هر آنچه باید درمورد سرباز معلم شدن بدانیم

سرباز معلم چیست و شرایط امریه سربازی

دوران سربازی یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های زندگی هر مرد ایرانی است. در این دوران بیشتر افراد مدت زمان زیادی را در پادگان‌ها و مراکز نظامی می‌گذرانند. اما گذراندن این دوران فقط خدمت در ارتش و سپاه و نیروی انتظامی خلاصه نمی‌شود.

بسیاری از افراد از امریه‌های مختلف برای گذراندن سربازی خود استفاده می‌کنند. مشمولان با اطلاع از زمان ثبت نام سربازی و رشته های مورد نیاز سرباز معلم می توانند از مزایای این طرح بهره مند گردند.

با استفاده از امریه، فرد در محیط کاری خود، دوران سربازی را با شرایط ویژه می‌گذراند. یکی از مهم‌ترین انواع امریه سربازی ، امریه آموزش و پرورش یا سرباز معلمی است. در ادامه قصد داریم تا با شرایط جذب سرباز معلم و مزایای سرباز معلمی بیشتر آشنا شویم.

یکی از شروط مهم جذب در طرح سرباز معلم، پذیرفته شدن در مصاحبه تخصصی است. پس اگر مدارک شما مورد تایید قرار گرفت، برای مصاحبه حاضر شوید و خود را برای هر پیشامدی آماده کنید. برای دریافت اطلاعات کافی از نحوه مصاحبه و سوالات طرح سرباز معلم، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید.

سرباز معلم کیست؟

به عنوان یک فارغ‌التحصیل دانشگاهی، ممکن است با محیط پادگانی در سربازی ارتباط خوبی نداشته باشید. اگر به معلمی علاقه دارید و آموزش به کودکان و نوجوانان را به خدمت در پادگان ترجیح می‌دهید، سرباز معلم شدن یک راهکار مناسب برای گذراندن دوران سربازی برای شما است.

سرباز معلم کسی است که مشمول دوره سربازی شده است و پس از گذراندن دوره آموزشی خدمت سربازی ، به جای خدمت در پادگان‌ها، به عنوان معلم در بخش‌های گوناگون، خدمت می‌کند.

با توجه به کمبود معلم در مناطق محروم در ایران، بیشتر این سرباز معلم‌ها در این مناطق مشغول فعالیت خواهند شد. همچنین تمامی این سرباز معلم‌ها در بخش آموزش ابتدایی مناطق کم برخوردار مشغول به فعالیت خواهند شد. به کارگیری این افراد در مراکز استان‌ها، شهرهای بزرگ و در شغل‌های اداری ممنوع است.

قبل از پرداختن به ادامه این مبحث، بهتر است امریه را هم به صورت مختصر برای خودمان تعریف کنیم. گاهی ارگان های دولتی و شرکت های دانش بنیان، برای تامین کمبود نیروی انسانی خود اقدام به جذب سربازان نظام وظیفه می کنند. به خدمت کردن در ارگان ها و سازمان ها به جای پادگان نظامی، امریه می گویند.

پس با تعریف بالا می توانیم نتیجه بگیریم که منظور از سرباز معلم، همان امریه سازمان آموزش و پرورش است.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

آموزش و پرورش از جذب سرباز معلم چه سودی می برد؟

آموزش و پرورش مانند دیگر سازمان ها به کارمندان رسمی باید حقوق مصوب همانند دیگر کارمندان پرداخت کند؛ اما با جذب سربازان وظیفه، می توانند حقوقی کمتر از یک سوم (بعضا یک چهارم) کارمندان عادی را پرداخت کنند. پس از نظر جنبه مالی برای سازمان بسیار مناسب است.

خدمت کردن سربازان به صورت امریه، تعهدی برای استخدام آنها در آن سازمان ایجاد نمی کند؛ یعنی آن ارگان می تواند با خیال راحت تعدیل نیرو انجام دهد، بدون آن که مشمول قوانین کار و جریمه های آن شود.

پس به دلایل بالا، گرفتن سربازان وظیفه بسیار برای سازمان ها خوشایند است و اگر بحث سهمیه در به خدمت گرفتن سربازان مطرح نبود، شاید شرکت‌ها کل نیروهای خود را از سربازان وظیفه تامین می کردند!

دوره آموزشی سرباز معلم

شرایط سرباز معلمی چیست؟

افرادی که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های گوناگون دارند و مشمول دوره سربازی می‌شوند، می‌توانند به جای رفتن به دوره سربازی، از طرح سرباز معلمی استفاده کنند. اما اگر قصد دارید تا برای ثبت نام در این نوع امریه اقدام کنید، بهتر است بیشتر با شرایط جذب سرباز معلم آشنا شوید:

⭐ افرادی که برای سرباز معلم شدن اقدام می‌کنند باید در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند. در حال حاضر، اولویت با افرادی است که مدرک کارشناسی ارشد دارند.

⭐ ثبت نام از متقاضیان، در رشته‌های مورد نیاز در آموزش و پرورش انجام می‌شود و همه فارغ التحصیلان در همه رشته‌ها، امکان ثبت نام در این طرح را ندارند.

⭐ افرادی که در رشته‌های پیراپزشکی مانند ارتوپدی، فوریت‌های پزشکی و دیگر رشته‌های این گروه تحصیل کرده باشند نمی‌توانند برای سرباز معلم شدن اقدام کنند.

⭐ تنها افرادی که غیبتی در پرونده آن‌ها درج نشده باشد، می‌توانند برای ثبت نام سرباز معلمی اقدام کنند.

⭐ اولویت برای جذب به عنوان سرباز معلم، به شرایط و صلاحیت‌های افراد در شغل معلمی هم بستگی دارد. به همین دلیل صلاحیت‌های همه افراد برای معلم شدن در این طرح، قبل از ورود به آن به روش‌های گوناگون سنجیده می‌شود.

⭐ افراد متقاضی برای جذب به عنوان سرباز معلم، باید سلامت کامل روحی و جسمی داشته باشند.

⭐ افراد مورد نظر برای شرکت در طرح سرباز معلمی، از بین افرادی که کسری خدمت سربازی ندارند، انتخاب می‌شوند.

⭐ تاریخ اعزام افراد در طرح سرباز معلم در تابستان هر سال و در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور است. تنها کسانی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که تاریخ اعزامشان در این ماه‌ها قرار گرفته باشد.

⭐ مشمولان برای ورود به این امریه‌ها، رتبه‌بندی می‌شوند. این رتبه‌بندی با توجه به ضوابط و معیارهای آموزش و پروش هر استان انجام می‌شود. امتیاز هر مشمول با توجه به نوع رشته تحصیلی، معدل و مقطع تحصیلی مشخص می‌شود. اولویت آموزش و پروش برای به کار گرفتن افراد، مشمولانی است امتیازات بیشتری در این طرح کسب کرده‌اند.

⭐ به طور کلی شرط معدل سرباز معلم وجود ندارد اما کسانی که معدل بالاتری داشته باشند، در اولویت هستند.

مزایای خدمت به عنوان سرباز معلم

استفاده از امریه آموزش و پروش می‌تواند مزایای بسیاری برای افراد مشمول داشته باشد. برخی از این مزایا عبارت است از:

به طور کلی اگر از محیط‌های نظامی و پادگان‌ها فراری هستید و ارتباط با کودکان و آموزش به آنان را ترجیح می‌دهید، این طرح می‌تواند فرصتی مناسب برای کسب تجربه در زمینه‌های آموزشی باشد.

با این روش می‌توانید با توجه به دانسته‌ها و علم خود، تغییری در بخشی از مناطق دورافتاده ایجاد کنید و باعث پیشرفت کودکان در این مناطق باشید.

با سرباز معلم شدن، شما حقوق دریافت خواهید کرد. اگر بتوانید در این طرح مشغول به خدمت شوید، می‌توانید با ساعات کمتر کار و بدون شیفت و سختی‌های محیط‌های نظامی، حقوق بیشتری هم دریافت کنید. حقوق افرادی که در این طرح مشغول به فعالیت می‌شوند، از حقوق سربازان عادی بیشتر است.

معایب خدمت به عنوان سرباز معلم

خدمت به عنوان سرباز معلم، معایبی هم دارد که بهتر است قبل از پست کردن دفترچه اعزام به خدمت سربازی درباره آن‌ها اطلاعات داشته باشید:

یکی از شرایط امریه سرباز معلم، این است که نمی‌توانید از کسری به صورت همزمان با آن استفاده کنید. به عبارت دیگر، اگر در طرح سرباز معلم مشغول خدمت شوید، به هیچ عنوان نمی‌توانید از کسری خدمت از هر نوعی، همزمان با آن استفاده کنید.

در این طرح شما باید دو سال کامل را در یکی از مناطق محروم یا کم‌برخوردار در ایران سپری کنید. این موضوع ممکن است برای بسیاری از مشمولان سخت و طاقت‌فرسا باشد. اما اگر ساکن یکی از این استان‌ها هستید یا در مجاورت این مناطق زندگی می‌کنید، شرایط به مراتب برای شما آسان‌تر خواهد بود.

محل خدمت سرباز معلم

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای اعزام به روش سرباز معلم وجود دارد، محل خدمت افراد است. سربازان معلم معمولا به مناطق محروم کشور اعزام می شوند و افراد باید این نکته را در نظر داشته باشند.

البته اولویت با اعزام به مناطق محروم استان فرد است؛ اما در پاره ای از موارد فرد به استان های محروم دیگر که کیلومترها با محل زندگی اش فاصله دارد، اعزام می شود. این مورد توسط آموزش پرورش به فرد اطلاع داده می شود و امکان انصراف مهیا است.

بنابراین قبل از قدم گذاشتن در این مسیر پر دردسر، به تمام عواقب و جهات آن فکر کنید و سپس تصمیم نهایی را بگیرید. شاید خدمت کردن در محیط نظامی که محل آن شهر خودتان باشد، بسیار بهتر از سرباز معلمی در مناطق محروم باشد.

دوره آموزشی سرباز معلم

رشته های مورد نیاز سرباز معلم چگونه معین می‌شود؟

آموزش و پروش در هر منطقه معمولا در هر سال میزان نیاز به سرباز معلم و رشته‌های مورد نیاز را معین می‌کند. اما برخی از رشته‌ها هستند که هر ساله جذب خوبی در این نوع امریه دارند.

رشته‌های تخصصی در زمینه آموزش و روانشناسی در کلیه گرایش‌ها، در این دسته قرار می‌گیرند. مهم‌ترین رشته‌های مورد نیاز برای سرباز معلمی را می‌توانید در این جدول مشاهده کنید:

آموزگاریهنرآموزیمدیری
دبیریمراقب سلامت یا مربی بهداشتمشاور واحد آموزشی

 

یکی دیگر از مهم‌ترین رشته‌ها برای جذب به عنوان سرباز معلم، کلیه گرایش‌های روانشناسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. رشته‌های مربوط به این فیلد آموزشی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

روانشناسی در کلیه گرایش‌هامشاورهعلوم تربیتی
روانسنجیفناوری آموزشعلوم شناختی

دسته دیگری از افراد که می‌توانند برای جذب سرباز معلم اقدام کنند، افراد فارغ التحصیل در این رشته‌ها هستند:

کامپیوتر

ریاضی

فیزیک

ادبیات فارسی

زیست شناسی

زبان انگلیسی

مکانیک خودرو

برق و الکترونیک

کار و فناوری

آمار

حسابداری

جغرافیا در تمامی گرایش‌ها

الهیات معارف اسلامی

عمران

صنایع چوب

تربیت بدنی

تاریخ

کشاورزی

علوم اجتماعی

گرافیک

صنایع فلزی

تاسیسات

آیا سرباز معلم‌ها هم باید دوره آموزشی را طی کنند؟

طی کردن دوره آموزشی سربازی، برای همه افراد مشمول در ایران که وارد دوره سربازی می‌شوند، الزامی است. افرادی هم که از این امریه استفاده می‌کنند، باید قبل از ورود به دوره سرباز معلمی، دوره آموزشی را در پادگان‌ها بگذرانند.

دوره آموزشی برای افراد سرباز معلم نیز مانند دیگر سربازان عادی است و دو ماه طول می‌کشد. آموزشی برای سرباز معلم‌ها، دو بخش دارد.

بخش اول شامل تمرینات نظامی است

بخش دوم شامل آموزش‌هایی مانند شیوه تدریس و کلاس‌داری می‌شود.

بخش آموزش آموزگاری پس از تمام شدن دوره آموزشی نظامی شروع می‌شود و طول آن 96 ساعت است. در این دوره، افراد با مبحاثی مانند نحوه درس دادن به دانش‌آموزان،اداره کردن کلاس، تفاوت‌های فردی در دانش‌آموزان و فنون آموزشی آشنا می شوند.

همچنین، تولید محتواهای آموزشی، آشنایی با نرم افزار شاد، ارزشیابی تحصیلی، دوره تخصصی آموزش دبستان و آشنایی به محیط و مقررات مدرسه از اهداف آموزشی این دوره می باشد. پس از تمام شدن دوره آموزشی، افراد برای امریه سرباز معلمی به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

 

مزایای طرح سرباز معلم

مراحل ثبت نام سرباز معلمی

بسیاری از مشمولان فارغ التحصیل در ایران به دنبال آگاهی از نحوه سرباز معلم شدن هستند. برای این که به عنوان سرباز معلم مشغول به خدمت شوید، باید مراحلی را طبق زمانبندی درست و اصولی طی کنید:

ابتدا لازم است در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد، فارغ التحصیل شده باشید.

به فراخوان‌هایی که برای جذب سرباز معلم داده می‌شود توجه کنید. درباره میزان جذب سرباز معلم و رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در استان خود، اطلاعات کاملی کسب کنید.

مدارک لازم برای ارائه درخواست برای سرباز معلمی را تکمیل و آماده کنید.

هنگامی که فراخوان جذب نیروی سرباز معلم توسط آموزش و پروش استان شما صادر شد، باید همراه با مدارک کامل به اداره آموزش و پرورش استان خودتان مراجعه کنید.

در حال حاضر سامانه و یا سایت خاصی برای ثبت نام سرباز معلمی وجود ندارد و باید به صورت حضوری این کار را انجام دهید.

در مراکز آموزش و پروش استان، شما فرم اطلاعات شخصی و فرم تعهدنامه را پر می‌کنید و به همراه دیگر مدارک، به اداره آموزش و پروش تحویل می‌دهید.

اگر مشکلی در فرآیند ثبت نام و اعزام به خدمت سربازی شما وجود نداشته باشد، مدارک و مشخصات بررسی می‌شود.

در این مرحله آموزش و پرورش بر اساس معیارهای گوناگون، شروع به رتبه‌بندی افراد متقاضی می‌کند. افرادی که رتبه بالاتری کسب کنند، می‌توانند شانس بیشتری برای پذیرفته شدن در طرح سرباز معلمی داشته باشند.

در این مرحله آموزش و پرورش از افرادی که امتیاز بیشتری کسب کرده‌اند، مصاحبه انجام می‌دهد. همچنین تحقیقات محلی هم برای شناخت بهتر روحیات افراد انجام می‌شود.

در این مرحله اگر رتبه خوبی کسب کرده باشید و مصاحبه و تحقیقات محلی هم موفقیت آمیز باشد، از شما برای سرباز معلمی دعوت خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت نام مشمولان در طرح سرباز معلم

اگر دوست دارید دوره سربازی خود را به دور از مراکز نظامی و به عنوان سرباز معلم طی کنید، باید برای این طرح ثبت نام کنید. برای این منظور این مدارک را آماده کنید:

اصل شناسنامه به همراه کپی از تمامی صفحات آن

اصل کارت ملی به همراه کپی از آن

چند قطعه عکس رنگی پرسنلی با پشت زمینه سفید

آخرین مدرک تحصیلی که لیسانس و بالاتر است. مدرک تحصیلی افراد باید با نیاز استخدام سرباز معلم در منطقه هماهنگ باشد.

ارائه کردن برگه اعزام به خدمت که تاریخ اعزام در آن در یکی از ماه‌های تیر، مرداد و شهریور باشد.

ارائه برگه اعزام به خدمت بدون ثبت هیچ گونه غیبت سربازی

تکمیل کردن فرم مشخصات فردی و تعهدنامه در اداره آموزش و پرورش استان

در مصاحبه سرباز معلمی، چه سوالاتی پرسیده می‌شود؟

مصاحبه یکی از مراحل مهم قبولی در امریه آموزش و پرورش است. در این مرحله مصاحبه‌گران بیشتر سوالاتی در مورد علایق فرد، شغل اعضای خانواده و اهداف سرباز معلم شدن از شخص می‌پرسند.

همچنین سوالاتی درباره احکام، اصول و فروع دین و مسائل سیاسی روز از شخص پرسیده می‌شود. همچنین ممکن است درباره حضور شما در مراسم و رویدادهای مذهبی نیز تحقیقات و سوالاتی انجام شود.

حقوق سرباز معلم چقدر است؟

افرادی که وارد دوره خدمت می‌شوند، چه سرباز عادی باشند و چه سرباز معلم، حقوق دریافت می‌کنند. افرادی که به عنوان سرباز معلم در آموزش و پروش مشغول خدمت می‌شوند، به طور ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند.

این حقوق چندان بالا نیست اما می‌تواند بخشی از هزینه‌های شما را پوشش دهد. میزان حقوق سرباز معلم‌ها کمی بیشتر از سربازان عادی معین شده است.

تعیین میزان حقوق سرباز معلم بستگی به مدرک تحصیلی، وضعیت تاهل و محل اعزام به خدمت فرد دارد و نمی توان برای همه افراد نسخه یکسانی پیچید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در طرح سرباز معلم

سخنی از مشاوران آویژه

اگر به محیط‌های نظامی برای گذراندن دوره خدمت علاقه‌ای ندارید، می‌توانید برای ثبت نام در امریه آموزش و پرورش اقدام کنید. در این روش شما باید پس از گذراندن دوره آموزشی، به عنوان سرباز معلم در مناطق کم برخوردار یا محروم، مشغول تدریس شوید. جذب سرباز معلم، هر ساله در رشته‌های مختلف انجام می‌شود. برای ثبت نام در این طرح باید مدرک لیسانس یا فوق لیسانس داشته باشید. زمان‌بندی برای ثبت نام در این طرح، اهمیت زیادی دارد و افراد باید پست دفترچه خود را طوری تنظیم کنند که زمان اعزام، یکی از ماه‌های تابستان باشد.

در این راستامرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفهبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

سوالات متداول

سوال علامتآموزشی سرباز معلم چند روز است؟

در حالت کلی آموزش 2 ماه است؛ اما آموزش سرباز معلم شامل دو بخش آموزش نظامی و آموزش روش های تدریس است که آموزش نظامی در مقایسه با سربازان عادی کمتر است.

سوال علامتجذب سرباز معلم در آموزش پرورش قطعی است؟

خیر؛ در حال حاضر امکان جذب حتی به صورت حق‌التدریس نیز وجود ندارد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

هر آنچه باید درمورد سرباز معلم شدن بدانیم

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 80 نظر:
  1. سلام
    ببخشید امکان ایست خدمت برای سرباز معلمی به قبولی در کنکور ارشد یا دکتری وجود دارد؟

  2. سلام من به عنوان سرباز معلم خدمت کرده‌ام که در آن زمان خدمت 21 ماه بود وخدمت من برج 11 تمام می شد ولی چون من مدیر مدرسه بودم 7ماه دیگه اضافه ماندم وحقوق دریافت کردم. سوال من اینه آیا این هفت ماه برای من سابقه است یا نه، اگه سابقه است از کجا باید اقدام کنم.

    1. با سلام، مدت خدمت در ارگان های امریه بگیر و دستگاه های دولتی 24 ماهه میباشد، بنابراین 4 ماه اضافی جز خدمت شما محسوب نمیشود ولی از لحاظ سابقه بله جز سابقه محسوب خواهد شد،

  3. با سلام. چرا در اعلان پذیرش یا عدم پذیرش فارغ التحصیلان دانشگاه طبق روال گذشته، که علاقه مند به گذراندن خدمت نظام وظیفه خود در آموزش و پرورش هستند، این همه تعلل صورت گرفته است، در حالیکه در سالهای پیشین از اواسط تا اواخر فروردین ماه هر سال دستورالعمل امریه سرباز معلمی به ادارات کل و مناطق تابعه صادر می شده و در وقت مقرر نسبت به پذیرش افراد ذینفع از طریق امریه سرباز معلمی اقدام میگردیده، لکن حال که کمتر از یک ماه به اولین زمان اعزام به خدمت ( اول تیرماه ) وقت باقی مانده است، هنوز از پذیرش یا عدم پذیرش و ارائه امریه سرباز معلمی در آموزش و پرورش، خبری نشده و نیست.« متاسفانه!!!».

    1. ما دوسال درس میدیم تازه تدریس یاد میگیرم ولی متاسفانه باید بریم بیرون
      تورا خدا به ما جذب کنید ک رسمی بشیم

  4. سلام خسته نباشید
    سوالی داشتم . سرباز معلم ها 2 سال بصورت مستمر در اموزش پرورش خدمت کرده اند . به تازگی طرح ساماندهی کارکنان دولت تصویب شد. در یکی از تبصره های اون اشاره کرده نیروهای که دو سال سابقه مستمر داشته باشند می توانند قرارداد کار معین شوند ایا این شامل سرباز معلم ها هم می شود ؟؟؟ با تشکر

  5. باسلام معافیت پزشکی دارم میشه باطلش کنم برم سربازمعلمی مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی دارم باتشکر

    1. سلام خدمت شما. معافیت پزشکی در چه دسته ای؟ در گاهی موارد امکان ابطال معافیت پزشکی هست که البته اکثر مواقع شامل حیطه اعصاب و روان میشود.

  6. سلام من تاریخ ۱۴۰۱/۴/۱۵ فارغ تحصیل شدم کی باید دفترچه اعزام پست کنم تا روز اول تیر اعزام بشم ؟

  7. سلام من سه ماه از سربازیم تو نیرو انتظامی گذشته، هنوز می‌تونم برای ثبت‌نام سرباز معلمی اقدام کنم؟
    ممنون میشم جواب بدین

  8. سلام من لیسانس هستم ۳ ماه دیگه معافیت تحصیلی دارم برای اعزام اقدامی نکردم هنوز میتونم از شرایط سرباز معلم استفاده کنم

  9. سلام
    مدت زمان خدمت سرباز معلمان در مناطق محروم مانند سایر سرباز ها 2 سال است یا متفاوت است؟

    1. سلام وقتتون بخیر بستگی به شرایط منطقه و نظر نظام وظیفه دارد.

  10. بنده پرستاری تموم کردم میتونم بعنوان مراقب سلامت اموزش و پرورش شرکت کنم در سربازی

    1. سلام من فوق دیپلم رشته حقوق دارم ودر حال گرفتن لیسانس هستم آیا امکان سرباز معلم برام هست و چطوریه ؟

  11. سلام
    من همه کار سرباز معلمی کردم ولی دوره ۴۵ روزه سپاه رو هم رفتم که اموزشی نبینم
    ایا من دوباره باید اموزشی رو برم یا اون گواهی رو ببرم تموم هه!…؟

    1. سلام وقتتون بخیر دوره گواهی رو ببرید ببینید قبول میکنند یا خیر

  12. سلام
    من همه کار سرباز معلمی کردم ولی دوره ۴۵ روزه سپاه رو هم رفتم که اموزشی نبینم
    ایا من دوباره باید اموزشی رو برم یا اون گواهی رو ببرم تموم هه!…؟

    1. سلام وقتتون بخیر دوره گواهی رو ببرید ببینید قبول میکنند یا خیر

  13. سرباز معلمی هم تواین دوره پارتی مخواد هرکی پارتی کلفت داشت میره سرباز معلم بعد سربازی هم استخدام رسمی اموزش وپرورش میشه ولی بچه من که فرزند جانباززیر۲۵ درصد هست استخدام نمیشه چون پارتی کلفت نداریم

    1. همین که می‌فرستنش به عنوان سرباز معلم خوبه خیلی ها برا سرباز معلم هم نمیتونن

  14. سلام.
    آیا ارتش هم سرباز معلم میگیرد؟ یعنی سرباز معلم در آموزش و پرورش تدریس کند ولی زیر نظر ارتش باشد. چنین مواردی دارین یا تا حالا داشتیم؟
    ممنون میشوم از پاسختان

    1. ممنون میشوم از پاسختان به این سوال. مدتی است منتظر پاسخ هستم.

  15. سلام وقت بخیر اینجانب نوید طالبی لیسانس حسابداری هستم و اعزام ۱/ ۳ هستم بسیج هم فعال دارم من متوانم معلم سرباز بشم

  16. سلام
    آیا می توان سرباز معلمی را زیر نظر ارتش گذراند بجای سپاه؟ به عبارتی ارگان نظامی دیگری غیر از سپاه سرباز معلم به آموزش و پرورش میدهد؟
    اگر از آخرین قوانین اطلاع دارید ممنون میشم از پاسخگوییتان

    1. سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات بیشتر و سنجش شرایط شما در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید

  17. سلام وقت بخیر
    بنده درسمو تموم کردم لیسانس هستم ولی برگه اعزام به خدمت ندارم یعنی اقدام نکردم برای گرفتنش
    میتونم برم سربازمعلم؟

    1. سلام. خیر یکی از مدارک مورد نیاز برای امریه هر ارگانی برگه اعزام به خدمت است.

    2. آیا برای سرباز معلم شدن حتما باید عضو بسیج باشی و فعال هم باشی

  18. سلام بنده تموم نکردم تموم می کنم
    بنده تیر ماه ۱۴۰۱ کارشناسیم رو تموم می کنم آیا می تونم برای سرباز معلمی سال ۱۴۰۱ اقدام کنمدراواخر فروردین یا وایل اردیبهشت ؟آخرین فرصت تاریخی فارغ تحصیلی کیه مثلا مال آزمون استخدامی کشوریو زده بود ۱۶ اخرین فرصت فارغ تحصیلی است؟ بعد از اتمام سربازی حق اتدریسی یا استخدام اموزش وپرورش میشی یانه

  19. سرباز معلمی حتما باید ۱شهریور یا تیر یا مرداد باشه یامثلا ۲ و۲۳ مثلا میتونه باشه ؟بعد من الان می تونم دفترچه پست کنم یانه در حین تحصیل یانه تیر بعد تمام شدن درس وامتحانا باید پست کنم

    1. سلام وقت بخیر شما ابتدا باید تحصیلتان را به پایان برسانید

  20. سلام وقتتون بخیر بنده تیر ماه ۱۴۰1 کارشناسیم رو تموم می کنم آیا می تونم برای سرباز معلمی سال ۱۴۰۱ اقدام کنمدراواخر فروردین یا وایل اردیبهشت ؟آخرین فرصت تاریخی فارغ تحصیلی کیه مثلا مال آزمون استخدامی کشوریو زده بود 16 اخرین فرصت فارغ تحصیلی است؟ بعد از اتمام سربازی حق اتدریسی یا استخدام اموزش وپرورش میشی یانه؟

    1. سلام وقت بخیر بستگی دارد که شما کارشناسی خود را چند ترمه گرفته باشید و اینکه آیا سنوات مجاز دارید یا خیر
      اگر 8 ترمه تمام کرده باشید می توانید و شرایط لازم را داشته باشید می توانید برای سرباز معلمی در سال 1401 اقدام کنید

      1. من سال ۹۸ ترم اول بودم وتیر 1401 تمومو میکنم امتحان آخرم ۷ تیره رشته علوم تربیتی

      2. من ۶ ترم خوندم و۲ ترم تابستان آیا می توانم شرکت کنم ؟بعد اتمام سربازی می توانیم بمانیم در آموزش وپرورش واستخدام شویم یانه ؟

        1. سلام در تابستان تعداد واحدهای مجاز شما محدود هست. استخدامی در آموزش و پرورش بستگی به رشته شما دارد

  21. سلام وقتتون بخیر بنده تیر ماه ۱۴۰1 کارشناسیم رو تموم می کنم آیا می تونم برای سرباز معلمی سال ۱۴۰۱ اقدام کنمدراواخر فروردین یا وایل اردیبهشت ؟آخرین فرصت تاریخی فارغ تحصیلی کیه مثلا مال آزمون استخدامی کشوریو زده بود 16 اخرین فرصت فارغ تحصیلی است؟ بعد از اتمام سربازی حق اتدریسی یا استخدام اموزش وپرورش میشی یانه؟

    پاسخ

    1. سلام وقت بخیر بستگی دارد که شما کارشناسی خود را چند ترمه گرفته باشید و اینکه آیا سنوات مجاز دارید یا خیر
      اگر 8 ترمه تمام کرده باشید می توانید و شرایط لازم را داشته باشید می توانید برای سرباز معلمی در سال 1401 اقدام کنید

    2. سلام وقت بخیر من برای ثبت نام سربازی معلمی از استان خودم جا موندم میش استان دیگه ثابت نام کرد

  22. سلام وقتتون بخیر بنده تیرماه ماه ۱۴۰۰ کارشناسیم رو تموم می کنم آیا می تونم برای سرباز معلمی سال ۱۴۰۱ اقدام کنمبرای ثبت نام اردیبهشت یا اواخر فروردین ؟آخرین فرصت فارغ تحصیلی تاکی است مال آزمون استخدامی تا 16 اردیبهشت یا خرداد بود مال سرباز معلمی تا کیه ؟

    1. سلام وقت بخیر بستگی دارد که شما کارشناسی خود را چند ترمه گرفته باشید و اینکه آیا سنوات مجاز دارید یا خیر
      اگر 8 ترمه تمام کرده باشید می توانید و شرایط لازم را داشته باشید می توانید برای سرباز معلمی در سال 1401 اقدام کنید

  23. سلام وقت بخیر
    بعد از گذروندن سربازی به صورت سرباز معلم امکان استخدام در ارگان های دولتی مثل ادارات (مثل بانک؛منابع طبیعی و …) وجود دارد؟ ممنون میشم راهنمایی کنید مرسی

    1. سلام امکان استخدام هست اما حتمی نیست باید استخدامی شهر خودرا به صورت مرتب چک کنید و درخواست دهید.

  24. سلام وقت بخیر. بنده ترم اخر دانشگاه بودم و فارغ تحصیل شدم. می خواستم بدونم اولین قدم که باید برای سرباز معلمی انجام بدم چی هست ؟ در چه زمانی دفترچه ارسال کنم که بتوانم سرباز معلم بشم چون شما تاکید کردید که بازه زمانی حاصی دارد

    1. سلام وقت بخیر پذیرش سرباز معلم به صورت بومی و در همان منطقه تحصیلی انجام می شود شما باید مدارک خود را به آموزش و پرورش ارائه بدهید و در صورت تایید شدن می توانید از سهمیه سرباز معلم استفاده کنید. در نظر داشته باشید میزان سهمیه سرباز معلم بسیار پایین است و متقاضی زیادی دارد

    1. سلام من کارت ایثارگری دارم میتونم استفاده کنم برای سرباز معلمی

      1. سلام. بله به صورت امتیاز مثبت میتواند در روند پذیرش شما تاثیرگذار باشد.

  25. با عرض سلام
    من معاف از رزم هستم(در ازمایش تراکم استخوان متوجه شدم)ایا من میتونم برای امریه سرباز معلمی اقدام کنم؟

  26. سلام خسته‌ نباشید.امریه سرباز معلم با کسری خدمت بسیج امکان پذیر هست.ممنون میشم اگه پاسخ بدید.

      1. سلام خسته نباشید ببخشید من دانشجوی علوم تربیتی هستم و یه ترم به گرفتن مدرکم مونده کی باید اقدام به ثبت‌نام در سرباز معلمی بکنم؟؟؟؟

        1. سلام. شما بعد از فارغ التحصیلی به مدت یکسال معافیت تحصیلی دارید و باید در زمان امریه آموزش و پرورش اقدام کنید.

  27. سلام و تسته نباشید
    داخل قسمت آموزشی زدید حتما سپاه آموزشی رو میگذرونیم
    یعنی اگه تو زمان گرفتن برگه سفید آموزشی ارگان غیر از سپاه باشه امریه ما لغو شده؟!یا باید مراحل خاصی رو انجام داد؟!

    1. با سلام باید حتما با ارگان و نظام وظیفه هماهنگ شود

      1. سلام بعد آموزش نظام ک ۴۵ روزه رفته باشم مصاحبه برای سرباز معلمی میگرن یا قبل آموزش نظام ؟
        خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید

  28. سلام خسته نباشید ببخشید من دوچشمم قوز قرنیه دارند که یکی دیدش ۱دهم ویکی ۵دهم هستش که با لنز اسکلرال دیدم خیلی خوب میشه آیا من با این شرایط میتونم سرباز معلمی ثبت نام کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورت نداشتن منع پزشکی و عدم کارکرد صحیح موردی ندارد

      1. سلام وقت بخیر میخاستم بدونم دوره آموزشی سرباز معلمی چطوریه؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید