معافیت تحصیلی دانش آموزان چگونه است؟

معافیت تحصیلی دانش آموزان

طبق قوانین سازمان نظام وظیفه کشور، پسران در پایان سن 18 سالگی خود مشمول به خدمت سربازی می شوند. از آن جایی که خدمت سربازی برنامه زندگی افراد را تغییر می دهد، مشمولان بسته به شرایط خود دنبال راه های متفاوت برای دریافت معافیت دائم و موقت می گردند.

معافیت موقت تحصیلی به منظور ادامه تحصیل به پایان رساندن تحصیلات خود به دانش آموزان و دانشجویان در شرایط مختلف تعلق می گیرد.

بی توجهی محصلان پسر به اخذ یا تمدید معافیت تحصیلی دانش آموزی اثرات جبران ناپذیری از قبیل غیبت ناموجه را برای آنها به همراه دارد. در نظر داشته باشید که غیبت های غیر مجاز سربازی منجر به اضافه خدمت می شوند.

توجه داشته باشید افرادی که قبل از رسیدن به سن مشمولیت خدمت ترک تحصیل کرده اند، پس از پایان 18 سالگی شش ماه فرصت دارند تا وضعیت خدمتشان را مشخص کنند.

آگاهی از سقف معافیت های تحصیلی، شرایط تمدید معافیت تحصیلی برای دانش آموزان، ضوابط و مقررات معافیت تحصیلی دانش آموزان و مدارک لازم برای دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزی بسیار ضروری است.

به همین منظور مشاوران مرکز مشاوره آویژه در این مقاله سعی کرده اند سیر تا پیاز دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان برای شما شرح دهند. پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید. همچنین شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید.

معافیت تحصیلی چیست؟

با توجه به سختی ها و محدودیت هایی که خدمت سربازی به همراه دارد، اکثر مشمولان به دنبال راه های معافیت می گردند. یکی از این معافیت ها؛ معافیت تحصیلی موقت خدمت سربازی می باشد.

باید در نظر داشته باشید که معافیت تحصیلی صرفا مختص دانشجویان نیست و دانش آموزان نیز می توانند از این معافیت موقت بهره مند شوند.

معافیت تحصیلی با توجه به مقطع تحصیلی و شرایط محصلان به ایشان تعلق می گیرد و مدت زمات ثابتی ندارد.

محصلانی که سن 18 سالگی آن ها به پایان رسیده است، به منظور اتمام دوره تحصیلی خود و ادامه تحصیل می توانند اقدام به دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزی و یا دانشجویی کنند.

شرایط دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان

همه مشمولان خدمت سربازی از جمله دانش آموزان برای دریافت معافیت تحصیلی باید دارای شرایط خاصی باشند. توجه داشته باشید افرادی که هنوز به سن سربازی نرسیده اند، نمی توانند برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنند.

پس یکی از اساسی ترین شرایط دریافت معافیت تحصیلی رسیدن به سن قانونی و یا همان مشمولیت سربازی می باشد. یکی دیگر از مهم ترین شرایط دریافت معافیت تحصیلی نداشتن هیچ گونه غیبت سربازی است.

همه دانش آموزان اعم از کسانی که در مدارس غیر انتفاعی، دولتی، سمپاد و … تحصیل می کنند، یا دانش آموزان بزرگسال شرایط یکسانی برای دریافت معافیت تحصیلی دارند. از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دانش آموز در بازه زمانی طولانی مدت اقدام به ترک تحصیل نکرده باشد.

دوره های تحصیلی دانش آموز پیوسته باشد.

امکان تحصیل و خدمت به صورت همزمان برای دانش آموزان وجود ندارد.

دانش آموز از مدرسه اخراج نشده باشد.

دانش آموزان تا قبل از سن 20 سالگی می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند.

مدت زمان فرجه معرفی به خدمت برای دانش آموزانی که ترک تحصیل می کنند، یک سال در نظر گرفته شده است.

مدارک لازم برای دریافت معافیت تحصیلی

مشمولان خدمت اگر مایل به ادامه تحصیل هستند باید نسبت به دریافت معافیت اقدام کنند. در غیر این صورت باید به فکر گذراندن دوره سربازی خود باشند و اعزام به خدمت شوند.

برای دریافت معافیت تحصیلی موقت لازم است مدارک و اسنادی را گرداوری و سپس ارائه کنید. در نظر داشته باشید که مدارک لازم جهت دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان یکسان نیست.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مدارک معافیت تحصیلی دانش آموزان

به طور معمول دانش آموزان تا قبل از سن 18 سالگی دوره دوم متوسطه خود را می گذرانند. اما در شرایطی خاص ممکن است دانش آموزی به سن مشمولیت خدمت رسیده باشد اما هنوز مدرک دیپلم نگرفته باشد.

در این صورت دانش آموز به منظور جلوگیری از لحاظ شدن غیبت ناموجه و کسری خدمت در پرونده خود باید اقدام به دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزی کند. برای دریافت معافیت تحصیلی مدارک زیر لازم است.

عکس اداری پشت نویسی شده

اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه

اصل و کپی کارت ملی

ارائه گواهی اشتغال به تحصیل به دفاتر پلیس+ 10

مدارک معافیت تحصیلی خارج از کشور

دریافت معافیت تحصیلی خارج از کشور کمی پیچیده تر از دیگر معافیت های تحصیلی می باشد. برای مثال مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت تحصیلی خارج از کشور کمی متفاوت تر از سایر معافیت های تحصیلی است. در ادامه شاهد این مدارک هستیم.

عکس اداری پشت نویسی شده

اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه

اصل و کپی کارت ملی

ارائه آخرین مدرک تحصیلی

گواهی فراغت از تحصیل

مدرک زبان خارجی

اصل و کپی گذرنامه

مراحل دریافت معافیت تحصیلی

اخذ معافیت موقت تحصیلی از سازمان نظام وظیفه کار پیچیده ای نیست. اما به دلیل شمار زیاد مراجعه کنندگان کمی زمان بر است. شما مشمولان دانش آموز با طی کردن مراحل زیر می توانید اقدام به دریافت معافیت تحصیلی کنید.

دانش آموزان مشمول به خدمت سربازی به دو صورت حضوری و اینترنتی می توانند اقدام به دریافت معافیت تحصیلی کنند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

دریافت معافیت تحصیلی به صورت حضوری

درخواست دریافت برگه معافیت تحصیلی تکمیل شده از مدیر مدرسه ای که در آن درس می خوانید.

با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس +10 نزدیک به محل سکونت خود اقدام به ثبت درخواست معافیت تحصیلی نمایید.

پس از ثبت درخواست خود باید نامه ای به منظور تایید معافیت تحصیلی از دفتر پلیس +10 دریافت کنید.

با تحویل نامه تاییدیه معافیت تحصیلی به مدیر مدرسه خود به مدت یک سال می توانید ادامه تحصیل دهید. این کار را تا سن بیست سالگی می توانید تکرار کنید.

دریافت معافیت تحصیلی به صورت اینترنتی

در روش غیر حضوری دانش آموزان از طریق سامانه epolice و یا اپلیکیشن پلیس من همه امور مربوط به نظام وظیفه را می توانند انجام دهند.

در این روش ها سازمان نظام وظیفه در اسرع وقت مدارک و شرایط شما را مورد بررسی قرار می دهد. سپس با روش هایی مثل ارسال پیامک از شما می خواهد برای دریافت گواهی خود به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید.

مشمولان خدمت چه زمانی باید اقدام به دریافت معافیت تحصیلی کنند؟

زمان دریافت معافیت تحصیلی معمولا ابتدای هر سال تحصیلی می باشد. توجه داشته باشید حداکثر زمان مجاز برای به پایان رساندن دوره دوم متوسطه و یا پشت کنکور ماندن برای مشمولان خدمت سربازی تا 20 سالگی می باشد.

همه دانش آموزان مشمول قبل از رسیدن به سن مشمولیت باید وضعیت تحصیلی خود را مشخص کنند و به سازمان نظام وظیفه اطلاع دهند. اگر این افراد تمایل به ادامه تحصیل داشته باشند حتما باید اقدام به دریافت معافیت تحصیلی خود کنند.

در ادامه زمان دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان را با توجه به شرایط مختلف مشمولان توضیح خواهیم داد.

دانش آموزان پشت کنکوری

عده ای از داوطلبان کنکور سراسری علی رغم به پایان رساندن دوره دوم تحصیلی خود هنوز نتوانسته اند به دانشگاه راه یابند.

مشمولان خدمت برای شرکت در کنکور سراسری حتما باید معافیت تحصیلی خود را تمدید کرده باشند در غیر این صورت موفق به شرکت در آزمون سراسری نمی شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با معافیت تحصیلی دانش آموزان پشت کنکوری می توانید مقاله معافیت تحصیلی دانش آموزان پشت کنکوری را مطالعه کنید.

دانش آموزان بزرگسال

بعضی دانش آموزان به دلایل مختلف نمی توانند دوره تحصیلی خود را تا سن 18 سالگی به پایان برسانند. طبق ضوابط و مقررات معافیت تحصیلی، این دانش آموزان در صورت دارا بودن شرایط خاصی می توانند اقدام به دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزی کنند.

توجه داشته باشید در صورتی که فرد مشمول به خدمت، اقدام به دریافت معافیت نکند غیبت سربازی برایش لحاظ می شود.

دانش آموزان مقیم خارج از کشور

ایرانیانی که در خارج از کشور سکونت دارند و در مدارس مورد تایید وزارت آموزش و پرورش به تحصیل می پردازند در پایان سن 18 سالگی مشمول به خدمت سربازی می شوند.

این دسته از محصلان با تحصیل در مقطع متوسطه می توانند از معافیت تحصیلی دانش آموزان مقیم خارج از کشور بهره مند شوند.

توجه داشته باشید دانشجویان دارای شرایط خاص نیز با داشتن ضامن معتبر قبل از تمام شدن مدت زمان فراغت تحصیل(یک سال) می توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

فرم درخواست معافیت تحصیلی دانش آموزان

همان طور که کمی پیش تر ذکر کردیم، دانش آموزان بالای 18 سال مشمول به خدمت سربازی محسوب می شوند. این افراد قبل از پایان مهلت معافیت تحصیلی خود باید به نزدیک ترین دفتر پلیس + 10 محل سکونت خود مراجعه کنند.

یکی از مدارک ضروری که برای ارجاع به دفتر پلیس + 10 لازم است، فرم درخواست معافیت تحصیلی می باشد. دانش آموز برای دریافت فرم درخواست معافیت تحصیلی باید از مدیر مدرسه بخواهد این فرم را در اختیارش قرار دهد. فرم درخواست معافیت تحصیلی حتما باید به واسطه مهر و امضا مدیر مدرسه تایید شود تا اعتبار پیدا کند.

پس از این پلیس + 10 با استعلام معافیت تحصیلی دانش آموز از سازمان نظام وظیفه وضعیت خدمت او را بررسی می کند. در صورت صلاح، شرایط معافیت تحصیلی را برای دانش آموز مشمول به خدمت صادر می کنند.

چگونه معافیت تحصیلی دانش آموزان بگیریم؟

✍️✍️ سخنی از مشاوران آویژه

همان طور که گفته شد، نحوه دریافت معافیت تحصیلی برای افراد با موقعیت های مختلف متفاوت است. معافیت تحصیلی برای دانش آموز و یا دانشجویانی لحاظ می شود که به فکر ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و یا تکمیل دوره تحصیلی خود هستند.

همه متقاضیان دریافت معافیت تحصیلی باید در اسرع وقت فرم مربوط به درخواست معافیت تحصیلی خود را تکمیل کنند. اگر مشمولان خدمت نسبت به دریافت معافیت خود بی توجهی کنند، شاهد اثرات جبران ناپذیری از جمله غیبت ناموجه و در ادامه آن اضافه خدمت خواهند شد.

از آن جایی که معافیت تحصیلی فرایند بسیار اثرگذاری در آینده تحصیلی و شغلی افراد محسوب می شود، بهتر است قبل از اقدام برای این امر به تکمیل اطلاعات خود در این زمینه بپردازید.

سوالات متداول

1. مشمولینی که در سن 17 سالگی درسشان تمام می شود تکلیفشان چیست؟

این افراد پس از سن 18 سالگی تنها 6 ماه فرصت دارند تا خود را برای اعزام به خدمت، به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا معرفی کنند.

2. مشمولین برای دریافت معافیت تحصیلی باید به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنند؟

خیر. مراجعه افراد و ثبت درخواست هایشان توسط دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی انجام می پذیرد.

3. مشمولینی که به صورت جهشی و در منزل درس می خوانند می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند؟

خیر. این افراد برای استفاده از این نوع معافیت باید در مدرسه ثبت نام کنند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خدمت سربازیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

معافیت تحصیلی دانش آموزان چگونه است؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 77 نظر:
  1. سلام من متولد 30 تیر 84 هستم پشت کنکور موندم سنم به سربازی نمیرسید معافیت بگیرم الان کد نظام وظیفم چیه و اینکه میتونم کنکور 403 شرکت کنم ؟

    1. محبی هستم، با سلام،، کد نظام وظیفه شما یا 4 یا 6 می باشد

  2. سلام من به خدمت سربازی اقدام کردم و تاریخ اعزام گرفتم ولی دیپلم نگرفتم و ۱۸ سال تمامم. الان میتونم ایست خدمت بزنم و معافیت تحصیلی دانش آموزان بگریم. دیپلم بگیرم بعد به خدمت اقدام کنم؟؟؟

    1. سن خود را نگفتید اولا، و درثانی و اگر وارد غیبت نشده باشید این امکان برای شما با صحبت کردن با نظام وظیفه پدید می اید منتهی نه بصورتی که کامل ایست بزنید فقط میتوانید در حین خدمت امتحانات خود را شرکت نمایید

  3. سلام وقت بخیر!
    من متولد ۱۰/ ۳/ ۸۳ هستم، و در حال تحصیل سال سوم می باشم، معافیت تحصیلی تا ۱۰/ ۳/ ۱۴۰۳ است، که در این تاریخ دیپلمم کامل نمیشه، معمولا تیر ماه دیپلم می گیرم، من الان چکار کنم؟ راهی است که معافیت تحصیلی تمدید بشه؟

    1. سلام سن دانش آموزی 20 سال است و بعد از 20 سال به شما اجازه ادامه تحصیل تا گرفتن کارت پایان خدمت یا معافیت داده نمیشود

  4. سللام من قبل از سن مشمولیت دیپلم گرفتم در سال 1402 (دیپلم خرداد) من 6 ماه فرصت دارم و میخوام در اردیبهشت و تیر کنکور بدم.
    چطور معافیت پشت کنکوری بگیرم از کجا بگیرم.

    1. سلام از تاریخ فارق التحصیلی تا دقیقا ۱ سال بعد فرصت دارید جهت اقدام برای ادامه تحصیل یا خدمت.اگر از ۱ سال بگذرد میتوانید دفترچه پست کنید بعد از گذراندن دوره آموزشی درخواست ایست خدمت جهت ادامه تحصیل بزنید و به تحصیل بازگردید

  5. با سلام خدمت اساتید عزیز من 2 تا سوال دارم
    1-من خرداد درسم تموم میشه و میخوام برا ادامه تحصیل برم خارج و در 1 مهر سال جاری 19 سالم تموم میشه
    آیا با اخذ معافیت تحصیلی با شرایط 20 سال می تونم از کشور خارج بشم یا باید به صورت سوری یه دانشگاه ثبت نام کنم ؟
    2- آیا برای استفاده معافیت تحصیلی دانش اموزی هم نیاز به گذاشتن وثیقه هست ؟
    ممنون از شما

  6. سلام، 20 ساله هستم، من معافیت‌ام رو از نظام وظیفه پرسیده‌ام و برگه رو بهشون نشون دادم، گفت تا دی معافیت اتمام تحصیل داری، میخواستم بدونم برای نوع دانشگاه‌ها فرقی نداره؟ مثال اگر علمی کاربردی بخوام برم معافیت حساب میشه؟

    1. سلام در هر دانشگاهی ثبت نام انجام دهید معافیت تحصیلی برای شما تمدید میشود

  7. سلام،من خرداد امسال دیپلمم رو گرفتم و کنکور شرکت کردم ولی قبول نشدم
    توی برگه معافیت تحصیلی نوشته معافیت من تا مهر امسال بوده و تموم شده (یک ساله بوده)من اگه بخوام دی و تیر امسال کنکور بدم باید چیکار کنم ؟میتونم معافیتم رو تمدید کنم؟

    1. سلام
      برای به تعویق انداختن سربازی راه های مختلفی وجود دارد که با توجه به شرایط شما بهتون پیشنهاد میشود لذا با کارشناسان ما تماس بگیرید

  8. ۱۴۰۱ قبول نشدم و میخان دیماه و تیر کنکور بدم من باید چی کار کنم قبول خرداد امتحانات نهایی هستم و مدرک دیپلمی ندادند و فقد گواهی پایان تحصی من مشکل نظام وظیفه دارم باید برای معافیت کاری کنم

  9. سلام کنکور تیر ۱۴۰۱ قبول نشدم و میخام دیماه و تیر کنکور بدم من باید چی کار کنم قبول خرداد امتحانات نهایی هستم و مدرک دیپلمی ندادند و فقد گواهی پایان تحصی من مشکل نظام وظیفه دارم؟ باید برای معافیت کاری کنم؟ چقد وقت دارم

    1. سلام
      از تاریخ اتمام تحصیل و دریافت دیپلم تا یکسال معافیت تحصیلی دارید

  10. سلام و خسته نباشید خدمت اساتید محترم سایت بنده متولد ۱۳۸۰/۱۱/۱۹ هستم و تاریخ اخذ دیپلمم ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ می باشد که تا ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ باید مدرک دیپلمم می گرفتم چون که بیست سالم می شه تو اون تاریخ،ولی چون که چند تا از دروس ام مونده بود نتونستم تا اون تاریخ دیپلم بگیرم برج ۳ امسال دیپلمم تاریخشه و الان دانشگاه آزاد قبول شدم ورودی مهر ماه آیا مشکل نظام وظیفه دارم من؟

    1. سلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  11. سلام من متولد 1380/1/17هستم سال 1400دیپلم گرفتم و وارد دانشگاه شدمدو ترم تحصیل کردم برای ترم سوم مهلت فراقت ب پایان رسید الان به مشکل خوردم لطفاً اگه راهی هست راهنمایی کنید

  12. سلام
    من دیپلمم را خرداد ۱۴۰۰ گرفتم و برای ۱۴۰۱پشت کنکور ماندم الان مهر ۱۴۰۱میخوام برم دانشگاه و یک سال هم از گرفتن دیپلمم گذشته و معافی تحصیلی نگرفتم
    برای سربازی باید چه کاری انجام بدم ؟
    معافی تحصیلی باید بگیرم؟

  13. سلام من متولد ۸۱/۷/۶ هستم معافیت تحصیلی تا ۱۴۰۱/۷/۶ زدن من نتونستم دیپلمم بگیرم واحدم موند خب منظورم اینکه شهریور تموم کنم دیپلمم بگیرم تا یک سال اینده مثلا تا شهریور ۱۴۰۲ وقت دارم دانشگاه برم یانه سنم ۲۰ تموم میشه نمیتونم باید سربازی برم
    ممنونم جواب بدین

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات بیشتر در مورد موضوعتان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  14. سلام من در شهریور بزرگ سالان دیپلم گرفتم
    آیا یکسال معافیت تحصیلی دارم؟
    لازم است به پلیس+۱۰مدارکی ببرم؟
    باتشکر

    1. سلام خیر برای تمدید معافیت در صورت ادامه تحصیل نیاز به صدور تمدید است

  15. سلام اگر دیپلم را در شهریور بزرگسالان بگیریم لازم است برای پلیس +۱۰ مدارکی ببریم ؟
    یک سال معافیت داریم؟
    باتشکر

    1. باسلام برای معافیت تحصیلی باید به پلیس +10 مدارک ارایه دهید

  16. سلام من متولد ۱۳۸۲/۹/۴ هستم. برای معافیت تحصیلی به پلیس ۱۰+ اقدام کردم ولی یه برگه عدم پذیرش اومد و برای توجیه معافیت تحصیلی به نظام وظیفه شهرمون رفتم و توجیه شد. الان اون برگه رو تحویل مدرسه دادم تا ۲۰ تمام معافیت دارم؟ امسال فارغ التحصیل میشم و مدرک دیپلم میگیرم و کنکور ۱۴۰۱ اولین کنکورمه.

  17. دانش اموزی که با تاخیر 10 ماهه درخواست معافیت تحصیلی صادر شده باشد .مشکل داره یا نه

    1. در صورت اشتغال به تحصیل خیر مشکلی برای دریافت معافیت تحصیلی ندارد.

  18. سلام من متولد ۱۳۸۲/۱۱/۲۶ هستم و یک سال جهشی خوندم و قبل از ۱۸ سالگی دیپلم گرفتم و کنکور که دادم انتخاب رشته نکردم و وارد دانشگاه نشدم و وایستادم واسه ی سال بعد میخواستم بدونم برای معافیت تحصیلی چیکار باید بکنم مهلتم اگه ۶ ماه باشه میشه ۲۶ مرداد که ثبت نام تا اون موقع نمیتونم بکنم

    1. سلام. میتوانید برای تمدید سنوات تحصیلی به دفاتر پلیس +10مراجعه کنید.

  19. سلام من فروردین امسال نوزده سالم میشه معافیت تحصیلی نگرفتم می تو نم کنکور بدم

  20. سلام اگر کلاس دوازدهم رو پاس نشیم آیا باز هم باید به سربازی رفت؟

    1. سلام بله بعد از ۱۸ سالگی مشمول میشوید، البته میتوانید برای ادامه تحصیل معافیت تحصیلی بگیرید.

  21. سلام من دبیرستان رو تمام کردم و معافیت تحصیلی گرفتم و پاسپورت رو هم گرفتم و می‌خوام برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروم می خواستم بدونم چگونه باید اصل دیپلم و ریز نمرات رو بگیرم از دبیرستان؟

    1. سلام ریز نمرات همراه گواهی موقت دیپلم ضمیمه مدارک شده است، برای گرفتن اصل دیپلم با برگه معافیت تحصیلی به دبیرستان مراجعه کنید.

  22. سلام من ۵ دی ماه وارد ۱۸ سالگی میشم تا چند وقت بعد از ورود به ۱۸ سالگی میتونم برا معافیت تحصیلی اقدام کنم ؟؟؟
    مشکلی نداره بعد از امتحانات نوبت اول (۳۰ دی یا اوایل بهمن ) اقدام کنم ؟؟؟

    1. سلام خب بستگی به شرایط شما دارد که درحال تحصیل باشید یا مدرک دیپلم گرفته اید یا نه ، نمیشود جواب قاطع داد.

  23. سلام من در تاریخ ۱۳۸۲/۶/۵ متولد شدم یعنی بعد از خرداد به سن ۱۸ سالگی رسیدم ی سال کنکور دادم الان دوباره میخوام کنکور بدم از مدرسه مربوطه درخواست کردم گفتن که دیگر نمی شود معافیت تحصیلی داد چون اما به نظام وظیفه و پلیس+ ۱۰ مراجعه کردم گفتن جدیدا میشه یک سال بعد از کنکور اولی برای بار دوم تا خرداد فرصت هست که قبول شد و به دانشگاه رفت آیا این درست ؟!

    1. سلام. شما دو راه حل دارید:
      1-می توانید در یک رشته دانشگاهی بدون کنکور مثلا یک رشته کارشناسی در پیام نور ثبت نام کنید تا معافیت تحصیلی بگیرید و برای کنکور سال بعد تلاش کنید. درصورت قبولی در رشته ی دلخواه از دانشگاه ثبت نام شده انصراف دهید و در رشته جدید که قبول شده اید ثبت نام کنید اما توجه داشته باشید که در طول دوران تحصیل خود تنها یک بار حق انصراف در مقطع را دارید
      2-دفترچه خدمت خود را پست کنید و در صورت قبولی در رشته ی دلخواه خود، ایست خدمتی بگیرید و تحصیل خود را ادامه دهید و بعد از اتمام تحصیلات، خدمت سربازیتان را پشت سر بگذارید

  24. سلام من تا 30 دی فرصت دارم آیا دی ماه میتونم برای ورودی بهمن ماه دانشگاه ثبت نام کنم؟

    1. سلام معمولا نمیتوانید در آن تاریخ برای ثبت نام اقدام کنید

  25. سلام من چند ماه بعد از ورود ب ۱۹ سالگی فرم درخواست رو به پلیس +۱۰ دادم و نظام وظیفه قبول نکرد ، الان من باید چکار کنم؟؟!!

  26. سلام من سال اخر تحصیلیم همه دروس رو افتادم و در سن 19 مدرسه شبانه ثبت نام کردم و نامه معافیت تحصیلمو بلیس +10 بردم وقبول کردن. تا الان که 20 سالم هست درحال امتحان دادن در مدرسه شبانه بودم
    ایا غیبت سربازی دارم؟

    1. با سلام گرفتن استعلام از پلیس +10اجباری است

  27. سلام خسته نباشید
    من دی ماه 18 سالگیم تکمیل میشه
    برای معافیت تحصیلی باید از الان اقدام کنم؟؟
    یا دی ماه؟
    و از چه طریقی؟مدرسه ای ک توش درس میخوندم امسال یا پلیس+10؟
    چون تا ی ماه دیگه دیپلم من اخذ شده
    و من اگر بخوام پشت کنکور بمونم
    باید معافیت داشته باشم
    ممنون بابت اینکه با خوندن این مطلبتون خیلی از سوال هام پاسخ داده شد

    1. با سلام جهت اطلاعات بیشتر از تایم دقیق اتمام معافیت با کارت ملی به پلیس +10 بروید تا تاریخ دقیق را برایتان محاسبه نماید.

  28. سلام من متولد ۱ اردیبهشت ۸۱ هستم. معافیت تحصیلیم تا اردیبهشت ۱۴۰۱ هستش و دو درسم مونده که پاس کنم و دیپلم بگیرم. اگه بخوام آموزشگاهمو عوض کنم دوباره باید برم پلیس+۱۰؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت انصراف از مدرسه معافیت شما دچار تغییر میشود.در غیر اینصورت نیازی نیست

  29. سلام.
    من متولد مرداد 81 هستم و خرداد 99 دیپلم گرفتم یعنی حدود 2 ماه قبل از 18 سالگی دیپلم گرفتم . پشت کنکور موندم برای کنکور 1400. الان از 18 سالگیم 8 ماه میگذره و برگه معافیت هم نگرفتم. میخواستم بدونم باید چکار کنم الان مشکلی پیش نیاد برام برای وارد شدن ب دانشگاه؟
    ممنون میشم جواب بدید.

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت اخذ دیپلم قبل از 18 سالکی فقط شش ماه فرصت دارید تا تعیین تکلیف کنید. به نظام وظیفه جهت تعیین وضعیت مراجعه کنید. احتمالا وارد غیبت شده اید

      1. سلام تو سایت نظام وظیفه قسمت سوالات اعزام نوشته که دانش آموزانی که در خرداد و تیر ماه سال ورود به مشمولیت(یا بالاتر) فارغ التحصیل میشوند تا یکسال پس از فراغت از تحصیل مهلت معرفی دارند . چون شما در خرداد سال ورود به مشمولیت یعنی ۹۹ فارغ التحصیل شده اید پس بعید است وارد غیبت شده باشید.

        1. سلام دوست عزیز
          از ثبت تارخ فارغ التحصیلی یک سال فرصت معرفی دارید

  30. سلام من متولد ۸۱/۰۴/۲۹ هستم و سال ۹۹ دیپلم گرفتم، بعد رفتم معافیت تحصیلی گرفتم ونوشته حداکثر برای فراغت وی تا مرداد هزار و چهارصد ویک است ،من سال ۹۹ تو کنکور سراسری شرکت کردم ،سوال من اینه که آیا علاوه بر کنکور۱۴۰۰، حق شرکت در کنکور ۱۴۰۱ رو هم دارم؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید

    1. سلام دوست عزیز
      بله به پلیس +10 برای تمدید رجوع کنید

  31. سلام من 1 واحد درسیم مونده متولد 1380_3_13هستم خرداد میخوام امتحان بدم تا جواب امتحان بیاد معافیت تحصیلیم تمام میشود بعد اینکه قبول شدم نمیتونم دانشگاه ثبت نام کنم یا میتونم

    1. سلام دوست عزیز
      تا سن 20 سالگی برای دیپلم وقت دارید

  32. سلام من متولد مهر هشتاد هستم یعنی نمیتونم کنکور 1400شرکت کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید

  33. سلام بعدازفارغ تعصیلی آیایک سال فهرست دارم تکلیف خودم را روشن کنم مثلا طی این یک سال غیبت که نمی خورم زیرافراموش کردم ازمدرسه معافیت بگیرم متولد1381برج 2هستم

    1. سلام دوست عزیز
      از تاریخ فارغ التحصیلی یک سال فرصت دارید

  34. سلام. من متولد 1381/10/6 هستم. ویک سال از درسم عقب افتادم.وباید کلاس دوازدهم بودم. اکنون کلاس یازدهم هستم. وازسوی دیگر مشمول سربازییم. و میخواهم که دیپلم گرفته وبعد به سربازی بروم. آیابرای من معافیت تحصیلی میدهند وچگونه بایداقدام کنم؟

  35. سلام من 19 سالمه ویکی از امتحانات نهایی هم موندم و تو امتحانت دی ماه هم نتونستم شرکت کنم میخواستم ببینم میتونم تو امتحانات خرداد شرکت کنم و دیپلممو بگیرم و کنکورم بدم معافیت تحصیلیمم تا آبان 1400 هست

    1. سلام دوست عزیز
      تا سن 20 سالگی فرصت دارید سنوات خود را تمدید کنید

    2. سلام من متولد 16شهریور1381هستم.وسال 99 هم کنکوردادم آیا میشه که علاوه بر سال1400 سال1401 هم کنکورداد؟

      1. با سلام استعلام دقیق از پلیس+10بگیرید. تا قبل اتمامم معافیت میتوانید کنکور دهید.

  36. سلام من 8ا/0ا/99 بیست سالگیم تمام می شود یک واحد مانده دارم 24 دی ماه امتحان می دم آیا می توانم دانشگاه پیام نور نیمه دوم شرکت کنم

    1. دوست عزیز
      دیپلم پس از 20 سالگی امکان تحصیل ندارد

  37. سلام . من متولد سال 1381/6/15 هستم رفتم برای معافیت تحصیلی به پلیس 10 اقدام کردم بعد تو فرمی که داده بودند نوشته بود حداکثر مدت تحصیل وی برای فراغت تا پانزدهم شهریور یک هزار و چهارصد و یک می باشد. من پایه دوازدهم رو تموم کردم و در کنکور 99 هم شرکت کردم حالا سوال من اینه یعنی من می تونم تو کنکور 1400و 1401 بدون مشکل شرکت کنم.ممنون میشم پاسخ بدید.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید