منابع آزمون نمونه دولتی نهم 1401 – 1402

منابع آزمون نمونه دولتی نهم

مدارس نمونه دولتی، هرساله برای پذیرش دانش آموزان اقدام به برگزاری آزمون ورودی می کنند. این مدارس به دلیل ارائه امکانات آموزشی بالا و استفاده از مربیان مجرب، ظرفیت محدودی برای پذیرش دانش آموزان دارند.

بهترین راهکار برای برخورداری عموم دانش آموزان از این امکانات، ایجاد یک رقابت سالم بین آنها است. آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی می تواند راهی برای سنجش دانش آموزان پرتلاش باشد.

شرکت در این آزمون و ایجاد یک رقابت سالم بین داوطلبان آن، باعث کنار هم قرار گرفتن دانش آموزانی پرتلاش با سطح علمی بالا خواهد شد!

دانش آموزانی که تمایل به شرکت در این آزمون دارند و به دنبال کسب بالاترین نمره قبولی هستند، باید به بهترین شکل خود را برای پاسخگویی به تمام سوالات آزمون آماده کنند و لازمه این کار، داشتن اطلاعات کافی از بهترین منابع آزمون نمونه دولتی و تسلط بر روی مباحث این منابع است.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با منابع آزمون نمونه دولتی نهم 1401 – 1402 آشنا کنیم. آگاهی از منابع مهم آزمون مدارس نمونه دولتی سبب راحتی مطالعه مباحث مربوط به آزمون خواهد شد. لذا از شما دعوت می کنیم تا انتهای مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید.

منابع آزمون نمونه دولتی نهم 1401 – 1402 چیست؟

همانطور که گفتیم، مدارس نمونه دولتی برای پذیرش دانش آموزان، اقدام به برگزاری آزمون ورودی می کنند. این آزمون تنها برای ورودی های متوسطه دوم برگزار شده و دانش آموزان متوسطه اول برای ورود به این مدارس نیازی به شرکت در آزمون ندارند.

تمام دانش آموزان واجد الشرایط که در پایه نهم در حال تحصیل هستند، می توانند به سایت مربوط به ثبت نام آزمون مدارس نمون دولتی مراجعه کرده و اقدام به نام نویسی کنند.

این دانش آموزان برای دریافت بهترین نتیجه از آزمون، باید از منابع آزمون نمونه دولتی مطلع بوده و تسلط کافی بر روی تمام مطالب داشته باشند. همچنین اگر برایتان سوال پیش آمده که تحصیل در مدارس نمونه دولتی، می تواند تاثیری در نتیجه آزمون سراسری داشته باشد؟ پیشنهاد می کنیم مقاله «تاثیر مدارس نمونه دولتی در کنکور» را مطالعه بفرمایید.

سوالات آزمون از مباحث کتاب های درسی دانش آموزان طراحی شده اند، که در ادامه می توانید تمامی دروس مربوط به آزمون را مشاهده کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دروس منابع آزمون نمونه دولتی نهم 1401 – 1402

اگر شما نیز جزء دانش آموزان پایه نهم به دهم هستید که تمایل به شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دارند، باید برای کسب نمره قبولی و پذیرش در مدارس نمونه دولتی از منابع این آزمون آگاه بوده و بدانید که کدام یک از دروس جزء منابع آزمون هستند.

این احتمال وجود دارد که سالانه منابع آزمون تغییر کرده و متفاوت با سال های قبل باشد. دانش آموزان باید قبل از برگزاری آزمون از تمامی اطلاعات در این زمینه آگاه باشند و مطالعات کاملی بر روی تمامی مباحث درسی داشته باشند.

پونزدروس منابع آزمون نمونه دولتی نهم به دهم عبارتند از:

  • آموزش قرآن و پیام های آسمان
  • فارسی
  • عربی
  • مطالعات اجتماعی
  • زبان انگلیسی
  • علوم تجربی
  • ریاضی

باید این نکته را نیز در نظر داشت که گاها دانش آموزان در درک مفاهیم کتاب های درسی دچار مشکل می شوند و نیاز به توضیح بیشتر مطالب دارند. برای این کار بهتر است دانش آموزان از کتاب های کمک درسی و منابع غیر درسی نیز در کنار دروس خود استفاده کنند.

این منابع می توانند کتاب های کمک آموزشی مانند ریاضیات تیزهوشان از انتشارات خیلی سبز، علوم تیزهوشان از انتشارات خیلی سبز و کتاب های کمک درسی عربی، فارسی و زبان از انتشارات گاج باشند.

منابع آزمون نمونه دولتی نهم 1401 - 1402 چیست؟

ضرایب منابع آزمون نمونه دولتی نهم 1401 – 1402

ضرایب دروس منابع آزمون در هر یک از رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و رشته های هنرستان و کاردانش بسته به میزان سختی آن درس متفاوت می باشند.

دانش آموزان برای کسب نمره بالا، بهتر است دروسی که از ضرایب بالاتری در آزمون برخوردار هستند را بیشتر مطالعه کنند. مطالعه دقیق و صحیح این دروس سبب بالا رفتن درصد قبولی در آزمون نمونه دولتی خواهد شد.

ضرایب هر یک از دروس منابع آزمون نمونه دولتی در رشته های مختلف به شرح جدول زیر است.

نام درسضرایب رشته های هنرستان و کاردانشضرایب رشته علوم و معارف اسلامیضرایب رشته علوم انسانیضرایب رشته علوم تجربیضرایب رشته ریاضی فیزیک
ریاضی31124
علوم تجربی31142
عربی12211
فارسی22422
زبان انگلیسی11111
مطالعات اجتماعی12211
آموزش قرآن و پیام های آسمانی13111

ضرایب منابع آزمون نمونه دولتی نهم

تعداد سوالات از هر یک از منابع آزمون نمونه دولتی نهم

آزمون نمونه دولتی نهم به دهم، به طور کلی شامل 100 سوال است. دانش آموزان برای دقت در زمانبندی پاسخ به سوالات بهتر است قبل از آزمون از تعداد سوالات هر کدام از دروس مطلع باشند.

پونزتعداد سوالات هر یک از منابع آزمون، بشرح زیر است:

ریاضی: 25 سوال

علوم: 25 سوال

فارسی: 15 سوال

عربی: 8 سوال

زبان انگلیسی: 7 سوال

مطالعات اجتماعی (جغرافیا، تاریخ و مدنی): 10 سوال

آموزش های قرآنی و پیام های آسمانی: 10 سوال

دروسی مانند ریاضی و علوم تقریبا نیمی از سوالات آزمون نمونه دولتی نهم به دهم را در بر می گیرند. دانش آموزان می توانند برای کسب نمره قبولی در آزمون، روی دروسی تمرکز و مطالعه داشته باشند که تعداد سوالات و ضرایب بالاتری را شامل می شوند.

تعداد سوالات از هر یک از منابع آزمون نمونه دولتی نهم

نتیجه گیری

شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم ملزم به مطالعه دقیق منابع آزمون است. منابع آزمون نمونه دولتی شامل دروسی از قبیل ریاضی، علوم، فارسی و… می باشد.

هر کدام از این دروس ضرایب مختلفی را در آزمون دارا بوده و تعداد سوالات مطرح شده از هر درس نیز متفاوت است. این موضوع یکی از مهم ترین مطالبی است که دانش آموزان در زمان مطالعه باید به آن دقت داشته باشند و بیشتر تمرکز خود را بر روی دروسی قرار دهند که تعداد سوالات و ضرایب بالاتری در آزمون نمونه دولتی دارند.

برای پاسخگویی بهتر به سوالات، لازم است دانش آموزان علاوه بر مظالعه کتاب های درسی از مباحث کتاب های کمک درسی نیز استفاده کنند. استفاده از مطالبی فراتر از مطالب کتاب های درسی ذهن دانش آموزان را برای پاسخگویی بهتر به تمامی سوالات باز کرده و دانش آموزان می توانند با دقت و سرعت عمل بالا به سوالات آزمون پاسخ دهند.

پیشنهاد می کنیم با شماره۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵تماس بگیرید و از خدماتمشاوره تخصصی تحصیلیآویژه استفاده کنید.مشاوران ما در آویژه با بیش از چندین سال سابقه مشاوره، آماده یاری رسانی به شما هستند.

سوالات متداول

سوال علامتمنابع آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم چیست؟

سوالات آزمون نمونه دولتی پایه نهم از مطالب درسی است و دانش آموزان می توانند برای اطلاع دقیق از منابع و ضرایب آن ها به متن مقاله مراجعه کنند.

سوال علامتآیا تعداد سوالات از هر درس در آزمون با هم برابرند؟

خیر؛ تعداد سوالات هر درس در آزمون نمونه دولتی با هم برابر نبوده و از برخی دروس تعداد سوالات بیشتری در آزمون مطرح می شود. برای آگاهی دقیقتر نسبت به تعداد سوالات نیز می توانید به متن مقاله رجوع کنید.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

منابع آزمون نمونه دولتی نهم 1401 – 1402

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید