مشاوره خدمت سربازی

خدمت سربازی

مشاوره خدمت سربازی (Advice for military service) با توجه به قوانین دوره خدمتنظام وظیفه در حوزه های مختلف امروزه یک امر سنجیده است. بسیاری از داوطبان خدمت از قوانین و آیین نامه های خدمت نظام وظیفه بی اطلاع هستند و شاید پس از اینکه وارد دوره خدمت شدند دریابند چه قوانینی در حوزه نظام وظیفه در مورد آنها صدق میکرده است. مشاوره خدمت سربازی در این زمینه راهنمای شما خواهد بود.

لذا شما عزیزان باید بدانید از اینکه وقت بگذارید و در مورد قوانین حوزه نظام وظیفه اطلاع کسب کنید ضرر نخواهید کرد. مشاوره خدمت سربازی در این زمینه راهنمای شما عزیزان میباشد. سالیانه بسیاری از جوانان کشور ما در سن اعزام به خدمت (Sending soldiers) قرار خواهند گرفت. برخی از این افراد مشمول انواع معافیت ها و حتی خروج از کشور یا تعویق دوره ضرورت خدمت خواهند بود.

به صورت کلی برای تعیین تکلیف وضع مشمولیت میبایست این افراد از قوانین و آیین نامه ها در این مرحله اطلاع کامل کسب کنند و سپس به یکی از مراکز ذی صلاح وظیفه عمومی مراجعه کنند.

مشاوره خدمت سربازی اینجا میتواند به شناخت بهتر افراد از این قوانین یاری برساند. به شما عزیزان که در سن مشمولیت دوره خدمت سربازی هستید، توصیه میشود که قبل از اطلاع کامل از قوانین خدمت از تکمیل و ارسال دفترچه خود داری کنید. این کار را با مشورت و اطلاع کامل از آیین نامه های دوره خدمت نظام وظیفه انجام دهید. در این مرحله از مشاوره خدمت سربازی به صورت کلی نحوه تکمیل مدارک را برای شما شرح میدهیم.

معافیت
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مدارک خدمت نظام وظیفه

بعد از اینکه از اهداف آینده شغلی و تحصیلی خود اطمینان حاصل کردید و دفترچه نظام وظیفه را با دقت مطالعه فرمودید مدارک خود را بدین نحو تکمیل کنید:

  • شماره ملی، شماره تلفن ثابت و همراه خودو همچنین کد پستی منزل خود را با دقت در برگه وضعیت درج کنید. با توجه به تاخیر ارسال برگ سبز در صورتی که آدرس محل سکونت تغییر کرد، بلافاصله این موضوع را به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی گزارش کنید تا تغییرات مربوطه اعمال گردد.
  • اگر درحیطه های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و… تخصص یا مهارتی دارید در برگه مربوطه ثبت کنید.
  • به یکی از مراکز بهداشتی مراجعه کنید و برای تزریق مننژیت و کزاز و دیفتری اقدام کنید. این کار به صورت رایگان انجام می پذیرد.
  • تزرق واکسن هایی که ذکر شد شامل کسانی که خواستار معافیت موقت و یا معافیت تحصیلی یا خروج از کشور هستند نمی شود.
  • در این مرحله شما میبایست به همراه سوابق پزشکی خود نزد متخصصی که سازمان نظام وظیفه معرفی میکند بروید و روند معاینه وضعیت جسمانی خود را انجام دهید.
  • یک نکته مهم اینکه در مشاوره خدمت سربازی نظام وظیفه این است که اگر شما داوطلب گرفتن کسری خدمت ایثارگری هستید یا دوره تکمیلی بسیج یا سپاه را گذرانده اید نیازی به معاینه پزشکی یا تریق واکسن ندارید. شما میباست این موضوعات را هنگام مراجعه توضیح دهید. مشاوره خدمت سربازی در این زمینه به شما عزیزان یاری میرساند.

سربازی

مشاوره تلفنی خدمت سربازی

مشاوره تلفنی خدمت سربازی یکی از انواع مشاوره میباشد که در راستای مشاوره تحصیلی و شغلی قرار می گیرد. شما حتما دوستانی داشته اید که در همین دو راهی برای تصمیم به رفتن یا نرفتن خدمت دست و پنجه نرم میکنند. به علت اینکه طول دوره خدمت وظیفه در کشور ما نسبتا زیاد است میبایست در مورد چگونگی رفتن به خدمت سربازی دقت کرد و مشاوره خدمت سربازی به شما کمک زیادی خواهد کرد.

اکثرافراد زمانی را برای ارسال برگه اعزام انتخاب میکنند و سپس در این مورد پشیمان میشوند. شما میبایست در مورد اینکه چه زمانی برای رفتن به خدمت مناسب است تصمیمی بگیرید که مبتنی بر آینده شغلی و تحصیلی باشد. در غیر این صورت ممکن است بعدا از این بابت دچار مشکل شوید.

برای مثال افراد زیادی وجود دارند که برای گرفتن امریه سازمان خاصی تلاش زیادی میکنند و بعد متوجه میشوند که با شرایط آنها متناسب نیست و بعد برای لغو آن دچار مشقت فراوان میشوند اگر از مشاوره خدمت سربازی در این زمینه استفاده نمایید قطعا دچار مشقت نخواهید شد.

مشاوره خدمت سربازی تلفنینظام وظیفه میبایست از طرف افرادی صورت گیرد که تجربه کافی در این زمینه را داشته اند و با روند اداری این موضوع آشنایی داشته باشند تا بتوانند هم اندیشی خوبی به متقاضیان این حیطه ارائه دهند و خدمات متنوعی در زمینه مشاوره خدمت سربازی به شما ارائه بدهند.

مشاوره خدمت سربازی آنلاین

مشاوره خدمت سربازی آنلاین (Online counseling for military service) فرصتی است که شما عزیزان در کمترین زمان ممکن به مشاور تلفنی در مورد خدمت نظام وظیفه متصل شوید و مشکل خود را مطرح نمایید. در این زمینه مشاوره خدمت سربازی تلفنی آویژه پیشنهاد میکند که سایر مقالات متخصصانی که در زمینه مشاوره خدمت سربازی نگارش شده است را نیز مطالعه فرمایید. با مطالعه مقالاتی که در اینجا در زمینه مشاوره خدمت سربازی گردآوری شده است فرصت مناسبی است تا در مورد تردید هایی که سربازی برایتان ایجاد کرده تصمیم درستی بگیرید.


بیشتر بخوانید: شرایط خرید سربازی نظام وظیفه


سربازی در ایران

سربازی در ایران یکی از دوره هایی است که باید پسران آن را بگذرانند. هرچند به مذاق خیلی ها خوش نمی آید. بیشترین مسئله ای که ذهن افراد را درگیر کرده این موضوع است که آیا خدمت نظام وظیفه رفتن در حال حاضر کار درستی است یا نه؟ چه زمانی برای اعزام به خدمت اقدام کنم؟ آیا قبل از فارغ التحصیلی زمان مناسی است یا بعد از آن؟ چه ماهی برای اعزام به خدمت مناسب تر است؟ و سوالات بسیاری از این قبیبل که ممکن است در ذهنتان ایجاد شده باشد. آنچه مساله است و مشمولین خدمت وظیفه را به تردید می اندازد، این است که هرچیزی در دست ما نیست!


بیشتر بخوانید: نحوه دریافت معافیت سربازی


اما ابتدا باید بررسی کنیم و بهترین تصمیم ممکن را اخذ کنیم ولی با این وجود شرایط اضطراری برای تصمیم های ما تاثیر می گذارد برای مثال وجود قانون غیبت سربازی مانع از آن می شود که بهترین ماه را برای اعزام به خدمت انتخاب کرد. ماه پایانی سال بهترین ماه برای رفتن به خدمت سربازی است که از آن به عنوان دوره طلایی یاد میشود.

خدمت وظیفه عمومی

خدمت وظیفه عمومی قوانین خاص خود را دارد. با توجه به همین قوانین خدمت سربازی (The rules of military service) در کشورمان، بعضی تصمیمات هستند که واقعا اتخاذ آنها نیاز به دقت نظر بالاتری دارد.

برای مثال سوال متداولی که در ذهن افراد وجود دارد، این است که اعزام به خدمت بعد از سپری کردن مقطع کارشناسی بهتر است یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر؟

این تصمیمات باید مبتنی بر آینده تحصیلی و شغلی فرد گرفته بشوند. در این مرحله استفاده از تجربیات دیگران نیز بهره بگیرید و البته فراموش نکنید که کسانی که در این زمینه تخصص و آشنایی کافی دارند، بهتر می توانند ابهامات شما را رفع کنند.

نکته ای که روشن هست نباید بی دلیل خدمت سربازی پشت گوش انداخت. تجربه نشان داده است که قوانین در کشور ما ثبات چندانی ندارند و ممکن در عرض چند ماه یا چند هفته هم تغییر کنند. جهت اطلاع از قوانین سربازی میتوانید از مشاوره خدمت سربازی استفاده نمایید.


بیشتر بخوانید: معاف از رزم خدمت نظام وظیفه چیست


مشمولین خدمت نظام وظیفه در نظر داشته باشید که در بحث معافیت ها با دقت بیشتری عمل کنید. بسیاری از افراد وجود داشتند که مشمول یکی از معافیت های دائم یا موقت می شدند اما آگاهانه یا نا آگاهانه تصمیم درستی در این باره نگرفتند و حین خدمت با قوانین سربازی آشنا شدند و متوجه فرصت سوزی شدند.

مشاوره خدمت سربازی راهگشای شما عزیزان در این زمینه می باشد.

مشاوره معافیت خدمت سربازی

مشاوره معافیت سربازی (Exemption from military service) از این جهت مهم است که اکثر افرادی که آخرین اخبار خدمت سربازی را دنبال میکنند بیشتر به دنبال شرایط معافیت خدمت سربازی هستند. مانند معافیت پزشکی خدمت نظام وظیفه.

مشاوره معافیت خدمت سربازی شامل:

  • معافیت کفالتکه به طور خلاصه در قوانین وظیفه عمومی در 10 بند گنجانده شده است.
  • معافیت برای خانواده هایی که فرزند معلول و یا یکی از والدین معلول باشد.
  • معافیت خانواده هایی که تحت پوشش کمیته امداد هستند.
  • معافیت ایثارگری. شامل خانواده هایی که مشمول سابقه جبهه، اسارت و جانبازی باشند.
  • معافیت پزشکی . این نوع معافیت شامل افرادی است که قادر به اعزام خدمت سربازی نیستند و یک نقص در سلامت خود دارند.

معافیت پزشکی با معاف از رزم فرق دارد زیرا کسانی که معافیت پزشکی دارند به طور کامل از خدمت معاف میشوند اما در معاف از رزم فرد به خدمت نظام وظیفه اعزام میشود لذا به خاطر شرایطی که دارد از انجام برخی اعمال معاف خواهد شد.


بیشتر بخوانید: معافیت موارد خاص سربازی


خدمت سربازی

مدت زمان خدمت سربازی

مدت زمان خدمت سربازی در مناطق مختلف با هم متفاوت است. مطابق با قوانین حال حاضر نظام وظیفه مدت خدمت سربازی در مناطق امنیتی 18 ماه است و در مناطق محروم 19 ماه میباشد. در مناطقی که شرایط خاصی ندارند و عادی است 21 ماه افراد باید خدمت کنند.

سایر افرادی که از امتیاز امریه یک سازمان برای سپری کردن خدمت نظام وظیفه استفاده میکنند باید 24 ماه خدمت نظام وظیفه را بگذرانند. پس در نتیجه جواب این سوال که خدمت سربازی چند ماه است. باید گفت این به شرایط شما بستگی که مدت زمان سربازی چند ماه باشد. شما میتوانید با استفاده از مشاوره خدمت سربازی از مدت خدمت خود اطلاع کسب نمایید.


بیشتر بخوانید: شرایط معافیت موارد خاص سربازی


دوره آموزشی خدمت سربازی

دوره آموزشی خدمت نظام وظیفه اولین قدم برای ورود به دوران خدمت نظام وظیفه است. در این دوره که همانگونه که از نام آن پیداست، در آن آموزش های لازم برای خدمات نظامی به افراد داده میشود. پس حتی اگر شما امریه سازمانی را دریافت کرده باشید میبایست دوره آموزشی را طی کنید بعد از آن شما می توانید برای ارگان مربوطه فعالیت کنید. در این دوره افراد درجه ندارند و به عنوان افرادی که در حال آموزش هستند، تلقی میشوند.

یکی از نکات قابل توجه اینکه قوانین دوره آموزشی به دلیل همین که افراد در حال فراگیری فنون نظامی هستند با قوانین داخل یگان خدمتی متفاوت است. در زمانی که شما در یگان خود هستید مسئولیت دارید و به همین دلیل ممکن است متناسب با همین مسئولیت ها از شما انتظاراتی باشد که در صورت تخلف از این قوانین ممکن است مواخذه هایی صورت بیگیرد. مشاوره خدمت سربازی در زمینه دوره آموزشی خدمت نظام وظیفه به شما کمک خواهد کرد.

یک نکته مهم آنکه دوره آموزشی خدمت نظام وظیفه با اینکه قوانین تنبیهی یگان را ندارد اما باید بدانید که ممکن است در صورت تخلف در این دوره با اخراج از محل آموزشی مواجه شوید. در اصطلاح به آن تجدید دوره میگویند که این خود تبیهی بزرگ است زیرا شما میبایست دو ماه دیگر منتظر باشید برای اعزام مجدد و این بلاتکلیفی خود بسیار هزینه دارد.

سعی کنید این دوره را سخت نگیرید هرچند به دلیل اینکه تازه وارد یک محیط جدید شده اید و قوانین آن را سختگیرانه میدانید برایتان طی کردن دوره آموزشی سربازی دشوار بیاید. ولی با این وجود سعی کنید از این دوره نهایت لذت را ببرید زیرا تجربه منحصر به فرد برای شما میتواند باشد که کمتر جایی میتوانید آن را تجربه کنید.


بیشتر بخوانید: مدارک مورد نیاز خرید سربازی


معافیت سربازی

دوره آموزشی خدمت نظام وظیفه چند روز یا چند ماه است؟

دوره آموزش 60 روز یا دو ماه است. البته اگر شما مرخصی های آن را کسر کنید شاید کمتر از 50 روز شود. البته اگر شانس بیاورید و در دوره طلایی به دوره آموزشی خدمت بروید این دوره کوتاه تر نیز خواهد شد.

افراد پس از اینکه وارد دوره آموزشی میشوند با توجه به شرایط مختلفی که دارند تقسیم بندی می شوند.

  • وضعیت تاهل
  • وضعیت معاف از رزم
  • داشتن سابقه بسیج
  • گذراندن دوره تکمیلی بسیج
  • سابقه گذارندن دوره آموزشی
  • داشتن امریه سازمان
  • داشتن نامه پذیرش نیرو از ناحیه

    بیشتر بخوانید: امریه دانشگاه ها، شرایط و نحوه دریافت


نکته مهم با توجه مطالبی که ذکر شد باید هنگام ترخیص از دوره آموزشی مدارک زیر را همراه خود حتما داشته باشند:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • عقد نامه
  • برگه سبز خدمت سربازی
  • برگه دوره تکمیلی بسیج
  • مدارک پزشکی
  • نامه پذیرش امریه
  • نامه پذیرش نیرو

نکته آخر ایبنکه حقوق خدمت سربازی در دوره آموزشی تقریبا نصف حقوق خدمت سربازی در یگان است.

دوره احتیاط سربازی چیست؟

برای اینکه جواب سوال شما را بدهیم در ابتدا باید تقسیم بندی دوران خدمت نظام وظیفه سربازی را شرح دهیم. این دوران شامل 4 دوره است که مجموع این سالها 30 سال است.

  • دوره ضرورت خدمت نظام وظیفه که دوره اول است و تقریبا بین 18 تا 24 ماه است.
  • دوره احتیاط خدمت نظام وظیفه که زمان این دوره هم 8 سال است.
  • دوره ذخیره اول خدمت نظام وظیفه. مدت این دوره 10 سال میباشد.
  • دوره ذخیره دوم خدمت نظام وظیفه. طول مدت این دوره هم مانند ذخیره اول 10 سال است.

زمانی که شما دوره ضرورت را به اتمام رساندید در حقیقت مرحله اول خدمت خود را تکمیل نموده اید از لحاظ قانون شما در این حالت وارد دوره دوم خدمت نظام وظیفه شده اید که دوره احتیاط خدمت سربازی نام دارد. این قانون در سال 1304 تصویب شده است اما تا زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق اجرایی نشده بود. توجه کنید این قانون برای جبران تکمیل نیرو در دوران جنگ است و در غیر این صورت فراخوانی صورت نخواهد پذیرفت. جهت اطلاع از این موارد باید به مشاوره خدمت سربازی بپردازید.


بیشتر بخوانید:دریافت انواع معافت سربازی


خرید خدمت سربازی

خرید خدمت سربازی

خرید خدمت سربازی نظام وظیفه یکی از راه هایی بود که افراد میتوانستند از طریق پرداخت جریمه غیبت خود، دوران خدمت خود را طی نکنند و هزینه آن را پرداخت کنند. هزینه این خرید نیز مرتبط با میزان تحصیلات بود. اما با اتمام سال 98 قانون خرید خدمت سربازی از بودجه حذف گردید. بدین ترتیب شرایط خرید خدمت در سال بعد وجود ندارد. البته قانون خرید خدمت نظام وظیفه در سال قبل هم شامل افراد میشد که 8 سال غیبت داشتند. در این صورت میتوانستند خدمت نظام وظیفه خود را خریداری کنند. از طریق مشاوره خدمت سربازی میتوانیم به انجام خرید خدمت سربازی بپردازیم.

سوالات متداول

مدت خدمت سربازی چقدر هست؟

مدت خدمت سربازی در مناطق مختلف با هم متفاوت است. مطابق با قوانین حال حاضر نظام وظیفه مدت خدمت سربازی در مناطق امنیتی 18 ماه است ودر مناطق محروم 19 ماه میباشد.

کسری خدمت به چه کسانی تعلق میگیرد؟

کسری خدمت سربازی به افراد مختلف تعلق میگیرد. اما افراد باید طبق شرایط متفاوت خود باید نوع کسری رو مشخص نمایند.

معافیت خدمت سربازی چگونه است؟

معافیت خدمت سربازی شامل انواع معافیت کفالت، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص و … میشود. که بستگی به شرایط مشمولین انتخاب میشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر سار مقالات مشاوره خدمت سربازی نظام وظیفه آویژه را لطفا مطالعه فرمایید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

مشاوره خدمت سربازی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 116 نظر:
  1. سلام من متولد 72 هستم متاهل هستم همه دندان هام حرام شدن کلا 4 تا پایین دارم که دوتا شوم خرابه بقیه همه خراب شدن هنوز ریشه هاشون هست میخواستم بدون معاف میشم و الان چند سال غیبت دارم با وجود غیبت میتونم معافیت بگیرم اصلا سربازی نرفتم خیلی ممنونم ازتون

    1. سلام وقت بخیر
      در مورد توضیحاتتان با توجه به شرایط فعلی شما در کمیسیون نظام وظیفه تحت شرایطی معافیت تعقل خواهد گرفت

  2. سلام وقت بخیر من متولد ۱۳۷۸/۲۶/۱هستم برای خرید سربازی میتونم اقدام کنم

    1. سلام وقت بخیر در حال حاضر شرایطی برای خرید سربازی نبوده و امکانش نیست .

  3. داخل پلیس +10 فرار از خدمت ثبت شده آیا نیروی انتظامی کی بیاد سرباز؟؟

  4. سلام وختتون بخیر بنده سرپرست مادرم وخاهر مجردم هستم و۳تا برادر دیگه هم دارم اما ازدواج کردن رفتن پیشمون نیستن سال ۹۶از خدمت فرار کردم برای مشکلات خانواده الان مادرم مریضه خودمم هم مریضم التحاب روده دارم خاستم ببینم شرایط خرید خدمت یا معافیت برای من چطوره ممنون🌷🌷

    1. سلام. به علت غیبت معافیت کفالت به شما داده نمی شود ولی برای معافیت مزشکی باید مدرک تحصیلی و شدت بیماری بررسی شود

  5. سلام من پدرم ۶۰ سالشه از کار افتاده و مادر هم از کار افتاده هستش متاهل هستم ۹ سال غیبت دارم قبلا اقدام کردم معاف نشدم و برگه اعزام برام آمد من نرفتم الان اخطار واسم اومده تک پسر هستم و ۸ خواهر دارم راهی وجود داره برای معافیت

    1. سلام بله کفالت بگیرید می تونید معاف بشید وباید توجیه غیبت کنید . شما باید برای اثبات از کار افتادگی پدر و مادر مدارک پزشکی معتبر تهیه کنید. هم چنین می توانید با توجه به شرایطی که می گویید پدر و مادر را تحت پوشش بهزیستی و یا کمیته امداد در بیاورید.

  6. سلام من پدرم دیابت و بیماری قلبی داره ۲۲ سالمه میتونم کفالت بگیرم

    1. سلام درصورتی که پدر ازکارافتادگی و یا بالای هفتاد وپنج سال باشد میتوانید اقدام کنید.

  7. سلام من ۲۲ سالمه ۳ خاهرم دارم پدرم بیماری قلبی داره و دیابت داره دکتر گفته نمیتونه کار کنه من میتونم کفالت بگیرم

    1. سلام وقت بخیر
      درصورتی که پدر ازکارافتادگی و یا بالای هفتاد وپنج سال باشد میتوانید اقدام کنید.

  8. سلام خواهش میکنم جوابو منو بدین
    من ورودی مهر 97 پیام نورم و تا به الان 57 واحد پاس کردم قصد دارم در پایان ترم نهم ( بهمن ماه1400) انصراف بدم و‌کنکور 1401 شرکت کنم.آیا اجازه ثبت نام تو دانشگاه جدید رو دارم( با توجه به بحث سقف سنوات و‌نظام وظیفه)

    1. سلام
      مجوز ثبت‌نام کنکور و انصراف از دانشگاه فعلی را ندارید

  9. سلام من شش ماه اضاف دفتر جه ايي دارم.
    خودم 19ماه. خدمت شدم. تك ﭖسر. هم هستم. اقام. هم. ﭒير مرد. 64 ساله. است. بايد. از جه راهي واسه. بخشيدن. اقدام كم

  10. سلام وقت بخير. بنده. الان. 19ماه. خدمت شدم
    وشش ماه. اضاف دفترﭺه. اي. دارم. وخودم. تك. ﭖسر ميباشم. والان. اقام مريضه. كرونا. كرفته. توخنه بستريه. الان سه. ماه. خوب نشده. واقعا. مشكلات. دارم بايد. جه. اقدامي. كنم.

    1. سلام
      به فرماندهی مراجعه کنید و شرایط را بگویید شاید چاره ساز باشد .

  11. سلام من برای اینکه بیوفتم شهر خودم میخوام ازدواج کنم آیا سن برای آنها مهم است یا ن فقط ملاک شان ازدواج است؟

    1. سلام دوست عزیز
      صرفا متاهل بودن ملاک میباشد

  12. سلام من برای اینکه بیوفتم شهر خودم میخوام ازدواج کنم آیا مهم سن همسر یا ن فقط ازدواج کردن ملاک اوناست؟

    1. سلام دوست عزیز
      صرفا متاهل بودن ملاک میباشد

  13. سلام من از معافیت پزشکی اقدام کرده ام الان فهمیده ام که کفالت شامل ام میشه چکار باید بکنم ممنونم راهنمایی کنین

    1. سلام دوست عزیز
      با پست دفترچه از دفاتر منتخب اقدام کنید

  14. سلام من معاف از رزم اسلحه نگهبانی شدم و هم چنین تو شهر اصلی خودم و ساعت اداری خدمت کنم من ارتش نیرو زمینی هستم ولی شهر و استانمون ارتش نداره راهی هست منو بفرستم سپاه یا نیرو انتظامی

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت تعیین یگان انتقالی مقدور نیست

  15. سلام وقتتون بخیر
    پدرم 40 ماه جبهه منطقه جنگی داره.
    معاف هستم یا دنبال کسری باید باشم؟

  16. سلام خسته نباشید یه سوال دارم. بنده یه برادر دارم که بیماری قلبی داره و معافیت پزشکی گرفته و پدرم جدا از ما زندگی میکنه ولی طلاق نگرفتن. من با برادر و مادرم زندگی میکنم. میخواستم بپرسم با توجه به اینکه من نان آور خانواده هستم و برادرم وضعیت جسمانیسش سالم نیست امکان هست معافیت کفالت بگیرم؟؟

  17. سلام خسته نباشید من 99/02/31 فارغ التحصیل شدم میخواستم ببینم که برای سرباز معلمی دفترچه رو باید حداکثر تا فروردین 1400 بفرستم درسته

    دیگ؟؟ خب من میتونم تاریخ رو برای برج 6(شهریور) بزنم چون اگر نیووردم میخوام برم ارشد…

    بعد اگر احیانا قبول نکردن و زدن برج 4 و سرباز معلمی قبول نشدم و ارشد رو

    با توجه به کرنا ممکنه باز بندازن برج 6 اینجا من اضاف میخورم یعنی ؟؟

    درکل ینی من دفترچه رو بفرستم برا سرباز معلمی و نیارم بخوام برم ارشد چون تا اخر برج 2(اردیبهشت ) وقت دارم اضافه میخورم؟؟
    ممنون میشم حتما جواب بدید ☺

    1. سلام
      شما بهتر است با مرکز مشاوره تماس بگیرین ولی سرباز معلمی اصولا اعزامی برج 6 میگیرن

  18. سلام من تا 15 مهر دفاع ارشدم رو تموم میکنم آیا میتونم برای آبان اعزام بشم؟

    اگر آبان نشه تاریخ بعدی کی میشه؟

    1. سلام امیر جان
      تاریخ اعزام مشمولان دارای مدرک کارشناسی ارشد روزهای دوم ماه های زوج است.

      1. سلام خسته نباشید من 99/02/31 فارغ التحصیل شدم میخواستم ببینم که برای سرباز معلمی دفترچه رو باید حداکثر تا فروردین 1400 بفرستم درسته

        دیگ؟؟ خب من میتونم تاریخ رو برای برج 6(شهریور) بزنم چون اگر نیووردم میخوام برم ارشد…

        بعد اگر احیانا قبول نکردن و زدن برج 4 و سرباز معلمی قبول نشدم و ارشد رو

        با توجه به کرنا ممکنه باز بندازن برج 6 اینجا من اضاف میخورم یعنی ؟؟

        درکل ینی من دفترچه رو بفرستم برا سرباز معلمی و نیارم بخوام برم ارشد چون تا اخر برج 2(اردیبهشت ) وقت دارم اضافه میخورم؟؟
        ممنون میشم حتما جواب بدید ☺

        1. سلام
          شما بهتر است با مرکز مشاوره تماس بگیرین ولی سرباز معلمی اصولا اعزامی برج 6 میگیرن

  19. با سلام من صافی کف پا دارم اما مشکلی برام به وجود نمیاره و بدون عارضه هستش که از نوع انعطاف پذیر هستش در سایت خوندم دیدم که معاف از رزم هستم می خواستم بدونم که در صورتی که من بخوام خدمت سربازی رو بدون معاف پزشکی یا رزم انجام بدم امکان پذیر است چون نمی خوام معافیت پزشکی یا رزم بگیرم
    ممنون
    باتشکر

    1. سلام
      اخذ معافیت به وضعیت جسمانی و شدت بیماری بستگی دارد و در صورتیکه آسیب جدی نباشد این امکان وجود دارد.

  20. سلام من تاریخ اعزامم۷/۱/۹۹هستش میخاستم تاریخ اعزامم رو تمدید کنم، چون کنکور ارشد دادم و نتایج اواخر مهر میاد ،توی یکی از شرایط تمدید نوشته حداقل چهل روز قبل از تاریخ اعزام فرم تمدید تکمیل شه، ولی من نوزده روز با تاریخ اعزام فاصله دارم، میخواستم ببینم تمدید شامل من میشه یان.

    1. سلام
      سازمان وظیفه با تعویق در تاریخ اعزام مشمولانی که در کنکور شرکت کرده اند موافقت میکند.

  21. سلام خسته نباشین
    من ترم 8 دوره کاردانی ناپیوسته رشته برق هستم و این ترم تموم کردم
    سنوات قانونی هم که اطلاع دارین تا 5 ترم هس
    من که الان ترم 8 هستم و سه ترم سنوات ارفاقی گرفتم
    ولی متاسفانه متوجه شدم که الان نمیتونم کارشناسی ثبت نام کنم چون میگن سنواتت تا بهمن 98 بود درحالی که خودم از پلیس +10 تا 99/6/31 سنوات گرفتم
    این موضوع رو هم بهشون گفتم
    فرمودن که ما این سنوات رو دادیم تا فقط درستو تموم کنی
    حالا سوال من اینه بخام برم خدمت با چه مدرکی میتونم برم ؟؟؟؟
    یه وقت نکنه کدرک فوق دیپلم رو قبول نکنن و بگن تا بهمن 98 ما سنوات دادیم
    بالا تر هم گفتم میگن سنوات ترم 8 رو دادیم فقط درستو تموم کنی
    حالا میترسم بگن با دیپلم برو خدمت
    ممنون از راهنماییتون

    1. سلام
      شما با استفاده از سنوات تحصیلی مدرک فوق دیپلم اخذ کردید حالا باید با همان مدرک به خدمت اعزام شوید.

  22. سلام وقت بخیر ، 98 کنکور اولم بود ، امسال از معافیت تحصیلی استفاده کردم و برای 99 موندم ، قصد دارم 1400 هم شرکت کنم :
    تا چه تاریخی معافیت تحصیلی دارم ( متولد آذر 79 )
    در سامانه سخا تاریخ اتمام معافیتم رو روز تولدم یعنی آذر 99 زده میتونم به این تاریخ اعتماد کنم ( آخه شنیدم تا پایان شهریوره )
    لازمه قبل ثبت نام پیام نور ( برای صادر شدن معافیت تحصیلی ) دفترچه پست کنم که وارد غیبت نشم ؟
    در صورت پست دفترچه و کنسل شدن اعزام توسط نامه معافیت دانشگاه ، بعد از انصراف از پیام نور برای ثبت نام در دانشگاه جدید ، بلافاصله باید اعزام شم ؟ ( با توجه به این که یک بار دفترچ پست کردم و کنسل شده )

    تشکر .

    1. سلام
      شما تا یک سال بعد از تاریخ فارغ التحصیلی مهلت دارید در دانشگاه پذیرفته شوید در غیر این صورت باید به خدمت اعزام شوید.

      1. سلام وختتون بخیر بنده سرپرست مادرم وخاهر مجردم هستم و۳تا برادر دیگه هم دارم اما ازدواج کردن رفتن پیشمون نیستن سال ۹۶از خدمت فرار کردم برای مشکلات خانواده الان مادرم مریضه خودمم هم مریضم التحاب روده دارم خاستم ببینم شرایط خرید خدمت یا معافیت برای من چطوره ممنون🌷🌷

        1. سلام. به علت غیبت معافیت کفالت به شما داده نمی شود ولی برای معافیت مزشکی باید مدرک تحصیلی و شدت بیماری بررسی شود

  23. ببخشید من 8ماه از خدمتم مونده و الان پدرم فوت کرده و سه تا داداش از خودم بزرگ تر دارم ک ازدواج کردن و جدا هستن و مادرم تنهاست. چجور میتونم معافیت بگیرم

    1. سلام
      داشتن برادر بزرگتر مانع اخذ معافیت کفالت مادر است اما شما میتوانید درخواست خود را به سازمان وظیفه ارائه دهید.

  24. سلام.
    من اقساطم ۲ماهه عقب افتاده اقساط خرید خدمت مشمولان غایب منظورمه.میخام بدونم تاکِی میتونم تواولین فرصت ک مشکلی پیش نیادپرداخت کنم.چون بخاطرشرایط کرونایی ک ب وجوداومده بودنتونستم پرداخت کنم بیکاربودم درآمدی نداشتم لطفا بگیدتوهمین تیرماه واریزکنم مشکلی نداره..خواهش میکنم بگید مشکلی پیش نمیاد.چون گفته بودن مهلت میدن؟؟؟منتظر جواب هستم.۰۹۰۳۸۱۱۶۶۲۰ شمارمه

    1. سلام
      با توجه به شیوع بیماری کرونا تا پایان سال جاری مهلتی برای پرداخت قسطهای عقب افتاده در نظر گرفته شده است البته هنوز تایید نشده است.

  25. سلام معاف از رزم اعصاب روان روی کارت یا داخل کارت ثبت میشه؟ اگه از بیمارستان ۵۰۵ ارتش نامه ببرم که معاف از رزمیم توضیح میدین یا چجوری این معاف از رزمو حذف کنم ممنونم

    1. سلام
      تمام اطلاعات شما درباره معافیت از رزم و… در تراشه داخل کارت پایان خدمت ثبت شده است.

      1. سلام من بخاطر اعصاب روان معاف از رزم اسلحه نگهبانی شدم ولی هم چنین تایم اداری و در شهر اصلی خودم خدمت کنم ولی شهر ما ارتش نداره راهی هست منو بفرستن سپاه یا نیرو انتطامی

        1. سلام دوست عزیز
          در صورت تعیین یگان انتقالی مقدور نیست

    2. سلام پدر من سال۷۰سربازیش را تمام کرده ۲۱ ماه در مناطق عملیاتی بوده ایا من می توانم کسری خدمت بگیرم یا نه؟

  26. سلام من ۵ ماه خدمت هستم به خاطر معافیت دانشگاه برگه اعزامم با طل شده ونامه ای از پلیس ۱۰ ونظام وظیفه به پادگان بردم ام می گویند باید از اول دو باره برم آموزشی الان هم در پادگان در حال خدمت هستم لطفا مرا راهنایی کنید

    1. سلام
      شما باید درخواست خود را به سازمان وظیفه ارائه دهید که در صورت تایید یگان خدمتی هم باید آن را اجرا کند

  27. سلام. من سال 95 در مقطع ارشد دانشگاه آزاد ثبت نام کردم و بعد از 2 ماه انصراف دادم و باز کنکور دادم و سال 96 مجددا در مقطع ارشد مشغول به تحصیل در دانشگاه دولتی شدم. تاریخ معافیت تحصیلی من تا 31 شهریور 99 هست، که این کرونا همه چیز رو به هم ریخت و دوست دارم تا شهریور دفاع کنم ولی با توجه به اینکه اساتید در دسترس نیستند نمیدونم میتونم یا نه و الان هم دانشگاه ما اعلام کرده که ترم ممکنه حذف بشه، خواستم بپرسم با توجه به اینکه یک بار انصراف دادم و باز مشغول به تحصیل شدم الان میتونم از اون سنوات ارفاقی که نظام وظیفه مشخص کرده استفاده کنم؟

    1. سلام
      بله سنوات ارفاقی با نظر کمیسیونهای شرایط خاص دانشگاه ها به دانشجویان تعلق میگیرد و درصورت تایید این کمیسیون شما میتوانید معافیت تحصیلی خود را تمدید کنید.

  28. سلام خسته نباشید
    من متولد ۱۳۷۰ هستم سال ۹۴ دفترچه گرفتم دوماه اموزشی رفتم و دوماه هم یگان بودم
    مرخصی گرفتم دیگه نرفتم خدمت.خواستم بدونم میتونم خدمت و بخرم ؟

    1. سلام
      خیر قانون مربوط به خرید خدمت برای سربازان با بیش از 8 سال غیبت است که در حال حاضر نیز انجام نمیشود.

      1. بخاطرشرایطی ک کرونا سه چهارماه تعطیل بودن تمام کارها وکسایی ک سال۹۸ اقدام ب خریدخدمت مشمولان غایب کرده بودن ونحوه ی پرداخت رو اقساطی انجام داده بودن وآخرین قسط فروردین ۹۹بود.وبه همین خاطرکرونا وشرایط کشور گفتن تمدید کردن مهلت پرداخت اقساط خریدخدمت مشمولان غایب رو میخاستم بدونم تاچه موقع مهلت دارن واسه پرداخت اقساط

        1. سلام
          با توجه به شیوع بیماری کرونا تا پایان سال جاری مهلتی برای پرداخت قسطهای عقب افتاده در نظر گرفته شده است البته هنوز تایید نشده است.

  29. سلام پدر من در ۷سالگی فوت کرد و منو مادرم موندیم و بعد چند سال مادر ازدواج مجدد کرد و پدر ناتنی هم فوت کرد از او یه دختر مونده که ۴۰ سالشه حالا من ۱۸ ساله شدم میخوام بدونم برای معافیت سربازی گواهی فوت پدر ناتنی و شناسنامه خواهر ناتنی هم برای معافیت داشته باشیم

    1. سلام
      مدارکی که مبنی بر مجرد بودن مادر است برای دریافت معافیت کفالت مادر لازم است.

  30. سلام خسته نباشید من متولد 81 ,1*30 هستم و تا یکسال معافیت تحصیلی گرفتم ولی پشیمون شدم و میخام بعد کنکور سراری برم سربازی ایا امکان داره یا باید تا مایان معافیت صبر کنم

    1. سلام
      شما میتوانید با مراجعه به سازمان وظیفه درخواست خود را اعلام کنید و مراحل اعزام به خدمت را انجام دهید.

      1. سلام ببخشید من بخاطر انحرافی زانو
        که جزئی هم هست معاف از رزم شدم و در دوره آموزشی یه فرم بهمون دادن که در اون فرم نوشته بود در یک ماه گذشته احساس خودکشی داشته اید منم به خاطر یه سری مشکلات خانوادگی که برام پیش امده بود نوشتم بله و من در گروه ب قرار گرفتم حالا برای آینده کاری من مشکلی بوجود نمیاد کار دولتی رو نمیگم آزادو میگم مثلا بخوام مغازه بزنم پروانه کسب میدن یا مثلا تاکسی بهم میدن تو رو خدا اگر مشکلی در این رابطه هست راهنمایی کنید و اینکه میشه درستش کرد ?

        1. سلام
          افرادی که به دلیل مشکلات و بیماری های اعصاب و روان معافیت پزشکی میگیرند با محدودیت استخدام در برخی از ارگان ها رو به رو هستند این مشکلات معمولا برای شغل های آزاد و… وجود ندارد.

  31. با عرض سلام و خسته نباشید.
    بنده متولد1381/1/8 هستم.مدرسه اول هرماه نامه ای به متولدین همون ماه میدادن که ببرن پلیس10+ برای خدمت سربازی.الان که مدرسه ها بسته هست،بنده نمیتونم این نامه رو به پلیس10+ببرم.مشکلی پیش میاد اگر این نامه رو زمانی که اوضاع کرونا بهتر شد ببرم؟

    1. سلام
      شما بعد از رسیدن به سن مشمولیت باید برگه اشتغال به تحصیل را به سازمان وظیفه ارائه دهید تا معافیت تحصیلی برایتان صادر شود در غیر این صورت به عنوان غایب از خدمت شناخته میشوید و مشکلاتی را برایتان به همراه دارد.

  32. سلام بنده مشکل وسواس فکری و عملی ocd شدید دارم و 9 سال مدارک پزشکی دارم و دوسال هم تحت نظر پزشکی بودم که خودش در نظام وظیفه شهرستانمون هست و من اقدام کردم برای معافیت و هم پزشک معاین اولیه و هم دو متخصص که در مرکز استان معاینه ام کردن رای به معافیت بنده داده اند اما در کمیسیون اخرم که اول اردیبهشت تشکیل شد برای من شش ماه معافیت موقت زده اند حال سوال بنده این است :
    1- ایا بعد شش ماه دائم میشه یا خیر؟؟؟ چند درصد امکان داره دائمی بشه؟؟
    2- اگر خدای نکرده معاف نشم باید چکار کنم؟؟ چون من شرایط خدمت ندارم و الان 9 سال تحت درمانم و قرص مصرف میکنم و اگر روزی 3 بار حمام نرم دیوانه میشم و میترسم فراری بشم.
    با تشکر . لطفا پاسخی صریح بدهید . بی صبرانه منتظر پاشختان هستم.

    1. سلام
      معافیت موقت برای گذراندن دوره درمان است و اگر مشمولی بعد از این دوره و بعد از انجام معاینات و آزمایشات بهبود نیافته باشد میتواند معافیت دائم بگیرد که البته این موضوع به رای و نظر شورای پزشکی وظیفه عمومی بستگی دارد.

  33. سلام
    من مهندسی شیمی هستم وبخاطرصافی کف پامعاف از رزم شدم و الان نیرویی و دریایی بندر جاسک بخش خدمات شهری. زباله جمع میکنم و تخلیه کامیون به معنای واقعی ماروبه بردگی گرفتن بعداز این همه درس خواندن ایا؟راهی هست که ماروجابجاکنن
    باسپاس

    1. سلام اقای خرازی
      میتونید از سرداران نظام وظیفه برای برای این کار درخواست کنید.

  34. سلام
    من دارم کارشناسی می خونم و ترم چهار هستم شماره یک چشمم به تازگی ۶ شده الان میتونم از دانشگاه انصراف بدم و اقدام کنم برا معافیت دائم؟

    1. سلام
      دریافت معافیت پزشکی حین تحصیل یکی از مواردی است که تنها برای تعدادی از بیماریها امکان پذیر است که بیماریهای چشم نیز یکی از این موارد است. البته نوع مدرک تحصیلی و نظر شورای پزشکی در معافیت یا عدم معافیت افراد اثر گذار است.

  35. سلام
    من ۲۱ سالمه بعد من تو تصاف رباط سلییی پام پاره شده والان میل تو پام به خاطر شکستگی فمور میخام برم سربازی اگه کارهای سخت بهم داده بشه مشکلی ندارم اما دویدن واسم سخته. از طرفی میخام تو خود سربازی باد دفترچه سپاه رباط را عمل کنم
    اگه بخوام از دفترچه سپاه واسه تو سربازی عمل پام استفاده کنم ، باید مشکلم را بیان نکنم؟!
    ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام
      بله اما توجه کنید چنانچه سلامتی شما تایید نشود امکان اعزام به خدمت وجود ندارد همچنین درصورت کتمان بیماری و بروز مشکلات در دوره سربازی، عواقب آن به عهده خود شما خواهد بود.

  36. سلام سرباز هستم مرخصیم ۷فروردین تمام شده ولی ماشین نیست برم محل خدمت ایا غیت به حساب میاد

  37. سلام من متولد ۸۱ ام .پدر مادرم ۶ ساله جدا شدن ولی من برای رفتن به مدرسه پیش پدرم زندگی میکنم . برای گرفتن کفالت باید حتما پیش مادرم زندگی کنم؟ اگر برم پیش مادرم زندگی کنم میتونم کفالت بگیرم؟

    1. سلام
      بله چنانچه در کمیسیون نظام وظیفه تایید شود که شما وظیفه نگهداری و مراقبت از مادر فاقد شوهر را برعهده دارید میتوانید از معافیت کفالت مادر بهره مند شوید.

  38. سلام..خسته نباشیم یه سوال داشتم..من پدرم زیر ۶۶ سن داره و کشاورزه و بیماری قند دارد و همینطور برادری بزرگتر از خودم دارم که خدمت سربازی را تموم کرده در حالی که شرایط معافیتو داشته یعنی کولیت روده داره و تحت درمان و پرونده پزشکیش موجوده و نمیتونه به کارای پدرم رسیدگی یا کمک کنه..میخواستم بدونم من میتونم برای معافیت کفالت پدر اقدام کنم…

    1. سلام وقت بخیر
      بله با توجه به بیماری پدر و همچنین بیماری برادر بزرگتر از خودتان میتوانید برای دریافت معافیت کفالت اقدام کنید. البته باید بیماری و از کار افتادگی پدر و همچنین سوابق پزشکی و وضعیت جسمی برادر به تایید کمیسیون های پزشکی سازمان وظیفه برسد و در صورت تایید با معافیت شما موافقت خواهد شد.

  39. سلام خسته نباشین من متولد68هستم اموزشی روتموم کردم وواردیگان شدم 20روزبودم مرخصی امدم دیگه نرفتم سال 88کل خدمتم 18ماه بودالان برم خدمت همون 18ماه روبرای من حساب میکنندیاباقانون جدیدخدمت حساب میشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      خیر اگر دلیل قانع کننده ای برای غیبت خود نداشته باشید شما به عنوان سرباز غایب و فراری تلقی میشوید و باید مطابق قانون اضافه خدمت بخورید که میزان اضافه خدمت با توجه به مدت غیبت شما مشخص میشود.

  40. سلام‌‌ من عفونت پروستات دارم باید تحت نظر دکتر باشم هر هفته یک بار کلیم شن ساز هست که باید اینم تحت نظر دکتر باشم چون که هم پروستات هم کلیه سنگ ساز و شن ساز ارثی هست عموم سرطان پروستات داشته . باید کلا تحت نظر دکتر باشم بعد رباط قوزک پام درج ۲ پاره شده مینیکس پام هم آسیب دیده میخاصتم بدونم میتونم من معافیت پزشکی بگیریم یا نه

    1. سلام وقت بخیر
      معافیت پزشکی به دلیل عفونت پروستات تحت شرایط خاصی اماکن پذیر است که بعد از انجام معاینات و با نظر شورای پزشکی مشخص میشود و معمولا اگر مزمن و عود کننده با سه نوبت باشد معافیت دائم را به همراه دارد. کلیه سنگ ساز نیز در صورت بروز هیدرو نفروز میتواند منجر به معافیت دائم شود همچنین پارگی رباط و مینیسک نیز تحت شرایط خاصی باعث معافیت میشود. بنابراین شدت بیماری شما یکی از عللی است که در معافیت تاثیر دارد و باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

  41. سلام من عفونت پروستات دارم هر هفته یک بار باید به دکتر مراجع کنم تحت نظر دکتر باشم چون که ما ارثی هست عموم سرطان پروستات داشته بعد شن کلیه هم دارم به خاطر که کلیم شن ساز‌هست رباط قوزک پام هم درجه دو پاره شده مینیکس پام آسیب دیده هست میخاصتم ببینم من معافیت پزشکی میتونم بگیریم یا نه ممنون که میشم جواب بدید مرسی

    1. سلام وقت بخیر
      معافیت پزشکی به دلیل عفونت پروستات تحت شرایط خاصی اماکن پذیر است که بعد از انجام معاینات و با نظر شورای پزشکی مشخص میشود و معمولا اگر مزمن و عود کننده با سه نوبت باشد معافیت دائم را به همراه دارد. کلیه سنگ ساز نیز در صورت بروز هیدرو نفروز میتواند منجر به معافیت دائم شود همچنین پارگی رباط و مینیسک نیز تحت شرایط خاصی باعث معافیت میشود. بنابراین شدت بیماری شما یکی از عللی است که در معافیت تاثیر دارد و باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

  42. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم ۱۹اسفند ۹۸ اعزامم بود الان ۲ماه به تعویق افتاده جزوه خدمت سربازی حساب میشه ممنون

    1. سلام وقت بخیر
      خیر، این تعویق در خدمت برای تمامی مشمولان اعزامی در ماه اسفند انجام شده است و مدت سربازی شما از زمان شروع خدمت و حضور شما در یگان خدمتی حساب میشود.

  43. سلام من یه مقدار تونستم پود بدم برای خدمتم تا کی مهلت دارم ک پولو کامل بدم

    1. سلام وقت بخیر
      افراد غایبی که اقدام به خرید خدمت سربازی خود کرده اند تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری فرصت دارند تا اقساط عقب افتاده خود را پرداخت کنند.

      1. آخرین قسط خریدخدمتم فروردین ۹۹ بوده چنتاقسطم مونده اگه تاآخرهمین تیرماه پرداخت کنم مشکلی پیش میاد.بخاطرکرونا بیکاربودم وقرنتینه بودیم..قبول میکنن..ممنون میشم جواب بدید؟ آیاراهی وجودداره..

        1. سلام
          با توجه به شیوع بیماری کرونا تا پایان سال جاری مهلتی برای پرداخت قسطهای عقب افتاده در نظر گرفته شده است البته هنوز تایید نشده است.

  44. سلام . من ۵ سال غیبت سربازی دارم. و مدرک ارشد دارم. اما میخوام مجدد توی کنکور سراسری شرکت کنم برای پزشکی.
    اگر الان دفترچه پر کنم‌که بعد از ازمون کنکور ،اعزام به خدمت بشم ؛ و شهریور که دو سه ماه از خدمت گذشته باشه ، نتیجه قبولی م بیاد ، آیا میتونم وسط خدمتی که قبلش غیبت داشتم معافیت تحصیلی بگیرم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      لازمه دریافت معافیت تحصیلی نداشتن غیبت از سربازی میباشد بنابراین این امکان وجود ندارد. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که برای هر یک از مشمولان تنها یک بار معافیت تحصیلی برای هر مقطع صادر میشود و تحصیل مجدد در یک مقطع تحصیلی تنها با ارائه کارت معافیت یا پایان خدمت امکان پذیر است.

  45. سلام برای بخشش اضافه خدمت فرزند ایثارگر حتما کارت ایثارگری نیازه یا تاییده بیاری مشکلی نداره؟ چون ۲۱ ماه جبهه ثبت شده ولی کارت ایثارگری هنوز نیومده

    1. سلام وقت بخیر
      با توجه به عدم صدور کارت ارائه تاییدیه و گواهی های مربوطه کفابت میکند.

    2. سلام سرباز هستم مرخصیم ۷فروردین تمام شده ولی ماشین نیست برم محل خدمت ایا غیت به حساب میاد

      1. سلام وقت بخیر
        بله غیبت محسوب می شود ولی می توانید از توجیه غیبت استفاده نمایید.

  46. سلام خسته نباشید میگم برادر من الان مرخصیه مشکوک به کروناس و بستریه تو بیمارستان مرخصیش چند روز دیگه تموم میشه چیکار باید بکنیم غیبت و اضاف نخوره

    1. سلام
      در چنین شرایطی شما میتوانید با ارائه ی مدارک پزشکی که از مراکز درمانی و دانشگاهی معتبر دریافت کرده اید، غیبت از سربازی را توجیه کنید و در واقع باید پرونده و مدارک پزشکی را به یگان خدمتی تحویل دهید، در صورت تایید مدارک و مستندات ارائه شده، اضافه خدمت، غیبت و… در نظر گرفته نمیشود.

  47. سلام و ممنون از سایت عالی شما…
    درمورد معافعیت تحصیلی الا من هنوز 2کتاب به عمد تجدید آوردم که نروم سربازی و متولد10/09/79هستم،بعدا امسال فک نکنم بتونم رشته ای که میخوام را بیارم حالا سال دیگه(سال دیگه آذر وارد 20سالگی میشم) باز همین دو کتاب را امتحان نمیدم که نروم و بخوانم بتونم برم دانشگاه یعنی موقعی که من وارد دانشگاه میشم 20سال تقریبا9ماه سن دارم حالا این کار برام موثر هست یا نمی تونم برم دانشگاه

    1. سلام
      مشمولان وظیفه عمومی که در دوره متوسطه مشغول به تحصیل هستند تنها تا رسیدن به سن 20 سالگی مجاز به استفاده از معافیت تحصیلی هستند. شما تا قبل از رسیدن به سن 20 سالگی باید تکلیف تحصیل و سربازی خود را مشخص کرده باشید تا وارد دوره غیبت نشوید.

  48. سلام وقت بخیر. سوالی داشتم ممنون میشم جوابم رو بدهید. من متولد ۶فروردین سال۸۰ هستم .کنکور ۹۸ رو شرکت کردم ولی رتبه مورد نظر رو کسب نکردم فارع التحصیل خرداد ۹۸ هم هستم برا معافیت یه گواهی از مدرسه بردم برا پلیس +۱۰ تا اول فروردین سال۹۹ معافیت هم بهم دادن .امسال میخوام کنکور ۹۹ شرکت کنم ثبت نام هم کردم آیا مشکلی در این زمینه ندارم ؟ اقدام خاصی باید انجام بدم؟

    1. سلام
      با توجه به اینکه معافیت شما تنها تا فروردین ماه میباشد و کنکور بعد از این تاریح برگزار میشود شما باید بعد از مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه خود درخواست تعویق اعزام را به دفاتر پلیس + 10 ارائه کنید تا وارد دوره غیبت از سربازی نشوید.

  49. سلام
    من متولد 18 مهر 1379 هستم و در خرداد سال 98 امسال دیپلم گرفتم و کنکور ۹۸ رو شرکت کردم ولی کنکور رو خوب ندادم و امسال پشت کنکور موندم که واسه کنکور ۹۹ شرکت کنم الان میشه بگید که سازمان نظام وظیفه واسه من غیبت سربازی میزنه یا نه و من میتونم واسه کنکور ۹۹ ثبت نام کنم یا نمیتونم خواهشا جواب بدید واسم خیلی مهمه

    1. سلام
      از تاریخ فارغ التحصیلیتان یک سال مهلت دارید که برای اعزام به خدمت اقدام کنید و یا با قبولی در دانشگاه از معافیت تحصیلی استفاده کنید. بنابراین شما میتوانید در کنکور سال جاری نیز شرکت کنید البته توصیه میکنیم با مراجعه به دفاتر پلیس +10 از تاریخ دقیق این مهلت یکساله مطلع شوید تا وارد دوره غیبت نشوید.

  50. سلام
    با شماره آستیگمات ۲.۷۵ برای بک چشم و ۳.۲۵ برای چشم دیگر می‌توان از معافیت از رزم استفاده کرد یا خیر؟
    با تشکر

    1. سلام
      معافیتی که برای افراد با بیماری آستیگمات چشم در نظر گرفته شده در ارتباط با نوع مدرک تحصیلی و همچنین نوع آستیگمات چشمی این افراد نیز میباشد. اما به طور کلی آستیگماتیسم ساده، مرکب، مخلوط بین 3 تا 5 دیوپتر برای هر چشم، معافیت از رزم را به دنبال دارد.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید