تاثیر مدارس نمونه دولتی در کنکور

تاثیر مدارس نمونه دولتی در کنکور

امروزه مدارس نمونه دولتی جزء مدارس پر متقاضی برای ثبت نام است. شهریه کم این مدارس در مقابل با شهریه مدارس غیرانتفاعی سبب جلب توجه بسیاری از دانش آموزان و والدین شده است.

علاوه بر این وجود امکانات آموزشی مناسب در این مدارس و بهره‌مندی از مربیان با سطح علمی بالا، سبب تمایز مدارس نمونه دولتی با مدارس دولتی است و این متمایز بودن باعث شده تا بسیاری از دانش آموزان، تحصیل در مدارس نمونه دولتی را یک عامل موثر در قبولی های کنکور بدانند.

شانس قبولی دانش آموزان مدارس نمونه دولتی در کنکور بسیار زیاد است؛ در واقع درصد قبولی مدارس نمونه دولتی در کنکور به دلیل تلاش و کوشش بسیار دانش آموزان است و این امر ربطی به تاثیر این مدارس در سهمیه افراد برای کنکور ندارد.

از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید تا به بررسی تاثیر مدارس نمونه دولتی در کنکور بپردازیم.

رابطه قبولی در کنکور با نوع مدارس

آیا قبولی در کنکور سراسری، به نوع مدارس بستگی دارد؟ این سوال در واقع ذهن بسیاری از دانش آموزان و والدین را مشغول کرده است، و این امر دلیلی است بر اینکه بسیاری از والدین حتی با وجود عدم توانایی هایشان در پرداخت هزینه های مدارسی مانند نمونه دولتی و سمپاد، باز تمایل به تحصیل فرزندانشان در این مدارس دارند.

توجه و علاقه بسیار زیاد والدین به این مدارس، به دلیل برتر بودن نسبت به مدارس غیرانتفاعی و بالا بودن سطح کیفیت آموزشی است!

آمار قبول شدگان کنکور سراسری سال پیش نشان می دهد دانش آموزانی که در مدارس نمونه دولتی ثبت نام کرده اند، توانسته اند رتبه های بالایی را در کنکور رشته های علوم تجربی، ریاضی فیزیک، انسانی و هنر کسب کنند.

می توان گفت درصد قبولی مدارس نمونه دولتی در کنکور بالا بوده و از مدارس غیرانتفاعی نیز بیشتر می باشد!

رابطه قبولی در کنکور با نوع مدارس

تاثیر مدارس نمونه دولتی در کنکور سراسری

دانش آموزانی که در مدارس نمونه دولتی درحال تحصیل هستند، از لحاظ علمی در سطح بالایی نسبت به دیگر دانش آموزان قرار دارند؛ زیرا همانطور که می دانید، برای ورود به این مدارس دانش آموزان بر اساس آزمون و نمره قبولی اولویت بندی می شوند.

ورود دانش آموزان با استعداد در این مدارس و بالا رفتن سطح علمی آنان به واسطه وجود امکانات آموزشی مناسب، تاثیر مثبتی بر روی نتایج کنکور سراسری خواهد داشت.

حدود 30 درصد از ظرفیت هر دانشگاه به داوطلبان دارای سهمیه شاهد و ایثارگر اختصاص داده شده است. این دانش آموزان می توانند از سهمیه در کنکور سراسری استفاده کنند.

تمامی دانش آموزان مدارس نمونه دولتی می توانند با استفاده از دلایل برتری این مدارس در کنکور به رتبه و امتیاز بالایی دست پیدا کنند. در ادامه دلایلی که سبب تاثیر مدارس نمونه دولتی در کنکور می شود را برسی می کنیم.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

دلایل تاثیر مدارس نمونه دولتی در کنکور

تیک اولین دلیل برگزاری آزمون ورودی برای مدارس نمونه دولتی می باشد. زیرا سبب جذب و کنار هم قرار گرفتن دانش آموزانی با سطح علمی بالا شده و رقابت برای کنکور سراسری نیز بین این دانش آموزان بیشتر می شود.

تیک وجود امکانات بالای آزمایشگاهی و آموزشی در این مدارس نسبت به مدارس دولتی سبب سهولت دانش آموزان در تحصیل و یادگیری بیشتر دروس شده است.

تیک استعداد و توانایی یادگیری بالای دانش آموزانی که در مدارس نمونه دولتی تحصیل می کنند، به دلیل بالا بودن سطح علمی آنان از دانش آموزان مدارس دولتی بیشتر است

تیک هرچه شرایط ورود به مدارس برتر سخت تر باشد. دانش آموزانی که درآن مدارس ثبت نام می شوند، از لحاظ هوش و استعداد در درجه بالاتری قرار دارند. به همین دلیل است که دانش آموزان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی به نسبت مدارس غیرانتفاعی و دولتی از سطح علمی بالاتری برخوردار هستند.

تیک برگزاری آزمون های متعدد در دوران تحصیل و استفاده از کتاب های کمک آموزشی، در این مدارس که یکی از قوانین مدرسه نمونه دولتی می باشد، سبب بالا رفتن درصد قبولی این دانش آموزان در کنکور است.

تیک وجود مربیان مجرب در این مدارس باعث بالا رفتن کیفیت آموزشی و آماده شدن دانش آموزان برای کنکور می شود.

تیک کمک به رشد و شکوفایی استعداد دانش آموزان در این مدارس سبب تحصیل بهتر آنان در رشته مورد علاقه می شود، که در نتیجه این امر تراز بالای قبولی در کنکور را به همراه دارد.

تیک محدود بودن ظرفیت پذیرش دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی موجب می شود مربیان وقت بیشتری را برای یادگیری بهتر دانش آموزان اختصاص دهند. این درحالی است که مدارس دولت به دلیل بالا بودن تعداد دانش آموزان، معلمان فرصت آموزش بهتر را به تمامی دانش آموزان ندارند.

تاثیر مدارس نمونه دولتی در کنکور سراسری

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم، مدارس نمونه دولتی تاثیری در سهمیه افراد برای کنکور ندارند؛ اما تحصیل در این مدارس بدون تاثیر در کنکور هم نخواهد بود!

دانش آموزانی که در مدارس نمونه دولتی ثبت نام می کنند، به دلیل بالا بودن سطح علمی جایگاه ویژه ای دارند. این دانش آموزان به سبب بهره مندی از امکانات بالای آزمایشگاهی و آموزشی و همچنین تحصیل در کنار اساتید مجرب، می توانند به رشد و شکوفایی بیشتر استعداد خود بپردازند. همین امر سبب بالا رفتن درصد قبولی این دانش آموزان در کنکور سراسری شده است.

دانش آموزان در این مدارس با داشتن رقابت های سالم و شرکت در آزمون های متعدد می توانند خود را برای کنکور آماده کنند. به دست آوردن نتایج مطلوب و کسب رتبه بالا در کنکور فقط به تلاش و کوشش خود دانش آموز برای رسیدن به اهدافش بستگی دارد.

دانش آموزان باید تمام سعی خود را برای یادگیری بهتر و افزایش مهارت تست زنی در کنکور به کار بگیرند!

پیشنهاد می کنیم با شماره۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵تماس بگیرید و از خدماتمشاوره تخصصی تحصیلیآویژه استفاده کنید. مشاوران ما در آویژه با بیش از چندین سال سابقه مشاوره، آماده یاری رسانی به شما هستند.

سوالات متداول

سوال علامتآیا تحصیل در مدارس نمونه دولتی تاثیری در کنکور سراسری دارد؟

تحصیل در مدارس نمونه دولتی تاثیری در سهمیه افراد برای کنکور نداشته و صرفا باعث ایجاد نتایج عالی برای دانش آموز می شود.

سوال علامتآیا نوع مدارس و تحصیل در آن ها بر روی کنکور سراسری تاثیر دارند؟

مدارس تنها با شیوه های آموزشی و فراهم کردن امکانات تحصیلی مناسب می توانند دانش آموزان را برای شرکت در کنکور آماده کرده و به آن ها برای به دست آوردن رتبه های بالاتر کمک کنند.

سوال علامتدلایل تاثیر مدارس نمونه دولتی در نتایج کنکور چیست؟

یکی از دلایل اصلی بالا رفتن سطح علمی دانش آموزان در این مدارس و کمک به افزایش درصد قبولی در کنکور می باشد.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

تاثیر مدارس نمونه دولتی در کنکور

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- یک نظر:
  1. رتبه برتر های کنکور بیشتر در کدام مدارس تحصیل کرده اند؟نمونه ، تیزهوشان،دولتی و غیر دولتی؟؟

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

پنجشنبه

1403/1/9

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید