سایت نتایج کنکور و نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری سال 1402

سایت نتایج کنکور و نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری سال 1400

داوطلبان کنکور سراسری، بعد از سپری کردن آزمون، برای مشاهده نتایج اولیه لحظه شماری می‌کنند؛ زیرا دوست دارند که زودتر رتبه خود را مشاهده کرده و با توجه به آن فرآیند انتخاب رشته را انجام دهند.

با توجه به اینکه امروزه کنکور دانشگاه سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است، کارنامه اولیه این دانشگاه‌ها مشترک است و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر خواهد شد. داوطلبان کنکور باید در موعد مقرر به این سایت مراجعه کرده و کارنامه اولیه خود را مشاهده کنند.

برای آشنایی بیشتر با نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری سال 1402، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سال 1402

داوطلبان برای مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری، باید به وب سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و با استفاده از اطلاعات کاربری خود، نتیجه آزمون را مشاهده کنند.

پونزبرای این کار لازم است که مراحل زیر به دقت طی شود:

داوطلب باید از زمان اعلام نتایج مطلع بوده و در روز مشخص شده به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کند.

داوطلب بعد از ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور باید از منوی سمت راست، آیکون «سراسری» را انتخاب نماید.

سپس در کادر میانی صفحه بر روی لینک فعال «کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1402» کلیک کند.

اکنون یک صفحه باز خواهد شد که سه راه برای مشاهده کارنامه در اختیار داوطلب قرار می دهد. داوطلب می تواند با انتخاب هر کدام از این روش‌ها، به کارنامه خود دست یابد.

  • روش اول: داوطلب می تواند با وارد کردن «شماره داوطلبی»، «شماره شناسنامه» و «سال تولد» نتیجه آزمون خود را مشاهده کند.
  • روش دوم: داوطلب می تواند با وارد کردن «شماره پرونده»، «شماره شناسنامه» و «کد رهگیری» کارنامه خود را مشاهده کند.
  • روش سوم: داوطلب می تواند با وارد کردن «شماره پرونده»، «شماره سریال شناسنامه» و «شماره شناسنامه» کارنامه خود را مشاهده کند.

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سال 1400

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402

بعد از برگزاری کنکور سراسری، وضعیت داوطلب در قالب یک کارنامه منتشر خواهد شد. داوطلبانی که بتوانند حد نصاب لازم را کسب کنند و مجاز به انتخاب رشته باشند، می توانند انتخاب رشته کرده و منتظر نتیجه نهایی بمانند.

نتیجه کنکور سال گذشته، در نیمه اول مرداد ماه برای تمامی داوطلبان کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه اعلام شد. امسال در میانه مرداد، تعطیلات تاسوعا و عاشورا قرار دارد (۱۶ و ۱۷ مرداد ماه) به همین دلیل انتظار می‌رود که زمان اعلام نتایج قبل از این تعطیلات اعلام شود و داوطلبان در جریان نتیجه اولیه کنکور خود قرار بگیرند.

اما طبق آخرین اخبار، نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در اواسط مرداد پس از عزاداری تاسوعا و عاشورا اعلام خواهد شد.

تعداد داوطلبان و پذیرفته شدگان کنکور سراسری

در کنکور سراسری 1402، یک میلیون و ۴۸۹ هزار داوطلب شرکت کرده‌اند، که بیشترین متقاضی برای شرکت در گروه تجربی بوده است. به عبارتی تب پزشکی در ایران سبب شده که حدود ۵۷۴ هزار نفر در گروه تجربی آزمون بدهند. پس از آن داوطلبان گروه انسانی قرار دارند، که ۴۱۲ هزار نفر با هم رقابت کرده‌اند.

تب تحصیلی در رشته‌ های مهندسی بر خلاف سال‌ های قبل در کشور خوابیده و امسال تعداد داوطلبان گروه ریاضی بسیار کم بود و تنها ۱۴۵ هزار نفر در کنکور ریاضی شرکت کردند.

نکته قابل توجه در آزمون امسال، این بود که تعداد متقاضیان شرکت در کنکور علوم انسانی افزایش پیدا کرده و در حال نزدیک شدن به متقاضیان کنکور تجربی است.

تعداد داوطلبان و پذیرفته شدگان کنکور سراسری

نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور 1402

سازمان سنجش کشور همچنین این امکان را فراهم کرده است تا داوطلبانی که به نتیجه آزمون خود معترض هستند، درخواست بررسی مجدد را ارسال کنند.

پونزداوطلبان به دو روش می توانند اعتراض خود را ارسال کنند:

داوطلب می تواند وارد سامانه sanjesh.org شده و سپس بر روی گزینه «ورود به سیستم پاسخگویی» در منوی سمت چپ سامانه کلیک کند. سپس باید در سایت عضو شده و اطلاعات خواسته شده را وارد نماید. بعد از این مراحل داوطلب می تواند ثبت درخواست خود را انجام دهد.

در روش دوم، داوطلب می تواند مستقیما به سامانه پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش به نشانی اینترنتی request.sanjesh.org مراجعه کند. این سامانه برای رسیدگی به درخواست های داوطلبان راه اندازی شده است.

داوطلب بعد از مراجعه به این سامانه، باید اطلاعات خواسته شده را وارد کند. سپس یک کد به شماره تماس داوطلب ارسال خواهد شد، که بعد از وارد کردن این کد در فیلد مربوطه، داوطلب باید یک کپی از درخواست خود را بر روی سامانه بارگذاری کند. سپس این درخواست را ثبت کند.

نتایج اعتراضات و درخواست های داوطلبان از طریق سامانه پیگیری مکاتبات اداری سازمان سنجش به آدرس اینترنتی rahgiri.sanjesh.org قابل مشاهده و پیگیری است. داوطلبان کنکور دانشگاه آزاد نیز می توانند از طریق سامانه ثبت درخواست الکترونیکی دانشگاه آزاد به نشانی seda.iau.ac.ir اعتراض خود را ثبت کنند.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید، این است که برخی از رشته‌ها دارای شرایط خاص هستند؛ یعنی اینکه بعد از اعلام نتایج اولیه، دارای گزینش و مصاحبه هستند که در این صورت اگر نام داوطلب در لیست اسامی پذیرفته شدگان قرار بگیرد، داوطلب باید خود را برای مراحل بعد آماده کند.

داوطلبانی که بعد از مشاهده نتیجه نهایی کنکور 1402، از رشته یا محل قبولی خود راضی نباشند، در صورت واجد شرایط بودن، می توانند نسبت به ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه سراسری 1402 اقدام کنند. برای کسب اطلاعات لازم در این خصوص، می‌توانید مقاله “شرایط انتقالی دانشگاه های دولتی در سال ۱۴۰۲” را مطالعه فرمایید.

نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور 1400

آیا امکان تغییر رشته پس از اعلام نتایج نهایی کنکور 1402 وجود دارد؟

به طور حتم تمامی داوطلبان با واژه کارنامه سبز تا حدودی آشنایی دارند.

این کارنامه حدوداً یک هفته پس از اعلام نتایج نهایی کنکور 1402 منتشر می‌شود و تنها داوطلبانی که در یکی از رشته‌های انتخابی خود پذیرفته شده‌اند، امکان استفاده از این کارنامه و این موقعیت را دارند. افرادی که موفق به قبولی نشده‌اند، بایستی منتظر تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بمانند.

این کارنامه در واقع یک مدرک محرمانه است و برای داوطلبانی صادر می‌شود که بر اساس اعلام نتایج اولیه کنکور، مجاز به انتخاب رشته بوده‌اند و در زمان تعیین شده اقدام به این کار نموده‌اند.

حال اگر داوطلبان بنا به هر دلیلی از رشته قبولی خود رضایت کافی را ندارند، می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و یکی از اولویت‌های پایین خود را برای تغییر رشته و ادامه تحصیل انتخاب کنند.

پس از اعلام نهایی نتایج کنکور 1402، در صورت قبولی از یکی از دانشگاه‌های انتخاب شده از سوی متقاضی، بایستی به اطلاعیه‌هایی که از سوی دانشگاه مورد نظر صادر می‌شود دقت نموده و گوش به زنگ باشید تا موعد ثبت نام شما فرا برسد.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت دانشگاه مربوطه، تمامی اطلاعات در رابطه زمان ثبت نام و چگونگی آن را دریافت نمایید.

گاهاً برخی دانشگاه‌ها قبل از مراجعه حضوری، از دانشجویان جدیدالورود درخواست می‌کنند که یک ثبت نام اینترنتی انجام دهند، که در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه، به منزله انصراف از تحصیل محسوب شده و از پذیرش دانشجو در دانشگاه انتخابی ممانعت به عمل می‌آید،

پس این نکته بسیار مهم است که پس از اعلام سایت سنجش نتایج کنکور 1402، اطلاعیه‌های مختلف در رابطه با نحوه ثبت نام را مطالعه نمایید.

آیا امکان تغییر رشته پس از اعلام نتایج نهایی کنکور وجود دارد؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

سخن آخر

در سال های اخیر، کنکور دانشگاه‌های سراسری و آزاد با هم ادغام شده است و داوطلبان هر دو دانشگاه یک آزمون می دهند و یک کارنامه دریافت خواهند کرد.

کارنامه اولیه برای داوطلبان کنکور سراسری، مجاز بودن یا نبودن داوطلب برای فرآیند انتخاب رشته را مشخص می کند. همچنین داوطلب مجاز به انتخاب رشته، با توجه به تراز نمرات خود می تواند انتخاب رشته نماید.

داوطلبان برای مشاهده این کارنامه باید در زمان مقرر به سایت اعلام نتایج آزمون سراسری مراجعه کنند. طبق روال هر سال، این کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

در صورتی که در نحوه مشاهده کارنامه نتایج اولیه به راهنمایی نیاز داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید، تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند. همچنین می‌توانید برای تضمین موفقیتتان در فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری، از خدمات مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 مرکز مشاوره آویژه استفاده نمایید.

از همراهی شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری 1402، از طریق کدام سایت قابل مشاهده خواهند بود؟

نتایج از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قابل مشاهده خواهد بود.

چگونه می توانیم به نتیجه کنکور اعتراض دهیم؟

شما می توانید اعتراضات خودتان را در request.sanjesh.org ثبت نمایید. برای آشنایی با روند این اقدام، مقاله فوق را مطالعه نمایید.

چگونه انتخاب رشته انجام دهیم؟

بهتر است انتخاب رشته را به دست مشاوران و متخصصان با تجربه در این زمینه بسپارید. می توانید از مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه کمک بگیرید.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

سایت نتایج کنکور و نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری سال 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید