روش صحیح مطالعه ریاضی

روش صحیح مطالعه ریاضی

بسیاری از دانش آموزان از روش صحیح مطالعه ریاضی آگاهی ندارند؛ به همین دلیل در یادگیری آن با مشکلاتی روبرو می­شوند.

روش مطالعه هر درس با درس دیگر متفاوت است؛ ممکن است روش مطالعه فیزیک و ریاضی به هم شبیه باشد اما تفاوت ­هایی در روش صحیح مطالعه آن­ها وجود دارد.

درس ریاضی بیشترین تقاضای تدریس خصوصی را در میان دانشجویان و دانش ­آموزان دارد. در کنار یک مدرس خوب، با روش صحیح مطالعه ریاضی می­توان یادگیری را به مقدار قابل توجهی افزایش داد.

پس اگر می خواهید در این درس درصد های قابل قبولی کسب کنید، این مقاله را از دست ندهید!

دانستن ویژگی های درس ریاضی به شما کمک می کند تا با روش مطالعه این درس بهتر آشنا شوید.

ویژگی­های درس ریاضی

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

ویژگی­ های درس ریاضی

درس ریاضی ویژگی­هایی دارد که روش صحیح مطالعه آن را از دروس دیگر متفاوت می­کند. این ویژگی­ها عبارت­ند از:

  • یاد گرفتن درس ریاضی تنها با مطالعه و گوش دادن امکان­پذیر نیست. درس ریاضی برای حل تمرین ­ها نیاز به محاسبه و تحلیل دارد؛ به همین دلیل یادگیری آن بدون نوشتن و تنها با گوش دادن و مطالعه آن اتفاق نمی­ افتد. حل­ تمرین و نوشتن ریاضی از ملزومات یادگیری آن است.
  • مباحث ریاضی به صورت زنجیر هوار به هم متصل است؛ به طوری که اگر درس قبل را یاد نگرفته باشید نمی­توانید درس جدید را بیاموزید. در ریاضی هر درس پیش نیاز درس بعدی است.
    همین موضوع موجب می­شود، غیبت و حضور نداشتن در کلاس بیش از یک جلسه شما را از درس عقب بیندازد. برای جلوگیری از عقب ماندن در این درس ضمن حضور و تمرکز مداوم در کلاس، همراه باکلاس درس را مطالعه کنید.
  • در ریاضی هر درس پیچیده تر از درس قبلی است؛ زیرا از آنجا که هر درس پیش نیاز درس قبلی است، پیچیدگی­ های دروس پیشین به درس جدید اضافه می­شود. به همین دلیل یادگیری به موقع هر مبحث اهمیت دارد.
  • روش و فرمول­ های ریاضی را حفظ نکنید، یاد بگیرید.
  • در ریاضی کلمات و اصطلاحاتی وجود دارد که باید معانی آن را یاد بگیرید. ممکن است کلماتی در مباحث ریاضی استفاده شود که معنی آن در مکالمه های روزانه ما معنی دیگری داشته باشد؛ باید از تفاوت آن­ها آگاه باشید.
  • ریاضیات بسیاری از افراد را مضطرب می کند. لازم است بدانید اضطراب و استرس دقت شما را کاهش می­دهد و همین موضوع یادگیری شما را کاهش می­دهد.

روش صحیح مطالعه ریاضی چگونه است؟

روش صحیح مطالعه ریاضی چگونه است؟

مطالعه صحیح ریاضی­ و هر درس دیگری، تأثیر بسیار زیادی در یادگیری و موفقیت شما در آن دارد. روش صحیح مطالعه ریاضی شامل موارد زیر می­شود:

توجه و تمرکز در کلاس ریاضی: حضور فیزیکی در کلاس به هیچ وجه کافی نیست و حتماً باید تمرکز کافی برای یادگیری را داشته باشید. برای حفظ تمرکز در کلاس جزوه بنویسید.
نوشتن جزوه ضمن حفظ تمرکز شما در طول کلاس، برای مرور مباحث درس داده شده به کار می­آید.

تعیین هدف: یک نمره، بالاتر از میانگین نمرات خود تعیین کنید؛ به طور مثال اگر میانگین نمرات شما در ریاضی حدود 13 است، نمره­ 17 برای خود تعیین کنید.

این مرحله را جدی بگیرید، زیرا تصمیم شما در این مرحله باعث می­شود انگیزه برای تلاش کردن داشته باشید. بعد از تصمیم گیری به زمان گذشته و مثبت خبر اتخاذ نمره تعیین شده خود را بنویسید؛ برای مثال « من نمره 17 گرفتم».

سپس نوشته خود را در به دفتر یا دیواری که مدام در معرض دید شما قرار دارد بچسبانید. این کار باعث می­شود ضمیر ناخودآگاه شما باور کند که شما در آینده نمره خوبی کسب می­کنید؛ همین موضوع انگیزه و تلاش شما را افزایش می­دهد و در نهایت نمره دلخواه را کسب می­کنید. این روش را برای به دست آوردن هر هدفی می­توانید بکار بگیرید.

خواندن درس داده شده در همان روز تدریس: بعد از تدریس هر مبحث از درس ریاضی در دبیرستان یا دانشگاه توسط دبیر یا استاد خود، در همان روز درس را مرور کنید.

خواندن مبحث تدریس شده در همان روز تأثیر زیادی در یادگیری شما دارد. این کار را هرگز به روز بعد موکول نکنید زیرا تأثیر آن به شدت کاهش پیدا می­کند. این روش برای همه دروس مفید است. بسیاری از افرادی که در یادگیری دروس موفق هستند از همین روش استفاده می­کنند.

یادداشت نکات و سؤالات در همان روز تدریس: هنگامی که مبحث تدریس شده را در همان روز مطالعه می­کنید، کاغذ و قلم همراه خود داشته باشید تا سؤالات خود را یادداشت کنید و جلسه بعد از مدرس خود بپرسید.

هنگام تدریس هر مبحث مدرس نکاتی را می­گوید که ممکن است از یاد ببرید؛ آن نکات را در همان روز تدریس به زبان ساده برای خود یادداشت کنید.

توضیح مثال های حل شده: 4 روز پس از تدریس جزوه و کتاب را مطالعه کنید. سپس مستقیم به سراغ مثال های کتاب و جزوه که برای مبحث تدریس شده است، بروید و همه آن­ها را حل کنید.

اگر همان مثال­ها یک‌ بار برای شاگرد فرضی خودتان کامل توضیح دهید، تأثیر زیادی در تثبیت مطلب در ذهن شما دارد. اگر در فهم سؤالی به مشکل برخورد کردید، آن را یادداشت کنید و از مدرس خود بپرسید.

خلاصه نویسی مطالب: فرمول ها و نکات را در یک دفترچه کوچک، به طور خلاصه، برای خود یادداشت کنید و هنگام حل تمرین­ ها از آن استفاده کنید. این دفترچه برای مرور قبل امتحان نیز بسیار کاربردی خواهد بود.

حل تمرین: بعد از مراحل گفته شده تعدادی از تمرین های حل نشده هر مبحث را خودتان حل کنید. این کار در ابتدا سخت به نظر می­رسد اما با پشتکار تلاش کنید؛ زیرا این مرحله بسیار مهم است.

فکر کردن شما هنگام حل مسائل، مانند تمرین ورزشکاری است که تلاش می­کند ماهیچه هایش را قوی کند. اگر ورزشکاری دائماً تمرینات سبک انجام دهد قوی­تر نخواهد شد. شما هم نباید همیشه مسئله های ساده حل کنید.

نوشتن: روش مطالعه صحیح ریاضی بدون نوشتن هنگام مطالعه کامل نمی­شود. هنگام مطالعه صحیح هر صفحه حداقل یک صفحه کاغذ باطله باید تمرین شود.

مزایای روش صحیح مطالعه ریاضی

مزایای روش صحیح مطالعه ریاضی

روش صحیح مطالعه ریاضی ضمن این که موجب می­شود، میزان یادگیری شما افزایش پیدا کند، زمان مطالعه را هم به طور چشم­گیری کاهش می­دهد.

ندانستن روش درست انجام کاری موجب می­شود، ضمن صرف انرژی و زمان زیاد نتیجه مطلوب را بدست نیاوریم.

روش صحیح مطالعه ریاضی موجب می­شود مطالب در حافظه بلند مدت شما ثبت شود؛ به همین دلیل احتمال این که چیزی را که قبلاً آموخته­ اید فراموش کنید، خیلی کم است.

البته در نظر داشته باشید که در نهایت روش مطالعه هر کس منحصر به فرد است. مشاور شما بهتر از هر کس دیگری می تواند شما را کمک کند و بهترین روش را برای خواندن درس ریاضی ارائه کند.

مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه در کنار شما هستند تا به شما کمک کنند پیشرفت کنید، بهترین درصد ها را کسب کنید و به رتبه و رشته و دانشگاه مورد نظرتان دست پیدا کنید. کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

روش صحیح مطالعه ریاضی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- یک نظر:

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید