امکان پذیرش امریه و جذب سرباز توسط شرکت های خصوصی

جذب سرباز چه شرایطی دارد؟

امریه شرکت های خصوصی چیست؟

امریه شرکت های خصوصی و اخذ آن یکی از اهدافی است که بسیاری از مشمولان و متقاضیان امریه دنبال میکنند. امریه شدن یکی از راه هایی است که میتواند از سختی ها و ناملایمات دوره سربازی بکاهد. همین امر منجر شده که متقاضیان زیادی داشته باشد. همچنین بسیاری از ارگان ها از جمله ارگان های دولتی و غیر دولتی برای جذب سرباز امریه داوطلب هستند. چرا که با این کار نیروی متخصص مورد نیاز خود را تامین میکنند از طرفی این موضوع به نفع سربازان است و افراد واجد شرایط میتوانند از این فرصت استفاده کنند.

فردی که در ارگان ها و شرکت های خصوصی به عنوان سرباز امریه پذیرفته میشود؛ از گذراندن دوره های سخت سربازی در پادگان ها وانجام فعالیت هایی همچون کشیک های شبانه و… راحت میشوند. بسیاری از شرکت های خصوصی درخواست خود را برای جذب سرباز امریه با سازمان وظیفه و نیروهای مسلح در میان میگذارند.

سازمان وظیفه نیز با توجه به ظرفیت پادگان های نظامی و تعداد نیروهای مورد نیاز خود، هر ساله تعدادی از مشمولان را به عنوان سرباز امریه به این شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی میسپارد. وظایف سربازان امریه در شرکت های خصوصی در همان حوزه ی فعالیت هایی است که دیگر کارمندان این شرکت ها انجام میدهند و این وظیفه متناسب با تخصص و مدرک تحصیلی مشمول مشخص میشود.

نکته ی قابل توجه این است که سربازانی که در شرکت های خصوصی امریه میشوند تنها در ساعات کاری این شرکت ها انجام وظیفه میکنند و بعد از ساعات کاری مانند دیگر کارمندان مرخص میشوند. همچنین سربازان امریه شرکت های خصوصی نیز مانند دیگر سربازان حقوقی را دریافت میکنند که میزان آن اغلب با تشخیص شرکت مشخص خواهد شد.

لیست سازمان ها و ارگانهای امریه گیر خدمت سربازی

در لیست زیر به برخی از سازمان های امریه گیر اشاره شده است. برای آگاهی بیشتر در مورد هر سازمان بر روی لینک مربوطه در جدول لطفا کلیک کنید.

سازمان ها یا وزارتخانه امریه گیرسازمان ها یا وزارتخانه امریه گیر
امریه وزارت نیروامریه سرباز معلم
امریه نیروهای مسلحامریه وزارت نیرو
امریه سازمان انرژی اتمیامریه بنیاد شهید و امور ایثارگران
امریه وزارت دفاعامریه وزارت بهداشت
امریه شرکت های دانش بنیانامریه وزارت صنعت، معدن، تجارت
امریه وزارت نفت و شرکت گازامریه جهاد کشاورزی
امریه وزارت راه و شهرسازیامریه سازمان ملی استاندارد
امریه قوه قضاییهامریه اداره اوقاف
امریه بنیاد مسکن انقلاب اسلامیامریه وزارت علوم و تحقیقات
امریه سربازی اداره برقاامریه سازمان بهزیستی
امریه کمیته امداد امام خمینیامریه وزارت اقتصاد و دارایی
امریه وزارت ورزش و جوانانامریه استانداری ها
امریه نهاد ریاست جمهوریامریه سربازی شهرداری ها

امریه شرکت های خصوصی چه شرایطی دارد؟

امریه شرکت های خصوصی برای متقاضیان امریه شدن در این ارگان ها تنها تحت شرایط خاصی اماکن پذیر است که بسیاری از این شرایط توسط سازمان وظیفه و برخی دیگر توسط ارگان ها و شرکت امریه گیر مشخص میشود. برخی از شرایط لازم برای امریه شدن به قرار زیر است:

  • یکی از اصلی ترین شرایطی که مشمولان برای دریافت امریه باید در نظر داشته باشند نداشتن غیبت از خدمت سربازی میباشد. بنابراین توصیه میشود در اولین فرصت برای تعیین وضعیت نظام وظیفه و درخواست امریه اقدام کنید.
  • افراد متاهل از جمله کسانی هستند که شانس زیادی برای امریه شدن دارند.
  • افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری معافیت از رزم دارند.
  • فرزندان خانواده های ایثارگران و شهدا
  • افرادی که تحت پوشش و حمایت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی هستند.
  • مشمولانی که سرپرست خانواده هستند.

همه ی موارد بالا از جمله کسانی میباشند که شانس بیشتری برای امریه شدن دارند البته گاهی افراد فاقد این شرایط نیز موفق به کسب امریه میشوند. لازم به تذکر است که شرایط ذکر شده شرایط کلی است که سازمان وظیفه برای جذب امریه اعلام کرده است. علاوه بر این شرایط کلی برخی شرایط نیز توسط شرکت های خصوصی امریه گیر اعلام میشود که دسته ای از آن ها به قرار زیر است:

  • پذیرش در آزمون های ورودی شرکت های خصوصی یکی از شرایطی است که توسط برخی شرکت ها اعلام میشود.
  • مقطع تحصیلی و نوع مدرک مورد پذیرش باید متناسب با رده ی شغلی مورد نیاز شرکت های پذیرنده باشد.
  • نداشتن نسبت فامیلی نسبی و سببی با کارکنان شرکت مورد نظر و…

افرادی که این شرایط را داشته باشند میتوانند دوره ی دو ساله سربازی خود را به عنوان سرباز امریه در شرکت های خصوصی بگذرانند.

جذب سرباز چگونه انجام می شود؟

استخدام سرباز امریه در شرکت های خصوصی امکان پذیر است؟

استخدام سرباز امریه در شرکت های خصوصی یکی از موضوعاتی است که اخیرا مطرح شده است. شرکت های خصوصی که فعالیت های مختلفی انجام میدهند متناسب با نیاز خود میتوانند از بین سربازان واجد شرایط اقدام به استخدام سرباز امریه کنند. جذب سربازان امریه در شرکت های خصوصی باید تحت نظر وزارت صنعت و سازمان وظیفه کشور انجام شود. این وزارت هر ساله سهمیه ای را از سوی سازمان وظیفه و برای جذب و استخدام سربازان امریه به شرکت های خصوصی اعطا میکند.

لازم به ذکر است که قبل از اینکه سربازان به عنوان امریه در ارگان ها و شرکت های خصوصی به کار گرفته شوند بایستی دوره ی آموزشی را که دو ماه طول میکشد، انجام دهند.

یکی دیگر از تسهیلاتی که در شرکت های خصوصی و در سال های اخیر برای مشمولان خدمت سربازی فراهم شده این است که افراد مشمولی که در آزمون های ورودی و استخدامی این شرکت ها قبول میشوند، میتوانند دوره ی سربازی خود را نیز در همین ارگان و به عنوان سرباز امریه بگذرانند. علاوه بر این سربازان استخدام شده در برخی شرکت های خصوصی میتوانند با انجام پروژه های جایگزین خدمت، خدمت سربازی خود را انجام دهند، به این ترتیب نیروی مورد نیاز این ارگان ها تامین میشوند و از طرفی مشمولان نیز برای استخدام با مشکل رو به رو نخواهند بود. البته استخدام مشمولان سربازی در شرکت های خصوصی تحت شرایط خاصی انجام میشود که اغلب این شرایط به حوزه ی کاری و فعالیت آن ها بستگی دارد.

امریه شرکت مپنا چگونه است؟

امریه شرکت مپنا یکی از گزینه هایی است که برای متقاضیان امریه شرکت های خصوصی وجود دارد. این شرکت با به کارگیری نیروهای متخصص و متعهد در راستای پیشرفت هر چه بیشتر اهداف و فعالیت های خود گام برمیدارد. شرکت مپنا میتواند به تعداد سهمیه ای که هر سال برای گرفتن سرباز امریه دارد از بین مشمولان خدمت سربازی اقدام به جذب سرباز امریه کند.

افرادی که در این شرکت به عنوان امریه پذیرفته میشوند از بین مشمولانی است که فارغ التحصیل دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری میباشند. همچنین رشته های تحصیلی آن ها باید مرتبط با حوزه ی فعالیتی شرکت و مورد تایید این شرکت باشد.

یکی از اهدافی که مشمولان وظیفه عمومی در شرکت مپنا به کار گرفته میشوند تربیت و آموزش این افراد در محیط کار میباشد تا برای ورود به بازار کار آمادگی لازم را داشته باشند. لذا افراد متخصص برای به کارگیری در مناطق دیگر تربیت خواهند شد.

افرادی که میخواهند در شرکت مپنا امریه شوند باید شرایط خاصی را دارا باشند که بر خی از آن ها شامل:

  • داشتن تابعیت ایرانی و اعتقاد به یکی از ادیان الهی مورد پذیرش در قانون اساسی کشور
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و نداشتن سوء سابقه کیفری
  • داشتن سلامت جسمی و روانی متناسب با وظایف محوله
  • نداشتن تعهد به خدمت در ارگان ها دیگر
  • افراد بومی استان تهران
  • داشتن مدرک تحصیلی متناسب با رده شغلی

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که امریه شدن در این شرکت به منزله ی استخدام شما نمیباشد اما دو سال خدمت سربازی به عنوان سوابق کاری مشمول احتساب خواهد شد.

لیست شرکت های خصوصی که امریه دارند

لیست شرکت های خصوصی که امریه دارند و اطلاع از آن قدم مهمی است که متقاضیان امریه بایستی برای موفقیت در مسیر دریافت امریه در نظر داشته باشند. قبل از هر چیز باید بگوییم هر شرکتی با توجه به نوع فعالیتی که دارد زیر مجموعه ای از وزارتخانه های کشور است که باید تحت نظارت این وزارتخانه و بر اساس مصوبات آن اقدام به جذب سرباز کنند. تعدادی از مهم ترین شرکت های خصوصی که اقدام به گرفتن سرباز امریه میکنند به شرح زیر است:

  • شرکت سهامی آب منطقه ای
  • شرکت سهامی پتروشیمی بیستون
  • شرکت بین المللی بازرگانی پتروشیمی شانگهای
  • مر کز آموزش عالی میراث فرهنگی
  • شرکت سهامی رخ آوران فتون
  • شرکت سهامی حفاری شمال
  • شرکت سهامی تکا چوب
  • شرکت سهامی دیزل سنگین ایران

چند نکته ی مهم که درباره این شرکت ها باید بدانید:

  • همه ی شرکت هایی که مجوز جذب سرباز امریه دارند تنها میتوانند تعداد محدودی از نیروهای خود را از بین مشمولان نظام وظیفه جذب کنند. بنابراین بهتر است مشمولان در زمان های مقرر معمولا دو یا سه ماه قبل از اعزام، سریعا اقدامات لازم را انجام دهند.
  • برخی از این شرکت ها استفاده از کسری های خدمت را برای سربازان امریه نمیپذیرند.
  • حقوقی که این شرکت ها به سربازان میدهند مطابق با حقوقی است که سازمان وظیفه به سربازان اعطا میکند اما ممکن است تنها کمی بیشتر باشد.
  • پذیرش امریه تنها از بین سربازانی است که غیبت نکرده باشند.

نظام وظیفه

امریه پتروشیمی‌ها چیست؟

امریه پتروشیمی‌ها از پرطرفدار ترین امریه هایی است که مشمولان خدمت سربازی به دنبال کسب آن هستند. افرادی که دارای مدارک تحصیلی مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی نفت، مهندسی متالوژی و مواد، شیمی، مهندسی سیتم های انرژی، اقتصاد انرژی و… در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند، از جمله کسانی هستند که میتوانند به عنوان سرباز امریه در پتروشیمی ها خدمت کنند. برخی از شرکت های پتروشیمی تنها از بین افراد با مدرک تحصیلی و معدل بالای 17 امریه میگیرند. لازم به ذکر است که فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور همچون دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی اصفهان و… از شانس بیشتری برای قبولی در این ارگان برخوردار هستند. همین امر باعث شده که رقابت تنگاتنگی بین متقاضیان امریه شدن در پتروشیمی های کشور وجود داشته باشد.

البته رشته های تحصیلی و تخصص های مورد نیاز پتروشیمی ها ممکن است در هر سال تفاوت هایی داشته باشد و نیاز به نیروی کار تعیین کننده ی مدارک تحصیلی مشمولان مورد پذیرش میباشد. پتروشیمی ها اغلب از طریق مصاحبه و آزمون و از بین متقاضیان پذیرفته شده، نیروهای مورد نیازشان را میگیرند. همچنین اغلب سربازانی که در پتروشیمی به کار گرفته میشوند بایستی از بین افراد بومی همان منطقه باشند.

امریه پتروشیمی عسلویه چگونه است؟

امریه پتروشیمی عسلویه تنها مختص آن دسته از مشمولانی است که مدرک تحصیلیشان را در حوزه ی صنعت نفت و پتروشیمی و… دریافت کرده اند؛ درواقع تخصص این افراد باید متناسب با رده های شغلی موجود در پتروشیمی عسلویه باشد. این شرکت نیز به مانند دیگر شرکت های امریه گیر اغلب از بین افراد بومی اقدام به جذب نیرو میکند.

متقاضیانی که یکی از شرایط پنج گانه شامل: تاهل، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، سرپرستان خانوار و خانواده ایثارگران را داشته باشند و همچنین شرایط اختصاصی از جمله معدل بین 14 تا 15 را دارا باشد، شانس بالاتری برای پذیرش در این ارگان دارند. مدارک تحصیلی مورد نیاز برای پذیرش در پتروشیمی عسلویه نیز مانند دیگر پتروشیمی ها حداقل کارشناسی در رشته های شیمی، مهندسی نفت و… میباشد.

علاوه بر این مشمولان دارای معافیت از رزم یکی از گزینه های مد نظر این شرکت برای جذب امریه میباشند. مدت زمان خدمت در پتروشیمی عسلویه نیز 24 ماه معادل دو سال میباشد و اغلب مواقع کسری های خدمت سربازی نیز پذیرفته نیست و مشمول موظف به گذراندن این دو سال میباشد. این دوسال بعدا به عنوان سوابق کاری مشمول در نظر گرفته میشود اما هیچ تضمینی بر استخدام دائم مشمول نمیباشد.

امریه پتروشیمی‌ها چه شرایطی دارد؟

امریه پتروشیمی‌ها و مراحل اقدام برای اخذ آن از دو سه ماه قبل از اعزام به خدمت مشمولان آغاز میشود.

پتروشیمی ها شرکت هایی هستند که تحت نظارت وزارت نفت فعالیت میکنند. لازم به ذکر است که علاوه بر پتروشیمی ها، شرکت گاز، شرکت نفت و شرکت پالایش و پخش نیز از دیگر ارگان های تحت نظر این سازمان میباشند. این وزارتخانه این مجوز را به پتروشیمی ها داده است که بخشی از نیروهای مورد نیازشان را از بین مشمولان وظیفه عمومی جذب کنند.

معمولا این شرکت ها فراخوان هایی را اعلام میکنند که شرایط و ضوابط مورد نیاز برای پذیرش سربازان امریه را اعلام میکند. نوع مدرک تحصیلی مورد نیاز اغلب کارشناسی و بالاتر است، معدل لازم برای پذیرش مشمولان، و رشته ی تحصیلی از جمله مهندسی مواد، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و… از جمله این شرایط هستند.

افرادی که این شرایط را داشته باشند، همچنین واجد یکی از شرایط پنجگانه امریه شدن باشند، میتوانند برای امریه سربازی این شرکت اقدام کنند.

سربازان امریه پتروشیمی تنها مانند یک کارمند در این شرکت فعالیت میکنند و دیگر خبری از رفتن به پادگان و… نیست. این افراد از مرخصی و حقوق مانند دیگر سربازان وظیفه برخوردار خواهند بود. مگر اینکه شرکت پتروشیمی مذکور به تشخیص خود میزان آن را برای مشمول افزایش دهد.

شرایط جذب سرباز چیست؟

سوالات متداول

حقوق کارمندان شرکت مپنا چقدر است ؟

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

حقوق کارمندان این شرکت متناسب با رده ی شغلی ان ها و همچنین نوع مدرک تحصیلی مقرر میشود. سربازان امریه ای که در این شرکت به کار گرفته میشوند نیز مانند دیگر سربازان نظام وظیفه حقوق دریافت میکنند.

مزایای امریه شرکت های خصوصی چیست؟

کسب مهارت و آمادگی برای حضور مشمولان و متخصصان برای حضور در بازار کار، یکی از مهم ترین مزیت هایی است برای مشمولان به دنبال دارد. علاوه بر این دوره سربازی امریه بسیار راحت تر از دیگر سربازانی است که در پادگان ها خدمت میکنند. دوره ی دو ساله امریه سربازی به عنوان سوابق کاری مشمولان در نظر گرفته میشود.

نحوه جذب امریه شرکت های خصوصی چگونه است؟

این شرکت ها با اعلام اطلاعیه هایی شرایط و ضوابط لازم برای پذیرش امریه را در اختیار مشمولان قرار میدهد. افرادی که واجد شرایط باشند بایستی مدارک تحصیلی و شناسایی مربوطه را تهیه کنند و بعد از بررسی مدارک و انجام مصاحبه های حضور تعیین تکلیف میشوند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره نظام وظیفه آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره امریه خدمت سربازیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

امکان پذیرش امریه و جذب سرباز توسط شرکت های خصوصی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1402/12/25

شنبه

1402/12/26

یکشنبه

1402/12/27

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید