انواع معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی (بدخیمی ها)

معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی چه شرایطی دارد؟

معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی چیست؟

شاید این سوال شما نیز باشد که به طور کلی معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژیچگونه خواهد بود؟ برای پاسخ این سوالات کافی است ما را در ادامه این مقاله یاری کنید. معافیت ها یکی از مهم ترین و گسترده ترین بخش های قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا را تشکیل می دهند. زیرا این بخش بسیار پرطرفدار بوده و جوانان بسیاری درگیر یهره مندی از این مزایا هستند. اما تعریف این معافیت ها چیست و انواع آن ها کدام است؟

معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی یکی از انواع معافیت هایی است که در بخش پزشکی مشمولین زیادی میتوانند از آن بهره مند شوند. سازمان نظام وظیفه عمومی کشور تسهیلات و مزایای زیادی را به مشمولین ارائه میدهد تا از طریق آن بتوانند از معافیت های سربازی استفاده کرده و به خدمت سربازی نروند. در بین این معافیت های خدمت سربازی، معافیت های پزشکی مهم ترین و گسترده ترین معافیت های سربازی به شمار میروند که طرفداران زیادی نیز دارند.

بسیاری از جوانان برای نرفتن به خدمت سربازی به انواع معافیت ها متوسل میشوند. معافیت های خدمت سربازی شرایطی را برای جوانان فراهم میکنند تا از رفتن به خدمت سربازی معاف شده و بدون گذراندن دوره ی خدمت ضرورت کارت معافیت سربازی دریافت کنند. در این بین معافیت های پزشکی به خصوص معافیت های مرتبط با بیماری های خون و انکولوژی هر ساله باعث معافیت درصد زیادی از جوانان در کشور میشود.

موارد معافیت های پزشکی به دلیل پیچیدگی و گستردگی زیاد، باعث شده است که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا قوانین و مقررات زیادی را برای انواع بیماری ها تبیین و تصویب کرده و به متقاضیان معافیت های پزشکی ابلاغ کند. از این رو سازمان نظام وظیفه مشمولین را از نظر میزان سلامت جسمانی و روانی در گروه های مختلفی قرار داده است. که توسط این قوانین و مقررات جوانان میتوانند از معافیت های پزشکی بیماری خون و انکولوژی بهره بگیرند.

بیماری های خون و انکولوژی چیست؟

بیماری های خون و انکولوژی یکی از انوع بیماری هایی است که مشمولین میتوانند بر اساس این بیماری از انواع معافیت های پزشکی استفاده کنند. این بیماری انواع مختلفی را در برمیگیرد. اگر بخواهیم تعریف دقیق تری از این بیماری داشته باشیم باید بگوییم که بیماری های خونی به انواع بیماری هایی اطلاق میشود که بر اساس آن تعداد سلول های خونی کم یا زیاد شده و شکل سلول های خونی دچار اختلال و مشکل میشوند. این تغییرات باعث ایجاد بیماری های مختلف خونی شده که بسیاری از افراد را درگیر خود میکند.

بیماری های خون و انکولوژییکی از مهم ترین بیماری ها به حساب می آیند. زیرا سلول های خونی یکی از مهم ترین بخش های بدن هر انسان را تشکیل میدهند. به همین منظور انواع بیشتر این بیماری ها معافیت دائمی پزشکی را در پی خواهد داشت. بیماری های مرتبط با خون و انکولوژی علائم زیادی را در پی خواهند داشت.

به همین منظور آشنایی با این علائم سبب میشود که افراد سریع تر به بیماری خود پی برده و برای درمان آن اقدام کنند. هم چنین آشنایی با انواع بیماری های خون و انکولوژی باعث میشود که مشمولین برای دریافت معافیت های پزشکی نیز اقدامات لازم را انجام دهند. از علائم شایع این بیماری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

علائم بیماری های خون و انکولوژی

  • عفونت های پی در پی و مکرر
  • کاهش ناگهانی وزن بدن
  • مشکلات تنگی نفس
  • افزایش ضربان قلب
  • علائم ضعف بدنی
  • اختلالات تمرکزی
  • تداوم سرگیجه و سردرد
  • ایجاد کبودی های پوستی
  • خونریزی بی دلیل از طریق بینی و دستگاه ادراری
  • خستگی مفرط
  • احساس ضعف در بدن
  • کبودی بی مورد بدن

این علائم میتواند نشانه ای برای بروز انواع بیماری های خونی باشد. همانطور که در بالا نیز گفته شد برخی بیماری ها زمینه ی وراثتی دارند. کسانی که مشکلات خونی مادرزادی به آنان منتقل شده است میتوانند قبل از رسیدن به سن مشمولیت با مراجعه به پزشک پرونده ی پزشکی تشکیل داده تا برای دریافت معافیت پزشکی سریع تر به نتیجه برسند.

معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی چه مراحلی دارد؟

لیست بیماری های معافیت پزشکی خون و انکولوژی چیست؟

بیماری های معافیت پزشکی خون و انکولوژی برای مشمولین متقاضی معافیت های پزشکی توسط سازمان نظام وظیفه عمومی کشور مشخص میشود. این بیماری که دارای بخش های مختلفی میباشد توسط سازمان نظام وظیفه در فهرستی قرار گرفته و بر اساس آن مشمولین میتوانند نوع بیماری خونی خود را در گروه های مختلف جای داده و برای دریافت معافیت های پزشکی اقدام کنند.

بیماری های بخش خون و انکولوژی که در بخش دهم از فهرست بیماری های معافیت پزشکی سازمان نظام وظیفه قرار دارند تعداد زیادی بیماری در این باره را در خود جای داده اند. که این بیماری ها عملکرد صحیح پلاکت های خون را تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد بروز مشکلات متعدد و در برخی مواقع مشکلات حاد خواهند شد. در این مقاله لیستی از این بیماری های خونی را در اختیار مشمولین و متقاضیان معافیت پزشکی قرار داده تا اطلاعات لازم در این باره را بدست آورند. در جدول زیر با کلیک بر روی هر یک از بیماری ها، می توانید اطلاعاتی از انواع معافیت هر یک از بیماری ها را با توجه به شرایط بیمار کسب کنید.

نام بیمارینام بیمارینام بیماری
پلاکت خونکم خونیآپلازی مغز استخوان
آگرانولوسیتوزاختلالات آنزیمی گلبول قرمزاختلالات خونی
اختلالات گلبول قرمزبدخیمی خونبدخیمی دستگاه لنفاوی
تالاسمی اینترمدیتتالاسمی ماژورترومبوسیتوز
تومور بدخیم خونتومور خوش خیم خونسندرم سیکل سل
فاویسمهیپراسپلینیسیمهیپوپلازی مغز استخوان
پلی گلبولی اولیهکم خونی مگالوبلاستیک

این برخی از بیماری های مرتبط با خون و انکولوژی است که توانایی عملکرد خون را تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد بیماری های زیادی میشود. هر یک از این بیماری های خونی علائم خاص خود را دارند. اما مشکلات خونی به طور معمول علائمی مانند خستگی و کاهش وزن را به همراه خواهند داشت. البته برخی از بیماری های خونی نیز پیش زمینه ی ارثی و وراثتی دارند. که بسیاری از افراد این مشکلات را به فرزندان خود منتقل خواهند کرد. البته شرایط زندگی و مصرف برخی داروها نیزبسیاری از بیماریهای خونی و آنکولوژی را تشدید میکنند.

نظام وظیفه

قوانین معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی چگونه است؟

قوانین معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی توسط سازمان نظام وظیفه عمومی کشور تهیه و تنظیم شده است. که بر اساس این قوانین و ضوابط مشمولین میتوانند با داشتن هرگونه بیماری مرتبط خونی برای دریافت معافیت های خدمت سربازی اقدام کنند. این قوانین بسیار گسترده انواع بیماری های خونی را دربرگرفته و بر اساس آن مشمولین میتوانند از سه نوع معافیت زیر بهره مند گردند.

انواع معافیت های پزشکی بیماری های خونی

  • معافیت های دائمی پزشکی: انواع اختلالات ساختمانی ارثی گلبول های قرمز در درجات مختلف، کم خونی های مادرزادی در حد مزمن، مشکل پلی گلبولی اولیه، بیماری ترومبوسیتوز اولیه، اختلالات کیفی پلاکتی، مشکل خونی بدخیم و مشکلات دستگاه لنفاوی، بیماری آگرانولوسیتوز و اختلالات و بیماری های مزمن ارثی خونی، مشکل آگرانولوسیتوز، تالاسمی های ماژور، تالاسمی اینترمدیت.
  • معافیت های موقت پزشکی بیماری های خونی: مشکل آگرانولوسیوز هایی که بر اثر دارو رخ میدهند، مشکل کم خونی های اکتسابی.
  • معافیت های خدمت رزمی پزشکی: اختلالات و مشکلات آنزیمی گلبولی، بیماری فاویسم، اختلالات پلاکتی، کم خونی های مادرزادی.

این قوانین معافیت ها برای مشمولین در نظر گرفته شده است تا بر اساس نوع بیماری از این معافیت ها استفاده کنند. بیماری های خونی مرتبط با خون و انکولوژی بر اساس لیست بیماری های معافیت های پزشکی نظام وظیفه تعیین شده و مشمولین میتوانند نوع بیماری خود را در این لیست بیماری ها شناسایی کرده و بر اساس قوانین معافیت های پزشکی، میتوانند برای دریافت انواع معافیت های پزشکی اقدام کنند.

چگونه معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی بگیریم؟

شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی چگونه است؟

شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی بر اساس نوع بیماری مشمولین متقاضی مشخص میشود. اما برای دریافت هر نوع معافیت پزشکی به ویژه معافیت های مربوط به بیماری خون و انکولوژی مشمولین باید شرایط لازم برای دریافت معافیت های مختلف پزشکی را داشته باشند. مشمولین باید پس از اطمینان از نوع بیماری خود در زمان مشخص برای دریافت معافیت های پزشکی اقدام کنند. به دلیل اینکه معافیت های پزشکی ارتباط مستقیمی با نوع مدرک تحصیلی فرد متقاضی دارد. به همین منظور مشمولین قبل از ادامه تحصیل در دانشگاه ها بهتر است که مراحل دریافت معافیت خود را طی کنند.

نحوه ی رسیدگی به انواع معافیت های پزشکی شرایط خاص خود را دارد. مشمولین میتوانند با طی کردن مراحل به صورت دقیق برای انواع معافیت های پزشکی اقدام کنند. این مراحل شامل اقدامات زیر میباشد. با دقت آن را مطالعه کرده و بر اساس آن درخواست معافیت های خود را ثبت کنید.

شرایط و ضوابط دریافت معافیت های پزشکی خون و انکولوژی

  • مشمولین در مرحله ی اول باید دفترچه ی راهنمای خدمت وظیفه سربازی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی دریافت کرده و تمام موارد آن را با دقت مطالعه کنند.

  • سپس مشمولین باید به پزشک مراجعه کرده و بیماری آنان توسط پزشک تشخیص و مورد تایید واقع شود.

  • مشمولین میتوانند مدارک لازم برای دریافت معافیت را آماده کرده و سپس از طریق دفاتر پلیس+ 10 درخواست معافیت خود را اعلام نمایند.

  • مدارک مشمولین برای بررسی های بیشتر به سازمان نظام وظیفه فرستاده شده و مشمول باید تا بررسی و تایید سازمان نظام وظیفه منتظر بمانند.

  • مشمولین در این مرحله برای معرفی به بیمارستان دعوت شده و برای انجام معاینات بیشتر به بیمارستان های ستاد نیروهای مسلح فرستاده میشوند.

  • پس از انجام معاینات مشمولین باید منتظر تشکیل کمیسیون پزشکی باشند.

  • پس از برگزاری کمیسیون پزشکی رای نهایی سازمان نظام وظیفه صادر خواهد شد.

  • با دادن رای نهایی مشمولین میتوانند از معافیت پزشکی بهره مند شده و کارت معافیت خود را دریافت نمایند.

معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی چگونه است؟

معافیت پزشکی کم خونی

معافیت پزشکی کم خونی هنگامی به مشمولین تعلق میگیرد که خون دارای هموگلوبین کافی نباشد و سیستم حمل اکسیژن در بدن دچار اختلالات جدی باشد. هموگلوبین در خون وظیفه ی بسیار جدی به عهده دارد. گلبول های قرمز به همراه هموگلوبین خون اکسیژن را از ریه ها به تمام اندام های موجود در بدن انتقال میدهند. بنابراین کاهش این فاکتور خونی میتواند مشکلات جدی را برای افراد به وجود آورد. مشمولینی که دارای مشکلات کم خونی جدی هستند میتوانند از معافیت های پزشکی این بخش استفاده کنند. در اینجا به برخی از مشکلات کم خونی اشاره خواهیم کرد.

  1. کم خونی های ناشی از فقر آهن
  2. کم خونی مگالوبلاستیک یا فقر ویتامین
  3. کم خونی آبلاستیک
  4. بیماری های نهفته
  5. کم خونی سلول های داسی شکل
  6. بیماری های ارثی خونی

معافیت پزشکی بیماری های کم خونی

این بیماری ها بخش مهمی از بیماری های کم خونی را ارائه میدهد که بر اثر شدت و ضعف آن ها مشکلات زیادی برای مشمولین ایجاد میشود. به طور مثال در بند 1 از قوانین بیماری های خون و انکولوژی، بخش بیماری های کم خونی مگالوبلاستیک مشمولین میتوانند از دو نوع معافیت استفاده کنند. اگر بدن فردی در مقابل درمان این بیماری مقاوم بوده و درمان قطعی برای آن وجود نداشته باشد مشمول میتواند از معافیت دائم پزشکی برای بیماری کم خونی خود استفاده کند. اما اگر این بیماری در حدی باشد که با دارو قابل درمان و کنترل شده باشد مشمولین تنها میتوانند از معافیت خدمات رزمی استفاده کنند.

اما در بند 3 از همین بیماری ها در مورد قوانین بیماری های کم خونی مزمن مادرزادی نفاوت هایی وجود دارد. بر اساس این شرایط و ضوابط، آن دسته از مشمولینی که هموگلوبین آنان زیر 9 باشد از معافیت دائم سربازی پزشکی میتوانند استفاده کنند. اما این معافیت برای کسانی که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر باشند باید میزان هموگلوبین زیر 8 باشد تا فرد بتواند معافیت دائمی بگیرد.

برای افرادی که هموگلوبین آنان بیش از 9 باشد معافیت از نوع معافیت خدمات رزمی در نظر گرفته شده است. که برای دارندگان مدرک لیسانس و بالاتر این مقدار بالاتر از 8 با معافیت خدمات رزمی همراه خواهد بود.

نوع معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی چیست؟

نوع معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی بر اساس نوع بیماری و میزان تحصیلات متقاضیان بیمار مشخص میشود. معافیت های پزشکی به دلیل افزایش متقاضیان و بیماری های متعدد قوانین و مقررات زیادی را در بر میگیرد. که داوطلبان برای بهره مندی از این معافیت ها باید اطلاعات کامل درباره ی این قوانین و مقررات بدست آورده و سپس اقدامات لازم را انجام داده و مراحل آن را طی کنند. نوع معافیت های گفته شده در بالا بر اساس نوع بیماری در نظر گرفته میشود. بیماری های بخش خون و انکولوژی شامل این بیماری ها میباشد که به هریک نوعی معافیت پزشکی خاص تعلق میگیرد. معمولا در بیماری های خونی معافیت های موقت کمتر به چشم میخورد. بیشتر بیماری ها در حالت مزمن در این بخش معافیت دائمی پزشکی دریافت میکنند.

انواع معافیت بیماری های بخش دهم خون و انکولوژی(بدخیمی ها)

  • کم خونی مگالوبلاستیک

کم خونی مقاوم در مقابل درمان معافیت دائم دارد.

کم خونی قابل درمان معافیت خدمات رزمی را دارد.

  • اختلالات ساختمان ارثی گلبول قرمز

اولوسیتوزیز بیش از 40 درصد معافیت دائم را به دنبال خواهد داشت.

اولوسیتوزیز کمتر از 40 درصد معافیت از خدمات رزمی است.

  • هیپراسپلیتیسیم

این بیماری معافیت دائم را برای مشمولین در پی خواهد داشت.

  • تومورهای خوش خیم

این تومورها در اثر ایجاد اختلالات با نظر پزشک و کمیسیون پزشکی معافیت دائمی را در پی خواهند داشت.

  • تومورهای بدخیم

این تومورها در هر نوع شامل معافیت دائمی پزشکی میباشند.

  • اختلالات آنزیمی گلبول های قرمز

دارندگان این اختلالات معاف از خدمات رزمی میباشند.

  • بیماری فاویسم

این بیماری شامل معافیت های خدمات رزمی میباشد.

  • آپلازی

این بیماری با تایید پزشک شامل معافیت دائمی میباشد.

  • هیپوپلاری مغز استخوان

معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی برای کدام مشمولان می باشد؟

مشمولین معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی

مشمولین معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی، به آن دسته از افرادی گفته میشوند که از یکی از بیماری های خونی رنج میبرند و برای دریافت معافیت پزشکی مدارک لازم را به سازمان نظام وظیفه ارائه میدهند. این افراد برای دریافت معافیت باید درخواست معافیت خود را در سامانه ی نظام وظیفه به ثبت رسانده و پس از بررسی توسط این سازمان اقدامات لازم دیگر را انجام دهند.

مشمولین باید در نظر داشته باشند که بسته به نوع بیماری میتوانند از انواع معافیت های معرفی شده ی پزشکی استفاده کنند که این معافیت ها بستگی به شدت و نوع بیماری دارد. برخی از بیماری هایی که دارای شدت و عوارض کمتری باشند ممکن است معافیت موقت به آنان تعلق بگیرد. اما در موارد شدید تر معافیت هایی که به مشمولین داده میشود به صورت دائمی خواهد بود. شرایط احراز این بیماری ها در مراحل مختلفی صورت میپذیرد. در واقع پرونده ی پزشکی تنها عامل تعیین کننده ی وضعیت جسمانی مشمول نخواهد بود. علاوه بر بررسی پرونده ی پزشکی مشمولین متقاضی دریافت معافیت های پزشکی، بیماری مشمولین در مراحل دیگر نیز مورد بررسی قرار میگیرد. این بررسی ها در سه مرحله مختلف زیر نظر سازمان نظام وظیفه انجام میشود

مراحل بررسی بیماری خون و انکولوژی و معافیت سربازی مشمولین

  • در مرحله ی اول بیماری مشمول توسط پزشک معتمد نظام وظیفه بررسی شده و وضعیت آن در پرونده ی پزشکی مشمولین ثبت میگردد. پزشک در این مرحله بیماری مشمول را تایید کرده و برای بررسی های بیشتر به سازمان نظام وظیفه معرفی میگردد.

  • در مرحله ی دوم مشمولین به بیمارستان های ستاد نیروهای مسلح معرفی شده و پس از دریافت معرفی نامه برای انجام آزمایشات تخصصی به بیمارستان ها معرفی میشوند. مشمولین در این بیمارستان ها تحت نظارت پزشکان متخصص مورد آزمایش های مختلف قرار میگیرند.

  • در مرحله ی سوم که اصلی ترین مرحله برای تایید وضعیت و بیماری متقاضیان میباشد. مشمولین برای دریافت رای نهایی به کمیسیون پزشکی فرستاده میشوند. در این کمیسیون پرونده ی پزشکی مشمول و آزمایشات آن توسط پزشکان بررسی شده و سپس رای نهایی صادر خواهد شد. بر اساس رای صادر شده توسط کمیسیون پزشکی مشمولین میتوانند معافیت دائمی دریافت کنند.

معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی

مدارک لازم برای معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی چیست؟

مدارک لازم برای معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی مانند سایر بیماری های معافیت پزشکی از طریق سازمان نظام وظیفه مشخص شده و مشمولین میتوانند با تهیه این مدارک برای دریافت معافیت اقدام کنند. هم چنین مشمولین باید دقت داشته باشند که دریافت معافیت های پزشکی منوط به داشتن پرونده ی پزشکی کامل میباشد. زیرا بدون داشتن پرونده ی پزشکی مشمولین با مشکل مواجه خواهند شد. زیرا پرونده ی مشمول باید در کمیسیون های پزشکی نظام وظیفه مورد بررسی قرار گیرد. هم چنین علاوه بر پرونده ی پزشکی مدارک زیر نیز برای ثبت درخواست معافیت های پزشکی خون و انکولوژی برای مشمولین ضروری است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت های پزشکی خون و انکولوژی

  1. عکس 3*4 از مشمول به صورت تمام رخ و رنگی با زمینه ی سفید یک عدد

  2. شناسنامه ی مشمولین به همراه تصاویر تمام صفحات شناسنامه ی متقاضی

  3. اصل کارت ملی متقاضی به همراه کپی آن

  4. فرم تکمیل شده ی معاینات پزشکی اولیه توسط پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه و نیروهای مسلح

  5. فرم تکیمل شده ی شماره ی 1 وضعیت مشمولین

  6. فرم تکیمل شده ی برگه شماره ی 2 واکسیناسیون مشمولان

  7. آخرین مدرک تحصیلی مشمولین به همراه کپی از گواهی فارغ التحصیلی متقاضیان

  8. برگه ی افتتاح حساب مشمولین متقاضی دریافت معافیت های پزشکی نظام وظیفه در بانک مشخص شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی کشور

مشمولین قبل از تکمیل این مدارک گفته شده باید دفترچه ی نظام وظیفه را از یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی دریافت کرده و پس از مطالعه ی آن مدارک مورد نیاز خود را جمع آوری کنند. مشمولین باید دقت داشته باشند که داشتن مدارک کامل برای دریافت معافیت های خدمت سربازی به ویژه معافیت پزشکی ضروری است. زیرا نقص در مدارک پرونده، پروسه ی معافیت مشمولین را به تعویق خواهد انداخت. پس از تکمیل مدارک و تکمیل فرم های درخواستی، مشمولین میتوانند مراحل اقدام برای دریافت معافیت را آغاز کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

انواع معافیت های خدمت وظیفه سربازی

  1. معافیت های سربازی کفالت
  2. معافیت پزشکی
  3. معافیت تحصیلی
  4. معافیت غایبین
  5. معافیت سربازان فراری
  6. معافیت فرزندان جانبازان و شهدا
  7. معافیت مددجویان و اعضای کمیته امداد و بهزیستی
  8. معافیت سازمان ملی نخبگان
  9. معافیت بخشودگی سنی

معافیت نظام وظیفه به مشمولین این امکان را می دهد که از خانواده دور نشوند. زیرا یکی از مشکلات جوانان سرباز در کشور دور ماندن از خانواده هایشان است. امروزه بسیاری از جوانان از معافیت پزشکی سخن می گویند. زیرا این معافیت بسیار ساده است. هم چنین معافیت بیماری های خون و انکولوژی از خانواده معافیت های پزشکی است و در لیست بیماری های این نوع معافیت قرار می گیرد.

معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی چه قوانینی دارد؟

مشاوره معافیت بیماری های خون و انکولوژی

مشاوره معافیت بیماری های خون و انکولوژی درباره ی این نوع بیماری توضیحات مفیدی در اختیار عزیزان مشمول قرار می دهد. زیرا متقاضیان باید قبل از درخواست معافیت پزشکی از وضعیت و نوع بیماری خود اطلاعات دقیقی بدست آورند. این کار باعث می شود تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنند. ما در اینجا شرحی از این بیماری های مرتبط با خون و آنکولوژی و علائم آن در اختیار خوانندگان عزیز خواهیم گذاشت.

بیماری های خونی که در سال های جاری نیز بین عموم بسیار شایع شده است می تواند برخی از افراد را به کام مرگ بکشاند. در واقع اختلالاتی که در گلبول های سفید و قرمز خون یا همان پلاکت های موجود در بدن ایجاد می شود. این گلبول ها وظیفه ی تشکیل لخته خون در بدن را دارند. افرادی که به بیماری های خونی مبتلا می شوند از مشکلات زیادی رنج خواهند برد. زیرا به طور مثال گلبول قرمز وظیفه انتقال اکسیژن به تمام اندام های بدن را دارند یا گلبول های سفید در بدن در مقابل عفونت ها مبارزه کرده و از بدن محفاظت می کنند.

معافیت بیماری های خون و انکولوژی سربازی

معافیت بیماری های خون و انکولوژی سربازی و دریافت آن پس از وارد شدن جوانان به سن مشمولیت امکان پذیر است. به این نکته دقت داشته باشید که جوانان نمی توانند قبل از رسیدن به مشمولیت برای گرفتن معافیت پزشکی درخواست دهند. پس رسیدن به مشمولیت یکی از شروط اصلی برای اقدام معافیت پزشکی می باشد.

معرفی برخی خدمات مرکز آویژه دانش برای اطلاع از نحوه معافیت بیماری های خون و انکولوژی

معرفی برخی خدمات مرکز آویژه دانش برای اطلاع از نحوه معافیت بیماری های خون و انکولوژی در این مقاله به طور واضحی برای مشمولین آورده شده است. هم چنین شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوره ی تلفنی این مرکز در تماس باشید. علاوه بر این مقالات سایت می تواند اطلاعات خوبی را به مشمولین در زمینه های مختلف نظام وظیفه از جمله کسری خدمت، معافیت سربازی، امریه سربازی و…. بدهد.

سوالات متداول

اولین مرحله برای اقدام معافیت های پزشکی چیست؟

دریافت دفترچه نظام وظیفه از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی اولین اقدام برای مشمولین می باشد.

آیا همه مشمولین متقاضی معافیت پزشکی از معافیت دائم استفاده می کنند؟

خیر. نوع معافیت توسط نظام وظیفه صادر می شود و ممکن است معافیت موقت یا خدمات رزمی باشد.

حضور مشمول در کمیسیون پزشکی الزامی است؟

بله. مشمول باید در تاریخ مقرر برای حضور در جلسه اقدام کند.

آیا کم خونی باعث معافیت پزشکی میشود؟

کم خونی ها انواع مختلفی دارند که بسیاری از افراد به این بیماری ها مبتلا هستند. بر اساس قوانین و مقررات سازمان نظام وظیفه به برخی از این کم خونی ها انواع معافیت های دائمی، موقت و معافیت های خدمات رزمی اعطا میگردد.

معافیت پزشکی با تالاسمی مینور چگونه است؟

تالاسمی نوعی مشکل خونی ارثی است که در تولید هموگلوبین خون اختلال ایجاد میکند. به این نوع بیماری در موارد حاد معافیت دائمی تعلق میگیرد. در برخی موارد نیز مشمولین میتوانند از معافیت های خدمات رزمی استفاده کنند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره معافیت پزشکیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.
لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

انواع معافیت پزشکی بیماری های خون و انکولوژی (بدخیمی ها)

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
در این مقاله بخوانید:
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 15 نظر:
    1. در صورت نامه تایید پزشک معتمد نظام وظیفه معافیت اتفاق می افتد و تایید کمیسیون نظام وظیفه

  1. سلام آیا مشکل کم خونی قطع انگشت شست پا و قارچ کشاله ران شامل معافیت میشه

    1. سلام وقتتون بخیر بله امکانش هست بستگی به نوع کمخونی ومدرک وعملکردتون داره برای اطلاعات بیشتر ومراحلش وجزعیاتش میتوانید با مرکزمشاوره آویژه تماس بگیرید وجویاشویدوراهنماییتون میکنیم

  2. سلام و عرض ادب.پسرم ۲۳ سالشه دچار سرطان خون بدخیم یا لوسمی لنفوسیتی حاد all شده و از ۲۷ اسفند آی سی یو بستریه.آیا باعث معافیت دایم از خدمت میشه براش؟ممنونم

  3. سلام من کم خونی خیلی شدید دارم طوری که نمیتوانم زیاد بایستم زود بی حال میشم و احساس سردرد دارم آیا معاف میشم

    1. سلام وقت بخیر شرایط شما در کمیسون پزشکی سنجیده می شود و در صورت تایید می توانید معافیت پزشکی بگیرید

  4. سلام من کم خونی شدید دارم طوری که نفسم زود میگیره و نمیتونم زیاد روی پاهای خودم بایستم و یه احساس سردرد دارم مدرکم دیپلم هست آیا میتوان معاف شد

    1. سلام وقت بخیر شرایط شما در کمیسون پزشکی سنجیده می شود و در صورت تایید می توانید معافیت پزشکی بگیرید

      1. سلام من مشکل فقر آهن دارم وزنم ۴۵ است و بی حال و بدن درد شدید آیا معاف میشم

      2. سلام من مشکل فقر آهن دارم وزنم ۴۵ است و بی حال و بدن درد شدید آیا معاف میشم

        1. سلام پسر بنده هم تالاسمی مینور هست و سندروم ژیلبرت هم داره مادرزادی آیا معاف میشه مدرکشم دوم دبیرستان ممنون میشم راهنمایی کنید

          1. سلام.بله در صورت تایید کمیسیون پزشکی معافیت تعلق میگیرد.

      3. سلام من مشکل فقر آهن دارم وزنم ۴۵ است و بی حال و بدن درد شدید و ضعف بدن و احساس خستگی .ایا معاف میشم

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید