شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی

شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی

اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی

اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی یکی از مراحل پیش روی متقاضیان تاسیس مرکز مشاوره میباشد . سازمان بهزیستی کشور در امور مشاوره و روانشناسی خدمات بسیاری به مددجویان خود ارائه میدهد . در این راستا متقاضیان تاسیس مراکز مشاوره ، ملزم به اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی میباشند . چرا که بر طبق قوانین مصوب در سال های اخیر ، سازمان بهزیستی موظف میباشد که به اخذ مجوز مراکز مشاوره نظارت و رسیدگی کند . البته باید به این نکته اشاره کرد که در کنار سازمان بهزیستی کشور ، نظام روانشناسینیز حق دخالت در برخی امور مربوط به اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی را دارد . که این به معنای اجازه ی صدور مجوز برای فعالیت مرکز مشاوره نمیباشد . و این سازمان تنها در برخی امور از جمله صدور پروانه و تعیین صلاحیت افراد متقاضی برای تاسیس مراکز مشاوره ، میتواند فعالیت کند .


بیشتر بخوانید: جزئیات شرایط دریافت مجوز مرکز مشاوره


شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی

شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی از سوی این سازمان و سایر سازمان های مربوطه اعلام میگردد . با توجه به اهمیت امر مشاوره و روانشناسی در جوامع امروزی و بخصوص افزایش نیاز به مشاوره در کشور ما ، افرادی که متقاضی اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی هستند ، میبایستی صلاحیت لازم و همچنین تمام شرایط اعلام شده برای اخذ مجوز را داشته باشند . از جمله ی شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد در یکی از رشته های روانشناسی و یا مشاوره میباشد . که باید از زمان اخذ مدرک تحصیلی حداقل یک سال گذشته باشد . همچنین عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ی کشور از دیگر شرایط اخذ مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی است . که این مرکز با توجه به قوانین و مقررات خاص خود برای پذیرش اعضا میتواند در تعیین صلاحیت متقاضیان با سازمان بهزیستی ، همکاری نماید .

داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران ، اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی کشور ، نداشتن هیچگونه عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران ، عدم سوء سابقه کیفری و عدم محرومیت های اجتماعی ، نداشتن سوء شهرت و فساد اخلاقی ، عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان و داشتن کارت پایان خدمت سربازی و یا کارت معافیت دائم از خدمت وظیفه ی عمومی برای آقایان و … از دیگر شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی میباشند .


بیشتر بخوانید: شرایط تاسیس مرکز مشاوره خانواده چگونه است؟


مراحل اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی

مراحل اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی

مراحل اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی ، شامل فراهم آوردن تمام مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز میباشد . که هر متقاضی بر اساس اطلاعیه ها و قوانین این سازمان باید این مراحل را طی کند . بدیهی است که اولین و مهمترین مرحله ، کسب مدرک مربوطه و مورد تایید سازمان میباشد . متقاضیان اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی باید پس از گذشت یکسال از اخذ مدرک تحصیلی و کسب مهارت های علمی و عملی ، در سازمان روانشناسی و مشاوره کشور عضو شوند . در این مرحله از مراحل اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی به متقاضی پروانه ی اشتغال اهدا میگردد . سپس باید برای اخذ پروانه ی اشتغال حرفه ای اقدام شود . از دیگر مراحل اخذ مجوز مراکز مشاوره بهزیستی ، برگزاری آزمون کتبی میباشد . داوطلبان پذیرفته شده در این آزمون ، باید در مصاحبه ی حضوری نیز شرکت کنند .

حال با گذر از این مراحل و قبولی در مصاحبه حضوری متقاضیان باید به مدت سه ماه در دوره ی کار آموزی شرکت کنند . در این دوره های کارآموزی متقاضیان مهارت ها ی لازم جهت ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناسی را کسب میکنند . در نهایت متقاضیان میتوانند با اخذ مجوز از سازمان بهزیستی برای مراکز مشاوره و روانشناسی در این حوزه ها فعالیت کنند . در واقع میتوان اینگونه استباط کرد ، که صدور مجوز فعالیت مراکز مشاوره از سوی سازمان بهزیستی به معنای انجام دادن استعلامات لازم ، برای تایید صلاحیت متقاضیان دریافت مجوز مراکز مشاوره و روانشناسی ، از سوی این سازمان و ثبت نهایی این مراکز مشاوره و روانشناسی میباشد .


بیشتر بخوانید: شرایط تاسیس کلینیک روانشناسی چگونه است؟


مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

مدارک لازم اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی

مدارک لازم اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی از طریق این سازمان ، به اطلاع متقاضیان تاسیس مراکز مشاوره و روانشناسی میرسد . داوطلبان میتوانند برای آگاهی از لیست این مدارک و شرایط لازم به سایت اینترنتی سازمان بهزیستی کشور مراجعه نمایند . همچنین از طریق مراجعه حضوری به سازمان بهزیستی استان خود ، میتوانند تمام اطلاعات لازم در این خصوص را کسب نمایند . از جمله مدارک لازم اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی میتوان به مواردی همچون ؛ حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و مرتبط ، گواهی عدم سابقه کیفری ، گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر ، مدرک پایان خدمت سربازی و یا معافیت دائم برای داوطلبان مرد ، مدرک عضویت در سازمان روانشناسی و مشاوره کشور و … اشاره کرد . که داوطلبان دریافت مجوز فعالیت مرکز مشاوره و روانشناسی باید تمام این مدارک را تهیه نمایند و به مراجع مذکور ، ارائه دهند .


بیشتر بخوانید: شرایط تاسیس مطب روانشناسی چگونه است؟


مدارک لازم اخذ مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی

اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد

اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد امکان پذیر است . و سازو کار مربوط به خود را دارد . با توجه به این که اخذ مجوز مراکز مشاوره نیازمند حداقل مدرک کارشناسی ارشد میباشد ، داوطلبان با مدرک تحصیلی پایین تر ، مجاز به دریافت پروانه ی فعالیت مرکز مشاوره و روانشناسی ، نیستند . همچنین آن دسته از متقاضیان دریافت مجوز برای مرکز مشاوره که دارای مدرک بالاتری هستند ، شانس بیشتری برای پذیرش در این پروسه دارند . چرا که داشتن مدرک تحصیلی بالاتر میتواند زمینه را برای کسب دانش و تخصص و تجربه ی بیشتر فراهم کند . و متقاضیان در دوره های تحصیلی ارشد و دکتری مهارت های لازم برای ارائه خدمات مشاوره را کسب میکنند . به همین دلیل زمینه ی لازم برای اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد ، فراهم شده است .

چنانچه شما عزیزان داوطلب دریافت مجوز مراکز مشاوره از سازمان بهزیستی کشور میباشید ، به شما توصیه میکنیم برای کسب اطلاعات کامل و دقیق درباره چگونگی و مراحل دریافت مجوز با مشاوران متخصص و کار بلد در این حوزه مشورت کنید . یکی از مراکز مشاوره قابل اعتماد و باتجربه برای امور مربوط به دریافت مجوز مراکز مشاوره ، مرکز مشاوره آویژه میباشد . مشاوران ما در این مرکز همه روزه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشند . و با بهره گیری از تجربیات خود میتوانند شما عزیزان را در این امر یاری دهند . برای بهره گیری از تخصص و دانش مشاورین ما ، میتوانید با شماره تلفن های مرکز مشاوره آویژه ، تماس حاصل نمایید و یا به وبسایت ابنترنتی این مرکز ، مراجعه نمایید .


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره نحوه گرفتن پروانه نظام روانشناسی


سوالات متداول

شرایط اخذ پروانه روانشناسی از بهزیستی ؟

داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا بالاتر ، داشتن کارت پایان خدمت وظیفه ی عمومی یا داشتن کارت معافیت از سربازی برای آقایان ، عضویت در سازمان روانشناسی و مشاوره کشور ، گواهی عدم اعتیاد و … از شرایط اخذ پروانه از سازمان بهزیستی کشور میباشد .

چگونگی ثبت مراکز مشاوره در بهزیستی ؟

متقاضیان برای ثبت مرکز مشاوره باید به سازمان های مربوطه وسازمان بهزیستی مراجعه نمایند ، با انتخاب نام مورد نظر و ارائه مدارک مورد نیاز درخواست خود را ثبت کنند . درصورت پذیرش مدارک ، نام این مرکز ثبت میشود .

اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی چگونه است؟

برای دریافت این مجوز متقاضیان باید با ارائه مدارک مورد نیاز و پس از عضویت در سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور و دریافت پروانه فعالیت ، در آزمون ها و مصاحبات بعدی پذیرفته شوند .

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط اخذ مجوز مراکز مشاوره از بهزیستی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 227 نظر:
  1. سلام وقت بخیر
    بنده کارشناسی و ارشد روانشناسی عمومی دارم و یک سال بیشتر ک عضو سازمان روانشناسی هستم برای گرفتن پروانه مشاوره روانشناسی از طریق بهزیستی باید چکار کنم؟

    1. سلام برای درخواست پروانه به سازمان نظام روانشناسی مراجعه کنید.برای گرفتن مجور کلینیک یا مرکز روانشناسی میتوانید از طریق بهزیستی به گرفتن مجوز اقدام کنید.

  2. سلام. وقت بخیر
    مدرک کارشناسی روانشناسی عمومی دارم ارشد روانشناسی تربیتی یا روانشناسی بالینی کودک و نوجوان بخونم میتونم مرکز مشاوره تاسیس کنم؟ سپاس

    1. سلام با گرفتن مدرک روانشناسی کودک و نوجوان و بهد گرفتن عضویا نظام روانشناسی و پروانه اشتغال و بعد مجور کلینیک میتوانید مرکز شماوره و روانشناسی کودک و نوجوان بزنید.

  3. سلام من کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش کودکان استثنایی و ارشدم رو تو رشته روانشناسی کودکان استثنایی خوندم آیا به من مجوز تعلق می گیره؟

    1. سلام خدمت شما، دقیق عنوان کنید چه مجوزی؟ اگر مجوز پروانه اشتغال و تاسیس کلینیک هست ، بسنگی به شرایط زمان حال بررسی میشود. در حال حاضر که سازمان نظام اعلام کرده صرفا با ارشد مجوز صادر می شود، بله امکان گرفتن مجوز را دارید. اما اگر عنوان کنند که مثل قبل ، شرط دو مقطع پشت سرهم میباشد نمی توانید درخواست مجوز ثبت کنید.

  4. سلام و درود
    من فقط کارشماسی ارشدم روانشناسی عمومی هستش و کارشناسیم غیر مرتبط هستش
    آیا میتونم اقدام کنم برای مجوز مطب؟

    1. سلام
      باید دو مقطع پشت سر هم در یک رشته داشته باشید

  5. سلام من کارشناسی رواشناسی عمومی و ارشد روانشناسی تربیتی دارم .جفتشم دانشگاه پیام نور خوندم میخواستم بدونم میتونم عضو سازمان نظام روانشناسی بشم و بعد مجوز دریافت کنم ؟

  6. سلام من کارشناسی روانشناسی عمومی و ارشد روانشناسی تربیتی دارم جفتشم پیام نور خوندم . آیا میتونم عضو نظام روانشناسی و بعد گرفتن مجوز بشم ؟

  7. سلام برای گرفتن مجوز روانشناسی از بهزیستی باید پروانه فعالیت از سازمان روانشناسان داشته باشیم ؟ یا عضویت در سازمان روانشناسی کافی هست برای گرفتن مجوز از بهزیستی

    1. سلام
      باید در ازمون تاسیس مطب در نظام روانشناسی شرکت کنید

  8. سلام. وقتتون بخیر. مراحل مصاحبه چطور ؟ آیا منابع یا شرایط خاصی نیاز ؟

  9. سلام. وقتتون بخیر. مراحل مصاحبه چطور ؟ آیا منابع یا شرایط خاصی نیاز ؟

  10. با سلام بنده لیسانس علوم تربیتی دارم و فوق روانشناسی عمومی ولی در آزمون سازمان نظام برای عدم تطابق دو مقطع تحصیلی هست شرکت کردم و قبول شدم آیا میتوانم برای اخذ پروانه از بهزیستی اقدام کنم

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  11. سلام وقت بخیر من لیسانس و ارشد برنامه ریزی آموزشی هستم و دانشجوی دکتری برنامه ریزی توسعه آموزش عالی می خوام مجوز مرکز برنامه ریزی بگیرم ممنونم میشم راهنماییم کنید🙏🙏

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  12. با سلام بنده مدرک ارشدم روانشناسی عمومی هست و لیسانسم فیزیک آیا میتونم مجوز دریافت کنم
    البته با شرکت در آزمون
    و اینکه تاریخ ثبت نام در آزمون کی هست؟؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر برای مجوز مطب باید حتما کارشناسی مشائره یا روانشناسی داشته باشید

  13. با سلام بنده مدرک ارشدم روانشناسی عمومی هست و لیسانسم فیزیک آیا میتونم مجوز دریافت کنم
    البته با شرکت در آزمون
    و اینکه تاریخ ثبت نام در آزمون کی هست؟؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر برای مجوز مطب باید حتما کارشناسی مشائره یا روانشناسی داشته باشید

  14. سلام برای اخذ پروانه اشتغال فقط عضویت در سازمان نظام روانشناسی کافی هست یا بلید در مصاحبه سازمان هم شرکت کنیم تا از طرف بهزیستی قبول شویم

    1. باسلام برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  15. ایا گرایش ارشد مشاوره تحصیلی و مشاوره توان بخشی مجوز تاسیس مطب را دارند؟

    1. سلام وقت بخیر
      لزوما در زمینه ی تحصیل شما مجوز تعلق خواهد گرفت

  16. ایا گرایش های ارشد مشاوره تحصیلی و مشاوره توان بخشی مجوز تاسیس مرکز را دارند؟

    1. سلام وقت بخیر
      لزوما در زمینه ی تحصیل شما مجوز تعلق خواهد گرفت

  17. سلام وقت بخیر من ۳۰ سالمه و کارشناسی مشاوره دارم و حالام انتخاب واحد ارشد مشاوره کردم و میخواستم بدونم گرایش های ارشد مشاوره کدام یک بهتر و مجوز تاسیس مرکز را دارد؟
    لطفا راهنماییم کنین

    1. سلام وقت بخیر
      به تمامی گرایش ها مجوز تعلق خواهد اگرفت اما یک سری شرایط و قوانین لحاظ خواهد شد

  18. سلام و عرض ادب
    با توجه به اینکه جهت عضویت در نظام یک مدرک ارشد هم کافی است، آیا می توان ضمن داشتن تک مدرک ارشد روانشناسی ، از طریق بهزیستی مجوز اشتغال گرفت؟
    فرق اخذ پروانه از بهزیستی و نظام روانشناسی چی هس؟
    خیلی متشکرم

  19. سلام
    یه خبری در رسانه‌ها منتشر شد که جدیدا تصویب شده هر کسی که فقط یه مدرک (ارشد یا دکتری روانشناسی) داشته باشه. برا تاسیس مرکز مشاوره کافیه. این مطلب درسته؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای دریافت پروانه اشتغال باید 2 مدرک روان شناسی داشته باشید

  20. سلام وقتتون بخیر من ارشد روانشناسی عمومی دارم سال ۸۸ یکسال به خاطر اون جریانات جنبش لعنتی سبز از تحصیل محروم شدم و بعد ادامه تحصیل دادم و ارشد هم گرفتم خواستم بدونم ایا من شانس گرفتن مجوز رو دارم؟

  21. باسلام.من‌معافیت‌پزشکی‌دیسک‌کمر‌دارم‌ودررشته‌روانشناسی‌ادامه‌تحصیل‌میدم‌میخواستم‌بدونم‌آیامعافیت‌پزشکی‌مانع‌احذمجوز‌لازم‌برای مشاوره میشه.

  22. سلام من پسر۲۵ ساله هستم .از چند ناحیه بدن جراحی شدم.(سه تا از مهرهای کمرم شکسته)(پام شکسته)تاندوم انگشتای دستم جراهی شده)(و شوشم جراحی )میخواستم ببینم بااین شرایط میتونم تحت نظر بهزیزستی یا دیگر نهاد های که کمکم کنن باشم؟

    1. باسلام درصورتی که شما از لحاظ مالی دچار مشکل باشید امکانش وجود خواهد داشت

  23. با سلام، برای اخذ مجوز کدام کلینیک ها مدیر و مسئول فنی باید زوج باشند و آیا زوج بودن برای گرفتن ارجاعات سامانه تصمیم نیز لازم است؟

    1. سلام. خیر تاهل شرط دریافت مجوز فعالیت کلینیکی نیست با این وجود برای فعالیت در برخی گرایشها مانند سکس تراپی باید متاهل باشژد.

  24. ارشد علوم تربیتی ودکتری روانشناسی تربیتی دارم ،با توجه به اینکه دو مقطع همنام ندارم ،میتونم مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی بگیرم؟

      1. سلام من از سازمان مشاوره وروانشناسی پرسیدم گفتند که با ارشد علوم تربیتی ودکترای روانشناسی تربیتی می توان مجوز گرفت،حضورا رفتم

  25. سلام من کارشناسی پژوهش علوم اجتماعی از دانشگاه آزاد و کارشناسی مددکاری اجتماعی اورژانس اجتماعی از دانشگاه علمی کاربردی دارم و ارشد بالینی، می تونم اقدام کنم؟ ممنون

    1. برای پروانه روانشناسی مدرک کارشناسی روانشناسی لازم است

  26. سلام بنده کارشناسی روان شناسی و ارشد روانشناسی مثبت گرا ودکتری عرفان آیا امکان اخذ مجوز از بهزیستی هست؟

    1. سلام. بله میتوانید برای دریافت مجوز از بهزیستی اقدام کنید.

  27. درود برشما ووقت به خیر
    من مدرک کارشناس ناپیوسته مشاورحرفه ای ژنتیک
    وارشدژنتیک دارم میتونم مجوز تاسیس دفترمشاوره بگیرم ازمراکزبهزیستی؟مدرک دکتری چه رشته ای بایدبخونم براتاسیس دفترمشاوره
    باتشکرازراهنماییتون

    1. سلام برای تاسیس دفتر مشاوره باید حتما دو مقطع پشت هم در رشته مشاوره یا روانشناسی تحصیل کنید.

  28. درود برشما ووقت به خیر
    من مدرک کارشناس ناپیوسته مشاورحرفه ای ژنتیک
    وارشدژنتیک دارم میتونم مجوز تاسیس دفترمشاوره بگیرم ازمراکزبهزیستی؟

    1. سلام برای تاسیس دفتر مشاوره باید حتما دو مقطع پشت هم در رشته مشاوره یا روانشناسی تحصیل کنید.

  29. سلام خسته نباشید
    کارشناسی غیر مرتبط
    ارشد بالینی
    دکتری روانشناسی سلامت ترم سوم هستم.
    آیا میتوانم برای مجوز اقدام کنم یا باید بعد پایان دکتری اینکار رو انجام بدم؟

    1. سلام. تا پایان تحصیلات و اخذ مدرک دکتری نمیتوانید برای دریافت مجوز از سازمان نظام روانشناسی اقدام کنید.

  30. سلام‌
    همسرم مدرک کارشناسی با گرایش بالینی و ارشد با گرایش عمومی دارن و آذر ماه ۱۳۹۹ فارغ التحصیل شدن ، عضو نظام هم هستن .
    با توجه به اینکه یک سال از فارغ التحصیلی ایشون گذشته ، میتونن مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی بگیرن ؟
    شما در زمینه اخذ مجوز هم فعالیت دارین یا فقط مشاوره میدین ؟

  31. سلام من مدرک کارشناسی روانشناسی بالینی دارم همچنین ارشد روانشناسی عمومی و مدرک دکترای روانشناسی عمومی و سالهاست که در سازمان نظام روانشناسی عضویت دارم چطور میتونم برای مجوز مرکز مشاوره اقدام کنم ؟؟؟

  32. سلام مدرک بنده کارشناسی ناپیوسته ام مشاوره است و مدرک کارشناسی ارشدم مشاوره خانواده ایا برای اخذ مرکز مشاوره مشکلی نیست

    1. سلام. خیر مشکلی وجود ندارد اما ابتدا باید برای عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اقدام کنید.

  33. سلام
    کارشناسی علوم تربیتی و ارشد و دکتری برنامه ریزی درسی هستم،میتوانم مرکز مشاوره تحصیلی تاسیس کنم؟
    نظام روانشناسی مدرک من را قبول میکنند؟

    1. سلام داشتن مدرک تحصیلی در دو مقطع پشت سرهم روانشناسی لازم هست

  34. سلام
    برای اخذ مجوز بهزیستی حتما باید پروانه سازمان نظام داشت؟ کارت عضویت کفایت نمیکند؟

  35. سلام چطور فردی با کاردانی بهداشت خیلی راحت در مراکز بهداشتی و درمانگاه استخدام و مشغول به کار میشه، اونوقت من و امثال من با کارشناسی و ارشد بالینی و گذراندن طرح وکارگاه های مختلف باید به دنبال ازمون و تایید سازمان نظام برای گرفتن مجوز کار باشیم، فقط سنگ اندازی در اشتغال با این رشته میبینم

    1. سلام
      متاسفانه پزشکی ها و پیراپزشکی ها اولویت شغلی هستن

      1. با سلام به شما مرکز مشاوره اویژه
        عزیز دل روانشناسی بالینی نیز جزء رشته های پیراپزشکی هست .

  36. سلام .من کارشناسی علوم تربیتی گرایش مدیریت برنامه ریزی آموزش دارم و ارشد مشادره توانبخشی درام .آیا با این ۲مدرک میتوانم مجوز دفتر مشاوره بگیرم

  37. سلام بنده لیسانسم غیرمرتبط هست ودرحال ارشدروانشناسی تربیتی میخونم اگرکارشناسی راهم دوباره بعدازگرفتن مدرک ارشدم روانشناسی بخونم میتونم مجوزمطب یامرکزمشاوره بگیرم؟
    واینکه کارشناسیموروانشناسی چه گرایشی بایدبخونم که دومقطعم مرتبط باشه؟

  38. سلام.داشتن مجوز از نظام روانشناسی با داشتن مجوز از بهزیستی برای تاسیس مرکز مشاوره چه تفاوتی دارد؟

    1. سلام برای تاسیس مرکز مشاوره ابتدایی ترین و اصلی ترین شرط از شرایط دریافت پروانه نظام روانشناسی ، عضویت در سایت نظام روانشناسی حداقل به مدت یکسال و گذراندن دوره کارورزی است

  39. سلام وقت بخیر، من کارشناسیم روانشناسیه، ارشدم روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، منم میتونم بگیرم عایا؟

  40. سلام،خسته نباشید،من لیسانس ادبیات هستم وارشدمشاوره، برای گرفتن مجوز آیا میتوانم لیسانس مشاوره یا روانشناسی بگیرم ،یا حتمء باید دکتری شرکت کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      دو مقطع روانشناسی یا مشاوره کافی است

  41. با سلام و ممنون بابت اطلاعاتتون.من لیسانس روانشناسی بالینی دارم ارشد مشاوره توانبخشی خوندم میتونم اقدام کنم برای تاسیس مرکز مشاوره؟

  42. سلام
    مدرک کارشناسی بنده روان شناسی عمومی هست و مدرک کارشناسی ارشد هم روانشناسی تربیتی هست آیا می تونم مجوز مرکز مشاوره دریافت کنم؟؟؟

  43. سلام وقت بخیر ضمن سپاس از مطلب خوبتون سوالی دارم … اگه لیسانس من علوم تربیتی و فوق لیسانس مشاوره باشه امکان گرفتن مجوز تاسیس دفتر رو دارم ؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدور نیست برای این امر دو مقطع پشت سر هم روانشناسی لازم است

    1. سلام دوست عزیز
      برای مجوز سازمان نظام ملاک سطح علمی شما است

  44. سلام وقت شما بخیر بنده دکتری روانشناسی دارم و هر سه مقطع درسی من روانشناسی هست برای اخذ پروانه ی کار باید از کجا اقدام کنم ؟ و چه مدارکی لازم هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      ابتدا لازم است در نظام روانشناسی عضویت به عمل آورید سپس از طریق سامانه مربوطه مدارک تحصیلی و اطلاعات شخصی آپلود شود و سپس منتظر دعوت به مصاحبه شوید

  45. سلام
    من مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دارم و یک سال هم سابقه عضویت در سازمان نظام روانشناسی دارم.برای زدن مرکز مشاوره و جهت آمادگی برای مصاحبه چه منابعی را توصیه میکنید.

    1. سلام . منابع مصاحبه تست شخصیت و آمادگی مصاحبه رو از سایت ایران استخدام دانلود کنید.

  46. با سلام من کارشناسی علوم تربیتی خوندم و ارشد هم روانشناسی تربیتی میتونم مجوز مرکز مشاوره بگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مقدور نیست دو مقطع روانشناسی لازم است

  47. سلام وقت بخیر
    من کارشناسی مددکاری اجتماعی_خانواده دارم اگه ارشدروانشناسی بالینی تموم کنم برای مجوزمیتونم اقدام کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر دو مقطع روانشناسی پشت سر هم نیازاست

  48. سلام بنده لیسانس علوم تربیتی و ارشد مشاوره دارم ومیخام درازمون دکتری مشاوره شرکت کنم ایا میتونم واس مجوز اقدام کنم

  49. با سلام
    برای گرفتن مجوز مشاوره داشتن مدرک تحصیلی و سایر شرایط صلاحیت فردی و … لازم است ، درست و کاملآ منطقیست .
    ولی قبولی در امتحانات کتبی یا مصاحبه کاملآ غیر منطقی و ترویج بروکراسی و استتثمار گرایانه است !
    زیرا فردی که برای گرفتن کارشناسی ارشد حداقل 12 ترم و 900 واحد را گذرانده و از چند ده استاد دکتری نمره قبولی گرفته ، چطوری باید دوباره نظر دوسه نفر مصاحبه گیرنده را جلب و درصورت عدم اغنا دانش فردی انان حاصل حداقل شش سال تلاش را گذاشت درب کوزه و ابش رو خورد ؟!
    09113929321

    1. در بیشترین حالت ممکن ۱۴۰ واحد کارشناسی + ۳۲ واحد ارشد + ۳۶ واحد دکتریست که جمعا میشود ۲۰۸ واحد.
      ضمن احترام به نظرتون، اگر اینطور باشه که میفرمایید باید هر فارغ التحصیل حقوقی هم بدون آزمون وکیل یا قاضی بشه.
      پاس کردن واحد ها در طول سالیان دراز صورت گرفته و هم امکان فراموشی وجود داره هم اینکه گاها برخی دروس مهم برای امر مشاوره با نمره ضعیفی صورت گرفته و برای امر مهم مشاوره و درمانگری لازمه که تمام فنون این کار یکجا امتحان گرفته بشه تا صلاحیت فرد مشخص بشه.

    2. سلام
      من کارشناسی غیر مرتبط دارم
      کارشناسی ارشد هم روانشناسی عمومی گرفتمم
      آیا پروانه مشاوره بهم می دهند؟

      1. سلام خدمت شما، طبق آخرین اطلاعیه سازمان نظام ، افراد با داشتن مدرک کارشناسی ارشد میتوانند درخواست مجوز پروانه اشتغال تخصصی را ثبت کنند.

  50. کارشناسی پرستاری و کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و دانشجوی دکتری ترم آخر رساله هستم ،آیا مجوز تاسیس کلینک به توجه به اینکه دو مقطع آخر به من داده میشود؟

  51. سلام رشته کارشناسی مدیریت اموزشی و ارشد برنامه ریزی اموزشی میتونم برای اخذ مجوز مشاوره تحصیلی اقدام کنم اگه میشه اولین کاری که باید بکنم چیه

  52. سلام وقت بخیر
    اگر من مدرک ارشد و دکتری رو روانشناسی بگیرم(کارشناسی مدیریت دارم)، آیا تضمینی هست که بعد ازاتمام پروسه تحصیل و دریافت مدرک ، قانون دو مقطع تحصیلی پشت هم در رشته روانشناسی لغو بشه؟

    1. سلام وقت بخیر
      فعلا این قانون دو مقطع وجود دارد و برای آینده نمیتوان چیزی رو در نظر گرفت.

  53. پیام نور غیر حضوری به حساب نمیاد.ما واحد عملی هم داریم.پس مدرکش برای گرفتن مجوز مشکلی نداره.درسته؟

  54. سلام واحترام .
    بنده لیسانس روانشناسی عمومی ورودی سال ۸۴ الی ۸۷ فارغ التحصیل شدم .ومجددا کارشناسی ارشد ورودی سال ۹۰ الی ۹۲ تمام کردم هردو درمقطع روانشناسی عمومی بودم .آیا میتوانم از طریق اداره بهزیستی مجوز برای مرکز مشاوره بزنم .ممنونم

      1. سلام،خسته نباشید،من لیسانس ادبیات هستم وارشدمشاوره، برای گرفتن مجوز آیا میتوانم لیسانس مشاوره یا روانشناسی بگیرم ،یا حتمء باید دکتری شرکت کنم؟

        1. سلام دوست عزیز
          دو مقطع روانشناسی یا مشاوره کافی است

    1. سلام کارشناسی مدیریت دارم کارشناسی ارشد روانشناسی شخصیت و دانشجوی سال دوم دکتری روانشناسی عمومی هستم میتونم مجوز کلینیک از سازمان بهزیستی بگیرم؟؟
      لطف میکنید راهنمایی کنید

  55. سلام ببخشید من در دوره مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی شرکت کردم و مدرک گرفتم، میتونم موسسه برنامه ریزی تحصیلی یا مرکز مشاوره راه بندازم یانه؟؟؟

  56. سلام با مدرک کارشناسی روانشناسی عمومی و ارشد روانشناسی تربیتی فراگیر دانشگاه پیام نور امکان تاسیس مرکز مشاوره برای من وجود دارد؟

  57. من مدرک کارشناسی ،ارشد ودکترام جامعه شناسی است آیا می توانم مجوز مشاوره بگیرم ؟

    1. باسلام خیر شما باید دومدرک در رشته روانشناسی یا مشاوره داشته باشین تا سازمان نظام بهتون مجوز بدن

      1. سلام وقت بخیر
        من کارشناسی روانشناسی عمومی دارم اگه من بخوام مرکز مشاوره باز کنم برای ارشد چه رشته ای بخونم

  58. سلام
    من کارشناسی مشاوره دارم و اکنون دانشجو ارشد روانشناسی عمومی چند سال هست بعنوان مسئول فنی در مرکز اموزشی و توانبخشی سالمندان مشغول هستم .
    امکان تاسیس و گرفتن مجوز مرکز مشاوره را من دارم ؟

    1. سلام وقت بخیر
      بله با توجه به مرتبط بودن مدرک تحصیلی در دو مقطع، در صورت داشتن سایر شرایط، امکان اخذ مجوز وجود دارد.

  59. سلام، ببخشید مدرک پیام نور فراگیر که بدون کنکور است برای گرفتن مجوز معتبر است؟ ممنون

    1. سلام
      مدرک تحصیلی مربوط به دوره های غیر حضوری و مجازی اعتبار لازم را ندارند.

      1. ما دانشگاه حضوری بودیم ولی الان که در شرایط کرونا کل دانشگاه ها غیرحضوری هستن احتمالا ایرادی نداشته باشه .

  60. سلام. با توجه به اینکه با مدرک کارشناسی غیر مرتبط و کارشناسی ارشد روانشناسی نمی شود مجوز کار مشاوره گرفت، آیا اگر در این شرایط مدرک کارشناسی روانشناسی را بگیرم، امکان گرفتن مجوز وجود دارد؟ (یعنی تاریخ مدرک کارشناسی بعد از کارشناسی ارشد باشد)

    1. سلام وقت بخیر
      باید دو مدرک در رشته های روانشناسی و مشاوره داشته باشید

      1. سلام واحترام .
        بنده لیسانس روانشناسی عمومی ورودی سال ۸۴ الی ۸۷ فارغ التحصیل شدم .ومجددا کارشناسی ارشد ورودی سال ۹۰ الی ۹۲ تمام کردم هردو درمقطع روانشناسی عمومی بودم .آیا میتوانم از طریق اداره بهزیستی مجوز برای مرکز مشاوره بزنم .ممنونم

  61. سلام. با توجه به اینکه با مدرک کارشناسی غیر مرتبط و کارشناسی ارشد روانشناسی نمی شود مجوز کار مشاوره گرفت، آیا اگر در این شرایط مدرک کارشناسی روانشناسی را بگیرم، امکان گرفتن مجوز وجود دارد؟ (یعنی تاریخ مدرک کارشناسی بعد از کارشاسی ارشد باشد)

    1. سلام وقت بخیر
      باید دو مدرک در رشته های روانشناسی و مشاوره داشته باشید

      1. سلام خسته نباشید بنده هم همین مشکل را دارم، لیسانسم غیر مرتبط است، کارشناسی تاریخ و کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دارم، آیا میتونم لیسانس روانشتاسی بخونم بعد از اتمام لیسانس مجوز بگیرم، مشکلی پیش نمیاد؟

        1. سلام دوست عزیز
          بله دو مقطع پشت هم کفایت میکند

    2. سلام وقتتون بخیر برای شخصی که دکترای روانشناسی دارند گ ولی ارشدشون روانشناسی به صورت مجازی بوده ، امکان دادن پروانه اشتغال هست؟

        1. سلام ببخشید الان که همه دانشگاه ها مجازی هست، یعنی مدارک ما به دردی نمیخورد؟

          1. سلام مدرک معتبر است ، در ضمن بالای مدرک شما کلمه ی مجازی نوشته نمی شود باتوجه به اینکه شرایط ویروس کرونا اجازه برگزاری حضوری نمی دهد کلاس ها مجازی است.

  62. سلام با دکتر ا مدیریت برنامه ریزی فرهنگی می توان برای مجوز مرکز مشاوره اقدام کرد با تشکر

  63. سلام با مدرک دکترای مدیریت برنامه ریزی فرهنگی و ارشد مطالعات زنان میشه برای مرکز مشاوره اقدام کرد

  64. سلام من لیسانس و ارشد رو روانشناسی بالینی خوندم و به تازگی از ارشد فارغ التحصیل شدم و 3 سال سابقه کاری مرتبط هم دارم آیا با این تفاسیر برای گرفتن مجوز کیلنیک از بهزبیستی مبتونم اقدام کنم؟ و اینکه در مصاحبه از چه منابعی میپرسن؟و فرایند گرفتن مجوز چقدر زمانبر است؟

    1. سلام
      بله میتوانید
      برای مصاحبه لطفا با ما تماس بگیرید

  65. با سلام
    من داراي مدرك كارشناسي پرستاري و كارشناسي ارشد آموزش بهداشت و ارتقاي سلامت از دانشگاه سراسري و مدرك كارشناسي ارشد مشاوره خانواده از دانشگاه پيام نور ميباشم.به نظر شما به اينجانب مجوز تاسيس مركز مشاوره خانواده داده مي شود؟ ممنون

    1. سلام
      خیر داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با روانشناسی و مشاروه و حداقل در دو مقطع تحصیلی الزامی است.

  66. سلام بارشته دکتری برنامه ریزی درسی و ارشد علوم تربیتی و کارشناسی علوم تربیتی گرایش کودکان استثنایی می توانم مرکز مشاوره بزنم و یا کلینیک روانشناسی و مشاوره و… لطفا راهنمایی کنید؟

    1. سلام
      خیر رشته علوم تربیتی و گرایش های آن جز رشته های نامرتبط به حساب میایند.

  67. با سلام… من با مدرک کارشناسی روانشناسی عمومی می تونم مجوز مرکز مشاوره تحصیلی بگیرم یا نیاز به مدارک بالاتر داره؟؟؟ با این سطح مدرک چه کاری می تونم انجام بدم که مرتیط با رشته تحصیلیم باشه و به عنوان سابقه کار برایم محسوب بشه؟ممنون

    1. سلام
      بله برای تاسیس مطب روانشناسی داشتن دو مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مشاوره و روانشناسی الزامی است. شما میتوانید در کارگاه های و دوره های روانشناسی شرکت کنید و تجربیات خود را بالا ببرید.

  68. سلام، وقت بخير. من دانشجوي دكتراي مشاوره (در مرحله رساله) هستم. ليسانس و ارشدمم مشاوره بوده. عضو سازمان نظام و انجمن روانشناسي و همچنين انجمن مشاوره هم هستم. جهت دريافت مجوز مركز مشاوره از بهزيستي بايد پروانه اشتغال از سازمان نظام داشته باشم؟؟ بدون پروانه امكانش نيست؟ (دوساله در نوبت مصاحبه ي سازمانم و ديگه نااميد شدم از اونجا)؛
    و سوال دومم اينكه مشخصات مكان مناسب براي مركز طبق قوانين بهزيستي رو كجا ميتونم ببينم؟ فقط ميدونم كه بايد مكاني رو معرفي كرد و بازديد ميكنن و اگر مطابق استانداردشون باشه، تاييد ميكنن. اون استانداردها رو نميدونم. ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد.

    1. سلام
      بله داشتن پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی شرط اصلی برای تاسیس مطب روانشناسی است. مکان مرکز روانشناسی باید به نحوی باشد که محرمانه بودن اطلاعات بیماران به خطر نیفتد همچنین احساس آرامش و رضایت را برای مراجعین به همراه آورد. معمولا سخت گیری زیادی در این حوزه وجود ندارد.

  69. سلام . وقت بخیر
    برای گرفتن مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی آیا سابقه کار داشتن هم الزامیه ؟

    1. سلام خیر جزو شرایط اصلی نیست ولی اگر داشته باشید یک نوع امتیاز براتون محسوب می شود.

  70. سلام وقت بخیر
    من مدارک ملی از سازمان دکتر شکری ساز رو دارم،مدرک بین المللی که مهروزارت علوم رو دارند سه مدرک در زمینه خانواده و سه مدرک در زمینه کودک و نوجوان و مدرک mba از دانشگاه پیام نور، فقط وفقط میخوام با این مدارک در زمینه روانشناسی خانواده و کودک کسب و کار اینترنتی ایجاد کنم، یعنی اصلا شرایط تاسیس مرکز رو ندارم و اصلا دوست هم ندارم مرکزی بزنم، فقط بصورت اینترنتی در اینستاگرام و وب سایت مشغول به کار بشم. آیا احتیاج به مجوز داره؟ و چطوری این مجوز رو بگیرم؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید🌺

    1. سلام
      شما باید از سازمان نظام روانشناسی مجوز های لازم را برای ارائه مشاوره آنلاین دریافت کنید.

  71. سلام وقت بخیر
    من مدارک ملی از سازمان دکتر شکری ساز رو دارم،مدرک بین المللی که مهروزارت علوم رو دارند سه مدرک در زمینه خانواده و سه مدرک در زمینه کودک و نوجوان و مدرک mba از دانشگاه پیام نور، فقط وفقط میخوام با این مدارک در زمینه روانشناسی خانواده و کودک کسب و کار اینترنتی ایجاد کنم، یعنی اصلا شرایط تاسیس مرکز رو ندارم و اصلا دوست هم ندارم مرکزی بزنم، فقط بصورت اینترنتی در اینستاگرام و وب سایت مشغول به کار بشم. آیا احتیاج به مجوز داره؟ و چطوری این مجوز رو بگیرم؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام
      شما باید از سازمان نظام روانشناسی مجوز های لازم را برای ارائه مشاوره آنلاین دریافت کنید.

      1. سلام لیسانس مشاوره و فوق لیسانس روان شناسی تربیتی دارم عضو سازمان نظام روان شناسی هستم، الان در خواست مجوز دادم بهزیستی گیر دادن مدرکت مرتبط نیست میتونی مصاحبه شرکت کنی و مجوز فقط برای کار کردن زیر نظر کلنیک دیگه میتونی ،من خودم میخوام مستقل کار کنم؟ آیا این امکان داره…. من مر کز نمیخوام باشه ،دفتر باشه که مجوز نمیدن میگن نمیشه مرکزم هم میگن مستقل نمیشه چون من در زمینه کودک میخوام فعالیت کنم ….. لطفا راهنمایی ام بفزمایید

    2. سلام بنده لیسانسم غیرمرتبطه و ارشدم روانشناسی تربیتی.آیا میتونم دکترای روانشناسی عمومی بگیرم و برای مجوز مطب اقدام کنم؟
      باتوجه به اینکه گرایش ارشدم تربیتی هست و گرایش دکتری عمومی

      1. سلام. میتوانید برای مرکز مشاوره تحصیلی مجوز فعالیت بگیرید.

  72. سلام
    من کارشناسی روانشناسی عمومی و ارشد روانشناسی تربیتی خوندم.قصد همکاری با مراکز مشاوره به عنوان مشاور دارم و خودم نمیخوام مرکز بزنم.برای اینکار باید چه مجوزی بگیرم و شرایط چیست؟ ممنون از راهنمایهای خودتون.

    1. سلام
      شما با عضویت در نظام روانشناسی کشور و اخذ گواهینامه های سلامت روانی و جسمی و ارائه مدارک تحصیلی مورد نیاز و… میتوانید برای همکاری با مراکز مشاوره اقدام کنید.

      1. وقتی پروانه از نظام داریم وهمه چیر باید توسط نظام حل بشه مجوز بهزیستی به چه دردی میخوره

        1. درود،اینجانب دارای مدارک کارشناسی پرستاری و کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی هستم.آیا می توانم برای اخذ مجوز کار در زمینه ی روانشناسی اقدام کنم؟شرایط چیست؟

          1. سلام برای مجوز روانشناسی اگه منظورتان باشد خیر

    2. سلام وقت بخیر . برای گرفتن مجوز مرکز مشاوره آیا داشتن سابقه کاری هم الزامیه ؟

      1. سلام
        خیر داشتن سابقه از شرایط اصلی نیست اما میتواند شما را در روند مصاحبه و… از دیگر رقیبان جلو بیندازد.

  73. سلام خسته نباشید من ارشد روانشناسی هستم و عضو نظام. میتونم پروانه اشتغال از بهزیستی بگیریم؟

    1. سلام وقت بخیر
      شما ابتدا باید پروانه اشتغال را از سازمان نظام روانشناسی کشور دریافت کنید و بعد از گذراندن آزمونهای کتبی و مصاحبه های مربوط به سازمان بهزیستی و در صورت قبولی پروانه اشتغال از بهزیستی به شما تعلق میگیرد.

      1. سلام اگر مجوز از سازمان نظام روانشناسی بگیریم دیگه برای چی از بهزیستی مجوز بگیریم .من متوجه نمیشم میشه توضیح بدین ممنون

  74. با سلام
    بنده کارشناسی حسابداری دارم و قصد دارم مقطع ارشد و دکتری در رشته روانشناسی تحصیل کنم.

    آیا این دو مقطع که روانشناسی هست مجوز مرکز مشاوره داده میشود یا حتما باید کارشناسی هم روانشناسی باشد؟

    سوال دوم اینکه اگر ارشد و دکتری روانشناسی تربیتی باشه باز مجوز داده میشود؟

    1. سلام وقت بخیر
      خیر امکان دریافت مجوز برای افرادی که مدرک کارشناسی نامرتبط با روانشناسی و مشاوره دارند وجود ندارد حنی اگر مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مرتبط باشد.

      1. ارشد و دکترا مرتبط باشه. میتونن. دو مقطع پشت سر هم مرتبط باشه میتونن مجوز بگیرن.

  75. سلام. من کارشناسی روانشناسی عمومی دارم و در حال حاضر دانشجوی ارشد روانشناسی عمومی هستم.(هر دو دانشگاه پیام نور ) قصد تاسیس دفتر مشاوره دارم. آیا معدل و یا دانشگاه جزگ موارد قابل بررسی می باشد یا خیر؟ سپاس از پاسختون

    1. سلام
      وقت بخیر
      بله طبق اطلاعیه های سازمان روانشناسی به افراد دارای مدارک تحصیلی مجازی و… مجوز تاسیس مطب داده نمیشود اما محدودیتی درباره دانشگاه پیام نور عنوان نشده است معدل نیز در این مورد تاثیر چندانی ندارد.

  76. سلام
    اگر شخصی در یکی از ارگان های دولتی شاغل باشد امکان دریافت پروانه روانشناسی و به تبع آن مجوز تاسیس مطب را دارد؟

    1. سلام وقت بخیر
      دریافت مجوز تاسیس مطب و پروانه روانشناسی شرایط خاص خود را دارد که از آن جمله میتوان به داشتن مدرک تحصیلی مرتبط روانشناسی و مشاوره، نداشتن سوء سابقه و بسیاری شرایط دیگر که باید در نظر گرفته شود.

  77. سلام من دانشجوی کارشناسی رشته مشاوره گرایش پرورشی دانشگاه فرهنگیان هستم می خواستم بدونم با توجه به گرایشم می تونم در آینده مجوز تاسیس مرکز مشاوره بگیرم یا خیر
    ممنون میشم که پاسخ بدید

    1. سلام
      یکی از شرایطی که برای تاسیس مرکز مشاوره مطرح است، داشتن مدرک تحصیلی مرتبط در یکی از رشته های روانشناسی، مشاوره، مددکاری اجتماعی و… است با توجه به رشته ی تحصیلی شما در صورت داشتن سایر شرایط امکان دریافت مجوز وجود دارد.

  78. سلام من کارشناسیم علوم اجتماعی گرایش تعاون و رفاه اجتماعی و کارشناسی ارشدم روانشناسی بالینی هست.ایا میتونم مجوز مرکز مشاوره خانواده رو بگیرم؟؟

    1. سلام
      خیر داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با حوزه مشاوره و روانشناسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یکی از شرایط لازم برای تاسیس مرکز مشاوره میباشد.

  79. با سلام. بنده دارای لیسانس و فوق لیسانس مدیریت هستم بنظر شما برای دریافت مجوز مرکز مشاوره مجددا ۲مقطع ارشد و دکتری رو روانشناسی بخونم مجوز تاسیس مرکز میدن یا بایستی حتما مقطع کارشناسی با کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی باشه؟ واینکه مجوز تاسیس فقط از طرف بهزیستی صادر میشه؟ انجمن روانشناسان و مشاوره مجوز جداگانه نمیدن؟

    1. سلام
      داشتن مدرک تحصیلی در رشته های مشاوره و روانشناسی در دو مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد از شرایط لازم برای دریافت مجوز میباشد. بله این مجوز توسط سازمان بهزیستی به واجدین شرایط اعطا میشود.

  80. سلام بنده لیسانس علوم تربیتی و ارشد روانشناسی عمومی دارم میخواستم بدونم برای مجوز کار از بهزیستی و کار کردن در مراکز مختلف میتونم اقدام کنم ؟ خودم قصد مرکز زدن ندارم

    1. سلام
      بله شما با توجه به توانایی و مهارت هایی که در زمینه تخصصی خود دارید و با نظر مراکز مورد نظر میتوانید، فعالیت کنید اما امکان دریافت مجوز تاسیس مطب را ندارید.

      1. سلام و عرض ادب. کدام قسمت از سازمان بهزیستی؛ مجوز لازم را برای اشتغال به کار مراکز مشاوره؛ ارائه میدهد؟ منظور این است که مراکز مشاوره؛ مستقیماً زیرنظر کدام قسمت یا کدام معاونت از ادارات بهزیستی هستند؟و آیا امکان دارد از طریق سازمان بهزیستی؛ مشکلاتی که مراکز مشاوره از عمد برای متقاضی بوجود می آورند را پیگیری کرد؟

        1. سلام سامان جان
          برای اخذ مجوز باید به سازمان بهزیستی کل استان مراجعه کنید.
          بله این امکان وجود دارد.

  81. سلام کارشناسی علوم تربیتی خوندم. میتونم با ارشد روانشناسی بالینی. مطب بزنم؟ مرسی

    1. سلام
      خیر، رشته های علوم تربیتی به عنوان رشته های نامرتبط با حوزه روانشناسی و مشاوره مطرح میشوند و برای دریافت مجوز داشتن مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مرتبط در این حوزه لازم است.

  82. سلام برای تاسیس مرکز مشاوره شغلی وتحصیلی من مدرک کارشناسی روانشناسی عمومی و ارشد روانشناسی صنعتی وسازمانی به نظر شما میتونم موفق بشم و بهتر عضو انجمن سازمانی یا روانشناسی کل بشم با سپاس

    1. سلام
      با توجه به مرتبط بودن رشته تحصیلی شما در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد میتوانید درخواست خود را ارائه دهید اما باید مهارت ها و توانایی شما تایید شود. علاوه براین عضویت در انجمن روانشناسی میتواند کمک کننده باشد.

      1. سلام من لیسناس روانشناسی بالینی هستم ایا میتوانم عضو نظام روانشناسی بشوم

        1. بله برای عضویت مشکلی وجود نداره با مدرک لیسانس

  83. سلام برای تاسیس مرکز مشاوره شغلی وتحصیلی من مدرک کارشناسی روانشناسی عمومی و ارشد روانشناسی صنعتی وسازمانی به نظر شما میتونم موفق بشم و بهتر عضو انجمن سازمانی یا روانشناسی ول بشم با سپاس

    1. سلام
      با توجه به مرتبط بودن رشته تحصیلی شما در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد میتوانید درخواست خود را ارائه دهید اما باید مهارت ها و توانایی شما تایید شود. علاوه براین عضویت در انجمن روانشناسی میتواند کمک کننده باشد.

  84. سلام من دکترای روانشناسی عمومی هستم و ارشد روانشناسی بالینی هستم میخام کلینیک هنر درمانی تاسیس کنم نیاز ب چ مجوزی هست ؟

    1. سلام
      برای تاسیس مراکز مشاوره و درمانی نیاز به اخذ مجوز از سازمان بهزیستی دارید برای این کار ارائه مدرک تحصیلی مرتبط و گواهی های سلامت جسمی و روانی و… الزامی است. اگر عضو انجمن روانشناسان باشید دریافت مجوز فعالیت از سازمان های مربوطه راحت تر خواهد بود.

      1. سلام من لیسناس روانشناسی بالینی هستم ایا میتوانم عضو نظام روانشناسی بشوم

        1. سلام وقت بخیر
          بله جهت عضویت مشکلی وجود نداره

    2. سلام وقت بخیر.بنده کارشناسی شهرسازی خوندم و فوق لیسانس روانشناسی عمومی.
      میخوام بدونم بهم چه در قسمت بهزیستی و چه در قسمت انجمن روانشناسی بهم مجوز دفتر میدهند؟؟
      ممنون میشم بهم جواب بدید
      و اگر دکتری سلامت بگیرم. هم بهم اجازه دفتر مشاوره و یا مجوزی برای فعالیت مشاوره به مردم رو بهم میدهند

      1. سلام
        خیر، مجوز لازم برای تاسیس مرکز مشاوره و روانشناسی تنها به آن دسته از افراد تعلق میگیرد که دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در یکی از رشته های مشاوره و روانشناسی گذرانده باشند.

        1. سلام واحترام .
          بنده لیسانس روانشناسی عمومی ورودی سال ۸۴ وسال ۸۷ فارغ التحصیل شدم .
          وسال ۹۰ الی ۹۲ ارشد روانشناسی گرفتم
          آیا میتوانم مرکز مشاوره بزنم .

          1. سلام وقت بخیر
            بله می توانید

  85. سلام وقتتون بخیر
    من لیسانس آموزش ابتدایی خوندم و ارشد رو روانشناسی بالینی، الان بهتره برای دکترای بالینی بخونم یا برگردم لیسانس رو روانشناسی پیام نور بخونم؟ با کدوم زودتر به نتیجه میرسم؟

    1. سلام
      اگر قصد شما دریافت مجوز مرکز مشاوره و روانشناسی میباشد باید توجه کنید داشتن مدرک مرتبط در دوره لیسسانس و فوق لیسانس الزامی است. این انتخاب به هدف و علاقه شخصی شما برای انتخاب شغل بستگی دارد از طرفی با مدرک دکتری فرصت های شغلی بیشتری خواهید داشت.

  86. با سلام و عرض خسته نباشید
    لیسانس بنده در رشته تربیت بدنی و کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی ورزش است آیا میتوانم با گذراندن دوره ها و کار آموزی در زیر مجموعه روانشناسی ورزش فعالیت مشاوره داشته باشم؟
    ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام
      یکی از شرایطی که برای ارائه مشاوره و راهنمایی برای مشاوران در نظر گرفته شده است عضویت در انجمن روانشناسان و همچنین دریافت مجوز های لازم است. این مجوز ها معمولا به افراد دارای مدرک تحصیلی مرتبط در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد داده میشود.

    2. سلام من کارشناسی روانشناسی وارشدروانشناسی تربیتی بگیرم ایابه من مجوز مطب داده میشود؟؟

      1. سلام بله داشتن مدرک معتبر یکی از شرایط اصلی برای دریافت مجوز می باشد

  87. سلام من می خاستم ارشد برنامه ریزی درسی از گرایش های علوم تربیتی بخونم هدفم تاسیس مرکز مشاوره تحصیلی هست الان ارشد فیزیک دارم و کارشناسی هم فیزیک بوده . با این وجود اگر ارشد برنامه ریزی بخونم میتونم مرکز مشاوره تحصیلی بزنم؟
    ممنون

    1. سلام
      تاسیس مرکز مشاوره شرایطی دارد که یکی از این شرایط مرتبط بودن رشته تحصیلی افراد در مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد میباشد. لذا شما با مدرک کارشناسی فیزیک که با رشته های مشاوره نامرتبط است مجاز به تاسیس مرکز مشاوره نمیباشید.

      1. سلام
        من کارشناسی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی ارشد آموزش بزرگسالان و دکتری برنامه ریزی درسی دارم آیا برای گرفتن مجوز فعالیت در زمینه مشاوره تحصیلی و یا تاسیس مرکز مشاوره تحصیلی برام مشکلی پیش میاد؟ اصلا چطور می شود اقدام کرد؟

        1. سلام
          داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط همچون روانشناسی و مشاوره یکی از شرایط لازم برای تاسیس مرکز مشاوره میباشد.

  88. سلام. من کارشناسیم اموزش پرورش ابتداییه و الان میخوام ارشد مشاوره خانواده ثبت نام کنم.بخاطر غیر مرتبط بودنش برای تاسیس مرکز مشاوره دچار مشکل میشم؟؟؟یا راهی و یا دوره ای و اموزشی هست ک باعث بشه بتونم مرکز مشاوره بزنم؟خواهشا و لطفا جوابمو هرچه سریعتر بدین چون همین یکی دو روز رو وقت دارم تشکر

    1. سلام
      خیر. از جمله شرایط لازم برای تاسیس مرکز مشاوره داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی مشاوره، روانشناسی، مدد کاری اجتماعی و.. مرتبط با مدرک کارشناسی ارشد میباشد.

      1. ممنون از پاسختون ..یعنی ارشد هم باید ادامه بدم بعد می تونم مرکز مشاوره تحصیلی تاسیس کنم.

        1. سلام
          بله برای تاسیس مطب روانشناسی داشتن دو مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مشاوره و روانشناسی الزامی است.

          1. سلام ببخشید ازمون کتبی برای مجوز برای مرکز مشاوره چجوریه سخته یا اسون اصلا چیارو باید خوند؟

          2. سلام. متقاضیان دریافت پروانه اشتغال سازمان نظام روانشناسی و مشاوره باید علاوه بر تسلط بر نظریه های مختلف بر سایر دروس مانند اخلاق حرفه ای، آسیب شناسی،روانشناسب رشد و یادگیری تسلط داشته باشند.

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید