شرایط دریافت معافیت سربازی کفالت مادربزرگ و یا پدر بزرگ

معافیت سربازی کفالت مادربزرگ چه شرایطی دارد؟

بسیاری از افراد به دنبال راهی برای رهایی از خدمت سربازی و نرفتن به خدمت هستند. این دسته از مشمولان با بررسی معافیت های مختلفی که می تواند معافیت از خدمت به صورت موقت، دائم و معاف از رزم را برایشان به همراه داشته باشد، از رفتن به خدمت سربازی معاف می شوند.

یکی از أنواع معافیت های دائم، معافیت کفالت می باشد که امروزه در بین پسران بالای 18 سال مشمول سربازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

معافیت کفالت أنواع مختلفی دارد که مشمولان می توانند با در نظر گرفتن شرایط خود از یکی از أنواع معافیت های کفالت برای نرفتن به خدمت استفاده نمایند.

از أنواع معافیت های کفالت می توان به معافیت کفالت پدر، مادر، خواهر و یا معافیت کفالت مادربزرگ یا پدر بزرگ اشاره کرد.

اکثر افراد در سال های قبل بیشتر به دنبال دریافت معافیت کفالت پدر یا معافیت کفالت مادر خود بوده اند. اما امروزه با توجه به قوانین جدید، کم نیستند افرادی که با درنظر گرفتن شرایط معافیت کفالت پدر بزرگ یا مادر بزرگ به دنبال دریافت کفالت پدربزرگ یا کفالت مادربزرگ برای معافیت از سربازی هستند.

اگر شما نیز پدربزرگ و یا مادربزرگی دارید که شرایط گرفتن کفالت مادربزرگ یا پدربزرگ دارند، می توانید با بررسی شرایط کفالت مادربزرگ یا پدربزرگ و مقایسه آن با شرایط حاضر، معافیت دائم از خدمت را دریافت کنید.

مشاوران مرکز مشاوره آویژه به دلیل سوالات مکرر شما عزیزان در رابطه با کفالت پدربزرگ برای معافیت سربازی، قانون کفالت مادربزرگ و … به بررسی معافیت کفالت پدربزرگ و مادربزرگ پرداخته و مقاله زیر را نگارش کرده اند.

اگر به دنبال کسب اطلاعات و دریافت معافیت کفالت پدربزرگ و یا مادربزرگ هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

معافیت کفالت پدر بزرگ یا مادربزرگ چیست؟

قبل از بیان شرایط لازم برای دریافت معافیت کفالت مادربزرگ یا پدربزرگ و همچنین مدارک لازم برای گرفتن کفالت پدربزرگ مادری و پدری، بهتر است شما را به صوت مختصر با تعریف معافیت کفالت آشنا کنیم.

به طور کلی معافیت کفالت یعنی مشمول به سبب مسئولیتی که برای نگهداری و مراقبت از یکی از اعضای درجه یک خانواده خود بر عهده دارد، از رفتن به سربازی معاف شود.

مسئولیت و سرپرستی نگهداری می تواند برای پدر، مادر، برادر بیمار و یا صغیر، خواهر و همچنین پدر بزرگ یا مادربزرگ باشد. مثلا معافیت کفالت بهزیستی در صورتی است که پدر مجددجوی بهزیستی بوده و نیاز به کفیل داشته باشد.

اگر فردی شرایط کفالت پدر بزرگ یا مادر بزرگ را دارا بوده و مسئولیت نگهداری از آنها برعهده او باشد، معافیت کفالت پدربزرگ یا مادربزرگ را می تواند دریافت نماید.

مهم است که فرد مشمول شرایط گرفتن معافیت کفالت مادربزرگ و یا پدربزرگ را داشته باشد و مدارک لازم برای دریافت کفالت را تهیه کند.

 

 

 

معافیت سربازی کفالت مادربزرگ چه مراحلی دارد؟

 

آشنایی با معافیت کفالت پدربزرگ

دریافت معافیت از خدمت دغدغه بسیاری از مشمولان سربازی است. برای این منظور مشمولین می توانند با معافیت کفالت پدربزرگ یا همان جد مادری یا پدری بیشتر آشنا شده و در صورت دارا بودن شرایط کفالت پدربزرگ از این نوع کفالت برای دریافت معافیت سربازی استفاده نمایند.

برای دریافت معافیت کفالت جد پدری یا مادری شما باید سرپرستی پدربزرگ خود را به عهده گرفته و در نهایت کفیل او شوید. برای دریافت کفالت پدربزرگ دو راه وجود دارد:

اول اینکه پدربزرگ شما بالای 75 سال سن داشته باشد و شما تنها نوه پسری بالای 18 سال او باشید و او فرزند پسر نداشته باشد.

دوم اینکه پدربزرگتان سن بالای 75 سال را نداشته باشد اما به دلیل بیماری و ناتوانی نیاز به مراقبت و نگهداری داشته و شما تنها فردی باشید که می توانید این مسئولیت را به عهده بگیرد.

البته مورد دوم بسته به نظر کمیسیون نظام وظیفه داشته و باید در این رابطه کمیسیون نظام وظیفه تصمیم گیری کند.

برای دریافت معافیت کفالت پدربزرگ مادری یا پدری شما باید شرایط عمومی و اختصاصی را دارا باشید که در ادامه مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

چگونه معافیت سربازی کفالت مادربزرگ بگیریم؟

 

 

آشنایی با معافیت کفالت مادربزرگ

نوع دیگری از معافیت کفالت سربازی که شما می توانید با استفاده از آن معافیت دائم از خدمت را اخذ کنید، معافیت کفالت مادربزرگ است.

شرایط اختصاصی معافیت کفالت مادر بزرگ با معافیت کفالت پدربزرگ متفاوت است. مثلا در معافیت کفالت مادربزرگ محدوده سنی وجود ندارد و مهم نیست که مادر بزرگ شما چند ساله است.

 برای دریافت معافیت کفالت مادربزرگ باید به این نکته توجه داشت که در صورتی می توانید این معافیت را اخذ کنید که پدر بزرگتان فوت کرده باشد و یا از مادربزرگتان جدا شده باشد و مادربزرگ، شوهر نکرده باشد.

در زیر به صورت اختصاصی به بررسی شرایط عمومی و اختصاصی دریافت معافیت کفالت مادربزرگ برای نرفتن به خدمت سربازی می پردازیم. با ما همراه باشید.

شرایط گرفتن کفالت مادربزرگ و شرایط کفالت پدر بزرگ

همانطور که در بالا نیز بارها اشاره شد، کفالت مادربزرگ برای سربازی و یا معافیت سربازی کفالت پدربزرگ بسته به شرایطی خاص به فرد تعلق خواهد گرفت.

شرایط دریافت کفالت مادربزرگ و پدربزرگ را می توان به دو دسته شرایط عمومی دریافت معافیت کفالت و شرایط اختصاصی دریافت کفالت پدربزرگ و مادربزرگ تقسیم کرد.

اگر شما تمامی شرایط عمومی و اختصاصی مشخص شده برای معافیت کفالت مادربزرگ و پدربزرگ خود را داشته باشید می توانید از این نوع معافیت استفاده کنید.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید ساعت پاسخگویی 8:30 صبح الی 12 شب ایام تعطیل 10 صبح تا 10 شب.

تماس از طریق تلفن ثابت، بدون صفر و کد

9099071985
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.
تماس از تلفن همراه

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

شرایط عمومی دریافت معافیت کفالت پدربزرگ و معافیت کفالت مادربزرگ

فرد برای دریافت معافیت کفالت باید حتما به سن 18 سالگی رسیده باشد و بعد از آن برای دریافت معافیت اقدام کند.

معافیت کفالت به فردی که غیبت غیر موجه داشته باشد تعلق نخواهد گرفت. پس برای دریافت معافیت کفالت پدربزرگ یا مادربزرگ شما نباید غیبت سربازی داشته باشید.

فرد مشمول به خدمت اگر به دنبال معافیت کفالت پدربزرگ یا مادربزرگ است باید تنها نوه بالای 18 ساله پسر باشد تا بتواند کفالت پدربزرگ یا مادربزرگ را بدست آورد.

شرایط اختصاصی دریافت معافیت کفالت پدربزرگ

همانطور که در بالا ذکر شد برای دریافت معافیت کفالت پدربزرگ دو راه وجود دارد. برای هر کدام از این موارد شرایط خاصی وجود داشته که با دارا بودن این شرایط فرد می تواند کفالت پدربزرگ سربازی را کسب کند.

پدربزرگ باید بالای 75 سال سن داشته باشد و یا اگر سن او کمتر از 75 سال است باید بیمار و ناتوان بوده و کمیسیون نظام وظیفه ناتوانی او را تایید کرده و نیاز به نگهداری و مراقبت داشته باشد.

پدربزرگ شما باید فاقد فرزند باشد تا شما بتوانید معافیت کفالت پدربزرگ را کسب کنید. یعنی:

اگر به دنبال معافیت پدربزرگ مادری هستید نباید دایی، خاله و مادر داشته باشید تا بتوانید کفالت پدربزرگ را اخذ کنید.

اگر به دنبال دریافت معافیت کفالت پدربزرگ پدری هستید نباید پدر، عمو و یا عمه داشته باشید.

تبصره

اگر به دنبال معافیت کفالت پدربزرگ مادری باشید، وجود پدر مانعی برای دریافت معافیت کفالت پدربزرگ مادری نمی باشد.

همچنین شما باید تنها نوه پسری بالای 18 سال باشید تا بتوانید معافیت کفالت پدربزرگ را دریافت کنید.

تبصره

اگر فردی تنها نوه پسری بالای 18 نباشد و نوه های دیگری بالای 18 سال باشند که بیمار هستند، اگر برادران فرد مشمول به خدمت نباشند، ممکن است موانعی را برای دریافت معافیت کفالت پدربزرگ برای فرد به همراه داشته باشند.

در صورت وجود نوه های دیگر بالای 18 سال باید کمیسیون پزشکی نظام وظیفه تایید کنند که نوه های دیگر پدربزرگ فاقد صلاحیت کفیل بودن و مراقبت از پدربزرگ را داشته و در نهایت فرد مشمول تنها فرد سالم برای پذیرش سرپرستی پدربزرگ است.

اگر فردی که کفیل پدربزرگ شده است فوت کرده و یا به گونه ای بیمار شود که نتواند دیگر از پدربزرگ مراقبت کند، تنها برادر بزرگ فرد که سن 18 سالگی را گذرانده باشد می تواند از معافیت کفالت پدربزرگ استفاده کند.

البته این شرایط درصورتی است که تنها یکی از برادران بالای 18 سال باشد و بقیه کمتر از 18 سال سن داشته باشند همچنین سایر نوه های دیگر نیز زیر 18 سال سن داشته باشند و یا شرایط نگهداری از پدربزرگ خود را نداشته باشند.

معافیت کفالت پدربزرگ دائمی بوده و اعتبار آن تا زمان صلح برقرار می باشد.

شرایط اختصاصی دریافت معافیت کفالت مادربزرگ

برای دریافت معافیت کفالت مادربزرگ نیز فرد باید شرایط اختصاصی را در کنار شرایط عمومی دارا باشد تا بتواند این نوع از معافیت کفالت را اخذ کند. شرایط دریافت معافیت کفالت مادربزرگ برای سربازی عبارت است از:

مادربزرگ به دلیل فوت همسر و یا طلاق، شوهر و سرپرست نداشته باشد.

فرد مشمول باید تنها نوه پسر بالای 18 سال باشد تا بتواند معافیت کفالت مادربزرگ را کسب کند.

یکی از شروط اصلی برای دریافت معافیت مادربزرگ این است که تمامی فرزندان مادربزرگ فوت کرده باشند و در قید حیات نباشند. یعنی:

اگر معافیت کفالت مادربزرگ مادری را می خواهید دریافت کنید نباید دایی، خاله و مادر شما در قید حیات باشند.

اگر می خواهید معافیت کفالت مادربزرگ پدری را دریافت کنید نباید عمو، عمه و پدرتان در قید حیات باشند.

 اگر به غیر از شما مادربزرگتان نوه پسری دیگری داشته باشد که بالای 18 سال است حتی در صورت بیمار بودن نوه های دیگر، همچنان برای دریافت معافیت کفالت شما مشکلاتی ایجاد می شود.

در صورت وجود نوه های دیگر بالای 18 سال باید کمیسیون پزشکی نظام وظیفه تایید کنند که نوه های دیگر مادربزرگ فاقد صلاحیت کفیل بودن و مراقبت از مادربزرگ را داشته و در نهایت فرد مشمول تنها فرد سالم برای پذیرش سرپرستی مادربزرگ است.

اگر فردی که کفیل مادربزرگ شده است فوت کرده و یا به گونه ای بیمار شود که نتواند دیگر از مادربزرگ مراقبت کند، تنها برادر بزرگ فرد که سن 18 سالگی را گذرانده باشد می تواند از معافیت کفالت مادربزرگ استفاده کند.

البته این شرایط در صورتی است که تنها یکی از برادران بالای 18 سال باشد و بقیه کمتر از 18 سال سن داشته باشند. همچنین سایر نوه های دیگر نیز زیر 18 سال سن داشته باشند و یا شرایط نگهداری از مادربزرگ خود را نداشته باشند.

تبصره

زنده بودن مادر برای دریافت معافیت کفالت مادربزرگ پدری و زنده بودن پدر برای دریافت معافیت کفالت مادربزرگ مادری مانعی نداشته و فرد به راحتی می تواند در این شرایط معافیت کفالت مادربزرگ خود را کسب کند.

معافیت کفالت مادر بزرگ دائمی بوده و اعتبار آن تا زمان صلح برقرار می باشد.

 

مدارک لازم برای گرفتن معافیت کفالت پدربزرگ یا مادربزرگ

برای دریافت کفالت مسلما شما باید مدارکی را در کنار مدارک شخصی و اصلی خود به سازمان نظام وظیفه ارائه دهید که نشان می دهد شرایط دریافت معافیت کفالت مادربزرگ یا پدربزرگ خود را دارید. مدارک لازم برای معافیت کفالت مادربزرگ یا پدربزرگ عبارتند از:

شناسنامه مادربزرگ یا پدربزرگ

تصویر شناسنامه های نوه های دختری و پسر پدربزرگ و مادربزرگ

گواهی نامه فوت برای تایید فوت فرزندان مادربزرگ یا پدربزرگ و تایید عدم وجود فرزند برای دریافت معافیت کفالت نوه

برگه معاینه پزشکی

جواب و پاسخ اداره ثبت أحوال

برگه استشهاد که نشان دهنده وضعیت فرد مشمول است.

برگه تحقیق وضعیت

عکس مادربزرگ یا پدربزرگ مشمول که این عکس توسط سازمان مربوطه گواهی شده باشد.

 

برای اثبات یگانه سرپرست مشمول چه مدارکی لازم است؟

مدارک لازم برای رسیدگی به ادعای کفالت مشمولان یگانه مراقب و نگهدارنده جد یا جده پدری یا مادری که قادر به اداره امور خود نباشند به شرح زیر است:

 

جد پدری یا مادری

تصویر شناسنامه جد.

تصویر شناسنامه نوه های ذکور و اناث.

گواهی فوت فرزندان جد.

عکس جد مشمول که توسط کلانتری محل اقامت گواهی شده باشد.

برگ تحقیق وضعیت (این برگ بدوا” حسب مورد وسیله حوزه وظیفه محل صدور شناسنامه و یا محل سکونت مشمول در مورد فرزندان و نوه های جد تنظیم و جهت تحقیق و تکمیل به کلانتری محل صدور شناسنامه یا محل سکونت مشمول و پدر و مادر و جد وی فرستاده می شود. مراجع مذکور پس از بررسی و تحقیق و تکمیل و گواهی و امضاء و مهر رئیس یا فرمانده مربوطه به حوزه وظیفه ذیربط اعاده خواهند نمود).

برگ معاینه پزشکی جد مشمول متضمن نظر شورای پزشکی مبنی بر نیاز به مراقبت و نگهداری به علت بیماری یا نقص عضو یا کهولت.

چنانچه جد دارای همسران دیگر باشد تصویب شناسنامه آنها.

پاسخ اداره ثبت احوال محل صدور شناسنامه افراد بندهای ۱و۲ به استعلام حوزه وظیفه ذیربط درمورد مشخصات ‌آنان.

در صورتی که به وضع مشمول در خارج از محل صدور شاسنامه رسیدگی شود پاسخ استعلام وضع مشمولیت از حوزه یا گروهان ویا بخش وظیفه عمومی محل صدور شناسنامه مشمول .

برگ معاینه پزشکی برادر بیش از ۱۸سال مشمول متضمن نظر شورای پزشکی مبنی بر اینکه به علت بیماری یا نقص عضو قادر به مراقبت و نگهداری از جد خود نمی باشد.

برگ استشهاد تایید وضعیت و صحت ادعای مشمول به امضای ۳ نفر از بستگان مشمول که به تایید مراجع انتظامی محل رسیده باشد.

تبصره

حضور جد مشمول با شناسنامه عکس دار در جلسه هیات رسیدگی ضروری است در صورتی که جد به هر علت قادر به حضور در جلسه دادگاه نباشد. گواهی مراجع ذیصلاح ذیربط مبنی بر عدم امکان حضور وی در جلسه الزامی است.

تبصره

مشمولان هر یک از مدارک فوق را به تعداد مورد نیاز به حوزه وظیفه عمومی مربوطه تحویل خواهند داد.

جده مادری یا پدری

در مورد مشمولانی که ادعای تکفل جده مادری یا پدری خود را نموده باشند مدارک مذکور در بند الف این ماده به استثنای مدارک مندرج در بند۶٫

گواهی فوت شوهر یا طلاقنامه جده که تاریخ وقوع طلاق قبل از رسیدن مشمول به سن مشمولیت باشد.

 

سخنی از مشاوران آویژه

کفالت مادربزرگ برای معافیت از سربازی و کفالت پدربزرگ برای دریافت معافیت کفالت جد پدری یا مادری یکی از موضوعات بحث برانگیز و داغ در حوزه نظام وظیفه می باشد.

افراد با سنجیدن شرایط خود و مقایسه آن با شرایط دریافت معافیت کفالت مادربزرگ و یا پدربزرگ به دنبال دریافت معافیت کفالت بوده و می خواهند از رفتن به سربازی رهایی یابند.

معافیت کفالت پدربزرگ یا مادربزرگ از نوع معافیت دائم بوده و اعتبار آن تا زمانی است که صلح برقرار می باشد.

برای دریافت معافیت کفالت مادربزرگ یا پدربزرگ برای سربازی نیاز است که شما ابتدا به دنبال یافتن و بررسی شرایط کفالت مادربزرگ و پدربزرگ برای گرفتن معافیت سربازی بوده و در نهایت با ارائه مدارک معتبر و لازم اثبات کنید که حق کفیل بودن پدربزرگ یا مادربزرگ خود را دارید.

اگر در رابطه با معافیت کفالت مادربزرگ یا پدربزرگ همچنان سوالی دارید می توانید با مشاوره نظام وظیفه آویژه تماس گرفته و از راهنمایی مشاوران برای دریافت معافیت کفالت استفاده نمایید.

 

سوالات متداول

معافیت کفالت به چه معناست؟

به مواردی گفته میشود که طی آن مشمول به سبب مسئولیتی که برای نگهداری و مراقبت از یکی از اعضای درجه یک خانواده خود بر عهده دارد از رفتن به سربازی معاف شود.

شرایط معافیت کفالت کدامند؟

شرایط عمومی همچون غایب نبودن، رسیدن به سن قانونی و تنها سرپرست زنده و سالم بودن از جمله این موارد است.

اگر مشمول دارای پدر باشد آیا بازهم میتواند کفالت پدر بزرگ مادری خود را بر عهده گیرد یا خیر؟

بله؛ در چنین شرایطی امکان استفاده از معافیت کفالت وجود دارد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستامرکز مشاوره آویژهخدمات متنوعی را در زمینهمشاوره کفالت مادربزرگ و پدربزرگبه شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

لطفا برای استفاده از مقالات سایت به تاریخ انتشار آن دقت فرمایید در صورت هر گونه مغایرت با ما تماس بگیرید

شرایط دریافت معافیت سربازی کفالت مادربزرگ و یا پدر بزرگ

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

برای مشاوره و هم اندیشی با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمایید


در سراسر کشور با کلیک روی دکمه زیر

برای تماس با مشاور کلیک کنید
به اشتراک بگذارید
کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای عضویت در کانال آخرین اخبار نظام وظیفه و اطلاع از اخبار معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات
- 60 نظر:
  1. سلام من نوه دختری هستم میخوام از طرف مادربزرگ مادریم معافیت بگیرم
    آیا فرزندان همه شون سربازی رفتند نمیشه معافیت گرفت ؟ و اینکه نوه اول هم خودش کفالت داره میگیره

    1. سلام در صورتی میتوانید کفالت مادر بزرگ را بگیرید که ایشان هیچ فرزند در قید حیاتی نداشته باشد و همسر ایشان فوت کرده باشند یا جدا شده باشند.

  2. سلام من الان ۲۸سالم هست غیبت دارم پدران دوبرادرندعموم سربازیش که تمام شدازپدرومادربزرگمان باهم بودیم زنوبچه آشور اشت امدشهرماندپدرومادرخودم یک برادرداشتم دلخواهروپدرومادربزرگم پدربزرگم فوت کرد موقع سربازیم پدرم مریض شددرخواست کفالت کردیم ولی متاسفانه به خاطرنبودوضع مالی کفالت ندادندومن هم پدرومادروخواهروبرادرم پدربزرگ و مادربزرگم نتوانستم سربازیبر م والان مادربزرگم ۸۳سالش است بامن زندگی می کنند خودم هم متاهل هستم می توانم بااین شرایت معافیت بگیرم تشکرازشماکارشناسان

    1. خیر چون غیبت دارید نمی‌توانید معافیت کفالت بگیرید

  3. سلام مادرم مطلقه است حضانت من وبرادرم با مادرم بوده برادرم کفالت مادرم روگرفت ومعاف شد الان مهاجرت به خارج کردن.پدرم هم فوت شدن من تنها فرزند مادرم هستم میتونم کفالت ایشونوبگیرم ومعافیت کفالت بگیرم.

    1. سلام متاسفانه پروسه انتقال کفیل از برادرتون به شما مشکل و تقریبا ناممکنه و فقط در صورتی امکان پذیر است که بتوانید اثبات کنید برادر شما دیگر هیچ ارتباطی با خانواده شما ندارد.

  4. سلام پسر خاله ی من از کودکی با مادر بزرگ‌پدری خود زندگی میکرده و ایشون الان مریض احوال اند و فقط این ۲ تا با یک عمه ی معلول که در خانه ی مادربزرگش هست زندگی میکنند عمه و عمو و حتی پدر خودش هیچ اقدامی برای جمع و جور کردن اینها نکرده و نمیکنند هرکس دنبال زندگی خودشه ایا میتونه کفالت مادربزرگش راقبول و معاف بشه؟

    1. سلام چون در قید حیات هستند امکانش وجود ندارد در صورت شرایط سخت می توانید از طریق استشهاد محلی اقدام کنید

  5. سلام من ۲۳ سالمه و دانشجو هستم مادربزرگ بنده ۶۷ سال داره و ساکن مازندرانه و تنها زندگی میکنه و من اولین نوه پسری هستم که کنار ایشون زندگی میکنم و خرجشونو میدم مادر بنده ساکن رشت هستش و دایی بنده ساکن کاشان و هیچکدوم از مادرشون سال هاست که نگهداری نمیکنن و شرایطشو ندارن میخاستم بدونم من میتونم کفالت مادر بزرگ خودمو بگیرم؟

    1. سلام استشهاد محلی بنویسید . در صورتی که در نامه استشهاد ثابت کنید که هیچ یک از فرزندان توانایی نگه داری از مادر خود را ندارند و شما با مادر بزرگ زندگی میکنید و تنها نوه پسر بالای 18 سال ایشان هستید امکانگرفتن کفالت دارید

  6. سلام من یک مادربزرگ ۷۵ ساله دارم ک ۷دختر و یک پسر دارد ولی مادربزرگم تنهاس و کسی نیس برایش درامد کند و زندگی اش را بچرخاند من دومین نوه پسر بالای۱۸ سالم ک اولین پسر سربازی نرفته و پیش مادربزرگم هم نمیاد با این ها میشود ک من ک پیش مادربزرگمم و برایش پول در میارم و کار میکنم بهم معافیت بدهند؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای توضیح بهتر شرایطتتون ،با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  7. سلام از طرف مادری….پدربزرگم88سالشه و تنها پسرش فوت شده ومن دایی دیگری ندارم….در ضمن همسر پدر بزرگم …نامادری ،مادر من محسوب میشن…همینطور پسر خاله من سربازی رفته وازدواج کرده ومن تنها نوه 18ساله هستم میتونم از طریق جد مادری کفالت بگیرم

  8. سلام از طرف مادری….پدربزرگم88سالشه و تنها پسرش فوت شده ومن دایی دیگری ندارم….در ضمن همسر پدر بزرگم …نامادری ،مادر من محسوب میشن…همینطور پسر خاله من سربازی رفته وازدواج کرده ومن تنها نوه 18ساله هستم میتونم از طریق جد مادری کفالت بگیرم

  9. سلام خسته نباشید مادربزرگ مادری من فقط یدونه دختر داره که مادر بنده هستن و مادر بنده 58 سال دارند هیچ فرزند دیگری ندارد و حتی 20 ساله که کنار ما زندگی می‌کند و منم تنها یک خواهر دارم که ازدواج کرده و تنها نوه پسری ایشان هستم آیا میتونم از شرایط کفالت استفاده کنم؟ ممنون از شما.

  10. سلام وقت بخیر
    بنده حدود ۱۲ ساله که با مادربزرگم زندگی میکنم و ازش نگهداری میکنم.
    فرزند پسر و شوهر ندارن. و ی فرزند دخترش در قید حیات هستند که ازدواج کرده و شرایط نگهداری ندارن خودشون هم بیمار هستن.
    سه نوه پسری دیگه هم ازدواج کرده و شهر دیگه ای زندگی میکنند آیا میتونم اقدام کنم ؟

  11. سلام وقت بخیر
    بنده حدود ۱۲ سال هست که با مادربزرگ مادریم زندگی میکنم و ازش نگهداری میکنم.
    دو فرزندشون فوت کردن و تنها خاله بنده در قید حیات هستند که ازدواج کردن و شرایط نگهداری هم ندارن بیماری هم دارن. آیا میتونم‌ کفالت مادربزرگم رو بگیرم ؟ نوه پسری دیگه ای هم دارن که ازدواج کردن و شهر دیگه ای زندگی میکنند.

  12. سلام پدر ومادر هر دو فوت کرده اند وتنهابا مادر بزرگ زندگی میکنم برادر وخواهر نا تنی هم دارم که هیچ رابطه ای با هم نداریم

  13. سلام من پدر ومادرم هردو فوت کردند از بچگی پیش مادر بزرگ مادریم در روستا بزرگ شدمه دایی 3تا دارم که ازدواج کرده اند وجدا هستند وهمچنین خاله هام که اونا هم ازدواج کردهاند من ومادر بزرگ در روستا زندگی میکنیم وبسیار به من وابسته است وشرایتم طوریه که نمیتونم مادر بزرگمو وسه دوسال ول کنم واو حتی توانایی دوری مرا ندارد طوری که الان،، 21سالمه ولی اجازه نداده که اقدام کنم برای رفتن به سربازی در ضمن من برادر ناتنی دارم که اصلا ندیدمه شون ورابطه ای نداریم خواستم یه راهنمایی برای کفالت بکنین

    1. سلام. طبق اطلاعاتی که ذکر کرده آید شما واجد شرایط لازم برای دریافت معافیت کفالت نمی‌باشید.

  14. سلام من پدر ومادرم هردو فوت کردند از بچگی پیش مادر بزرگ مادریم در روستا بزرگ شدمه دایی 3تا دارم که ازدواج کرده اند وجدا هستند وهمچنین خاله هام که اونا هم ازدواج کردهاند من ومادر بزرگ در روستا زندگی میکنیم وبسیار به من وابسته است وشرایتم طوریه که نمیتونم مادر بزرگمو وسه دوسال ول کنم واو حتی توانایی دوری مرا ندارد طوری که الان،، 21سالمه ولی اجازه نداده که اقدام کنم برای رفتن به سربازی در ضمن من برادر ناتنی دارم که اصلا ندیدمه شون ورابطه ای نداریم خواستم یه راهنمایی برای کفالت بکنین

    1. سلام. طبق اطلاعاتی که ذکر کرده آید شما واجد شرایط لازم برای دریافت معافیت کفالت نمی‌باشید.

  15. سلام من پدر ومادرم هردو فوت کردند از بچگی پیش مادر بزرگ مادریم در روستا بزرگ شدمه دایی 3تا دارم که ازدواج کرده اند وجدا هستند وهمچنین خاله هام که اونا هم ازدواج کردهاند من ومادر بزرگ در روستا زندگی میکنیم وبسیار به من وابسته است وشرایتم طوریه که نمیتونم مادر بزرگمو وسه دوسال ول کنم واو حتی توانایی دوری مرا ندارد طوری که الان،، 21سالمه ولی اجازه نداده که اقدام کنم برای رفتن به سربازی در ضمن من برادر ناتنی دارم که اصلا ندیدمه شون ورابطه ای نداریم خواستم یه راهنمایی برای کفالت بکنین ممنون از شما

    1. سلام. طبق اطلاعاتی که ذکر کرده آید شما واجد شرایط لازم برای دریافت معافیت کفالت نمی‌باشید.

  16. سلام
    پدر بزرگ مادری من فوت کرده و مادربزرگ مادری من ۸۰ ساله هست. مادر خودم هم فوت کرده من تنها نوه ذکور بالای ۱۸ سال مادر بزرگم‌ هستم. دایی ندارم و دو خاله متاهل دارم که یکی خارج از کشور زندگی میکند و دیگری شرایط جسمانی مساعدی ندارد. آیا قانون معافیت از طریق کفالت مادر بزرگم شامل من میشود

    1. سلام بله درصورت همراه داشتن مدارک پزشکی خاله و اثبات ناتوانی ایشان درنگهداری می توانید اقدام کنید.

  17. پدر بزرگ‌پدری فوت کرده و دو عمو در ایران دارم ، که متاهل هستند ، در ایران تنها نوه ذکور بالای ۱۸ سال هستم امکان بهره گیری از این قانون هست

    1. سلام. خیر در صورتی که مکفول خود دارای فرزند پسر باشد نوه نمی‌تواند برای معافیت در این زمینه درخواست دهد

  18. پدر بزرگ‌پدری فوت کرده و دو عمو در ایران دارم ، که متاهل هستند ، در ایران تنها نوه ذکور بالای ۱۸ سال هستم امکان بهره گیری از این قانون هست

    1. سلام. خیر در صورتی که مکفول خود دارای فرزند پسر باشد نوه نمی‌تواند برای معافیت در این زمینه درخواست دهد

  19. سلام پدرومادرم سیزده ماهه‌ بودم که ازهم جداشدندوسال۹۲طلاقشان ثبت شدوهم‌ پدرم وهم مادرم ازدواج کرده اندکه من پیش پدربزرگ ومادربزرگم که بالا۶۰سال‌و۷۰سال سن دارندزندگی میکنم‌ ونه پدرم ونه مادرم مراقبول نکردندکه پیششان باشم آیامیتوانم معاف شوم باتشکر

    1. سلام. به علت طلاق پدر و مادر معافیت شامل حالتان نمی شود. با مشاوران تماس بگیرید تا معافیت کفالت پدربزرگ بررسی شود

  20. سلام مادر بزگ پدریم بالای 70 سال سن دارند و عضو کمیته امداد نیز هستند پدرم تنها فرزند هست و من تنها نوه پسر بالای 18 سال هستم .
    پدرم هم 55 سال سن دارند.
    ایا امکان معافیت برای من وجود دارد ؟
    البته من دو خواهر بالای 18 هم دارم .

  21. سلام،،من پدربزرگ مادریم فوت شده و دایی ندارم و فقط یک خاله دارم که متاهل و ۳ تا بچه داره،،، و من تنها نوه ی پسر بالای ۱۸ هستم ، میتونم کفالت مادربزرگم رو بگیرم؟؟؟

  22. سلام وقت بخیر، مادربزرگم ۸۱ سال سن دارد و دو دختر دارد،یکی مادر من و اون یکی دخترش، خاله ام هست که معلم هست و من مراقب مادر بزرگم‌هستم، می تونم معافیت کفالت را بگیرم؟

    1. سلام باشرایط زیر میتوانیدمعافیت کفالت بگیرید
      الف) مادربزرگ فاقد شوهر باشد ( طلاق يا فوت شوهر)
      ب) مشمول تنها نوه ذكور بالاي 18 سال مادربزرگ تلقي گردد.
      ج) فرزندان مادربزرگ در قيد حيات نبوده و فوت كرده باشند.

  23. سلام
    من پدرم فوت کرده و مادرم هم شوهر کرده و از تقریبا دو سالگی پیشه مادر بزرگ پدریم زندگی میکنم و سرپرستی منو به عهده داشته در ضمن شوهرشم فوت کرده . الان هجده سالمه و مادر بزرگم هم بالای ۶۵ سال داره . فرزندانشم همه متحل هستند و درگیر زندگی خودشون . الان من سرپرستی ایشونو میخام به عهده بگیرم و زحماتشو جبران کنم . معافیت به من تعلق میگیره ؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر فقط کفالت مادر خود را با شرایط مربوطه میتوانید بگیرید جهت برسی و مشاوره با کارشناسان تماس خاصل فرمایید

  24. من دانشجو هستم و مادربزرگم دچار بیماری است شوهر و فرزند ندارد البته بگم که مادربزرگ ناتنی است در این شرایط من میتوانم کفالت را بگیریم؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای بررسی دقیق تر موضوع خود با مشاورین تماس بگیرید

  25. سلام من سرباز هستم و مادرم فوت کرده پدرم ندارم منو مادر بزرگ مادری زندگی میکنیم دو تای باهم و تنها یک دایی دارم ک اونم متاهل هست در شهر دوره خواستم بدونم میشه کفالت مادر بزرگمو بگیرم ؟؟؟؟؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز اگر مدرکی مبنی بر بیماری دایی ارائه دهید بله

  26. سلام.برادرم سال ۸۸ معافیت کفالت پدرم رو گرفت
    و میخواستم بدونم الان منم میتونم بگیرم با این که برادرم متاهل شده؟؟؟؟

  27. سلام روزبه خیر تنهانوه ی مادربزرگ مادری هستم دانشجوی سال آخرهستم غیبت ندارم یک فرزندپسرداشتندکه فوت کردندویک فرزنددخترکه مادرم میباشد که ازنظرجسمی مشکلات زیادی منجمله دیسک شدیدکمردارند آیاامکان معافیت کفالت برای اینجانب وجوددارد
    سپاسگزارم 🌹

    1. سلام
      خیر اگر مادر بزرگ فرزندی داشته باشد که در قید حیات است مانع اخذ معافیت کفالت مادربزرگ است.

  28. با سلام و خسته نباشید؛ ببخشید من 29 سالم هس و تا 31 شهریور 99 وقت دارم خودم رو معرفی کنم برای ثبت نام سربازی در پلیس +10؛ مادربزرگم (مادری) بیمار هستن و من تنها نوه پسری ایشون هستم، دایی هم ندارم ولی 2 تا خاله و مادر خود من در قید حیات هستن ولی خب هر 3 هم ازدواج کردن و نمیتونن کفالت مادرشون رو برعهده بگیرن هم هر 3 بیمار هستن تا حدودی! میخوام ببینم آیا میشه از طریق این بیماری هاشون اقدام کرد؟ بعدشم اینکه مادربزرگ من تبریز ساکن هستن و من خودم تهران خونه پدرم زندگی میکنم (مجرد هستم!)

    1. سلام
      خیر معافیت به شما تعلق نمیگیرد. داشتن فرزندان بیماری مانع دریافت معافیت کفالت مادر بزرگ است.

  29. سلام

    چگونه معافیت مادربزرگ پدری را بگیرم؟ شرایط من این است: مادر بزرگ تنها و دچار بیماری آلزایمر است و خانواده وظیفه ی نگهداری و مراقبت از وی را به من سپرده است – توجه کنید که بنده تنها نوه ی 18 سال هستم که مجرد است و سایر نوه ها و فرزندان مادربزرگ همگی متاهل هستند و نمی توانند از مادر بزرگ نگهداری کنند، به همین علت وظيفه به دوش من است.

    1. سلام
      اخذ معافیت کفالت مادر بزرگ در صورتی امکان پذیر است که هیچ فرزند و نوه دیگری نداشته باشد که صلاحیت نگهداری از وی را داشته باشند، پس شما با وجود فرزندان، امکان اخذ معافیت کفالت نخواهید داشت.

  30. چگونه معافیت مادربزرگ پدری را بگیرم؟ شرایط من این است: مادر بزرگ تنها و دچار بیماری آلزایمر است و خانواده وظیفه ی نگهداری و مراقبت از وی را به من سپرده است – توجه کنید که بنده تنها نوه ی بالای 18 سال هستم که مجرد است و سایر نوه ها و فرزندان مادربزرگ همگی متاهل هستند و نمی توانند از مادر بزرگ نگهداری کنند، به همین علت وظيفه به دوش من است.

    1. سلام
      اخذ معافیت کفالت مادر بزرگ در صورتی امکان پذیر است که هیچ فرزند و نوه دیگری نداشته باشد که صلاحیت نگهداری از وی را داشته باشند، پس شما با وجود فرزندان، امکان اخذ معافیت کفالت نخواهید داشت.

  31. در کفالت مادربزرگ پدری یا مادری چجور جده بدون فرزند باشه؟
    اولا نوه که از زیر بوته به عمل نیومده
    دوما خب وقتی نوه پدرش فوت شده باشه ،خودبه خود معافیت میگیره😶

    1. شرط معافیت کفالت مادر بزرگ مادری نداشتن مادر و خاله و دایی میباشد و برای مادر بزرگ پدری نیز نداشتن پدر، عمو و عمه میباشد.

    2. سلام خسته نباشید٫بنده یه مادربزرگ مادری دارم ک چندسالی است در بستر افتاده است و هیچ پسری ندارد و یکی خاله دارم ک متاسفانه خاله و مادرم دچار دیسک کمر و گردن هستند٫پدربزرگم هم فوت شدن٫میخواستم بودنم میشه کفالت ایشون رو به عهده گرفت٫باتشکر

      1. با سلام و احترام وقت شما بخیر سیری هستم خیر برای معافیت از طریق کفالت مادربزرگ باید حتما هیچ فرزند دختر و پسر در قید حیات نداشته باشند مگر اینکه از لحاظ جسمی و روانی رد صلاحیت بشوند و به عنوان تنها نوه ی پسری بالای ۱۸ سال کفالت مادر بزرگ را بگیرید

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

تماس با مشاور

تماس با موبایل

هزینه تماس:

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

جهت ادامه و تماس با مشاور کلیک کنید

تماس با تلفن ثابت

شماره تماس:
نحوه پرداخت
9099071224 بدون صفر
قبض تلفن

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

کاربر گرامی، برای ادامه روند دریافت مشاوره، لطفاً نام خود را وارد کنید:

گام بعدی
بازگشت

سلام در چه زمینه ای نیاز به مشاوره دارید؟

گام بعدی
بازگشت

بازه زمانی مورد نظر خود را برای مشاوره انتخاب کنید:

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

فوری

چهارشنبه

1402/12/9

پنجشنبه

1402/12/10

جمعه

1402/12/11

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

گام بعدی
بازگشت

موجودی شارژ شما:

با این میزان اعتبار شما می توانیددقیقه با مشاور صحبت کنید

دقیقه کافیست، ادامه
خرید شارژ بیشتر
بازگشت

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

خرید شارژ مشاوره:

بازگشت

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

تایید نهایی:

موضوع

مشاوره

مدت

مشاوره

زمان

مشاوره

دقیقه

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

تایید نهایی
بازگشت

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 62999066-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 62999066-021 تماس حاصل نمایید