور 1402 درج شده بود. آیا می تونم برای کنکور 1402 ثبت نام کنم و شرکت کنم؟

    1. سلام وقت بخیر
      با توجه به تایم معافیت تحصیلی شما امکان وجود دارد

  33. سلام خسته نباشید ببخشید من تا شهریور 1402 معافیت تحصیلی دارم آیا میتونم 1402 کنکور بدم؟

  34. سلام وقت بخیر
    ی سوال خیلی مهم داشتم اونم اینه که من الان 19 سالم متولد 82 هستم و هم اکنون دوازدهم در رشته ریاضی هستم.تا حالا کنکور ندادم و امسال سال اولمه خب برسیم به سوال الان اگه من قبول کنکور نباشم میتونم سال بعد که 20 سالم میشه کنکور بدم…..سوال بعدی این که اگه عازم سربازی میشم با وجود کف پای صاف خانواده شهید و جانبازی پدر میتونم معاف بشم…ممنون میشم اگه جواب بدید..

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  35. سلام. من متولد ابان 81 هستم، و خرداد 1400 فارغ التحصیل شدم، پلیس +10 گفت که تا شهریور 1401 مهلت دارم، با توجه به اینکه جواب های نهایی هفته اول مهر ماه میاد، برای خدمت به مشکل نمیخورم؟

  36. سلام وقت بخیر ببخشید بنده داخل برگه ی معافیتم تا 6 شهریور 1402 وقت دارم میتونم کنکور 1402 رو شرکت کنم؟

    1. باسلام نباید حتی یک روز غیبت بخورید در صورتی که ثبت نام شما اخر شهریور انجام میشود

  37. سلام
    من متولد بهمن ۱۳۸۱ هستم و دانشگاه قبول شدم ولی توی دی ماه فارغ‌التحصیل نشدم الان از دانشگاه میخوام انصراف بدم و معافیت تحصیلی من تا بهمن ۱۴۰۱ هستش خواستم ببینم باید چیکار کنم

  38. سلام من متولد ۳ آذر ۱۳۸۱ هستم سال ۱۴۰۰ اولین بار کنکور دادم ولی رتبم خوب نبود اصلا انتخاب رشته نکردم الان سال ۱۴۰۱ دوباره میخوام کنکور بدم ولی بازم احساس میکنم اون رشته دلخواهمو قبول نمیشم اگه بخوام یه سال دیگ ینی سال ۱۴۰۲ کنکور بدم باید چیکار کنم؟

    1. سلام
      میتوانید در رشته ای بدون کنکور در دانشگاه فعلا ثبت نام کنید که وارد دوره ی غیبت نشوید

  39. سلام جناب خسته نباشید معافیت بنده تا ۷ شهریور ماه ۱۴۰۱ هستش در برگ معافیت میخواستم بدونم بعد کنکور مشکلی در روند انتخاب رشته و ثبت نام بنده به وجود نمیاد؟؟

  40. سلام من متولد 78 هستن لیسانس رو 11 ترم طول میشکه یعنی مهر سال دیگه تموم میشه میخوام بدونم میتونم کنکور ارشد سال دیگه یعنی 1402 شرکت کنم؟

  41. سلام من متولد نه تیر هشتادو یک هستم،نیمه اولی هستم ولی دیر به مدرسه رفتم و پارسال کنکور اولم بود میخوام دوباره شرکت کنم ولی تو برگه معافیتم زده تا نه تیر امسال،من باید دفترچه پست کنم بعد کنکور قبول شم ایست خدمت میخورم یا تا شهریور معافیت دارم یا کلا باید برم خدمت؟؟

  42. سلام پسری که مثلا ترم ۶ کارشناسی پیوسته هست
    میتونه از دانشگاه مرخصی بگیره کنکور بده
    و اگر قبول شد
    رشته جدیدش رو بخونه بدون مشکل سربازی

    حالا مثلا کارشناسی ی رشته جدید
    یا پزشکی داروسازی

    1. سلام. باید از رشته اپل انصراف داده و پس از ثبت انصراف یک سال وقت دارید اگر در دانشگاه دیگری پذیرفته شوید میتوانید مجدد معافیت تحصیلی دریافت کنید توجه داشته باشید که شما در طول دوران تحصیل صرفاً یکبار میتوانید از شرایط انصراف و معافیت مجدد تحصیلی استفاده کنید.

  43. سلام وقت بخیر
    بنده متولد ماه دی سال ۱۳۸۳ هستم و یک پایه جهشی خوانده ام و زود تر از ۱۸ سالگی دیپلم را دریافت میکنم و امسال کنکور میدهم.
    برای من سال دوم کنکور مجاز است؟ و اگر بلی باید چه کار انجام دهم برای آن.
    و اگر خیر چگونه میتوانم معافیت بگیرم برای سال دوم کنکور؟
    و کلا برای من چه شرایطی وجود دارد. ممنون از شما

    1. سلام. میتوانید برای تمدید معافیت تحصیلی و شرکت مجدد در کنکور به دفاتر پلیس +10مراجعه کنید.

  44. سلام من ۷ اسفند ۱۴۰۰ به سن ۱۸ رسیدم امسال برای کنکور نتونستم ثبت نام کنم آیا امکانش هست سال بعد ثبت نام کنم یا برای این که کنکور ۱۴۰۱ نبودم باید بعد از سربازی کنکور بدم؟؟

  45. سلام من متولد ۱۶شهریور ۱۳۸۱هستم و تاریخی که در معافیت تحصیلی درج شده زده تا ۱۶شهریور ۱۴۰۱من الان سال سوم کنکورمه و دانشگاه آزاد ثبت نام کردم و معافیت گرفتم از کافی نت و تحویل دانشگاه دادم. و اینم بگم که من خرداد ۹۹دیپلم گرفتم الان میخاستم بدونم در صورت قبولیم در دانشگاه فرهنگیان برای ثبت نام به مشکلی نمیخورم؟لطفا جواب بدین

    1. سلام خیر مشکلی ندارید چون هم شرایط سنی رو دارید و اگر توی بازه زمانی معافیت پذیرش بگیرید از دانشگاه مشکلی ندارید

  46. سلام من متولد ۱۶شهریور ۱۳۸۱هستم و تاربخی که در معافیت تحصیلیم درج شده که نوشته مدت تحصیل برای فراغت وی تا ۱۶شهریور ۱۴۰۱و اینک من الان سال سوم کنکورمه که ی دانشگاه ازاد ثبت نام کردم برای معافیت و گرفتم و تحویل دانشگاه ازاد دادم و اینم بگم ک من خرداد ۹۹دیپلم گرفتم الان میخاستم بدونم بعد از اینک من کنکور دادم و قبول شدم واسه دانشگاه فرهنگیان برای ثبت نامش به مشکل نمی خورم لطفا جواب بدین .

    1. سلام خیر مشکلی ندارید چون هم شرایط سنی رو دارید و اگر توی بازه زمانی معافیت پذیرش بگیرید از دانشگاه مشکلی ندارید

  47. سلام. من دانشجوی ترم10 حسابداری هستم. ولی تعداد واحدهای کمی رو پاس کردم حدود 50تا. معافیت تحصیلی من تا 31 شهریور 1400هست سنوات مجازالبته تا 1402/03/13.آیا میتونم انصراف بدم و توی کنکور بدم و توی یک رشته ی دیگه تحصیل کنم یا نه؟

    1. سلام وقت بخیر بله شما حق یک بار انصراف در هر مقطع را دارید

  48. میخواستم بدونم من که متولد 1381 هستم میتونم کنور 1401 شرکت کنم چون تو برگه معافیتم نوشته تا اردیبهشت 1401 و اگه میشه از اردیبهشت به بعد رو باید چی کار کنم

    1. سلام وقت بخیر شما باید دفترچه اعزام به خدمت پر کنید و کنکور بدهید در صورت قبولی در دانشگاه بعد از ثبت نام می توانید ایست خدمت بزنید و به ادامه تحصیل بپردازید

      1. سلام منم همچین مشکلی دارم منتهی معافیت من تا خر خرداد هستش
        اگه قبل این تاریخ دفترچه اعزام پر کنم تا تاریخ اعزام غیبت نمیخورم؟

        1. سلام وقت بخیر اگر قبل از تاریخ اعزام دفترچه پر کنید مشکلی پیش نخواهد آمد

        2. سلام من متولد ۱۶شهریور ۱۳۸۱هستم و تاربخی که در معافیت تحصیلیم درج شده که نوشته مدت تحصیل برای فراغت وی تا ۱۶شهریور ۱۴۰۱و اینک من الان سال سوم کنکورمه که ی دانشگاه ازاد ثبت نام کردم برای معافیت و گرفتم و تحویل دانشگاه ازاد دادم و اینم بگم ک من خرداد ۹۹دیپلم گرفتم الان میخاستم بدونم بعد از اینک من کنکور دادم و قبول شدم واسه دانشگاه فرهنگیان برای ثبت نامش به مشکل نمی خورم لطفا جواب بدین .

          1. سلام خیر مشکلی ندارید چون هم شرایط سنی رو دارید و اگر توی بازه زمانی معافیت پذیرش بگیرید از دانشگاه مشکلی ندارید

  49. سلام وقتتون بخیر من متولد اردیبهشت 1381 هستم وتا اردیبهشت 1401 معافیت دارم میخواستم بدونم میتونم کنکور1401 رو شرکت کنم و اگه بله از اردیبهشت به بعد رو باید چی کار کنم

    1. سلام وقت بخیر اردیبهشت ماه دفترچه پر کنید و بعد کنکور بدهید سپس در صورت قبولی میتوانید ایست خدمت بزنید

  50. سلام من مدرک کاردانی نرم افزارم
    دارم ۱۴۰۱کنکور میدم
    اگه قبولنشم سال ۱۴۰۲ میتونم کنکور بدم یا باید دیپلم اون رشته رو داشته باشم

  51. سلام
    معمولا دانش آموزان یکسال برای کنکور مجدد وقت دارند
    ولی شنیدم
    گویا کسانی که جهشی خوانده اند چنین فرصتی ندارند
    متولد 17 مهر 83 هستم که یک سال جهشی خوانده ام
    برای کنکور 1401 ثبت نام کرده ام
    اگر قبول نشوم برای فرصت مجدد پیام نور بروم؟

  52. باسلام من متولد۹تیرماه ۸۱ هستم در کنکور سراسری ۱۴۰۰ آزمون مجدد برا اسفند ۱۴۰۰ خوردم پس از برسی هیات بدوی سازمان سنجش مجاز به ثبت نام در دانشگاه دولتی در بهمن ماه امسال شده ام آیا من مشمول غایب هستم یا خیر
    و چه اقدامی در حوزه نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه بایستی انجام بدم

    1. سلام. با توجه به اطلاعات بیان شده به نظر می‌رسد مشمول غیبت نیستید پس از ثبت نام در دانشگاه میتوانید برای تمدید معافیت تحصیلی به دفاتر پلیس 10 مراجعه کنید.

  53. باسلام من متولد۹تیرماه ۸۱ هستم در کنکور سراسری ۱۴۰۰ آزمون مجدد برا اسفند ۱۴۰۰ خوردم پس از برسی هیات بدوی سازمان سنجش مجاز به ثبت نام در دانشگاه دولتی در بهمن ماه امسال شده ام آیا من مشمول غایب هستم یا خیر
    و چه اقدامی در حوزه نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه بایستی انجام بدم

    1. سلام. با توجه به اطلاعات بیان شده به نظر می‌رسد مشمول غیبت نیستید پس از ثبت نام در دانشگاه میتوانید برای تمدید معافیت تحصیلی به دفاتر پلیس 10 مراجعه کنید.

  54. با سلام من متولد ۲۷آذر ۱۳۷۹هستم.سال ۹۸دیپلم گرفتم الان میخوام واسه کنکور ۱۴۰۱ثبت نام کنم. ایا مشکلی واسه غیبت سربازیم وجود دارد.
    ممنون اگه جواب بدید.

    1. سلام بله ، بعد از گرفتن دیپلم یک سال مهلت دارید واردغیبت نشوید و ادامه تحصیل دهید، در غیر اینصورت وارد غیبت شدید و مانع میشود.

  55. سلام خسته نباشید .
    دانشجوی ترم ۷ هوشبری هستم دانشگاه دولتی .
    برای کنکور ۱۴۰۲ قصد دارم آماده بشم میخواستم بدونم بعد از فارغ التحصیلی از رشته هوشبری مشکلی برای ثبت نام در کنکور ندارم؟ به قصد رشته پزشکی و دندون پزشکی میخوام شرکت کنم.
    سربازی دارم و معافیت تحصیلی برای دانشگاه تا تاریخ شهریور 1402 هست.
    مثلا اگر پزشکی قبول بشم مجدد معافیت تحصیلی برام صادر میشه؟ یا باید برم سربازی اول؟
    اگه برای شرکت مشکلی نیست کد نظام وظیفه چند باید بزنم؟

    1. سلام خدمت شما براساس اینکه برای پزشکی مقاطع پیوسته است و نظام وظیفه امکان تکرار مقطع را نمیدهد متاسفانه نمیتوانید شرکت کنید و در صورت قبولی معافیت تحصیلی صادر نمیشود.

  56. سلام من متولد 1369 هستم از دانشگاه پیام نور انصراف دادم ینی الان چند سال غیبت دارم..
    الان چطور میتونم کنکور شرکت کنم؟
    چه زمانی باس دفترچه خدمت پست کنم ک بتونم برا کنکور مرخصی بگیرم؟؟
    ترجییحم اینه دفترچه خدمت پست کنم و زمانی مرخصی برای کنکور بگیرم ک خدمت نرم..
    ینی نمیخوام لباس خدمت بپوشم!!
    اصلا امکانش هست ؟
    اگر خ هست لطفا راهنماییم کنین

    مرسی

    1. سلام. از تاریخ ثبت انصراف به مدت یکسال وقت داشتید برای انجام وظیفه سربازی اقدام کنید پس از آن مشمول هستید و برای شما غیبت لحاظ شدن است. با این شرایط شما تا سربازی خود را تمام نکنید نمیتوانید ادامه تحصیل داشته باشید.

  57. سلام من متولد 1369 هستم از دانشگاه پیام نور انصراف دادم ینی الان چند سال غیبت دارم..
    الان چطور میتونم کنکور شرکت کنم؟
    چه زمانی باس دفترچه خدمت پست کنم ک بتونم برا کنکور مرخصی بگیرم؟؟
    ترجییحم اینه دفترچه خدمت پست کنم و زمانی مرخصی برای کنکور بگیرم ک خدمت نرم..
    ینی نمیخوام لباس خدمت بپوشم!!
    اصلا امکانش هست ؟
    اگر امکانش هست لطفا راهنماییم کنین

    مرسی

    1. سلام. از تاریخ ثبت انصراف به مدت یکسال وقت داشتید برای انجام وظیفه سربازی اقدام کنید پس از آن مشمول هستید و برای شما غیبت لحاظ شدن است. با این شرایط شما تا سربازی خود را تمام نکنید نمیتوانید ادامه تحصیل داشته باشید.

  58. سلام.هیچ نوع راهی برای کسایی که غیبت خوردن وجود نداره؟
    مثلا نمیشه بعد از قبولی تو دانشگاه برای سربازی ثبت نام کرد و معافیت گرفت؟

    1. برای توجیه غیبت راههایی هست اگر دانشکاه ثبتنام کنید معافیت تحصیلی میگیرید

  59. سلام من متولد’۱۳۸۱/۷/۶هستم و در کنکور ۱۴۰۰ شرکت کردم و قبول نشدم آیا میتوانم در کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم ؟

    1. سلام شما از تاریخ اخذ مدرک به مدت یکسال مهلت دارید وارد غیبت نشوید، طبق تاریخ دیپلم اقدام کنید.

  60. دوستان من معافیت تحصیلیم تا ۱۵/۴/۱۴۰۲ هست کنکور ۱۴۰۰ رو دادم ۱۴۰۱ برنامه ندارم میتونم کنکور ۱۴۰۲ رو بدم ؟؟ اگه واقعا میدونید جواب بدید تا برنامه ریزی کنم

    1. سلام بله می توانید در صورتی که کنکور قبل از تاریخ 15 تیرماه برگزار شود

      1. از نظر من نه
        چون ملاک اینه که یکسال بعد از فراغت از تحصیل باید یا برید دانشگاه یا سربازی
        خودم تا ‌21/4/1402 معافیت دارم اما باید تا شهریور 1401 یا دانشگاه برم یا برم سربازی وگرنه غیبت می خورم
        بیشتر تحقیق کنید

      2. اگر قبلش باشد یعنی ۳ یا ۴ روز قبلش باید چه کرد مچکر پاسخ بدید

  61. سلام
    من متولد دیماه سال هشتادو یک هستم
    و تیرماه امسال برای اولین بار تو کنکور ۱۴۰۰ شرکت کردم
    آیا برای شرکت دوباره در کنکور ، نیازه که به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنم و معافیت بگیرم ؟
    سوال دوم اینکه ، به جز کنکور ۱۴۰۱ ، در کنکور ۱۴۰۲ هم می تونم شرکت کنم ؟

    1. سلام ،بستگی به تاریخ اخذ دیپلم دارد،اگر طبق حالت عادی در خرداد ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شدید،باید از طریق سازمان سنجش تاییدیه دریافت کنید و از پلیس+۱۰معافیت بگیرید،برای اطلاعات دقیق تر با مشاوران تماس بگیرید.

  62. سلام
    اینکه سه ماهه دوم 82 باشیم هم می تونیم تو کنکور 1401 شرکت کنیم؟
    بنده متولد تیر 82 ام و امسال خرداد دیپلم گرفتم و کنکور 1400 برای اولین کنکور شرکت کردم اما برای 1401 پشت کنکور موندم
    یه سری از سایت ها میگن چون شما موقع دیپلم گرفتن یه 20 روز تا 18 ساله شدنتون مونده بوده پس فقط 6 ماه برای پذیرش در دانشگاه وقت دارید
    منم با نگرانی به پلیس +10 مراجعه کردم و اونا گفتند که تا شهریور 1401 مهلت دارم
    میشه یکبار هم شما برام توضیح بدید که این بحث 17 ساله ها دقیقا چیه و من باید چکار کنم و از استرس دربیام؟

    1. سلام. شما تا شهریور ماه سال ۱۴۰۱ وقت دارید و میتوانید در کنکور سال آینده شرکت کنید.

  63. سلام
    من متولد 21 تیر 82 هستم و امسال خرداد دیپلم قبول شدم و 1400 اولین کنکورمو دادم و پشت کنکور موندم
    برای کنکور 1401 مشکلی ندارم؟
    نظام وظیفه رفتم گفت مشکلی نیست و شهریور 1401 بیا ولی تو اینترنت خونده بودم اونایی که تو سن 17 دیپلم می گیرن (من در زمان گرفتن دیپلم 17 سالو 11 ماهم بوده) از زمانی که 18 سالشون میشه 6 ماه برای ورود به دانشگاه وقت دارن
    ایا من هم همچین وضعیتی دارم؟ یا 17 سالو 11 ماه فرقی با 18 نداره
    در کل لطفا یک توضیحی بدید.

    1. سلام. باید به دفتر پلیس+۱۰مراجعه کنید و درخواست تمدید معافیت تحصیلی برای شرکت در کنکور سال آینده را ثبت کنید.

      1. سلام من متولد 1382/11/19
        هستم امسال کنکور 1401 اولین کنکورم باید بدم من میتونم کنکور 1402 هم شرکت کنم؟

  64. با سلام چند سوال از خدمتتان داشتم :1:من امسال کلاس دوازدهم هستم و امسال اولین کنکور رو میدم تاریخ تولدم۸۲/۲/۹هست سوالم اینه اگر امسال کنکور قبول نشم تا کی میتوانم بخاطر کنکور معافیت داشته باشم ؟
    ۲:من همین شهریور ماه امسال متاسفانه پدر و مادرم رو از دست دادم خواستم ببینم از این طریق معافیت از سربازی بگیرم؟
    ۳:پدرم ۴۱ماه سابقه خدمت در جبهه دارد و داداش بزرگم با آن معافیت گرفته اما سوابق ایثارگری هنوز هست آیا از این طریق میتوانم من هم معافیت بگیرم.
    سپاسگزار از تیم شما.
    ومن الله توفیق.

    1. •تا یک سال بعد از تاریخ فارغ التحصیلی معافیت پابرجاست و میشود کنکور داد.
      •خیر
      •۳۰ ماه جهت استفاده از معافیت برادر حذف و ۱۱ ماه برای شما باقی مانده و ۱۱ تا ۱۲ روز شامل کسری شما میشود ولی معافیت کامل خیر.

      1. سلام من متولد فروردین ۸۲ هستم برای کنکور ۱۴۰۱ ثبت نام کرده ام کی باید برای خدمت سربازی اقدام نمایم متشکرم

    2. س خسته نباشید. میخواستم بدونم منی که کلا در کنکور سال اولم و بعد از گرفتن دیپلم شرکت نکردم هم میتونم امسال پشت کنکور بمونم یا خیر؟

      1. درصورتیکه مشمول نباشید میتوانید دوباره در کنکور شرکت کنید

  65. سلام
    من متولد شهریور سال 82 هستم خرداد 1400 فارغ التحصیل شدم و کنکور1400 شرکت کردم ولی دوباره دارم برای کنکور 1401 میخونم میخواستم بدونم برای نظام وظیفه باید چه اقدامی انجام بدهم که غیبت هم نخورم

    1. سلام طبق قوانین شما تا اسفند ۱۴۰۰ مهلت دارید که وارد غیبت نشوید ، می توانید اسفند دفترچه اعزام به خدمت پست کنید و بعد از کنکور در صورت قبولی با برگه ثبت نام دانشگاه مراجعه کنید پلیس+۱۰و ایست خدمت بزنید و معافیت تحصیلی بگیرید.

      1. متولدین سه ماهه دوم 82 هم، اون طوری که من از نظام وظیفه پرسیدم مثل سایر دانش آموزای همکلاسشون یعنی 3 ماهه اول 82 و شش ماه دوم 81 در صورتی که فارغ التحصیل خرداد یا تیر یا شهریور 1400 باشند یک سال یعنی تا شهریور 1401 معافیت تحصیلی دارند و اون قانون 17 ساله ها برای متولدین 82 ایه که سال 99 دیپلم گرفتن (در 17 سالگی) و کنکور 99 و 1400 رو شرکت کردن.
        اگه ایشون سال 99 دیپلم میگرفت تا اسفند امسال فرصت داشت ولی چون سال 1400 دیپلم گرفته تا شهریور 1401 مهلت داره
        خلاصه اینکه هر پسر می تونه 2 بار کنکور بده
        اونایی که 82 ایین و جهشی خوندن و 99 دیپلم گرفتن کنکورای 99 و 1400
        اونایی که 82 ایین و 1400 دیپلم گرفتن کنکورای 1400 و 1401.

  66. سلام . من در پیام نور درس میخونم و بعد این ترم ، فقط یه ترمم میمونه و چون چند ترم قبل ، مرخصی گرفتم و بعضی ترم ها واحد کم برداشتم سنواتم تموم شد و مجبور شدم سنواتم رو تمدید کنم (۲۴ سالمه) ، سوالم اینه به خاطر سربازی و کلا میتونم امسال یعنی سال ۱۴۰۱ دوباره در کنکور سراسری شرکت کنم یا نه؟

    1. سلام‌ خیر سنوات مجاز تحصیلی شما به پایان رسیده است.

  67. سلام من امسال ۱۴۰۰ اولین کنکورم رو شرکت کردم و حالا میخوام پشت کنکور بمونم واس سال بعد.
    و متولد اسفند سال ۸۱ هستم.
    آیا سربازی بصورت خودکار اجازه شرکت در کنکور ۱۴۰۱ رو واسه من میده؟

    1. سلام. بله شما یک سال دیگر می توانید در کنکور شرکت کنید.

  68. سلام من متولد 7 مرداد۸۲ هستم و همین خرداد ماه دیپلم گرفتم و ۱۴۰۰ اولین کنکورم بود
    برای نظام وظیفه باید چیکار کنم ؟ چه مدارکی میخواد برای پشت کنکور موندن ؟؟؟ شرایطش چطوره اصن؟؟؟

    1. سلام شما تا یک سال وقت دارید خود تون به نظام وظیفه معرفی کنید تا شهریور 1401 تا اون موقع معافیت تحصیلی دارید

    2. دوستان من معافیت تحصیلیم تا ۱۵/۴/۱۴۰۲ هست کنکور ۱۴۰۰ رو دادم ۱۴۰۱ برنامه ندارم میتونم کنکور ۱۴۰۲ رو بدم ؟؟ اگه واقعا میدونید جواب بدید تا برنامه ریزی کنم

      1. سلام بله می توانید در صورتی که کنکور قبل از تاریخ 15 تیرماه برگزار شود

  69. سلام ببخشید من متولد فروردین 81 هستم و سال99 فارغ التحصیل شدم معافیتم تا آخر فروردین1401 هستش
    کنکور99 و1400 رو شرکت متاسقانه رتبه خوبی کسب نکردم و انتخاب رشته نکردم میخوام برای کنکور1401 شرکت کنم باید چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. سلام شما می توانید از دوراه حل استفاده کنید
      1-می توانید در یک رشته دانشگاهی بدون کنکور مثلا یک رشته کارشناسی در پیام نور ثبت نام کنید تا معافیت تحصیلی بگیرید و برای کنکور سال بعد تلاش کنید. درصورت قبولی در رشته ی دلخواه از دانشگاه ثبت نام شده انصراف دهید و در رشته جدید که قبول شده اید ثبت نام کنید اما توجه داشته باشید که در طول دوران تحصیل خود تنها یک بار حق انصراف در مقطع را دارید
      2-دفترچه خدمت خود را پست کنید و در صورت قبولی در رشته ی دلخواه خود، ایست خدمتی بگیرید و تحصیل خود را ادامه دهید و بعد از اتمام تحصیلات، خدمت سربازیتان را پشت سر بگذارید

    2. سلام خسته نباشيد من متولد شهريور ٨٢ هستم و سال ١٤٠٠ كنكور دادم و قبول نشدم ميخوام ١٤٠١ دوباره كنكور بدم و تا حالا معافيت تحصيلي نگرفتم ايا بايد برم بگيرم يا نياز نيست ؟

  70. سلام روزتون بخیر
    من متولد شهریور 82 هستم و خرداد 1400 فارغ التحصیل شدم و سال 1400 اولین کنکورم بود و انتخاب رشته کردم ولی قبول نشدم
    الان قصد مطالعه ی دوباره برای کنکور 1401 رو دارم ایا میتونم توی کنکور 1401 شرکت کنم؟
    باید معافیت تحصیلی بگیرم؟
    ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. سلام شما تا یک سال بعد از تاریخ دیپلم گرفتن تان معافیت تحصیلی دارید

  71. سلام روز بخیر
    من متولد شهریور 82 هستم و قبل از سن مشمولیت دیپلم گرفتم
    الان میخواهم دوباره در کنکور 1401 شرکت کنم
    میخواستم بدونم باید برای نظام وظیفه چه کاری انجام بدم ؟

    1. سلام شما در کنکور 1401 شرکت کنید اگر قبل از اعلام نتایج مدت معافیت تحصیلیتان تمام می شود در یک دانشگاه بدون کنکور ثبت نام کنید تا معافیت تحصیلی تمدید شود و پس از قبولی از دانشگاه قبلی انصراف دهید

  72. سلام ببخشید من تا 5 اذر 1400 فرصت تحصیل دارم و امسال سال اولم بود که کنکور دادم الان باید چه کنم باید پیام نور ثبت نام کنم

  73. سلام من دانشجوی مهندسی برق هستم متولد ۹.۳.۷۵مدرک فعلی من تا فوق دیپلم میباشد بعد از اتمام ۷۲ واحد دیگه دانشگاه نرفتم غیبت خوردم الان سوال من اینه معافیت تحصیلی من ک تموم شده میتونم تو کنکور ۱۴۰۱شرکت کنم ؟لطفا راهنمایی کنین باتشکر

  74. با عرض سلام و خسته نباشید.
    من فارغ التحصیل 99 هستم و کنکور 1400 دومین کنکوری بود که شرکت کردم و حالا منتظر نتایج نهایی هستم. همچنین برگه معافیت تحصلی دارم تا تاریخ 1400/10/27.
    یک جا خوندم که یکسال بعد فراغت تحصیل یعنی 1400/4 باید خودم رو معرفی میکردم و اینطور که اینا گفتن الان غایب محسوب میشم و برای ثبت نام دانشگاه مشکل پیش میاد!
    الان سوال من اینه که پایان معافیت تحصیلی(1400/10) ملاک مشمولیت است یا پایان فراغت تحصیل(1400/4)؟ آیا مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام. یکسال پس از فراغت از تحصیل باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنید یعنی از تاریخ تیر ماه مشمول بوده آید.

  75. من درتیر1400دیپلم راگرفتم ودراخرشهریور99 اقدام به معافیت تحصیلی گرفته ام متولد1381/04/09هستم .نتایج کنکور1400به دلیل بیماری کرونا درهفته اول مهر1400اعلام می شوددرموردتکلیف خدمت سربازی وتمدیدمعافیت چه اقدامی بایدبکنم که غیبت نخورم

    1. سلام. با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰از آخرین وضعیت معافیت تحصیلی خود مطلع شوید در صورت پایان معافیت تحصیلی باید دفترچه اعزام به خدمت را پست کنید اگر در حین خدمت در دانشگاه ‌ پذیرفته شوید میتوانید ایست خدمت بدهید و برای ادامه تحصیل به دانشگاه بروید اما توجه داشته باشید که این همکاری تنها در صورت نداشتن غیبت محقق می‌شود.

  76. سلام وقت بخیر.من متولد۱۳۸۱.تیر۲۲هستم اخذ دیپلمم سال ۱۴۰۰ بود به نظر شما سال ۱۴۰۱برای کنکور دادن برام مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام ممکن است در آن زمان مشمول شده باشید. باید تاریخ دقیق پایان معافیت تحصیلی خود را بررسی کنید.

  77. سلام من یه بار دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم دو ترم مرخصی گرفتم بعد انصراف دادم بعد رفتم دانشگاه آزاد ثبت نام کردم و دوباره معافیت گرفتم من الان کنکور دادم فرهنگیان مجاز شدم اگه رشته بیارم الان اگه از آزاد انصراف بدم دوباره میتونم برای فرهنگیان معافیت بگیرم

  78. سلام. من متولد78 و دانشجوی سال سوم پیام نور هستم. هیچ واحدی پاس نکردم. و معافیت تحصیلی تا مهر 1401 را دارم. ایا در کنکور سال1401 شرکت کنم و در هر رشته ای دانشگاه دولتی قبول بشم دوباره معافیت تحصیلی به من داده خواهد شد؟

    1. اگر قبل از تمام شدن سنوات مجاز یعنی قبل ترم ۱۰ از دانشگاه انصراف دهید ، می توانید در دانشگاه دولتی یا آزاد شروع به تحصیل کنید و معافیت تحصیلی ۵ ساله به شما تعلق میگیرد.

  79. سلام‌من‌متولد۴،۴،۸۲‌هستم‌‌‌‌و‌امسال‌‌‌‌دیپلم‌قبول‌شدم‌ولی‌‌‌کنکور‌قبول‌نشدم‌و‌میخوام‌‌پشت‌کنکور‌بمون‌تا‌کی‌وقت‌دارم‌معافیت‌تحصیلی‌بگیرم

    1. سلام تا ۲۰ سالگی معافیت تحصیلی برای پشت کنکور دارید.

  80. سلام من فارغ التحصیل خرداد۹۹هستم،و کنکور ۹۹اولین کنکورم بود و امسالم ینی کنکور۱۴۰۰قبول نشدم،من متولد ۵\۲\۸۱هستم و باتوجه به این نمی‌دونم معافیت تا کی دارم،ولی اگر غیبت نداشته باشم و امسال پیام نور بنویسم و مرخصی بگیرم بخاطر نوشتن در پیام نور سال بعد کنکور محروم میشم؟لطفا راهنماییم کنید
    و اینکه از کجا بدونم تا کی معافیت تحصیلی دارم؟

    1. سلام در صورت ثبت نام در دانشگاه شما دارای معافیت تحصیلی میشوید.برای سربازی هرچه سریع تر اقدام کنید.

  81. سلام من متولد شهریور ۷۶ هستم و ورودی کارشناسی ۹۴ هستم و ۱۲ ترم کارشناسی داشتم یعنی یکسال سنوات گرفتم و تا آخر شهریور درسم تموم میشه .آیا میتونم از فرجه یکساله برای کنکور استفاده کنم ؟

      1. سلام من ترم چهار کاردانی بهداشت هستم کنکور ۱۴۰۲می خوام بدم هر رشتهای که بیارم چ کاردانی یا کارشناسی میتونم برم دانشگاه یانه؟
        متولد ابان ۸۰ هستم و دیپلم سال۹۹گرفتم وسال۱۴۰۰ وارد دانشگاه ازاد شدم
        برای سربازی غیبت نمی خورم

        1. با ادامه تحصیل چه در مقطع کاردانی و چه کارشناسی مشکلی پیش نمیاد

  82. سلام خسته نباشید
    ببخشید من کنکور 1400 دومین کنکورم بود که دادم
    حالا میخوام کنکور 1401 شرکت کنم و به مشکل سربازی و تموم شدن معافیت تحصیلی برخوردم
    تو نظرات که خوندم گفتین دفترچه پست کنید و ایست بگیرید منظورتون دقیقا چیه لطفا کامل راهنمایی کنید خیلی استرس دارم ممنون.

    1. سلام وقت بخیر به سربازی اعزام می شوید و کنکور می دهید در صورت قبولی در دانشگاه و بعد از ثبت نام در دانشگاه با نامه قبولی به یگان مراجعه می کنید و ایست خدمت سربازی می زنید

  83. سلام من متولد1/1/81 هستم و کنکور 99 اولین کنکور من بود ومن در انتخاب رشته اشتباهن رشته ای روزانه قبول شدم وثبت نام نکردم ودر خواست رفع محرومیت دادم و با در خواست من موافقت شد. حالا به نظر شما میتونم در انتخاب رشته 1400 دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم تا معافیت تحصیلی بگیرم تا بتوانم در کنکور 1401 شرکت کنم؟

    1. سلام. بله میتوانید در دانشگاه های بدون کنکور آزاد ، پیام نور ، علمی کاربردی ثبت نام نمایید و بعد برای کنکور سال آینده ثبت نام کنید

  84. سلام
    من متولد19/4/81 هستم و در برگه معافیت تحصیلی من نوشته تا 19 تیر ماه هزار و چهار صد و یک و همچنین کنکور های 99 و 1400 رو شرکت کردم خواستم بدونم الان مشکلی برای شرکت در کنکور 1401 برای من وجود داره یا خیر؟؟

    1. با سلام چند سوال از خدمتتان داشتم :1:من امسال کلاس دوازدهم هستم و امسال اولین کنکور رو میدم تاریخ تولدم۸۲/۲/۹هست سوالم اینه اگر امسال کنکور قبول نشم تا کی میتوانم بخاطر کنکور معافیت داشته باشم ؟
      ۲:من همین شهریور ماه امسال متاسفانه پدر و مادرم رو از دست دادم خواستم ببینم از این طریق معافیت از سربازی بگیرم؟
      ۳:پدرم ۴۱ماه سابقه خدمت در جبهه دارد و داداش بزرگم با آن معافیت گرفته اما سوابق ایثارگری هنوز هست آیا از این طریق میتوانم من هم معافیت بگیرم.
      سپاسگزار از تیم شما.
      ومن الله توفیق.

      1. •تا یک سال بعد از تاریخ فارغ التحصیلی معافیت پابرجاست و میشود کنکور داد.
        •خیر
        •۳۰ ماه جهت استفاده از معافیت برادر حذف و ۱۱ ماه برای شما باقی مانده و ۱۱ تا ۱۲ روز شامل کسری شما میشود ولی معافیت کامل خیر.

  85. سلام معافیت من اسفند ۱۴۰۰ تموم میشه
    برای اینکه بتونم کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم
    راهی دیگه ای جز اینکه دفترچه اعزام بگیرم ایست بزنم هست؟
    آیا میتونم بجای اون تو یه دانشگاه ثبت نام بکنم و معافیت تحصیلیم تمدید بشه و بعد انصراف بدم.؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

    1. سلام. بله میتوانید در دانشگاه های بدون کنکور آزاد ، پیام نور ، علمی کاربردی ثبت نام نمایید و بعد برای کنکور سال آینده ثبت نام کنید

    2. سلام. بله میتوانید در دانشگاه های بدون کنکور آزاد ، پیام نور ، علمی کاربردی ثبت نام نمایید و بعد برای کنکور سال آینده ثبت نام کنید

  86. سلام ، من کنکور ۱۴۰۰ رو دادم ولی می خوام برای سال بعد هم بخونم ولی دغدغه سربازی هم دارم ، من متولد نیمه دوم ۸۱ هستم ، بهمن ۹۹ هم معافیت تحصیلی خودم رو گرفتم ، الان می تونم برای کنکور ۱۴۰۱ بدون مشکل شرکت کنم یا نه؟

    1. سلام. چنانچه اعتبار معافیت تحصیلی شما به پایان برسد و در حال تحصیل نباشد مشمول شناخته میشوید و باید برای انجام مراحل اعزام به دفاتر پلیس +۱۰مراجعه کنید .

  87. سلام ، من کنکور ۱۴۰۰ رو دادم ولی می خوام برای سال بعد هم بخونم ولی دغدغه سربازی هم دارم ، من متولد نیمه دوم ۸۱ هستم ، بهمن ۹۹ هم معافیت تحصیلی خودم رو گرفتم ، الان می تونم برای کنکور ۱۴۰۱ بدون مشکل شرکت کنم یا نه؟یا اینکه باید مثلا در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم و بعدش انصراف بدم؟

    1. سلام. چنانچه اعتبار معافیت تحصیلی شما به پایان برسد و در حال تحصیل نباشید مشمول شناخته میشود و باید برای انجام مراحل اعزام به دفاتر پلیس+۱۰مراجعه کنید . میتوانید در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنید و بعد از پذیرفته شدن در کنکور سراسری انصراف دهید توجه کنید که امکان انصراف تنها یکبار وجود دارد.

  88. با عرض سلام و خسته نباشید معافیت تحصیلی من تا 1400/09/25 هستش آیا می تونم در کنکور 1401 شرکت کنم؟

    1. سلام اگر دیپلم را در این تاریخی که فرمودید اخذ کردید بله میتوانید.

  89. سلام من متولد 22/5/82 هستم و کنکور 1400 اولین کنکورم بوده و خرداد 1400 فارغ‌التحصیل شدم
    من همین سال 1400 برگه معافیت گرفتم رو برگه معافیت نوشته حداکثر مدت تحصیل برای فراغت 22/ 5/ 1402 خواستم بدونم میتونم کنکور 1401 شرکت کنم و وارد دانشگاه بشم ؟؟

      1. سلام چه تایمی باید از پیام نور انصراف بدیم بریم کنکور

  90. با سلام، اگر بعد از سال دومی که کنکور دادیم غیبت سربازی داشته باشیم ؛ امکان ثبت نام در دانشگاه نیست؟

  91. سلام لطفاً جواب بدین
    من دوسال کنکور دادم قبول نشدم بعدش علمی کاربردی ثبت نام کردم و معافیت گرفتم باز کنکور دادم قبول نشدم باز هم علمی کاربردی رو ادامه دادم و باز امسال کنکور دادم ولی احتمالا قبول نشم واین ترم شهریه رو پرداخت نکردم …اگه حذفم کرده باشن سال بعد نمیتونم تو کنکور شرکت کنم ؟

    1. سلام بعد از اخراج از دانشگاه یکسال فرصت دارید به نظام وظیفه مراجعه کنید.

  92. سلام و عرض ادب
    میبخشید سوالی داشتم مبنی بر اینکه ؛ من یک سال بعد کنکور اول که دادم پشت کنکور ماندم که با توجه به اون برگه گواهی اشتغال به تحصیل که داشتم همون یک سال رو مشمول معافیت تحصیلی موقت شدم ،‌ بعد با توجه به اینها من الان دانشجوی دانشگاه آزاد هستم میخواستم ببینم من اگر در کنکور شرکت کرده باشم و دانشگاه روزانه هم قبول بشم این امکان رو دارم که از دانشگاه انصراف بدم و مجددا اقدام به تحصیل در دانشگاه دولتی کنم ؟؟ اون گواهی و معافیت موقت یک سال پشت کنکوریم مانع نمیشه که به من معتفیت تحصیلی برای دانشگاه جدیدم بدهند ( باید بگم که تا حالا دانشجوی انصرافی نبودم)

  93. سلام و عرض ادب
    میبخشید سوالی داشتم مبنی بر اینکه ؛ من یک سال بعد کنکور اولی که دادم پشت کنکور ماندم که با توجه به اون برگه گواهی اشتغال به تحصیل که داشتم همون یک سال رو مشمول معافیت تحصیلی موقت شدم ،‌ بعد با توجه به اینها من الان دانشجوی دانشگاه آزاد هستم میخواستم ببینم من اگر در کنکور شرکت کرده باشم و دانشگاه روزانه هم قبول بشم این امکان رو دارم که از دانشگاه انصراف بدم و مجددا اقدام به تحصیل در دانشگاه دولتی کنم ؟؟ اون گواهی و معافیت موقت یک سال پشت کنکوریم مانع نمیشه که به من معافیت تحصیلی برای دانشگاه جدیدم بدهند ( باید بگم که تا حالا دانشجوی انصرافی نبودم)

    1. سلام وقت بخیر
      اگر تا حالا انصراف ندادید بله

  94. من امسال فارغ التحصیل میشم از کارشناسی پیوسته روزانه علوم آزمایشگاهی
    از نظام وظیفه مشهد پرسیدم و گفتند میتونی آزمون ارشد بدی و در مقطع ارشد ادامه تحصیل بدی ولی نمیتونی با کنکور مجدد در دانشگاهی ثبت نام کنی تا بعد گذراندن سربازی(مثلا در رشته ی پزشکی یا دندان حتی اگر قبول بشی نمیتونی ثبت نام کنی چون سربازی نرفتی)، گفتم دیوان عالی عدالت حکمی خلاف این داده، گفتنند اجراش نمیکنیم و اون حکم برا همه نیست !
    از یک مشاور هم پرسیدم و همینو گفت که باید سربازی برم بعد میتونم با قبولی در کنکور برم دانشگاه .
    آیا واقعا راهی نیست؟

    سوال دومم اینکه آیا میتونم باز هم به صورت روزانه و دولتی درس بخونم؟(مثلا در رشته پزشکی یا داروشناسی یا …)

  95. سلام
    من معافیت ی سالع داستم و مهلت معافیتم ی ۱۵ روز قبل کنکور ۱۴۰۰ تمام شده چیکار باید انجام دهم

    1. سلام در اسرع وقت به پلیس به علاوه ده مراجعه و توجیه نمایید

  96. سلام.من متولد ۱۳۸۱/۰۱/۰۷ هستم، معافیت تحصیلی من سه ماه مونده به کنکور ۱۴۰۱ تمام میشود ، خواستم ببینم من میتونم سال ۱۴۰۱ کنکور بدم ؟!؟

    1. سلام
      در صورتی که دانشگاه بدون کنکور ثبت‌نام کنید و معافیت تحصیلی بگیرید بله

  97. سلام خسته نباشید…بنده متولد ۶ مهر ۱۳۸۰ هستم و اولین کنکورم ۹۹ بود…اگه بخوام برای کنکور ۱۴۰۱ بخونم باید چیکار کنم که سربازی اذیتم نکنه…میشه راه حل هاشو بگین تا بدون دغدغه برای کنکور ۱۴۰۱ بخونم؟ممنون میشم پاسخ بدید🌷

    1. سلام
      بدون کنکور پیام نور ثبت‌نام کنید و بعدش کنکور دهید

  98. سلام خسته نباشید من متولد 80/10/19 هستم و پارسال دیپلم گرفتم و کنکور دادم اگر بخوام برای 1401 پشت کنکور بشینم دقیقا باید چه کار کنم و تا چه زمانی وقت دارم دفترچمو پست کنم
    ممنون

    1. با سلام از نظام وظیفه استعلام دقیق بگیرید که به مشکل نخورید.

  99. سلام خسته نباشید من متولد 80/10/19 هستم و پارسال دیپلم گرفتم و کنکور دادم اگر بخوام برای 1401 پشت کنکور بشینم دقیقا باید چه کار کنم
    ممنون

    1. با سلام از نظام وظیفه استعلام دقیق بگیرید که به مشکل نخورید.

  100. سلام
    من امسال اولین سال پشت کنکورمه.
    ولی در معافیت تحصیلی من نوشته تا اول مرداد سال۱۴۰۱ حداکثر فرصت داری .
    من متولد سال ۱۳۸۱.۴.۳۱ هستم .
    یعنی اگر امسال قبول نشم . می تونم بدون اینکه پیام نور ثبت نام کنم واسه سال ۱۴۰۱ کنکور ثبت نام کنم و شرکت کنم .

    1. سلام
      بله اما حداکثر تا مرداد 1401 میبایست دفتر اعزام به خدمت تهیه شود

  101. سلام . اقا اگه حضوری برید نظام وظیفه و یا با شماره ۰۹۶۴۸۰ که تماس بگیرید میگویند که کسانی که سال گذشته خرداد و یا شهریور دیپلم گرفته اند تا پایان شهریور ۱۴۰۰ مهلت دارند که کنکور بدهند و در دانشگاه ثبت نام کنند . چرا شما میگویید یکسال مهلت داریم و مثلا باید قبل از ۳۱ خرداد درخواست اعزام بدهیم؟

    1. کاملا درسته منم هم رفتم پلیس+10 هم 096480 تماس گرفتم(شماره اصلی سازمان نظام وظیفه) گفتن تا شهریور تمدید شده برای کنکوری ها و تا آخر شهریور مهلت پست کردن دفترچه دارن به این دلیل هم بهم گفت چون تابستون دانشگاه ها پذیرش ندارن نظام وظیه 3 ماه تابستانو در نظر نمیگیره دیگه سایت نظام وظیفه داره اینو میگه شما چرا اصلاح نمیکنین؟

  102. سلام وقت بخیر من متولد 30 شهریور سال 81 هستم در کنکور ۹۹ شرکت کردم و پشت کنکور ماندم و در همان سال ۹۹ برگه معافیت تحصیلی که گرفتم نوشته بود حداکثر مدت تحصیل برای فراغت اول مهر سال 1401 میباشد خواستم ببینم کنکور 1401 هم میتوانم شرکت کنم؟

    1. با سلام بله اگر در تابستان باشد موردی ندارد .

  103. سلام من متول ۸۱.۳.۱۹ هستم
    ۹۹ کنکور دادم ولی موفق نشدم موندم برا ۱۴۰۰
    تو گواهی موقت دیپلم بالاش نوشته ۱۲ مرداد ۹۹
    چون امتحان تعویق خورد این تاریخ اخذ دیپلممه؟
    امروز رفتم پلیس+۱۰ گفت باید ۱۰ روز مونه ب این تاریخ بیایی برات دفترچه بدیم اگه دفترچه بدن میتونم برم دانشگاه؟
    باید چیکار کنیم دقیقا؟
    باید با چی تمدید کنم زمان اعزام رو جواب اولیه کنکور یا جواب نهایی بعد انتخاب رشته؟

    1. با سلام در صورت قبولی حتی اگر اعزام هم شوید ایست خدمت میخورید .

  104. سلام
    من متولد شهریور ۸۱ هستم
    تاریخ اخذ دیپلم من مرداد ماه ۹۹ هست ودر کنکور۹۹ شرکت کردم میخواستم بدونم میتونم تو کنکور ۱۴۰۱ هم شرکت کنم یا خیر؟

    1. با سلام شما تا مرداد 1400 وقت دارید که دفترچه پست کنید وگرنه غیبت میخورید .

  105. سلام ضمن خسته نباشید من متولد مهر ماه 80 هستم پشت کنکوریم معافیت من تا و تیر 99 فارغ تحصیلی شدم. روی برگه معافیت زده تا 1400.7.19رفتند از پلیس به علاوه ده پرسیدم گفت تا 19وقت داری. بعضی میگن از زمان فارغ تحصیلی یک سال وقت دار؟
    آیا من باید دفترچه پست کنم تا کنکور بدم یا نیاز به نیست ؟
    لطفا راهنمایی کنید سه چهار روز فکر مشغول چون امسال زحمت کشیدم.

    1. سلام خیر نیازی به ارسال دفترچه نیست شما میتوانید کنکور را شرکت کنید.

  106. برای اینکه ۳ بار متوالی بشه کنکور داد, تنها راهش اینه که بعد از بار دوم دانشگاهازاد ثبت نام کنیم یا میشه با تشدید اوردن این کار رو کرد؟

    1. با سلام باید دفترچه پست کنید و ایست بگیرید یا ثبت نام کنید و انصراف بزنید .

  107. سلام بنده متولده۹مرداد۸۱ هستم
    ساله پیش کنکور دادم و قبول نشدم
    سوالم اینه اگه امسال قبول نشدم آیا من میتونم دوبازه معافیت تحصیلی بگیرم و کنکور شرکت کنم یا خیر!؟

    1. با سلام خیر.اگر معافیتتان تمام شود باید دفترچه پست کنید و ایست بگیرید

  108. سلام اگه کسی مافیت تحصیلی نگیره برای دومین بار متوالی میتونه کنکور بدع؟

    1. با سلام اگر معافیت تمام بشه خیر.قبل تمام شدن دفترچه پست کنید تا ایست بگیرید.

  109. سلام.من متولد خرداد ۱۳۸۲ هستم و به طور پیوسته(بدون تکرار پایه)در مدرسه تحصیل کردم.امسال هم سال دوازدهم رو تموم میکنم و اولین کنکورم رو میدم.خواستم بپرسم با توجه به تارخ تولدم، من باید چه اقداماتی بکنم(مثلا برم پلیس +10 چی بگم، یا این قضیه برگ اشتغال به تحصیل و …)که هم غیبت نخورم و بتونم برای این کنکور(۱۴۰۰)و اگر نشد کنکور سال ۱۴۰۱ رو شرکت کنم؟

    1. با سلام به پلیس +10مراجعه کنید و استعلام بگیرید .اگر وارد غیبت میشوید دفترچه پست کنید ایست خدمت بگیرید.

  110. سلام من ۲۲سالم هس خرداد ماه ۹۹مدرک کاردانی ام رو تمام کردم مرداد ماه اون سال هم کاردانی به کارشناسی کنکور دادم قبول نشدم امسال هم میتونم کنکور بدم اضافه خدمت نمیزنن؟

    1. سلام دوست عزیز
      سلام شما ۶ ماه معافیت داشتید بعد ان مشمول بودید .

  111. سلام.
    من سال دوم هم کنکور دادم و متاسفانه قبول نشدم، الان بیست سالمه و معافیتم هم تموم.
    واسه اینکه واسه سال سوم برم کنکور بدم، شنیدم میتونم تو داشگاهی ثبت نام کنم و معافیت بگیرم..
    آیا این درسته؟؟؟؟، میتونین جزئیاتشو بگین؟؟؟؟?

    1. سلام دوست عزیز
      سلام دفترچه پست کنید و ایست خدمت بزنید .

      1. سلام من خرداد۹۹ فارغ التحصیل شدم چیکار کنم که بتونم کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم؟
        بعد اینکه اگه دانشگاه آزاد یا پیام نور ثبت نام کنم و بعدش انصراف بدم میشه کنکور داد یا حتما باید ادامش بدم

        1. سلام بله میتوانید دانشگاه آزاد یا غیرانتفاعی انتخاب نمایید وسپس برای کنکور 1401خود راآماده نمایید مشکلی بوجود نمی آید

  112. سلام
    من تا تابستان امسال در مقطع کارشناسی فارق التحصیل میشم میخواستم بدونم برای پشت کنکور موندن برای ارشد ، چه اقدامی برای معافیت باید انجام بدم ؟

    1. سلام، شما یکسال فرصت مطالعه و استراحت دارید بعد از کارشناسی و نیازی به انحام هیچ کار خاصی نیست

  113. ببخشید یعنی مثلاً با قبولی در رشته های داروسازی و پزشکی و دندان پزشکی که دکتری حرفه ای هستش هم میشه دوباره کنکور داد؟

    1. سلام اگر مشکلی در رابطه با نظام وظیفه نداشته باشید بله میتونید.

  114. سلام من متولد شهریور هشتاد و دو هستم و الان دوازدهم تجربی ام و خرداد دیپلم میگیرم یعنی قبل از 18 سالگی دیپلم میگیرم میخواستم بدونم میشه اگه امسال قبول نشدم سال بعد هم کنکور بدم یا نه؟؟؟
    آیا میشه تجدید بیارم و مدرکمو پس از 18 سالگی بگیرم تا یکسال به من وقت بدن و بتونم در کنکور سال بعد شرکت کنم؟؟؟

    1. سلام پس از دریافت مدرک دیپلم یکسال فرصت مطالعه و استراحت دارید.

  115. سلام من متولد 1381/04/06 و خرداد 99 فارغ التحصیل شدم . و امسال میخوام برای دومین بار کنکور شرکت کنم . معافیت تحصیلی تا اخر خرداد امسال هستش ولی کنکور تیرماه برگزار میشه برای تمدید معافیت تا زمان اعلام نتایج کنکور باید چیکار کرد تا غیبت نخوریم ؟

  116. باعرض سلام و خسته نباشید دوست من متولد 1381/4/14است و پارسالیعنی سال99 به دلیل شیوع ویروس کرونا امتحانات خرداد ماه برگزار نشد تیر ماه برگزار شد دقیقا 20 تیر فارغ التحصیل شده سوالم اینکه میخاستم بدونم برای ایشون یک سال فرصت هست. و میتونه در در رشته های بدون کنکور شرکت کند چون رشتش بدون کنکوره

    1. سلام
      حداکثر تا 20 تیر 1400 فرصت ارسال دفترچه اعزام به خدمت را دارند و در غیر اینصورت غیبت خواهند کرد البته میتوانند در رشته های بدون کنکور شرکت کنند.

  117. سلام خسته نباشی من متولد مهر ماه 80هستند من پس از ورود به 18سالگی یعنی سال 98معافیت تحصیلی گرفتم من امسال دانشگاه قبول نشدم ایا میتونم امسال کنکور بدم چون معافیت قبل دیبلم گرفتم رو معافیت زده 1400.7.19. حالا کیا باید دفترچه پست کنم قبل کنکور یا بعد کنکور

    1. سلام.شما تا 19/7معافیت دارید کنکور برج4است.بعد از کنکور اقدام کنید.

      1. ببخشید من رفتم از پلیس به علاوه ده پرسیدم که معافیت کی گفت که تاریخی که تو معافیت زده یعنی 1400.7.19 زمان فراغت مگه اصل معافیت تا یکسال بعد از فارغ تحصیل محسوب نمیشه
        گیج شدم راهنمایی کنید؟
        ایا بعد کنکور دفترچه باید پست کنم یا تا مهرماه مهلت دارم و نیاز به پست کردن نیست ؟

        1. با سلام هر تایمی که بهتون اعلام شده درست است معمولا .
          تا قبل اتمام باید دفترچه پست کنید تا وارد مقطع جدید بشوید

  118. سلام من متولد ۱۳۸۱/۰۶/۰۶ هستم امسال برای دومین بار در کنکور شرکت کردم و گواهی اشتغال به تحصیل ندارم آیا میتوانم برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل اقدام کنم

    1. سلام.خیر نمیتوانید حتما باید در مقطع بعدی قبول شوید تا سنوات جدید برای شما لحاظ شود.

  119. سلام
    ببخشید من یکسال بعد از کارشناسی پشت کنکور موندم الان دانشجوی ارشد هستم میخواستم بدونم بعد از اتمام ارشد باز یه سال هم میتونم پشت کنکور بمونم یا نه

    1. سلام دوست عزیز
      بله بعد از فارغ التحصیلی در هر مقطع مهلت معرفی را دارید

      1. کسی که کاردانی از یسالش استفاده نکرده میتونه در کارشناسی دوسال استراحت کنه و کنکور بده؟؟؟

  120. سلام من متولد ۷/۱۲/۱۳80 هستم و در تیر ۹۹ فارغ التحصیل شدم آیا معافیت من تا تیر ۱400 است؟ واینکه بعد از آن یعنی تا زمان اعلام نهایی کنکور در شهریور باید معافیت را تمدید کنم یا نیازی نیست
    با تشکر.

    1. سلام دوست عزیز
      از ثبت تاریخ فارغ التحصیلی یک سال زمان دارید در صورت اتمام زمان جهت کنکور آن را تمدید کنید

  121. سلام خسته نباشی ممنون میشم به سوالم جواب بدی من متولد ۵/۱۰/۱۳۷۹هستم و درتاریخ ۰۵/۰۷/۱۳۹۹ در رشته ی تجربی فارغ تحصیل شدم در طی تحصیل به صورت پبوسته تحصیل کرده ام ودر کنکور ۹۹شرکت کردم ولی اون رشته که خواستم قبول نشدم والان پشت کنکوری هستم برای شرکت در کنکور۱۴۰۰ خواستم ببینم معافیت تحصیلی من تا کی هست ؟

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید

  122. سلام من دوازدهم تجربی ام و می خوام به سمت رشته ی ادبیات و علوم انسانی تغییر رشته بدم شرایط سربازی من به دلیل انصراف از تحصیل و تغییر رشته چطوریه آیا من هم می تونم مثل سایرین دو سال در کنکور شرکت کنم یا نه من متولد 27 فروردین 1382 هستم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت تغییر رشته بله ودر صورت انصراف از تحصیل یک سال از تاریخ انصراف فرصت دارید

  123. ببخشید معافیت من تا 19.71400 متونم امسال کنکور بدم متولد 1380

          1. سلام دوست عزیز
            سوال تونو کامل مینویسید

  124. سلام خسته نباشید من متولد ۸۰/9/13هستم تو تیر ۹۹دیپلم گرفتم وتو کنکور ۹۹قبول نشدم آیا پس از اخذ مدرک دیپلم برای من اضافه خدمت محسوب میشه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      ز تاریخ فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید

  125. با عرض سلام
    من متولد 81/1/31 هستم و امسال (99) دیپلم گرفتم در کنکور 99 شرکت کردم ولی قبول نشدم
    الان پشت کنکوری هستم و میخام برای کنکور(1400) شرکت کنم
    یه برگه برای معافیت تحصیلی از مدرسه گرفتم و بردم به پلیس+10 اونجا یه برگه دادن که الان میگن مال درخواست معافیت هستش
    برگه یا فرم دیگع ای ندادن و گفتن کار تمومه.
    الان از طریق سامانه 110206010 استعلام میگیریم اخرین وضعیت مشمولیت رو مشمول میزنه.
    میخواستم بدونم در معافیت تحصیلی من مشکلی پیش اومده و سرباز محسوب میشم؟
    برای کنکور (1400) به مشکل میخورم ؟
    چیکار باید بکنم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ اتمام تحصیل یک سال فرصت دارید.از پلیس +10 اقدام کنید

  126. سلام خسته نباشید من متولد ۲۰دی ۱۳۸۰هستم و دو سال از تحصیل جا ماندم و الان کلاس یازدهم هستم و ۱۹ سالم هست آیا برای کنکور ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ میتونم شرکت کنم میشه راهنمایی ام کنید ممنونم .

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید

  127. سلام من متولد دی 80 هستم دیپلمم رو 99 گرفتم تو کنکور 99 شرکت کردم الان پشت کنکورم از طرف مدرسه هیچی به ما نگفتن و من معافیت تحصیلی که میگن نگرفتن الان وضعیت من چی میشه تو کنکور 1400 میتونم شرکت کنم

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید

  128. سلام خسته نباشید ببخشید من متولد ۲۰دی ۱۳۸۰ هستم و امسال کلاس یازدهم هستم آیا میتوانم در کنکور ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ شرکت کنم

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت فارغ التحصیلی یک سال زمان دارید

  129. سلام .اگر کسی فارِ التحصیل کارششناسی ناپیوسته باشد و از معافیت تحصیلی استفاده کرده ایا میتواند در کنکور سراسری شرکت کند؟؟ایا معافیت تحصیلی می تواند بگیرد؟؟؟

  130. سلام خسته نباشید من دانشجوس سال آخر مقطع کارشناسی هستم می خواستم بپرسم آیا بعد از فارغ التحصیلی میتونم دوباره کنکور تجربی بدم یا باید برم سربازی؟آیا این قانون منع تحصیل محدد در یک مقطع لغو شده یا خیر؟اگر خیر آیا راهی هست که من بتونم برای کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنم؟میشه معافیت موقت گرفت؟

    1. سلام دوست عزیز
      فقط با قبولی مقطع بالاتر امکان دارید

      1. ببخشید یعنی مثلاً با قبولی در رشته های داروسازی و پزشکی و دندان پزشکی که دکتری حرفه ای هستش هم میشه دوباره کنکور داد؟

        1. سلام اگر مشکلی در رابطه با نظام وظیفه نداشته باشید بله میتونید.

  131. سلام من متولد۸۱/۲/۱۵هستم.و امسال(۹۹)دیپلم گرفتم و الان پشت کنکوری هستم. من معافیت تحصیلی رو اون برگه که از مدرسه میگیرن و به پلیس+۱۰ میدن رو ندونستم به دفاتر پلیس تحویل نداده ام و چند روز پیش که تحویل دادم گفتن وقت درخواست تموم شده و الان یعنی مشکلی برای نظام وظیفه پیش نمیاد .؟ فارغ التحصیل خردادم تا سال بعد خرداد یعنی وقت دارم ؟ اخه نتیجه کنکور هم مرداد میاد ممنون میشم توضیح کامل بدین

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ قبولی یک سال وقت دارید برای اعلام نتیجه مهلت را تمدید کنید

    2. سلام ببخشید من کنکور 99 شرکت کردم و بعداز اون معافیت تحصیلی را تا 15 مرداد 1401 دارم .من متولد مرداد 1381 هستم .میتونم در کنکور 1401شرکت کنم. چطور

  132. سلام من متولد ۷۹/۱۰/۵هستم من دیپلم را گرفتم رفتم پلیس+۱۰معافیت تحصیلی بگیرم گفت نمیشه ایا میتونم در کنکور سال۱۴۰۰ شرکت کنم یانه

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ فارغ التحصیلی و مدرک دیپلم قبل از 20 سالگی میتوانید تا یک سال فراغت دریافت کنید

  133. سلام من متولد ۱۸بهمن۸۰ هستم در تیر ۹۹ دیپلم گرفتم و اولین کنکورم ۹۹ بود معافیت تحصیلی دانش‌آموزی هم در تیر۹۹ گرفتم الان میتونم روی کنکور ۱۴۰۱ هم حساب باز کنم یا فقط میتونم در کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      تا کنکور 1400 اخرین زمان شما قبل از دانشگاه خواهد بود

  134. سلام من متولد ۱۸بهمن۸۰ هستم در تیر ۹۹ دیپلم گرفتم و اولین کنکورم ۹۹بود ، در تیر ۹۹ هم معافیت تحصیلی دانش‌آموزی گرفتم که تا بهمن ۱۴۰۰ وقت داره آیا کنکور ۱۴۰۰ اخرین کنکوریه که میتونم شرکت کنم؟یا امکانش هست کنکور ۱۴۰۱ هم شرکت کنم بدون اینکه غیبت بخورم؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر 1400 اخرین سنوات شما میباشد

  135. سلام من متولد1381/7/1 هستم رفتم پلیس+۱۰ خواستم معافیت بگیرم گفتن ۶ماه استراحت داری میخواستم بگم بعد این ۶ماه چی میشه لطفا جواب بدین؟؟

  136. سلام وقتتون بخیر.
    من متولد مرداد 1381 هستم و در سال 99 دیپلم گرفتم. سال 99 اولین کنکورم رو دادم ولی تصمیم گرفتم که کنکور 1400 هم شرکت کنم.میخواستم بدونم آیا بدون داشتن معافیت تحصیلی مشکلی برام پیش نمیاد؟از پلیس +10 هم پرسیدم و گفتن که تا سال بعد لازم نیست اقدامی بکنم.
    خیلی ممنون میشم اگر جوای من رو بدید.

    1. سلام وقت بخیر
      یک سال بعد از فارغ التحصیلی فرصت دارید

      1. سلام وقت بخیر
        من متولد ۷۹/۱۱/۱۳
        دو بار کنکور دادم و میخوام سال ۱۴۰۰ کنکور بدم آیا می تونم کنکور بدم ؟؟
        یک درس هم افتادم او رو دی ماه امتحانشو دادم اگه این درس قبول نشم می تونم کنکور بدم یا نه ؟؟
        و یا می تونم در دانشگاه آزاد یا پیام نور ثبت نام کنم ؟؟

        1. سلام دوست عزیز
          در صورت عدم قبولی پس از 20 سالگی محروم از ادامه تحصیل خواهید بود

  137. سلام
    من الان دانشجوی سال سوم هستم
    میخواستم به سال بعد از فارغ التحصیایم کنکور شرکت کنم
    قبلشم یه بار از معافیت تحصیلیم استفاده کردم
    یعنی سه بار کنکور دادم
    در دفعه سوم به صورت فیک در دانشگاه آزاد ثبتنام کردم و بعد از قبولی مدارکم رو از اونجا گرفتم
    شنیده بودم فقط یکبار میشه اینکارو کرد درسته؟

    آیا میتونم بعد از لیسانس دوباره دانشگاه آزاد اسم نویسی کنم و نرم سربازی و به عنوان دانشجو تو خونه درس بخونم؟؟؟؟؟؟؟
    تورو خدا جواب بدین خیلی برام مبرمه🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    1. سلام دوست عزیز
      خیر بازگشت به عقب مقدور نیست

  138. سلام خسته باشید.
    من امسال تیر ماه فارغ تحصیل شدم و اولین کنکورم رو هم دادم و میخوام پشت کنکور بمونم ،به پلیس +10 مراجعه کردم برای گرفتن معافیت که گفتن نمیشه به پشت کنکوری معافیت نمیدن و دیپلم تون هر وقت صادر شده تا اون زمان فرصت دارید مثلا تا 15 تیر 1400 و نیازی به گرفتن معافیت نیست و فقط شما قبل از 15 تیر باید بیاید برای تعویق 2 ماه تا نتیجه کنکور بیاد ایا درسته نیازی به گرفتن معافیت نیست؟

    1. سلام دوست عزیز
      از زمان فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید

  139. من متولد سال 79/10/21 هستم ومدرک دیپلمم رو سال 97، 98 گرفتم و 2 سال کنکور دادم وقبول نشدم و میخاستم سال سوم کنکور بدم چکار باید کنم

    1. سلام دوست عزیز
      باید ورود به دانشگاه معافیت تحصیلی دریافت کنید و در صورت قبولی انصراف خود را ثبت کنید

      1. آیا میشه اگر دوباره از این معافیت در سال بعدش استفاده کرد؟

        1. سلام دوست عزیز
          یک سال بعد از فارغ التحصیلی فرصت دارید

          1. سلام. من الان دوازدهمم. اگه بخوام یکی از دروس رو قبول نشم و بندازم, زمان بیشتری میتونم معاف باشم یا تنها تا همون یک سال بعداز دوازدهم فرصت دارم؟
            اگه یکیشو تشدید بشم, میتونم دو سال دیگه کنکور بدم؟ لطفا کمکم کنین

          2. با سلام معافیت شما به صورت کل تا 20سالگی است .

  140. سلام من فقط می خواستم بدونم ازتاریخ فارق تعصیلی بدون معافیت تعصیلی غیبت سربازیی که نمی خورم فق طی همین یک سال متولد1381برج 3هستم تازه امسالم دیپلم گرفتم امافراموش کردم ازمدرسه معافیت بگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید

  141. سلام بیخسیدمن فقط می خواستم بدونم مثلن من شهریوردیپلمموگرفتم امامعافیت ازمدرسه نگرفتم شماهم می گویدیه سال فهرست داریدوضعیت تعصیلی تون روشن کنید.من می خواستم بدونم طی این یه سال غیبت سربازیی که نمی خورم

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید

  142. سلام ببخشیدیه سوال من اگرغیبت سربازی خورده باشم ولی ازطریق دانشگاه معافیت بگیرم واسه کنکور امسال شرکت کنم آیامشکلی که پیش نمی آید

    1. سلام دوست عزیز
      مجاز به ادامه تحصیل نخواهید بود

  143. سلام من سال ۹۹ فارغ تحصیل شدم سال ۹۹ کنکور دادم که قبول نشدم کنکور ۱۴۰۰ میخوام بدم و معافیت تحصیلی هم نگرفتم دیگه الان نمیتونم بگیرم حالا من اگه همون تیر سالی دیگه دفترچه سربازی پر کنم مشکلی نداره

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مشکلی ندارد ایست خدمتی بزنید

  144. سلام من متولد 6/6/1380 هستم سال 98 کنکور دادم ولی دیپلمم سال99 گرفتم کنکورم ثبت نام کردم ولی شرکت نکردم سال 99 میتونم باز کنکور بدم یا معافیت تحصیلی بگیرم برایه مهر 1400 که برم دانشگاه

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید

  145. سلام من متولد80/04/05هستم .دیپلممو تیر امسال گرفتم و تو کنکور امسال هم برای اولین بار شرکت کردم.امامن یک سال دیر تر به مدرسه ثبت نام کرده ام.ولی از زمان اول دبستان تا آخرین پایه تحصیلی به طور کامل و پیوسته خونده ام.با این شرایط میتونم تو کنکور سال بعد شرکت کنم ؟یا باید تودانشگاه آزاد یا پیام نور برای معافیت سربازی ثبت نام کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید

    2. سلام ببخشید من متولد 15 مرداد 1381هستم و کنکور 1399و1400 شرکت کردم برگه معافیت هم تا مرداد 1401هست خواستم ببینم چطور میشه کنکور 1401شرکت کرد

  146. سلام خسته نباشید من متولد 27 شهریور 81 هستم و سال 99 کنکور دادم که اولین کنکور من بود به جز کنکور 1400 ایا باز هم میتونم کنکور بدم قبل از اینکه به خدمت اعزام بشم یا نه منظورم اینه که میتونم کنکور 1401 هم شرکت کنم یا نه و اگه میتونم باید سال اینده برگه معافیت تحصیلی واسه کنکور 1401 بگیرم یا امسال هم میتونم برگه رو تهیه کنم؟؟ممنون از شماسلام خسته نباشید من متولد 27 شهریور 81 هستم و سال 99 کنکور دادم که اولین کنکور من بود به جز کنکور 1400 ایا باز هم میتونم کنکور بدم قبل از اینکه به خدمت اعزام بشم یا نه منظورم اینه که میتونم کنکور 1401 هم شرکت کنم یا نه و اگه میتونم باید سال اینده برگه معافیت تحصیلی واسه کنکور 1401 بگیرم یا امسال هم میتونم برگه رو تهیه کنم؟؟ممنون از شما

    1. دوست عزیز
      فقط یک سال زمان معرفی از زمکان فارغ التحصیلی دارید. در صورت تمایل در کنکور 1401 باید از دانشگاه انصراف دهید

  147. سلام خسته نباشید من متولد 27 شهریور 81 هستم و سال 99 کنکور دادم که اولین کنکور من بود به جز کنکور 1400 ایا باز هم میتونم کنکور بدم قبل از اینکه به خدمت اعزام بشم یا نه منظورم اینه که میتونم کنکور 1401 هم شرکت کنم یا نه و اگه میتونم باید سال اینده برگه معافیت تحصیلی واسه کنکور 1401 بگیرم یا امسال هم میتونم برگه رو تهیه کنم؟؟ممنون از شما

    1. دوست عزیز
      فقط یک سال زمان معرفی از زمکان فارغ التحصیلی دارید. در صورت تمایل در کنکور 1401 باید از دانشگاه انصراف دهید

  148. سلام‌من متولد ۱. ۷. ۸۱هستم توکنکور ۹۹شرکت کردم قبول نشدم برا کنکور ۱۴۰۰ باید معافیت بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید

  149. سلام من متولد 1380/7/12 هستم در کنکور 99 شرکت کردم و قبول نشدم میخوام امسال دوباره کنکور بدم چکار باید انجام بدم؟ ممنون از راهنمایی تون

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید.

  150. سلام من متولد ۸۰/۹/۲۵ هستم و در کنکور ۹۹ شرکت کردم ولی قبول نشدم ومیخواهم در کنکور ۱۴۰۰ هم شرکت کنم آیا باید دوباره معافیت تحصیلی بگیرم؟

    1. سلام بهتره وضعیت معافیت موقت خودتون رو تعیین تکلیف کنید.

  151. سلام خواهش میکنم زود جواب دهید من دوبار در کنکور شرکت کردم بار دوم اسمم برای تربیت معلم امد اما انتخاب رشته قبول نشدم و۷۹ هستم اسمم برای اعزام آمده اما میخوام کنکور بدم اگر خودم رو معرفی کنم برای بهمن در یک دانشگاه غیر انتفاعی نامنویسی کنم ازایست سربازی استفاده کنم

    1. سلام ببخشید
      من متولد 81/01/28 هستم و در فروردین امسال رفتم معافیت تحصیلی گرفتم ولی کنکور امسال قبول نشدم.
      این معافیت تحصیلی تا کی مهلت داره؟؟
      و آیا می تونم سال بعد کنکور بدم؟؟

  152. من متولد سال ۷۹.۱۲.۱۱ هستم و فقط یک سال کنکور دادم آیا میتونم بازم کنکور بدم واسه سال آینده لطفا زود جواب بدید

  153. سلام من امسال سال دوم کنکورم بود ولی نمیدونستم باید 31شهریور برم دفترچه پرکنم ک گفتن باید پرمیکردیم و اگه قبول میشدیم سربازی لغو میشد الان واسه دانشگاه های دارای شرایط خاس برای مصاحبه فرخوانده شدم رفتم پلیس بعلاوه 10 میگه 17روز غیبت سربازی دارم میترسم نتونم برم دانشگاه . الان بایددقیق چیکار کنم؟ لطفا راهنمایی کنین

    1. سلام متاسفانه شما وارد دوره غیبت شده اید و باید برای اعزامم به سربازی اقدام کنید

  154. سلام خسته نباشید من فارغ التحصیل سال ۹۹ هستم و کنکور ۹۹ شرکت کردم نتونستم قبول بشم میخوام بدونم چه کارایی رو باید انجام بدم که بتونم درکنکور سال ۱۴۰۰ شرکت کنم؟ باتشکر

    1. سلام مشکلی ندارید باید معافیت تحصیلی از پلیس +10 بگیرید

      1. سلام من دیپلمو ۹۸ گرفتم بعد دو بار کنکور دادم یعنی ۹۸ و ۹۹ بعد چیزی قبول نشدم مجبور شدم داشنگاه ازاد برم گه سرباز نشم خواستم ببینم آیا من میتونم کنکور ۱۴۰۰ بدم بعد از داشنگاه ازاد انصاری بدم اگه قبول شدم؟

  155. سلام. من متولد ۱۳۷۹/۹/۲۸ هستم و امسال سال دومم بود کنکور شرکت میکردم ولی قبول نشدن و سال اخذ دیپلمم هم سال ۹۹ هستش. میخاستم بدونم سال ۱۴۰۰ میتونم کنکور شرکت کنم. یا الان لازمه برم پلیس+۱۰ لطفا کمکم کنید

    1. سلام شما باید یک دانشگاه شهریه پرداز ثبت نام کنید و مرخصی بگیرید

      1. سلام من متولد ۱۸بهمن۸۰ هستم در تیر ۹۹ دیپلم گرفتم و اولین کنکورم هم ۹۹ بود ، در تیر ۹۹ معافیت تحصیلی گرفتم که تا بهمن ۱۴۰۰ وقت داره. آیا کنکور ۱۴۰۰ آخرین کنکوریه که میتونم شرکت کنم؟آیا امکانش هست کنکور ۱۴۰۱ هم شرکت کنم بدون اینکه غیبت بخورم و باید چی کار کنم شرایطش چیه؟

        1. سلام دوست عزیز
          خیر 1400 اخرین سنوات شما میباشد

          1. سلام حتی اگر در دانشگاه فیک مثل پیام نور ثبت نام کنم باز هم نمیتونم در کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم یا میتونم؟اگر میتونم شرکت کنم میشه ترم دوم(بهمن‌ماه) در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم یا باید ترم اول(مهرماه)باشه؟(معافیت تحصیلیم تا بهمن ۱۴۰۰ هست)

          2. سلام دوست عزیز
            از تاریخ فارغ التحصیلی و یا انصراف یک سال وقت دارید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید