پیگیری صدور کارت معافیت پزشکی سربازان

کارت معافیت پزشکی چگونه صادر می شود؟

کارت معافیت پزشکی و نحوه ی دریافت آن یکی از مواردی است که مد نظر بر خی از مشمولان خدمت سربازی است. افرادی که موفق به دریافت این کارت می شوند، از رفتن به خدمت سربازی معاف خواهند شد.

اما علت صدور کارت معافیت پزشکی و یا لزوم دریافت این کارت چیست؟ می دانیم که افراد مذکر با رسیدن به سن ۱۸ سالگی که همان سن مشمولیت است، موظف به گذراندن دو سال دوره ی خدمت ضرورت هستند. اما گاهی افراد شرایط لازم برای گذراندن این دوره را ندارند، لذا بایستی برای معافیت سربازی اقدام کنند. بر اساس قوانین نظام وظیفه، افراد مشمولی که دچار بیماری شده اند و اعزام به خدمت سربازی باعث بروز اختلال و مشکل در زندگی و سلامت آن ها می شود، می توانند با اثبات این بیماری از معافیت پزشکی به شکل دائم و یا موقت بهره مند شوند.

 

پیگیری صدور کارت معافیت پزشکی

پیگیری صدور کارت معافیت پزشکی یکی از مراحلی است که مشمولان خدمت سربازی باید از آن اطلاع داشته باشن؛ چرا که گاهی افراد به دلیل عدم آگاهی از روند پیگیری کارت معافیت خود دچار ابهام می شوند.

به همین دلیلی در اینجا سعی میکنیم به ارائه ی اطلاعاتی درباره ی پیگیری کارت معافیت پزشکی بپردازیم. کارت معافیت افرادی که تمام مراحل مربوط به تاییدیه های پزشکی را گذرانده باشند و تمام مدارک مورد نیاز را به سارمان وظیفه عمومی ارائه داده اند بعد از یک هفته صادر خواهد شد. بعد از اینکه کارت معافیت صادر شد پیامکی به منظور اطلاع صدور کارت معافیت برای مشمول ارسال می شود که ظرف مدت ۱۵ روز بعد از ارسال این پیامک کارت معافیت به آدرس پستی افراد ارسال می شود. در غیر این صورت برای پیگیری کارت معافیت پزشکی باید به دفاتر پست و یا پلیس +۱۰ مراجعه شود.


بیشتر بخوانید:درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل 99


کارت معافیت پزشکی اعصاب و روان

کارت معافیت پزشکی اعصاب و روان همانطور که از نامش پیداست، برای آن دسته از افرادی صادر می شود که از بیماری های اعصاب و روان رنج می برند. البته دریافت این کارت نیز مانند دریافت سایر معافیت ها ی پزشکی مستلزم اثبات بیماری افراد است. برای این منظور ارائه ی مدارک و مراحل بسیاری در نظر گرفته شده است.

از این موارد می توان به تایید و امضای گواهی بیماری توسط پزشک اولیه اشاره کرد که به دنبال آن بیمارستان و کمیسیون پزشکی سازمان وظیفه نیز باید رای خود را مبنی بر بیماری فرد مشمول را صادر کنند. از دیگر شرایط لازم برای کارت معافیت پزشکی اعصالب و روان داشتن سابقه بیماری است؛ چرا که ابتلا به این بیماری ها به یکباره اتفاق نمیفتد.

نکته ی دیگری که وجود دارد این است که به مشمولان توصیه می شود تا حد ممکن از دریافت کارت معافیت پزشکی اعصاب و روان جلوگیری کنند؛ چرا که اخذ این نوع معافیت محدودیت هایی را به دنبال دارد. از جمله برای استخدام در ادارات و سازمان ها ممکن است دچار مشکل شوند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

کارت معافیت پزشکی چه شرایطی دارد؟

کارت معافیت پزشکی سربازان

طی مراحل مختلفی در اختیار آن ها قرار می گیرد. سربازانی که به یکی از بیماری های موجود در آیین نامه ی نظام وظیفه مبتلا باشند می توانند از خدمت وظیفه معاف شوند. این بیماری ها شامل بیماری ها عمومی، قلب و عروق، دستگاه گوارش، بیماری های ادراری تناسلی و … است که افراد به واسطه ی ابتلا به آن ها و از دست دادن بخشی از توانایی جسمی و روانی می توانند کارت معافیت دریافت کنند.

البته بیماری فرد مشمول باید برای سازمان وظیفه عمومی اثبات شود. همچنین شدت بیماری یکی از موارد تعیین کننده نوع معافیت شامل معافیت دائم، موقت و معافیت از رزم است و اغلب درجه های بالا و سخت بیماری منجر به اخذ کارت معافیت پزشکی سربازان می شود. این کارت به منزله ی معافیت دائم فرد مشمول از رفتن به خدمت وظیفه ی عمومی است.

بیشتر بخوانید: مراحل دریافت معافیت پزشکی حین خدمت 99


کارت معافیت پزشکی برای گواهینامه

کارت معافیت پزشکی برای گواهینامه یکی از دغدغه های افرادی است که کارت معافیت پزشکی دریافت کرده اند چرا که محدودیت هایی برای این افراد وجود دارد. یکی از محدودیت هایی که برای افراد دارای معافیت های پزشکی به وجود می آید مربوط به اخذ گواهی نامه رانندگی است. در این مورد لازمه ی دریافت گواهی نامه گذراندن چند مرحله است که طی آن سلامت روحی و جسمی افراد مورد بررسی قرار می گیرد. در این مراحل سلامت افراد باید با مراجعه به پزشک معتمد تایید گردد؛ در غیر این صورت اعطای گواهی نامه رانندگی به آن ها امکان پذیر نیست. اما در صورت تایید پزشک باید صلاحیت رانندگی افراد توسط آموزشگاه های رانندگی نیز تایید گردد. با گذر از این مراحل امکان دریافت گواهینامه برای این افراد وجود دارد به این ترتیب کارت معافیت پزشکی برای گواهینامه بسیار حائز اهمیت است.

نظام وظیفه

دریافت کارت معافیت پزشکی

دریافت کارت معافیت پزشکی مستلزم داشتن شرایط خاصی است. یکی از این موارد نداشتن غیبت از خدمت است که طی آن افراد غایب نمی توانند برای اخذ این نوع معافیت اقدام کنند. البته افرادی که بتوانند علت غیبت خود را توجیه کنند و دلیل آن ها مورد تایید نظام وظیفه باشد، می توانند برای اخذ این معافیت اقدام کنند. از دیگر شرایط مربوط به دریافت کارت معافیت پزشکی مراجعه به پزشک اولیه است که این پزشک درخواست و گواهی بیماری مشمولان را امضا می کند. سپس مشمولان نظام وظیفه باید این گواهی را به همراه سایر مداک مورد نیاز به سازمان وظیفه ارائه دهد. در نهایت دعوت نامه ای از سوی بیمارستان برای مشمولان ارسال می شود که با مراجعه به آنجا آزمایشات تکمیلی انجام می شود. نتایج به کمیسیون پزشکی نظام وظیفه ارسال می شود و آنها نتیجه نهایی مربوط به معافیت را اعلام می کنند.

کارت معافیت پزشکی قرمز

کارت معافیت پزشکی قرمز کارت معافیت مربوط به افراد دارای بیماری های اعصاب و روان است. افرادی که از بیماری های اعصاب و روان رنج میبرند، ممکن است توانایی لازم برای انجام فعالیت های مربوط به دوره ی سربازی را نداشته باشند و در این دوره آسیب های بیشتری به آن ها وارد شود. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه سعی می کند این افراد را از خدمت سربازی معاف کند. از جمله مواردی که منجر به دریافت کارت قرمز است؛ خودکشی، مصرف دارو های اعصاب، رفتار های غیرمعمول و … است. اما نکته ی مهمی که درباره ی کارت معافیت پزشکی قرمز وجود دارد مربوط به محدودیت های آن است که افرادی که این کارت را دریافت می کنند در استخدام و پیدا کردن شغل دچار مشکل می شوند. چرا که برخی ادارات از استخدام این افراد جلوگیری می کنند.

 

همچنین این افراد ممکن است در دریافت گواهی نامه رانندگی نیز دچار مشکل شوند و برای دریافت آن باید شرایط خاصی را داشته باشند. به همین دلیل دریافت این کارت تنها در صورت لزوم توصیه می شود.

آیا کارت معافیت پزشکی باطل می شود؟

سوالات متداول

کارت معافیت پزشکی چیست؟

 

سازمان وظیفه ی کشور برای افرادی که از سلامت کامل جسمی و روانی برخوردار نیستند، شرایطی را مهیا کرده است تا با دریافت کارت معافیت پزشکی از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند.

 

شرایط و مراحل دریافت کارت معافیت پزشکی کدامند؟

 

عدم غیبت فرد مشمول و تایید پزشک اولیه برای دریافت معافیت پزشکی الزامی است. علاوه بر این تایید کمیسیون های پزشکی بیمارستان و شورای پزشکی نظام وظیفه نیز از مراحل دریافت کارت معافیت پزشکی است.

 

محدودیت های مربوط به دریافت کارت معافیت قرمز کدامند ؟

 

افرادی که برای معافیت از سربازی کارت قرمر دریافت میکنند برای استخدام در برخی ادارات دچار مشکل می شوند. همچنین در روند دریافت گواهینامه رانندگی نیز با مشکلاتی رو به رو خواهند شد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره خدمت سربازیبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

پیگیری صدور کارت معافیت پزشکی سربازان

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 185 نظر:
  1. سلام آیا شورای پزشکی عالی با نظام وظیفه استان فرق دارد؟

  2. علارغم اینکه همه توضیحات لازمه ، توی همین مقاله گفته شده باز هم عده کثیری از افراد سوالی میپرسن که جوابش توی همین مقاله هست !
    یا قبلا یه شخص دیگه ای همون سوال رو پرسیده و باز هم سوال میپرسن !
    ای بابا … بیچاره ادیمن سایت

  3. سلام من نزدیک ۲۵ روزه کارای پزشکی اینا انجام دادم هنوز رویت مشمول زده کی صدور کارت میشه ممنون میشم بهم بگین

  4. سلام خدا قوت
    من توی سامانه سخا زده معاف پزشکی
    واستعلا وظیفه عمومی معرفی به صدور کارت
    خواستم ببینم یعنی دیگه تمومه استرس نداشته باشم معاف شد م؟ قبلش هم زده بود اعزام به خدمت

  5. با سلام بنده ۲۰روز پیش برای معافیت پزشکی رفتم شورای عالی استان بعد شرکت در جلسه بهم گفتن برو کارت تمام شد یعنی چی معاف شدم

    1. 🌸شاید منظورشون این بوده که دیگه کاری با شما ندارن و منتظر جواب باشید😐

  6. سلام وقت بخیر من معافیت ایثارگری می‌خوام بگیرم نظام وظیفه زنگ بهم زد رفتم ۲۹۴تومن واریز کردم برا صدور کارت الان چه مدت طول می‌کشه کارت برام پست بشه با تشکر

  7. با درود بیکران خدمت مشاوران و سایت بسیار مفید آویژه
    قصد دارم تجربیات خودم را از معافیت پزشکی با شما دوستان ب اشتراک بزارم
    ۱.بنده در تاریخ ۱۴۰۱.۴.۲۲ مراجعه ب پلیس ب ۱۰
    ۲.در تاریخ ۱۴۰۱.۵.۱۸ معرفی ب بیمارستان
    ۳.در تاریخ ۱۴۰۱.۷.۶ تشکیل کمیسیون پزشکی و اعلام رای ب معافیت با بخش ۱۳ از بند ۲ همان بیماری های چشم (نزدیک بینی با نمره ۸.۷۵ در چشم راست ) ناگفته نماند ک بنده بخاطر بیماری قوز قرنیه نمره نزدیک بینی چشم ام رفته بالا
    و ریختن فیش های مربوط ب معافیت مبلغ ۲۴۴ هزار تومان

    4.در تاریخ ۱۴۰۱.۸.۳ معاینه مجدد خوردم اعصابم ام خورد بود ک چرا البته کسی ک نمره چشم اش بالا باشه نبایستی نگران باشه این حق طبیعیه نظام وظیفه است ک ب معافیت شما اعتراض کنه همچنین حق طبیعی شما از بابت اعتراض ب نظام ب وظیفه البته با گفته سرهنگ نیازی ب تشکیل دوباره کمسیون پزشکی مجدد نبود فقط محض اطمینان بنده رو فرستادند

    ۵.در تاریخ ۱۴۰۱.۹.۲ معرفی ب صدور کارت شدم

    بنده ب بیماری قوز قرنیه مبتلا بودم
    نمره نزدیک بینی بنده ۸.۷۵ چشم راست
    و آستیگماتمم ۹ بود
    با این بند معاف اعلام شدم

    دوستانی ک اطلاعی از روند معافیت پزشکی ندارند
    حتما بایستی با مشاوران عزیز و کار بلد آویژه تماس بگیرند
    حقیقتا ب بنده کمک شایانی در این مسیر سخت و پر تلاطم شد و همراه بنده بودند
    ناگفته نماند پروسه معافیت پزشکی پروسه زمانبری هستش … متقاضیان عزیز نیاز ب صبر و حوصله بایستی داشته باشند

    هر سوالی هست من در خدمت عزیزان هستم

    1. سلام از زمان صدور کارت چقدر زمان برد تا کارت شما به آدرس شما برسد

    2. با درود برروزرسانی متن قبلی
      کارت بنده در تاریخ 1401.10.3 صادر شد وبارکد خورد
      و تحویل پست داده شد
      ارزوی بهترین ها برای دوستان و مشاورین عزیز سایت مفید اویزه

    3. بعد از معرفی به صدور کارت چند روز بعدش کارت به دستتون رسید؟

    4. سلام
      اگه تو استعلام نظام وظیفه معرفی به صدور کارت بخوره،پس دیگه معاینه مجدد انجام نمیشه؟

      1. سلام دوست عزیز، زمانی کارت شما صدور میشود که همه مراحل معافیت اعم از پزشکی یا کفالت و یا سایر موارد معافیت انجام گرفته باشد،

  8. سلام
    من درخواست معافیت پزشکی دادم و تا الان دوتا کمسیون استان رفتم بعد چند روز پیش از نظام وظیفه شهرستان تماس گرفتن که چنتا فیش بانکی هست که باید پرداخت کنم یکی از این فیشا عنوانش: درآمد صدور کارت مشمولان وظیفه بود(مبلغ دویست هزار تومان)
    بعد که فیش هارو تحویل دادم گفتن باید پروندت بره شورای عالی
    الان معنی این فیش چیه یعنی با معافیتم موافقت شده یا خیر

    1. درود مهدی جان جای هیچ نگرانی نیست …شما ی کمیسیون پزشکی دیگه برات تشکیل میشه …ک رای این کمیسیون لازم اجراست…یعنی اگر معاف اعلام شدی ی ۳۰ روز دیگه کارتت میاد دم خونتون …اگر معاف اعلام نشدی هم حق اعتراض نداری بایستی بری خدمت ..جای نگرانی نیست از اونجایی ک شما فیش واریز کردی و …احتمال خیلی زیاد معاف میشی بازم …ی خورده پروسه معافیت زمانبره …میتونی از مشاوران آویژه هم استفاده کنی و باهاشون در خصوص این موضوع مشاوره بگیری

  9. سلام خداقوت ، بعد از کمیسیون و تایید بیماری و پرداخت هزینه برای صدور کارت معافیت پزشکی ، معمولا چندروز طول می‌کشد که کارت معافیت پزشکی صادر گردد چند روز طول می‌کشد وضعیت در سامانه سخا از حالت منتظر رویت مشمول به وضعیت بعدی تغییر کند؟
    باتشکر

      1. سلام وقتی کمیسیون پزشکی معاف دائم شدم وزده منتظررویت مشمول امکانش هست که معاف نشم؟

  10. با سلام
    من تاریخ ۱۶ تیر در پلیس ۱۰ معافیت پزشکی اقدام کردم ، بعد بیمارستان سجاد پیامک اومد تمام مدارک ها را پزشک بررسی و گفت معاف هستی و ارسال کرد برای شهرستان ، ۴ مردادماه کمیسیون پزشکی حوزه سه پزشک تایید کردند و گفتند معاف و رییس نظام وظیفه حوزه هم پرونده را داد گفت برو فیش بریز ، الان تا امروز یک ماه هست میزنه در سامانه پلیس ۱۰ منتظر رویت مشمول ، نه پیامکی برام اومده نه هیچی، خواستم ببینم آیا طبیعی هست باید صبر کنیم ، یا باید بروم حوزه؟استرس دارم

    1. سلام وقت بخیر
      پروسه ی معافیت پزشکی به طور طبیعی کمی طولانی می باشد.

  11. دوستان سلام
    من ۱۶ تیر ثبت معافیت پزشکی در پلیس ۱۰ کردم بخاطر مشکل قلبی که داشتم
    بیمارستان سجاد رفتم و کمیسون حوزه هم تو شهرستان تمام مدارک را بررسی و رای بر معافیت دايم دادن و گفتن برین فیش بریزین
    از ۴ مرداد که فیش ریختیم تا الان تو سامانه زده منتظر رویت مشمول
    خواستم ببینم این روند طبیعی هست
    یا باید بروم کاری انجام دهم
    ممنون میشوم کسی اگر تجربه داره بگه
    سپاس

  12. با سلام وقت بخیر
    من یک ماه معاف حین خدمت شدم پول کارتم واریز کردم کارتم نیومده استعلامم که میگیرم زده اعزام به خدمت میشه راهنمایی کنید کی میادش کارتم

  13. سلام من توی شورا معاف شناخته شدم و خودم مرکز استان هستم اصفهان.الان توی سامانه زده منتظر رویت مشمول این یعنی چی؟نگرانم کرده

  14. باسلام من معافیت پزشکیم تایید شد5اردیبهشت بعد گفتن 12اردیبهشت ارسال شده مدارکم برای صدور کارت معافیت دائم گفتن 1ماه طول میکشع تا به دستم برسه ولی هنوز خبری نشده کد رهگیری پست هم میزنم تحویل پست داده نشده باید چیکار کنم ازکجا پیگیری کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

  15. باسلام من 5اردیبهشت معافیت پزشکیم تایید شد و طبق پیگیری گفتن 12اردیبهشت فرستادن مدارکمو برای صدور کارت، گفتن تا 1ماه میرسع ب دستت ولی هنوز خبری نیست کد رهگیری پست هم میزنم تحویل پست داده نشده باید ازکجا پیگیری کنم؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

  16. سلام خسته نباشید مگه تو سایت ننوشتن که بعد یک هفته کارت صادر میشود و یک اسمس به طرف ارسال میکنن بعدش بعد ۱۵ روز کارت بدست متقاضی میرسه پس کجاست ..واقعا برای همه یکجوره یا فرق داره .من ۲۰ روزه هنوز نوشته .معرفی به صدور کارت نه اسمس امده نهیچی ؟؟؟؟

  17. سلام عرض ادب دارم خدمت مشاورین محترم ..بنده در شهرستان معاف شدم و پول صدور کارت پرداخت کردم ..الان در استان احضارم کردن پیام دادن نوشته فلان تاریخ جلسه شورا عالی داری…ایا این کار طبیعه همه رو اینجوری باید بره شورا عالی برای رای نهای .؟ ایا امکان هست بعد از اینکه من معاف دایم شدم وپول کارت ریختم حساب تو شهرستان …الان تو استان زنگ زدن برای جلسه شورا عالی ایا امکان رد کردن هست منو رد کنن با اینکه تو شهرستان پول کارت ریختم ؟؟؟؟ممنونم جواب زود بدین

    1. پول دادی پرونده درست کردی ولی جواب نهایی رو شورای پزشکی میده منم اینارو طی کردم

  18. سلام عرض ادب اقای مشاور عزیز داداش شما میفرکاید طبق برسیهای لازم و تایید شورا درخواست شما تکمیل و برای صدور کارت ارسال شده است ..شما از کجا فهمیدی پروندم تاید شده و رفته برای صدور کارت .ممنون میشم اگر اینکارو کرده باشین در تاریخ که این جمله نوشته برای من تاریخ 23/12/1400 در همین تاریخ تو سایت نوشته معرفی به شورا عالی الان اینو نوشته تو سایت وهمین تازیخ ۲۳/۱۲ رو زده ..ولی تعجبم اینه شما میگن تاید شده و رفته برای صدور کارت ممنون میشم توضیح بدین خداوند ازتون راضی باشه برادر بزرگوار بخدا تو روستام پام فلجه این معافیت برای اینه در کمیته امداد قبولم کنن خدا ازت راضی باشه فقط میخوام بدونم چجور دونستی تایدد شده در شورا عالی و رفته برای صدور کارت

  19. سلام ممنون از کارشناسان معافیت پزشکی تشکر می کنم از راهنمای کردن مشمولان من برای معافیت پزشکی اقدام کردم غیبت هم داشتم بعد معافیت پزشکی در نظام وظیفه بیست روز بعد کارت معافیت پزشکی دستم گرفت

  20. سلام ممنون از کارشناسان معافیت پزشکی تشکر می کنم از راهنمای کردن مشمولان من برای معافیت پزشکی اقدام کردم غیبت هم داشتم بعد معافیت پزشکی در نظام وظیفه بیست روز بعد کارت معافیت پزشکی دستم گرفت

  21. بعد که معافیت پزشکی فرد غایب در سیستم تبت شد چندی بعد کارت معافیت صادر می شود

    1. سلام. پس از طی مراحل معافیت پزشکی و صدور رای نهایی توسط کمسیون مشمول باید هزینه صدور کارت را پرداخت کند پس از پرداخت هزینه حداکثر ظرف ۲ ماه کارت معافیت پزشکی صدور میشود.

  22. سلام‌ من رفتم پلیس بلو ده گفت ۵ ۱۲ ۱۴۰۰ تو سیستم زده معاف دائم پزشکی چقد ر زمان می برد تا کارت صادر می شود ممکن دو باره تو س
    یستم تغیر بکند معاف برداشته شود

  23. سلام عرض ادب دارم خدمت مشاورین عزیز من در یکی شهرهای کوچک کرمانشاه در شورا نظام پزشکی ۳ نفره معاف دائم صرع شدم .و گفت برو این برگه کارت معافیت پزشکی بریز حساب منهم تو بانک ملی چندتا شماره حساب بود ۳۰۰ تومن ریختم حساب بعد برگه تاید پرداخت اوردم برای نظام وظیفه گزاشت رو پروندم وگفت یک ماه بیس روز کارت میاد ولی گفت تو استان تاید میکنن بعد گفت من امضا کردم دیگه تمام کارتت میاد الان چهل روزه تو گوشی میرم سایت نظام وظیفه نوشته اخرین وضعیت در انتضار رویت مشمول .لعدش تاریخ روزی که معاف شدم جلوش زده اون روزی که پول کارت رو واریز کردم زده و زده اخرین وضعیت مشمول انتظار رویت مشمول ۴۰ روزه همینو مینوسه خواهشا کمک کنی من پام فلجه واسه کمیته امداد میخوام معافی محض رضا خدا کمک کنید

    1. سلام خدمت شما، طبق بررسی های لازم و تایید شورا درخواست شما تکمیل و برای صدور کارت ارسال شده است،از طریق نظام وظیفه استان پیگیری کنید.

      1. سلام عرض ادب .یعنی شما مطمنی که کارت من تاید شده و رفته برای صدور کارت .خداوند ازتون راضی باشه امیدوارم بدی نبینی در زندگی

      2. واقعا ممنونم خداوند سر بلندتون کنه خوشبخت دنیا قیامت بشین

      3. سلام عرض ادب دارم اقای مشاور عزیز برادر گلم شما برسی کردین پرونده منو که میگین ژبق برسیهای لازم و تایید شورا درخواست شما تکمیل و برای صدور کارت ارسال شده است … فقط این سوال دارم ممنونم شما برسی کردین پرونده منو که تاید شده و رفته برای صدور کارت ؟؟؟؟ خداوند ازتون راضی باشه توضیح بدین بخدا گیر کمیته امدام ب ولله بی کسم پام فلجه برای رضای الله .ممنونم ازتون .شما پرونده من رو برسی کردین یعنی تمام رفته برای صدور کارتم ؟؟؟؟

      4. ولی داداش گلم تو سایت نوشته اخرین وضعین تاریخ ۲۳/۱۲/۱۴۰۰ و نوشته معرفی به شورای عالی ..ولی شما تو همین تاریخ جواب منو دادی تعجبه میگی پرونده من تایید شده و رفته برای صدور کارت ایا شورا عالی تایدد کرده . و رفته برای صدور کارت این منظورته ..؟ ممنون فارسیم ضعیفه ممنونم توضیح بدین ثواب داره بخدا روستایم

      5. ولی فک نکنم رفته برای صدور کارت چون نوشته اخرین وضعیت معرفی به شورای عالی

  24. سلام من یک پیش رفتم کمسیون پزشکی نظام وظیفه سه دکتر معافیت کردن ۲۵۰ هم در نظام وظیفه کارت کشیدم برای کارت من غیب ۲۰ سال هم غیبت داشتم آیاممکن کارت برایم صادر نکنند

    1. سلام خیر غیبت مانع معافیت پزشکی نمیشود، اگر هزینه کارت واریز شده باید منتظر باشید.

  25. سلام خساه نباشد من اخرین مرحله شوراپزشکی در نظام وظیفه گزراندم دکتر گفت معاف هستی تاریخ ۱۹ /۱۱ بعدش گفت برو این برگه بریز حساب ۳۰۰ تومن بود رو برگه نوشته بود تعرفه وجوهات جهت درخواست کارت معافیت پزشمی منم رفتم بانک ملی پرداخت کردم بعدش اوردم تحویل مامور نظام وظیفه دادم گفت برو تمام شد کار تو گفتم کارت کی میاد گفت یک ماه ایا بنظر شما من معاف شدم .یا نه الان میرم تو سایت نظام وظیفه تو گوشی میرم نوشته اخرین تاریخ وضعیت پزشکی حلوش تاریخ ۲۰ /۱۱ /۱۴۰۰ زده بعدش پاین نوشته شرح . جلوش نوشته بیماریهای داخلی مغز اعصاب ونورولوژی من صرع داشتم ولی هنوز پیامی دریافت نکردم مگه نمیگن بعد یک هفته پیام میاد پس کجاست خواهشا راهنمای کنید چکار کنم معافم یا چی چکار کنم

  26. سلام ‘نتیجه معافیت من ‘آخرین وضعیت صدور کارت نوشته
    آیا دیگه تمومه معاف شدم و نگران چیزی نباشم یا ۷یر

    1. سلام داداش قبل از صدور کارت چی نوشته بود برات میشه توضیح بدین ممنون

  27. سلام من ۱۲ بهمن رفتم کمسیون پزشکی بعد دو هفته رفتم برای جوابش گفت معافی دائمی پول کارت هم ریختم حساب من ۲۴ سال غیبت داشتم امسال سرطان گرفتم اقدام کردم برای معافیت پزشکی ممکن در مرکز استان معافیت تعید نشود

  28. سلام من متولد ۵۵ هستم ۶ ماه پیش سرطان بعضه گرفتم دو جلسه هم شیمی درمانی کردم تقاضای معافیت پزشکی دادم در شورا پزشکی نظام وظیفه شهرستان معاف دائم شدم بعد سرهنگ گفت پرونده باید برود استان می شود استان معاف دائم لغو کنند ممکن هست

  29. سلام من ۲۶آذر معاف دائم شدم وهزینه صدور کارت هم پرداخت نمودم ،گفتن ۱۵ روزه کارتت صادر میشه الان ۴۵ روزه هنوز هیچ خبری ازکارتم نیس،تو سایت هم زده متقاضی صدور کارت!چکنم؟

    1. سلام وقت بخیر به دفتر وظیفه عمومی شهرتان مراجعه کنید

    2. سلام داداش بالاخره کارتت دستت رسید؟
      من الان ۳۰ روزه زده معرفی به صدور کارت
      تا کی باید همچنان منتظر بمونم؟

  30. سلام من برای معافیت ماده ۶بهزیستی به نظام وظیفه معرفی شدم ،حمسون هارو شرکت کردم و بامعافیت موافقت شد و هزینه کارت هم پرداخت کردم ،در سامانه سخا پلیس +۱۰هم زده معرفی به صدوره کارت ،سوالم این بود که چقدر طول می‌کشه کارت بیاد این هم بگم همه کارهام میدان سپاه انجام دادم

  31. سلام واسه ی من زده معرفی به صدور کارت این یعنی استان هم تایید کرده؟دیگه از هیچ جا نمیتونن اعتراض بدن یا لغو کنن معافیتم رو؟

    1. سلام خیر متاسفانه نمی شود و برای شما معافیت صادر شده است

  32. سلام ببخشید اگر در کمسیون شهرستان معافم دائم بشیم برای تایید معافیت در مرکز استان حتما باید دوباره کمسیون در استان بریم یا اینکه در بعضی مواقع بدون کمسیون هم تایید میشه؟!

    1. سلام. در صورت ارجاع پرونده به استان باید برای کمسیون حاضر شوید .

    2. اره من من و دوستم باهم پول صدور کارت پرداخت کردیم اون کارتش بدن اینکه بره استان برای جلسه شورا کارتش امد ولی من نمیدونم بد شانسی رفتم استان ولی قبول شدم و زده معرفی صدور کارت دیگه شانسیه نترس قبولی

  33. گواهینامه نیاز به کارت پایان خدمت نداره پس چطور معافیت پزشکی میتونه تاثیر بزاره در روند دریافت گواهینامه؟؟

  34. سلام من در کمسیون معاف شدم اما بازم فرستادنم کمسیون عالی اونجا هم معاف دائم شدم الان هی اذیتم میکنن برا درخواست صدور کارت و ۳ ماهه از رای کمسیون عالی گذشته و هیچ کاری برا دریافت کارتم نکردن وقتی هم میرم برا پیگیری بام بد رفتاری میکنن میگن برو تا معافیتتو کنسل نکردیم.به کجا باید دادمو بگم؟به کجا باید این اذیت کردنو شکایت کنم؟حالم خوب نیست خواهشا راهنماییم کنید میخام از مسئول پزشکی اونجا شکایت کنم ک چرا بعد رای کمسیون عالی بازم کارمو انجام نمیده

    1. کارت معافیت را نظام وظیفه صادر میکند، با مراجعه به میدان سپاه احتمالا بتوانید این روند را پیگیری کنید.

  35. سلام.من پارسال اقدام کردم برای معافیت.جفت زانوهام رباط پارس و نیاز به جراحی دارن و همچنین یه زانو و رباطمو قبلا 3 بار جراحی کردم ولی هنوز مشکل داره و نیاز به جراحی.دوتا کمسیون پارسال تو شهرستان برگزار شد گفتن معاف شدی و فیش و اینارو پرداخت کردم..بعد 20 روز استان زنگ زدن بیا کمسیون استان..اونجا معافیت 6 ماهه موقت دادن که برو یه پاتو جراحی کن.الان بعد 6 ماه جراحی نکردم.دوباره شهرستان کمسیون تشکیل شد.مجدد منو معاف کردن.بعد 20 روز دوباره از استان زنگ زدن بیاید واسه معاینه بیمارستان یه دکتر دیگه شمارو ببینه..اینم رفتم.الان با این دکتر 4 مین دکتری بود که تو این یسال اقدام کردم رفتم واسه معاینه…بعد تو سایت سخا هم زده منتظر رویت مشمول__الان تکلیف من چیه؟؟کمسیون شورای عالی باید برم یا بدون حضور من رای میدن و معافیتو تایید میکنن یا چی؟؟ایا راهی هست که من شکایت کنم از روند پروندم؟؟؟یساله همش منو مییبرنو میارن.

    1. سلام بعد از کمیسیون شورای عالی اگر معافیت تایید نشد میتوانید برای شکایت به نظام وظیفه استان مراجعه کنید.

  36. سلام ببخشید. بند برای معاینه به بیمارستان امام سجاد مراجعه کردم.چند روز بعد برای کمسیون پزشکی نظام وظیفه دعوت می شید؟ و آیا لازم است به نظام وظیفه مراجعه کنم؟

  37. سلام وقت شما بخیر امروز وقت کمیسیون پزشکی من و دکترا تایید کردن که معاف هستم اما سرهنگ گفتش نه باید بره شورای عالی بهت پیامک میدیم باز باید بیای
    این پروسه چقدر زمان میبره؟؟ من استروژن دیسکال دارم و حتی دکترای کمیسیون گفتن وضعیت وخیمه برو دکتر
    شورای عالی به چه صورت هستش؟؟؟
    الکی سرهنگ گیر داد دقیقه نود و موقع امضا

    1. سلام. در صورتی که بیماری برای شما عارضه های حرکتی یا درد آور و بی حسی پا به همراه داشته باشد معاف خواهید شد و نظر شورای عالی با کمسیون مطابق است.

  38. سلام بنده در تاریخ ۳ شهریور ب دلیل EFکمتر از ۵۰ توسط شورای پزشکی معاف دائم شدم و فیش رو مرداخت کردم اما تا الان که ۱۸ مهر ماه هستش خبری نشده و تو سایت زده منتظر رویت مشمول ب نظام وظیفه زنگ میزنم میگه هنوز توسط شورا تایید نشده . یعنی میشه معاف نشم؟

    1. منتظر رویت مشمول یعنی رای معافیت شما‌مشخص شده ولی امضاء ریس نظام وظیفه استان مونده اون امضا کنه تمام اگر امضا نکنه باید پرونده بده شورای عالی پزشکی اونهم پزشک متخصص

  39. با سلام بنده سال ۸۸ با معافیت پزشکی موافقت شد و طبق کمیسیون پزشکی تایید شد ولی کارتی برای من صادر نگردیده ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      من درخواست معافیت پزشکی دادم و تا الان دوتا کمسیون استان رفتم بعد چند روز پیش از نظام وظیفه شهرستان تماس گرفتن که چنتا فیش بانکی هست که باید پرداخت کنم یکی از این فیشا عنوانش: درآمد صدور کارت مشمولان وظیفه بود(مبلغ دویست هزار تومان)
      بعد که فیش هارو تحویل دادم گفتن باید پروندت بره شورای عالی
      الان معنی این فیش چیه یعنی با معافیتم موافقت شده یا خیر

  40. سلام، بنده شهرستان هستم، 2 ماه و نیم قبل بنا به درخواست کمیسیون عالی برای معاینات مجدد به بیمارستان امام سجاد تهران رفتم و آزمایشات را انجام دادم. حالا امروز با من تماس گرفته شده که شنبه برای رویت با مدارک تکمیلی پزشکی برم نظام وظیفه. می خاستم بدونم این رویت به چه منظور است؟ نباید مجدد کمیسیون عالی برگزار بشه برای تصمیم نهایی؟ آیا امکانش هست پرونده من در کمیسیون بصورت غیابی بررسی شده باشه و معاف شناخته شده باشم؟ چون یک بار بصورت غیر حضوری پرونده من قبلا بررسی شده بود.

    1. سلام،به احتمال زیاد مدارک شما در حال برسی مجدد است،اگر معافیت شما رد شد یک بار حق اعتراض دارید.برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

  41. با سلام
    بنده از ماده 6 قانون حمایت از حقوق معلولان برای معافیت از خدمت سربازی اقدام کردم و تمام مراحل رو گذروندم و مبلغ صدور کارت رو پرداخت کردم. آیا امکان دارد پرونده بره استان و مجددا معلول و مشمول را دعوت کنند؟
    با کمال تقدیر و تشکر و سپاس فراوان از پاسخ شما.

    1. سلام اگر شورای پزشکی نظام وظیفه تایید کردن مشکلی ندارد.

  42. سلام
    این نحوه دیدن که پرونده و کارت در چه مرحله ای به سر میبره چجوریه؟ میشه توضیح بدید چجوری ببینیم

  43. سلام الان ما کارت معافیت پزشکی بگیریم عنوان معافیت رو میزنه پزشکی .میخوام بدونم دلیل معافیت رو هم میزنه مثلا مینویسه طبق ماده و تبصره .؟؟؟؟یا نه فقط مینویسه پزشکی

      1. سلام خسته نباشید من بخاطر شنوایی یک طرفه معاف داعم شدم هنوز کارتم نیومده خواستم بدونم میتونم یه گواهی برا معافیتم بگیرم تا کارتمم بیاد؟

  44. سلام من شورا عالی داشتم ولی تماس نگرفتند و از زمان جلسه بی اطلاع بودم
    الان نگاه کردم داخل سامانه زدند عدم حضور در جلسه
    باید چکار انجام بدهم
    آیا درخواست معافیت لغو شد؟وقتی هیچ اطلاعی نداشتم؟

  45. سلام من معافیت پزشکی گرفته ام ولی حدود دوماه نیومده کارت

  46. با سلام من در حین خدمت نامه پزشکی برای معاف از ورزش گرفتم می خواستم بدونم در پروندم به عنوان معاف از رزم ثبت میشه یا خیر؟

  47. سلام خسته نباشید
    من تست تیلتم مثبت درومده و دارم کارای معافیتمو پیگیری میکنم
    و اینکه غیبت دارم
    میخام بدونم معافیت پزشکی بهم تعلق میگیره یا نه؟

  48. سلام ببخشید تاریخ پایان خدمت معافیت از نوع کفالت رو کدوم تاریخی رو قید میکنن ؟ و اینکه وقتی میریم کمسیون نظام وظیفه نتیجه رو همون روز اعلام میکنن که معاف هستی یا نه ؟

    1. با سلام به صورت متوسط دو کمیسیون تشکیل و بعد رای صادر میشود .

  49. سلام بنده تاریخ ۱۴۰۰.۲.۷ معاف شدم تو شهرستان بعد ۲۰ روز از استان زنگ زدن گفتن بیایید برای رویت اونجا یه کومیسیون دیگه برگزار کردن و یه پزشک بود با یه سرهنگ بعد اون تو سامانه برام زدن معرفی به شورای عالی
    الان تکلیف من چی شده یعنی باز کمیسون باید برم؟؟

    1. با سلام مجدد باید منتظر رای از طرف شورای عالی بمانید.

          1. منظورم اینه که از شورای عالی باز بهم زنگ میزنن و کمیسون برگذار میکنن؟؟؟

          2. سلام
            سوال تونو کامل میفرستین

  50. سلام
    وقتی کمیسیون معافیت دائم رو تایید میکنه ، نهایتا چقدر زمان میبره تا (سرهنگ) تایید کنه ؟
    بعداز تایید سرهنگ ،چقدر زمان میبره بره واسه صدور؟
    الان از کمیسیون ۲هفته گذشته و وضعیت منتظر رویت هست

  51. سلام جهت استخدام شرکتی به طب کار رفتم
    طب کار از من نوع معافیت رو پرسیدن و نامه ای مبنی به تایید نوع معافیت پزشکی دادن که پلیس+۱۰ اقدام کردم
    از چه طریق میتونم ج نامه رم پیگیری کنم
    خیلب طول کشیده و ممکنه کارم رو از دست بدم

  52. سلام.
    خسته نباشین.
    برای بنده داخل سایت نظام وظیفه زدن که
    (در انتظار رویت مشمول)
    روز شنبه برای تکمیل پرونده به نظام وظیفه رفتم. منتظر جلسه شورا بودم که پیام ندادن و تماس نگرفتن که دیروز بررسی رو توی سایت زدن در انتظار رویت مشمول و امروز پیامک دادن که با مدارک پزشکی جهت تکمیل پرونده پزشکی حاضر شوید
    این تغییر سایت و پیامک میتونه نشونه این باشه که جلسه غیر حضوری برگزار شده باشه؟!
    درکل میشه غیر حضوری باشه؟!

    1. سلام.خیر امکان غیر حضوری بودن نیست.برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

  53. با سلام
    بنده در تاریخ ۵ اسفندماه ۹۹ توسط کمیسیون پزشکی معاف شدم، الان که پیگیری کردم از مرکز استان باید تایید بشه، این پرسه معمولا چند روز طول خواهد کشید که کارت به دستم خواهد رسید.

    با سپاس

    1. سلام دوست عزیز
      20 تا 45 روز بعد از تایید استان زمان خواهد برد

    2. سلام من معاف شدم براي پيگيري صدور كارت به كدوم سايت بايد مراجعه كنم ببينم ايا صادر شده يا نشده

  54. با سلام… جلسه ی کمیسیون بنده در تاریخ ۵ اسفندماه ۹۹ تشکیل شد و بنده معاف شدم، الان در مرحله ی تاییدیه ی مرکز استان می باشد، هزینه ی کمیسیون پزشکی و کارت معافیت هم پرداخت کرده ام، اما کارت هنوز به دستم نرسیده، علتش چیست؟؟؟ با سپاس

    1. سلام دوست عزیز
      صبور باشید در صورت تایید استان احتمال فاصله 45 روزه میباشد

  55. سلام. بنده در تاریخ ۹۹/۱۱/۲۰ توسط کمیسیون معاف شدم و در تاریخ ۹۹/۱۱/۲۱ رفتیم برای رویت که گفتن معاف هستی و پول کار رو گرفتند. امروز در سامانه وضعیت بنده به “در انتظار رویت مشمول” تغییر یافت.
    چه زمانی ممکن است برای صدور کارت معرفی شوم؟ با تشکر

    1. با سلام. جهت اطلاع دوستان و مراجعه کنندگان،مراحل رو خدممتون عرض میکنم.
      هشت روز بعد از کمیسیون و معاف شدن،تو سامانه زد منتظر رویت مشمول. سه هفته در این حالت موند. به عبارتی یک ماه پس از کمیسیون وضعیتم به معرفی به صدور کارت تغییر کرد. حالا هم منتظر صدور کارت و تحویل توسط پست هستم. خیلی روند مشخص و روشنی نداره و سامانه هم دیر به روز رسانی میشه.
      با تشکر از مشاورین محترم

      1. سعید شماره موبایلت اینجا بزار بهت زنگ بزنم کار دارمت

  56. با سلام.
    من در تاریخ ۲۱ بهمن توسط کمیسیون معاف دائم تشخیص داده شدم و در تاریخ ۲۲ بهمن پول کارت رو گرفتن و رئیس وظیفه عمومی استان پرونده منو امضا کرد.
    با گذشت یک هفته،هنوز تو سامانه برا من میزنه معرفی به بیمارستان و هنوز ننوشته که “معرفی به صدور کارت”… به نظرتون این روند طبیعیه؟ چقدر ممکنه که طول بکشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله تا دوماه صبر کنید.و از پلیس+10 پیگیری کنید

  57. سلام برای من در تاریخ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ زده صدور کارت مدت زمانش تا بیاد پست چقدر طول میکشه ممنون

    1. سلام علیرضا جان. چند روز وضعیت روی ” منتظر رویت مشمول ” بود؟

  58. سلام برای من در تاریخ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ زده صدور کارت مدت زمانش تا بیاد پست چقدر طول میکشه ممنون

  59. سلام من تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱رفتم نظام وظیفه استانم معاف دائم شدم کی کارت میاد در منزل

  60. سلام من تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱رفتم نظام وظیفه استانم معاف دائم شدم کی کارت میاد در منزل

    1. سلام برای من در تاریخ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ زده صدور کارت مدت زمانش تا بیاد پست چقدر طول میکشه ممنون

  61. باسلام من واسه گلوکوم و یوویت اقدام کردم بیمارستان امام سجادرفتم دکتر گفت معاف دایمی، بعد برای شورای پزشکی دعوت شدم که اونجا هم دکترا گفتن معاف دایمی اما باید بری شورای عالی پزشکی.
    بنظرتان بنده معاف دایم خواهم شد؟ و علت ارجاع پرونده برای شورای عالی پزشکی چیست؟

    1. سلام دوست عزیز

      رای نهایی توسط شورای عالی صادر و لازم الاجرا خواهد بود

  62. سلام وقتتون بخیر.
    برای من در سایت نظام وظیفه زده شده معرفی به صدور کارت یعنی فرایند تموم و کارت میاد دستم تا چند وقته دیگه؟؟؟؟اگر اینطور هست تا معمولا چه قدر زمان میبرد تا کارت به دستم برسه؟ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      بله از دو هفته تا 45 روز زمان میبرد

  63. سلام خسته نباشید.
    من به کمیسیون پزشکی دعوت شدم و در انجا ب تشخیص دکترها کمیسین معاف دائم شناخته شدم.ایا ممکن هست در هنگام ارسال پرونده به مرکز استان بخوان بررسی دوباره انجام بدن توسط دکتر متخصص؟

    1. دوست عزیز
      بله امکان دارد. تایید نهایی توسط استان صورت میپذیرد

  64. سلام، اگر کارت معافیت بیارن و خونه نباشیم چی میشه؟

  65. سلام من کمیسیون هم رفتم و درخواستم ثبت شده الان پیامک اومده شماره حساب بانک سپه رو برام فرستاده و نوشته سرباز فلان .
    این یعنی درخواستم رد شده ؟

    1. سلام / اگرمنظور شما کمیسیون پزشکی است بله درخواستتون رد شده.

  66. سلام ، من به جلسه کمیسیون پزشکی شهرستان دعوت شدم و گفتند که شما معافی ، و بعدش هم گفتند برای تکمیل پرونده باید۲۳۰ هزار تومان پرداخت کنید ، و در نهایت مسئول نظام و ظیفه شهرستان گفت که پرونده باید بره مرکز استان و تا دو ماه دیگه معلوم میشه ؟ الان چطور باید از فرایند پرونده مطلع بشم ؟آیا دیگه معاف شدم؟

    1. سلام . اطلاع رسانی از طریق سامانه پیامکی از طرف نظام وظیفه انجام خواهد شد.

  67. سلام خسته نباشید من الان دو روز نوشتن در سامانه معرفی به صدور کارت معافیت پزشکی یعنی کارم تموم شده نگران نباشم؟

  68. من رفتم کمسیون و شورا معاف دائم شدم چشم/گفتن بعد 2ماه کارت صادر میشه و رفتم بلافاصله رفتم عمل چشم انجام دادم الان بعد 40روز بهم زنگ زدن گفتن بیاید شورای عالی برای معاینه حوزه استان حالا من عمل کردم برم معافیتم لغو میشه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      معاینات انجام شده است.فقط شورا مجدد رای گیری میکند.در صورت درخواست شورا برای معاینه مجدد احتمال دارد لغو شود

  69. سلام من یک ماه پیش معاف شدم گفتن کارتت یک ماه دیگه میاد ولی هنوز نیومده باید چکار کنم؟ ممنون .

  70. سلام وقت بخیر، عذرخواهم آیا برای معافیت موقت 6 ماهه هم کارت صادر میشود ؟ یا اینکه نامه ای به شخص می دهند؟ ممنون میشم کامل پاسخ دهید

      1. سلام دوست عزیز
        بله منتظر بمونید تا توسط پست برایتان آورده شود

  71. سلام خوبین عزیز من اموزشی رو رفتم الان که تو یگانم دیگه نمیخوام ادامه بدم الان باید چیکار کنم برای خدمت دارم غیبت میخورم میتونم بخرم یا معاف شدم کمیسیون پزشکی هم رفتم برای اعصابم روان معاف از رزم شدم میخواستم ببینم نمیشه معاف دائم شد؟؟؟یا خرید؟؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مورد شما نیاز به بررسی بیشتر دارد با مشاورین تماس بگیرید

      1. سلام ما مافیت موقت دریافت کردم و بعد اون فرستادن بیمارستان بعد گفتن معافیت دائم شدی مبلغ ۲۳۰تومان هم برای کارت دادیم و ۲۰روز بعد زنک زدن گفتن باید به بار بری بیمارستان بیمارستانم رفتیم الان خبری نیست

  72. سلام من روند کارم تموم شده برای معافیت پزشکی ولی یک سوال ممکن است کارت را ارسال و بعد جلسه گزینش و مصاحبه بر قرار کنن؟

  73. منو برا خالکوبی فرستادن کمسیون پزشکی ۱۹ شهریور بود نتیجش چند روزه میاد نظام وظیفع شهرمون؟

    1. سلام
      بسته به ازدهام جمعیت دارد ولی حد اکثر دو ماه

  74. سلام من معاینات تخصصی رو انجام دادم ولی هنوز من رو به کمیسیون پزشکی دعوت نکردن آیا به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنم برای مشخص شدن زمان کمیسیون شورای پزشکی؟ چون ۷ روز کاری از زمان فرستادن پیوندم به نظام وظیفه گذشته و زمان طبیعی انجام این پروسه تعین زمان کمیسیون بعد از ارسال پرونده پزشکی مشمول ۳ روز هست من شهرستان گرگان هستم

    1. سلام
      میتوانید با مراجعه به سازمان وظیفه وضعیت پرونده خود را پیگیری کنید.

  75. سلام من الان معاینات تخصصی خودم رو برای چشم انجام دادم و پیوندم فرستاده شده به نظام وظیفه الان ۱۰ روز خبری نیست که من رو به کمیسیون شورای پزشکی دعوت کنن به نظرتان خودم برم سازمان نظام وظیفه پیگیری کنم چون مدت معمولش ۳ روز هست تشکیل کمیسیون

    1. سلام
      میتوانید با مراجعه به سازمان وظیفه وضعیت پرونده خود را پیگیری کنید.

  76. باسلام بنده کارت معافیتم چند سال قبل مفقود شده وبه نظام وظیفه وپلیس ۱۰ مراجعه کردم ولی تاهنوز کارتی برام صادر نشده به مرکز استان هم رفتم ولی جوابی نگرفتم لطفا راهنمایی کنید چکار کنم وبه کجا مراجعه کنم

    1. سلام
      سازمان وظیفه مسئول رسیدگی به این مشکل است.

  77. سلام من درخوتست معافیت کفالت دادم 3 تا کمیسیون هم انجام شد بعدش به من نگفتن معاف شدم یا نه بهم گفتن بهت خبر میدیم ولی 2 هفتس تقریبا خبری نشده.
    معاف شدم؟اگه نمیشدم همونجا تو کمیسیون اخر میگفتن نشدم یا میگفتن شدم؟

    1. سلام
      بعد از انجام بررسی های نهایی نتیجه به اطلاعتان میرسد.

  78. سلام من شورای اعصاب و روان شدم جواب کمیسیون اومده معاف از رزم انتقال به محل زندگی .چند روز طول میکشه امریه جدید صادر بشه؟

    1. سلام
      در حال حاضر بستگی به شرایط و محل زندگی دارد.

      1. سلام کارت من الان در حال صد ر کارت است ایا دیگه معاف شدم وبع باید بره پست

      2. سلام من پرکاری غده فوق کلیوی دارم به صورت مجازیم کارشناسی گرفتم می تونم برای معافیت پزشکی اقدام

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید