ضرایب دروس کنکور هنر 1402 + اهمیت ضرایب

ضرایب دروس کنکور هنر 1402 + اهمیت ضرایب

سوالات آزمون سراسری کنکور امسال فقط دارای مجموعه اختصاصی می باشد، که هر یک از سوالات این درس ها در قالب دفترچه های جداگانه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. هریک از این دفترچه ها شامل پرسش های مطرح شده از چندین درس هستند که دارای ضرایب و میزان اهمیت متفاوتی در گروه های آزمایشی هنر، ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان می باشند.

داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور 1402 را دارند، باید از اهمیت این ضرایب به طور کامل مطلع باشند تا بتوانند یک برنامه ریزی درسی مطلوب داشته باشند و متقاضیان با در نظر گرفتن همه جوانب و اصول، میتوانند راه رسیدن به اهداف خود را هموار تر کنند.

در ادامه این مقاله، به بررسی ضرایب کنکور هنر و تاثیر و اهمیت آن در کنکور خواهیم پرداخت. لذا از شما دعوت می کنیم در ادامه این مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

کنکور سراسری هنری 1402

کنکور سراسری هنر، در سال جاری در دو نوبت دی ماه و تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود؛ متقاضیانی که واجد شرایط ثبت نام باشند، می توانند در دو بازه زمانی برای ثبت نام در این دو نوبت کنکور هنر اقدام نمایند و برای دستیابی به موفقیت، طبق برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای، تمامی منابع درسی آزمون هنر را مطالعه نمایند.

سالانه کنکور سراسری هنر مانند آزمون سایر گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی و… از سوی سازمان سنجش برگزار می گردد، تا داوطلبان رشته های دانشگاه های سراسری و آزاد با شرکت کردن در این آزمون بزرگ، به رقابت بپردازند و بتوانند به نتیجه مطلوب و دلخواه خود دست یابند.

این متقاضیان باید جهت موفقیت در کنکور 1402 هنر و قبولی در یکی از رشته های مورد علاقه خود، ابتدا از تمامی منابع درسی کنکور تجربی اطلاع داشته و سپس با توجه به ضرایب هر یک از دروس کنکور سراسری هنر و اهمیت هر کتاب درسی، به مطالعه بپردازند.

برای زمانبندی دقیق و شیوه مطالعه صحیح، لازم است داوطلبان برنامه ریزی درست و مناسبی داشته باشند تا بتوانند در یک چارچوب خاص با بهره گیری از کتاب های تستی و درسی کنکور هنر، درصد های مورد نیاز برای هر درس را کسب نمایند.

به دلیل تغییرات ایجاد شده در زمان ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری هنر 1402، قصد داریم در این مقاله سیر تا پیاز کنکور هنر را برای شما متقاضیان عزیز توضیح دهیم و به نکات مهم در ثبت نام، موفقیت در کنکور هنر و ضرایب آن پردازیم.

کنکور سراسری هنری

تغییرات رشته هنر در کنکور سراسری

سازمان سنجش، با انتشار لیست رشته های کنکور هنر ۱۴۰۲ کد رشته محل های این گروه آزمایشی را مشخص کرد و به منظور تسهیل در روند چیدمان انتخاب ها، ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل را اعلام می کند. متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور هنر هستند، پس از بررسی این جدول ها می توانند 150 کد رشته محل متناسب با علایق خود انتخاب نمایند.

در تمامی گروه های آزمایشی کنکور سراسری 1402، تغییراتی به وجود آمده و تمامی درس های عمومی از آزمون سراسری حذف شدند و بر اساس سوابق تحصیلی نمره این درس ها در رتبه کنکور سراسری لحاظ می شود.

بنابراین در کنکور هنر نیز داوطلبان باید خود را برای پاسخ دهی به سوالات دروس اختصاصی خود آماده کرده و نیازی به مطالعه درس های عمومی برای کنکور سراسری هنر نمی باشد؛ اما به دلیل تاثیر ضریب سوابق تحصیلی دروس عمومی، این متقاضیان باید حد نصاب نمره لازم درس های عمومی را در امتحانات نهایی کسب نمایند.

همچنین از دیگر تغییرات ایجاد شده در کنکور سراسری هنر، حذف زیر گروه های این گروه آزمایشی می باشد و داوطلبان می توانند با توجه ضرایب ارائه شده، درس های تخصصی کنکور هنر خود را برای شرکت در این آزمون آماده نمایند.

سازمان سنجش با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده که زیر گروه های کنکور سراسری تمامی گروه های آزمایشی حذف شده و نمره کل آزمون تخصصی، برای تمامی رشته های گروه هنر از میانگین وزنی نمرات تراز شده درس های تخصصی بر اساس ضریب های اختصاصی کنکور هنر به دست می آید.

ضرایب کنکور هنر

در جدولی که در این بخش ارائه کرده ایم، می توانید دروس تخصصی گروه آزمایشی علوم هنری را به همراه ضرایبی که به آنها تعلق گرفته است، مشاهده نمایید.

ضرایب درس های تخصصی گروه آزمایشی هنر در کنکور سراسری 1402
اسامی دروسضرایب
خلاقیت تصویری و تجسمی3
درک عمومی ریاضی فیزیک5
درک عمومی هنر12

ضرایب کنکور هنر

تاثیر سوابق تحصیلی دروس عمومی در کنکور سراسری هنر 1402

لازم به ذکر است سوالی از دروس عمومی در کنکور سراسری مطرح نخواهد شد؛ اما نمرات این درس ها در آزمون های نهایی تحت عنوان (سوابق تحصیلی) تاثیر 60 درصدی در نتایج کنکور خواهد گذاشت.

طبق اعلام سازمان سنجش، ضرایب هر یک از این دروس برای داوطلب نظام جدید و قدیم متفاوت بوده که جزئیات آن در جداول زیر ذکر شده است.

تاثیرات سوابق تحصیلی دروس عمومی دیپلم گروه آزمایشی هنر نظام جدید در کنکور سراسری 1402
اسامی دروسضرایب
سلامت و بهداشت3.44
عربی (زبان تخصصی رشته)، زبان قرآن و عربی 39.05
زبان خارجی 311.80
تعلیمات دینی 3، اصول عقاید 316.52
فارسی 321.63

لازم به ذکر است متقاضیانی که در دوره نظام قدیم فارغ التحصیل شده اند، علاوه بر نمرات نهایی دیپلم، نمرات نهایی پیش دانشگاهی نیز به عنوان سوابق تحصیلی در نتایج آن ها موثر خواهد بود.

تاثیرات سوابق تحصیلی دروس عمومی دیپلم گروه آزمایشی هنر نظام قدیم در کنکور سراسری انسانی 1402
اسامی دروسضرایب
ادبیات فارسی 3
زبان فارسی 3 (ریاضی و تجربی)
(ادبیات و علوم و معارف اسلامی و علوم انسانی)
زبان فارسی تخصصی
16.22
عربی 3 ، (ویژه علوم معارف ویژه علوم انسانی)9.05
زبان خارجی 311.80
قرآن 3 و تعلیمات دینی، اصول عقاید 312.39

 

تاثیرات سوابق تحصیلی دروس عمومی پیش دانشگاهی گروه آزمایشی هنر نظام قدیم در کنکور سراسری انسانی 1402
اسامی دروسضرایب
معارف اسلامی ، اصول و عقاید4.13
زبان فارسی5.41

تاثیر سوابق تحصیلی دروس عمومی در کنکور سراسری هنر

تاثیر سوابق دروس تخصصی در کنکور سراسری هنر 1402

همچنین به جهت تاثیر ضرایب مربوط به سوابق دروس تخصصی، در این قسمت از مقاله به ذکر موارد مربوط به آن ها می پردازیم. همچنین طبق توضیحات فوق، این ضرایب برای داوطلبان نظام جدید و قدیم متفاوت می باشد، که برای هر کدام از آنها جدول جداگانه در ترسیم شده است.

تاثیرات سوابق تحصیلی دروس عمومی دیپلم گروه آزمایشی هنر نظام جدید در کنکور سراسری 1402
اسامی دروسضرایب
سلامت و بهداشت3.44
زبان قرآن 3، عربی 3 (زبان تخصصی رشته)9.05
زبان خارجی 311.80
تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن) / اصول عقاید 316.52
فارسی 321.63

توجه داشته باشید به جهت این که نمرات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی هم در نتایج کنکور داوطلب نظام قدیم تاثیر خواهد گذاشت، در نتیجه اطلاع از ضرایب دروس تخصصی آن ها نیز ضروری می باشد، که در جداول ضرایب دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم زیر آورده شده است.

تاثیرات سوابق تحصیلی دروس عمومی دیپلم گروه آزمایشی هنر نظام قدیم در کنکور سراسری 1402
اسامی دروسضرایب
ادبیات فارسی 3
زبان فارسی 3
(ریاضی و تجربی)
زبان فارسی تخصصی (معارف اسلامی و ادبیات علوم انسانی)
16.22
عربی 3 (ویژه علوم انسانی و علوم معارف)9.05
زبان خارجی 311.80
تعلیمات دینی و قرآن 3 و اصول عقاید 312.39

 

تاثیرات سوابق تحصیلی دروس عمومی پیش دانشگاهی گروه آزمایشی هنر نظام قدیم در کنکور سراسری 1402
اسامی دروسضرایب
معارف اسلامی / اصول و عقاید4.13
زبان فارسی5.41

تاثیر سوابق دروس تخصصی در کنکور سراسری هنر

لیست رشته های کنکور هنر

لازم به ذکر است که تمامی زیر گروه های کنکور سراسری حذف شده یا به عبارت دیگر، رشته های کنکور هنر تحت عنوان زیر گروه ها تقسیم بندی نمی گردند. همچنین لیست رشته ها دیگر شامل ضرایب درس خاصی نیستند؛ بلکه به طور کلی از ضرایب برخوردار می شوند.

در ادامه به برخی از رشته های هنر در مقاطع کاردانی و کارشناسی می پردازیم؛ رشته های کنکور هنر را می توانید در جدول زیر مشاهده فرمایید.

رشته های کنکور هنر
ردیفمقطع تحصیلیاسامی رشته ها
1کاردانیکاردانی انیمیشن
2کاردانیکاردانی باستان شناسی
3کاردانیکاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی
4کاردانیکاردانی طراحی پوشاک
5کاردانیکاردانی گرافیک
6کاردانیکاردانی هنر سفالگری
7کارشناسیآموزش هنر
8کارشناسیبازیگری
9کارشناسیآهنگسازی
10کارشناسیتلویزیون و هنرهای دیجیتالی
11کارشناسیسینما
12کارشناسیطراحی لباس، صحنه، طلا و جواهر و…
13کارشناسیعکاسی
14کارشناسیکارگردانی تلویزیون
15کارشناسیموزه
16کارشناسیهنر اسلامی
17کارشناسینوازندگی موسیقی ایرانی و جهانی
18کارشناسیمجسمه سازی
19کارشناسیباستان شناسی
20کارشناسیکتابت و نگارگری

لیست رشته های کنکور هنر

اهمیت ضرایب در کنکور سراسری 1402

میزان اهمیت و تاثیر دروس را با توجه به ضرایب آن قایل سنجش است. بر این اساس متقاضیان می توانند از این که کدام درس اهمیت بیشتری در کنکور سراسری خواهد داشت، آگاهی یافته و برنامه ریزی درسی خود را بر مبنای آن ها پیش ببرند.

همچنین داوطلب می بایست ابتدا به علایق خود توجه نماید و مشخص کند که هدف او قبولی و تحصیل در چه رشته ای است. طبق معمول، تمامی رشته های هر یک از گروه های آزمایشی اصلی و شناور در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ذکر می گردد.

بنابراین داوطلبان می توانند از طریق این دفترچه و بررسی آن با رشته های دانشگاهی ارائه شده آشنا شوند و با توجه به میزان اهمیتی که هر درس در بالا بردن شانس پذیرش در رشته های مختلف داراست، زمان های مناسبی را برای مطالعه هر کدام در نظر بگیرند.

به عنوان مثال اگر یک داوطلب، درصد کمی را در درسی که دارای ضریب بیشتری می باشد کسب کند، از هدف خود که دستیابی به یک رشته محل خاص بود، دور تر می شود. پس آگاهی از ضرایب در کنکور یکی از رکن های مهم و اساسی در رسیدن شما به هدفتان میباشد.

در پایان

آگاهی از ضرایب در کنکور میتواند شما را در رسیدن به هدفتان و پذیرش در رشته مورد نظر یاری کنید و از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به آشنایی با ضرایب کنکور هنر در سال 1402، اهمیت ضرایب و لیست رشته ها پرداختیم و به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره کنکور هنر، با کارشناسان ما در آویژه ارتباط داشته باشید تا بهترین راهنمایی ها را به شما ارائه کرده و اطلاعات خوب و دقیقی را کسب کنید.

مشاورین مجرب این مجموعه به تمامی سوالات شما در زمینه تحصیلی پاسخ خواهند داد. کافیست با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵تماس بگیرید!
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

ضرایب دروس کنکور هنر 1402 + اهمیت ضرایب

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

یکشنبه

1403/1/12

دوشنبه

1403/1/13

سه شنبه

1403/1/14

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید