دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان 140۲

انتخاب رشته زبان

یکی از گروه های آزمایشی که متقاضیان در کنکور سراسری آن را انتخاب می کنند کنکور زبان می باشد. متقاضیان می توانند علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی دیگر، کنکور زبان را در کنار آن شرکت کنند. یکی از مراحل ادامه تحصیل و مشغول شدن در رشته و دانشگاه مورد علاقه، پشت سرگذاشتن کنکور سراسری است که متقاضیان با سپری نمودن آن مسیر بسیار زیادی را طی نموده اند. اصولا بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور و قبل از انجام انتخاب رشته نهایی، داوطلبان در تلاش هستند تا با جزئیات رشته ای که در کنکور سراسری شرکت کرده اند مانند شرایط قبولی، دانشگاه های مورد پذیرش، رشته های قرار گرفته در گروه آزمایشی مورد نظر خودشان، آشنا شوند.

برای به دست آوردن این اطلاعات درمورد گروه آزمایشی زبان نیاز داریم تا به مطالعه دفترچه انتخاب رشته زبان بپردازیم. با دانلود دفترچه انتخاب رشته گروه زبان در موعد تعیین شده از طریق سایت سازمان سنجش متقاضیان این رشته می توانند اطلاعاتی جامع و کاملی در مورد رشته خود به دست بیاورند. مطالعه دفترچه انتخاب رشته زبان از اهمیت بالایی برخوردار است، که شامل محتویاتی همچون؛ فهرست تمامی رشته های مربوط به رشته زبان، ظرفیت های مورد نیاز، تاثیر سهمیه ها، تعداد دانشجویان مورد پذیرش در هر یک از دانشگاه ها و… است.

مشاوران مرکز مشاوره آویژه برای سهولت دسترسی داوطلبان کنکور سراسری به دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری در ادامه مطلب لینک دسترسی به دفترچه را برای متقاضیان قرار داده اند تا زمان کمتری را برای دانلود آن صرف نمایند. همچنین با توضیح کلی از جزییات دفترچه، داده های مفید و کاملی از بخش های دفترچه در اختیار گذاشته که با پیش زمینه ذهنی به مطالعه دفترچه انتخاب رشته اقدام کنند.

دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته زبان

اهمیت دفترچه کنکور رشته زبان های خارجه

کنکور زبان از رشته های شناور در کنکور سراسری است. رشته شناور رشته ای است که علاوه بر گروه تخصصی خود می توان در کنکور سراسری این رشته را به عنوان گروه دوم انتخاب کرد و در آزمون سراسری شرکت نمود. نتایج اولیه آزمون این گروه آزمایشی نیز هم زمان با اعلام نتایج سراسری در یک روز مشخص، اعلام می گردد.

پس از اینکه داوطلبان از عملکرد خود اطلاع یافتند و حد نصاب رتبه قبولی در آزمون را بدست آوردند، با مطالعه دفترچه انتخاب رشته به انتخاب رشته زبان اقدام می نمایند و تعداد 150 عدد کد رشته محل را در لیست انتخاب رشته خود با توجه به اولویت خود قرار می دهند.

انتخاب رشته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و متقاضیان باید دفترچه حاوی اطلاعات مهم را که سازمان سنجش در اختیار آنها قرار می دهد فصل به فصل و با دقت مطالعه کنند.

دفترچه انتخاب رشته زبان های خارجه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

فصل ها و جزییات دفترچه انتخاب رشته زبان

دفترچه انتخاب رشته زبان کنکور سراسری شامل فصول مختلفی می باشد که هر کدام از آنها نیز شامل بخش های مجزایی است. برای اینکه داوطلبان بتوانند به راحتی به مطالعه دفترچه کنکور زبان بپردازند و بعد از مشاهده کارنامه اولیه کنکور، در زمان مناسب نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند، در این قسمت، بخش های مختلف دفترچه توضیح کلی داده شده است.

مقدمه دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان

در دفترچه انتخاب رشته زبان قبل از بررسی فصل ها توضیحات کاربردی در مورد اصطلاحات بکار گرفته شده از جمله پذیرش بومی، رشته محل ها، دوره های تحصیلی، گزینش آزاد و جدول زمان بندی انتخاب رشته تا اعلام نتایج و … ارائه شده است. در واقع مقدمه، راهنمای دفترچه می باشد و داوطلبان با مطالعه آن می توانند بدون ابهام به مطالعه دفترچه انتخاب رشته زبان های خارجه بپردازند.

فصل اول دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان

توضيحات و شرايط و ضوابط كلي پذيرش و مسير انتخاب رشته زبان

با مطالعه بخش اول این فصل شما با نوع پذیرش در کنکور که به دو صورت با آزمون و بدون آزمون است آشنا می شوید و همین طور تعداد رشته هایی که مجاز به انتخاب رشته هستید کاملا توضیح داده شده است.

بخش اول: راهنمای عملی انتخاب رشته

مطالعه این بخش از دفترچه بسیار مهم می باشد. چرا که توضیح کاملی برای روند انتخاب رشته، از مرحله ابتدایی آن از جمله مراحل دریافت کارنامه اولیه و توضیحاتی که اگر رمز خود را فراموش کرده بودید چه اقداماتی انجام دهید، بیان شده است. تیتر دیگری که در این بخش از دفترچه در موردش توضیح داده می شود اطلاعات و بخش های کارنامه اولیه کنکور است که هر کدام از آنها به تفضیل در دفترچه به آن پرداخته شده است.

وقتی دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را پیش روی خود قرار می دهید و شروع به مطالعه آن می کنید نباید از همه فصول آن غافل شوید و سعی کنید جزء به جزء و با دقت کافی آن را مطالعه نمایید.

پس از اینکه بندهای کارنامه توضیح داده شد نوبت به توضیح مراحل انتخاب رشته بصورت تصویری می رسد و داوطلبان بدون نگرانی از اینکه انتخاب رشته سختی داشته داشته باشند با مراجعه به این بخش و پیدا کردن دانش کافی می توانند با کمال آرامش به انتخاب رشته خود بپردازند.

بخش دوم: آشنايي با مقررات انتخاب رشته زبان

بخش دوم فصل اول بسیار گسترده و شامل اطلاعات کاربردی می باشد. داوطلبان با مطالعه این قسمت از دفترچه اطلاعاتی مانند شرایط پذیرش در آزمون سراسری، مدرک تحصیلی، انواع سهمیه ها و تعهدات پذیرش سهمیه، گزینش بومی، نحوه تقسیم رشته ها، آشنایی با زیر گروه و رتبه، آشنایی با دوره های تحصیلی دانشگاه ها و موارد دیگری که مربوط به این موضوعات می باشد ذکر گردیده است. این اطلاعات بسیار مفید بوده و داوطلبان نباید از کنار مطالعه هر یک از این بخش ها با بی توجهی عبور کنند.

فصل دوم: توضيحات و جداول رشته هاي تحصيلي گروه آزمايشي هنر

در فصل دوم این دفترچه، به توضیحات در مورد رشته هنر پرداخته شده است. زیرا دفترچه انتخاب رشته زبان با انتخاب رشته هنر یکی است. از آن جایی که موضوع مورد نظر ما دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی زبان است، بنابراین از توضیحات این فصل خودداری نموده ایم. آن دسته از بازدید کنندگان که علاقمند به کسب اطلاع از دفترچه انتخاب رشته های هنر هستند می توانند با مطالعه مقاله دفترچه انتخاب رشته هنر، اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنند.

فصل سوم : توضيحات و جداول رشته هاي تحصيلي گروه آزمايشي زبان هاي خارجي

در ابتدای این فصل در مورد نمره کل ملاک گزینش برای هر یک از زیر گروه های زبان و گرایش های آنها از جمله انگلیسی، آلمانی، فرانسه، ایتالیایی و… توضیحاتی داده شده است. همچنین جدولی تحت عنوان لیست زير گروه‌ها، مواد امتحاني و ضرايب هر يک از دروس در گروه آزمايشي زبان هاي خارجی آورده شده است و در زیر آن هر یک از زیر گروه ها را معرفی کرده است.

شما می توانید رشته‌ هاي تحصيلي گروه آزمايشي زبان‌ هاي خارجي، زيرگروه، مقطع تحصيلي و نوع گزينش و ظرفیت پذیرش را که در دفترچه انتخاب رشته زبان درج شده است را مشاهده کنید.

نکته: برای انتخاب رشته زبان و همچنین انتخاب کد محل رشته یا انتخاب دانشگاه ضروری است داوطلبان با مراجعه به فصل اول دفترچه و اطلاع یافتن از تمامی شرایط و ضوابط اختصاصی در دانشگاه ها به جمع آوری اطلاعات بپردازند. و با کسب اطلاع از تمامی جزئیات لازم در این زمینه، عملکرد انتخاب رشته را به درستی انجام دهند.

داوطلبان برای انتخاب رشته زبان نیاز دارند تا بدانند چه رشته های تحصیلی زیر گروه رشته زبان است که با در نظر گرفتن علاقه و توانایی خود انتخاب رشته کنکور سراسری را انجام دهند. بنابراین در بخش دیگری از این فصل لیستی به عنوان رشته های تحصيلي گروه آزمايشي زبان هاي خارجي، رشته هاي تحصيلي سهميه مناطق محروم و رشته هاي تحصيلي مخصوص داوطلبان مناطق زلزله زده، سيل زده و داوطلبان بومي جنوب استان كرمان (شهرستانهاي جيرفت، رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنچ، كهنوج و منوجان) و همچنين مخصوص داوطلبان بومي شهرستان بشاگرد از استان هرمزگان آورده شده است. که در زیر هر کدام توضیحاتی در خصوص آنها داده شده است. پس از توضیحاتی در مورد سهمیه ها تیتری با عنوان رشته تحصيلي آموزش زبان انگليسي در دانشگاه هاي تربيت دبيرشهيد رجايي و فرهنگيان (ويژه داوطلبان آزاد) بیان شده است که مانند قسمت های پیشین، جداول کاملی برای آنها ارائه شده است.

دفترچه انتخاب رشته زبان مانند دفترچه انتخاب رشته گروه دیگر کنکور سراسری به طور مفصل در مورد لیست دانشگاه ها همچون پیام نور و غیر انتفاعی در قسمت مجزا نام برده است. با مراجعه به دفترچه انتخاب رشته زبان می توانید به این داده دستررسی پیدا کنید.

نکته: داوطلبانی که مایل هستند انتخاب رشته کنکور سراسری خود را بر اساس هر دو نوع انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون (با سواق تحصیلی) انجام بدهند، اسامی کد رشته محل هایی که در دفترچه انتخاب رشته زبان 1402 ذکر شده است و بر اساس سوابق تحصیلی است را مطالعه نمایند سپس انتخاب های خود را اولویت بندی کرده و در فرم انتخاب رشته خویش بنویسید.

در صفحات آخر دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری فرم پیش نویس انتخاب رشته نمایش داده شده است که دواطلبان با پر نمودن آن موقع انتخاب رشته اینترنتی، به سهولت و نگرانی کمتری روند انتخاب رشته خود را انجام بدهید.

اگر خواستید دفترچه انتخاب رشته را به طور مفصل و کامل مطالعه بفرمایید و از جزییات بیشتری در مورد سهمیه ها، کد رشته محل و دانشگاه ها مطلع شوید با کلیک بر روی لینک زیر می توانید به دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان 1402 دسترسی پیدا کنید.

نحوه دانلود دفترچه انتخاب رشته زبان

سخنی از مشاوران آویژه

یکی از مراحل مهم و سختی که در مسیر ادامه تحصیل قرار گرفته است، شرکت در کنکور سراسری است. برخی از افراد علاوه بر رشته تخصصی خود به رشته زبان، که یکی از رشته های شناور است، علاقه مند هستند و در آزمون این رشته نیز شرکت می کنند. داوطلبان رشته زبان بعد از پشت سر گذاشتن کنکور باید منتظر اعلام نتایج آن باشند. پس از اینکه در موعد مقرر از رتبه اکتسابی خود آگاه شدند، باید انتخاب رشته کنند. از مراحل یک انتخاب رشته زبان کامل و درست در اختیار داشتن دفترچه انتخاب رشته زبان است که با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توان آن را مشاهده نمود. دفترچه انتخاب رشته زبان تمام اطلاعات لازم و ضروری را به طور کامل توضیح داده و با نمایش جداول و نکته هایی که متقاضیان برای انتخاب رشته خود نیاز دارند، روند انتخاب رشته را برای داوطلبان به زبان ساده توضیح داده است.

مشاوران مرکز مشاوره آویژه سعی کرده اند با توضیحات مختصری از بخش های دفترچه انتخاب رشته زبان، به شما در جهت مطالعه آسان تر و آشنایی با بخش های دفترچه کمک نماید تا انتخاب رشته خود را به خوبی انجام دهید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان 140۲

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید