آشنایی با سایت سنجش آموزش کشور sanjesh.org

آشنایی با سایت سنجش آموزش کشور sanjesh.org

امروزه همه افراد، مخصوصا دانش آموزان کنکوری و دانشجویان با سازمان سنجش آموزش کشور آشنا هستند و حتما از خدمات این سازمان استفاده کرده اند. این سازمان امکانات فراوانی را در راستای ارزیابی توانمندی های داوطلبان آزمون های مختلف ارائه می دهد. این آزمون ها یا علمی و یا استخدامی هستند و به طور کلی می توان سازمان سنجش کشور را یک مرکز آزمون شناسی نامید.

بسیاری از افراد می دانند که این مرکز آزمون شناسی کشور با همکاری دانشگاه های مختلف، دانشجو می پذیرد؛ ولی شاید کمتر کسی اطلاعات جامعی درباره این نهاد سنجش علمی کشور داشته باشد.

ما در این مقاله تصمیم داریم تا شما را بیشتر از قبل در مورد سازمان سنجش آموزش کشور و سایت سنجش sanjesh.org آشنا کنیم. پس اگر تمایل دارید تا در مورد این سازمان و امکانات آن بیشتر بدانید، ما را تا ادامه این مطلب همراهی کنید.

معرفی سایت سنجش sanjesh.org

همان طور که گفته شد، سازمان سنجش آموزش کشور یک مرکز آزمون شناسی است که توانایی های داوطلبان را برای پذیرش در آزمون علمی یا استخدامی، ارزیابی می کند. امروزه تمامی خدمات این سازمان برای داوطلبان به صورت غیرحضوری و اینترنتی ارائه می شود.

داوطلبان برای دریافت خدمات این سازمان باید به درگاه اینترنتی آن یعنی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

علاوه بر ثبت نام آزمون های علمی (از جمله کنکور های سراسری در مقاطع مختلف)، ثبت نام آزمون های استخدامی در سازمان های دولتی و غیر دولتی نیز از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

سایت سازمان سنجش، شامل بخش های مختلفی است که مطالب گسترده ای در اکثر زمینه های علمی و آموزشی را در بر دارد. هر کدام از این بخش ها کاربردهای بسیاری داشته و خدمات بسیاری را در زمان بندی مناسب ارائه می دهند.

معرفی سایت سنجش sanjesh.org

بخش های مختلف سایت سنجش و کاربرد آن

همان طور که گفته شد، این درگاه اینترنتی از بخش های مختلفی تشکیل شده است و داوطلبان می توانند با مراجعه به هر قسمت، از امکانات و خدمات ارائه شده استفاده کنند.

از جمله بخش های سایت سنجش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی و برگزاری آزمون های علمی، استخدامی و ورودی دانشگاه ها در سراسر کشور با توجه به ضوابط مانند؛ المپیاد علمی دانشجویی، آزمون TOLIMO، آزمون کاردانی فنی و حرفه ای، کنکور سراسری گروه های آزمایشی مختلف و…
  • برگزاری مسابقات علمی دانشجویان در رشته ها و مقاطع مختلف و در تمام سطوح (ملی، منطقه ای و بین المللی)
  • ارزیابی کیفیت موسسات آموزش عالی و نظارت بر برگزاری آزمون ها به وسیله مراکز تحصیلی و علمی و همچنین تبادل نظر با متخصصین و کارشناسان موسسات علمی ایران و کشورهای خارجی
  • صدور گواهی آزمون، کارنامه آزمون و اعلام نتیجه
  • رسیدگی به اعتراضات و پیشنهادات در برگزاری آزمون های مختلف
  • انتخاب رشته داوطلبان برای ورود به دانشگاه در مقاطع مختلف دانشگاهی
  • ارائه دفترچه های راهنما با اهداف مختلف، مانند دفترچه انتخاب رشته کنکور و اطلاع رسانی های به موقع داوطلبان
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نحوه ورود به سایت سنجش sanjesh.org

نحوه ورود کاربران به سایت سنجش آموزش کشور، کار چندان سختی نیست. همه کاربران می توانند با تایپ www.sanjesh.org در نوار آدرس مرورگر خود وارد این سایت شوند.

همچنین با تایپ سایت سنجش در گوگل و جستجوی آن می توانند در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل به این سایت دسترسی داشته باشند.

بخش های مختلف سایت سازمان سنجش

سایت سازمان سنجش یا همان سامانه الکترونیکی سازمان سنجش، با یک طراحی خوب و مناسب، امکانات خود را در بخش های مختلف به متقاضیان ارائه می دهد.

بخش های این سامانه به شرح زیر است:

اخبار و اطلاعیه ها

در قسمت میانی این سایت، یک سری اخبار و اطلاعات وجود دارند که عنوان آزمون های مختلف را می توانید در آنجا ببینید. در اولین بخش این اطلاعیه ها، اغلب اخبار ویژه مشاهده می شوند که مهم ترین و ضروری ترین خبرها هستند.

بعد از اطلاعیه های ویژه، ممکن است که با عنوان «عمومی» رو به رو شوید که شامل اطلاعیه های کلی است و به تمامی داوطلبان رشته ها یا آزمون های مختلف مرتبط می شود. در ادامه این بخش نیز اخبار جدید منتشر شده به تفکیک هر آزمون وجود دارد که این اطلاعیه ها به صورت مشخص دسته بندی شده و در بخش مخصوص به مقطع آن آزمون قرار دارند.

بخش های مختلف سایت سنجش و کاربرد آن

سیستم پاسخ گویی

یکی دیگر از بخش های بسیار مهم این سایت، سیستم پاسخ گویی است که در قسمت بالا و در سمت چپ سایت سنجش آموزش کشور، قرار گرفته است و هدف از آن جواب دادن به درخواست ها و پرسش های داوطلبان است.

بخش پاسخ گویی خود شامل 5 بخش است:

  • ورود به سیستم پاسخ گویی
  • سوالات متداول
  • ارسال درخواست
  • ارسال انتقادها و پیشنهادها
  • دریافت شماره پرونده و پیگیری

کاربران برای پاسخ گویی بهتر و سریع تر می توانند با توجه به هدف خود، به یکی از بخش های این سیستم مراجعه کنند و سپس با ثبت و ارسال درخواست، مساله خود را بیان کنند. با ورود به هر کدام از بخش های سیستم پاسخ گویی، صفحه یکسانی از سایت سنجش باز می شود که شامل موارد مختلف است.

البته باید توجه داشته باشید که می توانید قبل از طرح پرسش یا ثبت درخواست، در قسمت پایین صفحه باز شده، سوالات متداول را مشاهده کنید و بعد از مطالعه آنها، نوع آزمون، موضوع و سوال خود را مشخص کرده و سوال خود را در صورت وجود، جستجو کنید. اگر سوال شما در بین سوالات متداول نبود، می توانید درخواست خود را در سایت سنجش ثبت کنید. برای این کار باید در سامانه حساب کاربری داشته باشید و سپس با انتخاب گزینه عضویت در سایت، توضیحات مندرج در بالا یصفحه را بخوانید و اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.

دسترسی سریع

در قسمت پایین سیستم پاسخ گویی و در سمت چپ، بخش دیگری به نام دسترسی سریع وجود دارد. اگر شما در زمان معین اطلاعیه موردنظر را مشاهده نکرده اید و یا کنجکاو هستید تا در مورد فعالیت های سازمان سنجش و عملکرد آن بیشتر بدانید، می توانید در این بخش جستجوی خود را انجام دهید.

شما می توانید با مشاهده و جستجو در این بخش به مواردی مهمی که در اطلاعیه ها منتشر شده، مانند کارت ورود به جلسه کنکور سراسری، دفترچه انتخاب رشته کنکور و… دسترسی داشته باشید.

بخش های مختلف سایت سنجش و کاربرد آن

این قسمت نیز شامل موارد متعددی است که ازجمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید کارت اعتباری (داوطلبان باید قبل از ثبت نام در هر آزمون، کارت اعتباری یا همان سریال ثبت نام را خریداری کنند و سپس فرایند ثبت نام را ادامه دهند که با کلیک بر روی قسمت خرید کارت اعتباری این کار انجام می شود.)
  • دریافت فایل (در این قسمت می توانید تمام دفترچه های راهنما و فهرست حذفیات در آزمون های مختلف را ببینید و یا با توجه به نوع آزمون و سال برگزاری آن، این دفترچه را دانلود کنید.)
  • اطلاعیه بخش حفاظت آزمون های سازمان
  • خدمات آزمون سنجش آموزش کشور
  • میز خدمت
  • سنج رضایت از خدمات
  • بیانیه حریم خصوصی سازمان سنجش
  • بیانیه توافق سطح خدمات در تارنمای سازمان سنجش
  • آزمون ها

همان طور که اشاره شد، یکی از وظایف سایت سنجش، برگزاری آزمون برای مراکز آموزش عالی دولتی است و از آنجایی که این سازمان به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وابسته است، هر ساله آزمون های علمی مختلفی را برای سنجش علمی و آموزشی افراد برگزار می کند.

علاوه بر آزمون های علمی، این سازمان آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی و دیگر سازمان ها را نیز برعهده دارد.

برای همین، در قسمت بالا و سمت راست صفحه نمایش سایت سنجش، یک منو رنگی از آزمون ها در حوزه های مختلف وجود دارد که شما می توانید با کلیک بر روی هر کدام از این گزینه ها، اطلاعیه های مربوط به آن آزمون را که از چند سال گذشته تا به امروز منتشر شده اند، مشاهده کنید. همچنین دفترچه های انتخاب رشته یا دفترچه راهنما، کارنامه، نتیجه اولیه و نهایی، سیستم انتخاب رشته کنکور گروه های آزمایشی و… را مشاهده کنید.

آزمون هایی که سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعاتی در مورد آن ها ارائه می دهد، به ترتیب زیر است:

  • کنکور سراسری
  • کنکور کارشناسی ارشد
  • کنکور کاردانی به کارشناسی
  • کنکور کاردانی فنی و حرفه ای
  • کنکور جامع علمی و کاربردی
  • کنکور دکترای تخصصی
  • پیام نور
  • آزمون های بین المللی
  • آزمون ورودی استعدادهای درخشان
  • TOLIMO
  • سایر آزمون های استخدامی
  • آزمون های استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی
  • آزمون های عمومی
  • آزمون سامفا
  • پیوندهای مرتبط

در این قسمت از سایت، لینک سایت های مهم و مرتبط با سایت سازمان سنجش را مشاهده می کنید. از جمله؛ سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، مرکز المپیاد علمی، دانشجویی سازمان سنجش و… دیده می شود.

بخش های مختلف سایت سنجش و کاربرد آن

سخن آخر

سایت سازمان سنجش آموزش کشور، تقریبا نامی آشنا بین تمامی دانش آموزان و دانشجویان است. این سایت تمامی اطلاعات جامع در مورد انواع آزمون های علمی و استخدامی را در اختیار داوطلب قرار می دهد. بنابراین نحوه ورود به این سایت و آشنایی با بخش های مختلف آن برای همه متقاضیان لازم و ضروری است.

با توجه به توضیحات داده شده، اگر باز هم در مورد این درگاه اینترنتی به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، می توانید با کارشناسان ما در آویژه در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا برای استفاده از بخش های مختلف سایت سازمان سنجش، نیاز به ثبت نام در این سایت است؟

خیر شما می توانید به راحتی و بدون ثبت نام در سایت، به بخش های مختلف سایت دسترسی داشته باشید.

برای ثبت نام آزمون های استخدامی به کجا باید مراجعه کرد؟

ثبت نام آزمون های استخدامی از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می گیرد.

آیا ثبت نام در کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش صورت می گیرد؟

بله؛ شما می توانید از طریق سایت سازمان سنجش در کنکور ثبت نام کنید.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

آشنایی با سایت سنجش آموزش کشور sanjesh.org

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 2 نظر:

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید