نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری

نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری

با نزدیک شدن به زمان ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان به دنبال کسب اطلاعات لازم در خصوص جزئیات مربوط به ثبت نام می باشند. یکی از مهم ترین اقداماتی که متقاضیان باید در این راستا انجام دهند، آماده کردن مدارک ثبت نام کنکور سراسری می باشد.

داوطلبان ثبت نام در کنکور سراسری، باید مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور سراسری 1402 را آماده نمایند. یکی از مهم ترین مدارک لازم برای ثبت نام، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و یا کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم برای داوطلبان می باشد.

داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم باید کد 4 رقمی منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم خود را وارد نمایند. همچنین برای دریافت سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نیز باید کد منطقه ای که در آن مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده، وارد کنند.

در ادامه این مقاله به نحوه و چگونگی دستیابی به کد منطقه محل تحصیل داوطلبان ارائه شده است. لذا از شما دعوت می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

کد منطقه سوابق تحصیلی چیست؟

هر بخشی از استان های مختلف کشور دارای یک کد منطقه می باشند و برای متقاضیانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، اطلاع از این کد ضروری می باشد!

لذا هر داوطلب جهت دریافت کد سوابق تحصیلی خود و ثبت کردن آن در فرم نام نویسی کنکور، می بایست به کد منطقه اخذ مدرک تحصیلی خود دسترسی داشته باشد.

کد منطقه سوابق تحصیلی، بر اساس محل دریافت مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک دیپلم تعیین می گردد و به محل سکونت فعلی داوطلب ارتباطی ندارد.

با توجه به اینکه امکان دارد کدهای مناطق تحصیلی هر ساله تغییر کنند، نمی توانیم به طور کلی لیستی از آنها را ارائه کنیم. بنابراین داوطلبان قبل از اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری، باید به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کنند و کد منطقه تحصیلی خود را دریافت نمایند.

متقاضیان برای دریافت کد منطقه، لازم است شهر محل اخذ مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را در سایت سنجش وارد کرده و کد منطقه خود را دریافت نمایند.

در ادامه به چگونگی دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیل خواهیم پرداخت.

کد منطقه سوابق تحصیلی چیست؟

روش ها و نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری 1402

زمان دریافت کد منطقه قبل از شروع ثبت نام کنکور سراسری می باشد. برای دریافت کد منطقه تحصیلی داوطلبان می توانند از دو طریق اقدام نمایند.

روش اول این است که دانش آموز به کارنامه دبیرستان و یا پیش دانشگاهی خود مراجعه کند. در صورتیکه داوطلب به کارنامه تحصیلی خود دسترسی نداشته باشد، می تواند این کد را از طریق سایت سازمان سنجش نیز دریافت کند.

کدهای دیگری نیز علاوه بر کد منطقه وجود دارند که آگاهی از آنها برای ثبت نام در کنکور ضروری می باشند. متقاضیانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند، حتما باید کدهای لازم جهت ثبت نام کنکور را تهیه کرده و سپس این کدها را در فرم نام نویسی آزمون وارد نمایند.

سایت سازمان سنجش برای دسترسی آسان تر داوطلبان کنکور سراسری به کد منطقه ای، در زمان ثبت نام کنکور سراسری سامانه دریافت کد منطقه آموزش و پرورش را فعال می کند.

داوطلب می تواند با وارد کردن شهر محل اخذ مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود، کد منطقه مورد نظرش را دریافت نماید. در ادامه به شرح مراحل دریافت کد منطقه در سایت سازمان سنجش میپردازیم.

پونزمراحل دریافت کد منطقه از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش به شرح زیر می باشد:

در گام نخست وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شوید.

سپس از منوی سمت راست گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده بر رو گزینه “ثبت نام کنکور سراسری” کلیک نمایید.

در صفحه باز شده از منوی سمت راست گزینه “منطقه آموزش و پرورش” انتخاب کنید. (همچنین علاوه بر دریافت کد منطقه تحصیلی کاربر می تواند کد دیپلم، کد استان، کد بخش و کد نظام وظیفه که کدهای لازم جهت ثبت نام کنکور سراسری می باشد، را نیز دریافت کند.)

در پایان نیز اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و کد منطقه ای را دریافت کنید.

لازم به ذکر است افرادیکه دارای مدرک دیپلم فنی حرفه ای یا کاردانش هستند، برایشان درج کد سوابق تحصیلی در فرم ثبت نام الزامی نمی باشد؛ اما دریافت کد منطقه ضرورت دارد.

همچنین داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکورسراسری به جای گواهی نامه پیش دانشگاهی مدرک کاردانی داشته باشند، نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی ندارند.

روش ها و نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری 1402

کدهای لازم برای ثبت نام در کنکور 1402

فرم ثبت نام کنکور سراسری شامل 52 قسمت است که داوطلبان برای ثبت نام در این آزمون باید همه این بند ها را مطابق با شرایط و اطلاعات شخصی خود پر کنند.

بخشی از این اطلاعات، کد های مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری است که در قسمت های مختلف این فرم وجود دارند و داوطلبان با اطلاعات شخصی خود نمی توانند این بند ها را پر کنند.

همه کدهای مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری، در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری آورده شده است.

پونزما در این بخش از مقاله به بررسی این کدها پرداخته ایم، که به شرح زیر می باشد:

  • کد سوابق تحصیلی دیپلم
  • کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی
  • کد بخش محل تولد
  • کد دانش آموزی مقطع دیپلم
  • کد عنوان دیپلم
  • کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی
  • کد عنوان مدرک پیش دانشگاهی
  • کد 12 رقمی سهمیه ایثارگران ​
  • کد استان و کد بخش محل اقامت جهت تعیین حوزه امتحانی
  • کد استان و کد بخش محل اقامت جهت تعیین حوزه امتحانی
  • کد وضعیت نظام وظیفه (کدهای نظام وظیفه شامل 10 کد می باشد که در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری درج شده است و هر داوطلب باید با توجه به شرایطی که دارد، یکی از این کد ها را درج نماید.)

کدهای لازم برای ثبت نام در کنکور

در پایان

کد منطقه برای سوابق تحصیلی یکی از الزاماتی می باشد که باید از وبسایت سازمان سنجش آن را دریافت کرد، بعد از دریافت این کد می توانید اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی خود نمایید.

در این مقاله به بررسی کد منطقه برای سوابق تحصیلی و نحوه چگونگی دریافت آن پرداختیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و سایر زمینه های آموزشی، پیشنهاد می کنیم با شماره۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵تماس بگیرید و از خدماتمشاوره تخصصی تحصیلیآویژه استفاده کنید.مشاوران ما در آویژه با بیش از چندین سال سابقه مشاوره، آماده یاری رسانی به شما هستند.

سوالات متداول

سوال علامتکد منطقه سوابق تحصیلی چیست؟

هر یک از بخش های استان های مختلف کشور دارای یک کد منطقه می باشند و برای متقاضیان شرکت در کنکور سراسری، اطلاع از این کد ضروری است که در این مقاله به بررسی کامل آن پرداخته ایم.

سوال علامتاز چه طریق می شود کد منطقه را دریافت کنیم؟

جهت دریافت کد منطقه باید به سازمان سنجش مراجعه کرده و مراحلی را طی کنیم که در این مقاله توضیحات تکمیلی در این باره ارائه شده است.


لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

جمعه

1403/1/10

شنبه

1403/1/11

یکشنبه

1403/1/12

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید