لیست ارگان های امریه سربازی ۱۴۰۳

لیست ارگان های امریه سربازی

لیست ارگان های امریه سربازی، چه سازمان‌ها و نهادهای دولتی، سرباز امریه قبول می‌کنند؟

امریه یکی از راه‌های جایگزین برای گذراندن سربازی است که برای فارغ التحصیلان دانشگاهی مناسب است. در این روش خدمت، افراد برای گذراندن دوره سربازی خود، به یکی از سازمان‌ها و نهادهای دولتی یا نظامی فرستاده می‌شوند.

افراد قبل از مشمول شدن باید به فکر پیدا کردن ارگان و سازمان‌هایی باشند که آن‌ها را برای امریه قبول کند. اما ارگان های امریه سربازی، چه نهادها و سازمان‌هایی هستند؟ این نهادها چگونه افراد مورد نظر خود را به عنوان سرباز امریه انتخاب می‌کنند. در ادامه این مقاله مرکز مشاوره آویژه قصد داریم تا با لیست ارگان های پذیرنده امریه سربازی آشنا شویم و ببینیم چه نهادهایی، مشمولان را به عنوان سرباز امریه گزینش می‌کنند؟

لیست ارگان های امریه سربازی

اگر بخواهید به جای خدمت در پادگان‌ها و مراکز نظامی، در سازمان‌ها و نهادهای خاص امریه شوید، باید مقصد خود را انتخاب کنید. افراد باید چند ماه قبل از پست کردن دفترچه خدمت سربازی، ارگان مورد نظر را پیدا کرده و برای امریه شدن در آن‌، درخواست داده باشند. تعداد نهادها و سازمان‌هایی که سرباز امریه جذب می‌کنند، زیاد است. به همین دلیل بهتر است با سازمان های امریه پذیر آشنایی کاملی داشته باشید.

در ادامه با چند دسته از سازمان‌ها و وزراتخانه‌های دولتی که سرباز امریه جذب می‌کنند، آشنا می‌شویم:

امریه نهادهای نظامی

نهادهای نظامی یکی از ارگان‌هایی هستند که سرباز امریه جذب می‌کنند. امریه شدن در این ارگان‌ها و سازمان‌ها، به دلیل نوع فعالیت‌ها، مراحل دشواری دارد. در بیشتر این نهادها، تنها افرادی با سابقه و کارت بسیج فعال پذیرفته می‌شوند. در ادامه با مهم‌ترین این نهادها آشنا می‌شویم:

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

قرارگاه خاتم انبیاء سپاه

یکی از مهم‌ترین ارگان های امریه سربازی که در دسته ارگان‌های نظامی قرار می‌گیرد، قرارگاه خاتم انبیاء سپاه است. افراد برای این که در این مرکز مشغول به خدمت شوند، باید حداقل 6 ماه سابقه بسیج داشته باشند و کارت سبز بسیج را دریافت کرده باشند. مشمولان همچنین نباید به هیچ عنوان سابقه غیبت سربازی داشته باشند. این نهاد نظامی در چندین مرحله سوابق متقاضیان امریه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر مقاله امریه قرارگاه خاتم انبیاء را حتما بخوانید.

دیگر ارگان‌های نظامی که سرباز امریه قبول می‌کنند، این ارگان‌ها هستند:

امریه سپاهارتش جمهوری اسلامی ایراننیروی انتظامی
سازمان قضایی نیروهای مسلحوزارت دفاعسازمان جغرافیایی نیروی های مسلح
صنایع هواپیما سازی ایران (زیر مجموعه وزارت دفاع)صنایع الکترونیک شیراز (زیر مجموعه وزارت دفاع)صنایع اپتیک اصفهان

(زیر مجموعه وزارت دفاع)

اگرچه گرفتن امریه سربازی به رشته و مدرک مشمول بستگی دارد، ولی مهم است که چه ارگانی را برای ارسال پذیرش امریه انتخاب کنید؛ چرا که قوانین ثبت نام امریه سربازی با وجود شباهت های کلی که در هر ارگان وجود دارد، اما ممکن است در برخی از جزئیات با یکدیگر متفاوت باشند. برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله ثبت نام امریه سربازی را بخوانید.

امریه قوه قضائیه

یکی دیگر از ارگان های پذیرش امریه سربازی، قوه قضائیه است. این نهاد هر ساله افراد زیادی را در همه استان‌ها به عنوان سرباز امریه می‌پذیرد. افراد متقاضی باید مدرک بالاتر از کارشناسی داشته باشند. افراد عضو خانواده ایثارگران، قاری و حافظ قرآن، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، افراد متاهل و نیز افراد دارای سابقه بسیج، اولویت بالاتری برای جذب به عنوان سرباز امریه در قوه دارند. این سربازان در استان‌های بومی خود و بنا به نیاز قوه قضائیه، به عنوان سرباز امریه پذیرفته خواهند شد.

برای اطلاع بیشتر حتما مقالع شرایط ثبت نام امریه سربازی قوه قضاییه را بخوانید.

ارگان های امریه سربازی

امریه در وزارتخانه‌ها

یکی دیگر از نهادهایی که به صورت گسترده سرباز امریه جذب می‌کنند، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی هستند. این نهادها، ظرفیت‌های مختلفی را در هر سال برای جذب امریه به صورت بومی استانی اعلام می‌کنند. این ظرفیت‌ها بر حسب نیاز وزارتخانه‌ها به جذب سرباز است. برخی از مهم‌ترین وزارتخانه‌هایی که سرباز امریه جذب می‌کنند، این موارد هستند:

امریه وزارت نفت

امریه وزارت نفت با نام طرح نظام صنعت نفت شناخته می‌شود. افراد متقاضی این طرح باید در رشته‌های مرتبط و مورد نیاز در این صنعت فارغ التحصیل شده باشند. مشمولان باید حداقل 6 ماه قبل از تاریخ اعزام خود، برای ثبت نام در امریه وزارت نفت، اقدام کنند.

شرکت گاز در استان‌های مختلفشرکت سهامی پتروشیمی شهید تندگویانشرکت سهامی نفت مناطق مرکزی ایران
شرکت سهامی پتروشیمی رازیشرکت سهامی پتروشیمی بیستونشرکت سهامی نفت فلات قاره
شرکت پالایش گاز بید بلند، شهید هاشمی نژاد، خانگیران، سرخون و قشم، پارس، پارسیان، فجرشرکت پالایش نفت، اراک، کرمانشاه، اصفهان، دروان، تبریز، شیراز، آبادان، تهرانشرکت سهامی عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی

شرکت سهامی بهره برداری نفت و گاز کازرون، گچساران، شرق، غرب، زاگرس، جنوب، آغاجاری، مارون، مسجد سلیمان

شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام، خراسان، تبریز، ارومیه، امیرکبیر، بوعلی سینا، فجر، پارس،جم، زاگرس، دماوند، مبین و…

شرکت سهامی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

برای اطلاع بییشتر حتما این مقاله را بخوانید: گزینش امریه وزارت نفت

امریه وزارت بهداشت

یکی از مهم‌ترین سازمان های امریه پذیر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. این نوع از امریه تنها به فارغ التحصیلان همین وزارتخانه اختصاص دارد. افراد در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و پیراپزشکی می‌توانند برای امریه در این وزارتخانه درخواست دهند. این نوع امریه در قالب طرح پیام‌آوران بهداشت شناخته می‌شود. افراد متقاضی باید دو سال در مناطق محروم و کم برخوردار، خدمت نمایند.

برای اطلاع بییشتر حتما این مقاله را بخوانید: امریه وزارت بهداشت

امریه وزارت آموزش و پرورش

یکی از نهادهایی که هر ساله تعداد بالایی سرباز امریه قبول می‌کند. وزارت آموزش و پرورش است. این نوع امریه به نام طرح سرباز معلمی شناخته می‌شود و به صورت بومی استانی، اجرا می‌شود. افراد متقاضی در رشته‌های گوناگون باید دو سال تمام در مناطق محروم در استان خود، تدریس کنند.

برای اطلاع بییشتر حتما این مقاله را بخوانید: گزینش امریه وزارت آموزش و پرورش

امریه وزارت کشاورزی

افرادی که در رشته‌های کشاورزی و رشته‌های مرتبط تحصیل کرده‌اند، می‌توانند برای امریه وزرات کشاورزی اقدام کنند. افراد امریه در این وزارتخانه با نام سربازان سازندگی شناخته می‌شوند. در جدول زیر شما می‌توانید فهرستی از ارگان‌ها و سازمان‌های زیر نظر وزار کشاورزی برای امریه را مشاهده نمایید:

شرکت سهامی کشت و صنعت شهید بهشتیشرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی
شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم ایرانشرکت مادر تخصصی تولید محصولات کشاورزی، دامی و منابع
شرکت سهامی جنگل شفارودشرکت سهامی تکاچوب
شرکت سهامی کشت و صنعت شهید رجاییشرکت سهامی کشاورزی و دامپروری سفیدرود
شرکت سهام کشت و صنعت جیرفتشرکت سهامی کشت و صنعت و دامپروری مغان
شرکت سهامی بهره برداری و صنایع چوب فریم

امریه وزارت علوم

یکی از وزارتخانه‌هایی که تقاضا برای امریه شدن در آن زیاد است، وزارت علوم است. این نهاد تنها افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری را به عنوان سرباز امریه قبول می‌کند. متقاضیان امریه وزارت علوم که مدرک کارشناسی ارشد دارند باید معدل بالای 15 و افراد دارای مدرک دکتری باید معدل 16 به بالا داشته باشند.

برای اطلاع بییشتر حتما این مقاله را بخوانید: گزینش امریه وزارت علوم

امریه وزارت نیرو

یکی از وزارتخانه‌هایی که به صورت گسترده اقدام به جذب سرباز امریه می‌کند، وزارت نیرو است. در این جدول می‌توانید برخی از مهم‌ترین مراکزی که سرباز به صورت امریه نیاز دارد را مشاهده کنید:

شرکت توزیع نیروی برق استان‌هاشرکت آب و فاضلاب شهریشرکت آب و فاضلاب روستایی استان
شرکت سهامی سازمان آب منطقه‌ایشرکت آب منطقه‌ایشرکت سهامی برق منطقه‌ای

امریه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

یکی از دیگر از وزارتخانه‌هایی که هر ساله اقدام به جذب سرباز امریه می‌کند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. برخی از مراکز این وزارتخانه که سرباز به صورت امریه جذب می‌کند، عبارت است از:

شرکت سهامی مخابرات استان‌های مختلف

شرکت مادر تخصصی پست جمهوری اسلامی ایران

امریه وزارت صنعت، معدن، تجارت

اگر در رشته‌های فنی و مهندسی یا رشته‌های صنعتی مدرک تحصیلی دارید، می‌توانید در این مراکز که زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن، تجارت هستند، درخواست امریه بدهید:

شرکت سهامی خدمات بازرگانی فولاد ایرانشرکت ملی صنایع مس ایرانشرکت سهامی فولاد مبارکه
شرکت سهامی ذوب آهن اصفهانشرکت سهامی البرز شرقیشرکت سهامی ذغال سنگ کرمان
شرکت سهامی سنگ آهن مرکزیشرکت سهامی کشت و صنعت هفت تپهشرکت سهامی فولاد خوزستان
موسسه تحقیقات و کاربرد مواد معدنی ایرانشرکت سهامی دیزل سنگین ایرانشرکت سهامی آلومینیوم ایران

برای اطلاع بییشتر حتما این مقاله را بخوانید: گزینش امریه وزارت صنعت، معدن، تجارت

برخی از وزارتخانه‌های دیگر که سرباز امریه جذب می‌کنند، این وزارتخانه‌های دولتی هستند:

  • وزارت راه و شهرسازی
  • وزارت افتصاد و دارایی
  • وزارت ورزش و جوانان
  • وزارت مسکن و شهرسازی

امریه در سازمان‌های دولتی

امریه در سازمان‌های دولتی

سازمان‌های دولتی، دسته دیگری از نهاد‌ها و ارگان های امریه سربازی هستند. در ادامه با مهم‌ترین این سازمان‌های دولتی آشنا می‌شویم:

امریه سازمان میراث فرهنگی

اگر در رشته‌های مربوط به گردشگری و آثار تاریخی، مرک دانشگاهی دارید، می‌توانید برای گرفتن امریه در این مراکز اقدام کنید:

معاونت صنایع دستیصندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخیمرکز آموزش عالی میراث فرهنگی
پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگریشرکت توسعه ایران گردی و جهان گردیمراکز سازمان میراث فرهنگی در استان‌های مختلف

امریه بانک‌ها

یکی دیگر از ارگان های پذیرش امریه سربازی، بانک‌ها هستند. بانک‌ها به دلیل داشتن شعبه‌های زیاد در سراسر کشور، تعداد بالایی نیروی امریه در هر سال جذب می‌کنند. بیشترین تعداد جذب نیروی امریه، مربوط به بانک ملی، بانک مرکزی، بانک رفاه و بانک کشاورزی هستند. اگر در یکی از رشته‌های آمار، حسابداری و مدیریت فارغ التحصیل شده‌اید، می‌توانید برای امریه در بانک‌ها اقدام کنید.

امریه بنیاد شهید و امور ایثارگران

یکی دیگر از سازمان‌ها و نهادهای دولتی که سرباز امریه جذب می‌کند، بنیاد شهید و امور ایثارگران است. اگر عضو خانواده ایثارگر هستید، شانس بالاتری برای قبولی در امریه این سازمان دارید.

امریه سازمان ملی استاندارد

این سازمان برای تامین نیروی مورد نیاز خود در استان‌های مختلف، سرباز امریه جذب می‌کند. اگر در یکی از رشته‌های آمار، مدیریت، کامپیوتر و حسابداری، فارغ التحصیل شده‌اید، می‌توانید برای گرفتن امریه از این سازمان اقدام کنید.

امریه اداره اوقاف

سازمان اوقاف و امور خیریه نیز یکی از ارگان های امریه سربازی است. اگر در یکی از رشته‌های حقوق، حسابداری و کامپیوتر فراغ التحصیل شده‌اید، می‌توانید برای گرفتن امریه از این نهاد اقدام کنید.

در جدول زیر شما می‌توانید بعضی دیگر از مهم‌ترین سازمان های امریه پذیر دولتی را مشاهده نمایید:

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایرانسازمان میراث فرهنگی و گردشگریسازمان حفاظت از محیط زیست
بهزیستیسازمان بازرسی کل کشورسازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور
موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتیسازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهرانسازمان انرژی اتمی
سازمان ثبت اسناد و املاک کشورسازمان هواپیمایی کشوریشهرداری
گمرککمیته امداد
سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینیسازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوربنیاد مسکن انقلاب اسلامی
فرمانداریثبت اسناداستانداری
نهاد ریاست جمهوریسازمان نوسازی مدارسمعاونت راهبردی ریاست جمهوری
ثبت احوالبنیاد مسکندانشگاه‌های دولتی
شرکت های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان‌هاسازمان جنگل ها و مراتعاداره دارایی
اداره استانداردسازمان تبلیغاتشهرک‌های صنعتی استان‌ها

سخنی از مشاوران آویژه

گرفتن امریه در سازمان‌ها و نهادهای دولتی به فارغ التحصیلان دانشگاهی کمک می‌کند تا متناسب با رشته خود در محیط‌های کار واقعی، کسب تجربه کنند. ارگان های پذیرش امریه سربازی بسیار متنوع هستند. به همین دلیل، پیدا کردن سازمان و نهاد مناسب برای گذراندن دوره امریه، ممکن است چالش‌هایی به همراه داشته باشد. برای دریافت اطلاعات کامل از ارگان های امریه سربازی، می‌توانید با کارشناسان ما در آویژه همراه باشید.

سوالات متداول

طول دوره خدمت امریه در سازمان‌ها و نهادها چقدر است؟

افراد باید 24 ماه تمام به صورت امریه خدمت کنند.

مهم‌ترین شروط قبولی امریه در ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی چیست؟

افراد باید مدرک کارشناسی و بالاتر داشته باشند و غیبت نداشته باشند.

چه ارگان‌ها و نهادهایی سرباز امریه جذب می‌کنند؟

وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی، بانک‌ها، شهرداری، استانداری، فرمانداری، مراکز نظامی، قوه قضائیه و…

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

لیست ارگان های امریه سربازی ۱۴۰۳

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

یکشنبه

1403/1/19

دوشنبه

1403/1/20

سه شنبه

1403/1/21

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید