همه چیز در مورد شرایط مدارس استعداد درخشان + مدارس سمپاد چیست؟

همه چیز در مورد شرایط مدارس استعداد درخشان + مدارس سمپاد چیست؟

مدارس سمپاد، جزء یکی از بهترین مدارس ایران محسوب می شوند. هر ساله دانش آموزان بسیار زیادی خود را برای ورود به این مدارس آماده می کنند. علاوه بر دانش آموزان، والدین نیز تمایل زیادی برای تحصیل فرزندانشان در این مدارس دارند.

سمپاد در واقع مخفف سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان است که با هدف تعلیم و تربیت و ارتقای سطح علمی دانش آموزانی با بهره هوشی بالا فعالیت می کند.

مدارس سمپاد یا همان مدارس استعداد های درخشان با استفاده از مجهزترین امکانات علمی، آموزشی و آزمایشگاهی شرایط را برای تحصیل عالی دانش آموزان فراهم کرده اند.

مدارس استعداد های درخشان در بین مردم با نام مدارس تیزهوشان شناخته شده است. پذیرش و ادامه تحصیل در این مدارس آرزوی بسیاری از دانش آموزان و والدین می باشد. به همین دلیل مشاوران مرکز مشاوره آویژه در کنار شما هستند تا به شما در راستای تحقق خواسته هایتان کمک کنند.

مدارس استعداد های درخشان

مدارس استعدادهای درخشان، تحت نظارت سازمان ملی پروش استعداد های درخشان فعالیت دارند. این مدارس تلاش می کنند تا با کنار هم قرار دادن دانش آموزان تیزهوش، رقابتی سالم بین آنان ایجاد کنند.

هدف از این رقابت ها افزایش سطح علمی دانش آموزان است. راه ورود به این مدارس آسان نبوده و دانش آموزان باید از شرایط و ضوابط ویژه مدارس سمپاد برخوردار باشند.

داوطلبان مدارس استعداد های درخشان برای نام نویسی در این مدارس ابتدا باید در آزمون ورودی شرکت کنند. آزمون مدارس استعدادهای درخشان تنها در دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می شود.

تمام دانش آموزان برای ورود به این مدارس، باید در آزمون ورودی شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنند. هدف از برگزاری این آزمون، جذب و کنار هم قرار دادن دانش آموزان برتر و با استعداد های درخشان است.

شرایط ورود به مدارس سمپاد

از آنجایی که مدارس سمپاد جزو بهترین مدارس کشور محسوب می شوند و تعداد علاقه مندان ورود به این مدارس بسیار زیاد است. مدارس سمپاد شرایط و ضوابط خاصی را برای ورود دانش آموزان قرار داده اند.

تنها دانش آموزانی می توانند در مدارس سمپاد نام نویسی کنند که از شرایط زیر برخوردار باشند.

پونزاین شرایط عبارتند از:

تیک دانش آموزان باید تابعیت ایرانی داشته باشند و در صورت غیر ایرانی بودن، با شرایط خاصی پذیرفته می شوند.

تیک دانش آموزان پایه ششم باید در حال تحصیل در پایه تحصیلی ششم ابتدایی باشند و همچنین دانش آموزان متقاضی نهم برای ورود به مدارس سمپاد باید در مقطع نهم متوسطه اول در حال تحصیل باشند.

تیک دانش آموزان باید در امتحانات پایه تحصیلی پنجم ابتدایی و امتحانات نوبت اول پایه ششم ابتدایی نمرات خیلی خوب را کسب کرده باشند. این دانش آموزان برای ورود به مدارس سمپاد تنها مجاز به داشتن یک نمره خوب در هر دو پایه تحصیلی می باشند.

تیک یکی از مهمترین شرایط، شرط معدل بالا در این مدارس است و دانش آموز باید حداقل معدل 19 را در پایه هشتم کسب کرده باشد.

تیک اگر چه ثبت نام در آزمون مدارس سمپاد غیر حضوری بوده و به صورت اینترنتی می باشد. اما دانش آموزان باید در درج اطلاعات خواسته شده نهایت دقت را داشته باشند. زیرا در صورت عدم مطابقت اطلاعات درج شده، ثبت نام و یا حتی قبولی دانش آموز در مدارس سمپاد لغو خواهد شد.

شرایط ورود به مدارس سمپاد

آزمون سمپاد

همانطور که گفتیم، برای نام نویسی در مدارس تیزهوشان یا همان سمپاد دانش آموزان باید در آزمون ورودی شرکت کنند. تنها شرط قبولی در مدارس سمپاد کسب

نمره بالا در آزمون این مدارس می باشد. اکثر سوالات آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان ترکیبی از سوالات هوش و استعداد تحلیلی است. این سوالات تنها با هدف گزینش دانش آموزانی با هوش بالا و برتر است.

این آزمون در دو مقطع تحصیلی، پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم برگزار می شود. در ادامه توضیحات کاملی درباره آزمون هر دو مقطع داده شده است. بهتر است برای آشنایی بیشتر با تعداد و نوع سوالات در ادامه با ما همراه باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

آزمون استعدادهای درخشان ششم به هفتم

آزمون استعداد های درخشان پایه ششم به هفتم شامل دو دفترچه است. در دفترچه اول 60 سوال وجود دارد و مدت زمان پاسخ گویی شما به این سوالات 75 دقیقه در نظر گرفته شده است. سوالات دفترچه اول به جز سوالات بخش ریاضی و عددی هیچکدام مربوط به دروس پایه ششم نیستند و اکثرا سوالاتی است که شما باید با استفاده از هوش و تمرکز بالا به آن ها پاسخ دهید. این سوالات شامل مباحثی از قبیل مباحث هوش ادبی، تصویری، ،تجربی، طبیعی، ریاضی، منطقی و استنباطی می باشد.

شاید در ابتدا فکر کنید این سوالات چالش بر انگیز بوده و خارج از توانایی های شما برای پاسخ باشند. اما با کمی تمرکز و استفاده از استعداد تحلیلی می توانید به آن ها به راحتی پاسخ دهید. بهتر است برای دریافت بهترین نتیجه، در آزمون های شبیه ساز تیزهوشان شرکت کرده و با مطالعه آن با نحوه سوالات و زمان بندی برای پاسخ در آزمون سمپاد آشنا شوید.

دفترچه دوم شامل 60 سوال بوده و مدت زمان پاسخگویی به آن 25 دقیقه است. در این دفترچه سوالاتی از مباحث محاسبات ریاضی و حل مسئله وجود دارد.

برای کسب نمره کافی از این قسمت باید سرعت و دقت بالا در انجام محاسبات ریاضی داشته باشید. همچنین برای موفقیت بیشتر در آزمون استعداد های درخشان، بهتر است قبل از برگزاری آزمون تعداد زیادی نمونه سوال حل کنید تا با نحوه سوالات و پاسخگویی به آن ها آشنا شوید.

آزمون استعدادهای درخشان نهم به دهم

آزمون استعداد های درخشان پایه نهم به دهم نیز شامل دو دفترچه می باشد. در دفترچه اول 50 سوال از مباحث هوش و استعداد تحلیلی وجود دارد. مدت زمان پاسخگویی به این سوالات 50 دقیقه در نظر گرفته شده است.

این مباحث هم شامل مواردی از قبییل مباحث هوش ادبی، تصویری، منطقی، تجربی، طبیعی، ریاضی، استنباطی می باشد.

دفترچه دوم آزمون استعداد های درخشان نهم به دهم شامل سوالات درسی است و اکثرا از مطالب درسی پایه هشتم و نهم مطرح می شود. این دفترچه در مجموع 50 سوال دارد و زمان پاسخگویی به این سوالات 70 دقیقه می باشد.

پونزاین سوالات به صورت زیر می باشد:

  • 10 سوال از درس ریاضی
  • 10 سوال از درس علوم تجربی
  • 10 سوال از پیام های آسمانی
  • 10 سوال از مطالعات اجتماعی
  • 10 سوال از ادبیات فارسی

لازمه قبولی در آزمون سمپاد تسلط کامل بر روی تمام مطالب پایه هشتم و نهم می باشد. علاوه بر این شما باید از کتاب های کمک درسی نیز برای پاسخگویی بهتر در آزمون استفاده کنید.

آزمون استعدادهای درخشان نهم به دهم

سامانه سمپاد

با استفاده از مطالب گفته شده تا این قسمت دانستیم که برای ورود به مدارس سمپاد باید در آزمون ورودی شرکت کنیم. کسب نمره قبولی در آزمون مدارس استعداد های درخشان، لازمه پذیرش در این مدارس است.

آزمون ورودی مدارس سمپاد به صورت حضوری بین تمام دانش آموزان برگزار می شود. اما ثبت نام در آن به صورت اینترنتی بوده و با مراجعه به سایت رسمی سمپاد انجام می گیرد.

سامانه سمپاد در واقع زیر مجموعه ای از سایت سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان است. این سامانه یک سامانه معتبر است که در آن می توانید تمامی اخبار و اطلاعات مربوط به مدارس استعدادهای درخشان، شرکت در جشنواره ها و… را ببینید.

اگر شما نیز از جمله افراد علاقه مند به شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان هستید، پس حتما باید از اخبار و اطلاعات این سامانه آگاه باشید.

برای دریافت این اخبار و اطلاعات می توانید به سایت sampad.medu.ir مراجعه کنید. ثبت نام در آزمون مدارس استعدادهای درخشان در پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم متفاوت می باشد. در ادامه می توانید با نحوه ثبت نام هر کدام از این مقاطع آشنا شوید.

سایت آزمون سمپاد برای هفتمی ها

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، سایت ثبت نام برای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در مقاطع مختلف متفاوت است و هر کدام از دانش آموزان پایه تحصیلی ششم به هفتم باید در سامانه مخصوص به خود اقدام به نام نویسی کنند.

این سامانه برای دوره متوسطه اول به نشانی hoosh.medu.ir است. که با مراجعه به آن و پشت سر گذاشتن مراحل ثبت نام، می توانید اقدام به نام نویسی برای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان کنید.

سایت آزمون سمپاد برای دهمی ها

دانش آموزان دوره متوسطه دوم برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان باید وارد سامانه مربوط به خود شوند. این سامانه برای آزمون نهم به دهم سمپاد به نشانی azmoon.medu.ir است. بعد از ورود به این سامانه ابتدا باید تمام شرایط و ضوابط ذکر شده را مطالعه کنید. سپس مراحل ثبت نام را تا پایان به ترتیب ادامه داده و اطلاعات خواسته شده را درج کنید.

سامانه سمپاد

مزایا و معایب تحصیل در مدارس سمپاد

اگر چه تحصیل در مدارس سمپاد و برخورداری از امکانات آموزشی این مدارس خواسته بسیاری از دانش آموزان است و ویژگی های برتر این مدارس راه را برای موفقیت بیشتر دانش آموزان هموار می کند، اما باید دانست که تحصیل در این مدارس هم مانند مدارس دیگر می تواند دارای مزایا و معایبی باشد. در ادامه به برسی این مزایا و معایب پرداخته ایم.

مزایای تحصیل در مدارس سمپاد

همانطور که می دانید، مدارس سمپاد از بهترین و برترین مدارس کشور محسوب می شوند. پس دارای مزایای بسیار زیادی هستند که در اینجا به چند مورد از آن ها اشاره کرده ایم.

پونزاین مزایا عبارتند از:

  • یکدست بودن دانش آموزان مدارس سمپاد از لحاظ سطح علمی
  • وجود امکانات بالای آموزشی و آزمایشگاهی مناسب
  • بهره‌مندی از اساتید و مربیان با سطح علمی بالا که همگی سابقه قوی و درخشانی در امر تدریس دارند.
  • محدود بودن ظرفیت پذیرش که سبب یادگیری بهتر تمام دانش آموزان می شود.
  • ایجاد رقابت بین دانش آموزان و بالا بردن تلاش برای کسب موفقیت های بیشتر

معایب مدارس سمپاد

مدارس سمپاد به دلیل جذب دانش آموزانی که از لحاظ سطح هوش و علم در درجات بالاتری نسبت به دیگران هستند. می تواند معایبی را نیز به همراه داشته باشد.

پونزاین معایب عبارتند از:

  • رقابت و شانس موفقیت دانش آموزان در مدارس دیگر کاهش می یابد.
  • دانش آموزان با پذیرفته شدن در این مدارس ممکن است دچار غرور کاذب شوند و در ادامه تحصیل به دلیل اعتماد به نفس بالا، ممکن است با مشکل رو به رو شده و دچار افت تحصیلی شوند.
  • به دلیل وجود تکالیف زیاد و کلاس های فوق برنامه، ممکن است دانش آموز از جمع صمیمی خانواده دور شده و احساس تنهایی کند که این یکی از مهمترین معایب مدارس سمپاد است.
  • سختگیری های مداوم از سوی والدین و مربیان سبب ایجاد رقابت های ناسالم بین دانش آموزان می شود.

مزایا و معایب تحصیل در مدارس سمپاد

نتیجه گیری

سمپاد یا در واقع همان سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان، با هدف پرورش و ارتقاء سطح علمی دانش آموزان در حال فعالیت است. این سازمان توانسته با ایجاد مدارس تیزهوشان در سراسر کشور دانش آموزانی که از لحاظ هوش و استعداد تحلیلی برتر هستند را در کنار هم قرار دهد.

تمامی دانش آموزان برای پذیرش در مدارس سمپاد، باید از شرایط ویژه ای برخوردار باشند تا بتوانند در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنند.

همانطور که از نام این مدارس پیداست، تنها دانش آموزانی قادر به تحصیل در آن می باشند که بر روی مباحث هوش، ریاضی، علوم، استنباطی و… تسلط کافی داشته باشند.

علاوه بر این دانش آموزان باید دقت و سرعت عمل بالا در پاسخگویی به سوالات داشته باشند. بهتر است برای موفقیت بیشتر در آزمون مدارس تیزهوشان، مطالعات خود را بیشتر کرده و در آزمون های شبیه ساز نیز شرکت کنید.

اگر شما نیز از جمله علاقه مندان به تحصیل در این مدارس هستید، بهتر است فرصت را از دست ندهید و تلاش کنید تا خود را برای ثبت نام در این آزمون و کسب نمره قبولی آماده کنید. پیشنهاد می کنیم با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵تماس بگیرید و از خدماتمشاوره مدارس تیزهوشانو یامشاوره تخصصی تحصیلیآویژه استفاده کنید.

مشاوران ما در آویژه با بیش از چندین سال سابقه مشاوره، آماده یاری رسانی به شما هستند.

سوالات متداول

سوال علامتمدارس سمپاد چیست و کدام مدارس جزو مدارس سمپاد هستند؟

سمپاد مخفف عبارت سازمان ملی پروش استعداد های درخشان است و مدارس تیزهوشان زیر نظر این سازمان فعالیت دارند.

سوال علامتآزمون مدارس سمپاد شامل چه سوالاتی می باشد؟

آزمون مدارس سمپاد شامل مباحث ذهنی و درسی می باشد که در متن مقاله کامل به آن ها اشاره شده است.

سوال علامتسایت مربوط به ثبت نام در آزمون مدارس استعداد های درخشان چیست؟

سامانه سمپاد به نشانی sampad.medu.ir سامانه ای برای دریافت اخبار و اطلاعات از سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان است. دانش آموزان برای ثبت نام در آزمون به این سایت مراجعه کرده و از اخبار و اطلاعات مربوط به آزمون های مدارس سمپاد مطلع می شوند. در متن مقاله سایت مربوط به ثبت نام برای آزمون هر کدام از مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم نوشته ذکر شده است.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

همه چیز در مورد شرایط مدارس استعداد درخشان + مدارس سمپاد چیست؟

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید