تکنیک های تست زنی در کنکور سراسری 1402 به تفکیک دروس

تکنیک های تست زنی, تکنیک تست زنی, تکنیک های تست زنی در کنکور,تست زماندار,مدیریت زمان در تست زنی

دانش آموزان زیادی هستند که مطالب درسی را به خوبی متوجه می شوند و نمرات خوبی هم در مدرسه بدست می آورند اما پای آزمون های تستی که به میان می آید، نمی توانند نتیجه خوبی کسب کنند این افراد مهارت تست زنی ندارند و اگر نتوانند این مشکل را حل کنند نتیجه دلخواه را در کنکور کسب نخواهند کرد.

در این مقاله سعی کرده ایم مهارت های تست زنی را برای شما برای شما بازگو کنیم تا با توجه به آن بتوانید در کنکور از دانش خود استفاده کنید و نتایج خوبی را کسب کنید

ضرورت آشنایی با تکنیک های تست زنی

در این مقاله قصد داریم شما را با تکنیک های تست زنی آشنا کنیم. همان طور که در مباحث مشاوره کنکور اشاره کردیم تست زنی اصولاً با هدف مسلط شدن بر مباحث درسی و افزایش سرعت پاسخگویی به تست ها انجام می‌شود.

یکی از کاربردهای تست زنی همین است که شما را با سوالات مختلف و نحوه‌ی حل سریع سوالات آشنا می‌کند. منتها این وجه از تست زنی عموماً در زمان یادگیری باید مورد توجه قرار گیرد.

تکنیک های تست زنی تست زنی و آزمون جامع

وجه دیگر تست زنی زمانی است که شما در یک آزمون شرکت می‌کنید و قرار است نتایج آموزش‌ها و یادگیری خودتان را بسنجید. در این جا ماهیت تست‌زنی با چیزی که در مرحله‌ی آموزش متفاوت است.

شما باید بتوانید سرعت، دقت، مهارت و تسلط خود را نشان دهید. از این رو باید با تکنیک‌های تست زنی آشنا شوید. بدون آشنایی با تکنیک‌های تست زنی شما سرعت پایین تری خواهید داشت و نخواهید توانست عملکرد مورد نظر را داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به این وجه از تست زنی بپردازیم.

تکنیک تست زنی؛ مهارتی که باید در جلسه کنکور بر آن مسلط باشید

تکنیک های تست زنی تست کنکور

تست زدن در کنکور، یک تکنیک است! یک مهارت است و یک قابلیت. ممکن است شما زیاد پیش آمده باشد با افرادی روبه رو شوید که هوش و استعداد بالایی دارند، در امتحانات همیشه جزء ممتازین هستند، ولی وقتی پای تست زنی به میان می‌آید یک جای کارشان می‌لنگد. نکته دقیقاً اینجاست که ماهیت سوالات تشریحی و تستی با هم متفاوت است. چون در راه حل تشریحی داشتن سرعت عمل و صرفاً شما باید بر موضوع درسی مسلط باشید و با همه جزئیات آن را تشریح کنید. در حالی خیلی وقت‌ها در سوالات تستی ممکن است شما پاسخ سوالی را اصلا ندانید و بلد نباشید ولی بتوانید از میان گزینه‌ها پاسخ صحیح را حدس بزنید.

پس حتماً به خاطر داشته باشید که تست زنی تکنیک های خاص خودش را دارد و شما باید در مواجهه با یک سوال تستی یا تشریحی رویکرد و رویه‌ی متفاوتی را در پیش بگیرید. زیرا گاهی با اندکی هوش، ذکاوت و آشنایی قبلی ممکن است شما سوالاتی را در تست‌ها پاسخ دهید که شاید هیچ گاه به صورت تشریحی قادر به پاسخگویی آن‌ها نباشید. در ادامه تلاش خواهیم کرد نکات و تکنیک‌های کلی تست زنی و سپس به تفکیک دروس تکنیک های تست زنی خاص هر درس را به شما ارائه دهیم.

نکات مربوط به تکنیک های تست زنی

انواع تکنیک های تست زنی, نکات مهم تکنیک های تست زنی

قبل از این که به بحث درباره تکنیک های تست زنی بپردازیم اول باید نکاتی را به شما یادآوری کنیم. توجه به این نکات، خصوصاً به هنگام جلسه کنکور به کار شما خواهد آمد. سعی کنید این نکات را در تمرین های تست زنی خود (زمانی که کتاب های تست را جلویتان می‌گذارید و برای یادگیری یا تسلط سوال‌ها را حل می‌کنید) در نظر داشته باشید و از این موارد پیروی کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

نکته شماره یک تکنیک های تست زنی؛ ریز و جمع و جور نوشتن

یکی از مشکلاتی که معمولاً بخشی از داوطلبان کنکور با آن مواجه می‌شوند، کم آوردن جا در برگه‌ی سوالات است. این افراد معمولاً دست خط درشتی دارند و خیلی بزرگ بزرگ می‌نویسند. باید توجه داشته باشید که در جلسه کنکور شما اجازه بردن برگه اضافه را ندارید. در عین حال معمولاً در برگه سوالات فضای کمی برای محاسبات (دروس محاسباتی مثل ریاضی، فیزیک، شیمی یا حتی زیست و … ) دارند. شما باید عادت کنید که راه حل خود را به صورت ریز و جمع و جور بنویسید تا فضا کم نیاورید. کم آوردن فضا باعث می‌شود محاسباتتان را در هم بر هم بنویسید. بدین ترتیب ممکن است در خواندن اعداد یا محاسبات دچار اشکال شوید یا حتی نفهمید هر کدام از محاسبات مربوط به کجاست.

نکته شماره دو تکنیک های تست زنی؛ به خلاصه نویسی عادت کنید

سعی کنید برای اینکه در برگه سوال جا کم نیاورید خلاصه نویسی کنید. خلاصه نویسی باید به گونه ای باشد که چیزی از قلم نیفتد و شما به هنگام کنترل راه‌حل دچار اشتباه نشوید. محاسبات ذهنی بعضی از مراحل محاسبه یا نشانه گذاشتن برای هر مرحله از راه‌حل به شما کمک می‌کند تا در فضای کوچکتری بتوانید مسیر راه حل را یادداشت کنید.

نکته شماره سه تکنیک های تست زنی؛ علامت گذاری نکات و محاسبات مهم

در هنگام خواندن سوال همیشه از شما خواسته می‌شود مواردی را شمارش کنید یا به دست آورید. در صورت سوال سعی کنید زیر این موارد خواسته شده خط بکشید تا دچار بد فهمی سوال نشوید. در زمان حل سوال هم ممکن است تا رسیدن به پاسخ نهایی چند مرحله را طی کنید. یا این که سوال چند بخشی باشد و شما مجبور باشید تا همه‌ی موارد خواسته شده را به دست آورید.

وقتی دارید سوالی را حل می‌کنید، خصوصاً زمانی که با دروس محاسباتی درگیر هستید، سعی در هر مرحله از راه‌حل دور عدد یا پاسخی که به دست آوریده‌اید خط بکشید و بعد راه‌حل را ادامه دهید. با این کار سرعت پیدا کردن عددهای مهم در راه‌حل سریع‌تر می‌شود و احتمال خطای شما هم بسیار کاهش پیدا می‌کند. در برخی از دروس دیگر مثل ادبیات یا دین و زندگی و … هم نیاز است تا شما بعضی از عناصر یک جمله را شمارش کنید. سعی کنید برای هر کدام از این اجزا نیز نشانه‌ای در نظر بگیرید تا به هنگام شمارش کارتان سریع‌تر پیش برود.

تکنیک های تست زنی

تکنیک های تست زنی اصول حاکم بر سوالات کنکور

با در نظر گرفتن این نکات عمومی درباره تکنیک های تست زنی بهتر است برویم سراغ معرفی تکنیک های تست زنی. فنون و تکنیک های تست زنی، یکی از مهارتهای لازم برای کنکور است که شما باید در دوران متوسط دوم آن ها را تقویت کنید. تسلط بر تست زنی برای موفقیت در کنکور تاثیر غیر قابل انکاری دارد. موضوع تکنیک های تست زنی موضوع بسیار پیچیده و گسترده‌ای است که حتی برای آن کارگاه و کلاس‌های مفصلی هم برگزار می‌شود. اما ما تلاش خواهیم کرد تا به صورت خلاصه مهم‌ترین تکنیک های تست زنی را به شما معرفی و عرضه کنیم. قسمتی از توضیحات این مطلب عمومی است و برای کلیه دانش آموزان متوسطه دوم و کنکوری در نظر گرفته شده است. قسمتی از توصیه ها هم که اختصاص به دروس خاصی دارد به صورت جداگانه و تفکیکی ارائه شده است.

تکنیک های تست زنی شماره ۱؛ آشنایی با طراحی و طراحان تست ها

با وجود آن که بعضی از افراد و مؤسسات ادعا دارند که روشهایی را ابداع کرده‌اند تا کنکوری‌ها حتی بدون حل مساله یا توجه به صورت مساله و براساس قوانین احتمالات بتوانند تستها را درست علامت بزنند، عملا چنین چیزی امکانپذیر نبوده و ادعاهایی از این قبیل نوعی فرصت طلبی محسوب می‌شوند. هر چند که در طراحی تست‌های کنکور معمولاً روند و رویه مشخصی وجود دارد اما این دلیل نمی‌شود که بتوان صرفا با دیدن سوال به پاسخ مناسب رسید. با این حال با بررسی سوالات کنکور می‌توان متوجه شد که چه مباحث و چه تیپ سوالاتی، در کنکور پر تکرار هستند و از این طریق می‌توان تمرکز خود را بر روی آن مباحث گذاشت.

اما باید توجه داشت که هر چند سال رویه طراحی سوالات کنکور تغییر می‌کند و سازمان سنجش آموزش کشور نیز به عنوان متولی تهیه سوالات کنکور نیز به این موضوع توجه ویژه دارد. شما نمی‌توانید صرفاً بر روی مباحث خاصی از کتب درسی متمرکز شوید. قاعدتاً یابد بر روی کل کتاب تسلط نسبی داشته باشید. منتها می‌توانید بر روی سوالات و مباحث پرتکرار بیشتر تمرکز کنید.

تکنیک های تست زنی شماره ۱-۱؛ اصول حاکم بر طراحی سوال

یکی از اصولی که در طراحی سؤالات کنکور رعایت می‌شود در نظر گرفتن سؤالات آسان، متوسط و مشکل در هر درس است. در مقابل، یکی از اشکالات وارد به طراحی تستها نوع چینش سؤالات است. اصولا باید در هر درس سؤالات از آسان به مشکل تنظیم شوند. تما ظاهرا در سؤالات کنکور چنین نظمی وجود ندارد و مثلا گاهی بعد از سؤالات سخت دیفرانسیل بلافاصله سؤالات سخت گسسته آغاز می‌شود و یا مانند کنکور سال 81 که سؤالات ادبیات با چند سؤال سخت پی درپی شروع شده بود.

نکته بعدی در خصوص طراحان سوال کنکور این است که غالباً یک نفر طراح سوالات نیست. مثلا برای درس زبان انگلیسی یا سایر دروس معمولاً چهار پنج نفر از معلمان برتر کشور را دعوت می‌کنند. و هر معلم برای هر کدام از مباحث درسی سوالات خود را مطرح می‌کند. نهایتاً از بین این سوالات، تعداد کافی سوال انتخاب و برای کنکور قرار داده می‌شود. هر چند که در مرحله نهایی نیز سعی می‌شود قاعده وجود سوالات آسان تا مشکل رعایت شود اما گاهی پیش می‌آید که به دلیل این شیوه‌ی گزینش سوال، مجموعاً سوالات کمی سخت یا آسان شوند.

کلید:در طراحی سؤالات کنکور اصول کلی طراحی تست رعایت می‌شود. بنابراین برای پاسخگویی به سؤالات دنبال روشهای غیر عادی نباشید.

تکنیک های تست زنی شماره ۲؛ آمادگی برای هرنوع احتمال

تکنیک های تست زنی در جلسه کنکور, آمادگی ذهنی در جلسه کنکور

با توجه به نکته‌ی انتهایی در تکنیک تست‌زنی شماره ۱ قابل پیش‌بینی است که بودجه‌بندی و حتی درجه سختی سوالات نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شود. بنابراین تصور نکنیدکه همه چیز باید بر وفق مراد پیش رود. متاسفانه بسیار دیده شده دانش آموزانی که با آمادگی خوب درسی در جلسه‌ی کنکور حاضر شده‌اند اما به محض مواجهه با چند سؤال سخت پی درپی، سررشته‌ی کار را گم کرده و حتی بقیه را هم نتوانسته‌اند خوب جواب بدهند. این آمادگی ذهنی را در خود ایجاد کنید که ممکن است با هر احتمالی روبه‌رو شوید.

امکان دارد در شرایطی که خوب پیش می‌روید به ناگاه به یک، دو، سه و یا چند سؤال سخت برخورد کنید. امکان دارد سؤالات یک درس با تست های مشکل شروع شود، و هر نوع امکان دیگری نیز وجود دارد. درهرحال، شما آمادگی لازم را در خود ایجاد کنید تا دستپاچه نشوید. این نکته را در ذهن داشته باشید که شما قرار نیست همه‌ی سوالات کنکور را ۱۰۰ درصد بزنید. پس جرأت رد شدن از روی سوالات مشکل را داشته باشید و با دیدن چند سوال سخت پی در پی، زمان خود را برای حل این سوالات به هدر ندهید.

کلید:خود را برای مواجهه با هر نوع سؤالی در سر جلسه کنکور آماده سازید.

تکنیک های تست زنی شماره ۳؛ اولویت‌بندی تست ها

به هتگام تست زنی خصوصاً در آزمون‌های آزمایشی این کار را تمرین کنید: سعی کنید با همان یک بار خواندنِ سوال تشخیص دهید که درجه سختی این سوال چه قدر است. توجه داشته باشید که منظور از سوال سخت فقط سوالاتی که درجه دشواری بالایی دارند نیست. سوالی که آسان یا متوسط است اما وقت زیادی از شما می‌برد، آن سوال را هم جزء سوالات سخت به شمار آورید. سعی کنید برای سوالاتی که سخت‌تر هستند علامت‌های خاصی برای خود قرارداد کنید.

مثلا می‌توانید سوالات را به صورت یک، دو و سه ستاره درجه بندی کنید. به این ترتیب می‌توانید تا انتهای سوالات را بروید و سوال‌های آسان و متوسط را از دست ندهید. پس از تمام شدن همه‌ی سوال‌ها اگر زمان اضافی برای شما باقی مانده باشد، سریعاً می‌توانید به سوالات سخت‌تر که قابل حل هستند مراجعه کنید و بر اساس اولویت پاسخ دهید. به این ترتیب هم زمان را مدیریت می‌کنید و هم بعد از کنکور حسرت ندیدن و نزدن سوالات آسان را نمی‌خورید.

کلید:سوالات را اولویت بندی و علامت گذاری کنید تا بتوانید زمان و سوالات را بهتر مدیریت کنید.


بیشتر بخوانید: آشنایی با روش تست زمان دار در کنکور 1401


تکنیک های تست زنی شماره ۴؛ جرات گذشتن از تست

همان طور که گفتیم این احتمال وجود دارد که بر اساس شرایط زمانی و وضعیت ذهنی شما در کنکور، بازدهی شما پایین بیاید. لذا ممکن است شما حتی سوالات دو ستاره ای (درجه سختی متوسط) را هم گاهی نتوانید پاسخ دهید. برای تعداد زیادی از دانش آموزان پذیرفتن این نکته که باید از خیر بعضی از سؤالات بگذرند، سخت است. شما باید عادت کنید که از روی بعضی تست‌ها بگذرید و این خود نه تنها نشانه‌ی ضعف نیست بلکه بیانگر مهارت بالای شماست. دانش آموزان انگشت‌شماری وجود دارند که هم توانایی و هم فرصت آن را داشته باشند که بتوانند به همه‌ی سؤالات پاسخ دهند. پس در آزمون‌های آزمایشی این موضوع را تمرین کنید. با این کار متوجه خواهید شد که نتیجه‌ی نهایی کنکور هم بهتر خواهد شد. چون شما با این کار فرصت می‌کنید همه‌ی سوالات را مرور کنید و سوال آسانی را از قلم نیندازید.

کلید:باید آن قدر جسارت داشته باشید که از خیر بعضی تست‌ها، خصوصاً تست‌های زمان‌بر بگذرید.

تکنیک های تست زنی شماره ۵ ؛ داشتن قدرت ریسک کردن

تکنیک های تست زنی شک داشتن در گزینه صحیح, مشاوره کنکور

یکی از سوالاتی که برای داوطلبان کنکور زیاد پیش می‌آید این است که با سوالاتی که درباره آن‌ها شک دارند چه کار کنند. آیا با توجه به اینکه تست‌ها نمره‌ی منفی دارند، باید از خیر این سوال‌ها بگذرند یا اینکه پاسخ دهند؟

پونزدر این خصوص باید این نکات را در نظر بگیرید:

  • اگر در مورد هر چهارگزینه مشکل دارید توصیه میشود از خیر آن سؤال بگذرید
  • اگر بین سه گزینه شک داشتید باز هم توصیه می‌کنیم سوال را پاسخ ندهید
  • زمانی که مطمئن هستید حداقل دو گزینه غلط است حتما یکی ازگزینه‌ها را علامت بزنید

کلید:در تست هایی که در مورد گزینه‌ی صحیح شک دارید تنها زمانی ریسک کنید که اطمینان داشته باشید حداقل دوگزینه غلط است.

تکنیک های تست زنی شماره ۵ ؛ خواندن کل اجزاء تست

تکنیک های تست زنی تکنیک درست خواندن سوال

خواندن دقیق و کامل سوالات و گزینه‌ها موضوعی است که همه در مورد آن اتفاق نظر دارند. باید تمام اجزاء و تست را با دقت بخوانید. سعی کنید صورت مساله را با حوصله و تمرکز مطالعه کنید و زیر نکات مهم و کلیدی سوال و مواردی که از شما خواسته شده است خط بکشید. توجه داشته باشید که در تست‌های کنکور به این نکته حتماً دقت کنید که جمله به صورت مثبت یا منفی تمام می‌شود. اگر شما یک نیست یا هست را به درستی نخوانید، ممکن است سر در گم شوید و نتوانید سوالی هرچند ساده را پاسخ دهید. به همین ترتیب تک تک گزینه‌ها را هم با دقت بخوانید.

یادتان باشد اگر عجله کنید شاید کمی زمان را ذخیره نمایید، ولی به طور حتم، احتمال اشتباه بسیار زیاد خواهد بود. چه بسا مجبور شوید صورت سوال را چند بار بخوانید و حتی بخشی از زمان شما هم به هدر برود. لذا توجه داشته باشید که خواندن با حوصله و دقیق صورت سوال کمک می‌کند تا شما چیزی را از قلم نیندازید و از چند بار کاری و اتلاف وقت هم جلوگیری می‌کند.

کلید:قبل از هر گونه اقدام به پاسخگویی تست، تمام اجزاء آن را با دقت بخوانید.

تکنیک های تست زنی شماره ۶ ؛ پیش بینی قبل از جواب

تکنیک های تست زنی تکنیک مواجهه با گزینه ها

اگر توانایی‌اش را دارید و دچار شتاب‌زدگی و تصمیم اشتباه نمی‌شوید سعی نمایید وقتی صورت مساله را خواندید قبل از نگاه کردن به گزینه‌ها، پاسخ صحیح را حدس بزنید. این کار سرعت عمل شما را در پاسخگویی به تستها افزایش خواهد داد. حتی درصورتی که حدس شما درست از آب درآمد و پاسخ شما بین گزینه ها وجود داشت باز هم حتما سایر گزینه ها را بخوانید. توجه داشت باشید که پیش‌بینی با پیش‌داوری متفاوت است.

پیش‌بینی حاصل دقت نظر و تسلط شما بر موضوع است. اما پیش‌داوری معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که شما در دام طراح گرفتار شده‌اید یا سوال را درست نخوانده‌اید. لذا حتماً کل صورت سوال و کل گزینه‌ها را نگاه کنید. خواندن همه‌ی گزینه‌ها به شما کمک می‌کند تا دچار پیش‌داوری نشوید. در این حالت اگر دو یا سه پاسخ صحیح مشاهده کردید متوجه می‌شوید که یک جای کار را اشتباه کرده‌اید و می‌توانید اشتباهتان را اصلاح کنید.

کلید:سعی کنید قبل از پاسخ به هرتست،گزینه صحیح یا حدود پاسخ درست را حدس بزنید.

تکنیک های تست زنی شماره ۷ ؛ فریب نخورید

یکی دیگر از تکنیک های تست زنی توجه به دام‌های طراح سوال و فریب نخوردن آن‌هاست. خیلی وقت‌ها طراح با توجه به پاسخ‌های نزدیک و گمراه کننده‌ای که در گزینه‌ها قرار می‌دهد، داوطلب را به اشتباه می‌اندازد. لذا به محض خواندن صورت مساله، سراغ راحتترین و ساده ترین گزینه نروید. متوجه گزینه‌های انحرافی باشید. توجه داشته باشید که ممکن است به خاطر عدم تمرکز، عجله و اشتباه گرفتن سرنخها فریب بخورید و ناخودآگاه به محض دیدن کوچکترین سرنخی از پاسخ، گزینه‌ی اشتباه را علامت بزنید. پس بسیار بسیار مهم است که از یک طرف تمرکز و دقت را تمرین کنید و از طرف دیگر با روشهای کنترل اضطراب آشنا باشید تا بتوانید حالت تعادلی خود را حفظ نمایید.

کلید:در جلسه‌ی کنکور عجول نباشید و خود را در دام‌های طراحان نیندازید. فریب پاسخ‌های نزدیک به پاسخ صحیح را نخورید.

تکنیک های تست زنی شماره ۸؛ زمان‌بندی و تقسیم صحیح زمان

تکنیک های تست زنی تکنیک زمان بندی در کنکور, مشاوره کنکور

توجه داشته باشید به همان ترتیب که سوالات آسان، متوسط و سخت در کنکور طرح می‌شوند، به همان نسبت نیز زمان لازم برای پاسخ‌گویی به آن‌ها متفاوت است. لذا قرار نیست که شما برای همه ی تستها زمانی یکسانی را در نظر بگیرید.این نکته بسیار ظریف و حساس است. اگر برای تستی سه دقیقه وقت صرف کردید حتما تستی هم وجود خواهد داشت که در ظرف 20 ثانیه پاسخ آن را بیابید. بنابراین در مورد تقسیم زمان وسواس به خرج ندهید. بلکه سعی کنید زمان‌تان را درست مدیریت کنید.

ممکن است شما در برخی دروس و تست‌ها تسلط بیشتری داشته باشید و سریع‌تر پاسخ دهید و در برخی دیگر کند باشید. لذا اگر پذیرفته باشید که باید از روی بعضی تستها بگذرید با این کار می‌توانید زمان بیشتری برای خود ذخیره کنید و زمان کافی برای پاسخگویی به بقیه سؤالات داشته باشید. در بعضی موارد به خصوص دروس عمومی امکان استفاده از زمانهای دروس دیگر هم وجود دارد.

کلید:در تقسیم زمان برای پاسخگویی به تستها، توجه داشته باشید که زمان برای حل هر تست متفاوت است.

تکنیک های تست زنی شماره 9؛ زمانی برای مرور

اگر تکنیک های تست زنی قبلی را به خوبی رعایت کرده باشید، اصولا باید زمانی را اضافه در اختیار داشته باشید. سعی کنید در مرحله مرور سوالات، سراغ سوالاتی بروید که اولویت بندی کردید و حدس می‌زنید که با زمان بیشتر می‌توانید حلشان کنید. تحت هیچ شرایطی سوالاتی که قبلاً پاسخ داده‌اید را دوباره مرور نکنید. چون این کار هم زمان شما را هدر می‌دهد و هم باعث می‌شود که پاسخ‌ها را اتشباه کنید. تجربه نشان می‌دهد معمولاً پاسخ‌هایی که در بار اول می‌دهید احتمال صحیح بودنشان بیشتر است. پس با یک حرکت اشتباه زمان و سوالات درست را خراب نکنید. هرچه بیشتر در یک سؤال باقی بمانید و روی آن با تردید فکر کنید احتمال زیادتری دارد که اشتباه کنید.

کلید:اگر زمانی برای مرور تستها باقی ماند، سراغ سوالات اولویت بندی شده بروید و آنها را پاسخ دهید.

تکنیک های تست زنی شماره ۱۰؛ سرعت عمل

سرعت عمل درتست زنی به عوامل متعددی بستگی دارد. تسلط بر موضوع درسی، یادگیری صحیح، داشتن حضور ذهن کافی در جلسه کنکور و همچنین توانایی در تست زنی از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که سرعت عمل شما را در تست‌زنی بالا می‌برند. این که چه قدر مفهومی خوانده باشید و حفظی کار نکرده باشید؟ چه قد رسرحال و با حوصله باشید؟ چه تیپ شخصیتی داشته باشید؟ فردی آرام هستید یا مضطرب؟ چقدر تست زنی را تمرین کرده باشید؟ همه‌ی این‌ها مواردی هستند که به تکنیک های تست زنی شما کمک می‌کنند. توجه داشته باشید که سرعت عمل در تست زنی موضوعی مستقل از سایر رفتارها نیست.

فردی که کلا کند است، فردی که زود مضطرب می‌شود و یا کسی که تقسیم زمان مناسبی ندارد، احتمالا در کلیه فعالیت‌هایی که نیازمند سرعت عمل و توانایی مشاهده است مشکل خواهد داشت. با این حال شما می توانید سرعت عمل خود را بهبود ببخشید. تست‌زنی مستمر، شرکت در آزمون‌های آزمایشی، رعایت تکنیک های تست زنی و همچنین رکوردگیری در هنگام تست زدن کمک می کند تا شما گام به گام سرعت عمل خود را در تست زنی بالا ببرید.

کلید:برای افزایش سرعت عمل درتست زنی چهار عامل مؤثرند؛ تمرین و رکوردگیری تست زنی، شادابی و سرحال بودن، تمرکز و آرامش، و مطالعه ی مفهومی.

تکنیک های تست زنی شماره ۱۱؛ دقت در محاسبات عددی

مورد آخر درباره تکنیک های تست زنی داشتن دقت عمل در محاسبات، خصوصاً محاسبات عددی است. در همه ی رشته های کنکور دروسی وجود دارند که در آنها حل مساله و محاسبات عددی ضرورتی اساسی دارد. اشتباهات دانش آموزان در محاسبات عددی عمدتا ناشی از عجله و عدم تمرکز آنهاست. عامل اصلی این بی‌دقتی‌ها اولا کمبود زمان و ثانیاً داشتن استرس و اضطراب است. داشتن استرس بی‌جا و عجله کردن چیزی جز افزایش احتمال اشتباهات هیچ سودی ندارد.

به محاسبات عددی به خصوص در رشته ی ریاضی که موارد آن زیاد است، دقت بیشتری داشته باشید. سعی کنید به نحوی در محاسبات پیش روید که همان یک بار محاسبه، اطمینان شما را حاصل نماید. عجله در محاسبه، شک شما را افزایش داده و منجر به محاسبات دوباره و سه باره و اتلاف وقت خواهد شد. علامت‌گذاری و خط کشیدن زیر جواب‌های هر مرحله کمک می‌کند تا شما با دقت و سرعت بیشتری محاسبات را انجام دهید.

کلید:محاسبات ریاضی را با دقت و تمرکز انجام دهید.

تکنیک های تست زنی شماره 12؛ آمادگی خود را برای تست زنی حفظ کنید

آیا تا به حال برایتان پیش آمده تستی را که در هفته پیش یا ماه پیش حل کرده اید را نتوانید دوباره حل کنید؟ راه حل آن چیست؟

راه حل آن حفظ آمادگی است شما باید بتوانید آمادگی خود را حفظ کنید

در هنگام حل کردن تست ها شما با راه حل های خود به جواب این تست ها رسیده اید باید به موقع از این تست ها یادداشت بردارید تا هنگام مواجه شدن با سوالات این چنینی بدانید چگونه باید حل کنید.

این روش علاوه بر این که اعتماد به نفس شما را بالا می برد به شما کمک می کند که سرعت عمل بالایی در زدن تست های به روش خودتان داشته باشید

تکنیک های تست زنی برای مجموعه‌ی ریاضی

به صورت خلاصه می توان تکنیک های تست زنی برای مجموعه ریاضی را به این صورت بیان کرد: مفهوم را به خاطر بسپارید. موارد جامع و مانع را شناسایی کنید. قضایای مربوط به مفهوم مورد نظر را به دقت و با تمامی اجزاء به خاطر بسپارید. موارد منتج از این قضایا را شناسایی کنید. حتی‌الامکان موارد خاص پیرامونی را شناسایی کنید. در دروس ریاضی نباید به حفظیات اکتفا کرد اگرچه لازم است تمام فرمولها را بدانید. در هر مساله، مجهول مساله را در یک طرف و مفروضات را در طرف مقابل بنویسید. در زمان حل کردن این سوالات معمولاً ممکن است فضا کم بیاورید. لذا ریزنویسی و خلاصه‌نویسی را تمرین کنید.

مشکل عمده‌ی دانش آموزان در ریاضی این است که صورت مساله را درک نمی‌کنند. اگر مفروضات مساله را تشخیص دهید، میتوانید به پاسخ هم برسید. راه حل، درون این مفروضات وجود دارد.در درس دیفرانسیل مرور نکات کلی مربوط به نمودارها میتواند در حل مسایل مربوط به برد تابع، اکسترم های نسبی و مطلق و تغییرات تابع مفید واقع شود. با توجه به توزیع سؤالات کنکور در درس دیفرانسیل منطقی به نظر میرسد که بیشتر تمرکز در فصول سوم به بعد باشد.

کلید: در تست های ریاضی، یک روش کار مشخص داشته باشید تا دچار سر درگمی نشوید.

تکنیک تست زنی برای فیزیک

حجم زیاد درس فیزیک و تنوع موضوعات آن ایجاب میکند که از قبل:

تسلط خود را در بخشهای مختلف آن دقیقا تعیین کرده باشید و بدانید در چه بخش‌هایی بیشترین آمادگی و در چه بخشهایی کمترین آمادگی را دارید. هنگام تست زنی در کنکور، ابتدا سراغ تستهایی بروید که برای شما راحت‌تر هستند. مثلا بخشهای ترمودینامیک (رشته ریاضی فیزیک) فیزیک پیش دانشگاهی 2 (رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک) بخش نور به طور کامل، حرکت نوسانی ساده و موج، گرما و تعادل گرمایی را می‌توان به طور نسبی ساده‌تر از یخش‌های دیگر در نظر گرفت.

دقّت لازم در تشخیص مفاهیم نزدیک به هم در صورت مساله از اهمیت بسیاری برخوردار است. مثلا کمیت هایی ازقبیل جابجایی و مسافت، شتاب متوسط و شتاب لحظه‌ای، بازه زمانی و لحظه، کار محیط روی دستگاه و کار دستگاه روی محیط، توان مفید و توان تلف شده …از مفاهیمی هستندکه اغلب به علت کم دقتی، برداشت اشتباهی از آن ها می‌شود و طراحان تست نیز پاسخی معادل اشتباه صورت گرفته را در گزینه‌ها قرار میدهند.

مهم ترین تکنیک های تست زنی برای فیزیک

محاسبات عددی یکی از مشکل سازترین موارد است.اغلب مفاهیم فیزیکی را به خوبی تشخیص می دهید؛ ولی در انجام محاسبات عددی اشتباهاتی صورت میگیرد که یکی از شایعترین اشتباهات دانش پژوهان است.

توجه دقیق به تبدیل واحدها و این که در چه شرایطی نیازی به تبدیل واحد نمی‌باشد.

دروس داده شده و جزوات اساتید باید به گونه‌ای مطالعه شوندکه بتوانید هر زمان به طور دقیق، کامل و سریع هر بخشی ازآن را که خواستید بگویید و بنویسید. در این صورت مفاهیم درسی در ذهن شما ملکه سازی به معنای واقعی می‌شوند. آن وقت است که سرعت عمل را با دقّت عمل، کسب کرده‌اید.

پس از فراگیری جزوات درسی به همراه مسائل تشریحی و تستی مرتبط با هرموضوع، تدریجا تست‌های کنکور سراسری را ابتدا بدون تعیین زمان ولی پس ازمدتی باتعیین وقت بزنید. تست‌ها را آگاهانه و با توجه به مفاهیم یادگیری شده بزنید و بدانید سرعت عمل باید تا جایی باشد که دقت عمل را مخدوش نسازد.

زدن تست‌های مرتبط به تعداد زیاد و به طور آگاهانه بالاخره منجر به سرعت عمل نیز می‌شود.

در ماه‌های اردیبهشت و خرداد، تست‌های آزمون های کنکور پنج سال گذشته را به طور جامع بزنید و درصد خود را در درس فیزیک تعیین کرده، طوری عمل نمایید که به هیچ وجه اشتباه هر آزمون را در آزمون بعدی تکرار نکنید.

کلید:در درس فیزیک ضمن مطالعه مفهومی و تقویت بنیه ریاضی، به طور کیفی تست هایی در سطوح ساده، متوسط و سخت زده و مراقب مفاهیم نزدیک به هم باشید.

تکنیک تست زنی برای شیمی

توزیع تست‌های شیمی به طور مساوی بین کتاب‌های شیمی 2، شیمی 3، شیمی پیش دانشگاهی 1 و شیمی و پیش دانشگاهی 2 صورت می‌گیرد. تنها حدود 10 درصد از کل تست‌ها مربوط به مسایل می‌باشد و بقیه مطالب توصیفی هستند. لذا درصورت کمبود وقت به هنگام تست زنی وقت مطالعه مسایل را به زمانی موکول کنید که همه مطالب توصیفی را مطالعه کرده باشید. در فرصت و موقعیت روزهای پایانی کنکور بهترین روش 76 می‌باشد و استفاده از تست‌های طبقه بندی توصیه نمی‌شود. با در نظرگرفتن این که تست زدن، حل تست‌های دورهای کنکور های ساده شیمی آخرین درس در مجموعه ی تست‌های اختصاصی دفترچه‌ی سوالات است، دانش آموزان به دلیل اختصاص وقت به تسته‌ای دروس قبلی، در مورد شیمی وقت کم می‌آورند. زمانی که تستهای دروس تخصصی دیگر را علامت می‌زنید، به زمان باقی مانده برای شیمی هم توجه داشته باشید.

کلید:در تست های شیمی به نحوه‌ی توزیع سؤالات و همچنین در اولویت قراردادن پاسخگویی به تست‌های توصیفی توجه نمایید.

تکنیک تست زنی برای زیست شناسی

به دلیل تنوع زیاد منابع و کتب تست‌های زیست شناسی، مراجعه به تست‌های کنکورهای سالهای قبل در ماه‌های پایانی خصوصا خرداد ماه به عنوان بهترین منبع، بیشتر توصیه می‌شود. منتها به هنگام تست زنی در میانه‌ی راه خصوصاً وقتی که فرایند یادگیری را طی می‌کنید، تست‌هایی را در دستور کار قرار دهید که همراه با درسنامه و توضیحات تکمیلی باشند. زیرا در این شرایط شما هنوز در مرحله‌ی یادگیری و کسب تسلط هستید. و هنوز برای زدن تست‌های جامع خیلی زود است.

پیشنهاد می‌شود در روزهای پایانی برای ایجاد آمادگی بیشتر از مبحث درس زیست، حدود 40 تست تمرین و مرور گردد. شواهد نشان میدهدکه فقط 7 درصد از دانش آموزان تست‌های زیست شناسی را بالای 50 درصد می‌زنند. از دو جنبه می‌توان به این موضوع نگاه کرد. اول آنکه دانش آموزان سواد کافی نداشته باشند. اما این دلیل چندان قابل استنادی نیست. نکته‌ی دوم و عامل اصلی ضعف دانش آموزان در پاسخگویی به تستهای زیست شناسی، عدم درک سؤالات و عجله در پاسخ دادن است.

هر سؤال نکات کلیدی دارد که با خوب فهمیدن سؤال قابل دستیابی است. برای هر سؤال زیست شناسی 45 ثانیه زمان در نظر گرفته شده است و از این زمان میتوان 15 ثانیه را به خوب خواندن سؤال، 15 ثانیه را به خواندن گزینه ها و 15 ثانیه را به پاسخ دادن و پر کردن پاسخنامه اختصاص داد. البته بیان این نکته صرفا برای ایجاد یک الگو و تصویر ذهنی است نه اینکه واقعا برای هرتست زمان بگیرید!

کلید:در تست های زیست شناسی،دقت بر روی درک و فهم سؤالات اهمیت بیشتری دارد.

تکنیک تست زنی برایزبانانگلیسی

تستهای درس زبان آخرین سری از سؤالات در دفترچه‌ی عمومی هستند. 50 یا 60 درصد از دانش آموزانی که نتوانسته‌اند تستهای زبان را بزنند استدلالشان اینست که زمان کم آورده‌اند. چرا؟ دلیل این امر اختصاص زمان بیشتر به تست‌های دروس ما قبل است. توقف زیاد در تست‌های قبلی که معمولا هم غلط از آب در می‌آیند موجب ضرر جدی درتست‌های زبان میشود. درحالی که، اگر وقت و دقت کافی برای زدن تست‌های انگلیسی کنار بگذارید، احتمالا تستهای صحیح بیشتری را علامت خواهید زد. بنابراین بسیار مهم است که مجموعه سؤالات دفترچه عمومی را با هم ببینید. یعنی تست‌های یک ستاره و دو ستاره را از ابتدای سؤالات عمومی شروع کنید و تا انتهای سؤالات که تستهای زبان هستند پیش بروید. و بعد برای تست‌های یک ستاره و دو ستاره وقت بگذارید. در زبان، تست هایی را که سالهای قبل زیاد تکرار شده‌اند با نظر دبیران مشخص کرده و تمرین کنید.

به هنگام تست‌زنی درس زبان، داشتن تسلط بر معنای واژگان، سرعت تست زنی شما را بالا می‌برد. درست است که واژگان عمدتاً در لغات و ریدینگ به کار شما می‌آیند اما اگر فهم مناسبی از معنای واژگان انگلیسی داشته باشید، می‌توانید کلوز تست و گرامر را هم بهتر بزنید. لذا در زمان برنامه ریزی برای کنکور سعی کنید سهم بیشتری را برای یادگیری و حفظ کردن لغات اختصاص دهید. برای اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم مقاله مشاوره کنکور زبان را مطالعه کنید.

کلید:درتست‌های زبان انگلیسی زمان را هماهنگ با زمان دروس عمومی دیگر در نظر بگیرید.

تکنیک تست زنی برای معارف

با عنایت به فرّار بودن مفاهیم بخصوص اسامی، مباحث سنتهای الهی، فلسفه، تاریخ و احکام ،لازم است درس معارف در یک فرصت کوتاه مرور شود. روایات مخصوصاً آیات باید با دقت خوانده شود. چرا که قابلیت طراحی تست در مورد آنها زیاد است. باید بدانید هر آیه در چه زمینه‌ای است. تا بتوانید در دقیقه‌ای سوال را پاسخ داده و در زمان صرفه جویی کنید. باید بدانید هر آیه یا روایت اشاره به کدام مطلب دارد. و از این طریق می‌توانید با تسلط و سرعت بیشتری به سوالات پاسخ دهید.

کلید:در تست های معارف، امکان افزایش سرعت عمل در تست زنی، بیشتر است.

تکنیک تست زنی برای ادبیات

علی‌رغم آن که درس ادبیات با زبان مادری دانش آموزان ارتباط دارد اما مورد سهل انگاری بیشتری قرار می‌گیرد. از کنکور 81 که سؤالات به نسبت سخت تر شده است توقع می‌رود دانش آموزان این درس را جدی‌تر بگیرند. علاوه برآن کتاب زبان فارسی که از سال سوم آن در کنکور سؤال می آید به اندازه‌ی کفایت تدریس نمی‌شود. لذا اکثر دانش آموزان در این درس مشکل دارند. باعنایت به این که 5 سؤال ازاین کتاب طرح می‌شود، لازم است دانش آموزان ضعف‌های خود را در آن جبران نمایند. تسلط برکلیه مطالب ادبیات حتی هم سنگ دبیر، برای کسب نتیجه مطلوب ضرورت دارد.

دانش آموزان در بخش دریافت پیامهای اصلی مطالب نیز مشکل دارند. در قرابت های معنایی توصیه می‌شود ابتدا خود عبارت یا بیت را مطالعه نموده و سپس در ذهن خودتان معنی کنید. بعد معنی را در ذهن ساده نمایید. تا حدی که چکیده و درون مایه اصلی موضوع کشف شود. سوالات اولین دفترچه عمومی، تستهای ادبیات هستند و لذا تقسیم زمان مناسب در این درس مهم است. اگر شما تست‌های ادبیات را خوب شروع کنید، با امید و انگیزه بیشتری کنکور را ادامه خواهید داد. لذا در کسب تکنیک های تست ادبیات خیلی حساس باشید. سعی کنید از نکات مربوط به علامت‌گذاری و خط کشی زیر نکات و لغات مهم بیشتر استفاده کنید.

کلید:تست های ادبیات را جدی بگیرید و به حفظیات اتکا نکنید.

تکنیک تست زنی برای عربی

یکی از تکنیک های تست زنی اساس در درس عربی توجه به معنا و زمان فعل است.برای فهم بهتر معنای فعل‌ها به مواردی مانند ضمائر یا مفرد و جمع بودن کلمات توجه کنید.

در درک مطلب، دقت در مفهوم کلی مطالب مهم است. یادتان باشد که سؤالات مطرح خارج از مفاهیم درک مطلب نخواهد بود. سؤالهای تجزیه و ترکیب از بخش درک مطلب، از انتها پاسخ داده شوند یعنی ابتدا به ترتیب توجه شود و بعد موارد تجزیه.

شناخت نقش مثل تمیز، حال و جامد و مشتق بودن کلمه دقت گردد. در رابطه با تمیز عدد و حرکت گذاری جملات داده شده به اسمهای غیر منصرف دقت بیشتری شود.

کلید:در تست های عربی، برای کسب مهارت بیشتر ، هیچ فنی به اندازه ی آمادگی های قبلی نقش ندارد.

جمع‌بندی نکات مربوط به تکنیک تست زنی

  • در طراحی سوالات کنکور اصول کلی طراحی تست رعایت می شود. بنابراین برای پاسخگویی به سؤالات دنبال روشهای غیرعادی نباشید.
  • خود را برای مواجهه با هر نوع سؤالی در سر جلسه ی کنکور آماده سازید.
  • سؤالات هردرس را در سه مرحله ی تستهای باجواب مشخص، یک ستارهای و دو ستارهای پاسخ دهید.
  • باید این فن جسورانه را بیاموزید که از سر بعضی تستها بگذرید.
  • در تستهایی که در مورد گزینه ی صحیح شک دارید تنها زمانی ریسک کنید که اطمینان داشته باشید حداقل دو گزینه غلط است.
  • قبل از هر گونه اقدام به پاسخگویی تست، تمام اجزاء آن را با دقت بخوانید.
  • سعی کنید قبل از پاسخ به هر تست، گزینه صحیح را حدس بزنید.
  • در جلسه ی کنکور دقت کنید در فضایی قرار نگیرید که با کوچکترین سرنخ ها فریب بخورید.
  • در تقسیم زمان برای پاسخگویی به تست ها، توجه داشته باشید که زمان برای حل هر تست متفاوت است.
  • اگر زمانی برای مرور تست ها باقی ماند، پاسخ را تنها زمانی تغییر دهید که به غلط بودن اول اطمینان حاصل نمایید.

نکات تکمیلی درباره تکنیک های تست زنی

  • برای افزایش سرعت عمل در تست زنی چهار عوامل موثرند تمرین و رکوردگیری تست زنی، شادابی و سر حال بودن،تمرکز و آرامش و مطالعه ی مفهومی
  • محاسبات ریاضی را با دقت و تمرکز انجام دهید.
  • در تست های ریاضی،یک روش کار مشخص داشته باشید تا دچار سردرگمی نشوید.
  • در درس فیزیک ضمن مطالعه مفهومی و تقویت بنیه ریاضی،به طور کیفی تست هایی در سطوح ساده،متوسط و سخت زده و مراقب مفاهیم نزدیک به هم باشید.
  • در تست های شیمی به نحوهی توزیع سؤالات و همچنین در اولویت قرار دادن پاسخگویی به تستهای توصیفی توجه نمایید.
  • در تست های زیست شناسی، دقت بر روی درک و فهم سؤالات اهمیت بیشتری دارد.
  • در تست های زبان انگلیسی، زمان را هماهنگ با زمان دروس عمومی دیگر در نظر بگیرید.
  • در تست های معارف، امکان سرعت عمل، بیشتر است.
  • تست های ادبیات را جدی بگیرید و به حفظیات اتکا نکنید.
  • در تست های عربی، برای کسب مهارت بیشتر،هیچ فنی به اندازه ی آمادگی های قبلی نقش ندارد.

مرکز مشاوره تحصیلی آویژه

مرکز مشاوره آویژه چند سالی است که فعالیت خود را در زمینه مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده و نظام وظیفه آغاز کرده است. این مرکز که تمرکز ویژه‌ای بر مشاوره تلفنی دارد، با بهره‌گیری از طیف گسترده‌ای از مشاوران می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های مختلف شما در رابطه با کنکور باشد.

ما در مرکز مشاوره آویژه تلاش می‌کنیم با ارائه‌ی خدمات ارزان و در دسترس، در کنار باشیم و شما بتوانید در هر ساعتی از شبانه روز به ساده‌ترین شکل با مشاوران تحصیلی در ارتباط باشید و مشکلات خود را حل کنید.

برای آگاهی از نحوه ارتباط با ما می‌توانید به شماره‌های موجود در سربرگ همین صفحه مراجعه کنید. امیدواریم که بتوانیم نیازهای شما را به بهترین شکل پاسخ‌گو باشیم.

در پایان

تست زنی مهارت بسیار مهمی است که باعث می شود افراد از دانش خود به بهترین شکل در جواب دادن به سوالات آزمون استفاده کنند. این مهارت آن قدر مهم است که باید در کنار درس هایی که می خوانید به بالا بردن مهارت های تست زنی بپردازید و در این مورد آن پیدا کنید تا در سر جلسه بتوانید از پس سوالات بر بیایید.

در این مقاله به بررسی برخی از راهکارهای که این مهارت را در شما تقویت می کند، پرداختیم و مواردی را که مربوط به مدیریت زمان بود، برشمردیم چنان چه در این مورد نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید. این کارشناسان با تجربه شما را در آمادگی برای کنکور یاری می رسانند.

برای دریافت مشاوره تخصصی تحصیلی آویژه، با شماره 9099071985 تماس بگیرید.

سوالات متداول

سوال علامتچگونه می توانیم آمادگی تست زنی را حفظ کنیم؟

با مرور تست های زده شده و روش های مخصوص به خودتان که باعث شده آن تست ها را حل کنید.

سوال علامتاز مهمترین مواردی که می تواند در تست زنی کمک کند، به چه مواردی می توان اشاره کرد؟

مدیریت زمان گذشتن از تست هایی که بلد نیستید تقسیم بندی تست ها


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

تکنیک های تست زنی در کنکور سراسری 1402 به تفکیک دروس

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 4 نظر:
  1. ببخشید من الان سال اخرم و سال اینده کنکور دارم .از هر لحاظی هم که بگید هیچ مشکلی ندارم فقط و فقط مشکل من کند هستم و سرعتم در تست زنی پایینه اگه میشه راهنمایی کنید.اطلاعت من بالا هست اما روش تست زنی بلد نیستم.

    1. سلام
      شما میتوانید از کتب مربوط به مهارت های تندخوانی و تست زنی استفاده کنید.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

شنبه

1402/12/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید